View Full Version : Haukkukaa täällä DiscoII TD5
No niin,
Haukkukaa täällä DiscoII TD5 ettei tule sellasta ostettua. :)
Nykysen kulkineen joutuu jossain vaiheessa vaihtamaan poies, ja DiscoII olis kovasti tapetilla seuraavaks.
Vähän vähänlaisesti on saanut mistään mielipidettä ton toimivuudesta- onko kovasti korjaamolla viihtyvää sorttia? Tunnettuja kalliita tyyppivikoja tms?
Bensa saattaa ehkä tulla kanssa kyseeseen, kilsat on nykyjään suht kohtuullisia=max 30 tkm/v. Mut ensisijainen vaihtoehto ois kyllä diesel.
Nykyseen perävetoseen ruåtsin rautaan (940, pari kappaletta) olen ollut hyvin tyytyväinen. Ovat pirun lujatekosia, luottettavia ja hyviä ajaa.
Lykkäänkö käteni caccaan jos tollasen Discon laittaa? Korjaamon vakiasiakkaaks ei oikeen olis motivaatiota ryhtyä, OTOH vanhan dieselin metkut on hyvinkin tuttuja.
Niin juu ja yleensä koitan pysyä aurauskeppien välissä. Hinailut on ihan satunnaisia, ja vollekin kiskoo 1.8 tonnia laillisesti.
Että mitään oikeeta tarvetta ei ole, muuta kun että johonkin kohta joutuu vaihtamaan, ja näihin nykyajan muovipulkkiin ei vaan pysty kykenemään.
Ja olishan Disco sitä paitti ihan kiva. Vai olisko?
Kaikki LR tuotteet on ihan syvältä, niihin ei sekaannu kuin vähän hullut. Kaikki rahat ja vapaa-aika menee niiden korjaamiseen. ;)
Mut sitten kun lueskelee vähän tarkemmin vaikka haullakin löytyviä juttuja noista, ja käy tuolla ww.roverfriends.fi niin saa muodostettua ainakin lähes puolueettoman käsityksen aiheesta.
Hyviä pelejähän nämä ovat, kun vaan tekee ensin kotiläksyt ja opiskelee kipupisteet ennen hankintaa.
Vaarana on sitten se että ilmankaan ei voi olla...
EDIT: sitäpaitsi siellä Turkusen suunnalla on asiansa osaava korjaamo näille.
Tuolla lienee käyty -> http://www.roverfriends.fi/foorumi/viewforum.php?f=22
Minkäikäistä autoa on haussa ?
Land Rovereissa, kuin ehkä muissakin, mallisarjan alku- ja loppupäällä on valitettavan suuri ero, monessa suhteessa.
Joka tapauksessa LR DII bensakoneella ei ole vaihtoehto, jos aikoo ajaa vähääkään kaupungissa tai kilometrejä ylipäätään yli 15-20 tkm/v. Mukavahan se on kasin höpinää kuunnella, mutta...
Vertailuna RR classic (3.9) selviää 2 litraa pienemmällä keskikulutuksella (l/100km) vastaavalla kaasujalalla ja siltikin palaa 13-16.
Nykyverotuksella DII diesel-pakuna olisi messevä, mukava ajaa ja löytyy monenlaista ylellisyyshärpäkettä, jos sellaisia haluaa. Jos oikein aikoo metsässä rymytä kannattaa miettiä mitä tekee takapään ilmajousille...ja kaikki muovipuskurit yms. lentää huisan kuikkaan.
EDIT: Tuossa AVRO veikin -jalat suusta-. Lisätään vielä korjaamot Ylöjärvellä, Espoossa, Hollollassa ja kyllä näille ymmärrystä alkaa löytyä kohtuu hyvin muualtakin (eikä tarvitse kuitenkaan saapastella marmoritiskille).
Ja jos haluaa jotain hinata, niin Discossa vetokyvyt on useimmiten yli 3000 kg.
Itsellä on vasta parisen kuukautta ollut alla Disco ykkönen ja erittäin tyytyväinen olen ollut. Vikojahan kaikissa vanhoissa romuissa on mutta minkäs teet. Aivan käsittämättömän upea auto ajaa maantiellä, kaupungissakin hyvä, osia saa edullisesti maailmalta kotiovelle toimitettuna, kotimaassa huolto pelaa, toimivaa ja yksinkertaista tekniikkaa (ainakin vanhat vuosimallit) jne.
Eli osta vaan, et tule pettymään. Todellinen äijäauto !
toyota4x4
05.01.2013, 19:04
http://www.landroverhell.com/ mä avaan tän sivun kun rupee tekee land roveria mieli. :D
^:D
niin haussa olikin DiscoII, ei III. Jos se malli tosta johonkin suuntaan säätyy niin ykköseen päin, mut uudemmaks ei edes aseella uhattuna.
Jos noissa sitten jotaan eroa on. :D
Juu siis speksiä on sen verran haarukoitu että 2000 tai vanhempi.
Siis sellanen missä todnäk on keskuslukko, mut ei sen käyttövivustoa vakiona.
Porsivat ilmajousitukset ja kannet, vuotavat kattoluukut ja tuulilasit, joitaan helposti korjattavai tyyppivikoja johdotuksessa, suht normaalit kiisselin ilmansaantijutut imupuolelta, immu, egr, ecu:n johdot,
voimansiirrosta taitaa ristikot olla kuluva osa, ja kardaanit/niitten tuennat. Mut olen pistänyt merkille että voimansiirtopuolelta en ole kuullut oikeen mittään ihmeempää.
Onks näissä laatikot, sekä kovat että tomaatit, suht lujatekosia?
Oliks muita vakiokohteita, tai meniks näissä jokin pieleen?
Ei toi nyt ollenkaan niin kauheen pahalta kuulosta, vuosimalli ja englantialaisuus huomioon ottaen.
Eiks näissä ollut sivuovet ja katto peltiä, ja loput päälle näkyvät kopan osat ja takaluukku lelumiinia?
Ihan rehellisesti tunnustaudun Toijjota mieheksi joten minulle ei Rooveri ole mikään vaihtoehto. Jos rooverista tykkää ni sehän ei ole mikään "järki" asia,se on maku asia. Lienee myöskin fakta että suomen suppealla maasturi tarjonnalla ei "huonompaa" maasturi löydä mitä tulee luotettavuuteen ja laatuun mutta maasto ominaisuudet on lantussa hyvät,ei hassumpi ajaa vaikka kaikki ei miellä lantun kaikkia ominaisuuksia hyviksi. Jos kiirettä ei pidä eikä äkkinäisiä ajomanöövereitä ni mikä ettei. Jos tommonen lanttu pitäs jostain syystä ite ostaa ni tarkimman huomion kiinnittäisin moottorin ja laatikon huoltoihin,siellä ne kalliimmat viat piilee. Sen vitos koneen heikkoudet lienee tiedossa,automaatti loota on kai manuaalilootaa huonompi,eräällä omistajalla niiitä vaihdettiin uusiin satun välein. Ykkös koppasessa ei se manuaalikaan häävi ollu. Mut kun et odota kovin huolettomia kilsoja ni oot kiitollinen jokaisesta ajetusta :D
Viispyttysessä saattaa mennä polttoaine öljyn sekaan, vai miten se oli? Ja sitten kone huutaa ittensä kualiaaksi. :mad: Suuttimen O-rengas kusee, paluukierrosta..?
Racingrabbit
05.01.2013, 21:58
Ihan rehellisesti tunnustaudun Toijjota mieheksi joten minulle ei Rooveri ole mikään vaihtoehto. Jos rooverista tykkää ni sehän ei ole mikään "järki" asia,se on maku asia. Lienee myöskin fakta että suomen suppealla maasturi tarjonnalla ei "huonompaa" maasturi löydä mitä tulee luotettavuuteen ja laatuun mutta maasto ominaisuudet on lantussa hyvät,ei hassumpi ajaa vaikka kaikki ei miellä lantun kaikkia ominaisuuksia hyviksi. Jos kiirettä ei pidä eikä äkkinäisiä ajomanöövereitä ni mikä ettei.
Tyypillinen Toyota miehen kommentti,ei kannata paljoa laske arvoa tuolle ;-)
Itsellä ei kokemusta noista TD5 koneisista,mutta 200/300TDi koneisten Discojen (1) kanssa pärjää vielä kotikorjaajakin.
Viispyttysessä saattaa mennä polttoaine öljyn sekaan, vai miten se oli? Ja sitten kone huutaa ittensä kualiaaksi. :mad: Suuttimen O-rengas kusee, paluukierrosta..?
Vanhan dieselin persujuttuja, onko liemet sekasin eli ei. Väristä, hajusta ja syttyvydestähän :D sen yleensä saa tarkistettua.
toyota4x4
05.01.2013, 22:07
NIGHTMARE TD5
I stupidly sold my faithful Isuzu Trooper and bought a Td5 18 months ago.
Whilst with any 2nd hand car you can expect to encounter problems - I was not ready for this !
So far here are are some of the problems we have /are experiencing ......
1) The back brake discs went - Just as we were on our way in the morning to take my friend to the airport as she was emigrating to Australia.
2)The alarm persistantly started going off - so much so I was scared to lock it and thought I would rather take a chance that no one would steal it
3) When it rains the sun roof leaks UNBELIEVEABLY -It pours in.
4)The wind caught the back door (our fault) - Door had to be replaced
5)Steering started feeling dodgy - New power steering replaced
6)Radiator went - new one replaced
7)We were advised the turbo on its way out - too bad it can wait!
8)Key snapped in the ignition - was quite pleased tho as you could still put other half in and it would work - but then ...
9)...The immobiliser went so car undriveable and had to be towed away for 2nd time (first when on way to take mate to airport)
10)Went to put a small amount of turf in the boot and the car went down and didn't pump back up until engine on - hole in the suspension
11) Brake lights permanently on
12)Back seats in boot now won't go into the sitting position
13)ahhh the latest one the gear stick a bit sticky but clutch seems fine will wait and see as in garage again at the mo.
Wish I'd steered well clear of theses amazingly crap vehicles - believe the rumors they are total rubbish - avoid like the plague and buy Japanese!!!!!!!!!!!
Racingrabbit
05.01.2013, 22:12
NIGHTMARE TD5
Käytetty auto so what,suurin osa kulutusosien vikoja joille tuli tunnit täyteen?
Noitahan listoja on maailma pullollaan ja varmaan löytyy Toyotastakin vastaavia kun hieman netissä surffailee ;)
ZF:n automaatti ei mielestäni ole kuitenkaan kaikkein huonoimmasta päästä, olkoonkin että on käsittääkseni hieman kranttu käsittelylle. Mikä automaatti ei olisi?
"Keinuvat" ajo-ominaisuudet vaan ovat seurausta suht pehmeästä alustasta, toinen vaihtoehto olisi ne hevoskärrin jouset. Toi keinuminen on tottumiskysymys, ja siihen kun tottuu niin ei sitä huomaa. Kunnossa oleva alusta ei kuitenkaan ole mikään hyytelö.
En kyllä ole Discolla ikinä ajanut mutta alustahan on perustaltaan sama kuin Rangessa.
Pehmeä alusta maksaa sitten itsensä takaisin kun joutuu ajelemaan huonoilla teillä, tai ihan vaan vaikka pääkaupunkiseudun "talvihoidetuilla" kaduilla.
Mutta kuitenkin, näissä on kuitenkin "yksilöitä" joten sen mukaan kuin kattelee ja silti varautuu ainakin henkisesti jonkinasteisiin ominaisuuksiin. Se näissä melko yleisissä maasturimerkeissä on hyvää että ongelmien kanssa ei jää yksin. LR-Tojo-Nipsun-Jeep...
