PDA

View Full Version : Samurain turvakaaret

I.I
27.12.2012, 19:03
Olen vääntelemässä offi suunnistus kaaria ulkopuolelle Suzukiin ... Ja onko suzukissa pakollisena diakonaali tuki ,kun säännöissä on vain että niissä autoissa joihin vaaditaan vain pääkaari takatuin ei tarvitse diakonaalitukea laitaa ... eli hyvähän se olisi mutta onko Suzukissa pakollinen????

thudor
27.12.2012, 21:00
Olen vääntelemässä offi suunnistus kaaria ulkopuolelle Suzukiin ... Ja onko suzukissa pakollisena diakonaali tuki ,kun säännöissä on vain että niissä autoissa joihin vaaditaan vain pääkaari takatuin ei tarvitse diakonaalitukea laitaa ... eli hyvähän se olisi mutta onko Suzukissa pakollinen????

Ei ole pakko. Mutta laita.

Lentäjä
27.12.2012, 21:17

Samat mielessä täälläkin. Mites sinä ratkaisit helmakiinnityksen ?

I.I
27.12.2012, 22:12
Olen suunnitellut vääntää jengat kynnys palkkeihin ne on 100*100 putkipalkkia ... onkohan se sallittu vai pitääkö olla läpipultit ja se 120cm lappu

Lentäjä
27.12.2012, 22:24
Olen suunnitellut vääntää jengat kynnys palkkeihin ne on 100*100 putkipalkkia ... onkohan se sallittu vai pitääkö olla läpipultit ja se 120cm lappu

Oho ompas jämerää tavaraa helmapalkki. Viisaammat tietää mutta epäilen että vaatii läpipultit tai sitten hitsaat putket kiinni palkkiin kuten Jouni neuvoi toisessa topikissa.

höpöhöpö
28.12.2012, 10:49
Turvakaarien alapäiden kiinnitys koriin vahvistetaan lapuilla, joka voidaan kiinnittää koriin
• kiinteästi hitsaamalla täysin saumoin, tai
• pulttiliitoksella 3 kpl M8 pultteja, kun vastapuolella on koriin kiinteästi hitsattu lappu, tai
• pulttiliitoksella 4 kpl M10 pultteja, kun vastapuolella on irtonainen vastaava lappu.
Korikiinnityksen vahvikelapun materiaalivaatimus vähintään 3 mm paksu ja 120 cm2 pinta-ala.
Mikäli turvakaaret on kiinnitetty runkoon, tulee kiinnityskohtien olla vahvuudeltaan vastaavat kuin koriin kiinnitetyissä turvakaarissa.

näin sanoo säännöt.eli läpipultit tai hitsi

Heguli
28.12.2012, 21:41
Oho ompas jämerää tavaraa helmapalkki.
100*50*3 riittää suikkaan vallan hyvin helmapalkiksi.

Lentäjä
28.12.2012, 23:07
100*50*3 riittää suikkaan vallan hyvin helmapalkiksi.

Jotain tuollasta kokoa ajateltiin laittaa minunkin Samuraihin, mutta ennen kaarihommia on työlistalla takalukko ja ARB:tä haetaan kun edessä jo on sellainen. Taakse asennettiin jo Warn M 8000 S vinssi kaukosäädöllä ja hieno asennus tuli, kuvia myöhemmin. Edessähän oli jo Warn Tabor 9K vinssi samanlaisella kaukosäätimellä. On näissä vaan ropeltamista ja varsinkin kun joutuu asennukset teettämään toisilla :)