PDA

View Full Version : hj61 vika.


tomppaa
19.01.2013, 22:01
onko kellääh olluna samaa vikaah 61:ssä.? Yhtä äkkiä rupes pikku hiljaa tehot häviin ja rupes käymääh viidel sit öljy korki otin pois ei tullu höyryä koneest eikä ruiskin öljyi ja mitta tikun nosti pojes ja ei sieltäkää mitääh tullu ulospäi.. Mut kone käy viidel ja vaivalloisesti jaksaa kone pyöriä ja polttaa nyt raakana putkenpäästä jonni verran.. Aattelih jos suutint ensimmäiseks kahtelis huomen päiväsel jos siitä löytyis vikah..

0ltzi
19.01.2013, 22:06
koitas pumpata siitä käsi pumpusta toista kymmentä kertaa että se tulee kovaks. koita käykö sitte kaikilla normaalisti?

mulla aika ajoin tekee niin että jostain syystä kakku loppuu ja sitte ku pumpun pumppaa kovaks ni toimii taas hienosti monta viikkoa.

tomppaa
19.01.2013, 22:13
Niih ja siis kone ei naputa sitten yhtään et sen puoleen kone kuten ennenki paitsi tuo yks pytty pimen nii ja kun otti kakkosen suuttime putkest kiinni nii ravisti kun piru kerjäläistä se putki sit muut putket ei ravistan sit yhtääh

BJ-40/76
19.01.2013, 22:21
"Ja polttaa nyt raakana putkenpäästä jonni verran"?

Ja jos joku suihkuputki "hakkaa" niin silloin suutin/takaiskuventtiili vika, mutta lämmin 12h-t pitäs käydä hyvin, kenties pikkusen kisuais?
(siis suutinputkessa liian suuri painevaihtelu)

Olisko sittenkin dsl puutetta? siis vedenerotin täynnä, taikka suodatin tukossa?
Oliko teilläpäin nuo ennätyspakkaset? siis dsl hyhmässä?

tomppaa
19.01.2013, 22:26
Nii no lämpönen kone siis kyl oli kun vika ilmen et sinistä tahto pössyttää tyhjä käynnil jonni verrah ja sit putkee ravistaa nii pirusti että ei mitääh järkeeh ja poltto aine suodattimen vaihto oli vast tuos reilut pari viikkooh sit et ei kait sen viel pitäis kauhee tulos ollah ja vedotha tuost nyt tuntu häviivä aikas rankasti nii ja ei täälpäi mitää "ennätys" pakkasii ollu vähä alleh -30 astet täälpäih oli tuos perjantain ja kyll sitä löpöä pittäis viel olla tankis jonni verrah kun en päästä sitä toisiks alimma viiva alle meneen et tänää viimeks tankkasin jo päiväl 50€:lla ja sit illast viel toisel 50€ ja sit vähä sen jälkeeh vika ilmen ensiks parkis huomasin että pikkase käynti on heikkoa ja kuullosti et yks jäis vähän pelistä pois nii kotosal tuost ajelin noin 30km sit kun peril tulin nii tuntu nahit oleva kadoksis ja kone kävi raskaast ja sinistä tahto vähän tulla putkenpääst

BJ-40/76
19.01.2013, 22:55
Itselläni taannoin hj-61 tukki n. 30 asteen pakkasessa tankin imusiivilän!!!! siis hj hyyty, ja mikään ilmaus taikka suodattimen lämmitys tms. ei auttanut, ainut millä pääsi eteenpäin; oli 2 metrinen, ulkohalkaisijaltaan noin 8mm (?) kirkas muoviletku:confused: siis kun tankista ei tullut tavaraa, niin siirtopumpusta imuletku irti, ja KUNNON PAINEELLA PUHALLUS tankkiin, ja kun meni ensimmäinen keuhkoparillinen, niin imuputki takaisin siirtopumpulle, ja menoksi!

Ja tämä siis noin 5v takaa

tomppaa
19.01.2013, 23:00
Itselläni taannoin hj-61 tukki n. 30 asteen pakkasessa tankin imusiivilän!!!! siis hj hyyty, ja mikään ilmaus taikka suodattimen lämmitys tms. ei auttanut, ainut millä pääsi eteenpäin; oli 2 metrinen, ulkohalkaisijaltaan noin 8mm (?) kirkas muoviletku:confused: siis kun tankista ei tullut tavaraa, niin siirtopumpusta imuletku irti, ja KUNNON PAINEELLA PUHALLUS tankkiin, ja kun meni ensimmäinen keuhkoparillinen, niin imuputki takaisin siirtopumpulle, ja menoksi!