Aktiivista harrasteporukkaa on, tuntevat autonsa paremmin kuin korjaamot ja apuja (vinoilua) saa netistä ihan tarpeeksi. :)
lacrits68
05.01.2013, 22:37
moi!
Mulla ollu/on SIII, Defe 30ootdi, DII Td5 -99 ja nyt alla D1 V8 :D
Kyllä kun on ne kriittiset osat hyllyssä niin niillä pärjää! DII hajos 340tkm aikana kansipahvi, molemmat ilmapussit, molemmat takajarrusatulat, startti, 1 pyöränlaakeri, 1 jousitus ( pussit vaihtu korottaviin jousiin), etu kardaani niin siinähän ne kalleimmat 8v aikana!
D1 on taival vassa alussa! Ollut vuoden verran! On ihan sairaan mukava ajaa se V8 ja automaatti! :D hymy huulilla, vai hullun virnekö se on? ;)
enemmän tuo Toyota Yaris verso on xittuillu vuoden aikana ku LR tuotteet vaikka onvain reiulu 100tkm lasissa ja VM 2001.....! Toyo saa kenkää ku sopiva LR tuote löytyy!
//Janne
Tuollasta löyty tuolta toiselta foorumilta Toyota miesten riemuksi
"Kaksi vuotta tuli tapeltua Disco kakkosen kanssa erinäisin pikkuvioin ja päätin nyt, että haen Land Cruiserin rajan toiselta puolelta ja hieman modailen sitä omaan käyttööni kannattavaksi. Aluksi olin hakemssa autoa Pohjois-Italiasta, mutta sattuneista syistä päädyin tällaiseen ajatukseen: "
http://forum.eralle.net/viewtopic.php?t=77203&postdays=0&postorder=asc&start=0
Edelleenkin tuolta ->http://www.roverfriends.fi/foorumi/viewforum.php?f=22
on setä Ahonen kirjoitellut kipupisteitä, mihin kannattaa keskittyä.
Land Rovereissa on paljon asioita, joita jotkut kutsuvat ominaisuuksiksi.
Edelleen, hyvin huollettu Td5 manuaalina hyvä ratkaisu (jos vielä pakettiautoksi rekattu)
Meinasin lähtee tohon eipäs juupas Toyota juttuuun..
Mulla on ollu ajossa vm2000 TD5 defe kohta 4 vuotta, eikä mitään kammo koneremonttia ym. sähkö hässäkkää.
TEMÄHIK
Eipä noissa mitään ihmeellisiä ole mitä muissakaan. Hyvä auto ajaa ja kärryä saa lastata sen 3,5tkg. Harvassa autossa enää löytyy.
Ominaisuuksia mitä kannattaa kysellä autoa ostaessa ja mihin varautua.
-öljyä Ecun johdoissa (puhdistaminen auttaa, suuttimien johtosarja vaihdettava)
-vettä sisällä(helppo korjata huoltamalla se mitä joku ei ole huoltanut)
-takailmajouset (kummasti alkaa vuotaa vuosien saatossa, korjattavissa jos haluaa. moni laittaa rauta vieterit kun ei jaksa haarukoida vikaa)
-suuttimien o-renkaat (saa öljyn pinnan nousemaan ja kone ryyntää)
-naftan siirto pumppu (tankissa ja yleensä jättää tielle kun hajoo. Kannattaa tilata Briteistä yksi varastoon ja vaihdattaa ongelmien sattuessa liikkeessä jos ei itse jaksa vaihtaa)
Kaikki hommat huollettavissa ja ei aiheuta sen suurempia ongelmia kuin muillakaan merkeillä.
Pienenä kommenttina auton merkkiin sinänsä puuttumatta, oli se Saab tai BMW tai Land Rover. Huomannut vaan et toi nuoremmilla ihmisillä on aika hienoja autoja. Itse ajelin vanhempien autolla tai dx corollalla kun sai kortin. Sitten kun on parinkympin auto ja jotain hajoo niin itketään netissä et miksi niin kallis auto hajoaa, se on ihan pask*. Onko se auton vika jos kaikki taatelit on jo käytetty autoon ja huoltoon ei jää varoja.
Juu, of topic. Tiedän. Mut ei mulla ole lantikoiden kanssa ollut mitään vikaa kun niitä on huoltanut. Kuten ei muidenkaan merkkien kanssa. Kyllä ne välillä keksii jonkun "oireen" mistä ei ollut koskaan kuullutkaan ja aiheuttaa pään raapimista. Mut sellaista se elämä on, kaikkea ei voi tietää.
Eipä noissa mitään ihmeellisiä ole mitä muissakaan. Hyvä auto ajaa ja kärryä saa lastata sen 3,5tkg. Harvassa autossa enää löytyy.
Ominaisuuksia mitä kannattaa kysellä autoa ostaessa ja mihin varautua.
-öljyä Ecun johdoissa (puhdistaminen auttaa, suuttimien johtosarja vaihdettava)
-vettä sisällä(helppo korjata huoltamalla se mitä joku ei ole huoltanut)
-takailmajouset (kummasti alkaa vuotaa vuosien saatossa, korjattavissa jos haluaa. moni laittaa rauta vieterit kun ei jaksa haarukoida vikaa)
-suuttimien o-renkaat (saa öljyn pinnan nousemaan ja kone ryyntää)
-naftan siirto pumppu (tankissa ja yleensä jättää tielle kun hajoo. Kannattaa tilata Briteistä yksi varastoon ja vaihdattaa ongelmien sattuessa liikkeessä jos ei itse jaksa vaihtaa)
Kaikki hommat huollettavissa ja ei aiheuta sen suurempia ongelmia kuin muillakaan merkeillä.
Pienenä kommenttina auton merkkiin sinänsä puuttumatta, oli se Saab tai BMW tai Land Rover. Huomannut vaan et toi nuoremmilla ihmisillä on aika hienoja autoja. Itse ajelin vanhempien autolla tai dx corollalla kun sai kortin. Sitten kun on parinkympin auto ja jotain hajoo niin itketään netissä et miksi niin kallis auto hajoaa, se on ihan pask*. Onko se auton vika jos kaikki taatelit on jo käytetty autoon ja huoltoon ei jää varoja.
Juu, of topic. Tiedän. Mut ei mulla ole lantikoiden kanssa ollut mitään vikaa kun niitä on huoltanut. Kuten ei muidenkaan merkkien kanssa. Kyllä ne välillä keksii jonkun "oireen" mistä ei ollut koskaan kuullutkaan ja aiheuttaa pään raapimista. Mut sellaista se elämä on, kaikkea ei voi tietää.
No niin, näinhän se on, en mäkään ole koskaan tota käyttis mersua korjannut, huollot riittää samoin roovereilla, ei ole vielä tielle jättänyt.
http://www.landroverhell.com/ mä avaan tän sivun kun rupee tekee land roveria mieli. :D
Tojotamieshän ei ymmärrä hyvien ajoominaisuuksien päälle mitn kun ei ole päässyt nauttimaan..Kyllähän Disco antaa niinkivan kyydin maastossa että maantiellä ettei tarvi toista autoa.Kaikissahan on jotain vaivaa mutta se on elämää.
Juu siis speksiä on sen verran haarukoitu että 2000 tai vanhempi.
Siis sellanen missä todnäk on keskuslukko, mut ei sen käyttövivustoa vakiona.
Porsivat ilmajousitukset ja kannet, vuotavat kattoluukut ja tuulilasit, joitaan helposti korjattavai tyyppivikoja johdotuksessa, suht normaalit kiisselin ilmansaantijutut imupuolelta, immu, egr, ecu:n johdot,
voimansiirrosta taitaa ristikot olla kuluva osa, ja kardaanit/niitten tuennat. Mut olen pistänyt merkille että voimansiirtopuolelta en ole kuullut oikeen mittään ihmeempää.
Onks näissä laatikot, sekä kovat että tomaatit, suht lujatekosia?
Oliks muita vakiokohteita, tai meniks näissä jokin pieleen?
Tuntuu vähän siltä että sulla on harvinaisen hyvä käsitys siitä mihin oot heittäytymässä. Ristikot tosiaan ovat kulutustavaraa, mutta ne maksavatkin pari pähkinää ja banaanin/kpl ja ovat helppoja vaihtaa kotitallissa. Kardaanien tuenta on olematonta, laippojen pultit pitävät niitä perissä ja jakolaatikossa kiinni, eli mitään tukilaakerointia ei ole.
Tomaatti on tosiaan ZF ja ainut mitä siitä olen kuullu on ettei oikein sovellu 39"ien ja lämälattiaan-periaatteen kanssa yhteen pöpelikössä. Öljyt ja suodatinvaihdot tiheään tahtiin niin silläkin pärjää pitkään. Manuaali on sitten joko ykköskoppasissa (89-94) LT77 joka kärsii häntäakselin hammaspeikko-ongelmasta ja tuoreemmissa ykkösissä ja kakkoskoppasissa (95-04) R380 josta en tiedä tuon taivaallista! Sähköongelmia on ykkösissä hieman vähemmän kuin kakkosissa, ja jos asialla on yhtään merkitystä niin kakkosen tavaratila on isompi kuin ykkösen, muuten sisätiloiltaan miltei identtiset.
Land Roverin ostaminen on vähintäänkin yhtä huono idea kuin minkä tahansa Jeepin tai Japskin hankinta, sen takia mulla onkin niitä kaksi...! Ja vaikka ostaisit mitä tahansa nelikkoa naapurisi kutsuu sitä kuitenkin Jeepiksi, paitsi jos ostat Jeepin, silloin työkaverisi luulevat sitä Kia Sorentoksi tai Suzuki Grand Vitaraksi. Elämä on...
Andy
KoniJeep
06.01.2013, 01:53
paitsi jos ostat Jeepin, silloin työkaverisi luulevat sitä Kia Sorentoksi tai Suzuki Grand Vitaraksi. Elämä on...
Andy
Ei oo kukaan luullut Kiaksi tai Suzukaks miun Jeeppiä:confused:
Kyll mää jättäsin noi sumuisten saarten teenkeittimet rauhaan ja katsoisin jotain muuta merkkiä!
Mut jos pitäis valita joko joku sushikippo tai teenkeitin, niin Lipton voittaisi!:D
solihull
06.01.2013, 09:30
Tervehdys!
Sivusta olen seurannut yhden TD5 Discon elinkaarta jonkun vuoden ajan, alku oli hankalaa mutta sen jälkeen ei ole ollut mitään murheita.
Angelon viestissä on hyvät kommentit, niihin kuitenkin vähän lisäilisin;
-D II on 99% eri auto kuin I-koppaiset. Yhteensopivia osia ei ole kuin yhden käden sormiin mahtuva määrä, jotakin pikkunippeleitä nekin (+kojetaulun runko-osa). Onhan D II selvästi pidempi, ainakin takaylityksensä osalta kuin ykkönen ja koriltaan 100% eri auto, kuten teknisestikin.
-Alustan mukavuus ei ole Rangen tai muiden vanhempien LR-tuotteiden tasoa. On II-korinen mukava, hyvä ajaa ja jämäkkä, mutta sitä Rangemaista pehmeyttä on turha hakea. Alustakaan ei ole enää sama kuin vanhankansan tuotteissa. Range Classic on selkeästi pehmein ja sillä jättää kuoppaisella tiellä järjestään kaikki Tojotat ja henkilöautotkin perävaloja tuijottelemaan kun takanatulijat ajavat hampaat tai tekarit suussa kolisten. Classicin jousitusta ei moni auto päihitä. Disco I-sarjalaisissa alusta tulee vähän kovemmaksi jo, sekä kallistuksenvakaajat loppupään autoihin. Mutta kun II-sarja tulee, niin penkit ja alusta on selvästi kovempi kuin missään edeltäjässä,,,ellei Serieksistä (tai Defestä) puhuta.
