View Full Version : HIlux vm-oo Takapään korotus
hey!
Hiluxissa oli ostaessa keula reilusti korkeammalla kuin perä, ja kun kyselin keinoja nostaa takapää samaan, sain kaksi vaihtoehtoa. jousenpäissä sijaitsevien riipukkeiden uudelleentekoa/jatkamista ja toinen oli että nylonpatukka jousipakan ja akselin väliin. Auto on siis 2000 vm. mittasin että 5cm korotus tuo balanssin ja täydellisen fengsuin autooni.
riipukkeiden jatkoa latalla ei yks tuttu suositellu kun napsuu herkästi poikki...
voisko vanhojen riipukkeiden alle pultata vahvaseinamäistä kantikasta palkin pätkää 5cm korkeasti? vai mikä olis paras vaihtoehto?
korotus blokit taakke tälläset löytyis http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=63474
vai mikä olis paras vaihtoehto?
Tuskin tarvetta olla niin korkeella joten ei muuta kun ruuvaat sauvoja löysemmälle.
toinen oli että nylonpatukka jousipakan ja akselin väliin
Nylonpatukoita voi laittaa korin ja rungon väliin, mutta ei kyllä missään nimessä akselin ja jousen väliin!! Teräksiset blokit sinne kuuluu.
hey!
Hiluxissa oli ostaessa keula reilusti korkeammalla kuin perä, ja kun kyselin keinoja nostaa takapää samaan, sain kaksi vaihtoehtoa. jousenpäissä sijaitsevien riipukkeiden uudelleentekoa/jatkamista ja toinen oli että nylonpatukka jousipakan ja akselin väliin. Auto on siis 2000 vm. mittasin että 5cm korotus tuo balanssin ja täydellisen fengsuin autooni.
riipukkeiden jatkoa latalla ei yks tuttu suositellu kun napsuu herkästi poikki...
voisko vanhojen riipukkeiden alle pultata vahvaseinamäistä kantikasta palkin pätkää 5cm korkeasti? vai mikä olis paras vaihtoehto?
Uudet takajouset korjaa takakenon ilman kikkailua, palautuu perän jousituskin kunnolliseksi taas.
hmm...miten kukaan vastailee tuollain "tällä" sivustolla. jos sen ei tarvis olla korkeammalla, olisin suomi24 foorumilta saanut neuvot keulan laskuun. Kysehän on jonkinsortin rakentelukuumeesta.
nostin eilen perän ylös ja tutkin tuota hommaa. Nuo olis varmaan nuo palikat jousipakan alle näppärin systeemi. Joutuuko siinä suuntaamaan taka akselia vai onko siellä kohdistus tapit? ei viitti irrottaa ennenkun tuon tietää.
hmm...miten kukaan vastailee tuollain "tällä" sivustolla. jos sen ei tarvis olla korkeammalla, olisin suomi24 foorumilta saanut neuvot keulan laskuun. Kysehän on jonkinsortin rakentelukuumeesta.
Täälläkin, kuten kaikilla keskustelupalstoilla, on henkilöitä jotka tietävät kaiken paremmin kuin muut. Ja toisten mielestä jos et rakenna porttaaliakseleita, hydraulivinssejä, 44" renkaita ym. et ole offari, etkä kuulu tänne palstalle :)
hmm...miten kukaan vastailee tuollain "tällä" sivustolla. jos sen ei tarvis olla korkeammalla, olisin suomi24 foorumilta saanut neuvot keulan laskuun. Kysehän on jonkinsortin rakentelukuumeesta.
nostin eilen perän ylös ja tutkin tuota hommaa. Nuo olis varmaan nuo palikat jousipakan alle näppärin systeemi. Joutuuko siinä suuntaamaan taka akselia vai onko siellä kohdistus tapit? ei viitti irrottaa ennenkun tuon tietää.
Satasen luokkaa maksaa tehdastekoset palikat jossa nastat joilla akseli sattuu kohdilleen. Näin oli miula. Eikä leimasetä valittanut :)
Satasen luokkaa maksaa tehdastekoset palikat jossa nastat joilla akseli sattuu kohdilleen. Näin oli miula. Eikä leimasetä valittanut :)
Ja tollasee about 50mm palikkaan saa matskua (levyä) vaikka joltain paikalliselta metallifirmalta. Hio/jyrsii sen sopivan kokoiseksi ja poraa keskelle reiän mihin jousen keskinaula menee. Sit vielä pätkäisee sopivasta pultista/pyörötangosta keskinaulan sille korotuspalikalle (50mm palikka = 50mm naula).
Mut jos satkulla saa palikat ja pidemmät u-pultit ni ei maksa vaivaa itte värkätä.
Ja tollasee about 50mm palikkaan saa matskua (levyä) vaikka joltain paikalliselta metallifirmalta. Hio/jyrsii sen sopivan kokoiseksi ja poraa keskelle reiän mihin jousen keskinaula menee. Sit vielä pätkäisee sopivasta pultista/pyörötangosta keskinaulan sille korotuspalikalle (50mm palikka = 50mm naula).
Mut jos satkulla saa palikat ja pidemmät u-pultit ni ei maksa vaivaa itte värkätä.
Joo unohtuki mainita et ne u-pultit tulee tosiaan mukaan.
hmm...miten kukaan vastailee tuollain "tällä" sivustolla. jos sen ei tarvis olla korkeammalla, olisin suomi24 foorumilta saanut neuvot keulan laskuun. Kysehän on jonkinsortin rakentelukuumeesta.
nostin eilen perän ylös ja tutkin tuota hommaa. Nuo olis varmaan nuo palikat jousipakan alle näppärin systeemi. Joutuuko siinä suuntaamaan taka akselia vai onko siellä kohdistus tapit? ei viitti irrottaa ennenkun tuon tietää.
Matti tuossa varmaan ajoi takaa sitä että se keula toimii päin persettä kun sauvat on kiristetty tappiin asti.
Mikä hyöty tuosta on saavutettu? Tilaa renkaan ja lokarin väliin kun rengas on kokoajan maksimi ulosjoustossa?
Yhtään enempää siellä ei ole tilaa käytössä sisäänjoustossa...
Pyöränkulmat todennäköisesti päin v****a, vetoakseleissa nivelet kovilla ja ajo ominaisuudet huonot verrattuna vakioon.
Jos kerran rakentelukuume vaivaa niin laske se keula alemmas ja hae lisätila renkaille korottamalla koria rungolta se 5 senttiä.