View Full Version : LADOGA TROPHY 25.5.-2.6.2013
http://www.ladoga-trophy.ru/en/ladoga2013/
Tarkoitus olisi myös ensivuoden kisa kiertää hang around meiningillä. Tän vuoden kisan kierto oli kuitenkin niin hyvä kokemus kaikkinensa jotta "päälle jäi" into :)
Tarkoitus kans lähtee maisemia kahtelee :)
lacrits68
12.11.2012, 19:37
.....jollain tapaa tullaan mukaan....! :D
Onko joku kotimaisten operaattorien liittymistä toisia toimivampi tuolla rajan takana?
Onko joku kotimaisten operaattorien liittymistä toisia toimivampi tuolla rajan takana?
meillä sonera mikä toimii melkein joka paikassa. muut ei toiminut juurikaan ohi pietarin
Onko joku kotimaisten operaattorien liittymistä toisia toimivampi tuolla rajan takana?
Elisa toimii hyvin, Dna oli paljon huonompi ainakin ennen.
Elisa toimii hyvin, Dna oli paljon huonompi ainakin ennen.
kerrankin kun oli meillä oli hyvä syy kaivaa sateliittipuhelin esiin ja soittaa huoltoon niin ei se perkeleen toosa saa yhteyttä mihinkään :mad::mad::mad:
mutta sonerallla tuo kyllä onnistui :eek::eek:
kerrankin kun oli meillä oli hyvä syy kaivaa sateliittipuhelin esiin ja soittaa huoltoon niin ei se perkeleen toosa saa yhteyttä mihinkään :mad::mad::mad:
mutta sonerallla tuo kyllä onnistui :eek::eek:
Juu, ja jälkeenpäin putiikin josta vuokrattu niin ei muka mitään vikaa.
Eli rahat ihan hukkaan. Ensivuonna panostetaan la laboratoorion tekeleihin(pete)
lacrits68
04.12.2012, 12:43
moi!
Mites tollanen 1xx mhz radiot mahtais toimia? Nuillakin on kantamaa 2-30km?
Ainaski Hondurasinpojilla oli sellaset autoissa?
//Janne
Eikö hondurasin huolto ensitöikseen aina laittanut sen maston pystyyn, (30-40m?) kai niillä kuuluu.
Eikö hondurasin huolto ensitöikseen aina laittanut sen maston pystyyn, (30-40m?) kai niillä kuuluu.
Juuri tuli ilmoitus, että BASIC -kauden maksuaikaa ulkomaalaisten kohdalta on pidennetty 31.1.2013 asti.
_hornet_
06.12.2012, 21:17
Nyt se tapahtuu..minäkin pääsen näkemään että onkose laatokka niin paha kuin etelän miehet on kertonu..:D tosin vain apparina mutta näinhähänse on helppoa aloittaa. Kiitos timolle kun kelpuutit matkaan:eek:
young n dum
06.12.2012, 21:57
tarkotus ois tulla kattelemaan johokkipäi joku päivä kisaa. pitää lyöttäytyä jonku kokeneemman matkaan ni ei tarvi pää kipiänä ite suunnistella:D oikee jos kivasti käy tulla sauna cämber Magiruksella:eek:
Juuri tuli ilmoitus, että BASIC -kauden maksuaikaa ulkomaalaisten kohdalta on pidennetty 31.1.2013 asti.
meneekö maksu samalle pankkitilille kuin viimevuonna?
Komandirsky
13.12.2012, 14:27
Seuraavasta linkistä saa 4W tehoista 10-20W tehot ja 40 kanavasta 400! Kyseessä on LA-puhelimien ehdoton RR ja maksaa 3-4 kertaisesti. Toisaalta, jos haluaa hyvän ja halvan, pitää ne ostaa erikseen ja se maksaa vielä enemmän.
http://cbharraste.info/president-jackson-2-modifikaatio.html
Sellaisen laitan itselleni ensi kevään Ladoga Trophyyn, jonne aion itsekin mennä "tarkkailijaupseerin" vakanssilla.
Komandirsky
moi!
Mites tollanen 1xx mhz radiot mahtais toimia? Nuillakin on kantamaa 2-30km?
Ainaski Hondurasinpojilla oli sellaset autoissa?
//Janne
Tonverran pitäis mennä normi 68-VHF:llä (25W autokone), hyvä antenni vaan. Siis autosta autoon suoraan, ilman mitään tukiasemia tai toistimia. Radio maksaa parisataa.
meneekö maksu samalle pankkitilille kuin viimevuonna?
Ei mene. Maksuja varten on avattu ihan oma tili. Maksutiedot tulee sen sähköpostin sen jälkeen kun on ilmoittautunut.
Nyt se tapahtuu..minäkin pääsen näkemään että onkose laatokka niin paha kuin etelän miehet on kertonu..:D tosin vain apparina mutta näinhähänse on helppoa aloittaa. Kiitos timolle kun kelpuutit matkaan:eek:
Taitaa olla sillee että isommissa luokissa appari pääsee helpommalla kun pienemmissä,ainakin meillä juoksin suolla ja suossa rämmin vinssinnarun kanssa piruksee kun oli piikasesti tota maavaraa akselinalla.Täällä-siis Suomessa tiedettiin että max rengaskoko 37" mut taiskin olla 38,5".Discossa alla salisburyn aksilat ni siinäkin taas 2tuumaa alempana..Vaikkei suotakaan mutta syvät spoorit niin taas vinssattiin....Siis olin Haten HuViMirri n apinana...Eli luokka oli Open adventure.
Senverran vielä Ladogasta kisana-Satakertaa kovempi kuin mikään suomessa ja oli luokka mikävain niin on se kovaa.Se ei riitä että appari on kovassa kunnossa,myös kuskin pitäis jaksaa muutakin kuin vain istua,oikeasti rankkaa kisaa jokahetki!Open adventuressakin vanhoja protoautoja,porttaaleita yms..
Taitaa olla sillee että isommissa luokissa appari pääsee helpommalla kun pienemmissä
Ihan täysin en kyllä allekirjoita tuota! Vaikka onkin isommat pyörät ja porttaalit isommissa luokissa, niin on myös isommat suot, pidemmät rännit ja syvemmät ojat. Jos on märkää niin uskon että ihan kaikilla on rankkaa! ;)
Onkos tuonne nyt ketään lähdössä kisaamaan ja/tai turistiksi? Käsittääkseni ilmoittautumis aika kisaan on mennyt jo..tai ainakin hinnat on nousseet...
Niin kun tässä on kesälomatoiveet vielä tekemättä ja turistiksi voisi lähteä, mutta lähinnä jonku kyytiin.
http://www.ladoga-trophy.ru/en/trofirejd_ladoga_2013/members/?fields_filter%5Bkategoriya%5D=3222
Ainakin protoissa on muutama suomalaistiimi.
tarkoitus lähtä ainakin kahtoon, ja mäyriksellä menossa, tilaa toistaiseksi.
Kekkeruusi
24.02.2013, 14:55
Kovasti olis mielenkiintoa myös lähtee katseleen mutta tuttavapiiristä ei kukaan oo menossa niin voi olla että jää välistä sit.
Eikä tohon suzukiin riitä usko että sillä uskaltais yksin lähtee :D
Protoissa aika hyvä edustus! Muualla ei tainnut ollakkaan, kun pikaseen vilasin...
Mites noi leiriintymiset olikaan tuolla? Eli olikos järjestäjillä jotain maksullista aluetta reitin varrella, missä lähinnä vartiointi ja pesu yms. paikat? Vai olikos niin että ainoastaan kilpailijoille ja huollolle on sellaiset tarjolla?
- Tietysti tuollainen viikko menee kevyesti peseytymättäkin :D
Kunhan pomo palaa töihin nii pitää kysellä lomista....Itsellä löytyy mm. gps läppäri ozilla, autonavigaattori, myös ozilla, pari telttaa 2+3hlö, trangiaa, 12v jääkaappi ja paljolti muuta retkivarustusta. Metsässä on tullu käytyä muulloinkin kun armeijassa, eli oon tehny tuollaisia 5-8pv yksinvaelluksia pohjoisessa suomessa ja Norjassa. Ammatin puolesta ihmisen paikkailua osaan ja kiitos puolustusvoimien, myös muonitusta kenttäolosuhteissa. Autoja ja koneita on tullut rakenneltua ja kokemusta apparin hommista parin vuoden ajalta, muutamista kisoista....
Mutta tosiaan oma Jeeppi tuskin on kesään mennessä luotettavassa käyttökunnossa... :(
Muistuttasin taas kerran, että Ladoga Trophyyn, jos haluaa katselijaksi niin pitää olla vierailija status. Status on sidottu aina kilpailevaan Teamiin, koska jos vierailija tekee siellä typeryyksiä (ei olisi ensimmäinen kerta suomalaisilta) niin rangaistuksen saa vierailijan kutsunut team. Jos reitlltä tai campiltä tavataan ilman vierailija statusta olevia on tiedossa 300% korotus osallistumismaksuun. Jos selviää kenen teamin katselijoita on kyseessä raha peritään ko. teamiltä, jos siellä harhailee muuten vaan suomalaisia offareita esim. kisareitillä, voidaan maksu langettaa ja jakaa tasapuolisesti kaikille suomen kilvissä ajaville teamille. Näitä tapauksia varten kilpailijoita peritään etukäteen erityinen maksu, jonka saa takaisin lähtöpäivänä jos kaikki on ok.
Vieraiija status maksaa 1200RUB (auto ja yksi henkilö/per päivä) ja sillä saa esim. sen tärkeän roadbookin, jotta tietää missä mennään. Helpoiten sen saa katsastuspäivänä Pietarista, ja jatkossa sen saa aina campistä. Eli jos haluaa mennä katsomaan lauantain eka EK:ta se vaatii käynnin Pietarissa. Mutta se ei liene este?
Voi tuntua hankalalta ja onkin sitä. Kun kisaa kerää sen 250 autokuntaa ja päälle huoltoautot niin kaikki ylimääräiset eli rekisteröimättömät autot/henkilöt halutaan pitään campistä ja kisareitiltä poissa. Tämä koskee myös paikallisia pikkuvarkaita ja niinpä viime vuonna esim. campissä ei varastettu mitään isompaa.
Vieraiija status maksaa 1200RUB (auto ja yksi henkilö/per päivä) ja sillä saa esim. sen tärkeän roadbookin, jotta tietää missä mennään. Helpoiten sen saa katsastuspäivänä Pietarista, ja jatkossa sen saa aina campistä. Eli jos haluaa mennä katsomaan lauantain eka EK:ta se vaatii käynnin Pietarissa. Mutta se ei liene este?
