PDA

View Full Version : VINSSIN ASETTELUA LJ:N KEULILLE


Esko90
15.01.2013, 17:44
TÄSSÄ MUUTAMIA KUVIA VINSSIN ASETTELUSTA.:D

Esko90
15.01.2013, 17:46
sitten kun on saanu testattua kestääkö tuo peti mittään niin si alkaa renkaitten ja vanteitten hankinta jos lompsa antaa myöten :)

rocky86
15.01.2013, 20:29
kyllä peti varmaan kestää mutta miksi tuo rullakita on nuin iso.

fj40
15.01.2013, 21:02
kyllä peti varmaan kestää mutta miksi tuo rullakita on nuin iso.

Toyotan mekaanisessa on orginaalina tuommonen kita.

Samppi
15.01.2013, 21:04
Eikö tuo rullakita oo ihan Toyotan orkkis kokonen, kuva vain hämää.

Nuhapumppu
15.01.2013, 22:23
Eikö tuo rullakita oo ihan Toyotan orkkis kokonen, kuva vain hämää.
On,joka on aivan liian iso tuohon vinssiin nähden,sais olla jonkun 70mm kapeampi niin ei pakkais reunoille ja tuhoa siinä sivussa koko vinssiä,kun vaijeri nousee rummun kaulalle.

Esko90
16.01.2013, 05:54
joo kyllä se on tojon orkkis kita. ja onhan se niin että se aika iso on, ainut olis jos tota ylempää poikittaisrullaa laskis hieman ales... tarvii tehä siis reiät ja tuskin se sen kestävyyteen vaikuttaa vai?? :)

offroadjouni
16.01.2013, 07:42
joo kyllä se on tojon orkkis kita. ja onhan se niin että se aika iso on, ainut olis jos tota ylempää poikittaisrullaa laskis hieman ales... tarvii tehä siis reiät ja tuskin se sen kestävyyteen vaikuttaa vai?? :)Ei tuosta korkeudestea ole haittaa mutta leveyttä on liikaa. Vaijeri kelautuu helposti laidalle ja putoaa ulos kelalta. Vaijeri vähintäänkin menee sotkuun ja nirhautuu, pahemmassa tapauksessa rikkoo koko vinssin. Tätä voi vähentää tekemällä rummun päätyihin peitelevyt jotka hitsaa kiinni niihin rummun yli meneviin rautoihin.

offi_äijä
16.01.2013, 09:40
tai siirrät sivurullia sisäänpäin:confused:

hojo
16.01.2013, 10:51
helpoin varmmaan hitsata pellin palat sivuille.tosin sain kylllä omasta meneen vaijerin pellin ja rullan väliin. jos viitsii tehdä kappeeman kidan aina parempi.

Esko90
16.01.2013, 16:29
yks vaihtoehto kävi mieles että hitsais paksut latat ohjurirautoihin kiinne tai mallia irroitettavat niin eköhän se rupeis pitään vaijjerin rummulla.:rolleyes:

tuomaritulee
16.01.2013, 16:37
Yleensä näihin on just noihin rautoihin hitsannu latat niiden ja rummun väliin. Muuteen on vaijeri akselin ympärillä. Muuten ei ole kyllä kidan kanssa mitään ongelmaa.

Esko90
26.01.2013, 14:07
noniin tänään tuli sestailtua kuinka peti kestää ja ihan hyvin meni testi, mitään ei menny rikki. :D.... Meni hetki noitten kaarien laitossa ku sai lapppua liimailla ja sen jälkeen ootella että massa kuivii kunnolla. :rolleyes:

Esko90
29.01.2013, 19:47
siinä muutama kuva. seuraavaks pohjapanssarin väsäilyä :D

Esko90
02.02.2013, 23:58
Siinä taas muutama kuva! Tuli hommatuu 33" mutikat, ja samal vähä passarin väsäilyy ja pedin viimeistelyä...

Esko90
03.02.2013, 00:06
dodiii :D:D

Esko90
03.02.2013, 00:08
Pahoittelut huonoista kuvan laaduista... on otettu "duudsonin kestävällä älyphoonella"

Esko90
03.02.2013, 16:02
mahtaakohan riittää noille renkaille 2" korotussarja?

Hailux
03.02.2013, 17:30
mahtaakohan riittää noille renkaille 2" korotussarja?

sopii alle..joko mittari irtos?

Esko90
03.02.2013, 20:23
en kerenny tänään poikkeen pajalla. Tarvis huomenna koittaa mennä sinne illan suussa

Esko90
04.02.2013, 13:30
sopii alle..joko mittari irtos?
nyt sain ne polttimot vaihettuu välistä.... nopeusmittarin vaijjeri siellä junnas vastaan

Esko90
08.02.2013, 21:01
tänään tuli viimeisteltyä lokasuojien levikekumit ja sai alulle takapuskimen kiinnityspalat.
vielä näyttää vähä citymaasturilta mutta eiköhän se siitä ku saa vähä korotetta tuonelassa.

Esko90
10.02.2013, 19:13
:D:D

Esko90
15.02.2013, 21:02
Taas sai jotain pientä aikaseks. Huomenna taas jatkuu ja pitäs hakee vähä putkee ja mutkaa etupuskimeen. :D

Esko90
21.02.2013, 16:50
mites noitten helmapalkkien kanssa kannattaa tehä, kattelin ja koputtelin että helmat näyttää olevan tässäkin tapauksessa auton kovimpia kohtia, niin rälläköikö surutta pois ja liimaa palkin tilalle vai tekeekö jotenkin muuton?!

Samppa79
21.02.2013, 21:15
Takapuskurin saa kaikkein helpoiten U-profiilista. Sellainen kantattu U-palin pätkä. Tais olla 120x 60 ja 4mm paksua josta oma tein.

Samppa79
21.02.2013, 21:18
Vinssipeti näyttää ihan hyvältä mutta olisko sen saanu syvemmälle? Vai valehteleeko kuva?

Edit:
Eipä tuota taida kuvien perusteella saada syvemmälle jos ei poikkipalkkiin tee kirurgisia toimenpiteitä.

Esko90
21.02.2013, 22:25
Vinssipeti näyttää ihan hyvältä mutta olisko sen saanu syvemmälle? Vai valehteleeko kuva?

Edit:
Eipä tuota taida kuvien perusteella saada syvemmälle jos ei poikkipalkkiin tee kirurgisia toimenpiteitä.
takapuskurin tein 80x50x4 palkista ja viistin päät. ..... Jookyllä tota vinssiä olis saanu ehkä noin max 6cm taaemmas jos kääntäin ton 50x50 kulmaraudan toisin päin ja sitten vielä työntäny poikkipalkkia vasten mutta en ruvennu siihen ku siin olis mulla loppunu tila sählätä pulttien kanssa ja hermot palanu ja sitten olis tarvinnu leikata alaritelikköön soirot että noi vinssin ohjurit mahtuu oleen paikallaan.

Esko90
05.03.2013, 23:24
Nonii taas tullu vähä päiviteltyy toyotaaaa :D ny olis vinssin ohjuriraudat kiinnitystä ja maalausta vailla ja molemmat ovien alareunat hiottua, lisätty peltii, pakkeloituu ja lisää hiottu ja pohjamaalattu. Samal etusäleikköö ja sen alla olevaa ritelikköö laitettuu uutta peltii. Noitten hommien jälkeen jatkuu etupuskimen suunnittelu ja liimailu. Kuvia tulee jonkin ajan päästä ku saa ne koneelle asti. :)

Esko90
10.03.2013, 19:17
Noniin jotakin tapahtunu lisää tuossa kasa sekalaisia kuvia :D:)

Yllättävän pitkälle pääs tolla vakioalustalla umpisessa ennenkuin rupes kantamaan :D

Samppa79
10.03.2013, 20:10
Ex läjään siivoilin tuota keulaa madaltamalla turhat pois tuosta pellinkäikäleestä joka maskin alla on. Kavensin sen sisälokasuojan pintaan saakka ja saman verran lokarin etupäästä pois. Puskurin rakensin sitten sen tilalle niin saa puskuri ylemmäksi ja turhaa vääntyvää peltiä pois.

Samppa79
10.03.2013, 20:17
Tämän verran siitä saa ihan siististi pois.

