View Full Version : mitä sitä hyvää muuttamaan..?
young n dum
15.11.2012, 16:47
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5386&pictureid=118146
:D:D:D
Mitä sitä turhaan rahoja tuhlailemaan tuotekehittelyyn...:):):)
Niimpä...:D
http://files.myopera.com/drlaunch/albums/110279/1301.jpg
Niimpä...:D
http://files.myopera.com/drlaunch/albums/110279/1301.jpg
Voi jeesus että repesin... kiitos päivän parhaista nauruista... :D :D
Tai stten saksalaiset insinöörit eivät vain osaa tehdä kerralla tuotetta jota yksinkertaisesti ei tarvitse muutella jatkuvasti.
Tekee kerralla riittävän hyvän niin ei tarvitse piirrellä ympyröitä uusiksi.
Kova kolaus saksalaiselle insinööritaidolle kun pitää ladalle hävitä... :D
Höpö höpö, kateellisten puheita. :D
5-sarja, ja bemari yleensäkin on huono esimerkki mallien muuttumisesta. 5-sarja on uusittu 7-9 vuoden välein, eli ei kovin usein. Jos tuolle viivalle laitettaisiin vuosien 1972 ja 2010 väliset corollat, niin montako autoa olisi rivissä?
4-syl M10 moottori oli tuotannossa 25 vuotta, eipä sitäkään kauhean usein tarvinnut uusiksi laittaa...
Neuvostoliitossa tehtiin tosiaan tunnetusti kerralla hyvää. Sen minkä puoluekokous hyväksyi, niin sillä mentiin. :)
Niimpä...:D
http://files.myopera.com/drlaunch/albums/110279/1301.jpg
Voi taivas että repesin!:D:D Hyvä etten tuolilt tippunu!:D
Ei tainnu -80 olla kanttilamppulaatokkaa...
pahapaimen
15.11.2012, 23:13
VAZ-2105 (1981 - 1984)
2105:ssä oli uusi 1.3 -litrainen moottori jossa nokka-akselia käytti ketjun sijasta hammashihna. Uutuuksina oli mm. termostaattiohjattu imuilman esilämmitys ja automaattiryyppy. Vaihteiston välitykset olivat uudet edeltäjiin verrattuna. Korin pellit kattoa ja lattiaa lukuun ottamatta olivat uudet, etu- ja takavalot olivat suorakaiteen muotoset ja ovenkahvat olivat uudet. Peilit olivat sisältä säädettävät joissakin vuosimalleissa ja uutta olivat myös takasumuvalot joissakin autoissa, alumiiniset puskurit ja uusi kojelauta jossa oli myös volttimittari. Istuimet olivat uudet, samoin verhoilut.
Omapaino: 990 kg
Kantavuus: 400 kg
Huippunopeus: 145 km/h
Kiihtyvyys 0-100 km/h: 18 s
Moottorityyppi: VAZ-2105
Iskutilavuus: 1294 cc
Sylinterin halkaisija: 79 mm
Iskunpituus: 66 mm
Sylinterinkannen tyyppi: 2105-1003011
Puristussuhde: 8,5
Venttiilejä: 8
Huipputeho: 65 hp @ 5400 rpm
Suurin vääntö: 94 Nm @ 3200 rpm
Nuhapumppu
15.11.2012, 23:30
Höpö höpö, kateellisten puheita. :D
5-sarja, ja bemari yleensäkin on huono esimerkki mallien muuttumisesta. 5-sarja on uusittu 7-9 vuoden välein, eli ei kovin usein. Jos tuolle viivalle laitettaisiin vuosien 1972 ja 2010 väliset corollat, niin montako autoa olisi rivissä?
4-syl M10 moottori oli tuotannossa 25 vuotta, eipä sitäkään kauhean usein tarvinnut uusiksi laittaa...
Neuvostoliitossa tehtiin tosiaan tunnetusti kerralla hyvää. Sen minkä puoluekokous hyväksyi, niin sillä mentiin. :)
Taikka golfia,eikös siitäkin ole kohta tulossa jo joku 10korimalli,ainoana muutoksena edellisiin 5 on valot ja muutama uusi suunitteluvirhe.
Corollaa on tehty äkkiä laskettuna 11 erinmallista 46vuodessa. Eikä tuo 25v nyt kauan ole,mitsun 4G63 moottori on ollut käytössä 80-luvun alusta aina tähän päivään asti,muutamilla pikku muutoksilla. Ja samaa lohkoahan käytetään seka perus lancerissa että EVO lancereissa.
VAZ-2105 (1981 - 1984)
2105:ssä oli uusi 1.3 -litrainen moottori jossa nokka-akselia käytti ketjun sijasta hammashihna. Uutuuksina oli mm. termostaattiohjattu imuilman esilämmitys ja automaattiryyppy. Vaihteiston välitykset olivat uudet edeltäjiin verrattuna. Korin pellit kattoa ja lattiaa lukuun ottamatta olivat uudet, etu- ja takavalot olivat suorakaiteen muotoset ja ovenkahvat olivat uudet. Peilit olivat sisältä säädettävät joissakin vuosimalleissa ja uutta olivat myös takasumuvalot joissakin autoissa, alumiiniset puskurit ja uusi kojelauta jossa oli myös volttimittari. Istuimet olivat uudet, samoin verhoilut.
Omapaino: 990 kg
Kantavuus: 400 kg
Huippunopeus: 145 km/h
Kiihtyvyys 0-100 km/h: 18 s
Moottorityyppi: VAZ-2105
Iskutilavuus: 1294 cc
Sylinterin halkaisija: 79 mm
Iskunpituus: 66 mm
Sylinterinkannen tyyppi: 2105-1003011
Puristussuhde: 8,5
Venttiilejä: 8
Huipputeho: 65 hp @ 5400 rpm
Suurin vääntö: 94 Nm @ 3200 rpm
Onhan tuo niin modernin kuuloista että turhaa uutta tekemään :p Mites jenkkien koneet? Ainakin niiden bensa V8:en perusta on suunniteltu jo joskus 60-luvulla. Taitaa Corvetessakin olla vielä työntötankokone. Pikku parannuksia tehdään kyllä, mutta perusmoottori sama.
pahapaimen
17.11.2012, 10:13
Olin 80 luvun ihan lopussa raipossa ladan maantulo paikassa massaamassa noita venäläisen insinööri taidon helmiä. Oli aamulla oikein silmiä hivelevä näky mennä töihin kun tuhansia ladoja oli varastossa siinä pellolla. Siellä massattiin mm. Puolaan menevät ladat yms.
Isä ukko osti tollasen 2105 80-luvun alussa ja hävetti ja v*tutti aivan perkeleesti. Tosin sittemmin itsekin olen pari laatuskaa omistanut ja ylpeyteni niellyt, hyviä ja yllättävän kestäviä autoja.
Samsonite
17.11.2012, 10:47
Onhan tuo niin modernin kuuloista että turhaa uutta tekemään :p Mites jenkkien koneet? Ainakin niiden bensa V8:en perusta on suunniteltu jo joskus 60-luvulla. Taitaa Corvetessakin olla vielä työntötankokone. Pikku parannuksia tehdään kyllä, mutta perusmoottori sama.
50-luvulla. :)
50-luvulla. :)
Joo niinhän se taitaa olla.