View Full Version : Bronco 2:n dieselöintiä(mitsun 2,3 tai 2,5)
Ollu tuossa mielen päällä että vois koittaa vaihtaa meno vettä foordiin. Lueskelin tuossa erinäisiä sivustoja ja mitsun 2,3td kone pitäs sopia aikalailla heittämällä. 2,3l koneita ei vaan ole markkinoilla kovinkaan paljon ja tehotkin melkolailla minimaalisia, elikkäs se ensimmäinen kysymys. Onkohan tuolla mitsun(pajeron) 2,3 ja 2,5 koneella isoja eroja, lähinnä tuota laatikon pään kiinnitystä mietiskelin.
Ollu tuossa mielen päällä että vois koittaa vaihtaa meno vettä foordiin.
Oliskos tää nyt sitte sellanen tapaus, joka kannattais virittää kulkemaan sillä viinabensalla?
Jos kone on kerran menossa joka tapauksessa vaihtoon, niin ei olisi ainakaan paljoa menetettävää, vaikka motti tai pa-järjestelmä kosahtaisikin pitemmän päälle. :D
Nuhapumppu
19.11.2012, 00:21
Ollu tuossa mielen päällä että vois koittaa vaihtaa meno vettä foordiin. Lueskelin tuossa erinäisiä sivustoja ja mitsun 2,3td kone pitäs sopia aikalailla heittämällä. 2,3l koneita ei vaan ole markkinoilla kovinkaan paljon ja tehotkin melkolailla minimaalisia, elikkäs se ensimmäinen kysymys. Onkohan tuolla mitsun(pajeron) 2,3 ja 2,5 koneella isoja eroja, lähinnä tuota laatikon pään kiinnitystä mietiskelin.
Sama kiinnitys sekä 2.3 että 2.5,koneissa muutamia pieniä eroja ulkoisesti ja sisäisesti.
No itse asiassa koneessa ei ole mitään vikaa. En vaan pidä bensa koneista, diesel on vaan mukavempi ajaa metässä ja tiellä. Ja saattaa olla jopa taloudellisempiki ku tulee nuita tie kilometrejäkin kohtuullisesti.
Elikkäs, sitten jostakin vaan pajeron 2,5td halvalla ja kokeilleen. Ei nuhapumpulla ois tiedossa ylimääräsiä koneita.
Nostokurki
19.11.2012, 07:38
2.3TD isompi ahdin vakiona, muuten sama peruskone mutta iskun pituus eri. Ota 2.5TDIC kone ja 2.3TD ahdin siihen, rupeaa liikkumaankin :)
BJ-40/76
19.11.2012, 22:19
Bronkosta ei mitään kokemusta, mutta sopisko sinne joku isompi kone?
meneekö tuo mitsun 23/25 TD heittämällä laatikkoon?
Itse olen ajanut n. 300 tkm vm 81 2,3 td galantilla, ja kone on ihan kiva v.-80 neloskone, mutta pitää ajaa aikalailla huolella, varsinkin jos syöttöjä ja paineita on lisätty, Ainakin pitkässä pajerossa kannen sai halki viikonlopun aikana, kun antoi kunnolla ronttosta kylmälle koneelle ja sammutti kuuman:o
Itselläni ei mennyt yhtään kantta, paloi vaan yksi kannen tiiviste, kun joku oli vaihtanut 81 asteen termostaatin! Laatikoita meni muutama, ja yksi perä.
Toki käytin aina hyviä öljyjä, vaihdoin 5000km välein suodattimineen, ja en pokenut yhtään kylmänä, ja annoin jäähtyä viimeiset kilometrit ja/tai tyhjäkäynnissä.
yhdessä bronkossa oli patrollin 3.3 td, ja oli ihan siedettävä.
Nykyään on huomattavan aliarvostettu MB OM605? siis tuo 5 syl. 2,5 td 20 valve, ja hyvä,taloudellien, ja suorituskykyinen jo vakiona, ja potentiaalia riittää "helposti" 200 hv, tai enempään.
Ainut ongelma on, että ei taida sopia heittämällä muuhun kuin Kardaanilla kytkettävään jakovaihteistoon?
Tuossa broncossa tulee ainaki vakio akseleilla etuaksilin kantavuus tosi äkkiä vastaan. Jenkeissä kyseistä autoa on tehty tuolla pajeron 2,3td koneella ja sopii tosiaan heittämällä paikoilleen niin aattelin ottaa tämän ns. helpomman reitin... mutta onhan se kummiski aina mitsu. Itse olen aina ollut mersunkoneiden kannalla mutta nyt ei onnistu painon takia ja muihin koneisiin pitäs alkaa tekeen sovitus laippoja(myös mersun) ja simmaamaan ja ja ja ja mitä sitänyt olikaan.
