View Full Version : Fiat:n kutone wagoneerissa
Kun toi rojekti ei ole vielä päässy talliin asti eikä jaksa ulkona kärvistellä niin kysytääs raadilta:
Mikä mosa ja mistäs löytys startti?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5501&pictureid=117759
Jos vanha startti on olemassa niin numeron perusteella autosähköliikkeestä tai sitten korjaa vanhan.
Olisko noista apua: http://www.freefilesfinder.com/d117345458.htm jos on 24V startti "salamaraudalla" (muuten 12V) niin löytyy vaikka agri marketista traktorin varaosana (Fiat) tai Ivecon kuorkkeihin varaosa myyjiltä.
Minkäkokoinen kone tuo on?
Tuossa yks vaihtoehto.
http://www.konekorjaamo.fi/product_info.php?cPath=2&products_id=30937&type=1667&brand=1537&model=228&cPath=2
tuolla sivulla 39. 1180 tai 1000 vois olla lähinnä tuota sinun moottoria vastaava traktorimalli. nelipyttysten startit näyttäs olaven toisen kätisiä tuon kuvan perusteella, solenoidi toisella laidalla.
http://www.ikh.fi/documents/key20121111220111/Paivityssivut/Varaosat/C_Fiat_Fiatagri.pdf
Jos joudut tekemään KYLMÄkäynnistyksiä pakkasesta, se 24v startti ja starttirele, ei ole ollenkaan huono vaihtoehto.
^^Huh mikä hinta startilla! Tars löytää edukkaampi, ku tää on taas tlp -projekti..
Onko tossa Fiat:in koneessa numerosarja jossain mistä vois suoraa kattoo minkä kokoinen tms mosa on kyseessä?
Olisko lohkon oikealla puolella yläreunassa, pumpun yllä, imusarjan alla
Ei siitä näe suoraan mutta saa selvitettyä minkä kone se on. 806*.*** tyylinen numerosarja sieltä pitäisi löytyä
Tuota mulla on tuolla tallissa latureita ja startteja varmaa yks 50kpl joidenkin vanhojen autojen /traktorien että jos on kiinnostusta niin sen kun tulee hakemaan:D
^^ Pistin privaa..
Lohkosta löytyi tälläinen nro: 4653811
tuo pumpun takainen nro on hiukan ruosteessa, projektin päämasentaja jäi rapsuttelemaan teräsharjalla..
Mulla ylimääräisenä Fiat-wagoneerissa tommonen mosa ja startti.
Startti vissiin traktorimallia ja on liian pitkä tähän mosaan (ottaa syöttöpumppuun kiinni).
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5293&pictureid=117914
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=5293&pictureid=117913
Oliko mazda:lla nelonen vai kutonen?
Onko toi 12v?
Tosta lohkosta pumpun takaa löytyy tollanen nro: 8060.02 - 427131*
en ole ihan varma mitä tuon viivan edessä ja 2 välissä on, montako numeroa pitäisi olla?
Mulla ylimääräisenä Fiat-wagoneerissa tommonen mosa ja startti.
Startti vissiin traktorimallia ja on liian pitkä tähän mosaan (ottaa syöttöpumppuun kiinni).
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5293&pictureid=117914
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=5293&pictureid=117913
Vanha kunnon haulin syytäjä Cav ??
Jos tuo kiinnitys on tuo niin sitten siihen käy melkein mikä traktorin startti hyvänsä ainakin pienellä sovittamisella. Tuo lienee jonkinlainen universaali kiinnitys. Bendixin ratas on sitten jonkun kokoinen ja sen kanssa saattaa joutua askartelemaan.
Noin niiku ehkä tai jotain...
Nuo kiinnitykset ovat tosiaan samoja monessa vehkeessä. Aiheesta pohdintaa sisua.net-palstalla: http://www.sisua.net/forum/viewtopic.php?f=8&t=2268
Iveco 80-90-100-110NC 5,2l kone. Kannattaa etsiä se 24v startti ja laittaa sillä salamaraudalla, paljon tehokkaampi käytännössä.
solihull
15.11.2012, 09:33
En ole varma, meneekö tuonne pienempien Fiiattien startti, luulisin niin. Silloin ainakin kannattaa katsoa kun niitä 24V startteja on ainakin kahta pituutta, lyhyt ja pitkä, eroa ainakin 2". Tuonne varmaan menee pitkä malli jos se muuten sopii. Kannattaa kysyä vaikkapa www.kah.fi, siellä on ollut purkukoneita.