HMmm mites tuo mäyris esimerkiksi, 1 auto ja vaikka se 4 ukkoa.
maksaako (1+4)*1200 * päivät, vai 4*1200 *päivät vai 1*1200*päivät?
Jari
Jos reitlltä tai campiltä tavataan ilman vierailija statusta olevia on tiedossa 300% korotus osallistumismaksuun. Jos selviää kenen teamin katselijoita on kyseessä raha peritään ko. teamiltä, jos siellä harhailee muuten vaan suomalaisia offareita esim. kisareitillä, voidaan maksu langettaa ja jakaa tasapuolisesti kaikille suomen kilvissä ajaville teamille. Näitä tapauksia varten kilpailijoita peritään etukäteen erityinen maksu, jonka saa takaisin lähtöpäivänä jos kaikki on ok.
Onkos kilpailu organisaatio jotenkin siimoittanut ton kilpailu reitin vai miten tällainen perus safari autoilija osaa pysytellä poissa juuri näiltä kilpailureiteiltä?
Jos minä nyt sattumalta lähden sinnepäin juuri kilpailun aikana, ja vahingossa eksyn kilpareitille, sitä kun ei etukäteen julkisesti missään kerrota. Langetetaanko siitäkin maksu suomalaisille kilpailijoille?
Ilmoitan muuten jo ajoissa, et jos mut sieltä tavataan kilpailureitiltä, niin olen sitten Honduras teamin katselija. Jotenkin vaan luulen et ne ei sitä joudu maksamaan.
Mites Venäläiset? Taitas tulla aika kalliiksi niille, vaikka onkin monta tiimiä...kun varmasti on porukkaa siellä reiteillä...
Niin löysin tuosta -12 ladogasta tuon vieralija homman:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=90290&page=3
- Onko tosiaan niin että viimevuonna vierailija maksu oli autokohtainen, nyt siis auto ja hlö/ päivä...Käsittäisin että 5hl olis autokunnassa ja se 1200 per nuppi...ja vaikka viikon reissu (7yötä) niin tekis euroissa pikkasen yli tonnin! Osallistuminen Discovery -sarjaan olis, vieläkin, paljon halvempaa, ainakin jos appareita saa olla auto täynnä!
Äkkiseltään en löytäny mitään turisti/katselija ohjeita tuolta ladoga2013 sivuilta, siisn eng. versiosta.
Mites Venäläiset? Taitas tulla aika kalliiksi niille, vaikka onkin monta tiimiä...kun varmasti on porukkaa siellä reiteillä...
Niin löysin tuosta -12 ladogasta tuon vieralija homman:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=90290&page=3
- Onko tosiaan niin että viimevuonna vierailija maksu oli autokohtainen, nyt siis auto ja hlö/ päivä...Käsittäisin että 5hl olis autokunnassa ja se 1200 per nuppi...ja vaikka viikon reissu (7yötä) niin tekis euroissa pikkasen yli tonnin! Osallistuminen Discovery -sarjaan olis, vieläkin, paljon halvempaa, ainakin jos appareita saa olla auto täynnä!
Äkkiseltään en löytäny mitään turisti/katselija ohjeita tuolta ladoga2013 sivuilta, siisn eng. versiosta.
Tod.näk. venäläiset ei maksa yhdestäkään katselijasta yhtään mitään.
Tämähän on taas vain yksi rahastuskeino suomalaisia varten.
Toi vuoden -12 systeemi on ihan ok, siinähän maksetaan vain leirissä olemisesta ja sitä on syytäkin valvoa esim. varkauksien suhteen, joten siitä voi ottaa maksuakin, siellähän pääsee mm. suihkuun.
Mutta toi menee yli hilseen et jos siellä pätkällä sattuu olemaan suomalainen marjastaja tai jotain sinnepäin. Niin suomi teamit joutuu sen maksamaan yhteisesti jos ei selviä minkä teamin marjastaja se oli.
meillä olisi mahdollisesti auki. Kokin /leiripitäjän "virka" auki.
proto 403, http://youtu.be/D2JOzTfKJTk
jos ruokapalkalla 24/10 päivän normal katastrof kiinnostaa ,niin soita.
044-2601512/Hannu
Mites Venäläiset? Taitas tulla aika kalliiksi niille, vaikka onkin monta tiimiä...kun varmasti on porukkaa siellä reiteillä...
Niin löysin tuosta -12 ladogasta tuon vieralija homman:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=90290&page=3
- Onko tosiaan niin että viimevuonna vierailija maksu oli autokohtainen, nyt siis auto ja hlö/ päivä...Käsittäisin että 5hl olis autokunnassa ja se 1200 per nuppi...ja vaikka viikon reissu (7yötä) niin tekis euroissa pikkasen yli tonnin! Osallistuminen Discovery -sarjaan olis, vieläkin, paljon halvempaa, ainakin jos appareita saa olla auto täynnä!
Äkkiseltään en löytäny mitään turisti/katselija ohjeita tuolta ladoga2013 sivuilta, siisn eng. versiosta.
Ohessa suoraan 2013 regulations kirjasta
9.3.9. All visitors’ cars must be registered and are obliged to get a pass. “VISITOR’S” STATUS allows guests of the competition to stay on a territory of the event during a day, night and next day. “VISITOR’S” STATUS is available only in a case if a Participant or Organiser invites a guest to the race (a guest should get a registration number in accord with a number of the inviting crew). An inviting crew carries the whole responsibility for observing by “VISITOR” of egological and Disciplinary rules, prescribed by the present Regulations (appendix 3) for all Participants, members of the support team, organizers and guests. Cost of the pass for one car + one person is 1200 roubles. «A “Visitor” pays for admission at the Secretariat in a base camp and gets souvenirs, stickers with competition’s logo and a “Road map” where the schedule of the race and position details for most spectacular Special Stages are specified.
9.4.0. Detecting of an unregistered technical support car or a visitor’s car by Organiser implies a monetary penalty for a responsible crew, equal to 300% of an Entry fee, otherwise this crew will be expulsed from the race.
Lähtökohtahan järjestäjän taholta on, ettei sinne tarvita eikä haluta katselijoita. Koska
a) katselijoilla ei ole reittiä tiedossa
b) katselijoilla ei ole aikataulua tiedossa
c) leiriin tulijoita on pystyttävä kontroiloimaan
Tuosta 9.4.0 kohdan laajentamisesta eli jos jaksolta tavoitettu porukka ei kuulu mihinkään teamiin niin pahimmassa tapauksessa (eli porukka ajaa omilla autoillaan kisareitillä, kisan aikana) niin muuta vaihtoehtoa ei ole kun armeijasta tuttu menettely. Saavat suomi teamit sitten omin keinoin velkoa kiinnijäänneiltä. Koska tuo kisareitillä oleminen (oman auton kanssa) kisan aikana niin varsinkin nopeilla osuuksiilla on iso turvallisuusriski molemmin puolin. Jos Ladogaa haluaa tulla useammaksi päivää katsomaan niin suosittelisin Discovery -luokkaa, silloin on ainakin oikeassa paikkaa ja oikeaan aikaan. Täytyy jokaisen huomioida, että siellä ajaa 12 eri luokkaa, pääsääntöisesti neljää eri reittiä ja eri paikoissa. Eli pelkän proto-luokan gps-koordinaatien saaminen ei takaa onko jonkun muun luokan reitillä vai ei! Siksi on tehty tuo katsoja eli Discovery -luokka. Suosittelen lämpimästi.
Mutta toi menee yli hilseen et jos siellä pätkällä sattuu olemaan suomalainen marjastaja tai jotain sinnepäin. Niin suomi teamit joutuu sen maksamaan yhteisesti jos ei selviä minkä teamin marjastaja se oli.
Todennäköisesti ei ole tuohon aikaan marjastaja varmaankin korvasienien keräilijä. Tosin mitä järkeä niitä on lähteä venäjälle asti poimimaan. Ja varsinkaan siihen maastoon missä ajetaan...siellä ei paljon korvasienet kasva. Ja se korvasientenkin keräilijä on jättänyt avensiksensa suosiolla isomman tien varteen.
Tarkistan tuon hinnoittelun, montako matkustajaa tuo 1200RUB kattaa. Niin montako kuin autossa istuimia voisi olla hyvä.
Tarkistan tuon hinnoittelun, montako matkustajaa tuo 1200RUB kattaa. Niin montako kuin autossa istuimia voisi olla hyvä.
Tarkistappa samalla et koskeeko samat vierailija / sanktio säännöt venäläisiä...
lacrits68
25.02.2013, 23:49
Mutta toi menee yli hilseen et jos siellä pätkällä sattuu olemaan suomalainen marjastaja tai jotain sinnepäin. Niin suomi teamit joutuu sen maksamaan yhteisesti jos ei selviä minkä teamin marjastaja se oli.
toukokuun lopussa? :D ....sorry offtopic..!
Todennäköisesti ei ole tuohon aikaan marjastaja varmaankin korvasienien keräilijä. Tosin mitä järkeä niitä on lähteä venäjälle asti poimimaan. Ja varsinkaan siihen maastoon missä ajetaan...siellä ei paljon korvasienet kasva. Ja se korvasientenkin keräilijä on jättänyt avensiksensa suosiolla isomman tien varteen.
Saatoin tietty vaan tarkoittaa tuolla marjastaja viittauksella ikäänkuin offroad piirien ulkopuolista metsässä liikkujaa. Voihan siellä pätkän varrella olla vaikka aikuisviihde elokuvien tekijöitäkin töissään, jos ne sattuu olemaan suomesta niin siitäkin ilmeisesti rangaistaan suomalaisia kilpaijoita, vai?
Olen samaa mieltä kuin JPK että leiriin tulijoilta otetaan maksu joka on mielestäni ihan hyvä tapahtuma sponssi maksu mutta jos Suomalaisille kilpailijoille langetetaan ekstra maksu jostain random metsässä pyörijästä niin kyllä kilpailijoita mahtaa v***aa..., koska olen ihan 100% varma että kaikki suomalaiset jotka alueella pyörii (tarkoituksella tai ei) niin eivät ole maksaneet vierailija maksua.
Ja millä pystytään todistamaan kyseinen asia kun kilpailujärjestäjä tulee peräämään lisämaksua Suomi tiimeiltä vedoten että jossain tuol näreikössä JOKU oli kuulemma nähtyt Suomalaisen uazin jossa ei ehkä ollut vierailija tarroja...
Eli mikäli tämä pykälä toteutuu niin kannattaa Suomi tiimien varauta maksamaan extraa näkyi alueella ulkopuolisia tai ei... koska siihen on aina helppo vedota, varsinkin jos järjestäjien pudjetti rupee olee loppukisasta vähissä...
