PDA

View Full Version : Kerro mikä vituttaa vuonna 2013

Sivua : 1 2 3 4 5 6 [7] 8

H&K
15.11.2013, 19:41
Radio Rock:in uudistuneet nettisivut, ohjelmat ja aikataulut. Vanhat oli paljon paremmat.

Venttiseiska
15.11.2013, 19:45
Huominen projekti!!!

Työkaveri toi mun "vakiajokin" tänään mun siivottavaksi, vaikka siitä kun olen ollut töissä viimeksi on reilu 2,5kk...

En siis tajua, V*ttuako mun se tarvii siivota, kun sillä on tällä välin ajanu joku(nen) muukin! :mad:

ssuvik
15.11.2013, 19:53
Huominen projekti!!!

Työkaveri toi mun "vakiajokin" tänään mun siivottavaksi, vaikka siitä kun olen ollut töissä viimeksi on reilu 2,5kk...

En siis tajua, V*ttuako mun se tarvii siivota, kun sillä on tällä välin ajanu joku(nen) muukin! :mad:

Älä siivoa :)

Venttiseiska
15.11.2013, 19:58
Älä siivoa :)

Tarvii valita se pienemmän riesan tie, tarkoituksena on vielä (joskus) palata takas työelämään! Ja työkavereilta saattaa saada tarvittaessa apua...

Racingrabbit
15.11.2013, 20:17
Swiddu,iski yhtä-äkkiä aivan kauhea Thaimaa kuume...
Lämmintä,hyvää ruokaa,halpaa juomaa,joutenoloa...:D

Sami89
15.11.2013, 20:51
Eniten vituttaa kaikki!:mad:

Late_
15.11.2013, 21:56
Eniten vituttaa kaikki!:mad:

Näin on. Juo mun puolesta kans ku miä en nyt kerkee.

Sami89
15.11.2013, 22:39
Näin on. Juo mun puolesta kans ku miä en nyt kerkee.

Kyl sul ja kiirettä pitelee..:D Tuu saunaa?;)

Jappi
16.11.2013, 05:51
Täällä vituttaa omien lapsien käyttäytyminen toisiaan kohtaan. Jumalauta kun ei edes yksinkertaista asiaa saada hoidettua tappelematta. 5min keskenään, niin jo repivät toisiltaan silmiä päästä. Onko tämä nyt sitä sisarrakkautta:eek::confused:.

Kyl se siitä korjautuu kun eri vesikaton alle muuttavat... Oman veljen kanssa otettiin yhteen kaikenlaisilla astaloilla vaan vielä sinnitellään hengissä ja todella hyvissä väleissä.

Samaa omissakin penskoissa huomannut, tappelivat koko ajan vaan nyt kun vanhempi on viikot pois kotoa niin vaikuttaa sivusta seuraten ihan kavereilta.

mäksä
16.11.2013, 22:46
saatanan kiina vinssit.. :eek: :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

Rompe1
17.11.2013, 20:07
Selkäkipu:mad:

Teme74
17.11.2013, 20:07

X2:D

ärjy
17.11.2013, 20:28

X3 luulis että tuohonki tottuis, taitaa jo 8vuosi olla menossa ku juilii.. ja putkeen, välillä vähemmän ja välistä enemmän..

Reetu
17.11.2013, 23:17

X4...

Tarvinne viikol pistää fysiorumbaa taas pyörimään, jos ei tää löysää.

hermo
18.11.2013, 01:08

X5 vissiin taas tulehdus selässä

mäksä
18.11.2013, 11:46

x6 vast 15v tosta kärsiny :mad:
sit toi oikea olkapää myös pitää hereillä.. :eek:

wuntzikka
18.11.2013, 12:08
selkävaivaa myös täällä, ei oikeen tiedä miten päin olis kaivinkoneen penkillä...
alkaa taas mielessä käymään alanvaihto, mutta mutta...

BJ-40/76
18.11.2013, 14:03
Siis oma selkä (vielä) suht. kunnossa, itse asiassa taitaa olla parasta mitä tästä ropasta löytyy...
Mutta en ole repinyt kylmiltään mitään raskasta, aina on ollut sen verran aikaa/järkeä? että on tullut otettua rauhassa kiinni, ja nostettua jaloilla ja repimättä.

Kaveri loukkasi selkänsä tyhmyyttään, repäsi näytösluontoisesti n.20 kg painavaa vaihteistoa maasta, (yritti heittää sen peräkoppiin vaatteita sotkematta) mutta vaidelaatikkopa oli jäätynyt maahan.... selkä poks -> kuukauden käveleli surkeasti, ja ainakin 10v valitteli selkäänsä, en tiedä joko on parantunut.... siis yksi repäsy, joka epäonnistui, muutti elämää aikalailla.

helmapelti
18.11.2013, 14:33
Vituttaa kun rukkaset putoaa. Olen saanut tukea offiystäviltä ja olen tyytyväinen autoonikin mutta silti elämä lyö lekalla naamaan. En voi edes nauttia offista kun mitään ei ole varaa särkeä.
En tiedä millä työkalusarjalla korjaisin itseni. Tuntuu ettei milliset ja tuumaset sovi näihin ongelmiin.
Kaikki nostaa kädet pystyyn, onneksi sain koirani luokseni.

Se pieni karvakuono voi nostaa mut tästä suosta jatkuvalla nelivedollaan.

Porvoon Hilma
18.11.2013, 19:38
Vituttaa kun rukkaset putoaa. Olen saanut tukea offiystäviltä ja olen tyytyväinen autoonikin mutta silti elämä lyö lekalla naamaan. En voi edes nauttia offista kun mitään ei ole varaa särkeä.
En tiedä millä työkalusarjalla korjaisin itseni. Tuntuu ettei milliset ja tuumaset sovi näihin ongelmiin.
Kaikki nostaa kädet pystyyn, onneksi sain koirani luokseni.

Se pieni karvakuono voi nostaa mut tästä suosta jatkuvalla nelivedollaan.

Hiukka kun kattelee ympärilleen ja miettii mitä kaikkea ihmisille tapahtuu, niin omat vaikeudet tuntuu ihan mitättömiltä. Ihan lähipiirissä halvaantui työtapaturmassa sukulainen, joka oli juuri pääsemässä eläkkeelle. Opiskelukaveri päätti päivänsä oman käden kautta pari vuotta sitten. Sisko jäi työttömäksi elokuussa.

Kaikkea voi sattua. Näitä kriisejä on koko ajan, ihmiset ei vaan kerro niistä.

Sinullakin on vaikka kuinka monta mahdollisuutta elämässäsi. Aina on toivoa.

Mulle tulee Positiivareiden ajatusten aamiaisia. Ohessa yksi.:)

http://www.emaileri.fi/g/l/91609/0/0/353/133/0

Eetza
18.11.2013, 21:24
Pohjustus:

Talo hommattu vuos sitten ja siitä asti tehty remonttia käytännössä joka päivä ( taitaa olla 3 päivää yhteensä ettei oo tullu tehtyy mitään)... eli töllötintä ei ole ollut vuoteen kun se pakattiin het kättelyssä ja eikä asennettu muuton yhteydessä koska haluttiin poistaa se mahdollisuus että istahtaisi alas kattomaan töllöttimestä turhanpäiväistä p****aa ja remontti ei etene.

Onkelma:

Nyt kun ajattelin istua sohvalle ( myös ilman sohva kalusteita vuoden verran ettei tuu laiskoteltua) ja nauttia rennosti illasta sohvalla istuen ja asentaa töllöttimen ni ei s***tana onnistu... en saa s****na kuvaa näkyy... ei voi olla näin vaikeeta.... tai sit tääl korves ei vaan näy mikää... v**u et v***taa.... kai se on sit s****na mentävä laitta listoja paikalleen....

( Tää on oikeesti mitätön ja turha onkelma... mut kuhan avauduin.... )

Bj Andy
18.11.2013, 23:20
Eli hommaa vahvistin...Tai mee naputtamaan se viimeinenkin lista paikalleen.

mäksä
19.11.2013, 09:35
joku perkuleen pöpö vallannut äijän,, räkää tulee enemmän ku tarpeex ja keuhkot on koht yskitty pihalle.. :mad::mad:

mäksä
19.11.2013, 14:18
joku perkuleen pöpö vallannut äijän,, räkää tulee enemmän ku tarpeex ja keuhkot on koht yskitty pihalle.. :mad::mad:

saattaa tuohon toki vaikuttaa tuo ulkoilma talli :eek::eek: :mad: prkl

kyl äkkii tarttis taas saad hommattuu lämmintila,, mis sais nyppiä romuja :eek:

Pörö
19.11.2013, 16:32
Just tänään haaveilin omasta hallista, kun tuossa pihalla virittelin kevytpressusta puliluolaa että saa tehtyä sateensuojassa karjarautaa.......

mäksä
20.11.2013, 01:48
nii puhelinkin kohtasi kovempansa... :mad::mad::mad::mad:

tiesit kuka sen yli mahto ajaa :eek::eek::eek:

-Jarkko-
20.11.2013, 05:19
Oli taloyhtiölle vissii liian kallis julkisivuremontti kun ei ole varaa pitää lämpöjä päällä öisin:mad:

Mutta onhan se vitun hauskaa että on nykyaikaisen näköinen betonipaskalaatikko ulospäin....

Vai onko tämä jotain vitun ekologiaa TAAS!!!

Nippan
20.11.2013, 06:01
Tuo perkeleen vessaje!! Jokapaikka lilluu muttoo metässä, eikä millekkään harvennuspalstalle oikein kehtois ajokonneella mennä! Männikkökankaitakkaa ole hakattuna ni ei pääse niillekkään... Noh, josko tuo ens viikolle pikkusen kuivattas

wuntzikka
20.11.2013, 07:34
sama meillä, asutaan turussa niin hesasta käsin säätelevät lämpötiloja kuulemma. 19-20 huoneistossa lämmintä.
ja sitten toinen mikä vituttaa, niin tuubin jokaisen videon alkua oleva mainosvideo.
en ymmärrä ku ei välillä saa lumiaa näyttää tuubista ku sitä pelkkää maibosvideoo

Nikuzai
20.11.2013, 11:10
ja sitten toinen mikä vituttaa, niin tuubin jokaisen videon alkua oleva mainosvideo.
en ymmärrä ku ei välillä saa lumiaa näyttää tuubista ku sitä pelkkää maibosvideoo

Ei se niinkään kun avaat videon, mutta AI, ETTÄ SE VITUTTAA kun kesken soittolistan niitä vitun mainoksia tungetaan ja volumet vielä niin kovalla, että varmasti kuuuuluuuu

Nikuzai
20.11.2013, 11:11
x6 vast 15v tosta kärsiny :mad:
sit toi oikea olkapää myös pitää hereillä.. :eek:

Olkapää särky on muuten vittumainen itellä välillä oikea hartia kiukuttelee ja nukkumisesta ei taho tulla mitään kun ei oikeen mikään asentokaan siihen helppaa :(

Micco
20.11.2013, 18:00
Ottaa kupoliin ku kattelin ikkunasta ulos ja näin suolaauton ajelevan ohi, ja levittävän suolaa plussakelillä kuivalle tielle.:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:
Toki mun puolesta voi olla levittämättä vaikka olisi minkälainen keli, pärjään kyllä vajaavetoisella hiacellakin ilman suolaa.

Nikuzai
20.11.2013, 19:59
Ottaa kupoliin ku kattelin ikkunasta ulos ja näin suolaauton ajelevan ohi, ja levittävän suolaa plussakelillä kuivalle tielle.:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:
Toki mun puolesta voi olla levittämättä vaikka olisi minkälainen keli, pärjään kyllä vajaavetoisella hiacellakin ilman suolaa.

Tostakin on montaa mieltä jotkut ylistää ja jotkut kiroaa

itelle ihan sama kunhan ei olisi :D

Parempi pito karkealla jäällä on kuin suolalla silotetulla tai sitten sitä suolaa pitää olla niin paljon tai karkeana, että sulattaa koloja

Joissain paikoissa se suolattu hiekka on ihan toimivaa koska jäätyy kiinni.

Sami89
20.11.2013, 22:53
Saatanan selkä taas vittuaa sen verran ettei kolmeen yöhön oo montaa tuntia nukkua..:mad::mad: Vittumaisest aamul on ihan ookoo et ei kehtais saikkuu hakee ja illal on niin vitun kipiä et kaikki omat hommat jää tekemättä..:mad:

Teme74
20.11.2013, 23:48
Saatanan selkä taas vittuaa sen verran ettei kolmeen yöhön oo montaa tuntia nukkua..:mad::mad: Vittumaisest aamul on ihan ookoo et ei kehtais saikkuu hakee ja illal on niin vitun kipiä et kaikki omat hommat jää tekemättä..:mad:

Siis uskollinen työntekijä:D

Mä pystyn kotona kulkemaan aamupäivän ja hyvänä päivänä osan iltaa ilman keppejä. Sen jälkeen on neliveto otettava käyttöön.

Reetu
21.11.2013, 00:05
Siis uskollinen työntekijä:D

Mä pystyn kotona kulkemaan aamupäivän ja hyvänä päivänä osan iltaa ilman keppejä. Sen jälkeen on neliveto otettava käyttöön.

Ja eikös ne kepit oo siin vaiheessa mahdollisimman kaukana, kun selkä päättää ettei jalat kanna... Eikä ketään muita lähelläkään.

Edellises kämpässä tul konttaamalla haettua pulkan kans takkapuita, kun selkä renas.
Siinä kylän ämmät varmaan taas jeesustel, et toikaan se ei osaa ryyppäämistä lopettaa...

Teme74
21.11.2013, 00:09
Ja eikös ne kepit oo siin vaiheessa mahdollisimman kaukana, kun selkä päättää ettei jalat kanna... Eikä ketään muita lähelläkään.

Edellises kämpässä tul konttaamalla haettua pulkan kans takkapuita, kun selkä renas.
Siinä kylän ämmät varmaan taas jeesustel, et toikaan se ei osaa ryyppäämistä lopettaa...

Kyllä kai sitä nyt sen verran voi ennakoida. Enkä mä nyt missään niin isossa kartanossa asu...;):D

Teme74
21.11.2013, 00:32
Pakko tännekin taas avautua. Vituttaa välillä julkinen terveydenhuolto. Huomenna olisi taas mentävä lääkärille. Joka kerta alkaa stressitaso kasvamaan kun se päivä lähestyy. Mun selkää on hoidettu tuloksetta vuodesta 2009. Se hajosi kolarissa. Leikkaamaan sitä ei pysty ja muuten sitä ei kuntoon saa. Nyt kun sitä ei saa kuntoon, niin sitten keksitään kaikkea mahdollista ei niin järkevää hoitoa, mistä ei ole mitään vitun hyötyä tyyliin ei perseenreikää hoitamalla sydän parane.
Kerran eräs lääkäri sanoi mulle, että mun pitää lopettaa kotona kaljan kittaaminen. Kerroin lääkärille olevani melkein absolutisti. Mulle tohtori sanoi, että: "kyllä minä juopon tunnistan". Sitten se antoi minulle jotain AA-esitteitä. Kiistin edelleen käyttäväni alkoholia ja suostuvani vaikka verikokeisiin. Kieltäminen on kuulemma alkoholismin merkki. Mitä vittua niille on opetettu siellä lääkiksessä!?
Jollet ole juoppo, niin sitten olet lihava. No joo. On sitä etureppuakin kertynyt, kun ei pääse kunnolla liikkeelle ja ruoka on hyvää.
Niin saatana!:D

Juippa
21.11.2013, 09:31
...tyyliin ei perseenreikää hoitamalla sydän parane.

Nyt kannattaa ens kerralla kyseenalaistaa tohtorin metodit!?! :p

Sori, oli pakko...

Mites muuten kaikki selkävikaset, ootteko kokeillu säännöllistä liikuntaa ja KEVYTTÄ selkäjumppaa/ eri hierojia tai fysioterapeutteja?

Mulla on jokunen tuttu saanu selkänsä kuntoon leikkausten/onnettomuuksien jäljiltä ihan kyseisillä metodeilla. Eikä lekurit silloinkaan luvanneet hyviä tuloksia...

En yritä päteä. Ei onneksi ole ikinä itsellä ollut selkävaivoja joten en tiedä millasta se on kui ainoastaan sivustakatsojan roolista. Ikävän monea se vaan tahtoo vaivata.:(

mäksä
21.11.2013, 09:47
nyt tota vitutuksen aiheuttavaa valkoista paskaa tulee taivaalta :mad::mad:

pahvi_
21.11.2013, 10:01
Offtopiccien määrä missä tahansa ketjussa!

Reetu
21.11.2013, 14:55
Mites muuten kaikki selkävikaset, ootteko kokeillu säännöllistä liikuntaa ja KEVYTTÄ selkäjumppaa/ eri hierojia tai fysioterapeutteja?