Ja salamaraudan saa varmaankin aika halvalla Zetorista purettuna, www.ikh.fi.
TT
Noniin, leuka on rinnassa ja kohti uusia pettymyksiä:
Kuvan startti EI käy fiatin kutoseen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5293&pictureid=117913
Tähän tarvittaisiin startti missä kiinnityspultin reiät on 10,5 cm etäisyydellä toisistaan.
Samaten lohko startinpuoleisesta reunasta vetokehän etureunaan on vain 3 cm.
Tiedä sitten onko tuo mazdalta haettu käypä traktoriin muttei siis tähän kuormiksen mottiin.
Tarvitaanko tähän nyt se 24v?
Tietääkö joku onko noissa jeepeissä ollut startissa 12 vai 24 v, kun kaksi isoa akkua konehuoneen telineeseen mahtuu.
Noniin, leuka on rinnassa ja kohti uusia pettymyksiä:
Tietääkö joku onko noissa jeepeissä ollut startissa 12 vai 24 v, kun kaksi isoa akkua konehuoneen telineeseen mahtuu.
No, alunperinhän siellä varmaan on köllötelly 258 cid ja se on ihan 12v sähköillä. Ja haista-vittu-en-toimi-induktio-bendixillä. Noi fiiattimuunnokset on ollu alkujaan vissiin kaikki 24v startilla+salamaraudalla ja muuten 12v sähköillä. Itse en oo nähny kun yhen toisen wakoneerin jossa oli fiuden pata, ja siinä oli vielä matkailukoppi niskassa...
Minulla oli fiuden nelosessa joku traktorin startti mutta se oli onneton teholtaan, ei isollakaan akulla jaksanut kunnolla pyörittää pakkasella. 24V malli pyöritti kahdella halpisakulla aivan eri tahtiin. Ja salamarauta-kytkennällä oli mullakin sitten tuolla 24V startilla.
Eli tossa kuva startin kolosta, pultinreikien etäisyys siis vaakasuorassa 10,5cm ja pystysuorassa sama tai 10,3cm, vaikee paikka mitata..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5501&pictureid=119447
no eikö tohon käy ihan fiiatin startti. 3pyttysessä traktorissa 12v miltei uus jäi ylimääräseks. kun vaihettiin 5 pyttynen kone jossa 24v .
eikö noi fiiatin koneet ole perus kamppeiltaan samoja lisäilty pituutta tarpeen mukaan ja öljypohjat erilaisia mut niillä tässä ei merkitystä
ton 12v startin sais 100€ pitais mahtua 6 pyttyseen kun ollu 3pyttysessäkin
kiinnityksen tasopinnasta n.26cm pituutta
Hain sitten uuden startin traktoritarvikkeesta. Boschin 3,3kw:n 12v kampe.
Tuntuu pyörivän ärhäkästi, jos vaan akuissa riittää potkua..
Lähti pitkällisen sahaamisen jälkeen käymään, yksi pytty kerrallaan.
Suutinputket käytin irti jotta näki onko järkeä kiusata boosteria enempää.
Aikas vähän näytti tulevan polttoainetta?
Ja sitten asiaan:
Mikä on se tötsäle siinä pumpun persiissä mihin menee yksi virtajohto?
Onko tossa joku sähköinen pysäytin?
Avaimesta sammuu, vaikkei johto ole kytketty mihinkään?
Toisaalta käynnistäessä tarvii polkasta hiukan kaasua jotta lähtee, tyhjäkäyntiä käy kuitenkin joskin hiukan hakkaavasti.
Edit, ketut sammuu avaimesta.. Pysäytin solenoidi jumissa ja sammui kun hellitti kaasusta..
Siis toi korkea mutikka rivipumpun persiissä on mikä:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5501&pictureid=120181
höpöhöpö
15.12.2012, 20:22
se tötsäle on vissiin anturi joka tunnistaa kierrokset ja on kuormaautoissa sytyttäny merkkivalon kun pitää vaihtaa vaihdetta. ja tää on veikkaus!!!!!
Jatketaas ihmettelyä:
Mistä löytys ehjä sammutis solenoidi ton pilalle hapettuneen tilalle:
http://jaatiedostosi.com/SamiN/Wagoneer/sammutinsolikka.jpg
Kun en tiedä onko tuo orkkis vai joku tsi - sydeemi..