Tääpäs menee "Rahastukseks". Tuo leirihomma on ihan ok, mutta me kun on tehty niin että auto parkkiin pätkän alku/loppupäähän ja siitä talsittu pitkin metsiä johkin rymypaikkaan,,,siis joutuuko tuostakin sen 1200 maksamaan? vaikkei käy leirissä, ja auto yleisen tien varressa??? Ei kai??
On ihan turha tulla meijän tiimiltä ruinaamaan random katselija maksua.
alkaa koko kisa olla aika rahastusta,mutta näillähän on mentävä jos siellä ajaa haluaa.
se on kumma että järjestäjä ei halua katsojia,koska se tuo kuitenkin julkisuutta = ruplia?
On ihan turha tulla meijän tiimiltä ruinaamaan random katselija maksua.
alkaa koko kisa olla aika rahastusta,mutta näillähän on mentävä jos siellä ajaa haluaa.
se on kumma että järjestäjä ei halua katsojia,koska se tuo kuitenkin julkisuutta = ruplia?
Näin Yuri sen on ajatellutkin ja sen takia ne ottaakin sen rahan sulta ennen kisaa ja jättää sitten vaan palauttamatta koska siellä oli se random katselija, tai sit ei ollut mutta milläs sen todistat...
No jos järjestäjältä saa kutsun ja roadbookin ni tuskin kenenkään maat kaatuu tuohon 1200 ruplaan jos esin paripäivää haluu katella ?? siis jos tolla pääsee koko autollinen ?? nimimerkillä en ees päässy koko kisaan ja hinaus ja puhelin lasku tais olla jotai liki tonnin :-)
Näin Yuri sen on ajatellutkin ja sen takia ne ottaakin sen rahan sulta ennen kisaa ja jättää sitten vaan palauttamatta koska siellä oli se random katselija, tai sit ei ollut mutta milläs sen todistat...
niimpä, joo mä annan kopiokoneella tehtyjä euroja sille pantiksi
eipä sitä millään todista,viimeksikin niitä takuurahoja sai odotella tovin.
ja jos se kuitenkin ottaa takuu rupiat niin tervetuloa kaikki vaan porräämään pisin karjala
kannaksia!
niimpä, joo mä annan kopiokoneella tehtyjä euroja sille pantiksi
eipä sitä millään todista,viimeksikin niitä takuurahoja sai odotella tovin.
ja jos se kuitenkin ottaa takuu rupiat niin tervetuloa kaikki vaan porräämään pisin karjala
kannaksia!
Ladogan budjetti ei nuita ruplia tarvi.
Kysymys on siitä, että jos autolla pörrää reitillä kun kisa on menossa. Olen useammankin vuoden saanut kuulla, jostain suomalaisista joita on "nähty" reitillä. Kun näkeminen nyt ei oikein ole riittänyt, ei tähän asti eikä jatkossakaan. Mutta jos järjestäjät ottaa reitiltä yksiselitteisesti KIINNI, jonkin suomalaisten offiautoletkan on kysymys kokonaan toinen. Eli jos ette tiedä missä reitti menee tai vastaan tulee jo joku kilparyhmän auto. Älkää tunkeko samalle polulle. Tämä ei liene paljon vaadittu? Eihän suomessakaan katsojien autot ole suunnistuskisoissa samoilla reiteillä niin miten tämä nyt voi olla niin vaikeaa ymmärtää?
On ihan turha tulla meijän tiimiltä ruinaamaan random katselija maksua.
alkaa koko kisa olla aika rahastusta,mutta näillähän on mentävä jos siellä ajaa haluaa.
se on kumma että järjestäjä ei halua katsojia,koska se tuo kuitenkin julkisuutta = ruplia?
Ne tulot ei riittäisi venäjällä lisähenkilönkunnan ja duunien tekemiseen. Venäjällä kun ei tunneta käsitettä tehdään talkoilla. Julkisuus tulee TV näkyvyydestä ja pietarin startista. 99% Ladogan reitistä ajetaan alueella, mikä on pääsäntöisesti niin köyhää, että paikallisilla asukkailla autourheilutaphtumaan lipun ostaminen on vain kaukainen haave.
Byrocrat
26.02.2013, 22:17
Tossa kun lukee nota Ladogan juttuja kävi selkeesti selville että porukka ei ymmärrä mitä tuossa Mylliksen postaamassa sääntöotteessa ihan oikeesti sanotaan. Siellähän puhutaan vieralijapassista (hinta 1200 ruplaa), jonka siis voivat saada vain järjestäjän tai kilpailijan kutsumat henkilöt. Passilla pääsee sitten järjestäjän osoittamiin paikkoihin ihan kuin esim. erikoiskokeille NesteOil-rallissa meillä ja kisaaja sitten vastaa tiiminsä törttöilystä kisan aikana IHAN SAMALLA TAVALLA KUIN MEILLÄ JYSVÄSKYLÄSSÄKIN :eek:
Mitä tohon 300 kertaiseen osanottomaksusakkoon tulee niin sehän taas koskee kilpailijan rekisteröimättömiä huoltojoukkoja tai kisaajien muita kavereita ajelemassa (tai huoltamassa) reitillä:eek: tarkoittaa että jos omat kaverit on katsomassa kisaa niin ei kannata niiden kanssa julkisesti kaveerata tai ainakaan jäädä siitä kiinni!!!:rolleyes:
ELI LYHYESTI!!! Ei kandee mennä kaverin kisaa pilaamaan sillä että sokkailee pitkin reittiä ominpäin väärissä paikoissa ilman vierailija/rekisteröitymispassia tai vaikka sitten passillisenakin. Tulee kilpailijalle toosi kalliiksi kun ensin maksaa 300% lisää ja sitten vielä hylätään Voi siinä kaveruus olla kovilla :eek:
Tossa kun lukee nota Ladogan juttuja kävi selkeesti selville että porukka ei ymmärrä mitä tuossa Mylliksen postaamassa sääntöotteessa ihan oikeesti sanotaan. Siellähän puhutaan vieralijapassista (hinta 1200 ruplaa), jonka siis voivat saada vain järjestäjän tai kilpailijan kutsumat henkilöt. Passilla pääsee sitten järjestäjän osoittamiin paikkoihin ihan kuin esim. erikoiskokeille NesteOil-rallissa meillä ja kisaaja sitten vastaa tiiminsä törttöilystä kisan aikana IHAN SAMALLA TAVALLA KUIN MEILLÄ JYSVÄSKYLÄSSÄKIN :eek:
Mitä tohon 300 kertaiseen osanottomaksusakkoon tulee niin sehän taas koskee kilpailijan rekisteröimättömiä huoltojoukkoja tai kisaajien muita kavereita ajelemassa (tai huoltamassa) reitillä:eek: tarkoittaa että jos omat kaverit on katsomassa kisaa niin ei kannata niiden kanssa julkisesti kaveerata tai ainakaan jäädä siitä kiinni!!!:rolleyes:
ELI LYHYESTI!!! Ei kandee mennä kaverin kisaa pilaamaan sillä että sokkailee pitkin reittiä ominpäin väärissä paikoissa ilman vierailija/rekisteröitymispassia tai vaikka sitten passillisenakin. Tulee kilpailijalle toosi kalliiksi kun ensin maksaa 300% lisää ja sitten vielä hylätään Voi siinä kaveruus olla kovilla :eek:
Sen parikertaa kisan läpi kahlanneena niin voin sanoa että kyllä siellä pätkillä on tullut autoja vastaa tai ollut tiellä mutta joka kerta kyse on ollut VENÄLÄISISTÄ autoista. Jos pätkällä on näkynyt suomalaisia katsojia niin kyllä ne on sinne mennyt edellisenä päivänä ja poistuneet vasta pätkän sulkeuduttua ja ajoneuvot on olleet kyllä sen verran kaukana reitiltä että ei ole ollut haittaa kellekkään.
Ja mikäli kisajärjestäjällä ei ole puutetta rahasta niin ihmettelen sit korkeeta osallistumismaksua ja sitä miksi sitä pitää joka vuosi nostaa. Tosin tälläselle persaukiselle kaikki on kallista.
Ja edelleen kiinnostaa tietää koskeeko samat säännöt venäläisiä ... ???? Onko heillä vierailija maksut ja tuleeko heille lisämaksua kun se venäjän kilpinen niva tulee siel reitillä vastaan... epäilen... Erona taitaa olla se et kun se venäläinen auto on siellä reitillä tukeena niin ei suomalainen valita mutta kun suomalainen katsoja hurraa reitin varrella (ei reitillä tukkeena) niin siitä pitää venäläisten valittaa... (ei tosin taida olla vaikutusta jos suomi poika valittaa)
Niinkuin jokusen vuotta sitten Ladogan loppu palaverissa (Ulkomaalaiset+Juri) kun tivattiin eriarvoista kohtelua niin eräs Suomalais-Skotlantilais tiimi sanoi hyvin " Emme ole perseeseen pantavia" ... Ja sit seuraavana vuonna ihmettelivät miksi suomalaisia osallistujia on niin vähän.
Koitan ajatella asiaa kaikkien osapuolien kannalta (Kilpailijat+kisajärjestäjet+ katsojat)... katsoja maksu viimevuoden tapaan on loistava ja turvallisuus sekä viihtyvyys tärkeitä mutta tommossilla turhanpäiväisillä sanktio uhkauksilla (täysin perättömillä perusteilla) pilataan taas yksi kisa...
Suomessa selkeesti kiinnostus cuppia kohtaan on heikentyny jatkuvien sääntömuutosten takia ja Ladogaa kohtaan jatkuvilla lisämaksuilla... mutta tehkööt niinkuin parhaammaksi näkevät... sitä syö mitä kylvää...
(En aijo enää kommentoida tätä asiaa enempää... tsemppiä kisaan valmistautuville)
Toissa kesänä ku käytiin maksamassa puolenvälin jälkeen syskyjärvellä vierailijamaksuja niin listassa ei ollu kuin yksi nimi ja oli suomalaisten. Viime kesänä oli aikas saman suuntainen tilanne... sitten siihen maksuun luvataan tarrat, roadbookit ja paitaa. Kuitenkin sulle saatetaan sanoa ettei ny oo ku tää tarra, mut sama hinta... omasta mielestä ihan suoraa rahastusta...
Toissa kesänä ku käytiin maksamassa puolenvälin jälkeen syskyjärvellä vierailijamaksuja niin listassa ei ollu kuin yksi nimi ja oli suomalaisten. Viime kesänä oli aikas saman suuntainen tilanne... sitten siihen maksuun luvataan tarrat, roadbookit ja paitaa. Kuitenkin sulle saatetaan sanoa ettei ny oo ku tää tarra, mut sama hinta... omasta mielestä ihan suoraa rahastusta...