Mulla on jokunen tuttu saanu selkänsä kuntoon leikkausten/onnettomuuksien jäljiltä ihan kyseisillä metodeilla. Eikä lekurit silloinkaan luvanneet hyviä tuloksia...

En yritä päteä. Ei onneksi ole ikinä itsellä ollut selkävaivoja joten en tiedä millasta se on kui ainoastaan sivustakatsojan roolista. Ikävän monea se vaan tahtoo vaivata.:(

Kenellekään noista ei oikein suoritettuna haittaa ole, päinvastoin.

Laiskuus itsellä on syynä, ei tuu edes mieleen jumpat ennenku tilanne on taas päällä.
Viikon kahden välein kun käi fyssarin hyppyytettävänä, niin suunta oli vain parenpaan.

mäksä
21.11.2013, 16:18
voi helvetin perkele,, taittu nilkka aika rajusti ja siit kuulu POX :mad::mad:
kai koht pakko lähtee päivystyksee :eek:

Repro
21.11.2013, 16:47
kai koht pakko lähtee päivystyksee :eek:
Ei kait nyt suotta kiirehtiä kannata, jos vaikka viikon päästä jossei se kaljalla sitä ennen parane?

mäksä
21.11.2013, 17:53
Ei kait nyt suotta kiirehtiä kannata, jos vaikka viikon päästä jossei se kaljalla sitä ennen parane?

ei kaljotella kun muksut on mulla..
muute oisin jo menny mut en ota likkoi mölyämään sinne :eek:

Hege_
21.11.2013, 18:11
DNA... vaihdon kesäkuun lopussa Saunalahteen ja sillon tuli lasku missä oli loput laitemaksut ja liittymän maksut... Nyt oli sitten tullu e-laskulla 2 laskua toinen vajaa 20e ja toinen alle 10e... olisivat tietty voineet laittaa myös paperilla. Vittu soitan kohta ihan helvetin vihasen puhelin deeänaalle... Ja ostakaa joku BMW 535ia -91 saan ostettuu diiselin itellin...

Late_
21.11.2013, 19:02
Ei sada lunta vieläkään.

Gary Grand
21.11.2013, 19:32
Sataa tuota lumenpaskaa..:D

Late_
21.11.2013, 19:38
Sataa tuota lumenpaskaa..:D

Tänne kans! Saatais jotain rengaskauppaakin aikaan ;)

Häänrik
21.11.2013, 20:45
Ei sitte yhtä ainutta chicksiä oo ollu tänää kyläs :( kai ne pelkää lumisadetta:D

Sami89
22.11.2013, 16:44
Kerrankii ku miä päätän olla perjantain selvinpäin ni pitäs olla ainakii kolmes paikas yhtäaikaa ryyppäämäs.:mad:

Hemi
23.11.2013, 00:48
Kerrankii ku miä päätän olla perjantain selvinpäin ni pitäs olla ainakii kolmes paikas yhtäaikaa ryyppäämäs.:mad:

Ja Miula päinvastoin, Kerranni, Kun Mie juon, Yksin, Niin ,Kukaan ei pyyvvä mihinkään kaveriks,..Juomaan!

mäksä
23.11.2013, 00:53
Ja Miula päinvastoin, Kerranni, Kun Mie juon, Yksin, Niin ,Kukaan ei pyyvvä mihinkään kaveriks,..Juomaan!

tai sit oot liian kaakana :eek:

Sami89
23.11.2013, 00:54

Tuu sit tänne ku yksin miäkii sit lopult jäin.:D:D

aslakki
23.11.2013, 00:58
Tuu sit tänne ku yksin miäkii sit lopult jäin.:D:D

Palstalla et oo ikinä yksin :D :D

ideanikkari
23.11.2013, 00:59

tuu sis tsättiin.. ;)

Sami89
23.11.2013, 01:00

Juuen! :D Mut siis niinku sille et jos minuu ei ois niin kovin houkuteltu juomaa tänää ni en olis myöskää palstalla.:D Eli onks tää nyt se kuuluisa winwin-tilanne?:D:D:D

aslakki
23.11.2013, 01:06
Juuen! :D Mut siis niinku sille et jos minuu ei ois niin kovin houkuteltu juomaa tänää ni en olis myöskää palstalla.:D Eli onks tää nyt se kuuluisa winwin-tilanne?:D:D:D

Just se :D Ei voi ku hävitä :D :D

ärjy
23.11.2013, 22:45
Ei taaskaan sattunut lotossa.. vittu! <--- piti laittaa et täyttyy kriteerit..

Jappi
24.11.2013, 01:11
kakarat... miten sitä on niin erehtynyt aikanaan...

Häänrik
24.11.2013, 21:44
Joku keksiny laittaa chevyvaniin suoran putken :mad: ei muuten mutta ajaa tästä ikkunan alta erestakaasi, kääntyy 50m pääs ja toises suunnas 300m päässä. :mad: Ei sillä, onhan mun hodariski suora hormi mutta se sentäs kuulostaa kauniilta :cool:

Turbo Isuzu
24.11.2013, 21:58
Kyllä ainakin mun sevy vani kuullostaa helevetin makeelta kun tulee helmojen alta suorat putket :D ;)

_Jape_
25.11.2013, 06:29
vituttaa ku väsyttää ja nii sekava viikonloppu takana että rytmit päin helvettiä.
hieno viikonloppu, tuli ryypättyä koko ajan ja pe-la mentii 3h unilla. :-(

Jappi
26.11.2013, 23:13
Palkaton joululoma alkaa 13.12...

Pörö
27.11.2013, 19:02
Talli tai oikeastaan sen puutos, tuolla pimeässä, kosteassa ja kylmässä koittaa jotain tulihommia tehdä.... Vitun vittu.. ulkorakennuskin olis mut siellä on puulattia ja sekin paikotellen mädäntynyt, persaukisena ei paljoa lattiavaluja tehdä eikä seiniä ja kattoa joita tarttis kans rempata.. Huoh!

Ja sit kaikki muu saatanan turhuus.... Nekin vituttaa..

Sami89
27.11.2013, 19:39
Saatanan vitun paskakelit.:mad: Jalkoja särkee ja selkäkii vittuilee.:mad:

Tönssi
27.11.2013, 20:08
Vituttaa katsastusasemalla asiakaspalvelun laatu.
Emäntä vei vm81 rangen katsastukseen, tiedossa olevie vikoja/ominaisuuksia ei ollut muita kuin että ei sammu jokakerta avaimesta vaan saattaa joutua vaihteella sammuttaam. Noh jokatapauksessa inssisedän juttusille. Konttorisetä otti auton ja ajo halliin, noin.10min päästä herra tulee huutamaan että tule sammuttamaan tämä romu. Emäntä aavistuksen ihmeissää ja menee paikalle että sammuta vaihteella, se on joskus tehnyt noin. Niin kas kummaa katsastusmies on saanut rangesta kytkinpolkimen veltoksi=kytkin ei toimi, ei saa vaihdettapäälle eikä sammutettua. Noh ei muutakuin auto pois hallista, työntämällä ja mitä tekee katsuri, tyrkkää laput käteen, tuumaa ei mee läpi ja lähtee hakemaan seuraavaa katsastettavaa autoa, eikä vahingossakaan yritä auttaa.
Noh auto jäi siihen ja emäntä soittamaan kavereitaan läpi kuka kerkeää hakemaan, auton kävin äsken trailerin kanssa hakemassa.

suzukirby
27.11.2013, 20:12
Eilen kun peittelin halkopinoa, alas tullessa polvi muljahti pahemman kerran..lääkärin aikoja ei ole..polvi muistuttaa lähinnä jalkapalloa..niin ja eilinenhän oli ensimmäinen lomautuspäivä..

Venttiseiska
27.11.2013, 20:19
Eilen kun peittelin halkopinoa, alas tullessa polvi muljahti pahemman kerran..lääkärin aikoja ei ole..polvi muistuttaa lähinnä jalkapalloa..niin ja eilinenhän oli ensimmäinen lomautuspäivä..

Ensiavun kautta "vauhtia", niin löytyy lääkärille yllättävästi aikoja!

Heering80
27.11.2013, 20:25
Mua vituttaa melkoisesti DSV-kuljetusfirman palvelu. Otin heiltä kuljetuksen matkailuautokontille Saksasta Suomeen, ja tilaukseen erikseen mainittiin, että purku nosturilla katon kautta. Olivat sitten pakanneet sen semmoiseen kohtaan traileria, ettei katto aukea sinne saakka, ja läntänny perään vielä jonkun saatanan 18-tonnisen sulattoastian, ettei varmaan voi taaksepäinkään siirtää. Kun palautin kuljetuksen terminaaliin, ni ottivat sitten trukilla pois kyljestä ja ihmettelevät mikä helvetti mulla oli ongelmana kun en saanut purettua. Kohta varmaan viidelle eri ihmiselle kertonut, että se vitun traileri ei auennut kontin päältä riittävästi, ja ne vaan uhkaa lisäkuluilla.

Tää tilanne alkaa olee jo ihan farssi.. En suosittele kellekään.

JJo
27.11.2013, 20:52
Käytin tänään auton 500€ pesussa :mad:
Tilattiin sisä- ja ulkopesu. Vietiin auto aamulla pesulan pihalle ja iltapäivällä haettiin pois. Noutaessa huomattiin että takapuskurista puuttuu maalia muutaman neliösentin alueelta. Alueen reunassa näkyy iskeymäjälki. Pesufirma luonnollisesti kiistää kaiken.
Omavastuu 150, bonuksen tippumisen aiheuttama kustannus 250€ ja auton pesu 120€. Ja kaiken hyvän lisäksi tosiaan kerettiin maksaa ennen kuin huomattiin maalin puuttuminen.

Terveisiä vaan Heinon pesuun, Tampereen sarankulmaan: "Haista ukko vittu!!!!!"

Nikuzai
27.11.2013, 21:07
Mua vituttaa melkoisesti DSV-kuljetusfirman palvelu. Otin heiltä kuljetuksen matkailuautokontille Saksasta Suomeen, ja tilaukseen erikseen mainittiin, että purku nosturilla katon kautta. Olivat sitten pakanneet sen semmoiseen kohtaan traileria, ettei katto aukea sinne saakka, ja läntänny perään vielä jonkun saatanan 18-tonnisen sulattoastian, ettei varmaan voi taaksepäinkään siirtää. Kun palautin kuljetuksen terminaaliin, ni ottivat sitten trukilla pois kyljestä ja ihmettelevät mikä helvetti mulla oli ongelmana kun en saanut purettua. Kohta varmaan viidelle eri ihmiselle kertonut, että se vitun traileri ei auennut kontin päältä riittävästi, ja ne vaan uhkaa lisäkuluilla.

Tää tilanne alkaa olee jo ihan farssi.. En suosittele kellekään.

Marssit kuluttaja suojelijalle niin eiköhän ne lisäkulut häviä
etenkin jos sulla on paperilla se katonkautta purku.
Kuormalistasta/lähetteestä pitää löytyä kaluston tiedot tai voi verottajakin olla kiinnostunut ja jos tiedot on niin lastin tiedot löytyy kanssa tai voi verottaja taas olla kiinnostunut :D

Jos verottaja innostuu niin varmasti on niille kalliimpaa kuin sulle ne lisäkulut :cool:

Sami89
27.11.2013, 21:08
Käytin tänään auton 500€ pesussa :mad:
Tilattiin sisä- ja ulkopesu. Vietiin auto aamulla pesulan pihalle ja iltapäivällä haettiin pois. Noutaessa huomattiin että takapuskurista puuttuu maalia muutaman neliösentin alueelta. Alueen reunassa näkyy iskeymäjälki. Pesufirma luonnollisesti kiistää kaiken.
Omavastuu 150, bonuksen tippumisen aiheuttama kustannus 250€ ja auton pesu 120€. Ja kaiken hyvän lisäksi tosiaan kerettiin maksaa ennen kuin huomattiin maalin puuttuminen.

Terveisiä vaan Heinon pesuun, Tampereen sarankulmaan: "Haista ukko vittu!!!!!"

Käys jostain maalaamosta kysymässä et paljon ottavat puskurin maalauksesta.. Ei välttämättä kannata vakuutuksia ees käyttää..;) Parhaassa tapauksessa ei ees tarvi koko puskuria maalata.:) Tämä tietysti jos et saa pesufirmaa tunnustamaan..

Heering80
27.11.2013, 21:45
Marssit kuluttaja suojelijalle niin eiköhän ne lisäkulut häviä
etenkin jos sulla on paperilla se katonkautta purku.
Kuormalistasta/lähetteestä pitää löytyä kaluston tiedot tai voi verottajakin olla kiinnostunut ja jos tiedot on niin lastin tiedot löytyy kanssa tai voi verottaja taas olla kiinnostunut :D

Jos verottaja innostuu niin varmasti on niille kalliimpaa kuin sulle ne lisäkulut :cool:

Molemmat osapuolet tietää, että tilauksella oli maininta katon kautta purusta. Siitä huolimatta ne limanuljaskat kiemurtelee, etten ollut kieltänyt trailerin eteen lastaamista! Miten vitussa mä oisin voinut tietää millä mekanismilla niiden katto aukeaa.

Kuluttajansuojasta en tiedä, kun piti ottaa kaverin firman nimissä toi kuljetus. Yksikään kuljetusfirma, jolta tarjousta hommasta kysyin, ei myynyt palveluitaan yksityisille. Varmaan just siks et firmoilta voi keskimäärin helpommin kusettaa lisäkuluja, kun ei oo kenenkään omat rahat kyseessä.

Grr
27.11.2013, 22:26
Bensa ja dieselin hinta nousee taas.
Paska uutisia tulee jokapaikasta tuutin täydeltä.
Saa nähä kuinka kauan tätä jaksaa.

Nikuzai
27.11.2013, 22:31
http://static.iltalehti.fi/autot/suojatieetu_2910JID_503_ae.jpg

Tossa oikeen malli esimerkki vittupäistä jalakulkijoista, mielstäni olisi oikein jos poliisi huomatessaan sakoittaisi tuollaista jalankulkupaskaa raskaimman mukaan liikenteen vaarantamisesta, rupeaisi se metri vieressä käveleminen miellyttämään

pimeämies
28.11.2013, 17:08
perkeleen kulkukissa puras käestä ja huomenna hakea jäykkäkouristus piikki ja inhoon piikkejä kyllä vituttaa :mad:

0ltzi
28.11.2013, 18:18
nämä nettiauton vatipäät. perkele jos kirjottaa oikeen otsiikkoon että vähän ajettu väyrynen. ni olis jopa suotavaa ilmoituksessa ilmoittaa ne kilsat!

ja eiku jokainen kysyy niitä kilsoja erikseen ja tämä vastaa aina sähköpostiin. ja nettiautoon vastaukseks @

Källbacka
28.11.2013, 19:36
Vitun varkaat. Luuserit! Toisen auton pellin alla käyty ja toisesta ovenlukko soirona. Osuis prkl kohdalle, niin vähenisi rikollisuus.

Sami89
28.11.2013, 22:59
Vituttaa jo valmiiks ku pitäs viikonloppun nostaa tatsunii kone paikallee, ja tiiän jo nyt et se ei sinne tuu menemää, koska tallis ei kuitenkaa tapahu mitää muuta ku juua kaks päivää kaljaa ja sunnuntain ihmetellää et joks huomen on maanantai.:D

ReTrO
29.11.2013, 14:39
viime yön valvotti ja vitutti eikä se vitutus oo helpottanu yhtää.. mikä siinä on ettei voi suoraan sanoa asioita.. kohta palaa yks kulkine ja se on muute oma ettei kukaa ala epäileen et toisten romuja menisin tuleen pistään.. vittujen vittu et vittu vituttaa eikä muijakaa oo antanu persettä hetkeen..

pastirolli
29.11.2013, 14:54
viime yön valvotti ja vitutti eikä se vitutus oo helpottanu yhtää.. mikä siinä on ettei voi suoraan sanoa asioita.. kohta palaa yks kulkine ja se on muute oma ettei kukaa ala epäileen et toisten romuja menisin tuleen pistään.. vittujen vittu et vittu vituttaa eikä muijakaa oo antanu persettä hetkeen..

+

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=116803

=

http://www.dallasnews.com/incoming/20130328-0328burningboxtruck.jpg.ece/BINARY/original/0328burningboxtruck.jpg

:D:D Näinkö? :D:D

ReTrO
29.11.2013, 14:57
:D:D Näinkö? :D:D

oi ku olis komiaa!!

A-P
29.11.2013, 17:01
Hiukka ottaa kupoliin, kun joku on menny opettamaan koko ruotsalaiselle kansakunnalle liikenneympyräkäyttäytymisen ihan väärin: nämä pösilöt näyttää vilkkua siihen keskelle, mutta eivät osaa näyttää yhtään mitn ympyrästä poistuessaan!!!