-Mikään maastoautohan DII ei enää ole, paljon pitää rakentaa jos metsään mielii. Mutta metsästysautoksi jne. varsin otollinen laite, kun ollaan ajokelpoisilla urilla.
-Itseäni hätkähdyttävät vähän sähkömurheet, juurikin öljyyntyvät sähköliitokset, polttoainepumppu, epämiellyttävä eli tyyliin sopimaton kova alusta, ilmajousitus ja hieman arveluttava ja alitehoinen kone auton hintaluokkaan ja tasoon nähden. Polttoainetalous ei ole mielestäni sillä tasolla kuin koneelta odottaisi, sillä kuluttaa enempi kuin TDI300.
-Osat on selvästi kalliimpia kuin vanhempiin malleihin ja ikäviä juttuja on mm. kumilaippainen takakardaaniristikko, pyöränlaakerit, jotka vaihdetaan koko navan kanssa,,,jne "nykyautomaisia" juttuja.
-Mutta jos aikoo sijoittaa autoon 5-numeroisen summan, tarvitsee tilaa ja nelivetoa sekä tykkää hiukan erottua massasta, niin suosittelen kyllä varauksin. Itse kuitenkin suosin sitä vanhemman sarjan kalustoa, koska tekniikka on harrastajaystävällistä, osat halpoja ja harrastustakin on niiden kanssa riittänyt... ;-),
- Täytyy muistaa vielä että LR-tauti ei ole helpoimmasta päästä, koska diagnostisoitu harvinaisen kova autokuume poistuu vain hetkeksi autohankinnan myötä. Harmittomallakin akuuttioireilulla on taipumus uusiutua ja tauti muuttuu monilla lyhyessäkin ajassa krooniseksi. Pahimmillaan tämä tarkoittaa useiden LR-tuotteiden hallitsematonta hankintaa, joita nimetään perheenjäseniksi ja niiden kanssa kulutetaan aikaa aina vain enenevässä määrin syrjäytyen pahimmassa tapauksessa lähes koko yhteiskunnasta. Tauti saattaa myös tarttua perheenjäseniin tai muihin tuttuihin, jos altistusherkkyyttä esiintyy.
Hoitomuotoina tautiin on käytetty mm. järjen puhumista muun merkkisten automiesten taholta. Vertaistuen käytöstä on keskusteltu ammattipiireissä, ja on todettu sen vain useinmiten pahentavan tilannetta. Ainoa keino parantua on teettää lobotomia, ja siten muuttua Tojotamieheksi ;-)
TT
Mulla pihassa Discojenlisäksi 2 kpl gmeseä,just eilen yks kamu soitteli ja kysyi miksen ajele g mesellä,no-discolla vm 90 pääsee helposti sillee n 9ltr-100km sekalaista ajoa muttei mersulla edes hidasta matkaa,silläkin on merkitystä..Ja nuo toyboiden puheet kannattaa unohtaa kunei niistä kukaan pysty ajamaan vakiolla toyolla mutta vakiolla Discollapa voikin ajaa.Mikäli alun oikein tajusin kyseessä olisi ns monikäyttö ,ei maastoautoilu pelkästään niin panosta mukavuuteen -Siis LR on merkkisi!Meilläpäin tojo on Huonopenkkinen kun ei osata lausua sitä sen paremmin.Ja kysymys!Miksihän Kaikki tojot on niin rakenneltuja,Toyota-suomen rakennetuin maasturi.Vastaus samalla!Niillä paskoilla ei voi mennä maastoon ilman että on rakenneltu!Ja maantie ajokin on kidutusta.Mieluummin safari Suikassa kuin tunti tojotassa!
Laitetaas yks "toyboy":n, kuten uokki tuossa ilmaisi, näkökanta aiheeseen. Jos tollanen Disco pitäis hommata, niin kyllä se olis ehdottomasti ilma-alustainen vioistaan huolimatta, pussit kun on halpoja ja tasonsäädön saa hajottuaan tehtyä paljon yksinkertaisemmaksi. Tämä kun on auton parasta antia. Diisselistä kun korjaa jo etukäteen tyyppiviat ja laittaa softalle järkeä lisää, alkaa tienpäälläkin pysyä Toyotan perässä, eikä kulutuskaan nouse.
Plussapuolina näkisin halvat varaosat ja lisävarusteet UK:sta, jätetään ne viat nyt mollaamatta tällä kertaa. :)
Täytyy jo tässä vaiheessa kiittää kovasti jokaista tähän mennessä ketjuun osallistuneita.
Mä luulen että tässä alkaa olla jo mahdollisten vastaistenkin kyselijöitten tarpeisiin kohtuullisen kattava "DiscoII for dummies".
toyota4x4
06.01.2013, 13:49
Miksihän Kaikki tojot on niin rakenneltuja,Toyota-suomen rakennetuin maasturi.Vastaus samalla!Niillä paskoilla ei voi mennä maastoon ilman että on rakenneltu! luulen että jos vetoa lyötäs sun karvahatun syömisestä häviäisit :D
http://www.nettiauto.com/listAdvSearchFindAgent.php?id=87726299&tb=tmp_find_agent&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=87726299@tb=tmp_find_agent&id_model=904
katoppas tosta yli sata rakentamatonta vm.98 uudempaa land cruiseria! myynnissa nyt esim.
kolmekymmenta land roveria vm.98 uudempaa ja osa ylirakennettuja ns. YLILUONNOLLISIA landrovereita :)
http://www.nettiauto.com/listAdvSearchFindAgent.php?id=87726471&tb=tmp_find_agent&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=87726471@tb=tmp_find_agent&id_model=445
Laitetaas yks "toyboy":n, kuten uokki tuossa ilmaisi, näkökanta aiheeseen. Jos tollanen Disco pitäis hommata, niin kyllä se olis ehdottomasti ilma-alustainen vioistaan huolimatta, pussit kun on halpoja ja tasonsäädön saa hajottuaan tehtyä paljon yksinkertaisemmaksi. Tämä kun on auton parasta antia. Diisselistä kun korjaa jo etukäteen tyyppiviat ja laittaa softalle järkeä lisää, alkaa tienpäälläkin pysyä Toyotan perässä, eikä kulutuskaan nouse.
Plussapuolina näkisin halvat varaosat ja lisävarusteet UK:sta, jätetään ne viat nyt mollaamatta tällä kertaa. :)
Kylläkin se on vieläpä niin että ainakin 1disco ripeämpi kuin nuo tojot,sillä tehottomalla 2.5 tdi 200 koneellakin,jopa toistamoista kärryllä vetäen ei tarvi olla jaloissa.Ja Tojon käryä ei viitsi haistella-ei kylläkään myös mesen,pahalta ne haisee!
luulen että jos vetoa lyötäs sun karvahatun syömisestä häviäisit :D
http://www.nettiauto.com/listAdvSearchFindAgent.php?id=87726299&tb=tmp_find_agent&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=87726299@tb=tmp_find_agent&id_model=904
katoppas tosta yli sata rakentamatonta vm.98 uudempaa land cruiseria! myynnissa nyt esim.
kolmekymmenta land roveria vm.98 uudempaa ja osa ylirakennettuja ns. YLILUONNOLLISIA landrovereita :)
http://www.nettiauto.com/listAdvSearchFindAgent.php?id=87726471&tb=tmp_find_agent&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=87726471@tb=tmp_find_agent&id_model=445
Kyllä teitä Tojouskovaisia on kiva hehkuttaa!Missäs on maastosta aina ne vakio Tojot?Siitähän tässäkin alussa oli kaiketi puhe!Eikös sullakin ole tojoa paranneltu salisburyn tekemillä osilla?Brittiosalla paranneltu tojo-hah hah haa!
Tuolla lienee käyty -> http://www.roverfriends.fi/foorumi/viewforum.php?f=22
...
Nyt on. Kullanarvoinen ketju.
...
Hoitomuotoina tautiin on käytetty mm. järjen puhumista muun merkkisten automiesten taholta. Vertaistuen käytöstä on keskusteltu ammattipiireissä, ja on todettu sen vain useinmiten pahentavan tilannetta.
...
No just sen takia mä kyselenkin täällä enkä Roverfriendsesissä.
Mut tää näyttää nyt pahalta, kun toyomiehetkin sanoo että se on muuten oikeen hyvä paitti että se on LR. Ihan noin mäkin olen ajatellut. :D
Kyllä teitä Tojouskovaisia on kiva hehkuttaa!Missäs on maastosta aina ne vakio Tojot?Siitähän tässäkin alussa oli kaiketi puhe!Eikös sullakin ole tojoa paranneltu salisburyn tekemillä osilla?Brittiosalla paranneltu tojo-hah hah haa!
Mulla on ainaki yks ;) toki tuon kuvan ottamisen jälkeen on jotaki pieniä parannuksia tehty..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4240&pictureid=87789
Sori vaan offtopic :)
...
Hoitomuotoina tautiin on käytetty mm. järjen puhumista muun merkkisten automiesten taholta. Vertaistuen käytöstä on keskusteltu ammattipiireissä, ja on todettu sen vain useinmiten pahentavan tilannetta.
...
No just sen takia mä kyselenkin täällä enkä Roverfriendsesissä.
Mut tää näyttää nyt pahalta, kun toyomiehetkin sanoo että se on muuten oikeen hyvä paitti että se on LR. Ihan noin mäkin olen ajatellut. :D
---
Kyllä tässä taitaa olla rima ihan oikeessa piikissä.
Tolle on siis tarve ympärivuotisena käyttöautona 5-hengen perheelle. DiscoII:n suuntaan ohjaa
1) isompi tavaratila. Tolle on käyttöä.
2) 7-paikkasuus, unohtu sanoa että toi on aika korkeella listalla.
3) vähän siviilimpi sisustus koska vaimo.
4) I-discojen tarjonta. Jos olis sisältäkin suht siistikuntosta ja ehjää I:ä jossain tarjolla niin mikä jottei vois hyvinkin harkita, mut kun noita ei enää näy olevan. Tai jos jollaan on niin ilmottaa heti.:)
Kesämökin käyttö vaan on muuttumassa ens talvesta alkaen ympärivuotiseksi, ja se on se pääasiallinen syy edes harkita LR:ää. *ristii sormet*
Ysilankku deekun vetokyvyt on kesäaikaan toistaseks olleet mun käyttöön ihan riittävät, mut satunnaista peräkärrin kiskomista hangessa ei sillä enää oikeen viitti.
slightly ot mut ysilankku deekun vetokyky ja maasto-ominaisuudet (kuormajousilla) on vajaavetoseksi hämmentävän hyvät. Kukkaan ei usko minkäkuntoista metsäautotietä pitkin sillä kiskoin vanhaa purettua savupiipua ja muuta purkutavaraa naapurin kanalan taakse eikä tehnyt heikkoakaan.
Tapsan linkit ovat kieltämättä mielenkiintoisia, mutta harhaanjohtavia. Koska topicin aloittajalla on hakusessa Disco vm.2000 tai vanhempi - eli käytännössä 89-00 - niin nettiauton hakukriteeritkin pitää heijastaa varsinaista hakua. Jolloin tilanne ainakin rakennettujen autojen suhteen hieman muuttuu...
