Kirjaudu sisään

View Full Version : Ford Cargo -85 ja 3500kg lavetti kärry eli maasturin kuljettimet!


ImacInnes
16.01.2013, 14:04
Tollanen tuli hankittua kun sain volvon myytyä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5647&pictureid=122024

Hyvin mahtuu JEgoNEERikin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5647&pictureid=122025

Yllätyin kun näihin ei saa suomesta osia vaan netin välityksellä tilasin Enklannista taka jarrusylinterit jotka pitää vaihtaa jotta leiman saa. Mikä ylätti, täähän onkin 12v laite eikä 24v niin kuin luulin?

Toinen vaiva tässä on kun nopeusmittari ei toimi, rupeaa kuulemma toimimaan kun pakkasta on -15 astetta?? Ei oo vielä ollu silloin kun olen tuolla ajanut.
On sähkönen piirturi kiekollinen.
Näytti olevan hirmu pitkä johto joka oli vielä loppupäästään nipitettu isolle nipulle, sieltähän sitä vikaa on varmaa ruvettava etsimään.

Leimalle
-Takajarrut laittaa
-Nopeusmittari toimimaan.

ja sit vähän muuta.
-Muutama pikku mätäpaikka tarvii tehdä.
-Sähköjohdotusta siistiä.
-Hytin nostossa apuna toimivista vääntösauva jousista on toinen joskus katkennut ja se näyttäisi olevan väärässä asennossa, eikä nyt pysty yksin koppia kääntämään auki.
-Varapyörä vanteella tarvis jostain saada hankittua.
-koppin varmaan joskus maalaan.
-Irto vinssille kiinnityspaikka lavan etureunaan ja sähköt trukkiliittimellä niin voi tarvittaessa ottaa vinssin JEgoNEERiin.
-trukkiliittimellä varustettut apuvirta kaapelit tehään.
-paksusta letkusta tehdään irroitettava lämmityskanva kuorma auton ja kuljetettavan vehkeen öljypohjan alle.
-ajosilloille irtojatkot jotta saa tarvittaesa vajaavetosenkin kyytiin pohjaa raapimati.

Et tollasta pient nyt ensten.

Ismo Ämmä

Byrocrat
16.01.2013, 18:01
Hankit sitten oikean merkkisen Jeepin kuljetukseen :rolleyes::)

Maalaa ennemminkin tuo Jegoneeri siniseks niin ovat sävysävyyn :cool:;)

ImacInnes
16.01.2013, 19:30
Hankit sitten oikean merkkisen Jeepin kuljetukseen :rolleyes::)

Maalaa ennemminkin tuo Jegoneeri siniseks niin ovat sävysävyyn :cool:;)

Tiiä sitä sit oikesta merkistä? Volvoon sais paremmin varaosia suomessa.
Onhan ainakin lavakalustus nyt valmiiksi kohdallaan.

Voihan olla jotta maalataan kummatkin sahara camo väriin?? Aika näyttää.
On muuten hytti tehtaan jäljiltä harmaa ja maalattu vain ulkopuolelta siniseksi. Sehän riittää työkaluun.

Leima kuntoon nyt ensin kumminkin.

t. Ismo Ämmä

Rambleristi
16.01.2013, 21:01
Komee Cargo...meidän kautta voi saada vielä jotain Cargoon. Duunikaveri on erikoistunut noihin. Myi Turussa Fordilla just tavara-autojen osia sillon kun noita kuorkkeja Fordilla vielä Euroopassa oli. Euroopan Foortti myi kuorkkitoiminnot Ivecolle joten Iveco kauppiailtakin voi kannattaa kysellä jotain. Vanhemmilla liikkeillä saataa olla vielä Cargon filmit jossain jemmassa. Ivecon Eurocargo on Ford Cargon seuraaja ja kun tarkkaan katsoo niin esim. ovien malli on hytissä ihan samanlainen. Mullakin muistaakseni pyörii jossain jemmoissa yks jarrukalvo ja joku hytin jousitukseen kuuluva iskari.

Tuoppo
16.01.2013, 22:31
mitähän tämmösessä on vakuutukset vuodessa

young n dum
16.01.2013, 23:01
tutun näköne laite:) meil oli fargo cargo jonku aikaa pilkillä piha autona. mukava laite.. tai no.. mite mukava vanha kuorkki ny voi olla mut kummiski:D

se oli jännä ku viimestä talveesa ku meil vietti ni kevät talvel velipoika muisti et ei saatana siin romussaha on pelkät vedet koneessa!:eek: noh mitä sitä siin enää sen enempää murehtii rikkihä se on ku koko talve seissy...

noh kevääl sit ku muistettii ni huviksee veivattii käyntii ja sehä mennä puksutti ettei mitn koko seuraavan kesän!:D ei menny kuset ja paskat sekasin. laatu motori!:p

ja jos tuon koneesta joskus eroon haluut löytyy helposti ottaja;)

nii juu ja oliha se iha aktiivi ajossaki meil. sen muistan et perhanan lujaa se kulki:D ainaki 125:p

ImacInnes
16.01.2013, 23:29
Vakuutus Ifissä on 15% bonuksilla 1397,-/ vuosi. Harkitsen josko tällä ajais työmatkaa niin olis jatkuvasti vetree ja käyttövalmiina. Kattoo ny. Tarvis kuitenkin olla toinen auto kanssa kokoaika liikenteessä johka koko perhe mahtuu.

Tuokin kulki aika mukavsti noutomatkalla Citikka C3 lavalla. 100 tuli jossain mentyä ja 80 ku ajo niin ylämäessäkin pystyi vielä kiihdyttämään?? Volvolla ei pystynyt.

t. Ismo Ämmä

sisua45
17.01.2013, 18:40
http://img.favcars.com/ashok-leyland/stallion/images_ashok_leyland_stallion__1.jpg

Cargon ohjaamo on vieläkin käytössä. Intialainen Ashok Leyland käyttää niitä.

Ja tais latinot tehdä viellä cargoja, oikein voortin merkillä?

ImacInnes
17.01.2013, 20:16
Joo, tollanenkin tuli vastaan kun hajin Kuuklella kuvia Miltary Carcoista. Hmm.. pitäisköhän korottaa?;)
Toi matta vihree on kyllä aika hyvännäköinen väri, mulla ehkä on jopa sitä armejjan "tutka" väriäkin, jos sillä vetäis??
joo ja vetolenkit puskuriin ja irtovinssin paikka ja.... ja....;)
t. Ismo Ämmä

http://img.favcars.com/ashok-leyland/stallion/images_ashok_leyland_stallion__1.jpg

Cargon ohjaamo on vieläkin käytössä. Intialainen Ashok Leyland käyttää niitä.