Esko90
12.03.2013, 17:36
Ex läjään siivoilin tuota keulaa madaltamalla turhat pois tuosta pellinkäikäleestä joka maskin alla on. Kavensin sen sisälokasuojan pintaan saakka ja saman verran lokarin etupäästä pois. Puskurin rakensin sitten sen tilalle niin saa puskuri ylemmäksi ja turhaa vääntyvää peltiä pois.
Tarkotus olis pittee nokka orkkiskunnossa mitä ny pois otin noin ajovalon pesurit. Mutta sen näkee keväällä,kesällä,syksyllä kuinka sitä innostuu tuosta maastoajelusta niin sitte saattaa laikka laulaa monessakin kohtaa :D:D

Pelber
14.03.2013, 19:53
Tarkotus olis pittee nokka orkkiskunnossa mitä ny pois otin noin ajovalon pesurit. Mutta sen näkee keväällä,kesällä,syksyllä kuinka sitä innostuu tuosta maastoajelusta niin sitte saattaa laikka laulaa monessakin kohtaa :D:D

Nii minäki aattelin aluksi, mutta sitten rälläkkä rupes laulaa. Tuo näkö siihen keulaan aika paljon, kun renkulat näkkyy. Sain vinssin ittekki keulalle ja kardaanin tein raktorin nivelakselista. Laitoitko kannatinlaakerin kardaanille?
Kannattaa ne helmapalkit tehä kun vielä on suht suorat helmat. Helpompi tehä.

Krisse
14.03.2013, 21:50
pakkeloituu
Pakkeli maasturissa on aina hyvä homma jos on tarkoitus ihan kolistella metsässäkin, niitä on sitten hauska porukalla hirnua kun tulee lommo ja iso pakkelimälli putoaa :-)

Esko90
15.03.2013, 16:09
Nii minäki aattelin aluksi, mutta sitten rälläkkä rupes laulaa. Tuo näkö siihen keulaan aika paljon, kun renkulat näkkyy. Sain vinssin ittekki keulalle ja kardaanin tein raktorin nivelakselista. Laitoitko kannatinlaakerin kardaanille?
Kannattaa ne helmapalkit tehä kun vielä on suht suorat helmat. Helpompi tehä.
En laittanu kannatinlaakeria kardaanille ku säsäsin sen kolmikulmamuotoputkes

Esko90
17.03.2013, 20:53
Tänään sain kyhäiltyy rapuloissaan:o etupuskimen loppuhitsaista vaille valmiiks ja ihan hyvän näköinen siitä tulikin. Saas nähä saako elvytettyä tota vinssiä henkiin kun on jotain pientä vikaa jossakin päin, jos saa niin saa luvan kelvata takavinssiks.:D

Esko90
21.03.2013, 21:05
Tänään tuli maalattuu puskuri ja katoo jos sais sen laitettuu paikolleen viikolopun aikana :cool:

Esko90
23.03.2013, 19:45
Se olis nyt sit redy. Vielä tarvis takapuskin asennella ja maalailla, safariteline väkästellä, JA OOTELLA ku kukkaro antaa myeten ostaa korotussarjan. Omasta mielestä tuli ihan tyylikkään näköinen ekas omatekoseks puskuriksi. .... Toi tumma läikkä sit ei oo lantikasta :D
Niin ja helmapalkit.

Hailux
23.03.2013, 21:25
jos se läikkä on sittenkin LANTIKASTA eikä Landcruiserista :) :)

Esko90
24.03.2013, 10:57
No näinhän se asia on :)

Esko90
29.03.2013, 22:23
elin tuli saatuu myöhään aikaseks takapuskurin kasaus. Suur kiitokset hitsarille :D

Esko90
16.04.2013, 22:10
Tänään tuli laitettuu uuden umpiot eteen ja yks uus jarruletkun pätkä ku katastusmies sitä halus. huomen viel yks pikkuhitsilappu helmaan ja sit jälkitarkastukseen ja tuore LEIMA hasikaslokeroon niin on hyvä mieli.

Sit muutama viikko oottelua ja hankkimann 2" korosarjaa ja tekee palkkihelmoja niin rupee oleen jotenkin maastokelpoinen peli :D:D
Niin safaritelinettä olen tässä ny väsäilly laitan kuvii ku kerkee.

Esko90
24.04.2013, 16:17
Noniin on vähä päässy jäämään toi päivittely unohtuun niin pistetääs taas rojektista muutama kuva.

Esko90
24.04.2013, 16:36
http://i11.aijaa.com/b/00842/12134603.jpg

Esko90
24.04.2013, 16:48
http://i5.aijaa.com/b/00253/12134633.jpg

http://i1.aijaa.com/b/00374/12134635.jpg

Aika kaameet noi vakkari pitsaleikkurit:eek::eek:
http://i5.aijaa.com/b/00249/12134636.jpg

http://i3.aijaa.com/b/00101/12134634.jpg

Mehtäkaveri halus kanssa mukaan


Safaritelineen alaosa on jo koossa hallissa mutta loppu työnteko ku perkule rälläkkä kärähti niin on vähä jääny hommat...:mad:

nalle00
24.04.2013, 17:30
Tuostahan tuli ihan asiallisen näkönen vinssipuskuri. ainut vaan mikä pistää silmään on tuo keulaylitys aika huomattavan näkönen kui lie haukkaa vastapenkkaan esim ojan ylityksissä.

Esko90
24.04.2013, 17:52
Onhan se joo aika törröttävän näköinen. luonnossa kun kahtoo niin ei kovin pahalta näytä.

Esko90
27.04.2013, 22:55
Tänään tuli kokeiltua kunka toijjoota kulkee in mud ja ihmeen hyvin kulki vaikioalustan ja 33 kanssa. Kerran piti vinssailla ja sillonkin meni perkele murtosokka poikki eli vahvempaa tappia peliin.

http://i1.aijaa.com/b/00956/12149026.jpg

http://i4.aijaa.com/b/00136/12149027.jpg

Tossa on safaritelineen pohja... Onhan tuo aika heiveröinen mutta saa luvan kelvata.

http://i11.aijaa.com/b/00305/12149025.jpg

http://i3.aijaa.com/b/00631/12149028.jpg

Kertokaas tietämättömälle :D alottelijalle että rupeeko mulla meneen murrokset sökös kun tossa ajeltiin niin ajoittain rutisi/paukku etupää ja sen tunsi ratissakin ihan selvästi?! Piti antaa poikienkin koittaa. :D

laaze
28.04.2013, 12:32
hommaa samantien longfieldin murrokset ni pääset jatkossa vähemmällä..

Esko90
20.05.2013, 17:45
http://i9.aijaa.com/b/00604/12240517.jpg

TTänään tuli laitettuu eteen korotukset ja perä olis tarkotus laittaa ylihuomenna. Olisko vinkkejä miten takapään iskarin pultin sais parhaiten pois ku katoin nopeeta niin aika veemäisessä paikassa näyttäis olla.

Viipo
20.05.2013, 19:19
TTänään tuli laitettuu eteen korotukset ja perä olis tarkotus laittaa ylihuomenna. Olisko vinkkejä miten takapään iskarin pultin sais parhaiten pois ku katoin nopeeta niin aika veemäisessä paikassa näyttäis olla.

Jos tarkotat kuskinpuolen mutteria, niin otat tietty ne kaks pulttia irti iskarin molemmin puolin, jolloin se iskarin kiinnityslätkä tulee alas iskarin mukana.

Esko90
03.06.2013, 17:58
Noniin on taas päässy vähän unohtumaan päivittely että laitetaan ny muutama kuva että missä mallissa lj on oikein menossa.

http://i8.aijaa.com/b/00464/12293014.jpg
pistetään ny vähä hitsisaumaakin kuviin ku sattu onnistumaan.

http://i11.aijaa.com/b/00894/12293015.jpg

Ei tarvis ku nuo tapit hitsuutell pikolleen ja laitta yläpanta kanssa niin rupei olee redy.

http://i8.aijaa.com/b/00175/12293016.jpg
Tämän hetkinen tilanne
http://i7.aijaa.com/b/00357/12293017.jpg
Vähä tarraakin. :D

Nyt se rupee näyttään vähän jo maasturilta.

Enään olis tavoitteena saada:
-passarit murikoille
-tankin panssari
-safaritelinen katolle asti ja siihen työvalot
-takavinssin peti suunnitella (kaukainen haave)
-korin koroitus (kaukainen haave)
-sisustella vesivanerista lattia ja latikosto peräloossiin.:D
-PALKKIHELMAT!!!!!

