View Full Version : Motonet laatua Hiluksiin..
On niin mukava parjata noita jotka työkseen myy tavaraa joka ei aina ole niin laadukasta,toki halpaakin on. Eli Hilux 110 koppasen lämmityslaitteen esivastus,sopii heittämällä paikalleen mut 1. asento ei toimi. Tai toimii mut on yhtä kuin 2. asento,syy on väärässä napaisuudessa. Jos vaihtaa johdot ristiin ni sit toimii niinku pitää eli m1-h1 ristiin ja m2-h2 ristiin. Samaisen lämppärin moottori on halpuuden lisäksi kehnosti sopivaa sorttia,irrallinen muovi käikäle vaatii pikku lobotomiaa ni sit sopii. Moottori on kiinalaista alkuperää ja siksi hieman "pörisee" pyöriessään mut muuten toimii,virta piuhan liittimet kun huomaa laittaaa oikein päin kelt.= - ja musta = +. Muistelen ettei takavuosina ollut näin huonoa laatua tarvike osissa mut tähän on näköjään menty.
Ei tuo mitään uutta ole, järkikaupasta Hiluxiin ja HJhin ostanut takavalon ja molemmista piti vaihtaa johtojen paikkaa pistokkeessa. Noihin tarvikeosiin kannattaa aina suhtautua varauksella ja ainakin sähköosissa tarkistella nuo johdotukset.
Porvoon Hilma
28.12.2012, 23:29
Hiluxin termostaatti ei ole Hiluxin termostaatti toiminnaltaan..., nimimerkillä kaksi "Hilux"-termostattia hyllyssä :)
Hiluxin termostaatti ei ole Hiluxin termostaatti toiminnaltaan..., nimimerkillä kaksi "Hilux"-termostattia hyllyssä :)
Sama homma kuorma-autoissa. 9-litranen scanian tarviketermarilla keittää vedätyksessä...
BJ-40/76
29.12.2012, 00:53
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=5224
Ja vaikka maksaa "maltaita" niin hintansa arvoinen....
Siis ainaki hdj:ssä termostaatti ohjaa kahta vesikiertoa, toinen kiertää koneessa, ja toinen jäähdyttimen kautta! ja jos tuota konekiertoa ei tukita sikakuumana, niin ongelmia!!!!!
Ja käyttäkääpa kattilassa nuo termostaattit, siis lämmitätte hiljalleen 50-100c, niin selviää hyvän ja halvan ero.
ipancruiser
29.12.2012, 03:03
Tuo on totta että kinukit osaa kopioida melkein saman näköistä,
mutta materiaali on aivan jotain muuta ,eli termostaatti ei aukea
oikeassa lämpötilassa.
Toyotan aina marmoritiskiltä termostaatti!
kyllä on tullu kantapään kautta opittua että en motonetistä osta termareita, halvempia niveliä enkä jarrupaloja.
ITse pääasiallisesti tyytyväinen vielä ollut Motonettiin, laakerit musitaa kysyä oikean merkkiset(Glygot) ja monasti ollu sitten esim takanavassa hitnaeroa 100€ skf versus motonet ja motonetin laatikon avaa niin siellä onkin skf laakerit:D mutta varauksella saa ostella, työkalut ok näihin harrastehommiin, varsinkin kaikki ihme hanhenjalkaaivaimet yms kun niitä kerran elämässä tarttee, niin on niitä kvia olla olemassa. 150eurolla sai ostettua kärrilllisen avaimia kun olisi vastaavasti saanut yhden pikkusarjan bachon avaimia. :D ja samat takuut molemmilla
Kaikki Mapco-merkkiset nivelet on paras jättää ostamatta vaikka puoli-ilmasiks sais. Tai jos tyytyy 3 kk:n kestoikään niin kiinni vaan. :mad: Motonetistä löytyy usein sama osanro myös toisen valmistajan tekemänä.
toyota4x4
29.12.2012, 10:47
Kaikki Mapco-merkkiset nivelet on paras jättää ostamatta vaikka puoli-ilmasiks sais. Tai jos tyytyy 3 kk:n kestoikään niin kiinni vaan. :mad:
ford escortin nivelet on motonetissä kaikki väljiä jo uutena. 3kpl vaihdettu 0km ajettuna ja ongelma poistui kalliimmalla merkillä.
Kaikki Mapco-merkkiset nivelet on paras jättää ostamatta vaikka puoli-ilmasiks sais. Tai jos tyytyy 3 kk:n kestoikään niin kiinni vaan. :mad: Motonetistä löytyy usein sama osanro myös toisen valmistajan tekemänä.