Tuosta on huomautettu ja ollut puhetta. Toivottavasti ei tänä vuonna toistu. Ilmoitin Yurille omana näkökantanani että ellei järjestä pysty pitämään lupauksiaan ei vierailijankaan tarvitse niistä maksaa. Katsotaan miten käy, joka tapauksessa 1200 RUB pelkästä tarrasta ja suihkusta on...
Venällä reitillä olevat venäläiset on yleensä paikallisia. Kerran mekin törmäsimme, kun mies oli käynyt kalassa ja oli sitten Ladalla reitillä kiinni. Yks ongelma on tiedottaminen paikallisille tai lähinnä kanavan puute. Mieluiten ollaan tiedottamatta varsinkin camp-paikkoja (pikkurosvojen takia), kun teitäkään ei voi oikein sulkea nykyjärjestäjä määrillä. Ja venäjällähän jos tie näkyy kartassa sitä saa ajaa, se on yleinen tie. Suurin osa Ladogan pätkistähän on näin yleisiä teitä.
Nyt on vähän tehty kärpäsestä härkänen.
Jos katsotaan Ladogan osallistumismaksuja ja verrataan muihin kansainvälisiin kisoihin niin se on vähän hankalaa. Magam Trophy 2013 osallistumismaksu on 1220e, sisältää 2 henkeä ja auton. Croatia Trophy ei edes julkisesti ilmoita (pitää ilmoittautua ensin), mutta se oli jotain reilut 2000euria, joka sisälsi 2 henkeä ja auton plus sapuskat näille. Ruoka on pakko maksaa söi sitä tai ei. Huoltohenkilistö ei kuulunut tuon piiriin.
Veikkasin, että Pylkön Pekka, jos uusi kilpuri (Volvo NG = Volvo Next Generation) vaan kestää tulee olemaan korkealla. Nyt on nimittäin panostettu ja pikkuisen, on nelipyöräohjausta, painoa vähäsen jne...ajamisestahan ei Pekalla ole koskaan ollut kiinni. Tosin Latvian Ed Vansovics lienee pahin vastus.
Tuosta on huomautettu ja ollut puhetta. Toivottavasti ei tänä vuonna toistu. Ilmoitin Yurille omana näkökantanani että ellei järjestä pysty pitämään lupauksiaan ei vierailijankaan tarvitse niistä maksaa. Katsotaan miten käy, joka tapauksessa 1200 RUB pelkästä tarrasta ja suihkusta on...
Venällä reitillä olevat venäläiset on yleensä paikallisia. Kerran mekin törmäsimme, kun mies oli käynyt kalassa ja oli sitten Ladalla reitillä kiinni. Yks ongelma on tiedottaminen paikallisille tai lähinnä kanavan puute. Mieluiten ollaan tiedottamatta varsinkin camp-paikkoja (pikkurosvojen takia), kun teitäkään ei voi oikein sulkea nykyjärjestäjä määrillä. Ja venäjällähän jos tie näkyy kartassa sitä saa ajaa, se on yleinen tie. Suurin osa Ladogan pätkistähän on näin yleisiä teitä.
Nyt on vähän tehty kärpäsestä härkänen.
Jos katsotaan Ladogan osallistumismaksuja ja verrataan muihin kansainvälisiin kisoihin niin se on vähän hankalaa. Magam Trophy 2013 osallistumismaksu on 1220e, sisältää 2 henkeä ja auton. Croatia Trophy ei edes julkisesti ilmoita (pitää ilmoittautua ensin), mutta se oli jotain reilut 2000euria, joka sisälsi 2 henkeä ja auton plus sapuskat näille. Ruoka on pakko maksaa söi sitä tai ei. Huoltohenkilistö ei kuulunut tuon piiriin.
Veikkasin, että Pylkön Pekka, jos uusi kilpuri (Volvo NG = Volvo Next Generation) vaan kestää tulee olemaan korkealla. Nyt on nimittäin panostettu ja pikkuisen, on nelipyöräohjausta, painoa vähäsen jne...ajamisestahan ei Pekalla ole koskaan ollut kiinni. Tosin Latvian Ed Vansovics lienee pahin vastus.
Jos Protoissa ei enempää osallistujia ole, niin ollaan mekin varmasti kympin sakissa !
Jos Protoissa ei enempää osallistujia ole, niin ollaan mekin varmasti kympin sakissa !
Niin se vaatisi maaliin pääsyn ensiksi. Ja henkilökohtaisesti en luota siihen Jezin protoon ollenkaan, sillä on Karman laki päällä. Aina se löytää sen syvimmän kohdan. Se Jezin kilpuri vähän niinkun Paulin aikoja sitten rakentama Matchbox, sinänsä hieno peli, mutta ei se sovi oikeastaan mihinkään muuhun safari hauskutteluun. Tämä on nyt vain henkilökohtainen mielipide.
Jos Protoissa ei enempää osallistujia ole, niin ollaan mekin varmasti kympin sakissa !
Niin se vaatisi maaliin pääsyn ensiksi. Ja henkilökohtaisesti en luota siihen Jezin protoon ollenkaan, sillä on Karman laki päällä. Aina se löytää sen syvimmän kohdan. Se Jezin kilpuri on vähän niinku Paulin aikoja sitten rakentama Matchbox, sinänsä hieno peli, mutta ei se sovi oikeastaan mihinkään muuhun safari hauskutteluun. Tämä on nyt vain henkilökohtainen mielipide.
Jos Protoissa ei enempää osallistujia ole, niin ollaan mekin varmasti kympin sakissa !
Sijoitus paranee meilläkin viimevuodesta tämänhetkisellä osanottajamäärällä. Tosin voitosta lähetään ajamaan.;):cool:
Niin se vaatisi maaliin pääsyn ensiksi. Ja henkilökohtaisesti en luota siihen Jezin protoon ollenkaan, sillä on Karman laki päällä. Aina se löytää sen syvimmän kohdan. Se Jezin kilpuri vähän niinkun Paulin aikoja sitten rakentama Matchbox, sinänsä hieno peli, mutta ei se sovi oikeastaan mihinkään muuhun safari hauskutteluun. Tämä on nyt vain henkilökohtainen mielipide.
Hyvä myllis, todella mahtavaa kannustusta kilpailuun. Vaikka toi nyt olikin sun henkilökohtainen aivopieru, niin ehkä nekin kannattais joskus pitää ihan omanaan.
On tuon auton hankinta ollut myös aikamoinen panostus kyseiseen lajiin. Eiköhän silläkin autolla tulla olemaan aika korkealla niissä sijoituksissa, ja toivottavasti se kovin vastustaja on joku toinen suomalainen.
Mites muuten kun olet noita kilpailussa menestyviä arponut, niin minne olet unohtanut mm. Sihvosen tai Puumalaisen. Käsittääkseni heilläkin on ihan etenevät laitteet ja ajotaitoa, ei ole kylläkään sivusuunnassa liikkuvaa taka-akselia tai oikeata nelipyöräohjausta mutta eiköhän ilman niitäkin voi vaikka voittaa.
Hyvä myllis, todella mahtavaa kannustusta kilpailuun. Vaikka toi nyt olikin sun henkilökohtainen aivopieru, niin ehkä nekin kannattais joskus pitää ihan omanaan.
On tuon auton hankinta ollut myös aikamoinen panostus kyseiseen lajiin. Eiköhän silläkin autolla tulla olemaan aika korkealla niissä sijoituksissa, ja toivottavasti se kovin vastustaja on joku toinen suomalainen.
Mites muuten kun olet noita kilpailussa menestyviä arponut, niin minne olet unohtanut mm. Sihvosen tai Puumalaisen. Käsittääkseni heilläkin on ihan etenevät laitteet ja ajotaitoa, ei ole kylläkään sivusuunnassa liikkuvaa taka-akselia tai oikeata nelipyöräohjausta mutta eiköhän ilman niitäkin voi vaikka voittaa.
voihan sitä meilläkin olla nelipyöräohjaus vaan onko siitä hyötyä vai vain lisäpainoa?
Onhan se hienoa että kannustetaan etukäteen !
paa sääkin vaan pinkki volvo iskuun ja kisaan mukaan, hyvin sekin etenee !
ei menestys ole aina autosta kiinni ,kyllä siihen vaikuttaan miljoona muutakin asiaa.
Ja Niko auto on kovassa iskussa samoin kuski.
Komiasti tuntuu tuo Nikon Hiluksi toimivan, hultoporukka ja muukin kalusto tuntus olevan iskussa, apparia on treenattu Juukan mettässä:) syötetty huhupuheiden mukaan vaan raakaa lihaa ja juossu umpihankijuoksua köysi ja vinssi perässä illat:D. Tullaan jollekkin pätkälle kannustamaan ja voi olla että vierailia kutsua kysellään:rolleyes:...
Ponssekuski
28.02.2013, 22:30
Komiasti tuntuu tuo Nikon Hiluksi toimivan, hultoporukka ja muukin kalusto tuntus olevan iskussa, apparia on treenattu Juukan mettässä:) syötetty huhupuheiden mukaan vaan raakaa lihaa ja juossu umpihankijuoksua köysi ja vinssi perässä illat:D. Tullaan jollekkin pätkälle kannustamaan ja voi olla että vierailia kutsua kysellään:rolleyes:...
Puheet pitävät täysin paikkansa. Kaiken lisäksi minulla on ollut pakottava tarve ulvoa aina täydenkuun aikaan :D:D:D Tervetuloa kannustamaan! sitä saatetaan tarvita :)
Mites muuten kun olet noita kilpailussa menestyviä arponut, niin minne olet unohtanut mm. Sihvosen tai Puumalaisen. Käsittääkseni heilläkin on ihan etenevät laitteet ja ajotaitoa, ei ole kylläkään sivusuunnassa liikkuvaa taka-akselia tai oikeata nelipyöräohjausta mutta eiköhän ilman niitäkin voi vaikka voittaa.
Sihvoset ei lähde. Eikä autolle ole tehty Klaperjahdin jälkeen mitään. Todennäköisesti Sihvoset ei aja tänä vuonna kuin Klaperjahdin ja Stiga Trophyn.
Nikoa ei saa kannustaa ainakaan ekana päivänä. Sillä on muutenkin adrenaliinia niin paljon. Nikolle pitäisi lauantain lähdössä syöttää kasa beetasalpaajia. Jos Niko selviää ekasta päivästä niin sitten menee hyvin.