Discot (http://www.nettiauto.com/land-rover/discovery/?yfrom=1989&yto=2000):
Toyotat (http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/?yfrom=1989&yto=2000):
Andy
Vastaus on toyota vaikken ite edes omista semmoista tällä hetkellä mutta pari kertaa omistaneena niin en voisi enään edes kuvitellakkaa mitään muuta autoa kestävyytensä puolesta...
NYT ON SOTA JULISTETTU :eek: No ei herneet kuuluu soppaan ei nenään.
lacrits68
06.01.2013, 14:42
NYT ON SOTA JULISTETTU :eek: No ei herneet kuuluu soppaan ei nenään.
Jaa...?
Mulla pihassa Discojenlisäksi 2 kpl gmeseä,just eilen yks kamu soitteli ja kysyi miksen ajele g mesellä,no-discolla vm 90 pääsee helposti sillee n 9ltr-100km sekalaista ajoa muttei mersulla edes hidasta matkaa,silläkin on merkitystä..Ja nuo toyboiden puheet kannattaa unohtaa kunei niistä kukaan pysty ajamaan vakiolla toyolla mutta vakiolla Discollapa voikin ajaa.Mikäli alun oikein tajusin kyseessä olisi ns monikäyttö ,ei maastoautoilu pelkästään niin panosta mukavuuteen -Siis LR on merkkisi!Meilläpäin tojo on Huonopenkkinen kun ei osata lausua sitä sen paremmin.Ja kysymys!Miksihän Kaikki tojot on niin rakenneltuja,Toyota-suomen rakennetuin maasturi.Vastaus samalla!Niillä paskoilla ei voi mennä maastoon ilman että on rakenneltu!Ja maantie ajokin on kidutusta.Mieluummin safari Suikassa kuin tunti tojotassa!
Onks ne G-mesetkin 90-luvun puolelta eli w463 vai minkä ikäisiä? Ihan vaan ihmettelisin jos ne käryää, vie kamalasti ainetta ja on muutenkin kamalia ajettavia...
Kylläkin se on vieläpä niin että ainakin 1disco ripeämpi kuin nuo tojot,sillä tehottomalla 2.5 tdi 200 koneellakin
Minkä ikäsiä me verrataan? Esim. KZJ95 on n. 10 sek nopeempi 0-100 km/h ku Disco 200TDI.
Onks ne G-mesetkin 90-luvun puolelta eli w463 vai minkä ikäisiä? Ihan vaan ihmettelisin jos ne käryää, vie kamalasti ainetta ja on muutenkin kamalia ajettavia...
Eipäkai kukaan ole sanonu että kamalia ajaa,määrätyllä tavalla jopa parempia kuin LRt,mutta kyllä soppaa vie enempi-Meseissä sama ku tojoissa,tojot huonopenkkiseks meil sanottu ja aina ku haisee ni haisee ku vanha mersu...On ihme mese jos sekalaisessa menee alle 10..Mesessä kivaa se jämäkkyys-kyl gyntteri osaa,sitä sitten taas voi jo vakionakin laittaa kiusalle rakennettuj tojoja vastaan-kuten vakio uatsiakin..Siis Uaz vastaan tojo...
Näyttä noita Disco II saavan n 5000€ halvemmalla kuin noita KZJ 95 sia
Mutta kyllähän nuo TOjot on sellasia jotka ovat säilyttäneen hintansa
kokoajan luvattoman hyvin Esim tuo entiseni hj-60 Kakstuhat luvun alussa
oli kaupan liikessä 36000 mk jonka jälkeen avk:lta 7000mk lla pari vuotta sitten möin sen 2600€ kuitenkin korjattuna .Ja vuonna 94/95 Anopilan lj-70 88
vaihtu uuteen Unon liekkö sillon n 60000mk tuostakin Lj:stä oli kansi hajonnut heti vaihdon jälkeen autoliikkeessä eikä aiemmin ollut edes oireillut. ja nyt lähes 20v jälkeen hyvät lähes 5000€. Itseänikin tuo Disco II kiinnostais kovasti uudeksi jahtiautoksi ja vaununveturiksi. Halpuus houkuttaa. :)
toyota4x4
06.01.2013, 17:31
Minkä ikäsiä me verrataan? Esim. KZJ95 on n. 10 sek nopeempi 0-100 km/h ku Disco 200TDI.
ainakin toi 200tdi automaatilla on hitaimpia esityksiä millä oon ikinä ajellu.
jos discovery 2 :sta kysellään niin puhutaan 98 ja uudemmista autoista, luulen ettei viestin aloittaja etsi mitään 20 vuotta vanhaa land rover discovery projektia ja siihen varaosavehjettä. jos 10000e on bubjetti niin vaihto ehtoja on paljonkin. vaikka sitten kia sorento.
Racingrabbit
06.01.2013, 17:44
ainakin toi 200tdi automaatilla on hitaimpia esityksiä millä oon ikinä ajellu.
Aika harvinaiseen laitteeseen olet törmännyt ;)
Edittiä: Olisko se muuten myynnissä?
Mutta kyllähän nuo TOjot on sellasia jotka ovat säilyttäneen hintansa
kokoajan luvattoman hyvin
Sanoppa muuta. Ajelin ex-KZJ90:llä n. 110 tkm ja aikaa pyöri 4,5 vuotta ja silti sain 3000 € enemmän mitä ostaessa autosta veroineen maksoin (ostin Saksasta). :D Huoltoihin ja korjauksiin ei tuolla välillä mennyt tuota summaa, vaikka pitihän tuohon kansikin vaihtaa. :o
Edit: Tarkemmin mietittynä mun minkään Toyota 4x4:n (LJ70 -90, 4Runner 3.0TD -94, LC90 -96) hinta ei oo tippunu mun omistuksen aikana, aina on saatu omat pois vaikka auto ollu pihassa n. 3 vuotta, tuo viimesin tosin vielä pidempään. Tosin mitään ei oo päästy repsahtamaan sillä välin, päin vastoin, jotakin pientä varustelua on jokaiseen tullut tehtyä.
On se vaan kumma kun likipitäen jokaisesta autonvalintaan liittyvästä jutusta tulee maaottelu tojo vastaan muut :D Odottelen tässä kieli pitkällä, koska Nerdo tulee kehiin ja kertoo absoluuttisen totuuden tojojen kestävyydestä :D:D
Mutta asiaan ja topicin aloittajalle vastaus. Jos pitkänlinjan vannoutunut suzuki-ukko (siis minä) voi alentua ajamaan moisilla epäluotettavilla paskoilla englantilaisilla maastureilla, niin kyllä sinäkin voit :)
ainakin toi 200tdi automaatilla on hitaimpia esityksiä millä oon ikinä ajellu.
jos discovery 2 :sta kysellään niin puhutaan 98 ja uudemmista autoista, luulen ettei viestin aloittaja etsi mitään 20 vuotta vanhaa land rover discovery projektia ja siihen varaosavehjettä. jos 10000e on bubjetti niin vaihto ehtoja on paljonkin. vaikka sitten kia sorento.
noin 10k€ on budjetoitu ensimmäisen vuoden ajaksi. Siitä ois tietty järkevä seivata mahd monta toimintatonnia ilmapussien, kannen, napojen tms vaihtoon. :D
Ikä ei ole sinällään ratkaseva tekijä. Nykysistä autoista se joka on mun käytössä on vähän ajettu reilusti äänestysikänen takatuuppari, vasta tuli mittari puolilleen.
Mut noi vanhemmat DiscoI:t on yleensä sisustuksen puolesta niin navetan näkösiä että sellasta ei oikeen, kun tällä tarttis muijan ja mukuloidenkin. Jos tolla ei kenenkään muun tarttis liikkua, niin sittenhän se kyl olis helppoa: series 109. http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20111107003558/runescape/images/1/1f/Emoticon-Facepalm.gif
Tyypillinen Toyota miehen kommentti,ei kannata paljoa laske arvoa tuolle ;-)
Itsellä ei kokemusta noista TD5 koneisista,mutta 200/300TDi koneisten Discojen (1) kanssa pärjää vielä kotikorjaajakin.
Niin mullahan on perheessä ollu useampaa merkkiä. MM pari Lantikkaa. On ne tähän mennessä eniten remonttia teettäny. Montakos Tojotaa sulla on ollu?:) Tästä paremmuudestahan voi kiistellä loputtomiin ja mitä ominaisuutta kukakin arvostaa se on eri juttu,tuskin kukaan kiistää etteikö Lantikka vikaherkin,Mersu kallein ja Tojota varmatoimisin mut kaikissa niissä on vikoja ja hyviä ominaisuuksia. Onko se tärkeintä se luotettavuus,varsinkaan jos on autoon muuten ihastunut? Jos tykkää autosta ni miksi sitä mieltymystä pitää perustella järjellä?
Niin mullahan on perheessä ollu useampaa merkkiä. MM pari Lantikkaa. On ne tähän mennessä eniten remonttia teettäny. Montakos Tojotaa sulla on ollu?:) Tästä paremmuudestahan voi kiistellä loputtomiin ja mitä ominaisuutta kukakin arvostaa se on eri juttu,tuskin kukaan kiistää etteikö Lantikka vikaherkin,Mersu kallein ja Tojota varmatoimisin mut kaikissa niissä on vikoja ja hyviä ominaisuuksia. Onko se tärkeintä se luotettavuus,varsinkaan jos on autoon muuten ihastunut? Jos tykkää autosta ni miksi sitä mieltymystä pitää perustella järjellä?
Mä jotenkin olen jäänyt siihen käsitykseen että DiscoII:n sähkövammat ei yleensä aiheuta välille jättöjä, niistä on muuten vaan riesaa. :D Välille jätöt on vissiin ihan sen perustekniikan heiniä. :D
Tää on yks syy miks yhtään tätä uudemmat ei oikeen hotsita.
Intel outside, DiscoII saattaa olla ihan hiinä ja hiinä vielä hyväksyttävissä. Kai.
nimimerkillä: ilman akkua 300 kilsaa omin avuin kotiin ajellut- that's a "limp back home"- mode in my books.
Racingrabbit
06.01.2013, 18:41
Niin mullahan on perheessä ollu useampaa merkkiä. MM pari Lantikkaa. On ne tähän mennessä eniten remonttia teettäny. Montakos Tojotaa sulla on ollu?:) Tästä paremmuudestahan voi kiistellä loputtomiin ja mitä ominaisuutta kukakin arvostaa se on eri juttu,tuskin kukaan kiistää etteikö Lantikka vikaherkin,Mersu kallein ja Tojota varmatoimisin mut kaikissa niissä on vikoja ja hyviä ominaisuuksia. Onko se tärkeintä se luotettavuus,varsinkaan jos on autoon muuten ihastunut? Jos tykkää autosta ni miksi sitä mieltymystä pitää perustella järjellä?
Mitään muuta omistamaani maastoautoa en ole joutunut hitsaamaan niin paljon kuin Toyotaa.Kolme senmerkkistä on ollut ja yhtään ei enää tule :D
Ja omistuksessa on ollut kumminkin melkeinpä kaikkia 80-90 luvulla suomessa myynnissä olleita maastureita valmistaneet merkit.(poislukien UAZ).Mitsu Pajero oli ennakkoluuloista huolimatta kaikkein huolettomin,mutta kait niissäkin on yksilöitä
Mitään muuta omistamaani maastoautoa en ole joutunut hitsaamaan niin paljon kuin Toyotaa.Kolme senmerkkistä on ollut ja yhtään ei enää tule :D
Ja omistuksessa on ollut kumminkin melkeinpä kaikkia 80-90 luvulla suomessa myynnissä olleita maastureita valmistaneet merkit.(poislukien UAZ).Mitsu Pajero oli ennakkoluuloista huolimatta kaikkein huolettomin,mutta kait niissäkin on yksilöitä
Eli Tojo on huonoin? Ja Lantikka paras?:D
Racingrabbit
06.01.2013, 18:58
Eli Tojo on huonoin? Ja Lantikka paras?:D
En minä sitä ole sanonut että Land Rover paras olisi.