Tehdyt asia:
-öljyvuodot hoidettu
-boostcontrolle paikoillaan
-etupuskuri
-takapuskuri
-jako ja vaihelaatikon panssari
-safaritelinen melkein valmis
-etuvinssi paikoillaan ja testattu
-renkaat hommattu
-2" korotussarja vaikka laussa luki 75mm (kumpi lie pittee paikkaansa:D)
-kaikki kaaret hitsailtu ja massattu
-kori käyty läpi

Esko90
05.06.2013, 22:36
En tiiä menikö letkut oiken, ei oo vielä päässy testailemaan. sanokaa jos meni asennus pieleen.

http://i8.aijaa.com/b/00797/12302958.jpg

Hailux
05.06.2013, 22:58
melkoinen letkuhärdelli :)

Esko90
05.06.2013, 23:36
melkoinen letkuhärdelli :)

Sanos muuta. :) kaikkee sitäkin tulee kokeiltuu.

koovee
09.06.2013, 01:09
mihin tarvii tota mötikkää mihin tulee kolme letkua itelleni laitoin vaan tuon ruuvin hukkaportinletkun väliin ja toimii niinkuin pitää

Esko90
09.06.2013, 01:38
mihin tarvii tota mötikkää mihin tulee kolme letkua itelleni laitoin vaan tuon ruuvin hukkaportinletkun väliin ja toimii niinkuin pitää
Kokeilin kuule samaa eikä mittee tapahtunu mittarin mukaan. saatto ehkä hiukan paremmin vääntää alhaalta mutta aika olemattomasti. (boosti oli ruvvattu kokonaan kiinni ettei ilmaa mee kellolle)

Janne1986
09.06.2013, 09:41
No pelasko sitten yllä olevan kuvan asennuksella?
Jos ei niin sitten hukkaportinkello on varmasti liian löysä.

Esko90
09.06.2013, 23:00
en ole ehtiny kokeilla. tarkoitus olis kokeilla alkuviikosta ku pitää ruveta värkkään takaloossin vesivanerista lootia. pystyykös sitä kelloo jotenkin kiristää vai onko sitten kalvo rikki?

Dectane
10.06.2013, 05:05
se on rajapaineventtiili

Esko90
11.06.2013, 13:25
Nyt on testattu tolla letkuvirityksellä kulkua siten että boosti on täysin auki ja kiinni, niin molemmillakin kerroilla ahot ei noussu kuin siihen 0,4 bar. Taitaapi olla edessä paineilmalla kellon testaus että onko kalvossa sanomista. Jos se ei pidä meteliä ja toimii normaalisti niin mikä neuvoksi sitten?! :confused: Pitääkö työkalun tippua pumpun päälle. (sinetti paikoillaan)

Taitais olla turbon huolto ajankohtaista ku imupuoli aika öljyinen vai kuuluuko tämän ikäsien koneiden oireisiin?

Repro
11.06.2013, 13:39
Ei se ahda kuin sen verran mitä siellä on syöttöä. Ja pelkkä syötön ruuvaus ei autuaaksi tee, ahdonalaisen syötönsäädön karan uusiksi tekeminen antaa persdynolla jo kummasti enemmän potkua.
Hukkaportin letkun tukkiminen antaa varmasti lisää vääntöä mutta korkeammilla kierroksilla pakopesä käy pieneksi kun ei hukkaportinkaan kautta pakopesän tilavuuteen nähden ylimääräiset pakokaasut pääse mistään poistumaan. (=extra lämpöä, huono juttu)
Oma mielipide on että alkuperäistä ahdinta on turha ruveta korjaamaan, samaan rahaan saa ihan oikeitakin ahtimia jolla käyttöalue on suurempi.
Nämä siis vain omia käyttökohtaisia kokemuksia.

Repro
11.06.2013, 14:49
Kerron vielä konkreettisesti ton hukkaportin letkun kokonaan tukkimisen: Juokse 400m lenkki täysiä, seuraavaksi juokse sama lenkki täysiä niin että pidät nenästä sormilla kiinni, eipä ilma vaihdu enää samallalailla ja puutuu nopeammin.
Tai pakopuolen kyseessä ollessa sormien työntäminen perseeseenkin voi vaikuttaa kulkuun dramaattisesti. :D

Esko90
11.06.2013, 21:06
No voehan perkule. minä kun luulin/ymmärsit että tuolla boostilla ois tosta föönistä saanu lisää potkua max 0,8 bar No täytynee ootella, että tili kohenee taas joskus jotta pääsis hankkimaan puhallinta mikä herää aikasemmin ja olis muutenkin pitempikestoisempi. Mistäs ja millaista turboo sitten kannattaisi ruveta miettiin ja se että sais het paikalleen ettei tarvis ruveta mitään välilaippoja metsästeleen?

Ainut mikä kokemus minulla on auton moottorin virittämisestä on 2 vag 1,9 td konetta toiseen tuli isompi puhallin laitettuu ja syöttöjä nostettua kaverin johosta ja toiseen switserin vnt ahin, cooleri, kara viilattu loppuun, isompi nestepää ja sen jälkeen alko sintterien meno.

Repro
11.06.2013, 21:35
No voehan perkule. minä kun luulin/ymmärsit että tuolla boostilla ois tosta föönistä saanu lisää potkua max 0,8 bar No täytynee ootella, että tili kohenee taas joskus jotta pääsis hankkimaan puhallinta mikä herää aikasemmin ja olis muutenkin pitempikestoisempi. Mistäs ja millaista turboo sitten kannattaisi ruveta miettiin ja se että sais het paikalleen ettei tarvis ruveta mitään välilaippoja metsästeleen?

Ainut mikä kokemus minulla on auton moottorin virittämisestä on 2 vag 1,9 td konetta toiseen tuli isompi puhallin laitettuu ja syöttöjä nostettua kaverin johosta ja toiseen switserin vnt ahin, cooleri, kara viilattu loppuun, isompi nestepää ja sen jälkeen alko sintterien meno.

Jos se ei hukkiksen bleedaamisella enempää ahtoja tee kuin ilman bleedaamistakaan niin syötöt vain loppuu kesken.
Duunaa se kara jos on jo ennestään tuttu toimenpide, jos sekään ei auta niin nosta syöttöjä.

Hailux
11.06.2013, 23:24
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=3746&pictureid=103469

karan mallia

Esko90
12.06.2013, 11:10
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=3746&pictureid=103469

karan mallia

Juu kiitoksia tiedoista repro ja kiitokset kuvasta:) Jotakin tollasta tarvis tehä nokivasaralle. Tarkotushan ei ole virittää konetta hullun lailla vaan lähinnä alaväännön puutteen vuoksi saada jotakin aikaseksi. Kaikki aikanaan :D

Repro
12.06.2013, 13:32
Tokihan on olemassa myös mahdollisuus että hukkaportin aukosta johtaa mojova halkeama, eli kaasut pääsee virtaamaan hukkiksen ohi vaikka läppä olisi kiinni.

Esko90
13.06.2013, 12:04
voi helvetti että hämäläinen on sitten hidas. tänää tuli kateltuu etupään iskreita niin olin sitten laittanut kiirreisäni ne kumit samalle puolelle niinku yhessä kuvassa näkyy. Täytynee korjata virhe vai antaako olla tuollai

NorthRider
13.06.2013, 12:49
Komia Lj sulla! :) Hyvällä maulla paranneltu! :eek:

Esko90
13.06.2013, 21:26
Komia Lj sulla! :) Hyvällä maulla paranneltu! :eek:
Kiitoksia kovasti arvostelustasi.:)

Esko90
13.06.2013, 21:29
Tänään tuli väkerreltyy takatilaa jahtikautta odotellessa. vile tulee jonkin sortin päällinen tuohon vaneriin kun on vähän muuten liukas alusta kahelle kanakoiralle :)

http://i7.aijaa.com/b/00411/12334912.jpg

http://i11.aijaa.com/b/00090/12334913.jpg

http://i3.aijaa.com/b/00165/12334914.jpg

Vielä pitää kikostella päätypalat laatikoille.

Esko90
15.06.2013, 14:24
taas kuulkaa te paremmin tietävät ja osaavat, olis taas vähä tarvetta avulle ja tiedolle. Tossa oltiin toissa päivänä kaverin kaa ajelemassa kangasmetsissä tojotalla ja pistin merkille kun ajelime helppoa mutta keikuttavaa polkua niin auto tuprutteli koko sen matkan sinertävää savua eli jostakin pääs öljyä palopesään. no tänään ku tarkistin öljyt niin tikun kärki kastu muutaman millin ja täten lisäsin reilun litran öjyä koneseen etttä öljy olisi taas ylärajassa. no siitä tuumin ku lotkoteltiin n. tunti tyhjäkäynnillä eteenpäin että turbon tiivisteet valskaa silloin kun ei ole kunnolla kieroksia. osuinko oikeeseen? No tään sitten auton pestyä ja oljyn lisäykden jälkeen kun lähti ajeleen isolle telle niin ajoittain kiihdytyksen jäkeen kun nosti jalan kaasulta niin pöläytti reulut mustat savut mitä ei ole ennen tehny. Johtuuko täämä vika kenties suuttimien huonosta kunnosta että avautuu ja sulkeutuu miten sattuu. Olisin todella kiitollinen jos saataisiin keskustelu/mmielipiteitä tästä diaknoosista. Kiitos taas etukäteen.

