PDA

View Full Version : Kohta on Nasuja kaupan...


Bj Andy
21.11.2012, 23:26
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012112116356481_uu.shtml

Kukahan trokari tuonkin kaupan on saanu aikaan? No 27 donaa ei ole paljon tommosesta.

Ja Ot:nä Svidu on tuolla meitin armeijalla köyhä meininki nykyään kylällä oli joku harjoitus ja ohitin mönkkärillä jonkun Defen mikä ajoi ihan hemmetin hiljaa. No se tuli perässä kaupan pihaan ja syykin selvisi varovaiseen etenemiseeen, ja se oli se että se oli oikeasti kattoa myöten täynnä sekä tavaraa että ukkoja ja siitä ei nähny kuin eteen ja vasemmalle... Ennen tommonen kuorma oisi viety Rasilla ja muuli perässä...

A-P
23.11.2012, 15:48
Johan niitä bensa-Nasuja oli Tervolan viimeisimmässä huutokaupassa. Kaikki Rover-moottoriset tulevat poistoon.

JJ90
23.11.2012, 16:47
Ennen tommonen kuorma oisi viety Rasilla ja muuli perässä...

Jospa ne oli spolleja eikä niil ollu kellään ceekorttia.:D

HiluMiks
23.11.2012, 21:08
Vitsi kun ois lotto voitto tai muuten niin rikas tälläsen ostasin heti.
Minusta oli ainakin mukavia pelejä Nasut ajella.
Ylämyllyllä oli noita Roverin kasilla olevia lähes tuliteriä vuonna 1990.
Niillä oli lysti ajaa joskus vietiin ajamalla Ylämylly-Nurmes.
Bensaa tankattiin perille päästyä lähes 200 litraa:D

Sillon tuli käytyä ekan kerran Juukan Seo:llakin :)

Bj Andy
23.11.2012, 21:15
Johan niitä bensa-Nasuja oli Tervolan viimeisimmässä huutokaupassa. Kaikki Rover-moottoriset tulevat poistoon.

Joo tosiaan ja onhan näitä näkyny jo myynnissäkin.

En tiiä onko nää sitten niin paljon huonompia kuin Bankut ettei näitä kannata dieselöidä?? Ja päivittää muutenkin.

Yölento
23.11.2012, 21:16
Niin se kulutushan on maltillinen 1l/1km noilla bensakoneisilla. Ainakin pienemmällä koneella olevilla. :D

Bj Andy
23.11.2012, 21:47
Ite on juurikaan oo noilla ajanu vaan jätkät ketkä teki latuja nasulla kertoi notta se oli kyllä lähemmäs 4 litraa...

Tuo litrahan ny menee melkein millä maastovehkeellä vaan...

Yölento
23.11.2012, 21:50
KuittiNasu otti tiellä ajaessa litran kilometrille (3.5), metsässä varmaan menikin enemmän. Eipä tullut paljoo seurattua... :rolleyes:

Dectane
23.11.2012, 22:36
Työkaveri osas sanoa että KAIKKI bensa nasut/tekat myydään pois! Ensin hankkivat dieselit tilalle, sitten huutokaupataan

sisua45
23.11.2012, 22:51
http://www.uazbuka.ru/models/img/UAZ_tracked/unja_1.jpg

Tuli sattumalta tälläinen pönttö-uaz-bankku vastaan netissä. :) Kyllä sitä venäjälläkin osataan.

Bj Andy
24.11.2012, 00:26
Perhana TUO on hieno. Ja toivottavasti myös pöntön tekniikalla...

Mikäs tuon takana on?? Amphipönttö???

KoniJeep
24.11.2012, 00:45
Tuli ajettua Ford V6 Bangvagenilla, Rover 3.5 V8 Nasulla ja 6,2D V8 Nasulla ja kaikista kivoin peli oli kyllä toi Roover/Buick koneinen!
Olisi saanut kyllä olla tasauspyörästöissä kytkettävät lukot!

JSJ
24.11.2012, 10:13
Nasussa taitaa olla huonompaa ainakin telan pysyminen paikoillaan, bankusta ei lähtenyt koskaan tela pois paikoiltaan ja nasu miehillä jatkuvasti ongelmia telojen kanssa. Oisko tuossa yksi syy vaihtoon?

sisua45
24.11.2012, 11:44
Perhana TUO on hieno. Ja toivottavasti myös pöntön tekniikalla...

