PDA

View Full Version : Rengas tyhjeni, runko rikki ?

tiutau
27.12.2012, 14:44
Tyhjeni BF Mud Terrain 410 alla ja jouduin ajamaan tyhjällä renkaalla noin 2 km. Kuinka helpolla kyseisestä renkaasta menee runko rikki? Renkaan ulkoreunalla on kuvassa näkyviä "halkeamia" ei muita isompia ulkoisia vaurioita. H-A renkaat mitä on tyhjentynyt niin niistä on ollut heti kyllä rungot rikki ja sen kyllä huomaa ulkoisestikin mut ei ole kokemusta näistä Mutikoista vastaavista tilanteista.

0ltzi
27.12.2012, 15:11
Tyhjeni BF Mud Terrain 410 alla ja jouduin ajamaan tyhjällä renkaalla noin 2 km. Kuinka helpolla kyseisestä renkaasta menee runko rikki? Renkaan ulkoreunalla on kuvassa näkyviä "halkeamia" ei muita isompia ulkoisia vaurioita. H-A renkaat mitä on tyhjentynyt niin niistä on ollut heti kyllä rungot rikki ja sen kyllä huomaa ulkoisestikin mut ei ole kokemusta näistä Mutikoista vastaavista tilanteista.

mää en tiiä kui helposti menee rikki mutta rikkinäisellä oon ajanu nyt 2 vuotta.

Punanenä
27.12.2012, 15:22
Joskus ajoin pari kilometriä tyhjällä renkaalla pakon edestä, sisältä tuli lapiollinen kumirouhetta... rengasliike ei suostunut korjaamaan kumia joten korjasin itse, yhteensä 12 paikkaa sisäpuolelle plus sisärengas. Sillä pystyi ajamaan vielä kaksi offireissua, pilalla se käytännössä oli:o

Kellis
27.12.2012, 16:22
Auki se täytyisi käyttää . Tubeless kalvo tarkistaa että on ehjä . Korjaa sen alkuperäisen vuodon ja sen jälkeen tarkistaa nostaako pattia mistään . Jos ei nouse patille ,niin alle vaan .

Nuhapumppu
27.12.2012, 18:00
Jos on yhtään purua sisällä niin pilalla se on. Helppo tarkistaa itsekkin,jos vaan jollain saat renkaan toisen laidan pois vanteelta että näkee sisään.

tiutau
27.12.2012, 20:34
kiitti vastauksista, juuri kävin ajamassa 20 km ja ei ainakaan vielä ole pattia nostanut ja paineitakin laitoin 2bar. Täytyy ensi viikolla käyttää rengaskoneessa rengas ja kattoa sisäpuolelta tilanne.

tleppis
27.12.2012, 21:02
toi on muuten kestävä rengas mutta kylet on heikot mulla meni risu kylestä läpi

Mase
29.12.2012, 22:52
Vaikuttaa hyvin pitkälti kuinka nopeasti ajat ne 2 km. Maantienopeuksissa (80-100km/h) riittää 100m ja sivuteillä 1000m(20km/h) ennenkuin renkaan runko ja tubeleskalvo menee rikki/puruksi.

Porvoon Hilma
21.05.2014, 11:25
Löyty sopivasti vanha topiikki.

Hilman eturengas tyhjeni ja rengastohtori sanoi, että on runko rikki. Sahara 31x10,5"/15. Ei kuulemma voi mitään tehdä. Melko totaalituomiolta kuulostaa.

Niin ja sitten mulle puhuttiin jostain vanteen aiheuttamasta aihdistuksesta..., mä kyselin ja koetin udella, mutta ei tulosta. Mikäs juttu tää sitten on ?

Olisko jotain poppakonstia elvyttää vanhaa rinkulaa?

Jänkhäsatv
21.05.2014, 15:14
Kuva vauriosta kertos enemmän.

Porvoon Hilma
21.05.2014, 15:42
Kuva vauriosta kertos enemmän.

Juu, kunhan saan kumin "korjaamosta".,

Arpe
21.05.2014, 17:01
Joskus ajoin pari kilometriä tyhjällä renkaalla pakon edestä, sisältä tuli lapiollinen kumirouhetta... rengasliike ei suostunut korjaamaan kumia joten korjasin itse, yhteensä 12 paikkaa sisäpuolelle plus sisärengas. Sillä pystyi ajamaan vielä kaksi offireissua, pilalla se käytännössä oli:o

Jokseenkin näin. Ite ajoin jotain 500metriä seuraavalle linja-autopysäkille. Vanne mankeloi renkaan sisäpuolelle hiertymät,joihin laitettiin pahimpiin kohtiin useitampia paikkoja + sisägummi. Kumiukko lupas takuuta korttelin verran,mut kesti normaalissa katukäytössä hyvin..

sisua45
21.05.2014, 20:21
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6738&pictureid=155408

Voiks tän vielä korjata? :D

sos
21.05.2014, 20:26
heleposti kamelinpaskalla isoimmat ja sit korjausvaahdolla loput:)

pee
21.05.2014, 20:39
eihän tuo poikkea aurinGon polttamista siroccoista mitenkään :D

Porvoon Hilma
21.05.2014, 20:42
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6738&pictureid=155408

Voiks tän vielä korjata? :D

Onhan tossa vielä enemmän kumia kuin reikää :D

Tää mun tapaus ei ole ihan noin ilmavan kuohkea.