Ja tais latinot tehdä viellä cargoja, oikein voortin merkillä?

ImacInnes
31.01.2013, 23:12
Kaivelin viallisen jarrun auki ja selvis hyviä ja huonoja asioita vaan ei mitän musertavaa.

Keskilevyt on irroitettava jotta päästään teknikkaan käsiksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5647&pictureid=123059

Levyt poistettu, johan rupes näkymään.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5647&pictureid=123062

Vasen jarruputki puuttuu ja käsijarru on tehty osittain toimivaksi liinalla. Asia oli tiedossa jo ostettaessa. Ylempi jarruletkun pätkäkin oli kulunnut kuopalle jarruputkeen kihnutamalla. Enklannista saapi letkun.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5647&pictureid=123063

Onneksi osat oli tallessa ja katkotusta putken pätkästä pystyi vielä tekemään toimivan.
Tosin etumainen jarrukenkä oli jo kulunut melkein niiteihin asti. Enklanista saa tilattua uutta kitkapintaa niiteillä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5647&pictureid=123058

Tutulta näyttää, Navan rakenne suunilleen sama kuin JEgoNEERin etunavassa, tosin hieman isompana.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5647&pictureid=123057

Toimattoman sähköisen nopeusmittari/piirturin johto vyyhdillä ennen lootan kyljen anturiin kiinnittymistä. Tästä se on varman alettava tutkimaan vikaa? Edellinen omistaja sanoi että mittari rupeaa toimimaan kun on pakkasta -15 tai enemmän?? Missähän nämä on muuttettu piirturille kun tuossa vieressä jököttää edelleen käyttämättömänä nopeusmittarin vaijjeri jota ei sähkösessä tarvita?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5647&pictureid=123064

Siitä se kuljetin pikkuhiljaa korjaantuu.

t. Ismo Ämmä

Byrocrat
31.01.2013, 23:22
Vasen jarruputki puuttuu ja käsijarru on tehty osittain toimivaksi liinalla. Asia oli tiedossa jo ostettaessa. ylempi jarruletkun pätkäkin oli kulunnut kuopalle jarruputkeen kihnutamalla. Enklannista saapi letkun.

Siitä se kuljetin pikkuhiljaa korjaantuu.

t. Ismo Ämmä

Saiskos tuolta siihen hihnat?? Olis ainakin lähempänä :)

http://www.kitkaliimaus.fi/palvelut/logistiikkayritykset
http://www.kitkaliimaus.fi/

ImacInnes
31.01.2013, 23:26
Saiskos tuolta siihen hihnat?? Olis ainakin lähempänä :)

http://www.kitkaliimaus.fi/palvelut/logistiikkayritykset
http://www.kitkaliimaus.fi/

Pinnotuksen ainakin saa karvan alle 300,- / akseli kun kysyin vaan empäs kysynyt pelkkiä hihnoja ja niittejä.
Tarviipa kysellä viellä huomenna myyvätkö ja mihin hintaan.

Köyhä kun on niin ei raaskis maksaa mistään??

t. Ismo Ämmä

ZAU
31.01.2013, 23:33
Muistaakseeni kauhajoella on joku firma missä noihin myytiin uusia osia,vois olla vieläkin jotain varastoissa.

Byrocrat
31.01.2013, 23:35
http://www.jarkope.fi/?page=5&cat=3

http://www.jarkope.fi/?page=5&cat=3&id=39

Voip olla että löytyy myös niitit :rolleyes:

pee
31.01.2013, 23:37
suht tuoretta jarru tietoa vois olla myös -Nietu- lla

ImacInnes
01.02.2013, 08:11
Muistaakseeni kauhajoella on joku firma missä noihin myytiin uusia osia,vois olla vieläkin jotain varastoissa.

Onnin autoon kun soitin ja kyselin osaa Garcoon niin naureskellen vastasivat että ei siihen saa osaa. Antoivat vielä jonkun numeron joka oli kuulemma ostanut maahantuojan loput Cargojen osat, sieltä ei kukaan ole vastannut kun muutaman kerran olen yrittänyt.

Muutamalle romikselle soitin missä mainitaan Ford Cargo ja kyselin jarru sylinterejä, niin sieläkin naurekelle totesivat jotta kaikki on myytty ja jarru osat ovat joka Cargo kuskuin hankinta listalla.

Tuntuupa siltä jotta suomesta ei juuri osaa ole saatvilla.

Enklannista lötyy aika paljon osia.
-tilattu jo takajarru sylinterit
ja tilataan
-taka jarruletku
-polkimien kumit
-jarrukenkien pinnat jos ei kohtuu hitaisia löydy suomesta.

t. Ismo Ämmä

MiKo
01.02.2013, 08:32
Katoppa se nopeusmittarin anturi ja putsaa se, saattaa olla keränny metallihilettä siihen eikä siksi pelaa? Sinetin joutuu rikkomaan mutta saahan niitä uusia. Tämä siis jos ei johoissa selevää vikaa.

Arpe
01.02.2013, 08:44
Missähän nämä on muuttettu piirturille kun tuossa vieressä jököttää edelleen käyttämättömänä nopeusmittarin vaijjeri jota ei sähkösessä tarvita?

Eiköhän tuo liene Suomen maahantuojan asennuksia. Suomessa tuli ajopiirturi pakolliseksi uusiin autoihin muistaakseen jo -78 mut käyttöpakko tais tulla joskus myöhemmin.
Tuo mittarin anturi näyttää ulkoisesti samalta ku sähköpiirturin anturit yleensä eli saattaa sopia jostan muusta kapistuksesta jos joutuu anturin vaihtaan.

ZAU
01.02.2013, 09:34
Minnepäin ne oli ne osat myynyt sieltä onnin autosta,sedällä on tuollanen garco jolla ajettu vajaat 15tkm.

Pertsi
01.02.2013, 09:49
Kitkapinta Hollolassa varmaan voi auttaa tossa kenkähommassa.

ImacInnes
01.02.2013, 12:01
Minnepäin ne oli ne osat myynyt sieltä onnin autosta,sedällä on tuollanen garco jolla ajettu vajaat 15tkm.

En tedä henkilön paikkakuntaa vaan tuollaisen numeron ja nimen sain
0400-306864 Jussi saranpää. Ford kuorkki osaa ehkä voi vielä jotain olla?