Jos on märkää niinkuin viime vuonna niin se etu neljästä urasta verrattuna kahteen on käytännössä niin uskomaton, että se pitää itse nähdä. Niillä repii pitkillä suopätkillä niin reilut erot, ettei niitä kovapohjaisilla pätkillä aja kiinni. Se on vain fakta ja on typerää olla tunnustamatta sitä. Tietenkin niidenkin pitää pysyä ehjinä. Tosin Ladogastahan puuttuu ainakin kaksi venäjän kärkikuskia eli Gobulev ja Savelev, Latvian Zeizan veljeksetkin ajaa TR-3:ssa.
Tämä on nyt henkilökohtainen mielipide, suomalaisilla on joku pakonomainen tarve ajaa ainoastaan kisaluokissa ja jotenkin muita luokkia pidetään ns. jättöluokkina. Kyllähän Kämpin Hate voi kertoa kuinka raaka oli viime vuonna Adventure -luokka. Mun mielestä Hatellekin se todellisuus selvisi pikkuhiljaa. Henkilökohtaisesti arvostan yhtä korkealle ja suureksi saavutukseksi ns. Tourism -luokkaan kuuluvan luokan voittoa tai sijottumista siellä podiumille. Koska, joka luokassa on kärjen taso aina huippukova.
Nikoa ei saa kannustaa ainakaan ekana päivänä. Sillä on muutenkin adrenaliinia niin paljon. Nikolle pitäisi lauantain lähdössä syöttää kasa beetasalpaajia. Jos Niko selviää ekasta päivästä niin sitten menee hyvin.
Täh? Nyt en kyllä ymmärrä mistä myllis näitä johtopäätöksiä vetää??
Viimevuonnakin ajettiin Laatokalla ihan rauhallisesti, mutta tänävuonna koitetaan uuden 1.5t evoluutioversion myötä pitää vähän kovempaa vauhtia.
Täh? Nyt en kyllä ymmärrä mistä myllis näitä johtopäätöksiä vetää??
Viimevuonnakin ajettiin Laatokalla ihan rauhallisesti, mutta tänävuonna koitetaan uuden 1.5t evoluutioversion myötä pitää vähän kovempaa vauhtia.
Teillä oli niin hirvee kiire siinä ekanpäivän startissa ja hässäkä...se on tietenkin suhteelinen käsite mitä jotku pitää rauhallisena ajona...idea on vaan siinä ettei sillä ensimmäisellä kilometrillä voita 1200km kisaa. Tärkeintä olisi saada joka päivälle se aika.
Proto -luokan kärkisijat on jo monena vuonna selvitelty yhdellä pätkällä eli "Bogs, fords and rocks Saytakanoya" eli pätkä mikä nyt alkaa Uuksa -joen ylityksellä ja sen jälkeen on oikeastaan vaan joen ylityksiä, suota ja suota kaikissa eri muodoissa. Yleensä erot on olleet niin suuret tuon jälkeen ettei niitä ajamalla enään kiinni oteta.
Ponssekuski
02.03.2013, 02:36
Teillä oli niin hirvee kiire siinä ekanpäivän startissa ja hässäkä...se on tietenkin suhteelinen käsite mitä jotku pitää rauhallisena ajona...idea on vaan siinä ettei sillä ensimmäisellä kilometrillä voita 1200km kisaa. Tärkeintä olisi saada joka päivälle se aika.
Proto -luokan kärkisijat on jo monena vuonna selvitelty yhdellä pätkällä eli "Bogs, fords and rocks Saytakanoya" eli pätkä mikä nyt alkaa Uuksa -joen ylityksellä ja sen jälkeen on oikeastaan vaan joen ylityksiä, suota ja suota kaikissa eri muodoissa. Yleensä erot on olleet niin suuret tuon jälkeen ettei niitä ajamalla enään kiinni oteta.
Täytyy myöntää, et se eka pätkä oli kyl ikimuistoinen ainakin miulle :D Oltiin kumpikin kevyesti täpinöissä, mut loput ajot menikin sitten ihan mallikkaasti :) Veikkaan et jos auto kestää, ni yritystä ei tälläkään kertaa puutu ;) Ja tehojahan ei kisahilussa oo koskaan liikaa, kunhan vaan hätäjarru toimii :D
lacrits68
05.03.2013, 07:37
moi!
Lomat järkätty...nyt vaan viisumit&muut hakuun! :) Oli pikkuisen ajatuksena kiertää Karjalaa omin päin kisan jälkeen! Onko muita jäämäsä turistoimaan? :)
//Janne
-PEIPPO-
08.03.2013, 21:57
Lippu korkeelle kaikille ketä kisaan lähtee on se iso raha ja vie paljon aikaa:D
Kaikkihan ei ole Feisbuukissa... mutta Tostanoin - Ladoga Trophy 2013 on nyt!
https://www.facebook.com/#!/pages/Team-Tostanoin-Ladoga-Trophy-2013/345678725553195
NoPerkele
26.03.2013, 12:34
On toisaalta ymmärrettävää tuo katsojien holhoaminen koska pätkille johtaa usein tiet jotka ovat kapeita eikä toista autoa mahdu ohittamaan. Jos tuollaisella pätkällä tulee vastaan turisteja kun kilpailijat yrittävät ehtiä ajoissa lähtöön, on kaaos valmis.
Toisaalta olis mukava jos tuohon katsoja-kisapassin hintaan saisi tietää reitit parhaille katselupaikoille. Ja nimenomaan reitit joita kannattaa ajaa ettei haittaa kilpailua. Taitaa kuitenkin olla mahdoton homma järjestäjille miettiä vielä kisaorganisoinnin lisäksi tällaisia.
Onneksi noissa säännöissä kuitenkin puhutaan autoista. Jalan, fillarilla, moottoripyörällä tai mönkijällä saa sääntöjen mukaan liikkua erikoiskokeiden alueella. Toisaalta noista kolme ensimmäistä on sen verran ketteriä että ei ainakaan haittaa kilpailijoita (ellei kaivata keskelle kilparataa jumiin) ja mönkijäkin taitaa siirtyä nopeasti tien laitaan jos kilpailukalusto haluaa ohi.
http://ladoga-trophy.ru/en/news1/mesto_dlya_registracii_ladogi1/
uusi paikka rekisteröinnille, varmaan hyvä ja tilava paikka.
ja Prisma niin saa tarvike täydennyksiä.
näköjään pari tullut protoihin lisää , ei kympin sakkiin enää niin vain ajeta.
Nythän voidaan "jakaa" sijoitukset etukäteen uudestaan kun Timo mukana ;)
Ponssekuski
05.04.2013, 22:24
Hyvä vaan et on lisää ilmottautuneita, jotenkii mielekkäämpää kilpailla kun on enempi haastajia :) On näköjään viron Priittikin mukana, onkohan hällä eka kerta näis kisois vai onko kovempikin laatokan konkari?
slipoveri
05.04.2013, 23:14
Eikö tämä Priit olle se jonka Jez ja Kimple pelasti 2007 suolla ,onkai se jo jonkinmoinen kokemus
Hyvä vaan et on lisää ilmottautuneita, jotenkii mielekkäämpää kilpailla kun on enempi haastajia :) On näköjään viron Priittikin mukana, onkohan hällä eka kerta näis kisois vai onko kovempikin laatokan konkari?
Priit ajoi ekan ladogansa joskus 2002-2003 aikoihin. Jos muistan oikein. Sen yhden vuoden huijauksen jälkeen eestiläiset päätti yhdessä olla olematta osallistumasta ladogaan.Se on aika hyvin pitänyt. Priit on hyvä kuski. Sama jonka Jez pelasti oliko se 2008-2009? kuolemasta häkämyrkytykseen. eläkeläisellä tuppaa nuo vuodet heittelemään...
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=33308
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=26920&highlight=ladoga+2007&page=2
- tuossa juttua siitä, ihan mielenkiinnosta, muistaako joku miten oikeen oli tapahtunut, autossa sisällä ollut ja putki vuotanut jonnekkin?
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=33308
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=26920&highlight=ladoga+2007&page=2
- tuossa juttua siitä, ihan mielenkiinnosta, muistaako joku miten oikeen oli tapahtunut, autossa sisällä ollut ja putki vuotanut jonnekkin?
Muistini mukaan se oli iha nprmi vetinen ladogan suo, missä oli jo monta protoa sellaisessa oven karmin syvyydessä. Niin oli Priitikin auto. Priitin appari oli tietysti edessä ettimässä vinssipaikkaa ja Priit istui autossa, ikkunat kiinni. Tai ne tais olla kokonaan pleksiä (ei avattavat). Se oli Jez, joka oli Kimin kanssa myös samassa paikaa, joka hoksasi, että helvetti mieshän nukkuu autossa, ei muuta kuin ovea auki. Priit saatiin siinä sitten viroteltua henkiin, mutta ei monestakaan olisi ollut kiinni ettei olisi vironnut. Syynähän se mitä normalisti unohdetaan eli kun pakoputki on veden alla tai turpeessa kiinni niin sitä häkää tulee sitten kaikista mahdollista raoista. Ja sitähän ei itse huomaa kun häkä on hajuton ja mauton.
Ladogan ainoat kuolonuhrit ovat samanlaisesta tapauksessa. Oli kaksi autokuntaa, jotka ajoivat yhdessä ja olivat jossain ryteikössä aika syvällä ja alkoi yö painamaan päälle. Päättivät sitten ihan järkevästi, että nukutaan yö ja jatketaan aamulla. Yöllä oli vissiin tullut kylmä tai jotain, koska moottori oli laitettu käyntiin. Pakoputki vaan oli veden alla. Molemmat kuolivat häkämyrkytykseen. Toisen autokunnan, silloin aina kilpailun viimeisenä tullut siivouspartio ehti pelastaa, mutta ei toista.
moi!
Lomat järkätty...nyt vaan viisumit&muut hakuun! :) Oli pikkuisen ajatuksena kiertää Karjalaa omin päin kisan jälkeen! Onko muita jäämäsä turistoimaan? :)
//Janne
Tarkotus on edelleen tulla paikanpäälle mutta vielä himppa hakusessa tuo liikkumisväline :D Henkilöautolla ei pitkälle pääse ja just nyt ei oo plakkarissa maasturia mutta uskoisin jotain tässä vielä keksivän!
lacrits68
10.04.2013, 10:49
moi!
Passit tuli eilen...huomenna viisumihakemukset matkaan! Oliko se sitten EAST START just se pulju johon ne kanatti lähettää! Kuulunu negatiivista Turun Nevatoursista sitten viimesen...!
//Janne
moi!
Passit tuli eilen...huomenna viisumihakemukset matkaan! Oliko se sitten EAST START just se pulju johon ne kanatti lähettää! Kuulunu negatiivista Turun Nevatoursista sitten viimesen...!
//Janne
Mä oon käytänyt turun neva tourssia aina ja on pelannut hyvin.
tietty se ny on tossa nurkalla... ja helppo käydä.