Esko90
19.06.2013, 13:41
Minkäsortin öljyä olette laittaneet tonne etumurikalle?!

Repro
19.06.2013, 15:20
GL-5

Esko90
21.06.2013, 23:45
Tänään tuli saatuu viimeisteltyä tämäkin homma sitten.

http://i7.aijaa.com/b/00023/12366568.jpg

Esko90
25.06.2013, 14:13
nyt tarvii ruveta ettii uutta turboo tojoon. täytynyy kääntyä sprintterin turbon puoleen. saas nähä millanen laippasekoilu siitäki tulee. :)

Esko90
27.06.2013, 01:20
Voeha perkule täytynee tyytyä tillaan uus samanlainen turbo kajaanista vanhan viallisen tilalle. Harmi ku ei riitä aika ja budjetti tohon sprintterin turbolle. :/

Esko90
12.07.2013, 17:44
Noniin Nyt tuli iroitettua turbo pois paikaltaan ja selvis syykin miksi on hiukan hengetön herra tällä hetkellä tojota.

http://i5.aijaa.com/b/00037/12435057.jpg

http://i4.aijaa.com/b/00788/12435058.jpg

http://i4.aijaa.com/b/00303/12435059.jpg

http://i10.aijaa.com/b/00812/12435060.jpg

http://i2.aijaa.com/b/00059/12435061.jpg

Tuosta on ilmeisesti humina/kohina johtunu välillä kiihdyttäessä ja kaahaessa.
Ensviikolla turbo huollettavaksi ja vähän samalla sorvin ääreen, niin se saapi kelvata tähän hätään.

Turbosta on ilmeisesti menny hiilirenkaat entiseksi kun tyhjäkäynnillä pukkaa oljyä imusarjaan.

Ei kellään sattuis oleen räjäytyskuvaa naftapumpusta laittaa?

Kala92
13.07.2013, 04:00
Onko toi halkeama tossa hukiksen portis?

koovee
13.07.2013, 22:10
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5278&pictureid=130724

tossa ois kuvaa

Tomppaa_
13.07.2013, 22:14
Minkäsortin öljyä olette laittaneet tonne etumurikalle?!

Sinne käy joku GL5 luokituksen öljy.

Esko90
15.07.2013, 18:23
tänään tuli vietyä puhallin huoltoon nyt sitten odotellaan sen valmistumista. Ei ihme että ei ollut vetoja kun huoltomies näytti niin kellolta lähtevän tangon toisessa päässä olevassa nivellyksessä oli n. puolensentin kuluma ja hukkis oli käytännössä kokoajan auki/rakosillaan.

Hailux
15.07.2013, 23:43
Ois varmasti tuolla rahalla mikä tuon kukkopillin huoltoon menee ostanu paremman turbon..kokemuksesta tiedän ;) yhden ct-20 huollattaneena..ei ollu halpa siihen hyötyyn nähden

Esko90
16.07.2013, 01:17
Ois varmasti tuolla rahalla mikä tuon kukkopillin huoltoon menee ostanu paremman turbon..kokemuksesta tiedän ;) yhden ct-20 huollattaneena..ei ollu halpa siihen hyötyyn nähden
taidat olla oikeessa mutta tuo rahatillanne sanoo kyllä säännöt tällä hetkellä. huollon hinta on alle neljä hunttii sisältäen uudet sisuskalut että en ny tiiä sit. jos oli ruvennu jotain isompaa kehitteleen tai väännöllisesti parempaa niin ois vissiin menny mun tietotaidoilla likemmäs tuhatta kuin viittä sataa euroo.

Dectane
16.07.2013, 04:47
Hailuxilta ite ostin tuon gt2256vnt:n. Tais olla 250e, eli siis huomattavasti halvempi ku se orkkiksen huolto.

Niin eihän tuohon rahaan uutta saa, mutta hyviä käytettyjä! Ite en oo ikinä ostanu uutta turboa, ei niitä raski ostaa :D

Esko90
20.07.2013, 20:43
http://i2.aijaa.com/b/00909/12464482.jpg

http://i6.aijaa.com/b/00942/12464483.jpg

Eilen tuli kukkopilli huollosta ja tänään tuli laitettuu se paikalleen. Aikamoinen ero huollon jälkeen ja ahtaa jo pienelläkin kaasulla 0,8 bar ja vetoja on ihan erilailla :D:D:D:D kylä ny kelpaa.

Esko90
20.07.2013, 22:10
ensviikols jos kerkeis tekeen viel 2,5" rosterista pakoputken niin olis hyvä ja samalla ulostulo tuoda takarenkaan etupuolelta:)

Esko90
24.07.2013, 16:18
http://i10.aijaa.com/b/00753/12479872.jpg
Hyvin putsaa tuo fosforihappo noita vanhoja osia :D
Noni eilen tuli vähän aloteltuu putkijumppaa ja tänään sain valmiiksi kannakkeitavaille pakoputken. Pistetään tästäki hommelista ny jokunen kuva.

http://i1.aijaa.com/b/00942/12479873.jpg
http://i7.aijaa.com/b/00250/12479875.jpg

http://i6.aijaa.com/b/00552/12479876.jpg

tarvii rälläköidä toi vanhan putken kannatin rungosta irti kun on tiellä, näkee hyvin viimesessä kuvassa kun viettää sivulle näkösälle tota putkee.

http://i10.aijaa.com/b/00838/12479900.jpg

Krisse
24.07.2013, 17:01
Ois varmasti tuolla rahalla mikä tuon kukkopillin huoltoon menee ostanu paremman turbon..kokemuksesta tiedän ;) yhden ct-20 huollattaneena..ei ollu halpa siihen hyötyyn nähden
Kyllä mullakin on suunnitelmissa lähettää toi oma remonttiin, yksi ja ainoa syy siihen on plug & play. Ei ole aikaa eikä kiinnostusta mihinkään parannettuun ratkaisuun, eikä sen puoleen tilojakaan tällä hetkellä.

Liekö joku elämän ehtoopuolelle kääntynyt 2LT muutenkaan järin riemuissaan jostain paremmasta turposta millä saadaan sitten entistä enemmän forssia irti..

Esko90
25.07.2013, 23:05
tänään tuli saatuu laitettuu putken kannattimet paikoilleen ja putki kiinni ja koeajot paikalliselle kylälle. Sopiva matala pörinä kuulu ja aina ku anto ruokaa koneelle niin rupes hymyilyttään, vihellyksen ääni ja päät käänty kylillä:D:D:D:D Vielä ku jaksais viedä autokorjaamolle sen verran että laittais yhen tiivisteen tai o renkaan dieselpumppuun ku tihkuttaa menovettä allensa.

Esko90
28.07.2013, 14:34
mihkähän asti tuo lämpöanturilta lähtevä johto menee tuo auton kopan ja laatikon välisä. helkatti ku lämpömittari reistailee eli välillä pimppaa ihan tappiin asti. olisko vinkkejä antaa vai onko joku motonetin tai bilteman aturan/mittarin asennus nopeempaa?.

Marso
30.07.2013, 12:35
mihkähän asti tuo lämpöanturilta lähtevä johto menee tuo auton kopan ja laatikon välisä. helkatti ku lämpömittari reistailee eli välillä pimppaa ihan tappiin asti. olisko vinkkejä antaa vai onko joku motonetin tai bilteman aturan/mittarin asennus nopeempaa?.

Ittellä samaa ongelmaa, välillä pomppaa lämmöt ja polttoaineet aivan tappiin ja laskeutuu vasta, kun auton sammuttaa. Olen kuullut juttua, että vika olisi mittaristossa ja että se mittaristo lämpenee liikaa tai jotain. Olen käynyt mittariston osia marmorilta kyselemässä, satoja euroja... Itse suunnitellut tuollaista erillistä mittaria.