Totta. V70:ssä meni Mapcon tukivarret alle 20tkm...
dirtysalami
29.12.2012, 10:58
perus työkalut, öljyt, tarvikkeet, semmoisia Motohelvetistä voi ostaa. Jarrulevytkin on itsellä toimineet ja palat toki jos saa Ferodoa. Samoin Gatesin jakohihnasarjat pyörineet hyvin.
Sen sijaan tukivarret, nivelet ja puslat on olleet painajaismaisen huonoja. Ylipäänsä kaikki missä on kumia.
Kaikki Mapco-merkkiset nivelet on paras jättää ostamatta vaikka puoli-ilmasiks sais. Tai jos tyytyy 3 kk:n kestoikään niin kiinni vaan. :mad: Motonetistä löytyy usein sama osanro myös toisen valmistajan tekemänä.
Oikeen hämmästelly joskus niitä mapcoja,yhtä kaveria jo melkein syytin kohtuuttomasta rääkkäämisestä (no nii se rääkkääki) mut alapallo kesti vajaa vuoden. Myöhemmin tarkemmassa syynissä on ollu valmiiks väljiä ja viallisia kierteitä yms. sontaa. En suosittele,toisaalta taas viimeks oli hiluksin raidepäitä jotka oli saksalaisia eikä mapcoja, isompia mitä orkkis,muutenki pirun hyvän näkösiä. saa nähä mitä kestää,ja yleistäen muutenkin: usko silmiäsi ja luota itseesi,voit saada edukasta ja laadukasta tai täyttä paskaa ja kaikkea siltä väliltä.
Tuskin niissä pallonivelissä mitään varsinaista vikaa ole, kunhan muistaa aina ennen asennusta irrottaa suojakumin ja laittaa kunnon vaseliinia niveleen. Jos on rasvanipan paikka ni sellainen kannattaa tietty ruuvata samalla paikalleen.
Parhaimmillaan (tai siis pahimmillaan) motonetista haetussa bemarin alapallonivelessä ei ollut ollenkaan rasvaa :eek:
En nyt muista minkä merkkinen osa oli, mut kesti sekin rasvat sisään laittamalla toista vuotta vaikka auto oli ihan linttamadallettu ja söi alustan osia ku leipää.
Tohon termarihommaan törmäsin itekin juuri syksyllä, ostin tarviketermarin tohon Taroon ja 2 viikkoa myöhemmin sitten tojotan tiskiltä kävin hakemassa alkuperäisen ja johan alko lämpeemään.
Ei vaan kunnolla noussu lämmöt sillä tarvikemallin termarilla, ulkoista eroa noissa oli että tarvikeosassa oli silmin nähden ohuempi se kuparinen "sydän" verrattuna orkkisosaan.
Mut yhteenvetona vois sanoa et motonetista saa ihan laatukamaakin kunhan tietää ite mitä merkkiä kannattaa ostaa ja mitä ei.
Yhtään osaa ne ei ite valmista että voisi suoraan sanoa motonetin varaosien olevan paskaa :D
tässä kuva kuplan alapallosta. juurikin mapco. ei ihme jos ei kestä. oli siellä uutena kyllä rasvaa mutta kaikki kumin reunassa kaukana oikeasta paikasta :D
http://i5.aijaa.com/b/00827/11505866.jpg
motonetistä ostettu jännitteen-ssädin hiluxii. latas tyhjäkäynnillä jo 18V en ees kierroksilla viittiny kokeilla, no palautin sen takas ja hain kaverilta 25 vuotta vanhan b-osan ja hyvin toimi!
Tuskin niissä pallonivelissä mitään varsinaista vikaa ole, kunhan muistaa aina ennen asennusta irrottaa suojakumin ja laittaa kunnon vaseliinia niveleen. Jos on rasvanipan paikka ni sellainen kannattaa tietty ruuvata samalla paikalleen.
Parhaimmillaan (tai siis pahimmillaan) motonetista haetussa bemarin alapallonivelessä ei ollut ollenkaan rasvaa :eek:
En nyt muista minkä merkkinen osa oli, mut kesti sekin rasvat sisään laittamalla toista vuotta vaikka auto oli ihan linttamadallettu ja söi alustan osia ku leipää.
Juurikin näin, ei ole tarvikeniveliäkään tarvinnut paljoa vaihdella kun olen aina laittanut uudet rasvat sisään. Ja autoina kuitenkin ollut näitä nivelvammaisina tunnettu kuten Audi A4 ja Volvo V70.
No noi Mapcot on sen sortin skeidaa että noin puoli vuotta sen jälkeen kun olivat aloittaneet niiden maahantuonnin niin tekivät päätöksen että Mapcon alustan osia ei myydä enää Varaosamaailmoissa vaan ne työnnetään kaikki Motonetteihin.
Ja kuviohan on sellainen että Varaosamaailmat ja Motonetit omistava konserni tuo itse maahan nuo Mapcot.