View Full Version : nissan
onko kukaan törmännyt tällaseen vikaan auto nissan kinkap 2,5 tdi 2001 eli kone on työntötankomoottori ,tyhjäkäynnillä ja hiukankin kaasuapainamalla kuuluu koneesta sellanen kalkatus kun venttiili nakuttas kun moottorilla jarruttaa niin ei kuulu mitään ylimäärästä ,mulla auto ollu senverran että olen ajanu 4-5000km ja sama kalkatus kuulunu kokoajan ei ole koventunu välillä hiljasempi nakutus,suuttimet uusittu just eikä niissä pitäis olla mitään vikaa,jos jollakin ollu samoja ongelmia ja on asia selvinny niin olisin kiinnostunu tiedoista.
Mulla oli samat oireet. Moottori avattiin ja todettiin että runkolaakereista pinnat pois sekä kiertokankien laakerit aivan loppu. Nippanappa selvisi kampuran hionnalla. :)
Tuo ääni tosin ei sitten loppujen lopuksi liittynyt noihin, vaan kannesta oli useampi seeti irti jotka sitten äänsivät.. Hieno peli. Autolla oli kuitenkin ajettu n. 140tkm silloin ja huollettu ohjeen mukaisesti. Mitään vikoja tai muita oireita kuin tuo ääni ei ollut, onneksi tuli kone avattua ajoissa. Kampura olisi maksanut pitkälle toista tonnia.
Aikanaan oli Corollassa vastaava juttu mutta ääni ei kuulunut tyhjäkäynnillä, moottorilla jarruttaessa kylläkin. Hiljeni kun alkoi vedättämään. Lopputuloksena olikin 3 reikää lohkossa kun tuli kanget kurkistelemaan ulkoilmaa. :D
Ettei ois tuon -an-:n tapasu kysseessä... Jos vielä YD25-sarjanen keulalla, niin kannattaa tarkistuttaa alakerta heti. Voi yks kaunispäivä losahtaa ja sit tuleekin koneen ettintä eteen. Ja vaik kilsoja ei oo tuonkaan enempää, niin noissa kilsoissa niitä jo losahtanut. Pari tuossa paikallisella korjaamolla korjattu jo, ja osien odotteluun tosen kohdalla meni 2kk... Kaverille tarjosivat tuon ikästä vaihdossa kaupastakin ja ei huolinut ku tiesi tuosta piilevästämoottoriviasta. Ei ollut papereissa mainintaa et ois aukastu ja vaihdettu kk-laakereita ja pultteja uusiin. Kauppias vaan teli, että mistä se sen tiesi et siinä ois tuollasta ongelmaa tiedossa ellei oo korjattu.
Mulla oli samat oireet. Moottori avattiin ja todettiin että runkolaakereista pinnat pois sekä kiertokankien laakerit aivan loppu. Nippanappa selvisi kampuran hionnalla. :)
Tuo ääni tosin ei sitten loppujen lopuksi liittynyt noihin, vaan kannesta oli useampi seeti irti jotka sitten äänsivät.. Hieno peli. Autolla oli kuitenkin ajettu n. 140tkm silloin ja huollettu ohjeen mukaisesti. Mitään vikoja tai muita oireita kuin tuo ääni ei ollut, onneksi tuli kone avattua ajoissa. Kampura olisi maksanut pitkälle toista tonnia.
oliko sun mosa se vanhempi vai 2002 tai uudempi noissa ollu vikoja laakereissa jakansissa tämä mun kone pitäis olla se vahvempiversio väittivät parissakin koneistamossa,jos laakerit olis niin loppu että kalkattaa noin niin olis varmaan jo kulunu loppuun,ja kyllähän lakruvika pitäis kolista jokatilanteessa.kammiovika veikkas yksi koneistaja mutta sano että olis jo pudonnu männänpäälle noilla kilsoilla onhan tuo jo mullakin kolissu ainakin 4000km ,tiedä häntä,kai se olis halvinratkasu tempasta mosa levälleen niin selviisi mikä nakuttaa,onhan sillä jo 280000 km ajettu
kai se olis halvinratkasu tempasta mosa levälleen niin selviisi mikä nakuttaa,onhan sillä jo 280000 km ajettu
Joo, aina halvempaa kuin se, että tulee huohotusvikaa reikäisen lohkon takia.
mikkoimp
28.11.2012, 22:46
jos laakerit olis niin loppu että kalkattaa noin niin olis varmaan jo kulunu loppuun,ja kyllähän lakruvika pitäis kolista jokatilanteessa.
kyllä ne yllättävän kauan kestävät vikaisenakin ajaa, ja jopa kampiakseli katkinaisena ja laakerivika ei koko aikaa äännä.
mutta en siis välttämäti veikkaa että tuo sinulla olisi laakeri vikaa...
Painelaakeri rallattelee?
mahtaako tollasesta nissanista lähtee öljypohja pois ettei tartte konetta nostaa paikaltaan ,kattos ne laakerit.2001 mallin 4wd
Painelaakeri rallattelee?
Kytkimen ku painaa pohjaan, nii pitäs rallatus kadota, jos painelaakerissa
vikaa. Tämän kait tiesitkin:)