Esko90
30.07.2013, 23:50
jaa en oo kyllä ennen moista kuullu. luulen että mulla on vika anturin johossa ku on vähä huonokuntoisen näköinen. meneekös se sillai että ku pistää virrat päälle ja irrotta johon anturasta painaa johon pään runkoon kiinni ja jos sillon mittari nusee tappiin asti niin mittarin pitäs olla kunnossa.

Marso
31.07.2013, 00:14
Voi toki olla johdoissakin vikaa, en epäilisi yhtään näin vanhoissa autoissa.
Kyselin mittaristo asiasta tuossa joskus tällä foorumilla ja sain seuraavat vastaukset:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=99739&highlight=lj+l%E4mp%F6mittari
Ja sit toinen, (täällä varsinkin tuo bi-metalli vastaus):
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=13045&highlight=lj+l%E4mp%F6mittari

Niin ja muuten hiano projekti :)

Esko90
31.07.2013, 03:30
kiitoksia tiedoista ja kehuista. Täytynee antaa vahalle mittarille ja joholle vähä valohoitoo ja sit hommata pilotin lisälämpömittari holkkeineen. Mites muuten onko väliä mihin kohtaan vesiletkuun laittaa sen holkin väliin mihin kierretään antura kiinne?

Esko90
01.08.2013, 01:21
eilen tuli ulkoilettuu tojoo vähä pisemmän matkan testimielessä ja totesin hommaan uuden lämpäanturan ja laita sille uuden johon ja hommaan lisälämpömittarin vielä varoiksi. Seilas lämpö ja polttoaineviisarit siihen malliin että oikeen hirvitti välillä.

Esko90
05.10.2013, 19:38
Pistetääs taas pari kuvaa mitä on tässä syys iltojen aikana tullu tehtyä. Kesä meni pääosin ajellessa ja alkusyksystä en ehtiny mitään tekeen ku kaikki vapaa aika meni lintumehtällä ja nyt sitten vielä tuo hirvijahti lisäks alkoi.

Kattokorin maalas kaveri ruiskulla ja siihen päätin laittaa 8 valot paikoilleen, no se on nyt siinä pisteessä odottamassa katolle pääsyä ja sähköjä. Keulille laitoinkin hellojen tilalle hid xenon kaukovalot kun tuli edulliseksi todettua ja hyvät on.

http://i8.aijaa.com/t/00129/12723907.t.jpg
Perkule hyvä peli hirvihommissa, päässy jo pari rumppia vinssaileen poies.

http://i11.aijaa.com/t/00803/12723904.t.jpg

Esko90
03.12.2013, 17:18
viikonloppuna pitäs saada valot pelaan safaritelineessä, niin pääsee sit testaileen näkeekö niillä mitään.

Esko90
07.12.2013, 20:54
noniin tänään tuli kaverin kanssa asenneltuu sähköt safaritelineen valoille ja pitihän ne käydä illan pimentyessä heti sestailemassa pellolla ja mettässä ja lopputulos oli: näkee helkutin hyvin ainakin omasta mielestä .:D:D:D

Esko90
07.12.2013, 21:13
siinä vielä kuva takaa päin. valoja on yhteensä 8 katolla.Johtojen viimeistely olis tarkoituksena tehä seuraavaksi tulevan viikon aikana:D:D

Esko90
06.01.2014, 00:37
noniin nyt on viimeistelyt tehty ja samalla kaveri asensi lisälämpömittarin kajuuttaan. seuraavaks tarvis sitten hommailla etuakselin tiivistesarjat sun muut tilpehöörit ja ruveta niitä laitteleen.:D

Mistä löytyis noita speisereitä suomesta vai tilaamalla ulkomailta ?:confused:

ssuvik
06.01.2014, 02:29
noniin nyt on viimeistelyt tehty ja samalla kaveri asensi lisälämpömittarin kajuuttaan. seuraavaks tarvis sitten hommailla etuakselin tiivistesarjat sun muut tilpehöörit ja ruveta niitä laitteleen.:D

Mistä löytyis noita speisereitä suomesta vai tilaamalla ulkomailta ?:confused:

Spacereitä saa vaikka Lipposelta (http://www.offroadtarvike.fi/verkkokauppa/parts/client_index/category/152/163/). Ja noi kuvat valoista ei kerro oikeen mitään, ku ne ottaa tolla tavalla.

Esko90
06.01.2014, 14:50
täytyy ottaa kuvat sitten ohjaamosta:D

Esko90
06.01.2014, 20:33
mites toi pellin soiro lähtee irti konepellin ja tuulilasin välistä? riittääkö että ottaa pyyhkijän varret poies ja jokunen ruvvi pois konehuoneen puolelta siitä pelli reunasta. On niin täynnä lehtiä ja paskaa että vois tehä ihan hyvää putsata välillä.

Janne1986
06.01.2014, 20:47
mites toi pellin soiro lähtee irti konepellin ja tuulilasin välistä? riittääkö että ottaa pyyhkijän varret poies ja jokunen ruvvi pois konehuoneen puolelta siitä pelli reunasta. On niin täynnä lehtiä ja paskaa että vois tehä ihan hyvää putsata välillä.

Näin ainakin RJ:ssä.:)

Esko90
07.01.2014, 02:46
Mistäs kannattaa lähtee hankkimaan kaksi kappaletta suutinputkiA? Motonetin lista ei näyttäny osumia minulle.

Esko90
29.01.2014, 18:53
Tänään tuli sit irrotettuu isompi takaovi ja siitä lasi pois ja tsekattua ruostevauriot. Ikkunan alareunaan joutuu laittaa uutta peltiä ja alqosasta ruosteet poies ja maalit pintaan.
Saas nähä kuinka haasteelliseksi osoittautuu ikkunan takaisin laitto.

Esko90
31.01.2014, 22:23
Kertooko joku että riittääkö pelkkä puhas metalli pinta koritinaa käyttäessä? Vai tarviiko se jotain pohjastutta?

ssuvik
31.01.2014, 22:33
Kertooko joku että riittääkö pelkkä puhas metalli pinta koritinaa käyttäessä? Vai tarviiko se jotain pohjastutta?

Niihin taitaa olla ihan oma primer.

jubet
31.01.2014, 22:45
Esim motonet myy juotospastaa siihen käyttöön, on koritinan pohjustus aine.
Erittäin puhdas pelti tulee olla ja putsaa ylimääräiset pohjustusaineet tosi hyvin pois. Alkaa muuten maali kupliin.

Ja siit pastasta, että muista sekoittaa se kunnolla. Jos et sekoita niin ei tartu. Se pitää nimen omaan olla pastaa ei vettä. Ja jos se kuivuu purkkiin ni tilkka vettä sekaan. Niillä eväillä.
Tuli itse harjoiteltua noi kantapään kautta.

Esko90
31.01.2014, 23:15
Kiitti tiedosta. Perkule ku pitää laittaa uutta peltiä yllättäen takaoveen niin aattelin että ninan kanssa tulee kestävempi javparempi lopputulos kuin pakkelin kanssa.

Esko90
31.01.2014, 23:17
Siis tinan :)

Esko90
14.03.2014, 04:32
Päivitellääs tätäkin katiskaa välil. Eli ny rupee oleen ikkuhiljaa maalia vaille valmiina takaovet. Ne kunsaa kiinni ja loput nippelit kiinni niin voi ruveta raapiin päätä että minkä kokosesta palikasta tekee helmat miten ne sinne sovitella mahollisimman järkevästi.

Esko90
28.03.2014, 19:49
Onnistuukos toi murroksen ja stefojen vaihto samalla lailla kun tässä videossa?http://www.youtube.com/watch?v=o3Y5bQGiezY

Tilasin tossa murroksen ja kääntöpään korjaussarjan ja ne pitäs laittaa paikalleen ku leima lähestyy ja murros naputtaa välillä ja toivoo että saako auton kasaan ennen korvenvuoren ajoja... paljo olis vielä tekemistä.

huomenna saa takaovet takas paikoilleen ja sen jälkeen sit toi etunurkka kuosiin ja palkit niin sit ois redy.

Vielä ku sais ton hyllyssä olevan uuden warnin sähkövirveli taakse kikosteltua jotenkin fiksusti niin alkais oleen vailla pelkkää ajoa menopeli :)

vartiainen
28.03.2014, 19:57
Joo käy se noinkin, ite en irroittanut tota ohjausvartta ollenkaan vaan tein suurinpiirtein tän videon mukaan siihen asti että sain murroksen ja akselin vedettyä ulos:

https://www.youtube.com/watch?v=_3CI4mmEv6A

Muistaakseni jarrusatulan irrotus oli jarruputken osalta erilainen, tai jotain...