Mikäs tuon takana on?? Amphipönttö???

http://www.uazbuka.ru/models/img/UAZ_tracked/vetluga5.jpg

Joku sellanen. :D

http://www.uazbuka.ru/models/img/uaz_uzola_2411P.jpg

Tää oli söpön näköinen.

Nää on niitä vehkeitä, mitä länsimaissa pidetään vaan fotoshoppeina. Venäjällä on helpompi valmistaa tela-uaz, kuin muokata kuvaa. :)

Jos nämä kiihot... kiinnostavat, niin täältä löytyy lisää: http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=auto&tl=fi&u=http%3A%2F%2Fwww.uazbuka.ru%2Fmodels%2Fuaz_bolot ohod.html

kairala
24.11.2012, 21:46
Nasussa taitaa olla huonompaa ainakin telan pysyminen paikoillaan, bankusta ei lähtenyt koskaan tela pois paikoiltaan ja nasu miehillä jatkuvasti ongelmia telojen kanssa. Oisko tuossa yksi syy vaihtoon?

Tosi ku vesi! nyt kohta vuojen päivät seurannu noita möllejä niin häglundin tiisseli pankut on kyllä ollu lujimpia vehkeitä.

Torni huhu kertoo että nasuissa on myös ongelmana takavaunun pystyssä pysyminen?

KoniJeep
24.11.2012, 22:13
Nasussa taitaa olla huonompaa ainakin telan pysyminen paikoillaan, bankusta ei lähtenyt koskaan tela pois paikoiltaan ja nasu miehillä jatkuvasti ongelmia telojen kanssa. Oisko tuossa yksi syy vaihtoon?

Sen takia Nasussa oli aina koivuhalkoja kyyvvissä!

Dectane
24.11.2012, 22:17
Kyllä rovaniemellä bankku oli nasu, ja teka oli teka. Miten lie muualla :D

Yölento
24.11.2012, 22:19
BandWagen=Bankku
Nauha-Sisu=NaSu
Telakuorma-auto=Teka
Näin Kajaanissa joskus kauan sitten. :D

JJ90
24.11.2012, 22:28
BandWagen=Bankku
Nauha-Sisu=NaSu
Telakuorma-auto=Teka
Näin Kajaanissa joskus kauan sitten. :D

Näin se oli myös Säkylässä, kaikki ne prikaatin 3:D tekaa oli NaSuja, Hägglundsin bandwaakkeneita oli sitten Norjan keikalla Sodankylästä lainassa.

thudor
24.11.2012, 22:48
sisu na-110 reknro. 1995 vuonna 1995 oli 6.2d koneella ja nasuksi kutsuttiin kaikkia samanmoisia sisun valmistamia koneita. bankut oli bandwageneita ja tekat yleisesti nää koneet

Viipo
25.11.2012, 02:36
Mulla oli viestiteka kuitilla -04... 400km oli mittarissa, kun mulle tuli ja jo siinä vaiheessa totaalisen loppu telat, vetopyörät ja vedot koneesta :P
3.9 rooveri oli kivan pirteä, kun niitä ajoleirillä kilpaa suohon upotettiin. Meillä lillui suovesi vasta puolessa välissä tuulilasia, mutta parhaan poteron löytäneellä porukalla oli katto samalla tasalla kuin lumihangen pinta ympäröivällä suolla. Myös ojaa pitkin eteni kivasti kyljellään. Tasamaantiellä rupes turbiinilukko ottamaan kiinni vasta 80km/h vauhissa.
Mutta se diisseli. Viiden tonnin EMP-suojattu viestikoppi ja kaikki varusteet mukana... Viisikymppiä oli maksimivauhti myötätuulessa alamäkeen. Ylämäkeen piti jo melkein vaihtaa aluetta jakiksesta.

Rompe1
25.11.2012, 20:25
sisu na-110 reknro. 1995 vuonna 1995 oli 6.2d koneella ja nasuksi kutsuttiin kaikkia samanmoisia sisun valmistamia koneita. bankut oli bandwageneita ja tekat yleisesti nää koneet

Sisu NA-110 ja NA-110 GT on mulle erittäin tuttuja vuodelta -99.