Ponssekuski
10.04.2013, 11:15
moi!
Passit tuli eilen...huomenna viisumihakemukset matkaan! Oliko se sitten EAST START just se pulju johon ne kanatti lähettää! Kuulunu negatiivista Turun Nevatoursista sitten viimesen...!
//Janne
Hyvin on palvelu EAST STAR:illa pelittäny ja ajallaan tulevat.
Mikkelissä viisumin saa Rave -matkoilta...hinnat oli kalliimmat, mutta säästyi postittamisilta tai ajeluilta. alle 2vko meni, vaikka pääsiäinen oli välissä.
Niin...Olisko palstalaisilla kiinnostusta hankkia Team Tostanoin T-paitoja ja tukea samalla kilpailutoimintaa??
- paidat perinteisiä fruit of the loom -paitoja, yksivärisellä painatuksella. Kuvaa ei voi vielä julkaista, kun ei ole....Alustava aikataulu olis että toukokuun alussa olis paitoja saatavana, ehkäpä Oulaisten kisassa mukanakin.
Hintaa tulisi n. 20e +postit.
- Jos haluatte oman firman mainoksen paitaan niin ottakaa pikaisesti yhteyksiä minuun
torppa(at)gmail.com puh nolla 400 566697
Tuolla feisböökissä on siitä ollu jo kysely... ainakin muutama kiinnostunut on ollut
https://www.facebook.com/pages/Team-Tostanoin-Ladoga-Trophy-2013/345678725553195
PeteTurku
13.04.2013, 11:53
Mikkelissä viisumin saa Rave -matkoilta...hinnat oli kalliimmat, mutta säästyi postittamisilta tai ajeluilta. alle 2vko meni, vaikka pääsiäinen oli välissä.
Niin...Olisko palstalaisilla kiinnostusta hankkia Team Tostanoin T-paitoja ja tukea samalla kilpailutoimintaa??
- paidat perinteisiä fruit of the loom -paitoja, yksivärisellä painatuksella. Kuvaa ei voi vielä julkaista, kun ei ole....Alustava aikataulu olis että toukokuun alussa olis paitoja saatavana, ehkäpä Oulaisten kisassa mukanakin.
Hintaa tulisi n. 20e +postit.
- Jos haluatte oman firman mainoksen paitaan niin ottakaa pikaisesti yhteyksiä minuun
torppa(at)gmail.com puh nolla 400 566697
Tuolla feisböökissä on siitä ollu jo kysely... ainakin muutama kiinnostunut on ollut
https://www.facebook.com/pages/Team-Tostanoin-Ladoga-Trophy-2013/345678725553195
Rohkeesti teette paitoja ja sitten vaan viidakkorumpu markkinointi käymään.
Rohkeesti teette paitoja ja sitten vaan viidakkorumpu markkinointi käymään.
Montako lavaa pistetään petelle? ;)
Ennakkotilauksia vois tehdä, että varaudutaan oikeilla koko/väri yhdistelmillä...
- Paitajutustelua voi jatkaa tuolla ketjussa, siellä tilausohjetta ym.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?p=997687#post997687
lacrits68
09.05.2013, 09:31
moi!
Passit tuli eilen...huomenna viisumihakemukset matkaan! Oliko se sitten EAST START just se pulju johon ne kanatti lähettää! Kuulunu negatiivista Turun Nevatoursista sitten viimesen...!
//Janne
Saa kattoo kuis käy! viisumit vielä Eaststarilta tulematta vaikka paperit oli perill 20/4..! :( rupee vähän huolestuttamaan....!
//Janne
Saa kattoo kuis käy! viisumit vielä Eaststarilta tulematta vaikka paperit oli perill 20/4..! :( rupee vähän huolestuttamaan....!
//Janne
Ei kuulosta normaalilta, 10 pv bisnes viisumi lienee kyseessä ????
lacrits68
10.05.2013, 23:01
ei ku kertaviisumi....kuulemma joku "voitonpäivä" kesto 2 viikkoa sotkee kuvioita???
Meillä olis tarvetta yhdelle c-kortilliselle kuskille viimehetken peruutuksen vuoksi. Jos kiinnostaa lähteä kiertämään Laatokka meidän teamin mukana, niin ota pikaisesti yhteyttä yv:llä tai puhelimella profiilista löytyvään numeroon.
young n dum
12.05.2013, 21:40
ei ku kertaviisumi....kuulemma joku "voitonpäivä" kesto 2 viikkoa sotkee kuvioita???
siul on samassa lastissa laput ku miullakin :) ehkä just kerkee. tai sit ei.
lacrits68
12.05.2013, 23:17
siul on samassa lastissa laput ku miullakin :) ehkä just kerkee. tai sit ei.
pakko mahtua ku o vihitty...ei ku reissuun lähdössä! to 23/5 rajan yli! ehkä!
//Janne
Meillä olis tarvetta yhdelle c-kortilliselle kuskille viimehetken peruutuksen vuoksi. Jos kiinnostaa lähteä kiertämään Laatokka meidän teamin mukana, niin ota pikaisesti yhteyttä yv:llä tai puhelimella profiilista löytyvään numeroon.
C1 korttikin riittää. Jos tuntuu vähänkin, että voisit lähteä ja viisumi löytyy, niin ota rohkeasti yhteyttä.
lacrits68
15.05.2013, 05:21
moi!
Viisumit tullut! :)) ei ku reissuun!
//janne
C1 korttikin riittää. Jos tuntuu vähänkin, että voisit lähteä ja viisumi löytyy, niin ota rohkeasti yhteyttä.
Sen verta jeesiä meidän team Tostanoin puolesta että jos ei viisumia löydy niin me hommataan se eli se ei ongelma. 044-2601512
Ketäs Suomalaisia tänne on menossa kisaamaan ja mihin luokkiin?
Tuoltahan nuita saapi selailla: http://ladoga-trophy.ru/en/trofirejd_ladoga_2013/members/
Mie lähen lipposen tiimin huoltoon ja proto tietenki.
Ketäs Suomalaisia tänne on menossa kisaamaan ja mihin luokkiin?
http://ladoga-trophy.ru/en/trofirejd_ladoga_2013/members/
olihan tuolla muutama edustaja soomestakin:)
e: löytyypähän ainakin:D
lacrits68
21.05.2013, 17:43
viimehetken valmisteluja....saako Venäjällä kalastaa? meinaan onko joku lupalappu tms hankittava?
ImacInnes
21.05.2013, 18:44
61 25 Jauhiainen Arto Finland Kuopio ATV-Open Can-am Mxr
82 403 Wasström Sanna Finland Turku Proto The Beast
83 404 Puumalainen Niko Finland Valtimo Proto Toyota Hilux Evo 1,5t
84 405 Sihvonen Kari Finland Vantaa Proto Land Rover EVO II
86 407 Pylkkö Pekka Finland Halkia Proto Volvo C303 NG
Ei tainnut olla listassa muita?
Tätähän taas seurataan silmäkovana täältä Offipalstan kautta!
Onnea ja nopeita ajolinjoja vaan joka ryhmälle kisaan!
t. Ismo Ämmä
Lisätään Ismo Ämmän listaan vielä :
411 Lipponen Timo Mikael Juuka Proto Toyota KZJ73
lacrits68
21.05.2013, 19:08
ja poistetaan listasta Sihvoset? Eivät ilmeisesti ole lähdössä!
//janne
Pikasesti kävin apuna valmisteluissa...
- Yritetään matkan aikana tiedottaa tilanteista tuolta FB sivun kautta. Pitäisi näkyä ILMAN feisbuukkitunnuksia. Jos dataliittymät toimii niin myös kuvaa lähetetään. Jos ei toimi niin enimmäkseen tekstinä.
- "Tykkäämällä" sivusta tietenkin saa päivitykset automaattisesti! Viisi tykkäystä puuttuu niin olis sata täynnä!
Niin ja se osote oli:
https://www.facebook.com/pages/Team-Tostanoin-Ladoga-Trophy-2013/345678725553195
Pekan uus Volvo NG;)
Toivottavasti ei oo uuden auton lastentauteja.....tulisko jo voitto Pekalle??
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=80&pictureid=131526
no nythän se näyttää oikeen ladoga kilpurilta eikä volvolta :)
Millä koneella tämä on
B30 rottamoottori tietenki, onhan se volvo:)
Niin siis siinä on lähes tulkoon kaikki osat volvoa.
B30 rottamoottori tietenki, onhan se volvo:)
Niin siis siinä on lähes tulkoon kaikki osat volvoa.
Niin ja NG on varmaan Natural Gas, eli EKO-VOLVO! Kaikkee ne heinän syöjät keksii.
Meneeköhän ajolinjat leveeks, kun joutuu styyraa etuakselin takaa?
Ei muuta, kuin kireitä siimoja!
TEMÄHIK
Kysyin pojaltani et mitä Pylkön "Volvo" muistuttaan niin Kosti sano et sammakkoa
:D:D:D
Itse asiassa sehän on kuin sammakko
T Rohmo
Niin siis se NG tarkottaa Next Generation:) sehän on samanlainen lootavolvo ku ennenki, vetetty vaan uusiin kevyempiin kuoriin;)
Tänään katsasteltiin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5969&pictureid=131542
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5969&pictureid=131541
on kyllä tosi asiallisen näköinen tuo Pylkön Pekan volvo, saattaa noilla jousilla olla hieman parempi ajettava nopeilla pätkillä, vaikkei ne entisetkään tuntunu vauhtia hidastavan.
saattaa noilla jousilla olla hieman parempi ajettava nopeilla pätkillä, vaikkei ne entisetkään tuntunu vauhtia hidastavan.
Meni kyllä aivan viime tippaan tuo alustan ajettavaksi saaminen. Ja muutenkin koko auton testaus jäi muutamaan testiin koti pihalla.
ImacInnes
24.05.2013, 23:09
Jokos takapyörätkin on kääntyvää sorttia jotta voi ajaa kylkimyyryä loputtomilla soilla??
t. Ismo Ämmä
Jokos takapyörätkin on kääntyvää sorttia jotta voi ajaa kylkimyyryä loputtomilla soilla??
t. Ismo Ämmä
taka-akseli siirtyy sivusuunnassa jonku verran.
Paljonko mahtoi olla Volvon paino kisakunnossa?
Paljonko mahtoi olla Volvon paino kisakunnossa?
Eipä tota kerinny punnitseen, mutta on se varmasti kevyempi ku entinen
Onkos muuten kellään mitään tietoo paikanpäältä??
Hauskaa on ja offaamaankin on kaikki nuotiolla olijat päässeet
Onkos muuten kellään mitään tietoo paikanpäältä??
https://www.facebook.com/groups/193704971068/
Elikkä Keltalan Kahlaajien sivuille on Alatalon Pekka päivitellyt jotain.