Esko90
28.03.2014, 20:20
tollai itekkin alussa meinasin että teen mutta tarvii vaan vaihtaa toi murros kääntöpallon tiivisteet ja sitten se vetoakselin pikku stefa. ei kärsiny ostaa cros4wd:stä sitä täydellistä etuakselin korjaussarjaa kun tuli hankittuu tällä viikolla uus benelli :D:D:D:D

Esko90
29.03.2014, 13:15
Ny on pöydällä kuskunpuolen tikku murroksen kanssa ja on ehjä. !!! Missähän mahtaa olla vika kun viime kesänä kun ajo nelikko päällä niin paukku aina välillä etuakselilla joku kun oli jumissa kurassa. Voisko se olla sitten toisella puolella menny??

Esko90
29.03.2014, 16:26
Ensviikolla kun saan toisenkin puolen kasattua niin jos sielläkään ei oo plakkia niin mitäs sitten??????

Naputuksen jälkeen olen vaihtanu etuperän öljyt niin ei tullu magneetin mukana mitään metallisulppua.

Esko90
29.03.2014, 20:51
Pistetääs muutama kuva mitä tänään tuli tehtyä::D

hojo
31.03.2014, 20:40
tulisko halvemaksi http://www.tamgears.com/en kyllä ole hirveesti vertaillut.

jesse89
31.03.2014, 21:18
Ensviikolla kun saan toisenkin puolen kasattua niin jos sielläkään ei oo plakkia niin mitäs sitten??????

Naputuksen jälkeen olen vaihtanu etuperän öljyt niin ei tullu magneetin mukana mitään metallisulppua.

Mulla oma rallattaa ihan saatanasti nelikko päällä sekä moottori jarrulla ja vetopäällä. murrokset laitoin uudet kumpaakin päähän öljyt vaihdellut ei murusia mukana. Itsellä taitaa olla pionin laakerit sökönä koska napalukot päällä ajaessa ei äännä mut heti kun kytkee nelivedon niin rallatus alkaa :D

Esko90
31.03.2014, 22:40
Sit se on mentävä osa kerrallaan jos ei oo mittee vikaa murroksissa

Esko90
01.04.2014, 18:19
tänään tuli aukastuu ny toinenkin puoli ja kaikki osat näytti olevan ehjiä, tarvii viel puhistaa osat niin näkee varmaksi sitten. pitää heilutella vielä tota etuakselille menevää kardaania että onko siellä mitään plakkia. jos ei oo niin kasaan sitten koko helahoidon ja ajetaan niin kauan kun ääni kuuluu paremmin tai joku paikka menee paskaksi.

Mietin täs sitä naputusta mitä se sillon keväällä piti kurakossa niin sen tunsi hyvin käsissä kun piti ratista kiinne. tie sit mistä johtuis.

Esko90
02.04.2014, 08:10
Täytynee tuo pinjonikin vie helistellä ennen kun laittaa tikut takes.

Esko90
03.04.2014, 21:04
mistäs sitä tilais semmosen stefan joka majailee jakolaatikossa (etukardaanin vastalaipan takana oleva stefa jakolaatikossa) ja ristikon. kattelin että lipposelta ja cros4wd:ssä olis ristikot mutta en löytäny pelkkää stefaa jakikseen?

Epro
03.04.2014, 21:17
mistäs sitä tilais semmosen stefan joka majailee jakolaatikossa (etukardaanin vastalaipan takana oleva stefa jakolaatikossa) ja ristikon. kattelin että lipposelta ja cros4wd:ssä olis ristikot mutta en löytäny pelkkää stefaa jakikseen?
http://www.tamgears.com/

Esko90
07.04.2014, 15:42
Rupee pikkuhiljaa oleen tiivisteitä ja stefoja vaille valmiina etupää. vielä huomenna kun jaksais toisenkin puolen pistää atomeiksi ja putsailla paskat pois.:D:D

Esko90
10.04.2014, 16:39
Tänään tuli paketti postista ja pääs tohon asti tällä erää molemmin puolin.
Muuten meni kaikki hyvin mutta mietiskelin tossa että oonko tehny jotain väärin kun murrosta pyörittelee niin se pikkasen kirraa maljakossa kiinne. Osaako joku antaa vinkkii.
En tiiä sitten metelöikö samalla lailla purkaessa, mutta en muista.
Olikos noitten shimmilevyjen tarkoitus vaan se että niillä haetaan sopiva kireys olkatapin laakereille???

Esko90
11.04.2014, 23:11
tänään tuli saatua etupää kasaan. Samalla piti vaihtaa stefa, etukardaaniin ristikko ja samalla stefa jakikseen.

Vanha olikin jo tiensä päässä. Piti mirkelillä vähän hiota IKH:hoon 33 hylsyä että sai mahtuun paikoilleen

Ja jos ensviikolla kokeilis meneekö leimasta läpitte. :D:D:D

Esko90
15.04.2014, 15:53
tossa pari päivää sitten ilmattiin kaverin kaa joka nurkka ja tänään kun kävin testilenkillä niin ei ole kyllä vielä jarrut niin tehokkaat kuin mitä niitten pitäisi olla. Onko tuolla läjän jarrulinjoissa joku paha paikka mistä ei ilma lähe oikeen poies??? Fiksuna kun alotin etuakselin remppaa niin en tulpannu kumpaakaan puolta kun irrottelin jarrusatulat ja jarrunesteen annoin valua vatiin. Onko vinkkejä antaa ilmaamisen suhteen vai pitääkö viedä jollekkin nyttkikorjaamolle ilmauttaamaan??

Esko90
15.04.2014, 22:05
no?

vartiainen
15.04.2014, 22:10
Taka-akselin jarrupaineensäädin voi vähän kränätä vastaan varsinkin jos korotettu auto, mutta ainakin etujarrut mulla, kun tein saman rempan omaani, ilmaantuivat ihan perinteisin toimin. Tosin tukein ne akselijumpan ajaksi jollain tulitikulla tai vastaavalle joten ne ei valuneet tyhjiksi.

Esko90
16.04.2014, 10:18
Sehän tässä vituttaa kun en tukkinu niitä ja miettiny että millä sen saa ilmattua. Tosin en tiiä vaskaako jarrupääsylinteri kun poljinta painaa voimakkaasti niin menee hiljalleen pohjaan. Ei ny luulis olevan sökö kun on n. 3 vuotta vanha sylkkä.

Trapper
16.04.2014, 11:30
Jep, itse vaihtelin eka kerralla taakse menevät rautaputket ja toisella kertaa kuormaventtiilin eikä ilmat lähtenyt edes ilmauslaitteella. Paineilmaa varovasti säiliöön ja ilmaamaan yhtä aikaa oli ainut konsti.

Esko90
16.04.2014, 17:48
mielenkiintoista. saas nähä kuinka kauan saan ite tapella ilmaamisen kaa.

vartiainen
16.04.2014, 18:05
Varmaan kannattaa irrottaa se kuormaventtiilin saitta akselista ja nippusidettää se niin että lientä varmasti menee läpi niin yksi epävarmuustekijä on poissuljettu. Muistaakseni myös kuormaventtilissä on kyljessä ilmausruuvi (ainakin hj:ssa on) joka lisää askareen kiihottavuutta.

Esko90
16.04.2014, 21:09
kävin nyt emännän kanssa ilmailemassa ja nyt ilmattiin molemmat nurkat uudestaan edestä ja takaa sekä kuormantunniste venttiili auton alta. tämän jälkeen jarrupoljin tuntu oikein mukavalta eli ei menny juuri lainkaan pohjaan kun painoin poljinta MUTTA sitten kun auton laitto käyntiin, niin poljin meni heittämällä pohjaan. tämän jälkeen kun pumppailin n. 4 kertaa poljinta rupesi löytymään tuntumaa mutta menee hiljalleen pohjaan. Missä mahtais ola vika??? olisko sittenkin jarrupääsylinterin tiivisteet päästää läpitte jarrunestettä??? vai olla vikaa alipaine puolessa? kuullostaako tutulta ollenkaan moinen ongelma?

Trapper
17.04.2014, 06:54
Ilmoja on. Kuormaventtiiliinkin menee myös etujarrupiiriltä painelinja. Jos sinulla ei ole paineilmaa käytössä niin kokeile pönkätä jarrupoljin pohjaan yön ajaksi.

Esko90
17.04.2014, 09:31
Jaa vai että ilmaa vielä hmmm. No kyllä paineilmaa löytyy. Tehäänkäö se sillai että jarrusäiliö täyteen nestettä ja tukkia se jollain? Ja sit painaa varovasti ilmaa sinne samalla kun toinen aukasee ilmausruvvin kö. Näinkö siis ja polkimeen ei kosketa.

