View Full Version : Autoon tekniikka
ehdotuksia suosituksia autoon moottori, vaihteisto ja jakolaatikko pakettia
Vaatimukset
-Bensa ehkä myös diesel jos hyvät perustelut
-mahdollisimman kevyt paketti
-yksinkertainen ja luotettava tekniikkaa
-Sitkä ns. työkonemainen kone
-koneen tilavuus 2.5-5.0 litraa
-manuaali loota plussaa
-helpohko soviteltavuus ettei tarvisi ruveta koneistamaan jokaväliin laippaa ja välilevyä
-Budjetti luokan paketti
-helppo osien saatavuus ja halvahkot osat
Superlon
11.11.2012, 08:50
Käyttötarkoitus, suunniteltu renkaiden koko, suunniteltu akseliväli, valmiin tuotoksen arvioitu kokonaispaino?
Ei mopon moottoria panssarivaunuun tai toisinpäin...
-jokapäiväinen ajo
-33x12.5-15 BF olis rengastus näillänäkymin voi olla että tulee vähän kapempaa alle
-Jeep CJ on tuotos ja akseliväli jotain 2.4 metriä.
Omastamielestä mitä kevyempi sen parempi mutta kone tarvis olla mielellää allee 200kg painava. Laatikko kun olis alumiinii ni olis varmaa vähän köykäsempi ku perus valuteräs
Budjetti ratkaisu:
Astro tbi 3,4 Ceevu v6+ th350. Jos manuaalin haluaa niin etsii jostain blatserista manuaalin ja jakiksen.
Tälläinen siitä pitää tehdä:
Chevy ls 4.8 + th350. Tuolla Ls myllyllä tulee väännöt ja tehot samaan pakettiin ja kuulemma irtoaa 1100E suomessa. Tuo Blatserin manuaali käynee tähänkin.
Jeepin 4.0 HO, Painaa n. 230kg
Siihen AX-15 perään ja Dana 300 jakis. Bolt-on nuo kaikki.
Mikä tekniikka CJ:ssä nyt?
Jeepin 4.0 HO, Painaa n. 230kg
Siihen AX-15 perään ja Dana 300 jakis. Bolt-on nuo kaikki.
Mikä tekniikka CJ:ssä nyt?
lootana T-176 jakis danan 300 koneena isuzu diesel
E: Mahtaakohan tollaseen isuzun koneeseen edes saada osia mistään kun itse en ole netistä löytänyt
Budjetti ratkaisu:
Astro tbi 3,4 Ceevu v6+ th350. Jos manuaalin haluaa niin etsii jostain blatserista manuaalin ja jakiksen.
Tälläinen siitä pitää tehdä:
Chevy ls 4.8 + th350. Tuolla Ls myllyllä tulee väännöt ja tehot samaan pakettiin ja kuulemma irtoaa 1100E suomessa. Tuo Blatserin manuaali käynee tähänkin.
tuo LS taitaa olla kyllä suht harvinainen muistan kyllä parivuotta sitten nähneeni kyseisen konetyypin myynnissä overdriven puolella ja hintakin tais olla tonnin paikkeilla
Omaan ceejiihin menossa jossain vaiheessa vanhemman mallin 4.0 stroukattuna abaut 4.5litraseks, muuten askit samat t-176 ja d300.
T: Laaksonen
Omaan ceejiihin menossa jossain vaiheessa vanhemman mallin 4.0 stroukattuna abaut 4.5litraseks, muuten askit samat t-176 ja d300.
T: Laaksonen
onko alun perin suorakutonen bensa vai tekniikka vaihdettu?
Meinaatko että loota kestää? isuzun kytkin kotelo on ilmeisesti eri kuin 4.0 tai 4.2 bensan koneen kytkin kaaveli?
Alkujaan öljypoltin tämäkin on ollut. Välissä oli joku sevyn pikkulohko, jota en halunnut, joten ostin ilman. Nyt paikallaan 4,2. Tuota T-176 laatikkoa on käsittääkseni käytetty isokorisissakin jeepeissä, joten jonkin verran runtua pitäis kestää. Tuosta kytkinkopasta en osaa sanoa.
T:Laaksonen
Kauan sitten korjailin töiden puolesta CJ5 Jeeppiä Isuzu dieselillä. Oli tehdas asennus moottori, ja asennettu (muistaakseni) jonkun etelä amerikakkalaisen valtion lentokentän pyynnöstä. Silloisten olosuhteiden johdosta (sisällissota tai jotain) koko tuotanto jouduttiin myymään jonnekin aivan muualle johon se sattui kelpaamaan, eli: Suomeen! Jos olen väärässä, tai jollakin on eri tietoa, niin korjatkaa ihmeessä, tämä on kuitenkin kuulopuhetta! Tuotantomäärä oli jotain kymmeniä maailmassa? Mutta jos olen oikeassa, autoja ei ehkä kannata romuttaa tai muuttaa väkisin bensakoneisiksi. Usassa saattavat olla melko haluttuja keräily Jeeppejä???