Onko tämä sitä kuuluisaa ruotsalaista vittuilua? Ja jos on, niin miten ne erottaa minut joukosta, että osaavat juurikin minulle täten harmitusta aiheuttaa?

Pörö
29.11.2013, 17:53
e-ville!!! Voi vittu mikä toimitusaika, yli kuukauden odotellut......
Liityin juuri en osta mitään kiinan villeltä ryhmään.....

Sami89
29.11.2013, 18:16

Et oo ihan ainoo ku ka sielt on tavaraa ootellu.. Kaveri ootteli jotain xenoneita muistaakseni parisen kuukautta..:(

Byrocrat
29.11.2013, 19:02
Hiukka ottaa kupoliin, kun joku on menny opettamaan koko ruotsalaiselle kansakunnalle liikenneympyräkäyttäytymisen ihan väärin: nämä pösilöt näyttää vilkkua siihen keskelle, mutta eivät osaa näyttää yhtään mitn ympyrästä poistuessaan!!!

Onko tämä sitä kuuluisaa ruotsalaista vittuilua? Ja jos on, niin miten ne erottaa minut joukosta, että osaavat juurikin minulle täten harmitusta aiheuttaa?

En osaa sanoa kuka ruotsalaisille on tuon väärän tyylin opettanu, mutta näyttää oppi ainakin täällä pääkaupunkiseudullakin menneen perille ihan samaan tyyliin.
Ympyrät toimii muuten aivan loistavasti ja säästyy valoissa seisoskelulta :) mutta kun vielä oppis porukka niissä ajamaankin :rolleyes:

Bazeeba
29.11.2013, 19:32
Et oo ihan ainoo ku ka sielt on tavaraa ootellu.. Kaveri ootteli jotain xenoneita muistaakseni parisen kuukautta..:(

Joo ja sitte ne senonit kestää kuukauden niinku itellä ni tuntuu siltä että kannatti. :D

Pörö
29.11.2013, 19:39

Joo ja sitte ne senonit kestää kuukauden niinku itellä ni tuntuu siltä että kannatti. :D

HOHOH!!! Loistavaa!! Arvatkaa mitä mää tilasin :D :D

JJo
29.11.2013, 22:11

HOHOH!!! Loistavaa!! Arvatkaa mitä mää tilasin :D :D

Mä oon käyttäny DealExtremeä (http://www.dx.com), palvelua ei saa suomeksi mutta näät heti jos tuotetta ei oo varastossa.
Ja xenoneita en oo vaivautunu tilaamaan, halvalla kun ei saa hyvää. Saman ilmiön voi kokeilla halpakaupan polttimoilla. Puuilosta ostin H7 polttimot ja ajoin katsastukseen ja sain huomautuksen himmeistä valoista. Kävin ostamassa oikeat kalliit polttimot muualta

azizp
29.11.2013, 22:17
En osaa sanoa kuka ruotsalaisille on tuon väärän tyylin opettanu, mutta näyttää oppi ainakin täällä pääkaupunkiseudullakin menneen perille ihan samaan tyyliin.
Ympyrät toimii muuten aivan loistavasti ja säästyy valoissa seisoskelulta :) mutta kun vielä oppis porukka niissä ajamaankin :rolleyes:

Oliskohan ne niitä suomenruotsalaisia:D:D:D

ärjy
29.11.2013, 22:38
Mä oon käyttäny DealExtremeä (http://www.dx.com), palvelua ei saa suomeksi mutta näät heti jos tuotetta ei oo varastossa.
Ja xenoneita en oo vaivautunu tilaamaan, halvalla kun ei saa hyvää. Saman ilmiön voi kokeilla halpakaupan polttimoilla. Puuilosta ostin H7 polttimot ja ajoin katsastukseen ja sain huomautuksen himmeistä valoista. Kävin ostamassa oikeat kalliit polttimot muualta

Minkähän firman xenonit olis sit ne toimivat/kestävät? Monet vaan pyytää satasen samasta tuotteesta mitä muut myy parilla kympillä.. ilmeisesti ne cobra xenonit olis sit hyvät? Vai onko niissäkin sit se yks ja ainoa myyjä miltä saa hyviä? Kiinastahan saa millä tahansa nimellä mitä vain..

bluevan
29.11.2013, 23:05

Ja arvaas kun ajat ruotsissa suomalaisilla säännöillä niin on pelti hiukan herkässä.
En kans meinannu tajuta tuota et ympyrässä vilkutetaan keskelle ja kun poistutaan otetaan vilkku pois.

baxxter
30.11.2013, 00:26
Ja arvaas kun ajat ruotsissa suomalaisilla säännöillä niin on pelti hiukan herkässä.
En kans meinannu tajuta tuota et ympyrässä vilkutetaan keskelle ja kun poistutaan otetaan vilkku pois.
Olis varmaan välillä toimivampaa, välillä sitä oikealle vilkuttamista ei näy kun auto on ympyrässä sopivassa kulmassa ja turhaan odottelee. Vasemmallle vilkuttamisen näkee varmasti..

BJ-40/76
30.11.2013, 00:47

Siis suomessa pääsääntöisesti kiertoliittymiä, jopa useampaa sorttia.
Nuo Liikenneympyrät ovat AIVAN erillaisia väistämissäännöiltään, kuin kiertoliittymät! (en muista milloin viimmeksi olisin ajanut liikenneympyrässä:o)

Ja siellä LAITA-suomessa, siis pääkaupunkiseudulla, joku älypää on keksinyt piirtää lautasen kokoisen renkaan risteyksen keskelle; ja sitten se on kiertoliittymä!
Tekisi (joskus) mieli kokeilla yhdistelmällä tuota kiertoliittymää; epäilempä että joku laki kieltää tuon lautasen kokoisen maalauksen osoittamaa ajosuuntaa vasten ajamisen; siis kärrin vasemmanpuolen renkaat ei saa kulkea kiertoliittymän vastaantulevaa kaistaa:confused:
-> siis kun kännystä on akku loppu, niin lähden jalkaisin hakemaan puhelinkoppia, että voin soittaa poliiseille, että tulkaa ohjaamaan liikennettä, kun tuossa ruuhkassa autoilijat käytäytyy uhkaavasti, ja tuo vajaa 18 metriä pitkä yhdistelmä ei taitu....

:cool::cool:

0ltzi
30.11.2013, 16:02
Olis varmaan välillä toimivampaa, välillä sitä oikealle vilkuttamista ei näy kun auto on ympyrässä sopivassa kulmassa ja turhaan odottelee. Vasemmallle vilkuttamisen näkee varmasti..

siis ihan pirusti paremmin sujuis liikenne jos vilkun käyttö ois samanmoista kun esim espanjassa. jos tuut pois ympyrästä niin et vilkuta. ja jos jatkat niin vilkku vasempaan.

80% suomen liikenneympyröistä just sellasia jotka ei toimi tuon suomen vilkun käytön takia.

Venttiseiska
30.11.2013, 16:16
Taitaa tulla uuden "tukikoneen" hankinta omalle tukiasemalle ja noit "rigit" maksaa kiitettävästi! :mad:

Uuden jos ostaa, niin tonni on melkein minimi...

Kenwood:in piirilevyltä on (luultavasti) jotain irronnut tai kärähtänyt, näyttö pysyy pimeänä ja kaiuttimesta kuuluu ujellusta... :eek:

Late_
30.11.2013, 16:48
Kaikki.

Lord of flies
30.11.2013, 17:02
Kaikki.

x2

wuntzikka
30.11.2013, 17:24
siis ihan pirusti paremmin sujuis liikenne jos vilkun käyttö ois samanmoista kun esim espanjassa. jos tuut pois ympyrästä niin et vilkuta. ja jos jatkat niin vilkku vasempaan.

80% suomen liikenneympyröistä just sellasia jotka ei toimi tuon suomen vilkun käytön takia.

niin ja sitten vielä ne, jotka tulee jo sata metriä ennen ympyrää vilkku päällä... sekä taas ne jotka ei vilkuta ollenkaan. onhan niitä vaihtoehtoja ja tyyliä mennä ympyrään ja ympyrästä pois

Byrocrat
30.11.2013, 20:20
Oliskohan ne niitä suomenruotsalaisia:D:D:D

Oletettavasti juurikin näitä ympyröitä täälläkin moittivia "aborginaaleja" joille ympyrät ovat ongelma :D:rolleyes:

Näyttää ne suomen ympyräsäännöt olevan samat kuin Briteissäkin josta ne meille taisivat aikanaan tullakin :rolleyes:

http://www.cambridgedrivingschool.net/how-to-drive-on-roundabouts.html

http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/haaransillan-ympyrassa-sekoillaan/26847/

Ooppeli
01.12.2013, 00:08
Saatanan tietotekniikka.
Vittu että tökkii taas koko helvetin kone. Youtubesta turha kattoo mitään ku pätkii vaan koko ajan. Hermo menee...

BJ-40/76
01.12.2013, 00:31
Oletettavasti juurikin näitä ympyröitä täälläkin moittivia "aborginaaleja" joille ympyrät ovat ongelma :D:rolleyes:

Näyttää ne suomen ympyräsäännöt olevan samat kuin Briteissäkin josta ne meille taisivat aikanaan tullakin :rolleyes:

http://www.cambridgedrivingschool.net/how-to-drive-on-roundabouts.html

http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/haaransillan-ympyrassa-sekoillaan/26847/

Kun luet tuon Kalevan jutun, ja katsot kuvan tarkkaa, niin huomaat tuossakin tuon ongelman; Monet jotka luulee tietävänsä LIIKENNEYMPYRÄN, Niin puhuu TIETÄMÄTTÄÄN kiertoliittymästä.

Ja jos tarkoitit tuolla 20 tkm päässä olevalla alkuasukas esiintymällä esim. minua, niin minulla on oikeasti vaikea kuvitella miten siellä syrjäsuomessa (pääkaupunkiseudulla) pitäs ajaa niissä kiertoliittymissä, missä keskustaa ei ole merkitty mitenkään muuten kuin maalilla:confused:,ja tilaa on niin vähän, että vasemmalle ei voi kääntyä yhdistelmällä, ilman että ei oikaise keskipisteen yli. (siis missä sanotaan, että kiertoliittymä voidaan oikaista normaaleilla (-ei erikoiskuljetus) yhdistelmillä?)

Ja vielä kerran, kiertoliittymässä on AIVAN ERI VÄISTÄMISSÄÄNNÖT, kuin liikenneympyrässä.

Ja siinä ollaan aluepoliittisesti eriarvoisessa asemassa, että Oulussa PISIN moottoritien ramppi lienee LYHEMPI, kuin siellä ruuhkasuomessa lyhin 4-tien ramppi. (-> tästä johtuu se, että täällä tuon lyhyen rampin jälkeen myös hitaammat pääsee moottoritielle, kun kaikki "paikalliset" joustaa/antaa tietä, mutta sitten jouluna/keväällä kun on ruuhkasuomesta tulijoita, niin tuo tieliikennelain kirjain astuu voimaan: turvaetäisyydet, ja se, että rampilta tuleva väistää! Jännä juttu, ruuhkasuomessa vaihdetaan kaistaa moottoritiellä 80 km/h rajoituksella semmoiseen väliin, että väliä jää vajaa 10 metriä molempiin...

eilhik
01.12.2013, 06:57
Ja vielä kerran, kiertoliittymässä on AIVAN ERI VÄISTÄMISSÄÄNNÖT, kuin liikenneympyrässä.

Ja siinä ollaan aluepoliittisesti eriarvoisessa asemassa, että Oulussa PISIN moottoritien ramppi lienee LYHEMPI, kuin siellä ruuhkasuomessa lyhin 4-tien ramppi. (-> tästä johtuu se, että täällä tuon lyhyen rampin jälkeen myös hitaammat pääsee moottoritielle, kun kaikki "paikalliset" joustaa/antaa tietä, mutta sitten jouluna/keväällä kun on ruuhkasuomesta tulijoita, niin tuo tieliikennelain kirjain astuu voimaan: turvaetäisyydet, ja se, että rampilta tuleva väistää! Jännä juttu, ruuhkasuomessa vaihdetaan kaistaa moottoritiellä 80 km/h rajoituksella semmoiseen väliin, että väliä jää vajaa 10 metriä molempiin...

Kummassakin suunnassa suomenniemeä ajaneena ei ne teidän OULUN rampit ole sen lyhyempiä kuin vanhat moottoriteiden rampit esim Lahdenväylä KehäIII-Järvenpään liittymä. (kummassakohan niitä liittymisiä sinne liikennevirtaan päivässä enempi) ja ihme juttu kun se "Tieliikenne laki" pitäisi olla samankaltainen tulkintoineen koko maassa eikä paikallisilla sopimuksilla täydennetty.

Iisalmessa on tilaa liittyä kun on tehty motari keskelle ei mitään (liikennemäärät suorastaan kauheat :)

Yölento
01.12.2013, 07:21
Kummassakin suunnassa suomenniemeä ajaneena ei ne teidän OULUN rampit ole sen lyhyempiä kuin vanhat moottoriteiden rampit esim Lahdenväylä KehäIII-Järvenpään liittymä. (kummassakohan niitä liittymisiä sinne liikennevirtaan päivässä enempi) ja ihme juttu kun se "Tieliikenne laki" pitäisi olla samankaltainen tulkintoineen koko maassa eikä paikallisilla sopimuksilla täydennetty.

Iisalmessa on tilaa liittyä kun on tehty motari keskelle ei mitään (liikennemäärät suorastaan kauheat :)

Iisalmessa ei ole moottoritietä. ;)

waffen
01.12.2013, 09:46
vituttaa kun ei saa naista ja kumminkin saa mutta saa sitä väärää

Byrocrat
01.12.2013, 13:54
Kun luet tuon Kalevan jutun, ja katsot kuvan tarkkaa, niin huomaat tuossakin tuon ongelman; Monet jotka luulee tietävänsä LIIKENNEYMPYRÄN, Niin puhuu TIETÄMÄTTÄÄN kiertoliittymästä.

Ja jos tarkoitit tuolla 20 tkm päässä olevalla alkuasukas esiintymällä esim. minua, niin minulla on oikeasti vaikea kuvitella miten siellä syrjäsuomessa (pääkaupunkiseudulla) pitäs ajaa niissä kiertoliittymissä, missä keskustaa ei ole merkitty mitenkään muuten kuin maalilla:confused:,ja tilaa on niin vähän, että vasemmalle ei voi kääntyä yhdistelmällä, ilman että ei oikaise keskipisteen yli. (siis missä sanotaan, että kiertoliittymä voidaan oikaista normaaleilla (-ei erikoiskuljetus) yhdistelmillä?)

Kyllä meillä on noita molempia "ympyröitä" täällä pk-seudulla ja on tullut sellasissa ajeltua jo 60-luvulta lähtien päivittäin eli ei ole ihan vieras asia:)
Mitä tulee tuohon erilaiseen väistämissääntöön niin voisit vähän tarkentaa että mikä siinä on erilaista (ympyrääntulija väistää olipa kyse kiertoliittymästä tai "oikeasta" liikenneympyrästä) ja jos sattuu olemaan monikaistainen kierto- tai liikenneympyrä niin siellä vilkutellaan silloin kun vaihdetaan kaistaa ja kun poistutaan!
Ja kun ihmettelet miten niissä pienissä kiertoliittymissä ajetaan niin luulis ammattikuskin osaavan niissä ajaa ilman ongelmia kun meillä nuo maahanmuuttajabussikuskitkin osaavat niistä ajaa suoraan jollei mahdu kiertämään sitä maalattua tai lievästi korotettua keskipistettä. Ei sitä erikseen tarvitse jostakin säännöstä lukea :rolleyes:

Tuosta kaistanvaihdosta niin täällä kun on motarilla yleensä hiukka useampi auto menossa samaan suuntaan niin jos jäisi odottelemaan sitä turvaväliä että pääsee vaihtamaan kaistaa niin jäis kokonaan tekemättä :eek:

Ramppisääntöhän on kaikkialla sama eli rampilta tulija väistää ollaanpa sitten PK-seudulla tai Oulussa!! :) Se että rampilta tulijaa väistetään edellyttää että ohituskaistalle voi muita tielläliikkujia haittaamatta siirtyä tarkoittaa että liikennettä on vähemmän ja ohituskaistalla ei ole juuri tulijoita joita tulisi väistää ennen kaistanvaihtoa. Joustavuus on ihan hyvä asia jos siihen on tilaisuus mutta järki siinäkin on oltava mukana. Monesti on tullut siellä Oulussa huomattua, että porukka ei muista katsoa peiliin ennenkuin "törmäävät" vasemmalle kaistalle väistämään sitä rampista tulijaa. Siellä kun saattaa olla joku kiireisempi muutaman kymmenen metrin päässä tai peräti rinnalla:mad:

Rytari
01.12.2013, 14:26
vähän edellisen nähden mitättömämpi ongelma, lavurin eber kiukutteli jatkuvasti antamalla eri vikakoodin, kylmänä saattoi jopa hetken suostua palamaan mutta... melko varma ohjainboksivika ja kun hehkukin olsi tarvinnut uusia niin päätin että nopein ja järkevin taka korjata on ostaa siihen vaan uuden lämmitinyksikön, joka sitte tuli torstaina ja nopeasti siinä ennen töihin lähtöä iltasella sen vaihtelin paikalleen sen kummemmin murehtimatta ja heti napista tulille... kunnon pöhinä ja puhina, ja savua kun taikurin telttassa heti alkuunsa, ja sitte lämmitin sammui...

minä katselemaan että mikäs sitä riivaa, kokeilin kädellä että kerkiskö se yhtään lämpiään jos n vaikka joku ilmalukko mutta siinä sitten osui silmään koneen kyljessä olevasta tyyppikilvestä teksti diesel. ..ttu b5wsc sen piti olla, bensakone, ei hyvää päivää, melkonen työmaa vaihtaessa ja nyt sen joutu ottaan pois ja lähettään takasin, myyjä myönsi virheensä mutta uutta ei lähtä ennenku toi on takasin niillä kädessä eli mun täytyy nyt keksiä joku millä tulpata letkut siksi aikaa ja odotella kun posti lakkoilee muutaman viikon kuljetellessaan noita lämmittimiä, olihan taas nopeasti hoidettu sekin lämmittimen huolto...