Trapper
17.04.2014, 10:56
Joo, samanlainen oli poljin mullakin. Nestettä täyteen, en muista oliko kannessa ilmareikä jos on niin siitä ilmaa varovasti ja toinen aukomaan ilmaruuveja. Jos ei ole ilmareikää niin korkki pois ja rättiä päälle ja painetta säiliöön. Polkimeen ei tartte koskea.

jubet
18.04.2014, 06:59
Eihän mikään mäntä vuoda suojakumin sisään?

Esko90
18.04.2014, 17:56
Tuskinpa vuotaa kyllä sitä poljinta pumpattu niin paljo että luulis jossain olevan lammikko.

Esko90
18.04.2014, 21:22
Tossa kaverin kaa mietiskeltiin tota jarruongelmaa niin ei se vika ny kai ole siinä että ilmaa olisi putkissa mukavas, vaan jos se sittenkin olisi sökö mulla toi jarrupääsylinterin männän tiiviste katsokaas kun poljin on jämäkkä ilmauksen jälkeen mutta taas kun laittaa auton käyntiin niin eka polkasu menee pohjaan niin että ainoana vastuksena on polkimen palautusjousi. Vasta muutaman pumppausliikkeen jälkeen tulee vastusta hiukan jonka jälkeen poljin painaessa painuu hiljalleen pohjaan. En vielä kokeillu paineilmakikkaa mutta kai sitäkin pitää kokeilla varoks ennen kuin ostaa motonetista uuden sylkän.

Bazeeba
19.04.2014, 05:25
Tossa kaverin kaa mietiskeltiin tota jarruongelmaa niin ei se vika ny kai ole siinä että ilmaa olisi putkissa mukavas, vaan jos se sittenkin olisi sökö mulla toi jarrupääsylinterin männän tiiviste katsokaas kun poljin on jämäkkä ilmauksen jälkeen mutta taas kun laittaa auton käyntiin niin eka polkasu menee pohjaan niin että ainoana vastuksena on polkimen palautusjousi. Vasta muutaman pumppausliikkeen jälkeen tulee vastusta hiukan jonka jälkeen poljin painaessa painuu hiljalleen pohjaan. En vielä kokeillu paineilmakikkaa mutta kai sitäkin pitää kokeilla varoks ennen kuin ostaa motonetista uuden sylkän.

Isän pajerossa oli ihan samanlaiset oireet tuossa jarrurempan jälkeen kun joutu käyttämään satuloita irti, ilmaa siellä oli ja varmaan 2 litraa piti imeä nestettä läpi ennenku alko asettumaan. Ilmattiin tuommosella alipaine kannulla.

samw
22.04.2014, 18:37
Hiacessa ainaki menee toi poljin pohjaan aina ku käynnistää auton, se on aivan normaalia. Ei kai se haittaa ku jarrut pelaa ajaessa normaalisti.

vartiainen
22.04.2014, 19:43
Hiacessa ainaki menee toi poljin pohjaan aina ku käynnistää auton, se on aivan normaalia. Ei kai se haittaa ku jarrut pelaa ajaessa normaalisti.
Eipä ole tullut törmättyä moiseen ilmiöön yhdessäkään hiasessa mitä olen ajellut. Poljin kyllä painuu auton käynnistyttyä jos se on poljettu kovaksi auton seistessä mutta ei se pohjaan mene?

Esko90
23.04.2014, 02:22
Nii paha sanoo mistä kiikastaa. Nyt kuitenkin tilasin uuden sylkän ja pätkä jarruputkee kun tuli reikä moiseen kun tarpeeks kauan polki :/ Jos vaikka noitten vaihtamisen jälkeen olis voiton puolella. Rupee vituttaan kun ei pääse ajellen vielä perkele.

Esko90
23.04.2014, 18:01
Noni ny toimii. Kerran vie jaksoin ilmata niin rupes pelaan.

Esko90
24.04.2014, 14:39
Jumaliste läjä meni laakista läpi päästöistä ja katsastuksesta

Esko90
04.05.2014, 00:05
voi perse mikä homma vielä on edessä..... tänään aukasin helmat palkkeja varten kun ovat vielä suoria, mutta tarvi todeta ku sai kurat pois niin on aika paljon uutta peltii vailla. Repsikan puolen saakin kokonaan uusia. VITTU

Esko90
08.05.2014, 14:59
Huomenna pitä saada hitsailtua paikalle palkit, on vähä pitkä rojekti taas kun työt hieman häiritsee harrastuksia.

Eniten tässäkin hommassa vituttaa suunnattomasti entisen helman korjaajan ratkaisut. Jotakin perkeleen sentti kertaa sentti verkkoterästä paskan päälle ja jollain laastilla/liimalla juntannu sen paikalleen ja si massa päälle ja valmis.

Esko90
11.05.2014, 19:03
Noniin korvenvuoren reisusta selvitty ehjin nahoin ja mukavaa oli ja hyvää pannukahvia. palkit kesti hienosti ryskytystä, tässä jokunen kuva vaihteeksi. Nyt kun on auto pesty niin jatkuu palkkien fiksailu, putket pitää vielä hitsailla paikoilleen palkkien kylkeen ja sit kunnolla maalata.

Esko90
13.05.2014, 09:19
Mistäs porukka on yleensä tilaillu noita arb lukkoja? Mietiskelin tossa että jos sellasen hommais joskus sitten sitten ku on tuota kahisevaa tohon etuakselille kun tuntu aika vaikeelta toi eteneminen ilman moisia. Ebaysta kattelin mutta ihan tarkkaa selkoo ei tullu ja noista postimaksuhässäköistäkään ei ole tarkkaa tietoa mitä semmoset kustantaa.

Esko90
13.05.2014, 09:29
Täällä kotimaassa on nuo hinnat vaan aika hurjia.

mhk
13.05.2014, 12:49
Eteen ja taakke käy rd132
Löyty tuommonen kätsä laskin alveille ja tuontiveroille;
http://tullau.tuu.fi/index.php
tuonne laitat hinnat taaloissa, tuontivero 2,7% ja muuta alv 24:jään.
Että hintaeroa jäiskään enään n. 300 e täkäläisiin maahantuojiin verrattuna. Vaan miten takuu, kun tuon nuissa ebayn usan jobbareiden ilmotuksisahan ei mainita kuin 30 vrk palautusmahollisuus...
(korjattu arb:n numero, heiän oma kuvasto anto väärät numerot)

Esko90
13.05.2014, 21:48
onkos noilla lukoilla mitään muuta eroo kuin hinta ja merkki mitä on myynnis offroadtarvikkeella TML ja ARB

-Jallu-
13.05.2014, 22:16
onkos noilla lukoilla mitään muuta eroo kuin hinta ja merkki mitä on myynnis offroadtarvikkeella TML ja ARB

Päättele tuolta http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=48053 :)

mhk
13.05.2014, 22:19
Halvemmasta tavarastahan ne kiinalaiset on tehty, kysys Lipposelta onko niien kans ollu ongelmaa.

Esko90
15.05.2014, 22:00
Tänään sain laitettuu putket kylkiin paikoilleen. Huomenna sit hiota paskat päältä poies ja maalata sit.

Esko90
19.05.2014, 18:51
noniin päivitellääns viikonlopun jäljiltä. elikkäs tommoset ny tuli. seuraavaks sit vissiin paljon ajoo ja tankkailuu :D:D:D

Esko90
04.06.2014, 03:53
Tossa mietiskelin semmosta että voikos ton kitkaperän vaihtaa taka akselilta etuakselille? ikomus olisi hommata syksyllä tml lukko ja kompura läjään taka akselille, aluksi meinasin sen laittaa etuakselille mutta kun on noi vakiomurrokset ja tikut niin ne ei vissiin sillon olos kovinkaan pitkä ikäsiä.

jesse89
05.06.2014, 20:44
Tossa mietiskelin semmosta että voikos ton kitkaperän vaihtaa taka akselilta etuakselille? ikomus olisi hommata syksyllä tml lukko ja kompura läjään taka akselille, aluksi meinasin sen laittaa etuakselille mutta kun on noi vakiomurrokset ja tikut niin ne ei vissiin sillon olos kovinkaan pitkä ikäsiä.

