PDA

View Full Version : vitara lämmöt

tapsa1
11.12.2012, 07:26
Olisiko kellään tietoa mikä on vikana 91vm. vitarassa kun ei nosta lämpöjä? Olen vaihtanut vesipumpun ja termostaatin mutta ei lämmöt nouse kuin 40-60 asteeseen.

LaaLaa
11.12.2012, 08:18
Oletko varma lämpötilasta? Olisiko mahdollista, että mittarin anturi on väärä/sökö?

onnikka
11.12.2012, 08:45
mulla oli vitarassa samat ongelmat ei noussu lämmöt mittarinmukaan juuri ollenkaan vaihdoin termarin ja anturin eipä auttanu kuitenkin moottorin lämmöt oli normaalit kun mitattiin toisellamittarilla,taitaa olla suzukin ominaisuus että oma mittari valehtelee.

Filipsi
11.12.2012, 09:04
mullaki näyttää mittarin mukaan ettei lämpiä juuri ollenkaan.
tarvikeanturi on tällä hetkellä.
moottori kuitenkin lämpiää normaalisti ja kaikki pelaa niinku pitääki.

Smäkä
11.12.2012, 11:40
Sama minulla, oikeasti lämpenee mutta mittari ei nouse kuin hiukan
Infrapunamittarilla (pyssymalli) piti tarkistaa

vellihousu
11.12.2012, 12:18
Jaa on siis tyyppivika. Mun on jo useita vuosia pitäny ostaa uus termari, mut aina unohtunu. Lämmöt ei siis nouse ees mittarin puoliväliin(paitsi jos on oksa flektin välissä)

Smäkä
11.12.2012, 12:26
Minäkin vaihdoin termostaatin ja anturin - joskin omani keitti ja kansi piti tehdä...
Silloin nousi tappiin
Nykyään nousee vajaan sentin jos sitäkään.

Mutis
11.12.2012, 18:41
Samaa juttua pohtinut itsekseni jo jonkin aikaa, kun viisari ei nouse kunnolla.
En ole turhia murehtinut, vaan antanut mennä vaan. Eikä ole juurikaan vaikutusta kuinka paljon polkee jossain mättäässä menemään.
Eihän pumpun vika oireilisi tuollalailla?
Kun käden tuuppaa konehuoneeseen ja koittaa, niin ihan ok lämpöiseltä tuntuu ja kaikki näyttää olevan päällisinpuolin ihan ok.

Mut se viisari ei vaan nouse sen ylemmäs.

Ehkä Vitara-miehen täytyy vaan tottua siihen, ettei se viisari toimi niinkuin yleensä. :D :D

vellihousu
11.12.2012, 23:09
Jep, puol heijarilla mennään.