PDA

View Full Version : Myydään / Annetaan Hitsaus sekä teräsrakenne konsultointia ja apua

Arctic Rhino
03.01.2013, 17:09
Tervehdys!

Tarjoan tässä palveluitani palstalaisille asevelihintaan. Tämä ei siis ole päätyötäni vaan sivuhomma jota teen iltaisin sekä viikonloppuisin aika ajoin auttaakseni tuttuja ja pääasiassa satakunnassa/länsi suomessa olevia pieniä ja keskisuuria Metallialan yrityksiä. Löytyy kuitenkin oma Tmi/Y-Tunnus, jolla töitä virallisesti voipi tehdä.

Pääasiana minulla on tarjota yksityisille ja pienille yrityksille normaalisti kallis palvelu ja osaaminen järkihintaan jotta jatkuvasti tiukentuvat standardit, normit, säädökset ja asetukset eivät tavallista pienyrittäjää ja perus "jannua" liiaksi muiluta. "Eurostoliittomme" tuntuu asettavan pienille pajoille ja yksityisille kavereille koko ajan enemmän ja enemmän paperisotaa, määräyksiä ja ongelmia... ja usein mitään virallista ei pysty tekemään ilman hitsauskoordinaattoria ja asianmukaisia papyruksia...

Minulla on mm. Hitsausinsinöörin ja Hitsaustarkastajan pätevyydet sekä kyky/osaaminen suunnitteluun, piirtämiseen ja lujuuslaskentaan.

Hitsausmääräykset ja standardit, näiden tuntemus sekä näiden soveltaminen käytännössä. Tuntemusta löytyy mm Eurooppalaisista että Amerikkalaisista, Kiinalaisista, Venäläisistä materiaali, hitsaus ja koneistusstandardeista.

Pätevyyskokeiden valvonta ja vastaanotto yrityksen omissa tiloissa

Rakenneanalyysit ja hitsien mitoitusta

Materiaalin sekä hitsaulisäaineiden valvontaa ja opastusta valinnassa jne.

Silmämääräiset tarkastukset (minulle ei ole erityislaitteita eikä pätevyyksiä kuten UL tai RT)

Hitsausohjeet ja hitsausluokkien neuvontaa sekä määritystä

Hitsauslaatu ja tuottavuus

Hitsauskoordinointi sekä valvonta

Niin, ja siis tiedän että lähes joka jannu täällä osaa rautaa enemmän tai vähemmän käsitellä ja hitsata yms. paremmin kuin minä enkä missään nimessä väitä olevani mikään über-kurko. Mutta silloin kun mennään peruspajahitsauksen ja osaamisen ulkopuolelle ja etenkin jos täytyy saada erilaisia virallisia papereita ja hyväksyntöjä pystyn auttamaan. Olen vuosikausia ollut terästeollisuudessa mukana sekä suunnittelu että valmistuksen kanssa tekemisissä. Olen ihan hyvässä päivätyössä, enkä tällä todellakaan leipääni ansaitse, vaan pikemminkin rahoitan harrastustani hieman näin.

Sopii ottaa yhteyttä joko palstan kautta tai puhelimitse

Puhelinnumreoni on: nolla neljä nolla nolla - 33nolla 74nolla

pee
03.01.2013, 18:30
Ihan hyvä ajatus / tarjous, mutta kerropa jotain hintoja esimerkkinä ...

Ural69
03.01.2013, 18:36
1090 käyttöönoton jälkeen ei koordinaattorin tarvitse enää tehdä iltahommia,
useammastakin syystä :rolleyes:

Arctic Rhino
03.01.2013, 19:18
Hinnat on hiukan vaikeita "naulata" kun hinnoittelen mieluusti tapauskohtaisesti ja se paljon osaltaan pudottaa hintoja :) Sen voin suoraan sanoa etten ota normaalin hitsauskonsultin 55-80 euroa tunti!

Suuntaa antavaa hinta yrityksille on alkaen 25 € / tunti

Alle 15 minuutin puhelu/neuvonta kenelle tahansa = ilmainen :D

Tämän lisäksi matkat normaali kilometrikorvauskäytännön mukaan.
Jos pidempi keikka niin saadaan tehtyä kyllä sopuhintainen urakka, mutta huomattava päivätyöni rajoitteet.

Mutta olen valmis myös yksityisille/palstalaisille omiin projekteihinsa tarjoamaan palvelua ihan vaan auttaakseni kanssa harrastajaa!!! Yrityksille en tietenkään voi.

Joel

Arctic Rhino
03.01.2013, 19:21
1090 käyttöönoton jälkeen ei koordinaattorin tarvitse enää tehdä iltahommia,
useammastakin syystä :rolleyes:

Hehee... itseasiassa juuri tuo 1090 on laukaissut suuren kysynnän nyt jo! -Ja vähäisten koordinaattorien hintojen suuren nousun koska raksafirmatkin tulevan tarvitsemaan koordinaattoripalveluje yms... ei se ole pienille eikä keskisuurille firmoille maailmanloppu, pitää vaan sopeutua :D

Nythän se vaan tulee koskemaan kaikkia teräsrakenteita :D

-Joel

Jjurva
03.01.2013, 21:35
Toivottavasti pieni OT ei haittaa, mutta mikä on 1090? Nui niinku lyhyesti?

Arctic Rhino
03.01.2013, 21:45
Teräs- ja alumiinirakennekokoonpanoille on tulossa uudet CE-merkinnän ja laadunvalvontajärjestelmän vaatimukset standardin EN 1090 mukaisesti 1.7.2013 alkaen

- Standardi SFS-EN 1090-1 Teräsrakennekokoonpanojen ominaisuuksien ilmoittaminen CE-merkinnällä

- Standardi SFS-EN 1090-2 Teräsrakenteiden toteuttaminen (materiaalin hankinnasta, valmistuksesta, asennuksesta ja tarkastuksista)

Yksinkertaisesti se että kaikille kahvinkeittimestä yms tuttu CE merkintä on saapunut teräs ja rakennusteollisuuteen, kun ennen se oli vain koneissa ja laitteissa (raskaissakin) yms.

Vaikka teräspalkkihallin kattorsitikkorakenne ym tulee vaatimaan tämän heinäkuusta lähtien.

Työllistävä vaikutus joka tuppaa tukahduttamaan pienet pajat ja yksityisyrittäjät vaatimuksillaan... ja aina tullaan kulminaatiopisteeseen että tarvitaan jos jonkinlaisessa kohtaa sitä hitsaus koordinaattoria ja paaaaaaljon papereita...

Jjurva
03.01.2013, 22:19
Näin pietään pyörät pyörimäsä ja pienyrittäjyys voimisaan suomen maasa :(

No pienyrittäjä onki ollu suurin rikollinen täsä maasa jo pitkään.

pee
03.01.2013, 22:32
Jep,

jutusteluks menee helposti, asia ja hintataso / idea on kuitenkin tullut esille, muu tarinointi johonkin muuhun topicciin

Arctic Rhino
08.01.2013, 13:16
Jaahas, nostetaas tää kertaalleen etusivulle näkyviin vaikka hienoja yhteydenottoja on tullutkin.

Älkää nyt turhaan ujostelko, ei mulla mittari ala raksuttaan pelkistä yhteydenotoista :D

Ja kuten sanoin palstalaisten omiin rojekteihin autan mielelläni jos tarvis.

-Joel

Arctic Rhino
13.03.2013, 19:08
Pistetääs uppia tähänkin, kun on joutilasta aikaa taas :)

Eli apuuva tarjolla sitä tarvitseville.

-Joel