SamiN
01.12.2013, 17:11
Vanha digiboxi, procaster pvt6300 ei enää herää, remote valo palaa pelkästään.. Kokeilin vaihtaa virtalähteen, kun verkkokaupasta löyty varaosa.. Eipä auttanu..

Nytten meinaa mennä hermo, nykyboxeis ei ole samoja ominaisuuksia!

Kukas korjais ton vanhan?

Vai mikä olis hyvä tallentava boxi?

Bänkster
01.12.2013, 19:31
Minä olen satamassa, mutta laiva ei. Mitä kirottua!? Miten syysmyrskyt voivat yllättää merenkulkijan?

BJ-40/76
01.12.2013, 20:29
Kyllä meillä on noita molempia "ympyröitä" täällä pk-seudulla ja on tullut sellasissa ajeltua jo 60-luvulta lähtien päivittäin eli ei ole ihan vieras asia:)
Mitä tulee tuohon erilaiseen väistämissääntöön niin voisit vähän tarkentaa että mikä siinä on erilaista (ympyrääntulija väistää olipa kyse kiertoliittymästä tai "oikeasta" liikenneympyrästä) ja jos sattuu olemaan monikaistainen kierto- tai liikenneympyrä niin siellä vilkutellaan silloin kun vaihdetaan kaistaa ja kun poistutaan!

Tuosta kaistanvaihdosta niin täällä kun on motarilla yleensä hiukka useampi auto menossa samaan suuntaan niin jos jäisi odottelemaan sitä turvaväliä että pääsee vaihtamaan kaistaa niin jäis kokonaan tekemättä :eek:

Niin se pieni ero tuossa väistämisessä (oli aikaisemmin); Liikenneympyrässä ajaja väistää sinne tulevia, mikäli liikenne merkit ei muuta osoita.

Ja kiertoliittymässä aina kiertoliittymään tuleva väistää siellä olijoita.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1982/19820182#L5

MUTTA nyt näköjään tiehallinto on nimennyt tuon liikenneympyrän synonyymiksi kiertoliittymälle, siis SUOMESSA ei pitäisi enää olla noita liikenneympyröitä, missä ympyrään tulevilla on etuajo-oikeus.

-> siis siinä olet oikeassa, että suomessa väistetään molemmissa samoin.

p.s en ole ammattikuski.

Ja noihin liikennesääntöjen maanlaajuiseen voimassaoloon, myös tulkinnan mukaan; siellä pääkaupunkiseudulla olisi paljon vähemmän ruuhkia, jos noita turvavälejä valvottaisiin....

baxxter
01.12.2013, 20:48
Niin se pieni ero tuossa väistämisessä (oli aikaisemmin); Liikenneympyrässä ajaja väistää sinne tulevia, mikäli liikenne merkit ei muuta osoita.

MUTTA nyt näköjään tiehallinto on nimennyt tuon liikenneympyrän synonyymiksi kiertoliittymälle, siis SUOMESSA ei pitäisi enää olla noita liikenneympyröitä, missä ympyrään tulevilla on etuajo-oikeus.

Joko kohta kerrot miten ne väistämissäännöt eroaa?

Kiertoliittymiä ei ole olemassa, kaikki ovat liikenneympyröitä. Ja ympyrään tulevat väistävät, koska heillä on kolmia tai stop-merkki. Taikka jos ei kolmiota/stoppia ole, ei ole kyseessä liikenneympyrä.

vartiainen
01.12.2013, 20:56
Sekä kiertoristeyksesä että liikenneympyrässä ajava on Suomessa suojattu niin että em. härdelleihin sisäänajavalla on joko stop- tai kärkikolmimerkki. Muuten niissä ajava joutuisi väistämään härdelliin ajavia.
Joskus aikoinaan kiertoristeyksen ja liikenneympyrän ero oli vilkuttamisessa, liikenneympyrästä vilkutettiin poistumiskaistan suuntaisesti kun taas kiertoristeyksessä vilkutettiin tuloajosuunnasta tapahtuvaan kääntymissuuntaan. Nykyään ilmeisesti vilkutustapa on yhtenäinen eli vilkutetaan ympyrästä poistumissuuntaan.
Kiertoliittymä=liikenneympyrä
Kiertoristeys=tavallinen risteys rakennettuna ympyrän muotoon

Porissa on ollut näitä jonkinverran ja kaikenlaisia muitakin ihmeellisyyksiä kuten sellanen neljän kolmion risteys=kolarigeneraattori...:)
Ei osannut poliisikaan päättää kuka oli syyllinen. :p

BJ-40/76
01.12.2013, 21:18
Joko kohta kerrot miten ne väistämissäännöt eroaa?

Siis puolikas tunti sitten edellisessä viestissä, sinun viestin yläpuolella. Jäikö huomaamatta vai kerroinko epäselvästi?

Kiertoliittymiä ei ole olemassa, kaikki ovat liikenneympyröitä. Ja ympyrään tulevat väistävät, koska heillä on kolmia tai stop-merkki. Taikka jos ei kolmiota/stoppia ole, ei ole kyseessä liikenneympyrä.

LIIKENNEYMPYRÄÄN tuleva väistää, JOS heillä on kolmio taikka stoppimerkki. (Tästä en ole varma onko enää voimassa suomessa)
KIERTOLIITTYMÄÄN tuleva väistää aina (yleensä nuo kolmiot/stoppimerkit on, mutta muistaakseni lakitekstissä oli mainittu tuo-; aina väistää...)

Ja siis vielä kerran; tielaitos on ottanut kannan, että Liikenneympyrä ja Kiertoliittymä on toistensa synonyymejä, sitä en tiedä onko asia laissa/asetuksessa nykyään, mutta varmaan varustanut kaikki liikenneympyrät noilla kolmioilla/stoppimerkeillä, ETTÄ väistämisvelvollisuus muuttuu päinvastaiseksi, kun ainakin vanha asetus tämän mahdollistaa! (siis ajetaan samoilla säännöillä kuin kiertoliittymä)

Ulkomailla asia ei välttämättä ole näin.

-> siis molemmat ajetaan periaatteella, ympyrään/liittymään pyrkijä väistää.

edit lisää:

Lisään tähän vielä yhden mielenkiintoisen jutun, liittyen noihin pääkaupunkiseudun maalattuihin kiertoliittymiin, koska sivuaa niin nätisti tuota "valtakunnallista yhtäläisyyttä laista ja soveltamisesta", ja vielä poliisin kertomana:http://www.poliisi.fi/poliisi/pohjois-karjala/home.nsf/pages/E19E26BE48698051C22579450043562F

"Et voi ajansäästämiseksi myöskään oikaista kiertoliittymän yli vaikka se rakenteellisesti olisikin mahdollista - kiertoliittymän keskusta ei ole ajorataa."

vartiainen
01.12.2013, 21:39
Kiertoliittymä ja liikenneympyrä ovat myös Liikenneturvan mukaan yksi ja sama asia.

http://liikenneturva.magazine.fi/www/fi/index.php?we_objectID=354

baxxter
01.12.2013, 22:07
Siis puolikas tunti sitten edellisessä viestissä, sinun viestin yläpuolella. Jäikö huomaamatta vai kerroinko epäselvästi?

Kyllä kerroit, löydätkö jotain lakitekstejä tueksi? Tai edes mainintaa kiertoliittymästä?

BJ-40/76
02.12.2013, 00:48
Kyllä kerroit, löydätkö jotain lakitekstejä tueksi? Tai edes mainintaa kiertoliittymästä?

Mutta niitä on rakennettu yhteisillä rahoilla, pitänee alkaa vissiin hakemaan joku linkki paremmalla aikaa...

Mutta kuten jo kerroin pariin otteeseen, (vanhaa tietoa?) että liikenneympyrän käyttäjä väistää ympyrään tulijoita, tuon vanhan/vanhentuneen? linkin mukaan, MIKÄLI liikenne merkit muuta ei osoita, sikäli; JOS kiertoliittymiä ei juridisesti ole olemassa, niin silloinhan niissä ei voi olla väistämissääntöjä:confused: ja jos liikeneympyrässä olijat väistää siihen tulevia, mikäli liikennemerkit ei muuta osoita.... ja liikenneympyrä merkitään liikennemerkillä 166 (1982 linkin mukaan, jos voimassa):confused::confused:

Ja tuo tiehallinto kertoo että kiertoliittymä on liikenneympyrä!

Mutta onko päivitetty tuo liikenneympyrän väistämissääntö vuodelta 1982?

Jos tuo kiertoliittymä on vain "omaa elämää elävä aivopieru", niin mm. nuo pienet kiertoliittymät saavat mielenkiintoisaa pohdintaa...

Pitänee tutkia paremmalla aikaa:o

Pörö
02.12.2013, 09:50
Tuo kiertoliikenneympyrä, aikuset miehet jaksaa vääntää :D :D
Täällä Huittisten metropolissa on pari tollasta palluraa ja niissä osataan ajaa ihan tosissaan, eli kaikki väistää kaikkia varsinkin jos sattuu jalankulkija tulemaan niin koko pyörintä loppuu kun tuo jalankulkija päästetään ensin.... Aikanaan kohdassa jossa nyt on ympyrä niin risteyksen keskelle pysähdyttiin surutta päästämään rollaattorimummo yli, eli yleensä koko risteysalue oli pysähdyksissä niin kauan että tuo mummo pääsi yli......
Siinä teille liikennekulttuuria ja oppia kuinka noissa ympyrän mallisissa risteyksissä ajetaan... :D :D

bluevan
02.12.2013, 10:03
Pörö puhuu kerrankin asiaa (peukku tähän)

Nippan
02.12.2013, 10:09
Näin pienillä pakkasilla (-14) ei valmetin 840 rähjä jaksa lähtee käyntiin... on buusterilla ja toisella konneella annettu 24v virtoo... muttaku ei! nyt varustauduttu kaasutoholla, tarttipilotilla ja lohkolämmittimellä seuraavaan yritykseen!!
Posted via Mobile Device

Jappi
02.12.2013, 15:45
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288627469379.html

On kyllä omaperäisen listan taas ministeriö saanut aikaan... Jos tuo toteutuu niin emäntä saa ottaa lopputilin kunnasta ja jatkaa sitten vuokratyöntekijänä...

Bj Andy
02.12.2013, 16:02
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288627469379.html

On kyllä omaperäisen listan taas ministeriö saanut aikaan... Jos tuo toteutuu niin emäntä saa ottaa lopputilin kunnasta ja jatkaa sitten vuokratyöntekijänä...

Sama saatanan napina noista km korvauksilla tienaakisesta on jatkunu vaikka kuinka kauan. Viimeksi kun asiaa käsiteltiin kotikunnan tasolla niin selvisi mm.semmonen asia että km korvauksia maksetaan 200-400 egeä kk.per ukko ja sillä rahalla työnantaja saa käyttöönsä auton jonka omistaja tankkaa ja huoltaa ja hoitaa muutkin kulut.

No mikä tälle on sitten vaihtoehto? No liisinki auto joka maksaa 500 plus euro kuukaudessa ja muut kulut päälle...ja näitä tarvittaisiin sitten kolme noin niiku Lemin mittakaavassa. Ei oo vaikea kuvitella kuka tuotakin asiaa on ollu lobbaamassa taksimiesten lisäksi.

eilhik
02.12.2013, 18:22
Iisalmessa ei ole moottoritietä. ;)

Meni ne teidän "Kainuuntiet sekaisin"

eilhik
02.12.2013, 18:27
Sama saatanan napina noista km korvauksilla tienaakisesta on jatkunu vaikka kuinka kauan. Viimeksi kun asiaa käsiteltiin kotikunnan tasolla niin selvisi mm.semmonen asia että km korvauksia maksetaan 200-400 egeä kk.per ukko ja sillä rahalla työnantaja saa käyttöönsä auton jonka omistaja tankkaa ja huoltaa ja hoitaa muutkin kulut.

No mikä tälle on sitten vaihtoehto? No liisinki auto joka maksaa 500 plus euro kuukaudessa ja muut kulut päälle...ja näitä tarvittaisiin sitten kolme noin niiku Lemin mittakaavassa. Ei oo vaikea kuvitella kuka tuotakin asiaa on ollu lobbaamassa taksimiesten lisäksi.

Muuten käänteinen vaihtoehto mikä vaihtoehdoksi kun työnantaja vaatii käyttämään omaa autoa ja kilometrikorvaukset ei tee edes 100euroa/kk eli tämän summan ansiosta ei kannata pitää sitä "omaa" ajossa , hommatkoon kamppeensa ja tekijänsä työnsuorittamispaikkaan ei kai suomessa ole pakko autoa omistaa ainakaan työnantajalle.

Byrocrat
03.12.2013, 00:25

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1982/19820182#L5

-> siis siinä olet oikeassa, että suomessa väistetään molemmissa samoin.

p.s en ole ammattikuski.

Ja noihin liikennesääntöjen maanlaajuiseen voimassaoloon, myös tulkinnan mukaan; siellä pääkaupunkiseudulla olisi paljon vähemmän ruuhkia, jos noita turvavälejä valvottaisiin....

http://alk.tiehallinto.fi/kiertol/kiertol.htm
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288394749329.html
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kiertoliittym%C3%A4
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/814193-liikenneympyrassa-ajo-huom-sisaltaa-saannot/

Laikka
03.12.2013, 20:32
Traktorin vaihdelaatikosta meni laakerit. Pelkät osat maksaa 8400€ :mad:

Sami89
03.12.2013, 20:36
Traktorin vaihdelaatikosta meni laakerit. Pelkät osat maksaa 8400€ :mad:

Hyi vittu miten kallista!!!:eek::eek::eek:

Laikka
03.12.2013, 20:50
Hyi vittu miten kallista!!!:eek::eek::eek:

Älä muuta sano. Meinasin tippua perseelleni ku huoltomies soitti, että mitä osia tarvii. Eikä siitä lootasta menny ku muutama neulalaakeri:D mitkä sitten tuhos kolme neljästä pakasta. Onneks on tuo toinen traktori läijässä jos tarvii aurailla:cool:

Late_
03.12.2013, 21:10
Aattelin et alotan vetää kessuu mut toihan maistuu ja haisee tosi paskalle. :(

helmapelti
03.12.2013, 22:17
Koira perkele hyppäs sängystä liukkaalle lattialle ja teki spagaatin ja takaveto putos pelistä pois.
Toivottavasti ei menny perävälitys kun en osaa koiraan sitä korjata.
Läähättää ja vetää persettä perässään, annoin herkkuluun suuhun ja pidän makuulla.

Voi nyt helvetin perkele.

Byrocrat
03.12.2013, 22:25
Koira perkele hyppäs sängystä liukkaalle lattialle ja teki spagaatin ja takaveto putos pelistä pois.
Läähättää ja vetää persettä perässään, annoin herkkuluun suuhun ja pidän makuulla.

Lähimmälle pieneläinklinikalle mitä pikimmiten!!! Vaikuttais äkkiseltään, että lonkat/lonkka on sijoiltaan :(

helmapelti
03.12.2013, 22:52
Ei kai voi olla sijoiltaan, antoi painella ja tunnustella nivelet ja liikeradat ei aiheuta kipua.
Toi ei tosin pienestä valita ja antaa mun tutkia kipujakin. Luulen että venähti tai revähti ja kipu halvaannutti?
En anna sen kävellä ja huomenna kannettava liukkaat rappuset.