Onhan porukka laittanut sen kitkamurikan eteeen tiedä sitten millanen homma varmaan poskilaareiden vaihdolla menis. Ps ne vakiomurrokset on ihmeenkin kestävät jos vertaat tml mitä näitä halppis vahvistettuja murroksia on ne kyllä paukkuu aikaisemmin kun ne orggis murrokset.

Esko90
08.06.2014, 18:35
Tollanen warnin vinssi pitäs istutella taakse jahka kerkee.

Taustalla oleva keltanen vinssi olis jouten edukkaasti jos jollakin tarvetta, ainut vika mikä siinä on niin ottaa oikosulun silloin kun laittaa sähkömoottorin päähän kuvun paikalleen pitkillä pulteilla niin sillo ei pelaa.

JA vinssipetikin olis jouten mikä on warnissa kiinni. Se kuuluu muistaakseni 2000luvun discoveriin, mihinkä paketin oli aluin perin tarkotus mennä.

twinurpo
09.06.2014, 17:17
Sori ot mutta mihin hintaan tuo vinssi lähtis ja paljonko on vetoja.

Esko90
09.06.2014, 21:24
Jaa a vedoista en tiiä. Kaippa niitä on riittävästi kun se oli ennen yhessä offiläjässä keulilla. Sanotaanko ny hinnaks 70€ . Sen verran oon ite testanny että pyörii molempiin suuntiin ja vapautin pelaa.

Esko90
26.06.2014, 22:01
On tuo lantikka vaa mukava peli tuossa raivuuhommassa. Auto mehtänrunaa ja vinssi mehtää ja niputtelee kasan vesakkoo ja sit vaijeri silmukalle ja kabiinista kolmonen pesää ja sit nojailee tupakki huulessa etupuskurii ja nauttii siitä kun tarvi miettiä mitää sähköongelmia ja nippu liikku kohti autoo.

Esko90
30.07.2014, 21:01
onkos joillakin ollut jo alla nää general grabberia mt renkaat? tossa luoskellu arvosteluja netistä ja lehestä että minkähänlaiset mahtaa olla verrattuina bf mk2 mutikoihin.

Esko90
21.09.2014, 11:51
Uhkaavasti lähestyy taas talvi, niin pääsee taas jälleen sotkeen kätensä öljyyn ja paskaan. No ajellaan ny hirvestyskausi loppuun ja sitten vasta halliin seisoon taas anakin huhtikuuhun asti. Siinä ajassa pitäs keretä töiden ohessa taas ihmetteleen mitä pitää tehä.

Tarkotus on irrottaa laatikko ja vaihtaa kampiakselin stefa kun merkkaa reviirinsä todennäköisesti tästä syystä ja edessäkin on jotain vuotoa kun ohjaustehostin on aivan mustana öljystä ku vuotaa joku stefa tai tiiviste sieltäkin ja ja ja paljon muutakin.

mxä
21.09.2014, 18:31
On tuo lantikka vaa mukava peli tuossa raivuuhommassa. Auto mehtänrunaa ja vinssi mehtää ja niputtelee kasan vesakkoo ja sit vaijeri silmukalle ja kabiinista kolmonen pesää ja sit nojailee tupakki huulessa etupuskurii ja nauttii siitä kun tarvi miettiä mitää sähköongelmia ja nippu liikku kohti autoo.

http://slck.net/viewtopic.php?t=4311&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=e470ae4c36fea59ec1da801ac92b07f4 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Esko90
08.10.2014, 18:25
Kertokaas semmonen juttu että onnistuuko/voiko toyotan mekaanisen vinssin matopyörän toiseen päähän hitsuutella jonkinmoinen tappi kammelle mistä veivailla jos auto on syvässä eikä sokkaa pääse vaihtamaan? tarkoitan lähinnä semmosta kun olen joissakin mekaanisissa vinsseissä nähny olevan vakiona sellanen tapin olevan näkösällä.

Kerraan tuli semmoinen tilanne kun oltiin sen verta syvällä että ei kiinnostanu ruveta ettiin paikkaa uudelle sokalle ja vaijeri oli niin kireällä piti vapautin lyödä lekalla auki.

karppa2
08.10.2014, 22:35
Kertokaas semmonen juttu että onnistuuko/voiko toyotan mekaanisen vinssin matopyörän toiseen päähän hitsuutella jonkinmoinen tappi kammelle mistä veivailla jos auto on syvässä eikä sokkaa pääse vaihtamaan? tarkoitan lähinnä semmosta kun olen joissakin mekaanisissa vinsseissä nähny olevan vakiona sellanen tapin olevan näkösällä.

Kerraan tuli semmoinen tilanne kun oltiin sen verta syvällä että ei kiinnostanu ruveta ettiin paikkaa uudelle sokalle ja vaijeri oli niin kireällä piti vapautin lyödä lekalla auki.

Hitsaa siihen sopiva hylsy, saa räikällä löysättyä.

Esko90
12.10.2014, 07:58
Hohhoijjaa tota merkkailun määrää. Kyllä hiukan ihmetyttää vuotojen määrä vaikka kone on ollut 2010 vuonna KESKISUOMENKONEISTAMOLLA lähes täydellisessä koneremontissa. Listan mukaan kaikki stefat, tiivisteet ja laakerit on vaihettu Mukaanlukien mäntä ja sylinteri.

hojo
15.10.2014, 05:52
ei tartte vaihtaa öljyjä,lisäävain.mistä vuotaa?ja mitä öljyä käytät?

Esko90
15.10.2014, 15:10
Muistaakseni käytössä on mobil1 10W-40 (notkeeta öljyä. Minusta autossa vuotaa molemmat kampiakselin stefat. Öljy helmiä tulee moottorin ja laatikon välistä ja edestä alimmaisen vauhtipyörän välistä.

hojo
17.10.2014, 11:51
joo stefat vaihtoon.ei maksa juuri mitään,työ on vähän isompi.onko moottorin huohotus kunnossa.kannattaa pestä kone helpompi paikallistaa öljy vuoto. ittellä 5W40 öljyt hjiissa,turpo vähän vuotaa.

Esko90
17.10.2014, 17:45
katoin tänään purkin kylkee niin öljy mitä käytän on 15w-40. Laitan pari kuvaa niin najette kuin märkä se on :(

Esko90
17.10.2014, 17:50
kas näin

hojo
19.10.2014, 08:23
ootko varma että ei vuoda venttiilikopan tiiviste tai öljypohjan.ja voihan laipan tiiviste vuotaa mihin stfatulee kiinni.kirstä ensin vettiilikoppa ja öljypohjan pultiti.

Esko90
19.10.2014, 13:39
Venttiilikopan tiiviste on vaihettu viimevuonna eli ei vuoda kun tutkiskelin lampulla. Moottori on muuten kuiva ja öljytön ulkopuolelta paitsi tuo öljypohja, ja joo oon kerran aikaisemmin kiristäny öljypohjaa jonkin verran mutta en laittanu rannemomenttiin kun eikös niissäkin pitäis olla sama kireys joka pultilla??? Veikkaisin että se auttaisi jo paljon asiaa kun jaksaisi irrottaa jakoremmin kotelon irti. veikkaan että tuo ohjaustehostin ja öljynsuodatin on senkin takia märkänä kun kerta edestä vuotaa niin ilmavirta/flekti levittää sen huolella ympäriinsä.



Oli kans huvittava juttu semmonen kun piti toissapäivänä vaihtaa toinenkin letkun pätkä auton alle mikä liittyy penkkien välissä sijaitsevaan lisälämmittimeen, no se tuli hoidettua mutta seuraavana aamuna ihmettelin kun vuottaa nesteitä jostakin syylärin nurkilta kylmänä mutta ei lämpimänä, niin vähän valskas syylärin yläpään kiinnityksestä. No samalla mietin että miten vitussa se on sotkenu repsikan puolenkin niin hetki mietittyä otin ilmanottoputken tuulitunnelin päältä ja oitin irti samalla ilmanputsarinkin niin putsari oli osittain märkä jäähytinnesteetä ja putsarinkotelon pohjalla oli nesteetä aika hyvin. se oli sit vähän hörppiny imuilman sekaan nesteitä:D:D:D Saas nähä mikä on seuraava vuodon paikka:eek:...sitä odotellessa.

Esko90
03.11.2014, 11:22
Vähenty öljynkin vuoto kun oli muutamat pultit löysällä öljypohjassa: )

Esko90
08.11.2014, 10:51
Vaihto tämäkin maastokelpoinen ajokki omistajaa viikolla. Kyllä on haikiaa ollu, no ei muutaku ehtiin toista toyotaa tilalle, mutta tälläkertaa hdj80 mallia.