Ite olen Englannista tilannut.
www.phillipscommerciasonline.co.uk

t. Ismo Ämmä

ImacInnes
01.02.2013, 12:06
Eiköhän tuo liene Suomen maahantuojan asennuksia. Suomessa tuli ajopiirturi pakolliseksi uusiin autoihin muistaakseen jo -78 mut käyttöpakko tais tulla joskus myöhemmin.
Tuo mittarin anturi näyttää ulkoisesti samalta ku sähköpiirturin anturit yleensä eli saattaa sopia jostan muusta kapistuksesta jos joutuu anturin vaihtaan.

Olen ymmärtänyt että piirturia ei saa poistaa jos semmoinen autossa on. Pitääköhän paikkansa? Oli vaan mielessä jos jostain löytäis normi mittarin ja löi semmosen tuonne?
Vaan eip näytä moisia juuri kaupankaan olevan.

Joo, Anturista ja johdostahan sitä vikaa on alettava etsimään.
Ei muuten toimi lämpömittari eikä öljynpaine mittarikaan.

t. Ismo Ämmä

Arpe
01.02.2013, 14:39
Kuorma-autoks rekisteröity ja uudempi ku -78 ni pakollinenhan tuo piirturimittari taitaa lähes poikkeuksetta olla. Isoissa pakuissa mitkä kiikku painonsapuoleen niillämain ollakko kuorma-auto vai pakettiauto tais olla ennen jotain poikkeuksia mut nykyään piirturin vaatii.
Voihan siinä olla myös sähköpuolen ongelmaa.
Sinne piirturin taakse tulee jatkuva sähkö,lukkosähkö ja maadoitus.
Toisesta liittimestä lähtee anturille menevät 4 johtoa..muistaakseni.

ImacInnes
02.02.2013, 22:17
Jep, laiteaan jarrut ekaks ja sitten keskitytään noihin sähköihin.

Tosta piirurista vielä.
Tänään mulla oli lainassa Iveco 50C -05 (Kuormaauto) jossa ei ollut mitään piirturia vaan normi nopeusmittari? Kantavuutta vissiin 2500 kiloo. Oli vaan 2 osa rekisteriotteesta ja siitä ei oikeen mitään tietoa löydy.

Tarvii tää oma saada leimaan pikinmiten kun on aina aika rumba hakea ja palauttaa lainapeliä, sitten vielä käydä lastaamassa ja purkaamassa eri paikkaan.

t. Ismo Ämmä

Kuorma-autoks rekisteröity ja uudempi ku -78 ni pakollinenhan tuo piirturimittari taitaa lähes poikkeuksetta olla. Isoissa pakuissa mitkä kiikku painonsapuoleen niillämain ollakko kuorma-auto vai pakettiauto tais olla ennen jotain poikkeuksia mut nykyään piirturin vaatii.
Voihan siinä olla myös sähköpuolen ongelmaa.
Sinne piirturin taakse tulee jatkuva sähkö,lukkosähkö ja maadoitus.
Toisesta liittimestä lähtee anturille menevät 4 johtoa..muistaakseni.

cybress
03.02.2013, 09:56
isot pojat sano että tuolta saa halvalla osia http://www.phillipscommercialsonline.co.uk/

ja jarrujutttuja http://www.kitkaliimaus.fi/


raidetanonpäät passaa jostain volvosta,mallin mukaan kuulemma löytyy...

Arpe
03.02.2013, 10:10
Tosta piirurista vielä.
Tänään mulla oli lainassa Iveco 50C -05 (Kuormaauto) jossa ei ollut mitään piirturia vaan normi nopeusmittari?t. Ismo Ämmä

Ootko varma ettei ollu?? -05 onkin oma orggis nopeusmittari,mut piirturi on näin tuoreessa pelissä sellanen mankan kokonen ja vähän näkönen laatikko.
Voi löytyä kattopanelista keskikonsolista tai niinku sisussa melkein jalkatilasta.
Alkoivat jäämään -90 luvun lopulla pois ne perinteiset yhdistelmämittarit,missä piirturi on ympätty nopeusmittarin uumeniin.

Mase
03.02.2013, 11:00
Tossa kehuttiin Cargon nopeuksia, ole vaan varovainen ainakin jos on turpokone. Mulla oli joskus umpikaappi Cargo josta meinasin napata motorin ihan muuhun käyttöön, kun halvalla sain. Cargo specialistit tiesi varoittaa että turbokone ottaa varsinkin alamäessä helposti kierroksia riittävästi siihen että kanki tai kaksi tulee kurkkimaan lohkon kyljestä. Ei riitä kuulemma yksi eikä kymmenen tapausta kun toisen kuorkin ohitus on loppunut kesken kaiken... Mulla pitäisi vielä olla jossain pumppu ja suuttimet ja kompura 6.2L Cargoon, jos tulee tarvetta.
Noita motteja on vissiin jonkun verran käytetty Fordin rakkuissa tractorpulling kisoissa, voimaa saa melko helposti ulos riittävästi.

ImacInnes
03.02.2013, 11:52
Tää on mielestäni turboton versio ja suomenkielinen ohjekirjakin varoittaa jatkuvasti ajamasta kierrokset tapissa, joten pyritään opettelemaan se 80 nopeus niin tulee ajot halvemmaksi lompakolle jokamuodossa.

Joo voipi olla Ivecossa se piirturi jossain muualla, ei vaan pistänyt silmään.

t. Ismo ämmä

Rambleristi
04.02.2013, 19:52
Noista piirtureista...mulla on muutama DIN-kokonen kiekko piirturi jemmassa, jos jollain on käyttöö. Transitista lähtösin. Joutuu tietysti kalibroimaan ja blommaamaan mut niin ne vissiin kaikki joutuu.

ImacInnes
24.03.2013, 22:52
Tuli hankittua vanhuksen talvistartteja silmälläpitäen Hot Motor nestekaasu moottori lämmitin.
Tarvii mittailla mitat muistiin josko vaikka tekis itte toisen?

Farmi koneesta tuli ja 255,- + rahti makso, halvempi kuin webasto kuitenkin.
Luettelossa näytti isommalta.

Känykkä ei kuulunut kauppaan, on vaan mittakavaa antamassa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5647&pictureid=126334

Tohottimeen tuli ja päädyn reikään jäähdytysvettä lämmittämään.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5647&pictureid=126335
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5647&pictureid=126336

Jäähdytin vesiletkut kiinni toiseen päätyyn.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5647&pictureid=126337

Lämmitys tila johoon tohotin työntää lämpöä, vesi on vaipasa palotilan ympärillä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5647&pictureid=126339

Onkos kellään käytännön kokemusta moisesta?

t. Ismo Ämmä

ImacInnes
12.08.2013, 21:58
No nyt tuli Enklannista jarrupinnat joka pyörään ja kytkimen työsylinteri.