Läähättää ja lipoo huuliaan ja syke on korkea, joku kipureaktioko?

Ei liiku kun kielsin ja nukahti ja rauhottui sänkyyn jossa ei yleensä saa olla.
Laitoin vieraspatjan sängyn eteen johon voi pudottautua.
Pitää saada kaikki liukkaat peittoon ettei liukastele.

Toivottavasti vaan joku revähdys kun koira on jo 9v. eikä mikään kissa liikkeiltään.

Nikuzai
03.12.2013, 23:46
Ei kai voi olla sijoiltaan, antoi painella ja tunnustella nivelet ja liikeradat ei aiheuta kipua.
Toi ei tosin pienestä valita ja antaa mun tutkia kipujakin. Luulen että venähti tai revähti ja kipu halvaannutti?
En anna sen kävellä ja huomenna kannettava liukkaat rappuset.

Läähättää ja lipoo huuliaan ja syke on korkea, joku kipureaktioko?

Ei liiku kun kielsin ja nukahti ja rauhottui sänkyyn jossa ei yleensä saa olla.
Laitoin vieraspatjan sängyn eteen johon voi pudottautua.
Pitää saada kaikki liukkaat peittoon ettei liukastele.

Toivottavasti vaan joku revähdys kun koira on jo 9v. eikä mikään kissa liikkeiltään.

Mieluummin jo nyt menisit sinne sairaalaan tai viimeistään 6;delta aamusta, voi nimittäin olla hermopoikki ja kipua ei tunnu vaikka veri lonkkaan nahan alle pumppautuisikin, sitten on jalaton koira tai todennäköisemmin ei koiraa ollenkaan :(

Liikkuuko lonkat "irtonaisesti"?
Käsittääkseni sen kyllä tuntee jos lonkka on sijoiltaan, mutta jos sieltä on jotain muuta hajalla voi olla kalliimpi kuin hätäpäivystys

Tutulla koira tippui liikkuvasta autosta, niin odotti aamuun ja joutui leikkaukseen. Jos olisi heti mennyt olisi tullut kuulemma halvemmaksi kun lääkäri olisi kipsannut luun, nyt piti leikata koko jalka kun oli verisuoni katkennut yöllä ja oli kuulemma lähellä, ettei tarvinnut seisoja nimeä muuttaa tripodiksi :(

Reetu
04.12.2013, 00:27
Lähimmälle pieneläinklinikalle mitä pikimmiten!!! Vaikuttais äkkiseltään, että lonkat/lonkka on sijoiltaan :(

X2!!! Sijoiltaan menoon en ota kantaa...

EDIT: Se kivun aiheuttama halvaantuminen ei montaa minuuttia kestä... Jotain on rikki jos ei ohi ment.

mäksä
04.12.2013, 00:38

ettei ois jotenki tärähtäny hermoon tai vastaavaan :eek: :confused:
jollei huomenna (tänää aamupäivällä) ni helvetin kyytiä lekuriin ja kuville kaveri,, ettei käy vaa nii et pysty aikansa liikkumaan ja sit tulee joku pysyvä/pysäyttävä vika.. :eek:

Danlig
04.12.2013, 09:57
VITTU! Hyvää tulevaa joulua t: kela ja sosku. Tuli 6päivää sitten kirjatut kirjeet tänään(???) jotta en saa toimeentulotukea koska en ole lähettäny veronpalautus lappuja(????? Vittu ois soittanu ja sanonu saatana). Ja työttömyys tukea en saa ku en kuulemma oo työtön??!!! MITÄ VITTUA?! Oon kuukauden ollu vailla tekemistä. Nyt pitäs sit selvitä x aika joka on mitä tahansa viikosta kolmeen vittu 400eurolla. No onneks ei oo ko osa vuokrasta ja 2 laskua maksamatta.... jäähän siitä ehkä jopa vittu 10euroa -.- kyllähän tolla 2aikusta ja vauva pärjää? Vois haistaa soskut kelat ja posti pitkän paskan!!

Yölento
04.12.2013, 10:02
Juu noissa virastoissa ei käytetä puhelinta. Byrokratiasta tulisi muuten liian sujuvaa... :mad:

eilhik
04.12.2013, 12:53
Tekstiviestitkin on keksitty mutta mitäpäs sitä tsaarinaikaiselle yksikölle voi kertoa voi jopa joku jakkarankuluttaja vähentyä työvoimasta (toimistoista)

Häänrik
04.12.2013, 13:03
Meinasin töihin lähtee mutta empäs lähtenykkään, pihaan johtava tie näyttäis olevan oiva parkkipaikka :rolleyes:

eihän se oo laitonta jos tässä kahvin juotuani otan vaijerin ja vedän sen pihaan että pääsee kulkemaan :confused:

43710

Bj Andy
04.12.2013, 13:16
VITTU! Hyvää tulevaa joulua t: kela ja sosku. Tuli 6päivää sitten kirjatut kirjeet tänään(???) jotta en saa toimeentulotukea koska en ole lähettäny veronpalautus lappuja(????? Vittu ois soittanu ja sanonu saatana). Ja työttömyys tukea en saa ku en kuulemma oo työtön??!!! MITÄ VITTUA?! Oon kuukauden ollu vailla tekemistä. Nyt pitäs sit selvitä x aika joka on mitä tahansa viikosta kolmeen vittu 400eurolla. No onneks ei oo ko osa vuokrasta ja 2 laskua maksamatta.... jäähän siitä ehkä jopa vittu 10euroa -.- kyllähän tolla 2aikusta ja vauva pärjää? Vois haistaa soskut kelat ja posti pitkän paskan!!

Ennen kuin haistatat ne paskat niin soita sinne sossuun ja selvitä tilanne ja kysy että oisko mahollista saada harkinnan varaista tukea. Riippuen tilanteesta se joko onnistuu tai ei tai se pitää maksaa takaisin tai ei...

-Jarkko-
04.12.2013, 13:22
Meinasin töihin lähtee mutta empäs lähtenykkään, pihaan johtava tie näyttäis olevan oiva parkkipaikka :rolleyes:

eihän se oo laitonta jos tässä kahvin juotuani otan vaijerin ja vedän sen pihaan että pääsee kulkemaan :confused:

43710

Aja siihe vieree ja nojaa äänimerkkiin niin kauan että joku tulee siirtämään :D

Häänrik
04.12.2013, 13:51
Aja siihe vieree ja nojaa äänimerkkiin niin kauan että joku tulee siirtämään :D Piru vie ku menin ottaan hodarista torvien ilmaletkut parempaan käyttöön :D

Gary Grand
04.12.2013, 15:08
Tän onnistu Ex-vaimo ajamaan kaatuneen puun ali juuri edellisenä iltana, ennen kun saatiin konttorilla omistajanvaihdos tehtyä. Minun kaskolla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3683&pictureid=143542

wikke
04.12.2013, 15:39
Riitaisa ero?

Gary Grand
04.12.2013, 15:40
Riitaisa ero?
Älä?:mad:
No, ihan hyvä ettei henkilövahinkoja syntynyt. En niitä sentään toivo.

Reetu
04.12.2013, 16:23
Maksaa kuka rikkoo...?

helmapelti
04.12.2013, 18:01
Yöllä koira käveli jo normaalisti mutta jotenkin se perä vielä lipsuu. Jos tästä selvittiin säikähdyksellä niin laitan vaikka muovimattoa laminaattien päälle. Puristelemalla koirassa ei ole kipukohtia ja käveli ulkona normaalisti.
Rapuissa vaikeuksia eikä kakkiminen onnistunut, yritti 10 kertaa ja katteli persusta että mikä sua vaivaa.
Luiden syöminen on voinut vähän tulpata reittiä ja jos on kipeä niin ei tule pihalle.

Koira on sellainen hösöttäjä että kun se kuulee jonkun äänen niin hyökkää sängynalta ruopien kattomaan mitä tapahtuu. Parempi kun kulkisi rauhallisemmin.

Kaitsu67
04.12.2013, 18:28
Koira on sellainen hösöttäjä että kun se kuulee jonkun äänen niin hyökkää sängynalta ruopien kattomaan mitä tapahtuu. Parempi kun kulkisi rauhallisemmin.

Liukuestesukat tassuihin niin ei sudi :D

Hyvä jos ei käyny pahemmin...

Nikuzai
04.12.2013, 18:37
Tän onnistu Ex-vaimo ajamaan kaatuneen puun ali juuri edellisenä iltana, ennen kun saatiin konttorilla omistajanvaihdos tehtyä. Minun kaskolla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3683&pictureid=143542

Paska homma
onko osille tarvetta vai meneekö paaliin?

Tai paljon auto maksaa ja millä tekniikalla?

helmapelti
04.12.2013, 18:39
Seurataan tilannetta, koitan estää turhaa lipsumista. Ei se mitään sukkia pidä vaikka tassuja ollaan teipattu kovemmille juoksulenkeille. Nekin se usein repi itse pois kun tultiin lenkiltä kotio.
Ikä kai sitä alkaa painaa ja saisi jo vähän rauhoittuakkin.
Rappuset on huonot jos takapää kipuilee, spayliimaa tassuihin niin pitää paremmin?:)

Voin sen ulos kantaakkin mutta eihän se siihen helpolla suostu kun on mikä on.
Noi liukkaalle hypyt pitää estää.

mäksä
04.12.2013, 18:55

43710

oon ite joskus joutunu vastaavaan tilanteeseen kaverin luona käydessä :eek::eek:

odotin n,5min ja kun ketään ei näkynyt ni liina kiinni ja kohti ryteikköä.. :D:D

Swoop
04.12.2013, 19:50
oon ite joskus joutunu vastaavaan tilanteeseen kaverin luona käydessä :eek::eek:

odotin n,5min ja kun ketään ei näkynyt ni liina kiinni ja kohti ryteikköä.. :D:D

Mä oon tota pysäköinti hommaa aina miettiny et mikä siin on niin vaikea tajuta että tässä on vittu TIE, tästä voi joku kulkea. Toki jos on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia...

Byrocrat
04.12.2013, 20:02
Yöllä koira käveli jo normaalisti mutta jotenkin se perä vielä lipsuu. Jos tästä selvittiin säikähdyksellä niin laitan vaikka muovimattoa laminaattien päälle. Puristelemalla koirassa ei ole kipukohtia ja käveli ulkona normaalisti.
Rapuissa vaikeuksia eikä kakkiminen onnistunut, yritti 10 kertaa ja katteli persusta että mikä sua vaivaa.
Luiden syöminen on voinut vähän tulpata reittiä ja jos on kipeä niin ei tule pihalle.

Pakko kysyä, että odottaisitko itse kaksi päivää/viikon jos toinen "takajalkasi" ei toimi kunnolla vai jatkaisitko konttaamista :mad:
Jos ajattelet koirasi parasta niin käytät sitä lääkärissä ennen pitkää viikonloppua:eek:

Late_
04.12.2013, 20:21
Aattelin et alotan vetää kessuu mut toihan maistuu ja haisee tosi paskalle. :(

Jatkoin treenejä tosi huonolla menestyksellä.

Sami89
04.12.2013, 20:29

Mene nyt perkele sinne lääkäriin!:mad: Meillä oli ihan samanlainen tilanne yhellä pennulla joka johti siihen et se pusas suolet niin solmuu et sille ei ollu enää mitää tehtävissä. Ja silläkin ensin alko takajalat pettämään ja paska ei liikkunu. Ja myä kyllä juostiin lääkärissä ympäri kymenlaaksoa mut ei sekään auttanu. Ja se meni niin äkkiä et päivällä alko vaivat-->lääkäriin, tilanne parani, seuraavana aamuna ei taas jalat toiminu ja sinä päivänä piti lopettaa.:( Että men nyt vaan sinne lekuriin..;)

Byrocrat
04.12.2013, 21:16

Pakko kysyä, että odottaisitko itse kaksi päivää/viikon jos toinen "takajalkasi" ei toimi kunnolla vai jatkaisitko konttaamista :mad:
Jos ajattelet koirasi parasta niin käytät sitä lääkärissä ennen tulevaa pitkää viikonloppua:eek:

Bänkster
05.12.2013, 15:43

Ei jumalauta! Mikä sua vaivaa?!? Säästätkö sä tässä rahaa vai eikö sua todellakaan kiinnosta sun lemmiksi hyvinvointi??? :eek: :eek:
Jos ei koira pysty edes tarpeitaan tekemään niin aika widun äkkiä sinne lääkäriin! Vai pitääkö ruveta tekemään Tampereen tahoille?

0ltzi
05.12.2013, 16:01
kaveri sai alkuviikosta potkut. ja nyt lähti sitte oman käden kautta :(

H&K
05.12.2013, 16:05

Herkässä oli sekin henki. Osanotot.

0ltzi
05.12.2013, 16:08
Herkässä oli sekin henki. Osanotot.

ei oo kyllä niin hyvä kaveri että kauheesti pistäs itkee mutta kuiteski..

vähän viinaan menevä. joku 10v ollu siellä töissä. just osti uuden auton ja vissiin otti asuntolainankin tuokio sitten. ni kait se pikkasen pisti ahistaa ku rahan tulo lakkaa.

eilhik
05.12.2013, 16:41

http://fi.wikipedia.org/wiki/Sosiaalidarvinismi

Tähän se yhteyskunta pikkuhiljaa menee ja mitä itse näitä oman käden kautta poistujia omassa lähipiirissä ollut niin eivät ole yksiselitteisiä juttuja esim poliisikouluun pyrkinyt ja päässyt hirttää itsensä rattijuopumuksen jälkeisenä vuorokautena (aivan turha juttu) heikot sortuvat ja ympäristön painostus tehdään liian tärkeäksi ei saa olla fiksusti heikko (pitääkö joka paikassa olla pätemässä) narsismi ei ole hyve itselleen ja ympäristölle.

Juippa
06.12.2013, 15:38

Meillä oli kerran tallin ovien eteen joku pysäköinu portterin.

Odoteltiin vajaa puol timmaa ja sit liina kii ja silloisella pajerolla vedettiin paku keskelle pihaa.

Ei meinaa saatu kalustoa talliin kerta oli tukittu tie. Ei oo sen jälkeen kukaan jättänyt autoa oviemme eteen! :D:cool:

helmapelti
06.12.2013, 18:52
Ei jumalauta! Mikä sua vaivaa?!? Säästätkö sä tässä rahaa vai eikö sua todellakaan kiinnosta sun lemmiksi hyvinvointi??? :eek: :eek:
Jos ei koira pysty edes tarpeitaan tekemään niin aika widun äkkiä sinne lääkäriin! Vai pitääkö ruveta tekemään Tampereen tahoille?

No olen vaikeasti masentuntut alkoholisti ja haluasin tappaa itseni, mikä sua vaivaa kun näin tuttavallisiksi ruvettiin. Haluatko tulla kylään?

Koira on toistaiseksi täysin normaali, hain lateksipohjamatot kämpään ja pidän vieraspatjaa sängynvieressä josta se voi hypätä sänkyyn ja pois.
Koira ei ole enää nuori mutta kyllä se sanoo jos sattuu kun tutkin sitä. Sattui siihen mutta ei reagoinut kun sitä solmuun vääntelin. Kyllä se olisi mullekin sanonut että lopeta nyt perkele se vääntely.

Veikkaan että venähti hieman ja lihakset kipuili, se reagoi aina enemmän siihen kun kiinnitän huomioa sen juttuihin kuin itse syyhyn. Se kakkatukko tuli kun olein syöttänyt luita. Ehkä se kipu haittasi ponnistelua ja lopulta heitti komeat ripulit kaupunginvaraston aitaan.

En syötä enää kuin puristeluita ettei tule ongelmia.

Kyllä meille kyläänkin saa tulla jos on jotain asiaa.

Viimeksi sattui n 3v sitten koira lipesi parvekkeelta n 8m korkeudelta ja vinkas aika ikävästi, juoksin ovelle ja koira istui ovella korvat luimussa. Vääntelin ja puristelin samoin ja todettiin ettei me olla lasista tehty, koira on ollut isompien hampaissakin eikä itke turhia kuten minä. Saisimpa edes hieman tuosta koiran luonteesta.

vihulainen
06.12.2013, 22:12
Pistää vituttaa noi mellakoitsija-apinat tua keskustassa! Mikähä vittu niitäki riivaa?

Jeeper
06.12.2013, 23:01
Pistää vituttaa noi mellakoitsija-apinat tua keskustassa! Mikähä vittu niitäki riivaa?

Joo, Varsinkin tämä touhu ihmetyttää
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288629484896.html

wuntzikka
06.12.2013, 23:13
vaikka aihetta en tiedä miksi riehuvat, mutta onhan se hyvä että välillä kapinoidaan. tai ainaski tiettyjä asioita vastaan voisi suomessa myös nostaa vähän älämölöä...

vihulainen
06.12.2013, 23:17
vaikka aihetta en tiedä miksi riehuvat, mutta onhan se hyvä että välillä kapinoidaan. tai ainaski tiettyjä asioita vastaan voisi suomessa myös nostaa vähän älämölöä...