Niitä (90"/110") vaan pari tallissa sattuu tässä elämänvaiheessa olemaan.
Ripax sen laitto,ei mieltymyksiä tarvi järjellä selittää!Mulla huonoimpia maastureita on ollu mitsut-3kpl ja kaikki söi vettä öljyä ja muutenkin teknisiä leluja,toki tiellä n 50 %parempia ajaa kun samanikäset Tojot tahi Patrollit.
Mulla kun on omistuksessa ollu idästä ja lännestä näitä leluja niinkaiketi vain Tojot olen diilannu muille puuttumatta itse omistukseen.Kun Tojo on vahva niin se on myös painava,tai sitten jotain helvetin tyhmää kuten roikkuvat laatikonosat jotka vie kannot mukanaan...Näistä pienistä asioista olen huomaavinani mikä on kelpo aihio maastoon..Siis jos suoralla pohjapanssarilla voi tekniikan suojata niin siinähän on ideaa-Gmese-tekniikka on runkoaisojen yläpuolella eli suorapohjalevy panssariksi..HJ-61 vaakalla ns tyhjänä rakentamattomana 2700kg-Volvo 303 3000kg venäjänreisu varustuksella ja 100kg kuskia mukana..Uaz 1550 vinssillä ja ajossa..Disco painoi leimalla karvan alle 2000kg-siis lj toyon luokkaa..Ja kaikkihan tietää vakio ljn etenemiskyvyn..NÖY!Niin,Mikäs se kysymys olikaan..Joo kysyjän käyttötarpeisiin se Disco 2 varmaan ihan oiva vaihtoehto,sillä kun tulee niin huomataan positiivisesti ja jos samanhintaisella esim tojolla niin ei kovin positiivisesti,LR tuotteella saa ansaitsematonta arvon nousua merkki on jo legenda-arvo sekin sinänsä joillekin.
lacrits68
06.01.2013, 19:58
moi!
Jos nyt ihan rehellisiä ollaan niin eikös sinne mökille pääse ihan vakioautolla? Meinaan jos sinne on Vollella ennen menty?
Sittenhän joku rav4 tms henkilö/suv/viskoneliveto on jo astetta perempi!
Jos ei maastossa nyt ryve niin eikös se ole ihan se ja sama minkäö auton valitsee?
Käy ajamassa valikoima "maastureita" ja valitse se paras joka on eniten mieleisesi! Mitä näitä eipäs-juupas juutuja kuuntelemaan! Sun käyttöön ja sun rahat! :D
//Janne
ps: unohdin iham mollata sitä DII ne vanhimmat -99 RUOSTUVAT ihan käsiin!
http://www.youtube.com/watch?v=xCTGUqNRK68 mulla oli iahn sama juttu! Onneksi meni lunastukseen!
Kaitsu67
06.01.2013, 20:10
Range Classic on selkeästi pehmein ja sillä jättää kuoppaisella tiellä järjestään kaikki Tojotat ja henkilöautotkin perävaloja tuijottelemaan kun takanatulijat ajavat hampaat tai tekarit suussa kolisten. Classicin jousitusta ei moni auto päihitä. Disco I-sarjalaisissa alusta tulee vähän kovemmaksi jo, sekä kallistuksenvakaajat loppupään autoihin.
- Täytyy muistaa vielä että LR-tauti ei ole helpoimmasta päästä, koska diagnostisoitu harvinaisen kova autokuume poistuu vain hetkeksi autohankinnan myötä. Harmittomallakin akuuttioireilulla on taipumus uusiutua ja tauti muuttuu monilla lyhyessäkin ajassa krooniseksi. Pahimmillaan tämä tarkoittaa useiden LR-tuotteiden hallitsematonta hankintaa, joita nimetään perheenjäseniksi ja niiden kanssa kulutetaan aikaa aina vain enenevässä määrin syrjäytyen pahimmassa tapauksessa lähes koko yhteiskunnasta. Tauti saattaa myös tarttua perheenjäseniin tai muihin tuttuihin, jos altistusherkkyyttä esiintyy.
Hoitomuotoina tautiin on käytetty mm. järjen puhumista muun merkkisten automiesten taholta. Vertaistuen käytöstä on keskusteltu ammattipiireissä, ja on todettu sen vain useinmiten pahentavan tilannetta.
TT
Laitanpa lusikkani tähänkin soppaan, vaikka itselläni on Disco I:nen.
Ihan vaan todetakseni Solihullin kommentteihin, että tosiaan vaikka ykkösdiscossa on sama runko ja akselisto kuin RRC:ssä, niin se on aivan erilainen ajaa (just jäykempi) kuin Range...
Ja toi taudin puhkeaminen on sitten tervemenoa (ja jälkipolveen jo tartutettu myös), paraneekohan edes jos pihassa olis värisuora (Series, Range, Disco ja Defe)....
EDIT: ja lisätään tähän vielä, että itsellä ollut Pajero ja HJ:llä ja LJ:lläkin on ajettu muutama kerta kokeeksi, ei nekään huonoja ole, mutta toi kuume vei mennessään....
... kun tällä tarttis muijan ja mukuloidenkin. Jos tolla ei kenenkään muun tarttis liikkua, niin sittenhän se kyl olis helppoa: series 109. http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20111107003558/runescape/images/1/1f/Emoticon-Facepalm.gif
Tee niinkuin minä, osta Series itellesi ja Disco vaimokkeelle... :D
Andy
moi!
Jos nyt ihan rehellisiä ollaan niin eikös sinne mökille pääse ihan vakioautolla? Meinaan jos sinne on Vollella ennen menty?
Sittenhän joku rav4 tms henkilö/suv/viskoneliveto on jo astetta perempi!
Jos ei maastossa nyt ryve niin eikös se ole ihan se ja sama minkäö auton valitsee?
Käy ajamassa valikoima "maastureita" ja valitse se paras joka on eniten mieleisesi! Mitä näitä eipäs-juupas juutuja kuuntelemaan! Sun käyttöön ja sun rahat! :D
//Janne
ps: unohdin iham mollata sitä DII ne vanhimmat -99 RUOSTUVAT ihan käsiin!
http://www.youtube.com/watch?v=xCTGUqNRK68 mulla oli iahn sama juttu! Onneksi meni lunastukseen!
Mökillä on tähän asti käyty kesäisin, ens talvesta alkaen touhu muuttuu.
Satunnaista kärrin kiskomista on sen verran ja mökkitie sellanen että se on vähän ihmisten kiusaamista sitten. Vaikka naapurin isäntä varmaan ne viimeset muutaman kilsan ilmapussien hinnalla aurais ja hiekottaiskin aika monta talvea:D, niin siinä on se eka satku maaantietä kanssa, usein koko porukka kyydissä.
Toisen, tän mun käyttöpelinä olevan kanssa alkaa jossain vaiheessa olla kysymysten äärellä. Siinä alkaa tulla lähiaikoina (=vuosina) kansirempan tai webaston laitton etteen että talvikäyttö onnistuu. +500 tkm D24TIC ilman kansiremppaa alkaa olla niin löysä että kylmäkäynnistykset tarvii jo vähän tekniikkaa, kun tollasen höräyttää maanantai-aamuna kolmen kympin pakkasilta käymään. Kyllä se vielä lähtee, ilman webastoa tai lohkoa, pari niksiä vaan tarvii.
Mut siis joo, jossain vaiheessa toi tarvii kuitenkin hävittää, ja tilalle tarvii jonkun näköset pyörät kumminkin.
Ja noi "vaihtoehdot", sähkökäyttöset muovista valmistetut muka-maasturit, anteeks nyt mut so not, en koskaan tule pistämäään penniäkään omaa rahaa pirssiin joka on suunniteltu paalattavaksi 3v/100000km kohdalla.
Mun spekseillä -tilat, neliveto, matkustusmukavuus, mahdollisimman vähänen määrä sähköaivoja,- jälelle jää suurin piirtein E-sarjan jos ei W123 nelikkomannelavetti farkkuna, ja tossa kohtaa,.--.
... ttuako mä tässä selitän. Tää on ihan menetetty peli.
Ei tainnut tautiin täältä läkettä löytyä. :D
lacrits68
06.01.2013, 20:38
... ttuako mä tässä selitän. Tää on ihan menetetty peli.
Ei tainnut tautiin täältä läkettä löytyä. :D
Eikös siitä joku jo varoitellu? Ei ku LR kauppaan marsmars..! :)
//Janne
Mökillä on tähän asti käyty kesäisin, ens talvesta alkaen touhu muuttuu.
Satunnaista kärrin kiskomista on sen verran ja mökkitie sellanen että se on vähän ihmisten kiusaamista sitten. Vaikka naapurin isäntä varmaan ne viimeset muutaman kilsan ilmapussien hinnalla aurais ja hiekottaiskin aika monta talvea:D, niin siinä on se eka satku maaantietä kanssa, usein koko porukka kyydissä.
Toisen, tän mun käyttöpelinä olevan kanssa alkaa jossain vaiheessa olla kysymysten äärellä. Siinä alkaa tulla lähiaikoina (=vuosina) kansirempan tai webaston laitton etteen että talvikäyttö onnistuu. +500 tkm D24TIC ilman kansiremppaa alkaa olla niin löysä että kylmäkäynnistykset tarvii jo vähän tekniikkaa, kun tollasen höräyttää maanantai-aamuna kolmen kympin pakkasilta käymään. Kyllä se vielä lähtee, ilman webastoa tai lohkoa, pari niksiä vaan tarvii.
Mut siis joo, jossain vaiheessa toi tarvii kuitenkin hävittää, ja tilalle tarvii jonkun näköset pyörät kumminkin.
Ja noi "vaihtoehdot", sähkökäyttöset muovista valmistetut muka-maasturit, anteeks nyt mut so not, en koskaan tule pistämäään penniäkään omaa rahaa pirssiin joka on suunniteltu palattavaksi 3v/100000km kohdalla.
Mun spekseillä -tilat, neliveto, matkustusmukavuus, mahdollisimman vähänen määrä sähköaivoja,- jälelle jää suurin piirtein E-sarjan jos ei W123 nelikkomannelavetti farkkuna, ja tossa kohtaa,.--.
... ttuako mä tässä selitän. Tää on ihan menetetty peli.
Ei tainnut tautiin täältä läkettä löytyä. :D
Tauti täällä pahenee!Ei omia päätöksiä tarvi muille perustella mut kiva on kiusata!
toyota4x4
06.01.2013, 21:20
Aika harvinaiseen laitteeseen olet törmännyt ;)
Edittiä: Olisko se muuten myynnissä?
oli joskus 3 vuotta sitten täällä lahdessa kamuksilla, itellä oli silloin 4 runneri turbo-d 3.0.. joten oli autojen kiihtyvyys puolessa liikaa eroa. ei tullu kauppoja.
Kaitsu67
06.01.2013, 21:31
... ttuako mä tässä selitän. Tää on ihan menetetty peli.
