Kirjaudu sisään

View Full Version : rangen kaasutin ongelma


OsQ
28.11.2012, 18:16
Elikkäs toinen kaasareista ei oikein suostu yhteistyöhön :(
Ei käy siis tyhjää kaikilla ennenkuin irroittaa sen iskarin kaasarista ja painaa takaisin paikoilleen, vasta sitten käy kaikilla.
Öljyt on tarkistettu ja kunnossa siltäosin.
Onko jonkulla tietoa mikä voisi olla ongelma?

-Osku

baxxter
28.11.2012, 18:48
Ota kaasarista kansi pois ja putsaa luisti.

Neula voi myös jumittaa suuttimeen, mutta tätä ei pitäis tapahtua ellei ole pohjasta säädettävä malli ja ruuvattu niin paljon rikkaalle (säätöruuvia auki) että suutin olis liikahtanut ja sen jälkeen kierretty laihemmalle (säätöruuvia kiinni)

ZeiZei
28.11.2012, 19:59
Tarkista myös ettei luisti ala jumittamaan siinä vaiheessa kun kirit ne kannen ruuvit, omassa kerran kävi niin. Kokeile kaasarin kurkusta pikku meisselillä luistia, kohotat sentin verran ja päästät putoamaan, pitäisi liikkua vapaasti.
Posted via Mobile Device

OsQ
29.11.2012, 12:17
Kiitos vinkeistä, tarkistellaan nämä :)

-Osku

vepele
29.11.2012, 12:36
Ja tuolt sit säätöohjeita
http://www.offroadpaja.fi/Temp/RR_Kaasutinohje.pdf

OsQ
03.12.2012, 09:22
tutkiskelun jälkeen kuskinpuolen(vasen) kaasutin toimii täydellisiesti mutta hantinpuolen ei palaudu täysin alas ennenkuin ottaa iskarin pois. ilman iskaria liikkuu täysin moitteettomasti :confused:
mikä siinä iskarissa voisi jumittaa luistia siten että ei palaudu alas asti?
Toiseksi ei millään perkeleelläkään lähde kylmänä ilman pilottia käymään mutta kuumana lähtee moitteetta?
-Osku

baxxter
03.12.2012, 10:37
tutkiskelun jälkeen kuskinpuolen(vasen) kaasutin toimii täydellisiesti mutta hantinpuolen ei palaudu täysin alas ennenkuin ottaa iskarin pois. ilman iskaria liikkuu täysin moitteettomasti :confused:
mikä siinä iskarissa voisi jumittaa luistia siten että ei palaudu alas asti?
Toiseksi ei millään perkeleelläkään lähde kylmänä ilman pilottia käymään mutta kuumana lähtee moitteetta?
-Osku
Kaasariremontin yhteydessä sai hetken näprätä että sai suuttimen keskitettyä. Jos suutin ei ollut ihan keskellä, luisti liikkui nätisti kunnes ruuvasi kaasarin kannen kiinni iskareineen. Ota luisti pois ja kurkkaa onko (messinkinen?) suutin keskellä kaasarin (alumiini)runkoa. Suutinta saa pienellä ruuvarilla keskitettyä kun kääntää säätöruuvia tarpeeksi rikkaalle (aukipäin). Näin ainakin noissa mun kaasareissa, jotka on pohjasta säädettävää mallia. Yläkautta neulasta säädettävistä kaasareista ei ole tietoa.
Ryyppyhän toimii niin että kuskinpuolen kaasarissa on hana joka avaa yhteyden kohokammiosta molempien kaasareiden kurkkuihin (pelkääjän puolelle letkua pitkin.) Myöskin alipainevuodot (esim huohotinletkut) vaikeuttavat erityisesti käynnistymistä. Tuo oma katiska on myös aika huono lähtemään kylmänä käymään, tosin käynnistyy ilman pilottia..

slipoveri
03.12.2012, 11:00
Edellleen paras suomenkielinen säätö ja huotoohje ströpereille taitaa löytyä tekniikanmaailmasta n.17 ja vuosi 1979

OsQ
03.12.2012, 14:41
Kiitos slipoveri!
Tuli ostettua tua artikkeli ja nyt alkoi tuo säätö aukeamaan!

-Osku

ZeiZei
03.12.2012, 19:03
Poistin kun oli samat ohjeet kuin pajan linkissä

OsQ
03.12.2012, 19:06
Jos on kiinnostusta siihen tekniikan maailman ohjeisiin niitä voi minulta tiedustella tai jos johonkin ne uppaisin :rolleyes:

-Osku