Mielestäni Itsenäisyyspäivänä mellakointi vain on jotenkin kovin lapsellista touhua. Pienintäkään ymmärryksen murenta ei kyllä noille liikene.

Enkä kyllä oikein toivo että tännekin juurtuisi tuommoinen julkinen mellakointi kulttuuri mitä jossain päin maailmaa on nähtävillä. Asiat voi varmaan ratkaista muutenkin kuin riehumalla.

Nikuzai
07.12.2013, 10:39
Eipä oikeen tietoa, et mistä noi riehuivat, mut pamppua ja kovaa niin, että pelkää kaikkea lippu muistuttavaakin :mad:

Racingrabbit
07.12.2013, 13:44
Kyllähän nuo Tamereen mellakoitsijat ovat nössöjä äidin pikku perkeleitä,joista ei tule ikinä tuottavia kansalaisia Suomelle.
Sitten ollaan äitiä itkemässä,jos iso paha hevonen tönäisee kolmen promilen kännissä toikkaroivaa isänmaan toivoa.
Voi vittu mitä hommaa!

helmapelti
07.12.2013, 19:28
Sorry vaan känniääliöintini täällä, vähä ongelmia mutta koira on kyllä kunnossa. Kyllä mä siitä huolestuin mutta ei missään vaiheessa kipua valitellut. Tulee niitä ongelmia vanhalle koiralle lisääkin eikä lähdetä medihelillä sairaalaan. Parempi kun oppisin pysymään hiljaa.:(

hj 60/61
07.12.2013, 19:46
Sorry vaan känniääliöintini täällä, vähä ongelmia mutta koira on kyllä kunnossa. Kyllä mä siitä huolestuin mutta ei missään vaiheessa kipua valitellut. Tulee niitä ongelmia vanhalle koiralle lisääkin eikä lähdetä medihelillä sairaalaan. Parempi kun oppisin pysymään hiljaa.:(

Elä ny niin raskaasti kaikkee ota, mut onhan noi meidän karvaiset kaveritkin perheenjäseniä. Kyl muksujakin viedään lekurin pakeille pienemmästäkin vaivasta. Ite varmaan koiruutes tunnet ja oot (ehkä:D) tietoinen tilanteen vakavuudesta. Tietty noi tarinat aiheutti jonkin asteista ihmettelyä, mut loppu hyvin kaikki hyvin...
Ja maanantaina haet sille ne jarrusukat...:D:D:D:D

Nikuzai
08.12.2013, 09:12

Puhuminen helpottaa
Tulee normaalisti reagoitua asian vakavuuteen suuremmin kun monesti ihmiset vähättelee kysymyksissään asian oikeaa tilaa.

Ja takahalvaus kyllä kuulostaa aika hurjalta :rolleyes:

0ltzi
08.12.2013, 09:55
Mazda 3! ei vittu mikään mee kohtuudella prkl. taka pyöränlaakeria just vaihtelin. olin purkanu jo jarrusatulan ja levyn pois. sitten uuden navan kanssa rupesin zoomailee että mitenkä on kiinni. ja kuinka satuinkaan sitä pois laittaessa laittamaan sen jarrulevyn päälle. mikäs kumma tässä nyt vaivaa ku ei millää mee pultit levyn kanssa samoihi reikiin. nii vittu väärä pulttijako!
luojan kiitos huomasin sen tässä vaiheessa. kun sen oisi voinu huomata vasta aivan viimeiseksi pyörää takas laittaessa! :mad: :D

tän auton kanssa ei oo kyllä mikää muu onnistunu ku öljynvaihto huolto.
etu pyöränlaakerin kanssa auto seiso pajalla toista kuukautta. vanhaa laakeri prässätessä irti mureni koko pyörännapa hässäkkä. uutta ei saa ja käytetty purkaamolta joka sekin eka oli erilainen. ja sen käytetyn kanssa tietysti sama rumba saada laakeri vaihdettua..

Nikuzai
08.12.2013, 13:20
Mazda 3! ei vittu mikään mee kohtuudella prkl.

etu pyöränlaakerin kanssa auto seiso pajalla toista kuukautta. vanhaa laakeri prässätessä irti mureni koko pyörännapa hässäkkä. uutta ei saa ja käytetty purkaamolta joka sekin eka oli erilainen. ja sen käytetyn kanssa tietysti sama rumba saada laakeri vaihdettua..

Osta meiltä vasta leimattu -94 escort ja työnnä se mazta paaliin :D

0ltzi
08.12.2013, 17:03
Osta meiltä vasta leimattu -94 escort ja työnnä se mazta paaliin :D

onneks ei oo oma. sitten ku lotossa voitan ni ostan kaikki foordit ja työnnän paaliin :D

Nuhapumppu
08.12.2013, 22:10
Mazda 3! ei vittu mikään mee kohtuudella prkl. taka pyöränlaakeria just vaihtelin. olin purkanu jo jarrusatulan ja levyn pois. sitten uuden navan kanssa rupesin zoomailee että mitenkä on kiinni. ja kuinka satuinkaan sitä pois laittaessa laittamaan sen jarrulevyn päälle. mikäs kumma tässä nyt vaivaa ku ei millää mee pultit levyn kanssa samoihi reikiin. nii vittu väärä pulttijako!
luojan kiitos huomasin sen tässä vaiheessa. kun sen oisi voinu huomata vasta aivan viimeiseksi pyörää takas laittaessa! :mad: :D

Tuotakin ilmeisesti on tehty kahdella pulttijaolla, eli 114,3 ja 108,kuten 6 on tehty,ja tottakait näissä on erinlaiset navat ja laakerit,eihän nyt samanlaisia kannata tehdä.

mäksä
09.12.2013, 13:05
alaselkä paukahti taas vaihteex :mad::mad::mad::mad:
eli ruokavalio koostuu,, tramali, sirdaludi,, motifene dual,, arcoxia jne jne :eek:

ja olkapään leikkauksesta ei ole kuulunut mitään :mad:

jyrden
09.12.2013, 15:27
Pajeron startin releistys rupee vituttaan vähitellen... Kohta keksittävä joku muu systeemi tuon eliminoimiseen.

0ltzi
09.12.2013, 18:15
alaselkä paukahti taas vaihteex :mad::mad::mad::mad:
eli ruokavalio koostuu,, tramali, sirdaludi,, motifene dual,, arcoxia jne jne :eek:

ja olkapään leikkauksesta ei ole kuulunut mitään :mad:

kuulostaa tutulta. 10v on kärsitty selkä ongelmista. sen oon huomannu että lääkkeillä saa vaan kipua siirrettyä seuraavaan päivään ja taas seuraavaan. lopulta tulee "burn out" ja vähän pidempi sairasloma.
vittumaisia noi lääkkeet kun ne auttaa kyllä hyvin mutta jää koukkuun.

leikkausta on mietitty mutta ei 26v vielä. kyllä se on sitte viiminen vaihtoehto. eikä se joillakin auta ku vuoden ni on taas samassa jamassa.
3v sitten ku olin miltei vuoden sairaslomalla ni ruvettiin eläkkeelle jäämisestä puhumaan.

se on muuten jännä homma kun ei voida esimerkiksi ammattikoulussa opettaa oikeita nosto liikkeitä. vasta kelan kuntouksessa ensimmäisen kerra ne mulle opetettiin. ja sitä ennen jo yli 5v töissä nostellu.

edit: mitä muuten kävi ku selkä "pamahti" ?

mäksä
09.12.2013, 18:43
edit: mitä muuten kävi ku selkä "pamahti" ?[/QUOTE]

puita hakiessa liukastuin ja samalla kiertoliike,, se oli siinä.. :mad::mad:

Epro
09.12.2013, 18:51
kuulostaa tutulta. 10v on kärsitty selkä ongelmista. sen oon huomannu että lääkkeillä saa vaan kipua siirrettyä seuraavaan päivään ja taas seuraavaan. lopulta tulee "burn out" ja vähän pidempi sairasloma.
vittumaisia noi lääkkeet kun ne auttaa kyllä hyvin mutta jää koukkuun.

leikkausta on mietitty mutta ei 26v vielä. kyllä se on sitte viiminen vaihtoehto. eikä se joillakin auta ku vuoden ni on taas samassa jamassa.
3v sitten ku olin miltei vuoden sairaslomalla ni ruvettiin eläkkeelle jäämisestä puhumaan.

se on muuten jännä homma kun ei voida esimerkiksi ammattikoulussa opettaa oikeita nosto liikkeitä. vasta kelan kuntouksessa ensimmäisen kerra ne mulle opetettiin. ja sitä ennen jo yli 5v töissä nostellu.

edit: mitä muuten kävi ku selkä "pamahti" ?
Mitenkään muuhun kommentoimatta voin kertoa että ainakin meille opetettiin seitsemän vuotta sitten Haminan ammattiopistossa metallipuolella työturvallisuus-tunneilla kaikki oikeat nostoliikkeet ja vastaavat asiat. Ensin vielä luokassa teoriana ja sen jälkeen käytännössä koneistuspuolella ja opettaja valvoi että liikkeet tehdään oikein. :D Silloin tuntui hölmöltä mutta jälkeenpäin ajatellen varmaan ihan fiksuakin opettaa nämäkin asiat kunnolla.

mäksä
10.12.2013, 01:50
no tän oon jo aikoinani kertonut.. :eek::eek:

eli eniten vituttaa kaikki :eek::eek::eek::eek::eek:

ja juuri tämän olen kertonut että eniten vituttaa kaikki vaikkei ole vittuakaan.. :eek::eek:

JA SILLÄ MENNÄÄN EDELLEENKIN.. :eek:j

sjeeppi
10.12.2013, 07:00
No sillalailla, eilen illalla sitten Jeepin kylkeä silitteli paikallinen bussifirma. Olin oikealla kaistalla ja bussi vasemmalla kaistalla, kun bussikuski päätti vaihtaa kaistaa.

Olin ilmeisesti kuolleessa kulmassa, kun ei nähnyt minua ollenkaan. Ei ehtinyt jarruttamaan eikä muutenkaan väistämään, kun oli kaikenlisäksi jalkakäytävällä jalankulkijoita, koko kylki lommoilla ja naarmuilla peili, vanne ja eturengas sai kipeetä.

Soitin heti poliisin paikalle, joka totesi bussikuskin syylliseksi. Näitähän sattuu. Bussikuskille tuli huomautus.

Eniten harmittaa se paperisota ja auton näyttö ja kaikenlaiset muut harmit jota tietysti tulee eteen. Jeeppi on tietysti jossain vaiheessa korjaamolla, perkeles kun pitäisi sitten vielä töissä kulkea ja olisi ollut muutakin ajoa ja tavaran
kuljettamista.

rane58
10.12.2013, 11:24
No sillalailla, eilen illalla sitten Jeepin kylkeä silitteli paikallinen bussifirma. Olin oikealla kaistalla ja bussi vasemmalla kaistalla, kun bussikuski päätti vaihtaa kaistaa.

Olin ilmeisesti kuolleessa kulmassa, kun ei nähnyt minua ollenkaan. Ei ehtinyt jarruttamaan eikä muutenkaan väistämään, kun oli kaikenlisäksi jalkakäytävällä jalankulkijoita, koko kylki lommoilla ja naarmuilla peili, vanne ja eturengas sai kipeetä.

Soitin heti poliisin paikalle, joka totesi bussikuskin syylliseksi. Näitähän sattuu. Bussikuskille tuli huomautus.

Eniten harmittaa se paperisota ja auton näyttö ja kaikenlaiset muut harmit jota tietysti tulee eteen. Jeeppi on tietysti jossain vaiheessa korjaamolla, perkeles kun pitäisi sitten vielä töissä kulkea ja olisi ollut muutakin ajoa ja tavaran
kuljettamista.

-Vakuutuksesta sijaisauto..? ;)

_Jape_
11.12.2013, 02:39
stressiä pukkaa monestakin asiasta :(

boozer
11.12.2013, 14:37
Työttömyys :(
Oon hakenu noin 60 eri työpaikkaa 1,5 vuoden aikana,
siivoojasta "resitentiks" mut ei.Jopa myyjän hommiin,mitä oon tehny
viimeset 13.5 vuotta vaaditaan tänäpänä vähintään ekonomin paperit.
Pitäs varmaan vetää kenkälankkia naamaan ja sanoa että MINÄ PUHU KULLA
HUVA SOOMI MUTTA MINULA EI OLE MITAAN niin ehkä sit sais duunia V...U
Anteeks kun avaudun

Dacia Duster
11.12.2013, 17:47
Työttömyys :(
Oon hakenu noin 60 eri työpaikkaa 1,5 vuoden aikana,
siivoojasta "resitentiks" mut ei.Jopa myyjän hommiin,mitä oon tehny
viimeset 13.5 vuotta vaaditaan tänäpänä vähintään ekonomin paperit.
Pitäs varmaan vetää kenkälankkia naamaan ja sanoa että MINÄ PUHU KULLA
HUVA SOOMI MUTTA MINULA EI OLE MITAAN niin ehkä sit sais duunia V...U
Anteeks kun avaudun

Sama ongelma, työötömyys riivaa. Kyllähän hakemuksia voi lähettää, mutta 98% on varma, että ikinä et saa edes vastausta, että et ole tullut valituksi...

Ymmärrän toki, jos saavat vaikka 300 hakemusta, niin onhan se iso vaiva vastata...

Heguli
11.12.2013, 19:19
Sama ongelma, työötömyys riivaa. Kyllähän hakemuksia voi lähettää, mutta 98% on varma, että ikinä et saa edes vastausta, että et ole tullut valituksi...

Ymmärrän toki, jos saavat vaikka 300 hakemusta, niin onhan se iso vaiva vastata...

Ei töitä hakemuksia lähettelemällä saa, suoraa kontaktia puhelimella firmoihin ja sitä kautta puoliväkisin työpaikkahaastatteluun :D

helmapelti
11.12.2013, 20:00
Elä ny niin raskaasti kaikkee ota, mut onhan noi meidän karvaiset kaveritkin perheenjäseniä. Kyl muksujakin viedään lekurin pakeille pienemmästäkin vaivasta. Ite varmaan koiruutes tunnet ja oot (ehkä:D) tietoinen tilanteen vakavuudesta. Tietty noi tarinat aiheutti jonkin asteista ihmettelyä, mut loppu hyvin kaikki hyvin...
Ja maanantaina haet sille ne jarrusukat...:D:D:D:D

Tää on taas topikin sotkemista mutta liukastelu korjaantui sisämatoilla ja kynsien minimiin leikkaamisella, parturoin varvaskarvat kun ne menee anturoiden alle ja rasvailen anturoita kun ne pakkasella kuivuu.
Yksi ongelma on se että kun tassu luistaa niin koira ottaa pidon kynsilleen ja on kuin peura jäällä.
Rappusissa alaspäin se änkee väkisin sisäkurviin jossa on vaikeampi mennä. Toistaiseksi sujuu taas hyvin.

Nikuzai
11.12.2013, 21:40
Tää on taas topikin sotkemista mutta liukastelu korjaantui sisämatoilla ja kynsien minimiin leikkaamisella, parturoin varvaskarvat kun ne menee anturoiden alle ja rasvailen anturoita kun ne pakkasella kuivuu.
Yksi ongelma on se että kun tassu luistaa niin koira ottaa pidon kynsilleen ja on kuin peura jäällä.
Rappusissa alaspäin se änkee väkisin sisäkurviin jossa on vaikeampi mennä. Toistaiseksi sujuu taas hyvin.