Ei tainnut tautiin täältä läkettä löytyä. :D
Eikös siitä joku jo varoitellu? Ei ku LR kauppaan marsmars..! :)
//Janne
x2
:D :D :D
Mut jos haluaisi elämään uusia ulottuvuuksia niin kyllä mä suosittelen Tojoa!Et tarvi muuta mieliala lääkitystä kun tulee hallusinaatioita ihan toyon omistamisesta!Ne on kaiketi niin huonoja ajaa että tuntuu siltä että kiihtyy sataseen 10 sek nopeammin kun Disco!Tai sitten meni jo sekasin siitä kun oli puhe kärryn vetämisestä-meinas kaiketi että tojo tyhjänä ja Disco traileriperässä lastina toinen Disco,ja sitten kiihdytyskisaa!Niin sehän olis tojomaista,pakkohan se on itä autolle antaa tasotusta...
Mut jos haluaisi elämään uusia ulottuvuuksia niin kyllä mä suosittelen Tojoa!Et tarvi muuta mieliala lääkitystä kun tulee hallusinaatioita ihan toyon omistamisesta!Ne on kaiketi niin huonoja ajaa että tuntuu siltä että kiihtyy sataseen 10 sek nopeammin kun Disco!Tai sitten meni jo sekasin siitä kun oli puhe kärryn vetämisestä-meinas kaiketi että tojo tyhjänä ja Disco traileriperässä lastina toinen Disco,ja sitten kiihdytyskisaa!Niin sehän olis tojomaista,pakkohan se on itä autolle antaa tasotusta...
Hallusinaatioista puheen ollen,se homma kiteytyy paperilla. Disco1 teho oli muistaakseen 111hv ja ohjekirjassa mainitaan sen olevan laskennallinen arvo,tehdas ei anna takuuta sille. Tojon 1kz-t koneissa on kai 130hv+ joten ei se Discon tehottomuus silkkaa fiktiota ole. Ja jos katot ajo omituisuuksia vaikka auton alustasta ja akselivälistä jne. "tosi" asioista ni se homma aukee. Ei hdj80 ole huonompi ajettava ku vaik Disco. ja yks tyypillinen ei tojo miesten harhakäsite on puhua Tojoista yleensä kun niitä malleja on useampi ku lantikka on ikinä tehny. Mut näinhän tää usein menee,ku ei mikään fakta ei tue omaa mielipidettä ni sit jauhetaan kakkaa.
Kaitsu67
07.01.2013, 22:35
Hallusinaatioista puheen ollen,se homma kiteytyy paperilla. Disco1 teho oli muistaakseen 111hv ja ohjekirjassa mainitaan sen olevan laskennallinen arvo,tehdas ei anna takuuta sille. Tojon 1kz-t koneissa on kai 130hv+ joten ei se Discon tehottomuus silkkaa fiktiota ole. Ja jos katot ajo omituisuuksia vaikka auton alustasta ja akselivälistä jne. "tosi" asioista ni se homma aukee. Ei hdj80 ole huonompi ajettava ku vaik Disco. ja yks tyypillinen ei tojo miesten harhakäsite on puhua Tojoista yleensä kun niitä malleja on useampi ku lantikka on ikinä tehny. Mut näinhän tää usein menee,ku ei mikään fakta ei tue omaa mielipidettä ni sit jauhetaan kakkaa.
Disco 1 on sitten kahdella eri koneella, 200TDi ja 300 TDi. Tässä topicisssa vissiin oli kyse alunperin Disco 2:sta jossa kone on TD5 , mutta laitetaan tähän tota faktaa:
(EDIT: lisätään vielä et onhan siinä D1:ssä myös 3,5 ja 3,9 litraset V8 koneet noiden lisäksi kuin myös D2:ssa 4.0 ja 4.6 litraset > heposia sitten jo vähän enemmän)
200:
Induction: Garrett T25 turbocharger
Power: 111 hp (83 kW) @ 4,250 rpm (Discovery and Range Rover)
107 hp (80 kW) @ 3,900 rpm (Defender)
Torque: 195 lbf·ft (264 N·m) @ 1,800 rpm (Discovery and Range Rover)
188 lbf·ft (255 N·m) @ 1,800 rpm (Defender)
Production: 1989–1994
300:
nduction: Allied Signal T25 turbocharger
Power: 111 hp (83 kW) @ 4,250 rpm (versions with manual transmission)
122 hp (91 kW) @ 4,250 rpm (versions with automatic transmission)
Torque: 195 lbf·ft (264 N·m) @ 1,800 rpm (versions with manual transmission)
210 lbf·ft (280 N·m) @ 1,800 rpm (versions with automatic transmission)
Production: 1994–2006
TD5:
Induction: Allied Signal GT20 turbocharger
Power: 122 hp (91 kW) @ 4,850 rpm (versions with manual transmission)
136 hp (101 kW) @ 5,000 rpm (versions with automatic transmission)
Torque: 221 lbf·ft (300 N·m) @ 1,950 rpm
Production: 1998–2007
Hallusinaatioista puheen ollen,se homma kiteytyy paperilla. Disco1 teho oli muistaakseen 111hv ja ohjekirjassa mainitaan sen olevan laskennallinen arvo,tehdas ei anna takuuta sille. Tojon 1kz-t koneissa on kai 130hv+ joten ei se Discon tehottomuus silkkaa fiktiota ole. Ja jos katot ajo omituisuuksia vaikka auton alustasta ja akselivälistä jne. "tosi" asioista ni se homma aukee. Ei hdj80 ole huonompi ajettava ku vaik Disco. ja yks tyypillinen ei tojo miesten harhakäsite on puhua Tojoista yleensä kun niitä malleja on useampi ku lantikka on ikinä tehny. Mut näinhän tää usein menee,ku ei mikään fakta ei tue omaa mielipidettä ni sit jauhetaan kakkaa.
Noniin!TAAS onnistuin!Pisteet tupsahtaa kotio!Tosikot toyboyt rupee jokapaikas keuliin vaikka muita merkkejä kysellään,kyllä teitä on helppo kiusata!Uskallatko vastata vetoon kun se sun Tojo niin yberhyvä!?Siis-Mä ajan vakio uatsilla-siis vanha jokuvaan ja sä ajat tolla omallas,mikäli vakio Ybertojolla,katsotaan kumpi maastossa etenee!Ja sitten se panos-Voittaja-eli minä saan sun käytössä olleen ajoneuvon,ja jos(äärimmäisen varmasti ei)käy niin että mulle tulee hopea uatsi on sun!Oikeasti en halua sitä sun tojoa mut kyllä sen kai joku huolii ettei mun tarvi alentua riisikipposen haltijaksi tai omistajaksi.Onko henkseleissäs pitoa?Maasto tavallista sekalaista suomalaista,kivikkopolkua,mäkeä,pehmeämpää ja sillee!Voitas tehdä tapahtuma,liput 10 ekeä Tojotanomistajilta ja muut ilmaseks...Huomasitko-puhe oli Discoista sä kehuit tojoa ja nyt haastettiinkin oikealla maastoautolla...
Noniin!TAAS onnistuin!Pisteet tupsahtaa kotio!Tosikot toyboyt rupee jokapaikas keuliin vaikka muita merkkejä kysellään,kyllä teitä on helppo kiusata!Uskallatko vastata vetoon kun se sun Tojo niin yberhyvä!?Siis-Mä ajan vakio uatsilla-siis vanha jokuvaan ja sä ajat tolla omallas,mikäli vakio Ybertojolla,katsotaan kumpi maastossa etenee!Ja sitten se panos-Voittaja-eli minä saan sun käytössä olleen ajoneuvon,ja jos(äärimmäisen varmasti ei)käy niin että mulle tulee hopea uatsi on sun!Oikeasti en halua sitä sun tojoa mut kyllä sen kai joku huolii ettei mun tarvi alentua riisikipposen haltijaksi tai omistajaksi.Onko henkseleissäs pitoa?Maasto tavallista sekalaista suomalaista,kivikkopolkua,mäkeä,pehmeämpää ja sillee!Voitas tehdä tapahtuma,liput 10 ekeä Tojotanomistajilta ja muut ilmaseks...Huomasitko-puhe oli Discoista sä kehuit tojoa ja nyt haastettiinkin oikealla maastoautolla...
Uokille pisteet kotiin :D
lacrits68
08.01.2013, 07:56
moi!
Missäs ne Nissan miehet luuraa? :D
//Janne
kokkolanpoika
08.01.2013, 13:54
Sukuvikana ollut jo +30-vuotta LR perheen tuotteet. Perintönä siirtynyt isältä pojalle ja aina vaan mennään.
Käyttiksenä D2nen TD5 ollut jo 5½ vuotta ja suht tarkalleen 1800e saannut laittaa rahaa remontteihin tähän päivään mennessä. Autolla ajettu ostohetkellä 138tkm ja nyt 230tkm.
Jarrulevyt x4, kulutustavaraa.
Alustan nivelet 4kpl. kulutustavaraa.
Kaarrevakaimen kumet 4kpl . kulutustavaraa
Pyörän navat/laakerit eteen 2kpl. Kulutustavaraa/tyyppivika?
Vesipumppu.
Nyt meni kansipahvi ja hehkut palannut ties milloin. Lähtee -20c pakkasessa ilman hehkuja käyntiin hyvin, huomasin sattumalta kun kansi oli irti ja mittasin hehkut varuilta.. Mitään en tiennyt niiden toimimattomuudesta. Mää haluun nähä mitä tojota tässä sanoo kun -20c pakkasta ja ilman hehkuja yrittää tulille..
Jäähdytin vaihdetaan nyt kansirempan yhteydessä kun muovipäädyt ovat pikkusen punastelleet.
Kaverilla kenellä ollut japsimaastureita koko ikänsä. Tojota ja pajero, nyt laitto 03sen TD5 Diskon. sano että ihan eri auto kun japsit. Harmitteli kun ei ollut aikaisemmin tajunnut laittaa Diskoa. Tojota kaatuu mutkassa kun Diskolla jossa kaarrevaikain ja 5kpl 100Kg ukkoja kyytissä tohtii vaan painaa kaasua kun tojota ois jo ojassa.. Harmitteli kun tojotassa ei ole mainittavia ajoominaisuuksia.. Metsässä kuulemma paljon mukavempi lastipäällä kun tojota.
Itse en laittaisi japsia mistään hinnasta. Kerran ajannut vm 90 pajeroa ja jos sitä vertaa esim 89RRC niin se pajero on ihan hirvee..
Toisella kaverilla ollut pajeroja, ja D1nen. Totesi että jos D1sessä ois kunnon lämmitys ja webasto, niin ehdottomasti Disko. Kuulemma pajeron kulutus verrattuna diksoon kova, ja suorituskyky huono. Nyt sponsori autona pajero 90luvun lopun ja kuulemma ahistavaa vetää 1300kg kiihytysautoa ympäri Suomea.. Kuulemma oli mukavempaa vetää se Disko 1sellä ihan kulutuksen kannaltakin. Ja kerran kännikuskina kyseiselle kaverille niin hän ihasteli TD5 diskon matalaa kierrosaluetta maantieajossa vielä baarissakin. :)
Ja kerran otin kiihdytyskisan peräkanaa vm 2007 land cruiserin kanssa. Tojotassa isompi mosa ja enempi tehoo. eise päässyt karkkuun, mustaa lykäs putken täydeltä kun disko puskurissa kiinni, mut ohi ei tarvinut edes yrittää. Diskossa lastu, mut silti tojotassa enempi tehoa. Pikkusen väärin verrata eri ikäisiä autoja. Mut kuiteskin..
Ja jos yleisesti ottaa, taitaa diskoon saada helpommin tunauspalikkaa kun tojotaan..
