PDA

View Full Version : HJ:n pyöränpultit...

hj 60/61
27.11.2012, 15:17
Mistähän sais tilailtua uudet pyöränpultit ja mutterit HJ:hin? Vanhat vielä paikoillaan, mut ajattelin uusia kaikki kerralla, kun joka nurkassa on joku hieman jo poikineella kierteellä...:rolleyes: ja yhden jo oon katkaissut...

hakoteilla
27.11.2012, 15:32
Yllättäen Toyotalta, eikä olleet edes älyttömän pahan hintaisia, muutaman euron kappale ne pultit.

rocky86
27.11.2012, 15:32
Kyllä nuita löytyy hyllytavarana ainakin täälläpäin raskassarja liikkeessä.

Palde
27.11.2012, 20:15
Säästin ja ostin Motonetistä ...en osta enää !
Venyy ja katkee ...

Viipo
27.11.2012, 23:02
(edit) möin jo omat halvalla (25e/12kpl)!

Alkuperäset etupyörän pinnapultit maksaa punatiskillä 110e/12kpl,

PERSKUTTA
28.11.2012, 19:45
Ostin Biltemasta kupumutterit, oikeen kullan väriset. Maksooki jotain 5€/16kpl. Ihan käypäset on ollu :D

fanito
28.11.2012, 19:58
pultti ja mutteri on ainakin tampereella eri asia.

BJ-40/76
29.11.2012, 00:59
Siis kierrehän on M12x1,5 ja vakiokartio? (tuo vakiokartio on vakiokartio)
Ja jos ei vakiokartio, niin sitten Mutterit vanteen valmistajalta!

Ja topiikin aloittaja kaipasi pultteja; niitä löytyy jostain, kun mitat, ja tuo poorimäärä on tiedossa. ja vielä pitää tietää mitat.....

Itse olen kavereille vaihtanut noita pultteja, ja ainakin silloin sopi levyjarru/rumpujarru pultit hj-6x sarjaan, siis levyt eri!

Yhtään en ole itse katkaissut (paitsi ajamalla asfalttia takaveto päällä, napalukot auki, takavedolla 5 kpl , ja vänkärin etu pyörästä !!!)

Siis noita ei varmaankaan löydy muualta, kuin Toyota:n varaosamyynnistä, taikka sitten joltain harrastajalta/purkaamolta.

ärjyy70
29.11.2012, 01:15
Kuinkakohan vakavaa periaatteessa tuo on jos yhessä pultissa mutteri pyörii "tyhjää" vanteen kohdalla jimnyn taka akselilla?

Viipo
29.11.2012, 06:44
Kuinkakohan vakavaa periaatteessa tuo on jos yhessä pultissa mutteri pyörii "tyhjää" vanteen kohdalla jimnyn taka akselilla?

ei se vakavaa oo, mut jos sieltä on pinnapultin boorit sileänä, niin mutteri voipi joskus jumia pinnapulttiin, ja et saa sitä auki, kun se vaan pyörii läpi. Täppää hitsillä varovasti se pinnapultti takapuolelta kiinni siihen vetolaippaan.

helmapelti
29.11.2012, 08:19
Jos pultin kierre on saanut osumaa niin saa helposti fiksattua kun hitsaa kierrepakan putkenpäähän ja pyörittelee kierteet kuntoon. Mulle auttoi ja uudet mutterit motonetistä, hyvin on kestänyt vaikka oon reilusti ylikiristäny ja aukonu kymmeniä kertoja.

Pulttihan kestää sitä paremmin mitä kireemmällä se on.

Nuhapumppu
29.11.2012, 09:52
Jos pultin kierre on saanut osumaa niin saa helposti fiksattua kun hitsaa kierrepakan putkenpäähän ja pyörittelee kierteet kuntoon. Mulle auttoi ja uudet mutterit motonetistä, hyvin on kestänyt vaikka oon reilusti ylikiristäny ja aukonu kymmeniä kertoja.

Pulttihan kestää sitä paremmin mitä kireemmällä se on.
Toinen vinkki jos kierteet on vähän huonot,niin mutteriin/pulttiin karkeaa venttiilin hiontatahnaa ja käsin nitkuttelemalla kiinni ja auki,ainakin muutaman kierteen olen näin elvyttänyt ja hyvä on tullut. Muistaa vaan puhdistaa tuon tahnan pois homman jälkeen kunnolla.

_kekkula_
01.12.2012, 13:46
Mä ostin iha normi tarvikeliikkeestä pyörän pultteja pussillisen hj:n. Olikohan siinä joku että ne oli kaks milliä lyhyemmät tms. Siis taakse ostin kun niitä meni joskus aika paljon poikki.