HEI.
Joku tarjos mulle varpyörää vaan en yhtystietoja enään mistään löydä?
Tarjoopas uudestaan niin tuun hakemaan.

t. Ismo Ämmä

PunisherFIN
12.08.2013, 22:23
eikös tuommonen tohotin systeemi ollu ainakin Paseissa ja muistikuvana viellä, että se oli lähinnä huono vitsi, muutamasti on tullu koitettua myös Bomban Muskeg Tractorin kanssa ja ite satsaisin kuitenkin webastoon/lohkolämppäriin jos varmat kylmästartit haluaa, vähiten on noilla vee ja pee sanoja talvella tullu, jos akku/akut on kunnossa. :)

ImacInnes
12.08.2013, 22:27
eikös tuommonen tohotin systeemi ollu ainakin Paseissa ja muistikuvana viellä, että se oli lähinnä huono vitsi, muutamasti on tullu koitettua myös Bomban Muskeg Tractorin kanssa ja ite satsaisin kuitenkin webastoon/lohkolämppäriin jos varmat kylmästartit haluaa, vähiten on noilla vee ja pee sanoja talvella tullu, jos akku/akut on kunnossa. :)

Lohkari on, vaan kun harvemmin pystyy pitämään töpselin ääressä niin tällä toivon mukaan saisi lämpimäksi.
Moisen asennan ja talvellahan se sitten selviää onko sillä mitään virkaa.
Olen kyllä kuullut jotta toimisi?

t. Ismo Ämmä

Nikuzai
12.08.2013, 22:44
Kyllähän termini toimii vaan se suomalialainen putki malli ei ollenkaan kuulemma lumi sulaa auton alta ennen kuin vesi lämpiää.

Ponssen uusissakin koneissa on nimittäin termini lämppärit ja cat luottaa kenttä lämmityksessä kanssa tohon laatikko malliin.

Jos vielä kehtaa lämmitintä tehostaa kiertovesipumpulla niin luulisi koneen lämpiävän vielä nopeammin

sami73
13.08.2013, 07:06
Tommosella on tullut paritalvea lämmitettyä konetta suolla. Todennut että on toimiva ratkasua. Pieni kiertovesipumppu nopeutaa huomattavasti mootorin lämpiämistä.

Tourinki
13.08.2013, 08:31
Miun vakiajokissa on tuommonen toholämppäri, ja on muuten paljon tehokkaampi mitä webastot. Tuon kans kerkiää käydä kuorman hakemasssa muutaman sadan metrin ajomatkan päästä kun muut saavat vasta koneet käyntiin ja alkavat lämmitellä hydrauliikkaa.

JiiPee
13.08.2013, 17:28
Tollanen tuli hankittua kun sain volvon myytyä.

Tuliko Cargo Hämeenlinnasta?

ImacInnes
13.08.2013, 18:04
Tuliko Cargo Hämeenlinnasta?
Eikä kun ostin sen Leivonmmäeltä vähän Jyväskylän alapuolelta. Tiedä sitten mistä sinne ostettu?

Hauskana yhteensattumana löysin tuon traktori ilmoituksia selailelassa yhden traktorin alta kuljetusautona.
http://www.nettikone.com/international/574-nopea-malli/1208441

t. Ismo Ämmä

JiiPee
13.08.2013, 18:12
Juuri se kuva sattui itsellekin silmäkulmaan ;)

Tuttu paikka, missä kuva on otettu, asuin ennen siinä lähellä.

Nikuzai
13.08.2013, 19:34
Mites meneekö tuohon perämurikkaan sähköjohtoa?

Jos on siellä pitäisi olla lukkoperä mikä kytkeytyy päälle alle määrätyn nopeuden ja vain jollain vaihteella, näin olen ymmärtänyt kun yksi kävi koppi mallisen ostamassa ja katteli, et olisi lukko peräkin ja kaikki

ImacInnes
13.08.2013, 20:26
Mites meneekö tuohon perämurikkaan sähköjohtoa?

Jos on siellä pitäisi olla lukkoperä mikä kytkeytyy päälle alle määrätyn nopeuden ja vain jollain vaihteella, näin olen ymmärtänyt kun yksi kävi koppi mallisen ostamassa ja katteli, et olisi lukko peräkin ja kaikki

Tässä ei ikävä kyllä ole lukkoperää.
Ketjujen hankinta ei ole pois suljettu jos tuntuu tulevan talvi ajoa kovastikkin.
t. Imso Ämmä

Mikki
14.08.2013, 16:01
Olen ymmärtänyt että piirturia ei saa poistaa jos semmoinen autossa on.
Saa poistaa, kun sillä valvotaan TYÖAIKAA. Eli keikkaa kun vetelet, niin piirturilla, mutta "just for fun with Fjord", niin iha sama näyttääkö piirturi vai mittari nopeutta...

Piirturiahan sitte pitää joka toinen vuosi tarkastella muutamalla kympillä, mikä ai ole pakollista katsastuksessa, mutta liikenteen valvonnassa on (poliisi kannustaa suorittamaan tarkastuksen pienen kannatusmaksun saattelemana)!!!

Eli SUOSITTELEN hommaamaan tuon mittarin ja pressan linnan edessä sitten suoritat performanssin "kiekkopiirturilla rosvolokkeja kohti" :D:D:D

elhapero
14.08.2013, 17:43
Vai on sielläkin cargo. Tuolla tallisa majailee yksi ikuisuusprojekti,ei ole tullut ikinä puheeksi vaikka olet tällä käynyt,siitä pitäisi myös valmistua kuljetus auto,tämä on se isopyöräinen versio,lavalla on 6m pituutta,pari maastoatoa pitäis saada sopimaan lavalle,suitzan voi vaikka ajaa etuseinään pystyyn:D

ImacInnes
16.08.2013, 17:57
Joo onhan se.
Ei sitä oo tullu kaikkee puheltuu kun on tavattu.
Tykkään pelistä, vaan huonosti saapi suomesta osia????
No, oon sitten Enklantin saarelta tilaillut.
t. Ismo Ämmä

Vai on sielläkin cargo. Tuolla tallisa majailee yksi ikuisuusprojekti,ei ole tullut ikinä puheeksi vaikka olet tällä käynyt,siitä pitäisi myös valmistua kuljetus auto,tämä on se isopyöräinen versio,lavalla on 6m pituutta,pari maastoatoa pitäis saada sopimaan lavalle,suitzan voi vaikka ajaa etuseinään pystyyn:D

ImacInnes
15.11.2013, 18:20
Hommat hieman hidastui kun töissä ei saa enään omia tehdä kuin yhtenä iltana viikossa??

