alticity
22.12.2012, 22:46
Laittelin -04 automaatti-ilmastoituun kdj-120:seen eberin seuraavilla ohjeilla:
"Katkaise kuljettajan jalkatilassa mustalta liittimeltä lähtevä harmaa/sininen johdin. Kytke kennopuhaltimen johtosarjan 4mm musta johto katkaistun johdon liittimen puolelle ja 4mm musta/violetti johto puhaltimen puolelle. Liitä ohjausjohto musta/violetti johtoon ja vie se lämmönsäätöpaneelin taakse. Katkaise lämmönsäätöpaneelin takaa katsottuna oikean puoleisen pistokkeen oikeaan yläkulmaan tuleva harmaa/sininen johto. Liitä lämmönsäätöpaneelin taakse tuomasi ohjausjohto katkaistun johdon pistokkeen puolelle ja eristä johdon toinen pää."
Nyt kun eberi lähtee päälle, lämppärin ohjauspaneeliin tulee sähköt mutta puhallin on nollilla. Kun näpyttelee puhaltimen kierrosnopeuden säädintä se lähtee pyörimään. Jos sen jättää nolla-asentoon ja käynnistää auton se lähtee pyörimään sitä kakkosnopeutta tai mitä se nyt haluaaki pyöriä. Samoten jos eberi on päällä ja sammuttaa auton se jää pyörimään. Ja ei ole merkitystä onko ilmastointi automaatilla vai ei kun sammuttaa auton.
Eli mikähän nyt on väärin, pitääkö tehdä vielä joku kytkentä vai joku muu kikka?
Wihuri Oy:n tekemä ohje on kyseessä. Siinä lukee myös että asennuksen tulee suorittaa ainoastaan maahantuojan valtuuttama, ammattitaitoinen asentaja jota minä en kyllä ole:)
"Katkaise kuljettajan jalkatilassa mustalta liittimeltä lähtevä harmaa/sininen johdin. Kytke kennopuhaltimen johtosarjan 4mm musta johto katkaistun johdon liittimen puolelle ja 4mm musta/violetti johto puhaltimen puolelle. Liitä ohjausjohto musta/violetti johtoon ja vie se lämmönsäätöpaneelin taakse. Katkaise lämmönsäätöpaneelin takaa katsottuna oikean puoleisen pistokkeen oikeaan yläkulmaan tuleva harmaa/sininen johto. Liitä lämmönsäätöpaneelin taakse tuomasi ohjausjohto katkaistun johdon pistokkeen puolelle ja eristä johdon toinen pää."
Nyt kun eberi lähtee päälle, lämppärin ohjauspaneeliin tulee sähköt mutta puhallin on nollilla. Kun näpyttelee puhaltimen kierrosnopeuden säädintä se lähtee pyörimään. Jos sen jättää nolla-asentoon ja käynnistää auton se lähtee pyörimään sitä kakkosnopeutta tai mitä se nyt haluaaki pyöriä. Samoten jos eberi on päällä ja sammuttaa auton se jää pyörimään. Ja ei ole merkitystä onko ilmastointi automaatilla vai ei kun sammuttaa auton.
Eli mikähän nyt on väärin, pitääkö tehdä vielä joku kytkentä vai joku muu kikka?
Wihuri Oy:n tekemä ohje on kyseessä. Siinä lukee myös että asennuksen tulee suorittaa ainoastaan maahantuojan valtuuttama, ammattitaitoinen asentaja jota minä en kyllä ole:)