Joskus hyviäkin uutisia :)

vihulainen
11.12.2013, 22:28
Vituttaa kun jatkuvasti taloyhtiön toisen talon sisäpihalle pysäköidään autoja. Joko ne on ovien edessä tai kävelytiellä. Talon takana olisi paljon hyviä parkkiruutuja. Vaikeeko niitä olisi sinne oikealle paikalle pysäköidä?
Taidan ruveta tulostelemaan "VItun hienosti parkeerattu" lappuja ja läimiin niitä tuulilasiin. :mad:

Nikuzai
12.12.2013, 00:28
Vituttaa kun jatkuvasti taloyhtiön toisen talon sisäpihalle pysäköidään autoja. Joko ne on ovien edessä tai kävelytiellä. Talon takana olisi paljon hyviä parkkiruutuja. Vaikeeko niitä olisi sinne oikealle paikalle pysäköidä?
Taidan ruveta tulostelemaan "VItun hienosti parkeerattu" lappuja ja läimiin niitä tuulilasiin. :mad:

Jossain oli myynnissä rengaslukkoja mitä jenkeissä käytetään ja ei ollut edes kalliita 50€ kpl?
sitten vaan lailliset ja hyväksytyt kyltit lukottamis alueesta ja irroituksesta maksu niin loppuu se pysäköinti kun asukkaat vieraille sanoo et vie sinne taakse :D

boozer
12.12.2013, 09:08
Ei töitä hakemuksia lähettelemällä saa, suoraa kontaktia puhelimella firmoihin ja sitä kautta puoliväkisin työpaikkahaastatteluun :D
Juu näin on! Ehkä pitäs ottaa kättäpitenpää ja mennä morjenstaa muutamia virmoja.
Sais ainakin täyshoidon valtion puolesta vähäx aikaa :)

Arska-tehtaalta
12.12.2013, 13:34
Krapula… Tää riittääkin taas muutamaksi vuodeksi…

AVRO
12.12.2013, 13:45
onneks ei oo oma. sitten ku lotossa voitan ni ostan kaikki foordit ja työnnän paaliin :D

:D :D :D

Täälläkin harmittaa kevyesti kun selkä kipeytyi täysin varoittamatta. Kaikki oli hyvin ja elämä hymyili sitä hampaatonta hymyään, lähdin pari iltaa sitten viemään piskejä iltalenkille ja portilla *NAKS* melkoinen pisto taas tonne ristiselkään. Kävin kuitenkin lampsimas lenkin vaikka vähän semmoisella "kakit housussa"-askelluksella pitikin mennä.
Pari päivää tässä on taas joutunut miettimään askelmerkit, tosin nyt ajattelin että pashan liekit ja kävin nostelemassa pari lavallista pilaantuneita laastipusseja loppusijoitukseen. Eiköhän se tästä taas lähde kulkemaan.

apupoika
12.12.2013, 13:46
Krapula… Tää riittääkin taas muutamaksi vuodeksi…

Ettet vaan arska ala olla jo vanha,, tai siis oothan sie :D :D

Nisseriina
12.12.2013, 23:58
Kaikki menee...sähköt katkee taas kohta..työpaikka meni..hermot meni..mersun jarruputki meni...poikki katsuri konttuurin rääkissä..saatana..mää vaa ihmettelen mitä mää ihmettelen..eniten vituttaa..vituttaa kaikki!!!

mäksä
13.12.2013, 11:39
helkkarin yöllinen myräkkä :mad::mad::mad:
pari tuntia sai raivata puita että saatii ees tuo mettätie auki ja nyt selkä aivan paskana TAAS VAIHTEEX.. :eek::eek: :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

mäksä
13.12.2013, 17:04
saatana ku sais tyypeiltä velat pois.. :mad::mad::mad::mad::mad:

vaik kyse onkin yhteensä "vaa" 400€ summasta :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:

mara90
13.12.2013, 17:47
http://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/20131213034102945_v0.shtml Ei jumalauta, mistä noita vatipäitä sikiää :mad:

Ja tämähän tästä viä puuttuki... http://www.iltalehti.fi/leffat/2013121317828269_le.shtml

mäksä
13.12.2013, 17:55
http://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/20131213034102945_v0.shtml Ei jumalauta, mistä noita vatipäitä sikiää :mad:

Ja tämähän tästä viä puuttuki... http://www.iltalehti.fi/leffat/2013121317828269_le.shtml

vitun lasten hakkaajat :mad::mad::mad::mad:
sama saatanan kohtalo kun eläinten hakkaajille,, eli samalla mitalla TAI OIKEESTAAN ENEMMÄN :mad:

ja toi vitun justin biibbari :eek::eek:,, nyt meni viimisetkin innostukset kattoa hurjapää seiska :mad: :eek:

Nikuzai
13.12.2013, 18:42
vitun lasten hakkaajat :mad::mad::mad::mad:
sama saatanan kohtalo kun eläinten hakkaajille,, eli samalla mitalla TAI OIKEESTAAN ENEMMÄN :mad:

ja toi vitun justin biibbari :eek::eek:,, nyt meni viimisetkin innostukset kattoa hurjapää seiska :mad: :eek:

Saas nähdä elääkö biever edes sinne asti

Mut lasten hakkaajista sais peukunpaksusella kepillä hakata sen lasten hakkaajan ulos samoin kuin pedofiileistä :D

mäksä
13.12.2013, 19:13
Saas nähdä elääkö biever edes sinne asti

Mut lasten hakkaajista sais peukunpaksusella kepillä hakata sen lasten hakkaajan ulos samoin kuin pedofiileistä :D

mix vaa peukunpaksuinen keppi..??? :eek::eek: :mad::mad: :eek:
muuan tyyppi,, ehkä jopa "kaveri" :rolleyes: ;) sano et remington 870 express toimii parhaiten hakkaajien ja himotimojen yms karsinnassa.. ;)

ranke
13.12.2013, 19:53
Uutisissa sanottiin, että Helsingin sadin ytimessä voi maksaa bussimatkan piparilla!

Aivan törkeetä Epätasa-arvoa!!!

TEMÄHIK

Nikuzai
13.12.2013, 20:29
mix vaa peukunpaksuinen keppi..??? :eek::eek: :mad::mad: :eek:
muuan tyyppi,, ehkä jopa "kaveri" :rolleyes: ;) sano et remington 870 express toimii parhaiten hakkaajien ja himotimojen yms karsinnassa.. ;)

Peukun paksuinen kestää pidempään kokeiles pesäpallo mailaa ja harjan vartta vaikka lumiukkoon niin kyllähän sillä harjanvarrella sitä lumiukkoa pidempään pieksää :D

Eikähän ne inkvisition tuomitsemat jos pää hilpastaan kerralla pois pääse tunnustamaan syntejään, mutta jos viikko 3;ssa vuorossa ruoskitaan niin kovinkin "talibaani" tunnustaa jo isänsä äidikseen ja lehmänsä isäkseen :p

mäksä
13.12.2013, 21:13
Peukun paksuinen kestää pidempään kokeiles pesäpallo mailaa ja harjan vartta vaikka lumiukkoon niin kyllähän sillä harjanvarrella sitä lumiukkoa pidempään pieksää :D

Eikähän ne inkvisition tuomitsemat jos pää hilpastaan kerralla pois pääse tunnustamaan syntejään, mutta jos viikko 3;ssa vuorossa ruoskitaan niin kovinkin "talibaani" tunnustaa jo isänsä äidikseen ja lehmänsä isäkseen :p

nii sä ajattelit sitä noin.. :eek::eek: :D:D :cool::cool: ;);) :eek:

mut jos totta puhutaan ni kyl kunnon jootillä hakataan mies hengiltä saati jollain saatanan bambu kepillä.. :eek::eek::eek::eek::eek::eek: :D:D:D

Nikuzai
13.12.2013, 21:37
nii sä ajattelit sitä noin.. :eek: :D :cool: ;) :eek:

mut jos totta puhutaan ni kyl kunnon jootillä hakataan mies hengiltä saati jollain saatanan bambu kepillä.. :eek: :D

Eihän kukaan ole sielun karkuuttamisesta puhunutkaan vaan vaihtoehtoisesta parannus keinosta jolla kyseinen yksilö sopeutetaan yhteiskunta soveliaaksi henkilöksi :D

Se on kato sitä ehdollistusta :)
Toimii helvetin hyvin jos lapsen kattomisesta seiväs kovenee ja mieleen tulee muutama vuosi "mureutuksessa" ja pelon sekainen vapina ja oksentelu alkaa :rolleyes:

Poukko
13.12.2013, 23:04
SSRI-vieroitusoireet.:mad: Päätä särkee, huimaa, silmät ei kestä valoa ja sokerina pohjalla tulee noin viidentoista sekunnin välein sähköiskun tapaisia tärskyjä, aivan kuin yrittäisi hitsata märät rrukkaset kädessä.

Mikä vittu siinä on kun eivät voi järjestää mitään muuta hoitoa kuin jotain zombin teko pillereitä? Joo, eihän noiden lääkkeiden kanssa ollut niitä paniikkikohtauksia mitä oli ennen, mutta ei tuo tunteettoman mitään sanomaton leijuva olo ollut yhtään sen parempi. Jätän tästä lähtien ne lääketehtaat tukematta ja yritän itse saada itseni kasaan.

Reetu
13.12.2013, 23:25
SSRI-vieroitusoireet.:mad: Päätä särkee, huimaa, silmät ei kestä valoa ja sokerina pohjalla tulee noin viidentoista sekunnin välein sähköiskun tapaisia tärskyjä, aivan kuin yrittäisi hitsata märät rrukkaset kädessä.

Mikä vittu siinä on kun eivät voi järjestää mitään muuta hoitoa kuin jotain zombin teko pillereitä? Joo, eihän noiden lääkkeiden kanssa ollut niitä paniikkikohtauksia mitä oli ennen, mutta ei tuo tunteettoman mitään sanomaton leijuva olo ollut yhtään sen parempi. Jätän tästä lähtien ne lääketehtaat tukematta ja yritän itse saada itseni kasaan.

Monesti oireiden hoitamista tehokkaampaa on itse ongelman hoito?

Stressi, burnout vai mikä taustalla?

Tässä kotimaisessa lobatussa hoitomuodossa mätetään vaan myrkkyä toisen rinnalle, kenenkään kiinnostumatta oireen aiheuttajasta.

Hoitosuositus sanoo sinut Ekokemille pitää toimittaman...

Poukko
14.12.2013, 00:30
Monesti oireiden hoitamista tehokkaampaa on itse ongelman hoito?

Stressi, burnout vai mikä taustalla?

Tässä kotimaisessa lobatussa hoitomuodossa mätetään vaan myrkkyä toisen rinnalle, kenenkään kiinnostumatta oireen aiheuttajasta.

Hoitosuositus sanoo sinut Ekokemille pitää toimittaman...

Sanotaan nyt vaikka näin että olen koko ikäni esittänyt olevani jotain muuta kuin mitä olen koska olen pelännyt ihmisten pitävän minua outona.

1. Jännitin ihmisten seurassa toisten suhtautumista minuun --> 2. aloin pelätä sosiaalisia tilanteita --> 3. eristäydyin muista ihmisistä --> 5. eristyksissä vieraannuin ihmisistä --> 6. vieraantuminen pahensi pelkoa entisestään --> 7. kohdista 3-6 muodostui noidankehän joka pyöri noin 15 vuotta --> masennus.

Täytyy vissiin haistattaa pitkät muiden suhtautumiselle minuun ja hakeutua sellaisten ihmisten pariin jotka sietävät minua sellaisena kuin olen, ja lähteä opiskelemaan jotain sellaista alaa joka oikeasti kiinnostaa minua.

Viisi vuotta metsäkoneenkuljettajana ihan vain siksi että saa olla yksin ei nyt näin jälkikäteen tunnukaan niin hyvältä ajatukselta kuin aluksi.:rolleyes::D

Reetu
14.12.2013, 01:22
Kaikki lähtee sisältä, elä itelles!

Ihan sama kuka tuijottaa tai kritisoi, niin viides sekunnissa keksii syyn miks se on merkityksetöntä.

Tuos paskojen haistatukses on viisauden siemen...

Eikä mihinkään pidä hakeutua, seuraan siis. Kuka ei siedä ittenää häviää ja ajallaan tulo tilalle ketkä sietää.

Nikuzai
14.12.2013, 02:09
hakeutua sellaisten ihmisten pariin jotka sietävät minua sellaisena kuin olen.

Mihin sun tarttee hakeutua olet jo löytänyt seuraa ainakin netistä joka pitää sinusta itsenäsi :)

Itte olen kaiketi vittumaisen maineessa kun ruukaan sanoa asiat suoraan ja monesti vielä päin naamaa enkä liiemmin varo sanomisiani :o
jotkut tykkää jotkut taas tempoo palkokasvin nenäänsä, mut ne saakin mennä menojaan :D

mäksä
14.12.2013, 02:28
Sanotaan nyt vaikka näin että olen koko ikäni esittänyt olevani jotain muuta kuin mitä olen koska olen pelännyt ihmisten pitävän minua outona.

1. Jännitin ihmisten seurassa toisten suhtautumista minuun --> 2. aloin pelätä sosiaalisia tilanteita --> 3. eristäydyin muista ihmisistä --> 5. eristyksissä vieraannuin ihmisistä --> 6. vieraantuminen pahensi pelkoa entisestään --> 7. kohdista 3-6 muodostui noidankehän joka pyöri noin 15 vuotta --> masennus.

Täytyy vissiin haistattaa pitkät muiden suhtautumiselle minuun ja hakeutua sellaisten ihmisten pariin jotka sietävät minua sellaisena kuin olen, ja lähteä opiskelemaan jotain sellaista alaa joka oikeasti kiinnostaa minua.

Viisi vuotta metsäkoneenkuljettajana ihan vain siksi että saa olla yksin ei nyt näin jälkikäteen tunnukaan niin hyvältä ajatukselta kuin aluksi.:rolleyes::D

MITÄ VITTUA :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek: :eek::eek:

itse olen paininut aikani masennuksen kanssa ja haudannut siinä matkalla lapseni.... :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek: :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:

ni mikä sua oikeesti häiritsee,, sitä en tajua missään kohtaa.. :confused::confused:

Poukko
14.12.2013, 03:20
MITÄ VITTUA :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek: :eek::eek:

itse olen paininut aikani masennuksen kanssa ja haudannut siinä matkalla lapseni.... :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek: :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:

ni mikä sua oikeesti häiritsee,, sitä en tajua missään kohtaa.. :confused::confused:

Minäkin ihmettelin joskus sitä miten joku voi murtua siitä että esimerkiksi tyttöystävä jättää, minulla kun ei tyttöystävää ole koskaan ollut eikä se ole minua haitannut.

Ja siihen mikä minua häiritsee. Olen pohjimmiltani sosiaalinen tunneihminen ja vuosia jatkunut oman perusluonteen vastainen toiminta aiheutti todella säälittävän hajoamisen. Saa nauraa.

Ja asiasta tunkiolle, alkuperäinen ongelmani oli tunteiden tukahduttaminen, ja siihen tarjottiin ratkaisuksi tunteita turruttavia myrkkyjä... Aika jännä. Hoito tosin taisi toimia, koska lääke aiheutti muutaman kuukauden käytön jälkeen varsin ikäviä vatsaoireita jotka pakottivat minut lopettamaan lääkkeen käytön. Lääkityksen lopettamisen aiheuttamat vieroitusoireet taas aiheuttivat niin voimakkaan vitutuksen että avauduin täällä ja mursin samalla ainakin osan ympärilleni rakentamistani esteistä. En ole aikaisemmin juuri uskaltanut munattomuudestani johtuen avautua ja näyttää heikkouttani, mutta nyt kun sen kerrankin tein se tuntui yllättäen HELVETIN HYVÄLTÄ. Sama juttu oli aikoinaan korkeanpaikankammoni kanssa, piti vain kiivetä tarpeeksi korkealle.

mäksä
14.12.2013, 03:49
Minäkin ihmettelin joskus sitä miten joku voi murtua siitä että esimerkiksi tyttöystävä jättää, minulla kun ei tyttöystävää ole koskaan ollut eikä se ole minua haitannut.

Ja siihen mikä minua häiritsee. Olen pohjimmiltani sosiaalinen tunneihminen ja vuosia jatkunut oman perusluonteen vastainen toiminta aiheutti todella säälittävän hajoamisen. Saa nauraa.

Ja asiasta tunkiolle, alkuperäinen ongelmani oli tunteiden tukahduttaminen, ja siihen tarjottiin ratkaisuksi tunteita turruttavia myrkkyjä... Aika jännä. Hoito tosin taisi toimia, koska lääke aiheutti muutaman kuukauden käytön jälkeen varsin ikäviä vatsaoireita jotka pakottivat minut lopettamaan lääkkeen käytön. Lääkityksen lopettamisen aiheuttamat vieroitusoireet taas aiheuttivat niin voimakkaan vitutuksen että avauduin täällä ja mursin samalla ainakin osan ympärilleni rakentamistani esteistä. En ole aikaisemmin juuri uskaltanut munattomuudestani johtuen avautua ja näyttää heikkouttani, mutta nyt kun sen kerrankin tein se tuntui yllättäen HELVETIN HYVÄLTÄ. Sama juttu oli aikoinaan korkeanpaikankammoni kanssa, piti vain kiivetä tarpeeksi korkealle.

mä sain aikoinaan lääkkeitä esim vaikeaan ja akuuttiin masennukseen...
no pilsut alotin ja aikani niitä rouhein ja ajattelin että mustahan tulee normi tallaaja :eek::eek:
ja voiny saatana,, juu aikani niit pillereitä rouhein kunnes tuli se "PYSÄKKI",, no itse en asiaa hokassut kun ajattelin et musta tulee terve jne jne jne :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek: ....
ja just joo,, :mad::mad::mad::mad::mad:
ei noita nappeja todellakaan kuulu liikaa ottaa,, mun psykiatri ei tajunnut et koska markus on tarve annoksen nauttinut,, vaan isä,, lasten äiti,, oma äiti,, broidi jne jne jne kerto et lopeta,, susta on tullut zompi....:eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:: ee

ystävät ja tässä kohtaa tosi läheiset osasi kertoa et markus nyt on aika tehdä jotain.. :)
ja nyt on oltu n,, 6kk ilman pöpipillereitä ja psykiatria ja elämä tuntus taas kivalta :cool::cool:

ei oo ahdistanu,, ei oo tuntunu et manaaja vainoaa mua tai mun lapsia,, ei tunnu et tarttis joltai repiä pää irti juurineen tai muutakaan :):):):):):)
elämä on taas elämisen arvoista :cool:

Jappi
14.12.2013, 04:24

Aamen. Vitut muista, ole aina mikä olet.