Nyt kuitenkin uudet jarrupinnat niitattu etu ja takajarru kenkiin, puoltaa vielä jonniin verran oikealle? Tarvii säätää.

Nopeusmittari/piirturi kävi Tampereella Palantino Oy:ssä 409 euron korjauksessa ja ensin akkuporakoneella irto anturia pyörittäessä kaikki tuntui toimivan vaan kun anturin asensin takaisin vaihteiston kylkeen niin eipä enään toiminutkaan vaan rupes nopeusmittari nykimään kokoajan eikä näytä ajaessa mitään?

Soitto korjaamoon ja sanoivat jotta viisarin nykiminen on ilmoitus kontaksti viasta.
Nyt tulee vielä yli 100 euron uusi anturi ja jos ei helpota pitää tehdä mittarin ja anturin välinen johto uusiksi.

Ei siinä mitään kun rahaa olisi loputtomasti!!!

Mätääkin pitäis pikkusen keritä hitsaamaan ennen kuin ilkeää leimalle mennä.

t. Ismo Ämmä

miksi
15.11.2013, 21:46
kolmekymppiä makso lahessa piirturihuollossa se anturi ducatoon, mallia bosch kolmella johdolla.

niin siis jos haluaa lavetilla kuljettaessa lämmittää kyydissä olevan laitteen jäähdytysnesteet yksinkertaisesti ja varmasti niin se on periaatteessa erittäin helppoa.
lavettiin sopivasta kohdasta kaks letkua joitten päihin hyrdauliikka liikkeestä normaalit pikaliittimet, lavetilla olevaan autoon yksi levylämmönvaihdin sopiviin letkuihin ja toiset lämmönvaihtimen lähdöt sellaseen kohtaan mihin voi laittaa hydrauliikkaletkuille vastakappaleet... pahimmassa tapauksessa voi luovuttaa lämpöä suuntaan ja toiseen kun laittas kiertovesipumput kumpaankin laitteeseen..

nuo levylämmönvaihtimet ja hydrauliliittimet ei montaa kymppiä maksa.. tosin tämä on vasta testattu "valvotuissa olosuhteissa"

Nikuzai
16.11.2013, 00:34
lavettiin sopivasta kohdasta kaks letkua päihin hydraulipikaliittimet, lavetilla olevaan autoon yksi levylämmönvaihdin sopiviin letkuihin ja toiset lämmönvaihtimen lähdöt sellaseen kohtaan mihin voi laittaa letkuille vastakappaleet.

nuo levylämmönvaihtimet ja hydrauliliittimet ei montaa kymppiä maksa.. tosin tämä on vasta testattu "valvotuissa olosuhteissa"

Hyde liittimissä menee aina sekaan se pieni helmi ilmaa niin mites tollasessa levy vaihtimessa on toteutettu ilmaus vai virtaako neste sen verran kovallapaineella/nopeudella et työntää ilman mennessään

ImacInnes
16.11.2013, 11:29
Olen meinannut tuohon talvi lämmitykseen vaan köyhänmiehen versiota.
Eli pakoputki letkua jolla voi ohjata käynnissä olevan laitteen lammin pakokaasu kylmänä olevan laitteen öljypohjan alle,

Cargoonhan asenna tuon nestekaasu moottorilämittimen myös.
Pitäis vaan saada lähes maahan kiinni kun letkut ptäisi saada nousemaan konetta kohden?

t. Ismo Ämmä

miksi
16.11.2013, 22:51
Hyde liittimen ilmat poistuvat järjestelmään ja sieltä paisunta-astian kautta ulos tai ilmausventtiilin kautta.

Tää testattava auto on varustettu levylämmönvaihtimella ja "talon" keskuslämmityksestä siirretään lämpöä moottoriin. Tosi tässä on pienen pieni mutta, kun tuo levylämmönvaihdin on 10kW maksimiltaan ja järjestelmästä saapi "riittävästi" siirrettyä lämpöä, niin tuleekohan houkutus pitää auto pihalla jatkuvasti kuumana jos/kun lumia satelee maahan. Olisin pienemmän vaihtimen laittanut, mutta kun ei löytynyt. Kuvia ei tästä vielä saa ottaa. Tässä on juonena saada edullista hukkalämpöä siirrettyä autoon. Liuos joka kiertää on "paluukierrosta" ja sen maksimilämpö on n+35astetta. Labrassa siitä kärsi ottaa vielä kymmenen astetta hyötyyn ennen kuin rupesi lisäämään isommin energian kulutusta. Voisin tähän todeta että hiton sähköautot ja maalämmöt.

Auton puolelle tässä ei sitä ilmaa tule.
Kuljetusautosta suoraan ottaessa se ilmahelmi kulkeutuu ajastaan paisariin.

ImacInnes
15.03.2015, 11:29
Välillä cargo on käynistynuy pitkänkin seisomisen jälkeen helposti pakkasessakin ja välillä ei meinaa saada tulille sisällä seisotun viikonlopun jäljiltäkään.

Sitä sitten tutkiskeltiin ja mittailtiin että ei tulisi virtaa naftapumpun solenoidille. Hyppy johdolla virtaa virtalukolta ja taas tuntui toimivan, kunnes ei yhtenä päivänä enään millään käynistynyt? Autopilotilla hörähti joten ei tule polttoainetta.

Päätin vaihtaa vanhojen naftasuodattimien tilalle uuden ja helpomman niin ei ainakaan sillä tukosta ole. Sitä vaihtaessa ja virran ollessa päällä yhtääkkiä rupesi pärinää kuulumaan ja polttoainetta tulemaan irtiolevan letkun päästä???

Sillähän selvisikin että tulitikkuaskin kokoinen vaan nelikulmainen mötikkä letkussa olikin polttoainepumppu joka ei ole näköjään kuin harvakseen toiminut??? En ollut ikinä enen kuullut sen käyvän ja luulinkin että se on jokin sähköinen venttiili että ei letkut tyhjene, on niin pirun pienikin että en pumpuksi arvannut.

Hain sitten Motonetistä 25,- polttoainepumpun joka soveltuu diisselilekkin ja sen kun sain uuden suodattimen kaveriksi järjestelmään niin nyt ei tarvi kuin vähän virtaavainta näytää niin on käynnissä jo.

