View Full Version : gr:ään 12ht kone
gr patrol
08.12.2012, 22:17
onko kukaan laittanu gr patrolliin hj 61 konetta?? että onkohan hirveän kova homma?? laatikon pulttijako varmaan pitää tehdä välilaipalla ainkin.. tai onko helpompi laitaa mersun om 606 kone?? samat muutokset varmaan saa tehdä..
kertokaa jos on tietoa:D
ja monelle herää kuitenkin kysymys miksi kone pitäisi vaihtaa??
että sais enenmmän woimaa:D:D
no jos voimaa haluaa niin eikös se mersu ois parempi vaihtoehto..
gr patrol
08.12.2012, 22:34
olishan se.. se on ainakin paljon kevyempi ja kestävämpi... mutta puolet kalliimpikin,
saanekko siitä 12ht:sta sen enempiä irti ku patrollin kutosestakaan
tapsa4x4
08.12.2012, 22:51
Laita se patrollin 4.2 6-diesel sopii helposti ja voimaa saa niin että heikompia hirvittää. Ausseilla oli yli 400hv takapyöriltä tollasella koneella.
Sekä etuakseli massa voi mennä yli kun 12-ht painaa varmaankin 200kg enenmän kun rd28t.
http://www.youtube.com/watch?v=hMlrjRbynFQ
http://www.youtube.com/watch?v=A13YIgHF2ok
http://www.youtube.com/watch?v=wY7z6qchq1Y
tai jos lompakko kunnossa niin tollasesta datsunin tärpätti moottoristakin tuntuis irtoavan ihan sopivasti jos tarviaa.->http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=VrsAVBI1wyg&NR=1
gr patrol
09.12.2012, 17:46
mahtaa olla hankalan taka hommatta tuo tuo 4.2 diesel pata.. joo tuon hj:n koneen voi varmaan unohtaa painon takia.. paljokohan tosta rd28t moottorista saa tehoa ulos.. sais nyt ainakin 200hv ja 600nm olla tehoa. on vaan niin huono toi moottori kun imu ja pakosarja on samalla puolella..se on niin ahdas kun meinas olla jo ahdasta tuon isomman turbonkin kanssa.. ja tuokin jää pieneksi hetken päästä....
tapsa4x4
09.12.2012, 19:54
suomessa on noita 4.2 jokunen näkynyt,virosta kannattaa kysellä ovat tuoneet englannista aika paljon noita.
kyllä siihen saa mahtumaan aika isonkin turpon kun tekee pakosarjan uusiksi ja muuttaa turbon paikkaa reilusti.
gr patrol
09.12.2012, 20:04
käyköhän se 4.2 suoraan 2.8 vaihdelootaan?
joo sillä sais kyllä isomman turbon mahtumaan mutta on se aika ahdas tila tehdä mitään kummosta pakosarjaa. pitäs imusarjaakin muokata niin sitte olis paremmin tilaa..
Ja minkä helvetin takia 12h-t rytkytintä edes kukaan ajattelee mihinkään työntävänsä...?
Woimaa siitä saa vähän enemmän mutta ei ainakaan maastoajuun siitä pannusta ole kuin radikaalien muutosten jälkeen.
toyota4x4
09.12.2012, 22:48
Ja minkä helvetin takia 12h-t rytkytintä edes kukaan ajattelee mihinkään työntävänsä...?
Woimaa siitä saa vähän enemmän mutta ei ainakaan maastoajuun siitä pannusta ole kuin radikaalien muutosten jälkeen.
no ei tosta nissanin 2.8 koneesta saa minkäänlaista alhaalta vääntävää offi moottoria. enemmän kuutiota enemmän vääntöä. mersun koneetkin on vain 3 litrasia.
huom.osaamattomissa käsissä meno on samanlaista rynkytystys 61:sellä ja 2.8td patrollilla.
toyota4x4
09.12.2012, 22:52
käyköhän se 4.2 suoraan 2.8 vaihdelootaan?
joo sillä sais kyllä isomman turbon mahtumaan mutta on se aika ahdas tila tehdä mitään kummosta pakosarjaa. pitäs imusarjaakin muokata niin sitte olis paremmin tilaa..
kyllähän se samaan lootaan käy. jakis on kuulemma isomilla rattailla 4.2 litrasessa
gr patrol
09.12.2012, 23:16
niin ei siitä varmaan saa mitään 1500rpm vääntävää moottoria mutta en sitä ole edes yrittämäskään. sais yläkierroksille vetoa enemmän.. siksi mietin tuota 12ht kun oli hj sellasella koneella pikkusen ruuvattuna ja veti kyllä paljon paremmin kun patrolli. toki onhan se paljon isompi kone,ja pirun moinen rynkytes oli jos ei painanu kaasua oikein.. mutta ruuvaan nyt ainakin vielä tota patrollin omaa konetta JOS sitä sais paremmaksi... niin ei tarvi sitten moottoria vaihtaa... pitää kattella sitten tota 4.2 moottoria jos moottoria rupean vaihtamaan..
tapsa4x4
09.12.2012, 23:21
no ei tosta nissanin 2.8 koneesta saa minkäänlaista alhaalta vääntävää offi moottoria. enemmän kuutiota enemmän vääntöä. mersun koneetkin on vain 3 litrasia.
huom.osaamattomissa käsissä meno on samanlaista rynkytystys 61:sellä ja 2.8td patrollilla.
Kyllä mä voin ainakin 2.8 koneella ajella tyhjäkäynnillä mettässä vaikka on 39" alla ja pakkokin ajaa tyhjä käynnillä kun tojotat tuntuu olevan reitin tukkeena koko ajan.
mieluummin ajan kaasu pohjassa.
gr patrol
09.12.2012, 23:33
mulla on 35 renkaat alla ja hyvin tuollakin voi noin mettässä ajella jaksaa kyllä mennä pienilläkin kierroksilla mun tarpeisiin metsäs, mutta tie ajossa sais olla tehoa enemmän..
huom.osaamattomissa käsissä meno on samanlaista rynkytystys 61:sellä ja 2.8td patrollilla.
:D:D:D
Kyllä mä voin ainakin 2.8 koneella ajella tyhjäkäynnillä mettässä vaikka on 39" alla ja pakkokin ajaa tyhjä käynnillä kun tojotat tuntuu olevan reitin tukkeena koko ajan.
mieluummin ajan kaasu pohjassa.
Tuntuu olevan ennemmin sääntö ku poikkeus, että nipponimies ajaa nilkka suorana :D
Ääni kuutiotuumille ;)
gr patrol
10.12.2012, 22:54
tasa kaasulla mennään
gr patrol
10.12.2012, 22:56
eli pohjassa siis :D
fintroll
10.12.2012, 23:01
käyköhän se 4.2 suoraan 2.8 vaihdelootaan?
joo sillä sais kyllä isomman turbon mahtumaan mutta on se aika ahdas tila tehdä mitään kummosta pakosarjaa. pitäs imusarjaakin muokata niin sitte olis paremmin tilaa..
Ei. Kytky on issommin 4.2:lle. Mutta jos moottori tule kytkin ja kytkin "kello" kans se sopii suomalainen 2.8 vaihdelaatikossa.
Ja Nähin moottori Suomessa täällä http://www.autopurkaamot.com/naytaosa.php?id=193057&osa=moottori%20TD42%20diesel&vhaku=14,439,17,&sivu=
gr patrol
11.12.2012, 22:51
kiitos tiedosta..