Kaitsu67
08.01.2013, 14:03
No niin, nyt tuli kokkolanpojalta asiaa, eikä asian vierestä niinkuin aika monta postausta edellä (omat mukaanlukien) :D
Ja eikös tossa ole tosiaan valintamahdollisuus,
jos tarvii kiihtyvyyttä ja suorituskykyä > bensa kasi.
Jos voimaa ja vääntöä pienemmällä kulutuksella > Td5.
Kaitsu
Joo otetaan tuolta sota alueilta ja rauhanturvaajilta noi HDJ:t sun muut pois ja laitetaa "oikea" maasturi tilalle kuten discovery :D koska eihän tollasilla tojoilla mitään tee :D
on se vaan jännä että jos joku tojoista tykkää niin se leimataan heti homoksi jne. :rolleyes:
jos tarvii kiihtyvyyttä ja suorituskykyä > bensa kasi.
Onko Roover-ukot (muut kuin avro) laittaneet maakaasulaitteita bensajuoppoihin kaseihin? Jos maakaasuverkoston varrella asuu, niin kannattaa ilman muuta perehtyä. Pääsee halvemmilla vuotuisilla pa-kuluilla/veroilla kuin vastaavalla diiselillä, saa samalla rahaa pienemmillä kilsoilla olevan ja tehokkaamman auton sivistyneemmällä käynnillä höystettynä.
Kaitsu67
08.01.2013, 16:28
Joo otetaan tuolta sota alueilta ja rauhanturvaajilta noi HDJ:t sun muut pois ja laitetaa "oikea" maasturi tilalle kuten discovery :D koska eihän tollasilla tojoilla mitään tee :D
on se vaan jännä että jos joku tojoista tykkää niin se leimataan heti homoksi jne. :rolleyes:
Sekin on jännää, että alunperinhän pyydettiin haukkumaan toi Disco II :D ja nyt on keskustelu taas mennyt näihin uomiin ja kohta on hernepalosta herneet löytäneet tiensä sieraimiin...:) eikai ketään vielä leimattu tai homoksi tms kuitenkaan haukuttu ? Niinhän se kuitenkin on että toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, kolmas anopista tai isoäidistä :D:D:D Itse tykkään Lantikasta, mutta ei Toyotan HJ tai muukaan malli mielestäni huono ole - jokaisessa omat ominaisuutensa ja tyyppivikansa joista omistaja saa nauttia (tai kiroilla :D)
Onko Roover-ukot (muut kuin avro) laittaneet maakaasulaitteita bensajuoppoihin kaseihin? Jos maakaasuverkoston varrella asuu, niin kannattaa ilman muuta perehtyä. Pääsee halvemmilla vuotuisilla pa-kuluilla/veroilla kuin vastaavalla diiselillä, saa samalla rahaa pienemmillä kilsoilla olevan ja tehokkaamman auton sivistyneemmällä käynnillä höystettynä.
Itsellä kun ei ole jokapäiväisessä työajossa kun on toi liisari, mutta jos olis niin toi voisi olla harkinnan arvoinen juttu! Ja sitten rankentais pienen biokaasuyksikön itselle tohon pöhisemään ja tankkaisi "kotitekoista" ja ajelis halvalla :cool:.
Kaitsu
Sekin on jännää, että alunperinhän pyydettiin haukkumaan toi Disco II :D ja nyt on keskustelu taas mennyt näihin uomiin ja kohta on hernepalosta herneet löytäneet tiensä sieraimiin...:) eikai ketään vielä leimattu tai homoksi tms kuitenkaan haukuttu ? Niinhän se kuitenkin on että toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, kolmas anopista tai isoäidistä :D:D:D Itse tykkään Lantikasta, mutta ei Toyotan HJ tai muukaan malli mielestäni huono ole - jokaisessa omat ominaisuutensa ja tyyppivikansa joista omistaja saa nauttia (tai kiroilla :D)
+1
Mutta jotenkin nykyään noita toyota rasisteja on paljon enemmän liikenteeseen kun toyota fanaatikkoja. Ei uskalla nykysin sanoa edes mitään hyvää toyotasta saa vielä turpiinsa :D Toyotan hjtä ja rjtä omistaneena kuitenkin mielestäni pirun hyviä vehkeitä hj:kin (61) lähti miinus 20 pakkasesta käyntiin hehkut pimeenä sen kuuluisan palmun alta.
Heikki L
08.01.2013, 17:05
Joo en muuten jaksa puuttua näiden piirasmiesten keskusteluun kai ne ihan hyviä on en tiedä. Mutta kyllä mun hj:t on lähteny pöhiseen ihan nätisti 20 ilman hehkuja:)
-15niin se vasta vilauttaa hehkua, jos on kunnossa:)
Niin ja Uokki, kuka nyt halusi sun ruppanaa uatsía? ei tollasesta voi lähtee kisaan!
Niin ja Uokki, kuka nyt halusi sun ruppanaa uatsía? ei tollasesta voi lähtee kisaan!
Taitaa tojomiestä pelottaa :D Ota vaan haaste vastaan ja jos voitat, niin anna itänaapurin ihme mulle, teen siitä ruohonleikkurin :D:D
Jos en tuntis muutamaa lantikan omistajaa niin voisin jopa ruvetaa yleistämään kaikki lantikoiden omistajat herkkänahkaisiksi herneimureiksi. Otsikossa pyydetään haukkumaan Disco2:sta kaikki menee siihen asti OK kunnes tojotamies halutessaan auttaa topicin aloittajaa sanoo otsikossa pyydetyn mielipiteen asiasta. No, muuta ei tarvita niin muutamat on valmiina sekoittamaan aiheen ja aloittelemaan eipäs juupas väittelyn sen tai sen merkin paremmuudesta, ja kuten normaalissa väittelyssäkin kun rupeet inttään ja väittään niin varmasti sulle vastataan ja kun tojota mies vastaa, niin syttyy yksinkertaisessa mielessä ahaa-elämys yleistys... kaikki tojotamiehet on sitä tai tätä ja sitten yritetään muuttaa hyvin alkanut lantikan haukkuminen tojotan haukkumiseksi.
Mun mielestä tälläisestä keskustelusta ei ole mitään hyötyä ketjun aloittajalle taikka muille jotka haluaa samasta asiasta tietoa ja kokemusta, on taas kuin pentuja hiekkalaatikolla meininki....aina nämä näköjään kääntyy toyota vs muu maailma! Eikö olisi kaikkien etujen mukaista että asiaa vain kommentoisi tai tässä tapauksessa haukkuisi lantikkaa ne JOILLA ON KOKEMUSTA kyseisestä autosta ja turhan jauhajat/muun merkin fanaatikot vois pitää näppinsä poissa näppikseltä...
Mun mielestä tälläisestä keskustelusta ei ole mitään hyötyä ketjun aloittajalle
...
NO mä rohkenen olla eri mieltä:). Nämä kissanhännänvetopostithan voi aina skipata, ja suurin osa vastauksista on ollut joko asiallisia tai sitte erittäin asiallisia. Ja IMO vastanneet siihen mitä mä yritinkin kysyä. Mun mielestä.
Ja pieni hiekkalaatikkotouhuhan totta kai tälläseen lautaan kuuluu, pitääkin kuulua.
Erityiset kiitokset monista eri merkeistä kokemuksia omaavien mielipiteille, ja toisaalta yhtä paljon LR-vammasille. Tässä on jo aika huomattava määrä perustietoa asiasta kasassa.
JA asiasta, ei mua vielä olla saatu pois DiscoII:n hankinta-aikeista peloteltua. Ykkönenki saattas tulla kyseeseen.
Pahalta se nytte jo näyttää. :D
NO mä rohkenen olla eri mieltä:). Nämä kissanhännänvetopostithan voi aina skipata, ja suurin osa vastauksista on ollut joko asiallisia tai sitte erittäin asiallisia. Ja IMO vastanneet siihen mitä mä yritinkin kysyä. Mun mielestä.
Ja pieni hiekkalaatikkotouhuhan totta kai tälläseen lautaan kuuluu, pitääkin kuulua.
Erityiset kiitokset monista eri merkeistä kokemuksia omaavien mielipiteille, ja toisaalta yhtä paljon LR-vammasille. Tässä on jo aika huomattava määrä perustietoa asiasta kasassa.
JA asiasta, ei mua vielä olla saatu pois DiscoII:n hankinta-aikeista peloteltua. Ykkönenki saattas tulla kyseeseen.
Pahalta se nytte jo näyttää. :D
Nii justiinsa. Meinasin jo et en kommentoi enää mitään,alko "rakit" räksyttää siihen tahtiin. Mut noihan se kai pitäskin mennä,Sul on montaa näkemystä ja hyvää tietoa. Mikään negatiivinen ei tuu yllätyksenä ja positiiviset yllätykset ei ole haitaksi. Jos ei se oo kestävin tai luotettavin ni mitä sitte? Tosiasiat kannattaa tiedostaa ni ei mee halpaan. Jos sä tykkäät siit ni se on tärkeintä. Kaikkia hyviä ominaisuuksia ei oo yhessäkään autossa,kaikissa on jotain vikaa ja jotain hyvää.
toyota4x4
09.01.2013, 00:21
merkkaako tollaset turvallisuus jutut mitään? 90 luvun land-rover discoveryt ole kovinkaan turvallisia sillä sekunnilla jos jotain käy. http://www.youtube.com/watch?v=Ad8dHYAIhZ4
KoniJeep
09.01.2013, 00:34
merkkaako tollaset turvallisuus jutut mitään? 90 luvun land-rover discoveryt ole kovinkaan turvallisia sillä sekunnilla jos jotain käy. http://www.youtube.com/watch?v=Ad8dHYAIhZ4
Mikä 90 -lukuinen on turvallinen vs 2000?
Ei voi kun ei ole rahkeissa varaa!Paukutelkaa vaan henskeleitä tojottajat..Se on kiva kun kyse on mistävain maasturista niin tojottajat kiilaa heti kehumaan tojojaan,kehuisitte vaikka sillee rehellisesti mitenpaljon on pitäny rakentaa että etenee maastossa,ylipainoisia ja alitehoisia vai miksi niitä täytyy viritellä ja laitella kammoja kummeja sunmuuta.Mutta yrittäkääpätajuta(varmasti vaikeata)että tämäkin topi alkoi kyselyillä Discoista,ei siinä pyydetty paukuttelemaan toyboyhinskeleitä.kysyttiin vain haukkumaan Disco 2 noin ylipäänsä-ei pyydetty Kehu Riisikipposi-ja parhaalle BANAANIA!
merkkaako tollaset turvallisuus jutut mitään? 90 luvun land-rover discoveryt ole kovinkaan turvallisia sillä sekunnilla jos jotain käy. http://www.youtube.com/watch?v=Ad8dHYAIhZ4
Mites ne taivaisiin nostetut riisikippopickupit,lentäis varmaan upeasti omaan parkkiruutuun kotio-tosin ekaks katolleen ja sittenkieppuen todella vahvojen A-pilarien lomoontuessa alle kuin sarvisahkio.Pahus,kullannupulla tollai viteon vastapuoli.se parempi kolarissa.mä tyhmä en tajunnu ostaessani Discon että sillä pitäis kumauttaa päin jotai tila-autoa,yritän kyllä välttää tollasia tilanteita!Mutta elkää huoliko Tosikot Tojoharrastajat,te kyllä sovitte keskenänne harrastamaan Tojoja,ei teitä kyllä kukaan ainakaan kadehdi tässä kylmäsä ja tunneköyhässä pohjolassa mutta kyllä teidät huomataan-vastaatte kysymyksiin joita ei esitetty ja esitettyihin kysymyksiin ette osaa vastata!Joku sellai Nipponin jutska vai...
toyota4x4
09.01.2013, 01:21
Mites ne taivaisiin nostetut riisikippopickupit,lentäis varmaan upeasti omaan parkkiruutuun kotio-tosin ekaks katolleen ja sittenkieppuen todella vahvojen A-pilarien lomoontuessa alle kuin sarvisahkio.Pahus,kullannupulla tollai viteon vastapuoli.se parempi kolarissa.mä tyhmä en tajunnu ostaessani Discon että sillä pitäis kumauttaa päin jotai tila-autoa,yritän kyllä välttää tollasia tilanteita!Mutta elkää huoliko Tosikot Tojoharrastajat,te kyllä sovitte keskenänne harrastamaan Tojoja,ei teitä kyllä kukaan ainakaan kadehdi tässä kylmäsä ja tunneköyhässä pohjolassa mutta kyllä teidät huomataan-vastaatte kysymyksiin joita ei esitetty ja esitettyihin kysymyksiin ette osaa vastata!Joku sellai Nipponin jutska vai...