Vasemmalta: vanha nelikulmainen risa pa. pumppu ja tilalle tuli Mötönetistä pyöreä pumppu.
Takana poisetttu tupla suodatin ja tilalle tuli helpompin vaihdettava Transporterin pa. suodatin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5647&pictureid=171938

Ny joutuu siirtämään koko rojekstin kotipihalle kun työpaikalla tuli totaali kielto tilojen käytössä. Ai että sylettää.
Täytyy pokkailla töissä valmiiksi mätähommiin paloja niin ei tarvi pihalla sitten kuin leikata sopivankokoiseksi ja liimata kiinni.

t. Ismo Ämmä

BATMAN
17.03.2015, 07:39
Hep, löytyy myös cargo kuljetusauto pihalta ja yllättäen myös mittari lopetti toimimisen eli viisari hyppii omia aikojaan aina välillä...
Mun reuhka on varustettu levyjarruilla sekä edessä että takana ja ahdinkin löytyy koneen kyljestä, syöttöjä vähän lisätty, kulki navigaattorin mukaan yli 130 kmh, muttei varmaan kovin kauaa kestä moista.

ImacInnes
17.03.2015, 19:06
Kuulostaa ihan "batmanin" Kuormurilta kun on noin ärhäkkä, käyp vähän katteeksi. ;)
t. Ismo Ämmä

Hep, löytyy myös cargo kuljetusauto pihalta ja yllättäen myös mittari lopetti toimimisen eli viisari hyppii omia aikojaan aina välillä...
Mun reuhka on varustettu levyjarruilla sekä edessä että takana ja ahdinkin löytyy koneen kyljestä, syöttöjä vähän lisätty, kulki navigaattorin mukaan yli 130 kmh, muttei varmaan kovin kauaa kestä moista.

smgt
18.03.2015, 16:29
Ihan mielen kiinnosta kysäsen millä koneella tää on?
Käsittääkseni näissä joissaki on cumminssia fullerilla ollu.

sisua45
18.03.2015, 20:57
Cargoa on tehty Deutzin ilmajäähdytteisellä V6:lla, Cumminsin V8:lla, sekä suoralla 10 litran kuutosella (tuttu esim Sisu SK-250), ja V8 Perkinsillä.

Suomi Cargot ovat useimmiten Fordin omilla koneilla, nelonen ja suora kuutonen.

ImacInnes
18.03.2015, 21:21
Tässä on Fordin oma 6 litranen suora vapari 6 kone.
Turbo olis kyllä poikaa vaan tälläkin pääse hyvin 80kmt.
Pakkasyön jälkeen lähti hienosti käyntiin. ;)

t. Ismo Ämmä

Ihan mielen kiinnosta kysäsen millä koneella tää on?
Käsittääkseni näissä joissaki on cumminssia fullerilla ollu.

ImacInnes
07.05.2015, 23:07
Hain siirtokilvet ja vakuutuksen Cargolle ja Lauantaina 8.5.2015 ajan Libertyn kyytiin, laitan peräkärryn perään ja ajan koko karvaanin Kouvolaan mökille johon Cargo jää kesää viettämään ja käyn sitä siellä hitsaamassa kesällä. Kun täyttää koko pihan täällä tsadissa ja muita kiireempiä autoja pitäis mahtuu laittaa ja siirtelee.

Reitti kulkee la aamupäivänä Hki-Porvoo-Koskenkylä-Kausala-Kouvola.

t. Ismo Ämmä

offroadjouni
08.05.2015, 07:52
Hain siirtokilvet ja vakuutuksen Cargolle ja Lauantaina 8.5.2015 ajan Libertyn kyytiin, laitan peräkärryn perään ja ajan koko karvaanin Kouvolaan mökille johon Cargo jää kesää viettämään ja käyn sitä siellä hitsaamassa kesällä.Minulla on mielikuva että siirtokilvillä olevaan autoon ei saisi laittaa peräkärryä tai kuormaakaan kyytiin, koska silloin ajoa ei lasketa vain "siirroksi". En ole tästä 100% varma, mutta älä ota sakkoja matkalla tästä aiheesta. ;)

ImacInnes
08.05.2015, 08:01
Saa kuormata kun
"Kuorma on oltava siirtoluvan haltijan henkilökohtaiseen käytöön tarkoitettua.
Kuormaaminen on kiellettyä, jos käyttötarkoitus liittyy kilpailukäyttöön"

Saa vetää kun
"myös rekisteröidyn perävaunu kuorman tulee olla vain siirtoluvan haltijan henkilökohtaiseen käyttöön tarkoitettua"

Eli esim. muutto siirtokilvin on näin mahdollista.

Lainaukset trafin sivujen ohjeistuksesta ja tulostettu matkaan mukaan.

KOE kilvillä ei saa kuljettaa mitään.

t. Ismo Ämmä


Minulla on mielikuva että siirtokilvillä olevaan autoon ei saisi laittaa peräkärryä tai kuormaakaan kyytiin, koska silloin ajoa ei lasketa vain "siirroksi". En ole tästä 100% varma, mutta älä ota sakkoja matkalla tästä aiheesta. ;)

offroadjouni
08.05.2015, 08:22
KOE kilvillä ei saa kuljettaa mitään.Ok, taisi olla tuolta se minun mielikuva peräisin.

ImacInnes
08.05.2015, 08:28
Joo näillä mennään.
Enemmän huolettaa sää kun on tuosta varastettu tuulilasin pyyhkijät varsineen eikä käy muiden autojen ja olen jo pari viikonloppua odotellut sateetonta keliä.

Tänään näyttää sää ennusteen mukaan kohtuu hyvältä vaan täällä Hesassakin on nyt uskomattoman synkkää ja leijju jotain vesisumua???, vaan puoleltapäivin pitäisi auringon ruveta paistamaan. Sitä odotellessa.

t. Ismo Ämmä

ImacInnes
08.05.2015, 11:38
No niin, nyt rupes aurinko paistamaan ja odotellessani löysin ne "varastetut" pyyhkijän varretkin ja asensin paikalleen.

Ei kun ruuat Jeeppin, Jeeppi Fordin lavalle, kärry Fordin perään ja matkaan juuri ennen ruuhkaa vielä keritään.

t. Ismo Ämmä

ImacInnes
22.04.2016, 08:22
Fordia olis tarkoitus keretä kesällä mökillä hitsailla ja nyt tuli tollanen iso siististi tehty omavalmiste rosteri lavettikärry hankittua ja hieman sitäkin pitää muokata mieleisekseen, sähköt käydä läpi ja muutenkin varmistaa jotta kaikki toimii kun leimalle menen sillä samalla kun käyn Astron vetopainoa korottamassa 2700 kiloon jotta pääsen laillisesti vetämään maastureita.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5647&pictureid=191269
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5647&pictureid=191270

Vesivanerieta tarvii vähän sahata pienemmiksi kun ovat turvonnet ja kolme nurkkaa noussut ylös? Luulin että vesivaneri ei ime vettä sisäänsä mutta, näistä pulppuaa vettä ruuvin reijistä kun lähtee ajamaan?? Paljonkohan noissa on nyt ylimääräistä painoa?

Samalla vanereiden kiinitysruuvit vaihdetaa isompi kantaisiksi rosteri ruuvveikksi niin loppuu vanereiden kolina ja ruuvejen ruostuminen.

Poistin myös alimitoitetut kuormansidonta lenkit jotka oli kiinitetty myös ruostuvin ruuvvein?
Poraan ympäri rosteri rungon riittävän määrän 20mm reikiä sidonta lenkeiksi joihin 2000kg kuormaliinan koukut istuvat hienosti.

Sähköjohdot vedetään muovisiin johtoputkiin jotka kiinitetään reikänauhalla ja rosteri ruuvein rosterirunkoon niin, ei talvella keräänny roikkuviin johtoihin hirmu jää möykkyjä.
Rekkarille tarvii myös tehdä rosterista suojaava kehys. Nyt oli ihan rytyssä koko kilpi.

Kouvolan mökiltä pitää hakea yhdet ajosilta aihiot joita pitäisi hieman vahvistaa vaikka alumiini I-palkein jotta kestäisi suorana yliajoa.

Oli outoa kun kävin kärryn omiin nimiin laittamassa vanhaan malliin rek otteen ilmoitusosalla niin sekin otettiin pois enkä saannut mitään paperia kärrystä itselleni???
No Trafin sivuilta löytyy tiedot niin Polisin käyttöön kuin itselleni.

Tarvii ehkä maalata vetoaisaan tärkeimmät tiedot kärrystä? 3500kg-720kg=2780kg.

t. Ismo Ämmä

ImacInnes
22.04.2016, 21:13
Pohjalevyt irroitettu ja sahattu hieman pienemmiksi niin istuvat paremmin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5647&pictureid=191295

Aika korkea rakenne? Tekisi mieli madaltaa, vaan silloin pitää tehdä pyöräkotelot pulottamaan lavan pinnasta ylöspäin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5647&pictureid=191296

Pitkittäiset palkit olivat täyttyneet vedestä vesivanerin kiinnitysreijjistä. Porasin tyhjennysreijjät niin tulihan isolla suihkulla vettä ja pitkään.

Seuraavaksi tarvii saada ruosteiset ruuvvijämät pois reijjistään.

t. Ismo Ämmä

Nikuzai
23.04.2016, 07:40
Miten jos poraisi eteen palkkien päähän reiät ja taakse alapuolelle niin puutarha letkulla vois aina laskea palkit tyhjiksi, kuitenkin sinne kertyy jotain sotkua ja pääsisi ruuveista kapillaarioitunut vesikin pois

Ostaa ensin sopivia tulppia ja sitten poraa reiät, jos oikeen hifistelisi niin rosteri mutterit ja pultit reikiin tulpaksi, niin ois sopivaa saatavilla parinkin vuoden päästä jossei muualta niin sorvista ainakin

ImacInnes
23.04.2016, 18:05
Ei nyt noin ruveta hifistelemään, porasin vaan palkkejen päihin vedenpoisto reijät ja niillä mennään.
Tänään olin Kulmassa päivystämässä joten huomenna jatkuu hommat.
t. Ismo Ämmä


Miten jos poraisi eteen palkkien päähän reiät ja taakse alapuolelle niin puutarha letkulla vois aina laskea palkit tyhjiksi, kuitenkin sinne kertyy jotain sotkua ja pääsisi ruuveista kapillaarioitunut vesikin pois

Ostaa ensin sopivia tulppia ja sitten poraa reiät, jos oikeen hifistelisi niin rosteri mutterit ja pultit reikiin tulpaksi, niin ois sopivaa saatavilla parinkin vuoden päästä jossei muualta niin sorvista ainakin

ImacInnes
24.04.2016, 18:09
Tänään sain kaikki ruostuneet peltiruuvvejen jämät pois ja tehtyä n. 40 kierrettä rosteri reikiin.
2 kierrettä jäi tekemättä kun kolmaskin kierretappi aivan varoittamatta katkesi. Tarvii käydä huomena ostamassa vielä yksi halpis tappi 3,- jotta saa noi kaksi vielä tehtyä.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5647&pictureid=191427

Tuli myös keksittyä äärivalojen johdoille himpun verran paremmat linjat. Kaikki johdot tulee kulkemaan muoviputkissa keskellä kärryä niin, ne ei talvella kerää itseensä jäätä ja lunta paakuiksi.

t. Ismo Ämmä

ImacInnes
29.04.2016, 22:21
Ajattelin jotta kun on lähes juuri tehty kärry niin ei tarvi sähköjä juuri isosti tehdä.

Vaan niinhän se vesi oli kuitenniin päässyt lirisemään vähän joka paikkaan ja tänään tarvi käydä kärryyn uusi 13 napanen pistoke hakea kun nykyisestä oli jo johtojen kiristys ruuveissta osa ruostunut muruiksi.
Sitten peruutus valojen ja sumarin lyhdyistä oli reijjät auki ja kaikki metallinen ruostunut sähköä johtamattomaksi. Tallin hyllystä löytyi yksi uusi sumuvalon lyhty ja tarvii vielä hakea uusi peruutsvalo kaveriksi. Mötönetistä näyttää löytyvänkin samaa sarjaa peruutusvalo kun mulla on jo sumari hintaan 3.90,-.

t. Ismo Ämmätaan

ImacInnes
30.04.2016, 08:09
Terve.

Käväsin trafin sivuilta lukemassa tämän lavettikärryn tietoja ja sieltä tuli Koritiedoissa vastaan seuraavaa:

Korityyppi: DC
Alleajosuojat: Sijainti: 2 Tila: K.