-MaTTi-
21.05.2014, 21:07
Suzzukin alla menis vielä, elis runkoki vähäsen. :D

Bj Andy
22.05.2014, 09:16
Jep joo. Tod,näk siitä renkaasta tuli kukkalaatikko tms.

Pinnatut renkaat kun on jo sillä kuuluisalla toisella kierroksella niin noihin saa henkisesti varautua. Jokinlainen runkotakuukin noilla on mutta lienee menny jo hilman kohalla ohitse...

Late_
22.05.2014, 21:23
Jep joo. Tod,näk siitä renkaasta tuli kukkalaatikko tms.

Pinnatut renkaat kun on jo sillä kuuluisalla toisella kierroksella niin noihin saa henkisesti varautua. Jokinlainen runkotakuukin noilla on mutta lienee menny jo hilman kohalla ohitse...

No eihän minkään pinnoittamon runkotakuu voi kattaa tyhjänä ajamisesta johtuvia vikoja olettaen että se tyhjeneminen on aiheutunut jostain muusta kuin runkoviasta.

Jappi
22.05.2014, 21:48
Insoissa käy tuuri jos saa sarjan painoihin alle 100g/vanne jo uutena joten runkojen laatu voi olla vähän mitä sattuu...

RIPAX
22.05.2014, 22:01
Onhan tossa vielä enemmän kumia kuin reikää :D

Tää mun tapaus ei ole ihan noin ilmavan kuohkea.

Ihan paska rengas,kai saan takuuseen uuden?:D

Porvoon Hilma
23.05.2014, 16:46
Ohessa kuvia potilaasta

Ei saa kuin yhden kuvan, joku tökkii...

Tuossa näkyy ihan selvä reikä, joka saattoi tulla jarruputken katkeamisreissulla. Todennäköisesti ajoin raivaussahalla lyhyeksi katkottuun kantoon ja se meni suoraan läpi. On tuo rengas muutenkin pykinyt ja erilainen kuin muut, joissa ei ole murtumia. Kun kun vaihdoin tilalle vararenkaan, niin loppui myös ihmeellinen woblaus ohjauksesta.

Porvoon Hilma
23.05.2014, 20:52
Yksi kuva tulee kerraallaan...

Renkaan reunan murtumaa. Oisko tullut kun ajoin 7 metriä tyhjähköllä renkaalla?

Ei ihan samanlainen kuin tuo sisua45:n yksilö :)

Porvoon Hilma
23.05.2014, 20:53
Onks tää paistovuosi?

Siis ylösalaisin ..

Reetu
23.05.2014, 21:50
Leppuuttaja tai hätävaravararenkaan jos saap kursittua...

sisua45
23.05.2014, 23:43
Samanlaista pikkumurtumaa mullakin on Insoissa. Niillä ei ole ajettu metriäkään ilman ilmaa, vähintään kilo ollut metsässä. Asvaltilla ajettu 0 km. Rengashan on ympäripinnattu, joten kyljen kerros saattaa murtua pinnasta.

Renkaaseen tossua vaan, niin menee vielä hyvin.

waffen
24.05.2014, 00:04
itse ajoin joskus tyhjällä insaturbo renkaalla helsingin myllypurosta keskustaan matkaa tulee noin 13km ja ihmettelin kun tuntuu olevan vähän jäykkä ohjaus :D sit lisäsin ilmaa ja huomasin että rengashan vuotaa. laitoin renkaaseen renkaan paikkais pullon ja nyt olen ajanut ainakin useemman vuoden:)

itse rupeisin olemaan huolissani renkaan rungoista vastakun renkaassa alkaa näkyä pahkuroita jne.

Jappi
24.05.2014, 01:51
Mitään muuta kuin paikka reikään ja tasapainotusta jos ei auto pysy lapasessa... Renkulat on sellaista laatua ettei "tein itse ja säästin" korjaus sitä pilaa... Hiton hyvä pito noissa on metässä mutta ei ne oikein tiekumit ole..

Porvoon Hilma
24.05.2014, 07:22
Juu, jonkunlainen vararengas tuosta saattaa tulla vielä, mutta ajattelin ihan investoida uuteen kautsuun ja rautaan eli kyllä tuo vanha joutaa pois kun mulla on samat renkaat tielle ja metsään.

Vanteet on varmaan pakko uusia tai puhkua puhtaaksi, ne melko etniset.

Vielä kysymys: liekö väliä, että onko etuakselilla vaikkapa z- merkkiset renkaat ja taka-akselilla Y- merkkiset kunhan ovat kummatkin kesärenkaat ja halkaisijat ovat lähes samat ? Tuntuu olevan yleinen kysymys ja vastaukset on useimmin kyllä. Mikä lie virallinen totuus ?

pee
24.05.2014, 07:40
Onks tää paistovuosi?

... kyllä, silloin siihen on viimeks ladattu lisää Gummia, runko tietty wanhempi ja kokeneempi

Jappi
24.05.2014, 15:03
Vielä kysymys: liekö väliä, että onko etuakselilla vaikkapa z- merkkiset renkaat ja taka-akselilla Y- merkkiset kunhan ovat kummatkin kesärenkaat ja halkaisijat ovat lähes samat ? Tuntuu olevan yleinen kysymys ja vastaukset on useimmin kyllä. Mikä lie virallinen totuus ?

Jos todellinen vierintäkehä on suunnilleen sama niin eipä tuolla mitään väliä ole. Ja kun ei käyttele nelikkoa kestopäällysteillä tai muilla pitävillä alustoilla niin kokoerollakaan ei ole väliä.