Pekka siis Lipposen huollossa.
Pylköltä loppunu bensa lumisuolle viestitti joker
Oliskohan kuvia tai videopätkiä missään näkyvillä? Onko suomalaisten sijoituksista tietoa?
Kännykkään tuli äsken...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2045&pictureid=131628
Pylkkö ja kolme tai neljä auto vielä ainakin lumisuolla jumissa. Kukaan ei päässyt suolta maksimi aikaan mennessä pois.
alkaakohan pekkaa ja villee väsyttämään siellä suolla jo, ei auta hyvä alusta tommosessa jorpakossa.
Oliskohan kuvia tai videopätkiä missään näkyvillä? Onko suomalaisten sijoituksista tietoa?
http://www.youtube.com/watch?v=NqG2qHsfi3Q
http://www.youtube.com/watch?v=pqNKsJnl-yw
http://www.youtube.com/watch?v=TAM6nDNaMT8
Melkein voisin lyyä vetoa et tos 30 sekunnin kohalla taustalla kommentoiva ihminen on Tylyn poikia... Uazimies Ile...
http://www.youtube.com/watch?v=pqNKsJnl-yw
Melkein voisin lyyä vetoa et tos 30 sekunnin kohalla taustalla kommentoiva ihminen on Tylyn poikia... Uazimies Ile...
http://www.youtube.com/watch?v=pqNKsJnl-yw
Sama:D:D:D
IironSika
27.05.2013, 10:07
Melkein voisin lyyä vetoa et tos 30 sekunnin kohalla taustalla kommentoiva ihminen on Tylyn poikia... Uazimies Ile...
http://www.youtube.com/watch?v=pqNKsJnl-yw
No eihän tuosta edes tarvi vetoa lyödä. UAZ-uskovainen Tylylästähän se. :)
Mites suomi pojat on ajellu vieläkö kaikki suolla ?
Mites suomi pojat on ajellu vieläkö kaikki suolla ?
Viime tietojen mukaan Pylkkö päässy pois suolta nyt aamuyöllä, pojat oli muutaman tunnin tetsannu viemään bensaa sinne suolle. ovat varmaanki jo seuraavassa campissa.
Mites suomi pojat on ajellu vieläkö kaikki suolla ?
Kopsattu keltalan kahlaajine fb sivuilta:
( Timo eilisissä kokonaistuloksissa 4. ja paras suomalainen. Tänään sijoitus 3. ja paras suomalainen. Noussee tämän päivän jälkeen myös kokonaistuloksissa kolmanneksi. Puumalainen toiseksi paras suomalainen, reilu tunti Timon perässä. )
Eli ihan hyvin tuntuu pyyhkivän.
pikku-pepe
27.05.2013, 20:35
Onko jossain tuloksia luettavissa tarkemmin??
4x4 Maailman facebookista
"Ladoga Proto luokan epävirallisia tuloksia saatu.. kolmen päivän jälkeen. Ykkösenä jälki-ilmoittautunut venäläinen proto, kakkosena Eestin Priit Aus ja kolmantena Latvian Ed Vansovics. Neljäntenä on sitten Team Offroadtarvike eli Lipponen/Riihimäki/Pavel. Ykkönen on jo karussa, mutta 2-4 sijat niin ajat ovat kaikki 13minuutin sisällä. Muita suomalaisia, Niko jäänyt Lipposesta noin puolitoista tuntia, Wasström ja Pylkkö ovat sitten todella kaukana. Pekallahan on jo kolmet maksimiajat."
Melkein voisin lyyä vetoa et tos 30 sekunnin kohalla taustalla kommentoiva ihminen on Tylyn poikia... Uazimies Ile...
http://www.youtube.com/watch?v=pqNKsJnl-yw
aika hyvin veikattu,minähän siel...
young n dum
28.05.2013, 15:58
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5981&pictureid=131785
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5981&pictureid=131784
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5981&pictureid=131783
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5981&pictureid=131782
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5981&pictureid=131781
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5981&pictureid=131780
siin pari kuvaa. lisää on kuha jaksaa latailla mökkylällä.:)
Virallisia (?) tuloksia kilpailun sivuilta, kolmen pätkän jälkeen:
416 ПИНЬКОВСКИЙ 10:25:04
410 PRIIT 10:47:26
411 LIPPONEN 11:07:55
406 VANSOVICS 11:45:12
404 PUUMALAINEN 15:21:13
408 ПИНЬКОВСКИЙ 16:05:56
409 НИКОНОВ 16:29:44
403 WASSTOM 18:00:00
407 PYLKKO 18:00:00
-Ekalta pätkältä kaikille maksimiaika 7h12min
-Puumalainen kolmospätkällä poikennut radalta liikaa, 3h9min sakkoa?
-Wasström kakkospätkällä poikennut radalta liikaa, 3h20min sakkoa?
-Wasström kolmospätkällä "3 points", 3h sakkoa -> maksimiaika -> 2h34min lisää kokonaisaikaan
-TR3-luokassa yksi auto pääsi ekan pätkän läpi ajalla 4:24:34, 3 autoa ei startannut toiselle pätkälle ja yksi ei vielä kolmannellekaan.
-ATV-OPEN-luokassa Jauhiainen Arto - Zhadanova Ekaterina kaksi ekaa pätkää maksimiaika, kolmannella maaliin ja kokonaisaika 13:43:49, luokan johtajilla 4:25:16
Jaa eiks kypärä olekaan pakollinen varuste kisan aikana?
Virallisia (?) tuloksia kilpailun sivuilta, kolmen pätkän jälkeen:
416 ПИНЬКОВСКИЙ 10:25:04
410 PRIIT 10:47:26
411 LIPPONEN 11:07:55
406 VANSOVICS 11:45:12
404 PUUMALAINEN 15:21:13
408 ПИНЬКОВСКИЙ 16:05:56
409 НИКОНОВ 16:29:44
403 WASSTOM 18:00:00
407 PYLKKO 18:00:00
-Ekalta pätkältä kaikille maksimiaika 7h12min
-Puumalainen kolmospätkällä poikennut radalta liikaa, 3h9min sakkoa?
-Wasström kakkospätkällä poikennut radalta liikaa, 3h20min sakkoa?
-Wasström kolmospätkällä "3 points", 3h sakkoa -> maksimiaika -> 2h34min lisää kokonaisaikaan
-TR3-luokassa yksi auto pääsi ekan pätkän läpi ajalla 4:24:34, 3 autoa ei startannut toiselle pätkälle ja yksi ei vielä kolmannellekaan.
-ATV-OPEN-luokassa Jauhiainen Arto - Zhadanova Ekaterina kaksi ekaa pätkää maksimiaika, kolmannella maaliin ja kokonaisaika 13:43:49, luokan johtajilla 4:25:16
Radalta poikkeamiset on helppo tarkistaa kilpailutoimistosta. En muista ulkoa mitä sakkoja nuista tuli. Rankat ne oli, koska niillä voi helposti helpottaa ajamista. 3 points tarkoittaa, että kolme control pistettä on jäänyt käymättä.Siihen viittaa myös tuo aikasakon määrä. Nekin voi tarkistaa siis autokunta kilpailutoimistosta.kun jaksolta saa sen maksimiajan niin silloin räpsähtää kerroin, joka on yleensä 1.2xjakson ihanne aika. oli sitten eri tapaukset milloin kerrointa käytetään. eli muistini mukaan ennen vanhaan jos ei tullut ajoissa maaliin niin kertoimelta välttyi kun ei tullut maaliin, kun vasta maalin sulkeuduttua. Se ei mahtunut ainakaan meikän ajatusmaailmaan...mielestäni koko kertoimesta piti luopua. Latvialaisen Zeizan aika on lumisuolta tosi kova verrattuna muihin.
Tuli viestiä että Pekan takaisin kisaan saattaminen onnistuu seuraavilla b-30 volvo koneen osilla :
-venttiilin nostajien kupit
-nokka-akseli
-kansi ja kannentiiviste
Tarve on osillekin, mutta ongelmallisempi on nyt kuljetus Pekalle. Mun piti lähteä, mutta todella nopea odottamaton ongelma pitää nyt suomessa seuraavat kaks päivää. Todennäköisesti saan osat kerättyä kokoon huomenna, mutta nyt tarvitaan mies ja auto kuljettamaan osat Pekalle.
Koo-Pee 0400 - 611 428
pahapaimen
28.05.2013, 21:51
Team Tostanoin - Ladoga Trophy 2013
Onko kukaan tulossa Laatokalle? Tarvittas rangen etupään puslia!!! Txt: 0400566697
Kopsattu facebookista josta pyydetty välittämään palstalle
Team Tostanoin - Ladoga Trophy 2013
Onko kukaan tulossa Laatokalle? Tarvittas rangen etupään puslia!!! Txt: 0400566697
Kopsattu facebookista josta pyydetty välittämään palstalle
Kyselin facebookin puolella vielä mitä puslia ja minkä ikäiseen, puh.numerokin lienee +358400566697 muodossa?
Jos joku lähdössä venäjälle päin niin meikäläiseltä löytyy (Vantaalta) puslat mukaan, privaa laittamalla lisätiedot...
Team Tostanoin - Ladoga Trophy 2013 (https://www.facebook.com/pages/Team-Tostanoin-Ladoga-Trophy-2013/345678725553195?ref=stream&hc_location=stream)
kukaan tulossa laatokalle? Tarvittas puslia sihvoselta, vantaalta tänne. Kopsatkaa palstalle!!
Kommenttia eiliseltä pätkältä katsojilta kuultuna,
Volvo edennyt parhaiten suomalaisista, muut oli vinssanneet mut Pylkkö oli antanut renkaan pyöriä ja metsää kaatunut, vinssiin ei oltu koskettu...
...Toisaalta nikoa ei oltu nähty siinä lutakossa, joten lie mennyt vinssaamatta ohi ?
-Mitenkähän sen koneen kanssa ? saavatko nippuun loppukisaksi ?
toyota4x4
29.05.2013, 22:22
aika hyvin veikattu,minähän siel...
ile siis sano..uaz tyylinen ajolinja.. siis kierretään este ja ajetaan muitten eteen poikittain jumiin :D
lnHuMk5kJ68
wvqt8IQM-UA
c5j5keYYQu8
Eilen oltiin katsomassa kisaa Salmen pohjoispuolella. Kelihän oli hyvä ja kalustoa nähtiin hyvin. Pylkköä ja Wasströmiä ei siinä rannalla nähty, Timo, Niko ja mönkkäritiimi kävivät "kuvattavana"...