Ja tämä siis noin 5v takaa


Noo ainaki tuosta teboililt mistä tänääki tankkailin nii oon tänäki talven aikasemminki tankan nii viel oo mitääh vikaa ollu ja siis en tie oisko voinu "jäätyä" kun tänää tääl oo hyvä kun olluna -10 astet pakkast ja tuota ennen kerkesi jo hojol tänää pöräyttää sen 300km et tuos illast tuli tää vika vasta reilun 300km jälkeeh ja siis illast enää ollu pakkastakaa kun -3 astet

Mika_T
19.01.2013, 23:15
Tankin huohotin tukossa?

Ei saa korvausilmaa niin pitemmän ajon jälkeen alkaa hyytyä kun tankkiin muodostuu kova alipaine.

tomppaa
19.01.2013, 23:17
Tankin huohotin tukossa?

Ei saa korvausilmaa niin pitemmän ajon jälkeen alkaa hyytyä kun tankkiin muodostuu kova alipaine.

Ja siitä johtuu et kone käy viidel ja kone tahtoo nyt sit työntää sinistä savua tyhjä käynnil..

Bj Andy
20.01.2013, 10:11
Melkein löisin vetoa että perinteiset suotimen vaihto,veden erottimen tyhjäys, ym. auttaa tähänkin vaivaan...

Tai pakkasen lauhtuminen.

tomppaa
20.01.2013, 11:39
Melkein löisin vetoa että perinteiset suotimen vaihto,veden erottimen tyhjäys, ym. auttaa tähänkin vaivaan...

Tai pakkasen lauhtuminen.


Nooh vika selvinnee kenties tän viiko aikan kun kaikki suuttimet nyt irtih nii kakkos pytyn suutin näytti oleva jo aika "karstanen" Mut sit kolmosen kun otin tuos irti nii se vasta karstanen tahto ollakih et ainaki kakkos ja kolmos pytyn suuttimis jottai hämminkiih oo kun tiettävästi ei oo suuttimiin koskettu tuossa autossa viel.

Bj Andy
20.01.2013, 12:30
Hyvähän nekin on huollattaa vaan vaiha silti se suodatinkin.

Paljonko on vedetty menemään?

tomppaa
20.01.2013, 14:35
No suodatin vasta vaihettu reilut 2 viikkoa sit.. Et tuskin se viel pitäis vaihto kunnos ollah.? ja sisään ajettu vast 600 tuhat :D

toyota4x4
20.01.2013, 14:41
moottorin käyttäminen jostain kanisterista poistaa aika monta vika kohdetta ja osaa ettiä vikaa joko moottorista tai polttoaine linjastosta.

Bj Andy
20.01.2013, 15:06
Mistään mitään tiiä mutta nuo suotimet on sitä varten että ne menee tukkoon jos aihetta on.
Ja nuo kuvailemasi oireet täsmää polttoaine pulaan. Ja jos pakkasta on naulannu sen 28 raatia minkä normi talvilaatu kestää niin ite en mitään isompaa remppaa aloittaisi ennenkuin tankista on vedet laskettu pois, suotimet vaihettu ym. jutut tehty.

Ja tuo tankin imusiivilä on menny kerran bertastakin tukkoon. Sitä vaivaa tuli jonnii aikaa pakkasessa etittyä.

tomppaa
20.01.2013, 15:15
No ainakin ihmetyttää kun ensiks kerkesin jo sen reilu 300km ajaa päräyttääh hojol sit illast tuli vast noita oireit.. Ja kun matalalta kun lähti painaa kaasua niin hitaasti tahto lähtee vetään "vaivalloisesti" sit korkeil kierroksil karvan verran alle 2 tonniin nii sit taas auto lähti kuten ennenkih et kiihty taas ripeästi ja vedot oli tallel kovemmil kierroksil mut matalal puutu.. Et miu tietääksen jos jäätää nii korkeil kierroksil se ei pitäis enääh toimia hyvin.? samoten paikallaan olles tyhjä käynti oli vaivalloista sit vähän kun paino kaasua nii rupes käymään koneki paremmih ja kun suuttimet otin pois nii etenki kakkos ja kolmos suuttimis oli ihan "reilusti" palamatonta ainetta ja tuli sitäki kokeiltuuh ensiks et kakkos pytyn suutint putkee löysäs nii tyhjä käynti muuttu vähän paremmaks ja sit ykköst kokeil sama tehä nii ei muuttunut oikeastaah yhtään.. mut kolmost ei tullu sit kokeiltuu ja kolmone oli sit ihan pahimman näköneh suuttimist siis