Niin ja Broco 2, vm-89 painoa en muista mutta jotain 1400kg ja 2,9 V6.
2.3TD isompi ahdin vakiona, muuten sama peruskone mutta iskun pituus eri. Ota 2.5TDIC kone ja 2.3TD ahdin siihen, rupeaa liikkumaankin :)
eikö sinne mene samalla vaivalla joku ihan oikeakin ahdin?
Eiköhän, tuolla tallissa on muutamaki vaihtoehto vakion tilalle. Mitenkäs siitä tuosta 2,5 saa helpoiten lisättyä syötön määrää vai meneekö helpoiten isommalla nestepäällä?
Nuhapumppu
20.11.2012, 09:22
Eiköhän, tuolla tallissa on muutamaki vaihtoehto vakion tilalle. Mitenkäs siitä tuosta 2,5 saa helpoiten lisättyä syötön määrää vai meneekö helpoiten isommalla nestepäällä?
Kannattaa vaihtaa se nestepää ihan suosiolla,vaikka vakiona onkin 10mm niin syöttöä nostettaessa ruiskutusaika menee jo pitkäksi. Ja tämä siis jos aletaan ottamaan reilummin voimaa ulos,pikku piristykset menee vakio osilla. Ahdin kannattaa joo vaihtaa kun kone on ulkona niin nätimpi työstää.
Moro,
Mulla on 82 Bronco jossa on Nissanin sd33t, eli 3,2 litrainen TD. kyseisessä laitteessa on myös patrolin 5-vaihteinen kova laatikko. Ihan ok tuo liikkuu, väliytkset on vain aika isot kun renkaatkin on 31x10.5. mutta alennusvaihteen kera se kulkee kyllä ihan hyvin mettässäkin (mihin nyt bronco muuten mahtuu) :)
Onko sulla se isompi bronco? Mullahan on tämä pikkunen bronco 2. Taitaa nissanin koneella tulla etuakselille liikaa painoa. Välitysten kanssa on samoja ongelmia mutta katotaan miten tämä rojekti lähtee liikkeelle, olis tarkotuksena laittaa siihen myös rangen alustalla hj 61:n akselit....
Joo, tuo on tosiaan se isompi "Full-size" bronco.. tuossa ei taida tulla akselipaino vastaan kun siinä on ollut alunperin iso V8 keulalla :)
Tuossa broncossa tulee ainaki vakio akseleilla etuaksilin kantavuus tosi äkkiä vastaan. Jenkeissä kyseistä autoa on tehty tuolla pajeron 2,3td koneella ja sopii tosiaan heittämällä paikoilleen niin aattelin ottaa tämän ns. helpomman reitin... mutta onhan se kummiski aina mitsu. Itse olen aina ollut mersunkoneiden kannalla mutta nyt ei onnistu painon takia ja muihin koneisiin pitäs alkaa tekeen sovitus laippoja(myös mersun) ja simmaamaan ja ja ja ja mitä sitänyt olikaan.
Niin ja Broco 2, vm-89 painoa en muista mutta jotain 1400kg ja 2,9 V6.
Vähän ot:nä paljos tommonen vakiobronkko imee mehua satkulla?
Mulla on 32" mt kummit ja ku ajelee rajotusten mukaan niin kuluttaa n. 12 litraa matkassa ja 14 litraa mun sekalaisessa ajossa. Nyt viikonloppuna oli oulussa officrossi ja puolentoista tunnin vedossa n. 15 litraa... Ja annoin kyllä kenkää. Ei se loppu pelissä mikään iso ruokanen ole mutta ku kaipaa dieseliä ja alavääntöjä.
Pitää tuohon tosiaan päivittää nuo akselitki ku ei tuo ole oikeen hyvä varsinkaan crossi käytössä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5218&pictureid=118520
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5218&pictureid=118519
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5218&pictureid=118521
Kyllä oli kiva istua kyydissä.:)
sekeaada
24.11.2012, 09:23
moi oisko tietoo hiluxin mittaris kun meinaa heilua kun mielettömän piip... sähköinen anturi on puhistettu mutta ei pelitä .. missä vois olla vika kiitos
^Siit on paukkulaakeri porsinu, löytyy kuskinpuolen vilkunakselin vierestä.