Tossa kärryn perästä kuva.
Tarkoitaakos ne noita rungon alla olevia lamppujen koteloita jotka on kiinteäksi hitsattuja?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5647&pictureid=191270

Löytyhän tuolta Trafin sivuilta seuraavaa:

5 TAKA-ALLEAJOSUOJAVAATIMUKSEN SOVELTAMINEN
 1.1.1971 tuli voimaan säädös, jonka mukaan kuorma-, erikois- ja linja-autossa sekä perä-
vaunussa tuli olla turvapuskuri.
 1.3.1983 auton ja perävaunun, jonka kokonaispaino yli 3500 kg, takapuskurin vaatimukset
muuttuivat
 1.1.1990 ajoneuvon katsottiin täyttävän takapuskuria koskevat vaatimukset, jos se tai siihen
kiinnitetty takapuskuri on E-hyväksytty säännön 58 tai e-hyväksytty 79/490/ EEC mukaisesti.
 1.1.1993 tai sen jälkeen käyttöön otetussa autossa ja perävaunussa tulee olla alleajosuoja
(takapuskuri tai vastaava laite) Alleajosuojan tulee vastata E-säännön 58/01 tai direktiivin
70/221/ETY + 81/333/ETY vaatimuksia.
 11.3.2010 tai sen jälkeen käyttöön otetussa autossa ja perävaunussa tulee alleajosuojan
vastata E-säännön 58/02 tai vastaavan direktiivin 2006/20/EY vaatimuksia.
Taka-alleajosuojavaatimusta sovelletaan N2-, N3-, O3- ja O4-luokan ajoneuvoihin, jotka on
otettu ensimmäistä kertaa käyttöön 1.1.1993 tai sen jälkeen.

5.1 Taka-alleajosuojaa ei vaadita
 puoliperävaunun vetoon käytettävässä autossa
 perävaunuihin, jotka on erityisesti suunniteltu ja rakennettu jakamattomien, erittäin pitkien
kuormien kuljetukseen (erikoiskuljetusperävaunut)
 ajoneuvoihin, joihin taka-alleajosuojalaite ei sovellu niiden käyttötarkoituksen takia
 puoliperävaunun kytkemiseen tarkoitetussa apuvaunussa (Dolly)
 vaihtokorilaitteet pois lukien jalkalavalaitteet ja koukkulavalaitteet, joissa vaaditaan

Vundeerasin jotta jos upottaisi runkoon lamput ja nostasi rekkarin ylös keskelle?
Vaan jos nuo mötikät pitää olla niin, hitsaan niihn vaan rosterista vinotuet runkoon jotta ei töki niin pahasti esteisiin ja kilven nostan ylös keskelle lavetin päätyyn niin pysyy ehjempänä.
Nyt on jo johonki kilpi tarttunut ja on mutkalla ja halki.

t. Ismo Ämmä

ImacInnes
07.05.2016, 00:56
No nyt on kärryllä vedetty maasturia ja sangen toimivaksi todettu. Sähkötkin pelaa hienosti.

Vielä tarvii vahvistaa rakennustelineiden paria kävelysiltaa ajosilloiksi ja etupalkin alareunaan porata muutama 20mm reikä kuormaliinojen kiinityspisteikksi.
Kitalukkoa tarvii vielä hieman muokata jotta pystyy kärryn lukitsemaan myös autossa kiinni ollessaan.

Ai niin, yksi vanne pitää myös hakata suoremmaksi. Ihme että pitää ilmaa nyt?

t. Ismo Ämmä

Nikuzai
07.05.2016, 07:43
Ne siniset läpyskät on alleajosuojat tehdastekoisissa kärryissä joissa akseli on lavaa leveämpi

En ny muista enkä tiiä missä se ohjekirjanen, mutta oli rajoilla jos teki "hessu" tyylisen kärryn, että lava on renkaiden päällä tarviko siihen alleajosuojaa mutta jos valot ja kilpi oli lavan alla niin silloin ei tarvinnut

, eli voi olla et joutuu laittamaan puskurin, mutta haittaako se et laittaa koko takalaidan leveydeltä palkin johon saa valot turvaan :rolleyes:

ImacInnes
07.05.2016, 10:35
Terve.
Löysin Trafin sivuilta mainainnan jotta jos lavan alareunan ja maan väli on yli 55mm niin tarvii erikseen alleajosuojan. Näin tämä olisi nyt ok.
t. Ismo Ämmä

Ne siniset läpyskät on alleajosuojat tehdastekoisissa kärryissä joissa akseli on lavaa leveämpi

En ny muista enkä tiiä missä se ohjekirjanen, mutta oli rajoilla jos teki "hessu" tyylisen kärryn, että lava on renkaiden päällä tarviko siihen alleajosuojaa mutta jos valot ja kilpi oli lavan alla niin silloin ei tarvinnut

, eli voi olla et joutuu laittamaan puskurin, mutta haittaako se et laittaa koko takalaidan leveydeltä palkin johon saa valot turvaan :rolleyes:

MiKo
15.05.2016, 06:52
Terve.
Löysin Trafin sivuilta mainainnan jotta jos lavan alareunan ja maan väli on yli 55mm niin tarvii erikseen alleajosuojan. Näin tämä olisi nyt ok.
t. Ismo Ämmä

Kovin pitää olla matala, suorastaan maata viistävä?

ImacInnes
16.05.2016, 12:35
Joo. Vaan kuorma-autojen taka puskurit onkin alleajosuojia ja juurikin tuolla korkeudella.
t. Ismo ämmä

Kovin pitää olla matala, suorastaan maata viistävä?

smgt
16.05.2016, 12:57
Sulla taitaa olla mitassa yksikkö virhe :D

ImacInnes
16.05.2016, 15:32
Oho, joo. Lowrider kärry tolla 55mm, ei travis juuri ajosiltoja. ;)

Piti oleman 550mm tai 55cm.

t. Ismo Ämmä

smgt
17.05.2016, 10:48
tuskin kukaan tosissaan kuitenkaa 55mm kerkes ottaa :D toivotaan ettei kukaan menny laittaa alle ajosuojaa sille korkeudelle :D

Nikuzai
17.05.2016, 18:23
Mikäs pulttijako ja keskireikä fordissa on?

ImacInnes
17.05.2016, 21:32
Pulttijako: 6x260 mm (mitattu metrimitalla), keskireikää en oo ikinä mitannut.
t. Ismo Ämmä

Mikäs pulttijako ja keskireikä fordissa on?

Nikuzai
17.05.2016, 22:30
Pulttijako: 6x260 mm (mitattu metsrimitalla), keskireikää en oo ikinä mitannut.
t. Ismo Ämmä

Kiitosta, pitää vilkasta huomenna onko ivecossa sama jako :)