tomppaa
26.01.2013, 08:10
Kertokaas mistäs viel vois vikaa ehtiä.? Suuttimet tuli takas ja yks suutin kusi ihan "urakalla" kaks kertaa oli penkki mies joutun purkaan ja putsaileen et sai senki suuttimen iskiin ja nyt on suuttimet taas hyväs hapes ja paikallaan ja "vedet" laskettu tankist, veenerottimesta, suodatin vaihettu taasen niih viellä vaa tahtoo samat oireet ilmentyä.. Ainut vaa et täl kertaa tahtoo kyl mustaa vaan lyödä tuutin täydeltä sen sinisen pössyttelyn tilalle siis kun polkasooh

Profi
26.01.2013, 14:33
Voi olla kansipahvi menny. Näissä yli puolmiljoonaa ajetuissa on joissakin ollu sitä, että kannentiiviste menee tavallaan kulumalla kahen sylinterin väliltä. Vois viitata tohon jos sulla oli vierekkäiset sylinterit pimeänä.

BJ-40/76
26.01.2013, 20:13
Siis toimiiko siirtopumppu normaalisti; sen voi testata ottamalla tankille menevä paluuletku irti, ja juoksuttamalla vaikkapa kirkkaalla muoviletkulla astiaan.

Minun hj-61 työnti tyhjäkäynnillä vähintään litran minuutissa, ja kun antoi kierroksia niin voimistuu huomattavasti. (muistaakseni)

Ja samalla näkee että eihän ole ilmaa seassa.

p.s Kuinkahan moni on puhdistanut sen siirtopumpun imupuolen bajoneettipultissa olevan polttoainesihdin rivipumpulla olevista Cruisereista (muistaakseni ainakin osa bj ja kaikki hj:?):D:D:D

tomppaa
26.01.2013, 21:31
Niin no tuos on taas parit vaihto ehdot lisää kyl.. Mut tuos päiväsel kun inspiraatio taas iski tuota läjää kohtaan kun rupes jostai syystä paukkumaan putkessa ja ilman putsarin kautta tuntu paukkuva myös nii venttiili koppa pojes nii sieltä selvis sit et ykkös pytyn imu venttiilih kanto oli oikeastaan ihan "kiinni" no sit tulkil siihe välystä ja koppa kiinni ja kokeileeh käyntii nii samat oireet viel jatku yks pytty nii kun jäis pelistä pojes ja sit kun kokeil muita suutin putkia aukasta nii tyhjä käynti muuttu mut sit ykköstä aukas nii ei oikeastaah olluna vaikutust nii pitää nyt sit kahtoo jos huome taas jaksais nii rupeis kantta irrottel pikku hiljaa irti nii selvist sit sieltä kautta taas enempi vikaa et oisko venttiili ottan ihteensä sit

pee
27.01.2013, 16:05
sittenpähän tuo selkii jos jaksaa hatun nostaa pois päältä

eikö nuissa tupannu vanhemmiten karkaamaan männästä laki / ylin renGas

tomppaa
27.01.2013, 16:58
Nyt tulih innostuttuu ja purettuu kans irtih ja neljät silmä parit oli näkemäs tämän että kaikissa pysyissä paisto hoonaus jäljet:D Mittarissa siis 614 tuhatta et et oiskohan joskus joku aukassu aikasemmih ja vaihtan renkaat ja hoonan samal:) Kun ei ainakaa meistä kukaan oo nähny 600 tonnii ajettua konetta missä ois hoonaus jäljet näkyvis siis selvästi eikä mitenkää "heikosti" Nii ja eikö hän tuo vika nyt selvin ykkös pytyn venttiili ihan karstaa täynnä ei näköjää päässy sulkeutumaan ollenkaah ykkönesen imu venttiili oli jo pahasti karstane ja nelostaki oli jo hiukkase karstottun

Niin ja meinas unohtuu et männätkään eivät olleeh edes viellä pahasti karstottuneet vasta ihan vähän rupes oleen männän päällä mustaa pintaa että oiskohan jossai vaihees joku omistaja vaihtan männätkih tuoho pelii vaik huolto historia on vähän niin ja näin..

Heikki L
27.01.2013, 17:48
Kyllä noissa hoonausjäljet vaan on näkyvissä vielä 500 jälkeenkin. otappa öljypohja pois ja yks mäntä ylös että pääset mittaan onko ylimmässä urassa välystä.
Jos ei oo niin kamat kiinni ja kovaa ajoa. Sit on joku kerinny vaihtaan ne männät:)