T: sairaalloisen epäsosiaalinen konekuski...

Porvoon Hilma
14.12.2013, 21:09

Noista SSRI:stä. Jos oot niitä ottanut, niin lopetus ilman sähköttämista onnistuu vaan pikkuhiljaa vähentämällä.

Sähkötys loppuu kun otat pillereitä normisti. Ja sitten pienennät annosta vähitellen ja n. 3 kk kuluttua otat enää aivan naurettavan pienen määrän. Sit lopetat. Loppuu sähkötys.

Mut olennaisempi juttu on, että ajattelet vaan positiivisesti ittestäs ja tulevaisuudesta. Positiivareiden Ajatusten aamiainen- siinä on hyviä juttuja.

Vielä, sussa on tuon yhden mielenkiintoisen projektin perusteella mainiota piilohauskuutta, ja kommenteistasi välittyy vilpitöntä tekemisen iloa. Tuota rakentelutopiikkia oli tosi mukava lukea!

Anna vaan palaa, tää on maailman paras foorumi just siksi, että voi olla oma ittensä. Metsäjuttuja kun oon päässyt tutkimaan, niin koko ajan on kasvanut arvostus motokuskeja kohtaan.

mäksä
18.12.2013, 11:58
kun remppa menee hiukan vituix ni se menee sit kokonaan vituix :eek: :mad:
mondeon etu-kelkkaa kiinni laittaessa kaksi neljästä vastakappaleesta rungon sisällä irtosi :mad::mad::mad::mad::mad:

SAHA SAHA SAHA :eek::eek::eek:

Heguli
18.12.2013, 18:17
Pomo on syvältä sieltä jostain :(

Nippan
18.12.2013, 18:38
Voe perkeleen konneet ja niihe sähköviat!!! Koko päivä tapeltuna mettäkoneen sähköjärjestelmän kanssa, eikä yhtään kyllä viisastuna, välillä virta kulukoo oikeeseen paikkaan ja välillä ei!! enkä mittään ymmärrä järjestelmän päälle!!! kahotaan miten se huomenna koettelloo!!

Late_
18.12.2013, 18:47
Kaikki

Reetu
18.12.2013, 19:15
Voe perkeleen konneet ja niihe sähköviat!!! Koko päivä tapeltuna mettäkoneen sähköjärjestelmän kanssa, eikä yhtään kyllä viisastuna, välillä virta kulukoo oikeeseen paikkaan ja välillä ei!! enkä mittään ymmärrä järjestelmän päälle!!! kahotaan miten se huomenna koettelloo!!

Vaeha kuapeli, vaeha poksi...

Arska-tehtaalta
18.12.2013, 20:28
Vaeha kuapeli, vaeha poksi...

Saatana itekkään eivät tiiä...

vellihousu
18.12.2013, 22:08
Ja käjetki jäätyy...

Sami89
18.12.2013, 22:12
Vittu et on rasittava tää toistaviikkoa jatkuva räkäyskätauti!:mad:

mäksä
18.12.2013, 23:22

häädä se viinalla.. :D :cool:

Sami89
18.12.2013, 23:24

Viikonloppuna yritin mut tais muuttua vaa huonommaks.:D

Reetu
18.12.2013, 23:35
Nukkuminen...

Päätalon tuotannon verran sais tekstiä siitä, kun ei oo saanut nukuttua.

Kolmantena ongelman kohtasi virolaistaustainen lääkäri ja määräsi nappeja. Kehoitti nostamaan annostusta jos ei tepsi...

Kahden viikon jälkeen puolitin annoksen ja vittu vieläkin jos ennen 10-12h unia ukkoon saa toimintaa, niin ihme on... Par kuukautta leikkiny noil.

Pitänee puolittaa vielä tai lopettaa toviksi, alkaa nyppimään tää nukkuminenkin.
Mitä googlettelin, ni teinitytöille määrätään vahvempana... UGH!

BJ-40/76
18.12.2013, 23:36
Tulin iltasella vt 20 ouluun, ja aamulla pitää taas lähteä katselemaan työpaikalle,,,

Tuo kinttupolku, siis vt 20 on nyt syksyn/talven ollut niin heikossa kunnossa oulu-pudasjärvi välillä, että oikein alkoi tympäsemään ajella ford focus, 185/65-14 rankailla...
No huomenna lähden käymään k.o keikan -75 profiilin talvirenkailla, toki leveyttä ja vannekokoa relusti enemmän, siis 265/75-16, ja hdj-80:D

p.s tuo Wararengas kulkee puolet vähemmällä dsl:llä kuin hdj... mutta hinta on jokainen kikkare ja keskipenkka....

-Jarkko-
18.12.2013, 23:36

:D:D:D http://www.youtube.com/watch?v=6fqC8jV6ZJs :D:D:D

mäksä
18.12.2013, 23:38

sul oli huonoa viinaa :eek::eek::eek::eek: :(

mäksä
19.12.2013, 13:20
taas pitää soa hojosta ottaa vinssi pois,, tosin vaa sen takia et releboxin saa irti
kai saakeli mun tuurilla boxista on kärähtäny jotai.. :mad::mad:

aslakki
19.12.2013, 17:01

Tuplaa annostus, ja löylyt päälle :D

....joku joskus mainitsi et: pullo viinaa viikkoa ennen ensioireita pitäs taudit poissa :D

Sami89
19.12.2013, 17:06

Löylyt onnistuu mut jos viel tuplaa annostuksen ni ei välttämättä enää jalat kanna eikä ajatus kulje.(jos se nyt selvinpäinkää pahemmin kulkee;)):D

Kaitsu67
19.12.2013, 17:10

....joku joskus mainitsi et: pullo viinaa viikkoa ennen ensioireita pitäs taudit poissa :D

Eli ottaa aina ehkäisevän kuurin niin välttyy taudilta :D ....

Timo_L
19.12.2013, 18:08
520€ joululahja poliiseilta tienpäällä. Muistutuksena kaikille: kannattaa ehdottomasti tarkistaa vähintään kahteen kertaan, että verkkopankkiin näpyttelemäsi Trafin ajoneuvoveron osalasku on todellakin lähtenyt tililtä eräpäivänä... :rolleyes:

Ihanan halpaa. Mutta nyt on ainakin hyvä syy miksei voi ostaa vaimolle kallista joululahjaa! :D

helmapelti
19.12.2013, 20:17
Vero siis katkeaa eräpäivään?

Timo_L
19.12.2013, 21:15
Vero siis katkeaa eräpäivään?

Ei se kait eräpäivään katkea, mutta kun ei mitään muistutustakaan ollut näkynyt ja verkkopankkiin näppäilty lasku hyvissäajoin ennen eräpäivää -> luulin että olin maksanut. Olisi siis pitänyt maksaa kolmisen viikkoa sitten. Hassua sinänsä, kerran aiemmin on käynyt käpy autoveron maksussa, ja silloin veivät kilvet ja antoi ajoluvan kotiin mutta ei tullut sakkoja. Kävin silloin samantien maksamassa kotona ja hain kilvet takaisin saman päivän aikana.

Nyt maksoin samantien paikanpäällä veron pois, kun oli älypuhelin ja verkkopankkitunnukset mukana. Kilvet pysyi, mutta läppäsivät sakon kouraan kun oli verot maksamatta ja ajoin autolla joka siis oli ajokiellossa :mad: Oma mokahan tuo oli, mutta melkoisen kohtuuton on sakko siitä että oli syystä tai toisesta jäänyt valtiolta saamatta 82,16€ rahaa...

vihulainen
19.12.2013, 22:01
Ruostuneet ja katkeilevat pultit :mad:

Nikuzai
19.12.2013, 22:37

Löylyt onnistuu mut jos viel tuplaa annostuksen ni ei välttämättä enää jalat kanna eikä ajatus kulje.(jos se nyt selvinpäinkää pahemmin kulkee;)):D

Kaverilla oli kuulemma julma romuska eikä ruvennut talttumaan niin oli laittanut sähkösaunan päälle ja lähti löylyttelemään kossupullon kanssa

Oli kuulemma ollut kehno olo kun lämpimästä saunasta jalkatasolta heräsi, mutta flunssa oli säikähtänyt ja karannut :p

Se kannattaa tosin vahtia, ettei jää sauna liian kuumalle kuten jollekkin oli käynyt
aamusesta oli väki mennyt ihmettelemään miksei kaveri tule saunasta pois kun koko yön ollut, niin oli kuulemma ollut niin kypsää, ettei liha luissa pysynyt :eek:

Nikuzai
19.12.2013, 22:40
520€ joululahja poliiseilta tienpäällä. Muistutuksena kaikille: kannattaa ehdottomasti tarkistaa vähintään kahteen kertaan, että verkkopankkiin näpyttelemäsi Trafin ajoneuvoveron osalasku on todellakin lähtenyt tililtä eräpäivänä... :rolleyes:

Itellä nyt tulee jo se ensimmäinen lasku, mut aiempiin osoitteisiin missä asuttiin tuli vaan se muistutus, että ajoneuvonne on ajokiellossa verot maksamatta :mad:
Perkeleen itella ei viittinyt jakaa postia oikein :mad: :mad:

Onneksi koskaan ei sattunut pollarit kohille vaikka käytännössä kaikki verot aina myöhässä oli :eek: :o

young n dum
19.12.2013, 22:45
ojarummun vaihto vasten tahtoa 1870e. hyvää joulua :)

Sami89
19.12.2013, 22:54
ojarummun vaihto vasten tahtoa 1870e. hyvää joulua :)

Täh?:confused:

young n dum
19.12.2013, 23:03
osuuskunta remppas tietä. kemira avustukset yms eu paskat siihe ni tuli kesäl lasku millo se tehtiiki se "remppa" no nyt tuli eriteltynä rummun vaihto. .. sama rumpu putki edellee siel kaivettu vaa ylös ja laitettu takas :) ja maat tasoteltu päin persettä kaupanpäälle tottakai ... paras joululahja ikinä <3 vittu mitä paskaa... kyl vuokral aumises oli puolensa pakko myöntää. ei tarvinnu olla missää tieosuuskunnas mis on vaa seniilejä jyvä jemmareita kyräilemässä.. :p

Sami89
19.12.2013, 23:10
osuuskunta remppas tietä. kemira avustukset yms eu paskat siihe ni tuli kesäl lasku millo se tehtiiki se "remppa" no nyt tuli eriteltynä rummun vaihto. .. sama rumpu putki edellee siel kaivettu vaa ylös ja laitettu takas :) ja maat tasoteltu päin persettä kaupanpäälle tottakai ... paras joululahja ikinä <3 vittu mitä paskaa... kyl vuokral aumises oli puolensa pakko myöntää. ei tarvinnu olla missää tieosuuskunnas mis on vaa seniilejä jyvä jemmareita kyräilemässä.. :p

Hyvää joulua vaan..:eek: Joks koht muutat niitten seniilien jyvänkylväjien luont tänne ihmisten ilmoille?;)

BJ-40/76
19.12.2013, 23:45

Ihanan halpaa. Mutta nyt on ainakin hyvä syy miksei voi ostaa vaimolle kallista joululahjaa! :D

520e ?

Jotenkin vaikuttaisi että olet ollut tilanteessa Esiintyvä Taiteilija, ja tuo 520e on kirjallinen kehotus suuntautua johonkin muuhun, kuin vitsin kerrontaan?

Ja jos tuo menee normi päiväsäkon mukaan, niin ei tainnut sattua pienituloiselle...
Vai oliko kunniakirjassa muutakin elämän/rakentelun ohjetta?

Ja kannattaa muistaa, että tuohan on "vain" konstaapelien näkemys asiasta, kannattasko käydä syyttäjän juttusilla? Ja ottaa vaikkapa tuloste verkkopankista, missä näkyy että olisi pitänyt mennä, jos näkyy vielä...

Käsittääkseni tuo unohdus on samaa suuruusluokkaa, kun katsastuksen unohtaminen?

(ainakin taannoin oli, kaverukset saivat samassa parkissa sakot, toinen ei katsastettu, ja toisella vero maksamatta, rikesakolla selvisivät, kun odotellessa ruuvasivat kilvet irti)

Jappi
20.12.2013, 00:05

Ohoh, joku kolmen metrin halkaisijalla oleva rumpu vähintäänkin vilkkaan kantatien alla.

Vinkkinä, kiistä lasku aiheettomana ja vaadi yksityiskohtaiset selvitykset mistä tuo summa koostuu ja paljonko työ/konetunteja se sisältää. Tuo nimittäin haiskahtaa raskaasti...

E: Btw, osuuskunta EI pysty tekemään mitään vastoin osakkaan tahtoa. Tai jos tekee, niin laskun maksaa työn tilauksen tekijät.

eilhik
20.12.2013, 06:03

Kemera = suuri vedätys vielä jokin mhy pääurakoitsijaksi niin kustannusarvion pitää olla riittävän suuri saadakseen sen "tuen" henkilökohtaisesti se tukiraha katoaa järjestelmän ylläpitoon ja yksi pätevä urakoitsija kykenee tekemään samat pienemmällä budjetilla (puolella) ikävää mutta totta.

Omakohtainen kokemus 3000euroa kemera tuen kanssa olisi ollut osuus ja ilman tukea "tieisännöitsijän" valvomana 1200 euroa ja tuli ihan riittävän ajokelpoinen tie.

Timo_L
20.12.2013, 06:58
520e ?

Jotenkin vaikuttaisi että olet ollut tilanteessa Esiintyvä Taiteilija, ja tuo 520e on kirjallinen kehotus suuntautua johonkin muuhun, kuin vitsin kerrontaan?

Ja jos tuo menee normi päiväsäkon mukaan, niin ei tainnut sattua pienituloiselle...
Vai oliko kunniakirjassa muutakin elämän/rakentelun ohjetta?

Aloin itsekin miettiä tuota päiväsakon suuruutta, tulot on kyllä kohtuulliset mutta en mitenkään itse päässyt noin isoon määrään.. ei mulla nyt sentään 3500€ kuussa jää kouraan verojen ja muiden vähennysten jälkeen :eek: Itse pääsin todellisten tulojen perusteella reilun 40€:n päivässakkoon.

Ja kannattaa muistaa, että tuohan on "vain" konstaapelien näkemys asiasta, kannattasko käydä syyttäjän juttusilla? Ja ottaa vaikkapa tuloste verkkopankista, missä näkyy että olisi pitänyt mennä, jos näkyy vielä...

Käsittääkseni tuo unohdus on samaa suuruusluokkaa, kun katsastuksen unohtaminen?

Juu, tuntui että herroilla oli paska päivä, ja jotain sitä vastaan että ajan Jeepillä missä on maastorenkaat alla (kaikki muutokset otteessa yms.). Työtäänhän toki vain tekivät, mutta silti aika käsittämätön summa varsinkin, kun tosiaan maksoin samantien poliisin antamilla viitenumerotiedoilla erääntyneen osan pois.

Kuten ylläkin totesin, kerran aiemmin käynyt niin että oli jäänyt ajoneuvovero maksamatta niin eivät tehneet muuta kuin vei kilvet konttorille ja antoi kirjallisen huomautuksen sekä kirjoitti otteeseen ajoluvan kotiin. Samana päivänä sain kilvet takaisin konttorilta kun kävin välissä maksamassa kotona erääntyneen osan ja printtasin siitä kuitin mukaan.

Täytyy kyllä ehdottomasti vaatia tuon sakon kohtuullistamista/ poistoa, on mielestäni käsittämätön summa 82,16€ mokasta, minkä tosiaankin vielä luulin maksaneeni kun olin sen jo verkkopankkiin näpytellyt hyvissä ajoin.

helmapelti
20.12.2013, 16:08
Oikeutta ei saa jollei sitä raivolla vaadi, ei tossa ole mitään järkeä.Kaikki on syylisiä kunnes toisin itse todistaa.
Mulla oli trafin lasku pariviikoa myöhässä mutta nyt maksoin kun poliiseja tulee vastaan vähänväliä.
Enskuun vuokranmaksu onkin sitten seuraava robleema:o