PDA

View Full Version : Suzuki SJ410 -86 tuoreen omistajan kysymyksiä

tux
12.01.2013, 19:36
Moi!

Olen ajellut noin kolme kuukautta alkuperäis kuntoisella Suzukilla. Auto meni yllättäen läpi katsastuksesta ja olen ajellut lyhyttä työmatkaa (n. 10km) hymyssä suin :).

Viime viikolla rupesi kuulumaan outo kolaus aina kun lähtee liikkeelle. Kertokaapa noviisille onko kyseessä ristikkonivel vai mahdollisesti jotain muuta.

Ongelmana minulla on tallin puute. Kovin pitkää remonttia ei kehtaa tehdä ulkona näillä keleillä. Miten vika on helpointa paikantaa? Uskaltaako autolla ajella ennen kuin vika on korjattu?

puruluu
12.01.2013, 19:46
Itsellä rupes kanssa kolahtelee ku liikkeelle lähti,vika löyty takaakelin U-pulteista.
Vaihdoin suosiolla uudet ni herkis kolahtamasta.
Toki kato et jakolaatikon kumi tollot on ehjät,ja voi niissä ristikoissakin vika olla.

jousipakka
12.01.2013, 20:21
Itsellä rupes kanssa kolahtelee ku liikkeelle lähti,vika löyty takaakelin U-pulteista.
Vaihdoin suosiolla uudet ni herkis kolahtamasta.
Toki kato et jakolaatikon kumi tollot on ehjät,ja voi niissä ristikoissakin vika olla.
Takaakselin uu pultit on löysällä ja akselin jousipakkojen alla olevat kolmio raudat voi olla kasassa akseli pääsee elämään!:rolleyes:

jousipakka
12.01.2013, 20:22
Takaakselin uu pultit on löysällä ja akselin jousipakkojen alla olevat kolmio raudat voi olla kasassa akseli pääsee elämään!:rolleyes:

Heguli
13.01.2013, 08:54
Kattoo nyt ensin noi yllä mainitut jutut ja sitten tutkii kaikkien kardaanien nivelet. Kuuluuko ääni mistä suunnasta autoa ? Kuuluuko sekä 2- että 4-vedolla ? Jos mahdollista niin ota kaveri mukaan kuskiksi ja kurki itse auton alle ja kokeilkaa liikkeelle lähtöä. Saattaa löytyä vikakohta ihan kattelemalla.

Varmaat olet nämä jo kahlannut läpi:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=95405
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=103092

tux
13.01.2013, 13:04
Kävin kurkkaamassa altapäin. U-pulttien mutterit kiristyivät 1/2-1 kierrosta ilman hampaat irvessä vääntämistä. Missään ei tuntunut olevan klappia noin käsikopelolla. Koeajossa vaikutti, että se pahin klonksaus olisi vaimentunut. Jotakin rousketta kuuluu vielä ajettaessa silloin kun vaihde on päällä. Vapaalla rullatessa ääntä ei kuulu.
Kaveria ei testaukseen ole tähän hätään käytettävissä. Ääni on korvakuulolla tullut taka-aksalin tienoilta.

Palex
13.01.2013, 13:07
Vois joku mode kyllä vähän yhdistellä näitä suzuki jorinoita ja kysymyksiä sun muita topiceita, kun alkaa olla jo melkonen määrä samalla sivulla...:rolleyes: