PDA

View Full Version : OM 603 hyytyy...


GKC
13.11.2012, 23:25
Löpösuodattimet vaihdoin muttei meno parantunut. Siirtopumppuko temppuilee?

Kone siis käynnistyy ja käy hyvin mutta tehot on kateissa pahemman kerran... Vapari, alle 300tkm ajettu kone.

sumpe
14.11.2012, 08:26
Katoppa et pysäytin vipu on terhakkaasti ylös kun kone käy.

pee
14.11.2012, 10:24
Mikä koppa tai sovellus ?

0ltzi
14.11.2012, 18:40
tuliko ihan yht äkkiä vai voisko olla joku päässy ropeltaa pumppua?

omassa 603A oli joku laittanu vaparin pumpun säädelly syöttöä :mad:

vaihdoin turbon pumpun ja säädöt oikein ni tuli ~40hv lisää.


ookko kattonu sillon ku ei oo tehoa onko suodattimet täys? jos on niin vika ei oo siirto pumpussa.

omassa on vieläkin vikaa sammuttimessa usein jää alas vaikka virrat kääntää päälle. ja ekalla kerralla etin 3 iltaa vikaa kun sammutin jumitti sieltä pumpun sisältä. eli vaikka ulkoota olisikin vipu ylhäällä niin sisällä se voi olla vähän päällä. se on helppo tarkistaa kun avaa sen sivu kannen. vipu pitäs olla kokonaan hutlaarin suunnassa.

GKC
14.11.2012, 22:12
Täytyypä kattoa toi sammutin.

Uskoisin että on ropeltamaton pumppu kun auto on ollut palokunnalla jonka jälkeen n. 60v herrasmiehellä... Täysin orkkis kuosissa oli kun mulle tuli.

Ihan yllättäin alko. Maantiellä ei jaksa mennä 4sella enää ollenkaan...

pee
14.11.2012, 22:27
niin...


onko se G vai 124 ?

GKC
14.11.2012, 22:34
w463 GD300, vm. 1991

pee
14.11.2012, 22:39
pari ehdotusta...

- ilmansuodatin ?

- kaasuvivusto / vaijeri ?

- kaasupoljin ?

- polttoaineen esisuodatin, jos siinä suodatinjalassa kuten uudemmissa henkkareissa, tukkeaa parafiinista ?

- tankin korvausilma ?


makaava sammutin tuppaa kiusaamaan käynnistystäkin


... vuotaako / haiseeko nafta ??

GKC
15.11.2012, 08:20
-Ilmansuodatin ok
-Kaasuvaijeri/vivusto ok
-Ei haise/vuoda näkyvästi

smgt
15.11.2012, 16:33
-siirtopumppu sökö. korjaantuu sähköpumpulla.
-tukos tai murtuma tankkin ja siirtopumpun välissä.

Mika_T
15.11.2012, 22:53
Tai tankin sihti tukossa.

BJ-40/76
15.11.2012, 23:39
Pari metriä kirkasta muoviletkua, sekä imu- että paluupuolelle, ja 20 litran öljykannu dieseliä noiden päähän.
-> siis korista/rungosta tulevat dsl putket vaihdetaan noilla kirkkailla muoviletkuilla tuohon (diesel)-öljykannuun.

ja jos letkut niin pitkät, että yltää vänkärin jalkatilaan, niin joko silmämääräisesti vaikka "tuli paluuletkusta pullollinen 2:ssa minuutissa kaasu pohjassa 2000 rpm"

ja kupliahan ei pitäs olla jatkuvassa käytössä...

-> jos paranee, niin vika tankissa/putkissa?

GKC
30.12.2012, 20:34
Nopeeta toimintaa mutta nyt on jo kunnossa :D. Siirtopumpussa oli vika...Raikkaasti kulkee nytte. Kiitokset vinkeistä!