HAHAHAA.. entäs sellanen kuvitteellinen tilanne et yrität väistää ja land-roverin pehmeän alustan johdosta sun karvahattu valahtaa silmilmille ja et nää hetkeen minne väistää :D
toyota4x4
09.01.2013, 01:25
Mikä 90 -lukuinen on turvallinen vs 2000?
1998 taitaa olla sellasten turvallisten autojen vuosimalli raja japseissa ja euro autoissa ja 2004-6 jenkki autoissa. jossain oli ehdotus että kaikki avk:lle tulleet 98 ja vanhemmat autot romutettas juurikin tuon kolariturvallisuus määritelmän mukaan.
Sellastahan se mun autoilu aina on!Ei vaan aina voi nähdä kaikkea!
Ei voi muuta sanoo ku et voi...!
Toinen kysyy diskosta ja onneksi on tullu myös hyviä vastauksia. Mut miksi pitää keulia toisella merkillä topicissa missä ei tojotasta/muista kyselty? mullaki on tojota ja mielellään kuulen kommentteja siitä siihen olevilla topiceilla.
(mut hyvin silmiä avaava juttu muihin suuntiin?)
OSUIT ASIAN YTIMEEN!Haittaaks se
Itte ajellu Disco II vuoden ja ollut tyytyväinen,taas hymyssä odottaa kuun vaihteen lapin reissua,varsinki kun sai oikeat nastarenkaat pitkästä aikaan.Itte välillä harmitellu kun ei käyny koeajamassa manuaalivaihteista autoa ostohetkellä,tuo automaattivaihteinen on kyllä mukava ajaa.Tuo TD5+automaatti lämpiää hitaasti jos vähänkin enemmän pakkasta,kaupunkiin jos lähtee suorilta niin tuntuu että ei lämpenen ½h juurikaan,lohkolämmitin auttaa paljon.Tossa automaatissa on viellä semmonen "ominaisuus" että ei vaihda nelos vaihdetta ennen kuin on saavuttanut tietyn lämpötilan.Nuo talvirenkaat on muutenki mukavemmat ajaa kun ovat matalemmalla profiililla,automaatti vaihtaa pienemmillä kierroksilla ja nelos eli matkavaihteen saa ilman että ajaa ylinopeutta 80 alueella :)Kesärenkailla täytyy melkeen satasessa käydä välillä että saa nelos vaihteen.
toyota4x4
09.01.2013, 09:01
http://www.nettiauto.com/land-rover/discovery/5231670 täällä meijän nurkilla olis tällänen ja värikin sopivan vihree.olis hinta sopiva ja olis toi webasto et tarkenee talvella ajella.
Mites ne taivaisiin nostetut riisikippopickupit,lentäis varmaan upeasti omaan parkkiruutuun kotio-tosin ekaks katolleen ja sittenkieppuen todella vahvojen A-pilarien lomoontuessa alle kuin sarvisahkio.Pahus,kullannupulla tollai viteon vastapuoli.se parempi kolarissa.mä tyhmä en tajunnu ostaessani Discon että sillä pitäis kumauttaa päin jotai tila-autoa,yritän kyllä välttää tollasia tilanteita!Mutta elkää huoliko Tosikot Tojoharrastajat,te kyllä sovitte keskenänne harrastamaan Tojoja,ei teitä kyllä kukaan ainakaan kadehdi tässä kylmäsä ja tunneköyhässä pohjolassa mutta kyllä teidät huomataan-vastaatte kysymyksiin joita ei esitetty ja esitettyihin kysymyksiin ette osaa vastata!Joku sellai Nipponin jutska vai...
:D:D
Rauhotu nyt jo hyvä mies, eihän nämä ole kun autoja, ei näitä nyt noin vakavasti tarvi ottaa.:D
:D:D
Rauhotu nyt jo hyvä mies, eihän nämä ole kun autoja, ei näitä nyt noin vakavasti tarvi ottaa.:D
Onneks sulla noita hymiöitä niin kaiketi huomaat että mun mielestä vaan on niin kiva kun saa nämä merkkifanaatikot kiehumaan!Mulle oikeesti tulee miltei pakkomielle kiusata jos joku tosissaan on fanaattinen merkistään,aikoinaan kun LaaLaa oli kovasti susuki on paras henkinen niin haukuin sille aina susukia,tojottajille haukun tojot ja joku luulee ettei ole jenkkiä parempaa niin kyllä mä osallistun senkin hehkutteluun!Mutta pysytään asiassa!Discon koko keula syytä paketoida kovilla pakkasilla,muuten ei läm pö piisaa,tarvii kyl lisälämppärin.Tosin taas muuten ne on pieniruokasia!
Onko tuo disco I 300tdi ja disco II td5 manuaalien kulutuksissa eroja
Renkastuksena AT tai vastaava . Ja kun tuo Disco II on hivenen pitempi
Onko kaikki tilan lisäys takakontissa. Ja miten nuo ajonautinnot menee
mallien välillä.
young n dum
10.01.2013, 15:32
Onneks sulla noita hymiöitä niin kaiketi huomaat että mun mielestä vaan on niin kiva kun saa nämä merkkifanaatikot kiehumaan!Mulle oikeesti tulee miltei pakkomielle kiusata jos joku tosissaan on fanaattinen merkistään,aikoinaan kun LaaLaa oli kovasti susuki on paras henkinen niin haukuin sille aina susukia,tojottajille haukun tojot ja joku luulee ettei ole jenkkiä parempaa niin kyllä mä osallistun senkin hehkutteluun!Mutta pysytään asiassa!Discon koko keula syytä paketoida kovilla pakkasilla,muuten ei läm pö piisaa,tarvii kyl lisälämppärin.Tosin taas muuten ne on pieniruokasia!
nii mikäs merkki se uokkin mielestä on sit paras?:) uaz?
nii mikäs merkki se uokkin mielestä on sit paras?:) uaz?
Uokki möläyttää tähän kysymykseen sen saman kuluneen virren että uaz vakiona on parempi ku hj vakiona vaikka tosi juttu on se että nettiautossa ei taida olla kovin montaa vakio hj:tä jäljellä ja mielestäni jo pelkästään vain soattu hj on miljoona kertaa parempi ku vitun uaz ja saa työntää hernepurkin vaikka persiinsä mun puolesta :)
Edittiä sen verran että toyotaa en omista enkä merkkiuskollinenkaan ole ;)
nii mikäs merkki se uokkin mielestä on sit paras?:) uaz?
Jokaisen oma auto-merkistä välittämättä!
Uokki möläyttää tähän kysymykseen sen saman kuluneen virren että uaz vakiona on parempi ku hj vakiona vaikka tosi juttu on se että nettiautossa ei taida olla kovin montaa vakio hj:tä jäljellä ja mielestäni jo pelkästään vain soattu hj on miljoona kertaa parempi ku vitun uaz ja saa työntää hernepurkin vaikka persiinsä mun puolesta :)
Edittiä sen verran että toyotaa en omista enkä merkkiuskollinenkaan ole ;)
Tähänkin voisin vastata mitävain mutta jos oikeasti joku (kaiketi kokematon)on sitämieltä että tojota on maastoautoksi muutakuin vain Hyvä aihio niin pitäis kyllä näyttöjäkin olla!Ihmetyttää se jatkuva kehuskelu ja aina sitten onkin puhe autosta joka onkin rakennettu-siis ei hyvä alunperin!Parasta kaikessa on Teidän paukuttelu ja tosikkomaisuus-syttymisherkkyyttä on enempi kuin nykybensalla mut lämpöä ei tunnu kestävän mut helposti ottaa!!!Jos kriteerinä pidetään isoa painoa,kankeutta ja epätaloudellisuutta niin silloinhan vaikka gaz66 käy tojonkanssa samaan-tosin sekin etenee paremmin vakiona...Mutta Haasteen olen tosikoille heittänyt....Ainiin,eihän mulla olekaan edes Uazia!
toyota4x4
10.01.2013, 21:42
juu ei oo helppoo olla toyota mies.. kokeilkaa siellä heinolassa ajaa vakio hoojiin renkailla gaz66:lla niin tiiätte kuin masentavaa se maasto autoilu voikaan olla.
young n dum
10.01.2013, 21:49
juu ei oo helppoo olla toyota mies.. kokeilkaa siellä heinolassa ajaa vakio hoojiin renkailla gaz66:lla niin tiiätte kuin masentavaa se maasto autoilu voikaan olla.
:D:D:D
Kauhee vääntäminen täällä, joko on paidat hajalla? :D
Pitäisköhän ostaa seuraavaksi autoksi Sssssangyong Musso? Ja joka välissä muistaa kehua sen moottorin olevan mersu. Ettei vaan pääse muna pienenemään.
Mutta siinä olis erilainen aihio. :)
Yllä oleva teksti on kirjoittajan oma mielipide, eikä se vastaa palstan virallista kantaa. Tarkoitus ei ole loukata ssangyongin tai mersun omistajia, eikä pienimunaisia. :D
juu ei oo helppoo olla toyota mies.. kokeilkaa siellä heinolassa ajaa vakio hoojiin renkailla gaz66:lla niin tiiätte kuin masentavaa se maasto autoilu voikaan olla.
Ajaa hjlla on kaiketi sitä tosimasentavaa...Maastoautoissahan on vakiona MAASTORENKAAT!!!Laita hjn alle gaz renkaat-ei se me sittenkään..Mutta pysyäkseni asiassa siis DISCOISTA piti olla kyse...Kaikenkaikkiaan kysyjän kannattaisi ehdottomasti ostaa Disco kun tuntuu siltä että loistavat ajo ominaisuudet aiheuttaa harmitusta kun ei tarvi alustaakaan rakentaa perhekuljetuksiin vaan pelaa jo valmiiksi...
solihull
11.01.2013, 18:47
Mä en kyllä sijoittaisi rahojani TDI300 automaattiin...muutenkin alitehoinen kone. Jopa TD5 automaatilla on laiska lussu jos vertaa sitä manuaalilaatikolliseen, kun ei tuossa Disco II:ssa ole muutenkaan ylimääräistä voimaa hukattavaksi johonkin vellivälitteiseen kuralaatikkoon. kova aski on pop, siitä ei pääse mihinkään. Automaattia haaveilisin vasta kun on 250 hv konehuoneessa. Ihan totta. ja TD5 kova-askilla menee kulutuspuolella matka-ajossa ainakin nätisti alta kympin.
TT