Alumiinikilpuritiimin työskentelyä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5988&pictureid=131857
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5988&pictureid=131858
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5988&pictureid=131859
Sitten tuliki tämä viime vuoden protojen voittaja ja järjestikin vähän showta ajamalla vähintään "reilusti" ja törmäämällä rannalla petäjän kylkeen aika vauhilla. Appari hakkas kirveen hamaralla vannetta vähän suoremmaksi ja matka jatkui. Koko vanneremontissa meni ehkä 5 minuuttia :eek:. Aivan tautista on tämän tiimin eteneminen suollakin, arvioitiin että taajamanopeus vois olla aika lähellä, turve lentää kaarella perästä ja kasi ulvoo :eek::D...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5988&pictureid=131862
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5988&pictureid=131861
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5988&pictureid=131860
Viron Priittiköhän tämä oli? meni ajamalla tästä purosta yli.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5988&pictureid=131864
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5988&pictureid=131865
Timo...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5988&pictureid=131863
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5988&pictureid=131866
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5988&pictureid=131867
Vauhilla...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5988&pictureid=131868
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5988&pictureid=131870
jatkuu...
Niko...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5988&pictureid=131873
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5988&pictureid=131872
Mönkiäisiä uimassa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5988&pictureid=131874
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5988&pictureid=131875
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5988&pictureid=131871
Suomen mönkijäteamin ajosuorituksia...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5988&pictureid=131879
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5988&pictureid=131880
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5988&pictureid=131881
Ja autoja.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5988&pictureid=131876
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5988&pictureid=131877
Väärä ajolinja.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5988&pictureid=131878
Kilpailijat lähti illalla dyynejä kohti...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5988&pictureid=131882
Topi1982
30.05.2013, 17:08
Timo puhelimessa:
Maastobussi (kevyt) etenee,
3. sija nyt
all terrain renkaat ja kuski kuulemma keskitasoa.:D
Huumoria mukana 90% miun mielesta:cool:
Dyyni pätkä... kohtuu laimee kattaus suomalaisista....
dvcDW_GbG0s
young n dum
31.05.2013, 23:49
onko suomalaiset nii erikoisia kisaajia et pitäs iha enemmistö materiaalista olla? :)
mites noi muuten kisassa menee? päivityksiä KIITOS!
Piiparilta äsken viestiä:
Tänään käytännössä ratkee koko kisa. Lipposella lämpöongelmia, motor kaput ja tän päivän ekalla pätkällä hajos murros toisen pätkän servicepisteeseen matkalla.
Janne1986
01.06.2013, 12:50
Jaa eiks kypärä olekaan pakollinen varuste kisan aikana?
Itse ihmettelin samaa.
Kuinka on???
Tulokset...
Group TR1
1st place - Viktor Stolyarov / Alex Shokhin
2 place - Sergey Ryabushkin / Alex Balakshin
3 place - Vladimir Kolyupanov /
Group TR2
1st place - Ivan Shitoharov / Eugene Sahvoruk
2nd place - Andrey Kuznetsov / Mikhail Alexandrov
3 place - Sergey Shitoharov / Maxim Kamershov
Group TR3
1st place - Roman Briskindov / Sergey Volkov
2nd place - Vilnis Zeyza / Aigars Zeyza
3rd place - Victor Kozlowski
Proto Group
1st place - Aus Priit
2nd Place - Alex Pinkovskiy / Vyacheslav Zeytounian
3rd place - Edvins Juris Vansovics
Suomaisten sijoitukset???
Suomaisten sijoitukset???
jollain ilveellä lipponen jäänyt neljänneksi. Kuulin jotain huhua että sääntöjä ois alettu soveltamaan kesken kisan, mutta en sen tarkemmin tiedä mitä on tapahtunut.
jollain ilveellä lipponen jäänyt neljänneksi. Kuulin jotain huhua että sääntöjä ois alettu soveltamaan kesken kisan, mutta en sen tarkemmin tiedä mitä on tapahtunut.
Joo neljänneks tippu... Koko kisan oli kolmantena, sitten tuossa woodmans pathin ekalla osuudella oli teknisiä ongelmia ja aika jäi huonoks. Päivän loppuosuus meni ihan samalla tavalla ryvetessä kuin muillakin -> suurin osa (kaikki?) tuli pätkältä puolessa välissä pois ja kaikki sai tältä päivältä maksimiajan. Kun ooteltiin palkintojenjakoa, näytti että timo nousee vielä toiseksi tuloksissa, koska johtava venäläinen ei ollut startannut viimeiselle pätkälle ollenkaan. Järjestäjät olivat päättäneet kuitenkin ottaa tuon woodmans pathin ekan osuuden mukaan tuloslaskentaan jostain syystä ja näin saivat timon tippumaan neljänneksi.
Jätetäänkö noita pätkiä normaalisti pois tuloslaskennasta??
Jätetäänkö noita pätkiä normaalisti pois tuloslaskennasta??
Suurin osa ajoreiteistä muodostuu kahdesta pätkästä ja niiden yhteenlaskettu tulos on sen päivän aika. Nythän siis jätettiin tuo jälkimmäinen osa pois tuloslaskennasta. :o Normaalisti, niinkuin ensimmäisenäkin päivänä, jokaiselle olisi tullut päivästä maksimitulos. Olikohan 22h varattu tuohon pisimpään päivään. Lieneekö sitten säännöissä joku pienellä präntätty kohta, jossa sanotaan että nuita reittejä voidaan muutella tuloslaskennassa sen mukaan, että saadaan palkintopalleille enemmän kotimaisia?
ei se ole mitenkään yllätys että sääntöjä muutellaan :mad::mad:
silloin meiltä muutettiin yhden yön aikana neljä kertaa lähtöaikaa, kun alkoi näyttää että oltaisiin kolmen sakissa.
eiköhän siellä vieläkin pätkien jälkeen pidetään palavereita kisakeskuksessa kun neuvotellaan miten niitä sääntöjä sovelletaan.
Niin silloinkun meikä oli vielä Ladoga marshalinna niin kerran osuuden tulokset mitätöitiin, silloin oli kyseessä järjestäjien oma moka reittikirjan teossa. Jonka tuloksena osalla oli eri reitti lopussa. Se, että kaikille tulee jaksolta maksimit ei mielestäni ole mikään syy pudottaa jaksoa kokonaistuloksista. Se on lähinnä järjestäjien virhe, jos reitti on ajokelvoton. Mutta se on kaikille sama. Eli mielestäni ainoa syy on pudottaa jakso lopputuloksista on mielestäni se, että se ei ole kaikille sama tai on tapahtunut joku muu järjestäjistä johtuva kardinaalimoka.
Nythän ei ollut siitä kysymys. Tosin täältäpäin on aina helppoa palloitella asiaa mikä ei miksikään muutu. Mutta niinkuin sanalasku sanoo "happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista".
Kuulostaa taas liian tutulle venäläiselle tuomaroinnille. Sama tyyli tuli tutuksi toisen lajin EM-kisoissa :(
Saikohan venäläiset mönkkäritiimit huoltoautojensa takia mitään aikasakkoa :eek: ? Siellä joen ylityksessä näytti et olis ollut aivan reittipisteellä tai muutaman metrin päässä siitä. Sanktiollahan kerran suomalaisia peljäteltiin
Kuulostaa taas liian tutulle venäläiselle tuomaroinnille. Sama tyyli tuli tutuksi toisen lajin EM-kisoissa :(
Ryssät vetää aina kotiinpäin, luulis ettei se nyt kenellekään suomalaiselle tai virolaiselle yllätyksenä tule.
Ryssät vetää aina kotiinpäin, luulis ettei se nyt kenellekään suomalaiselle tai virolaiselle yllätyksenä tule.
Ladogassahan on kilpailun Marshall eli ylin tuomari. Jolla on oikeus ja valta päästä joka paperiin ja tarkistaa jokainen trakkerin jälki, jos haluaa. Marshallin päätöksiin ei voi hakea muutosta. Tarvittaessa Marshall voi kävellä koko organisaation yli, kuinka oikeudenmukainen kilpailu on. Niin se on viime kädessä Marshallin omasta selkärangallisuudesta ja aktiivisuudesa kiinni. Marshall voi puuttua myös reitillä tapahtuviin asioihin. Silloin kun olin itse Marshallina niin 5 vuoden aikana jouduin kerran kävelemään koko organisaation yli. Niinkuin kuvaannollisesti.
Univelat alkais olla kuitattu. Meillä meni kisa kokonaisuudeessaan ihan hyvin. Valitettavasti kolmas sija meni toimimattoman trackloggerin vuoksi ss3:lla, josta tuli 3.09 tuntia sakkoa.
Auto pelasi loistavasti ja suurin remontti oli laturin vaihto ss1:n jälkeen siirtymällä. Laturi paloi Lumisuolla kun vedettiin kolmen auton letkaa perässä takavinssillä. Onneksi Zexelin pumpun sammutussolenoidi toimii vielä 8 voltin jännitteellä. Toisaalta ajettiinkin kyllä koko kisa varovasti, koska meillä ei ollut huoltoa ja isot remontit olisi olleet liian rankkoja tehdä pätkien välissä itse.
Suurkiitokset Lasselle ja Gaborille ruokahuollosta, Antille kuljetusauton ajamisesta ja tietysti appari Juha-Matille erinomaisesta työskentelystä. Meidän teamin osalta tämä Ladoga Trophy jäi todennäköisesti viimeiseksi. Perseaukisille ilman huoltoa reissu on yksinkertaisesti liian rankka sekä taloudellisesti että fyysisesti.
Harmittava homma tuokin Nikon trackloggerin toimimattomuus! Ihme säätämistä koko kisa...Noh, laittelin profiiliin muutaman kuvan mitä sattu kameraan tarttumaan. Jokunen videokin ois, mutta noissa eetzan laittamissa on parempaa matskuu...
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=5969
Harmittava homma tuokin Nikon trackloggerin toimimattomuus! Ihme säätämistä koko kisa...Noh, laittelin profiiliin muutaman kuvan mitä sattu kameraan tarttumaan. Jokunen videokin ois, mutta noissa eetzan laittamissa on parempaa matskuu...
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=5969
Järjestäjien piti saada käyttöön täksi vuodeksi Glonassiin perustuva paikannus, yhdessä laitteen kanssa joka käyttää molempia (eli GPG+Glonass) saadaan kuulemma pirun tarkka paikannus. Glonassin trackkereiden saanti jostain syystä meni pieleen ja niinpä nuilla vanhoilla resuilla jouduttiin elämään.Sen kuulin, että Pekka oli vaihtanut katsastuksessa järjestäjän trackkerin useampaan kertaan ennenkuin oli tyytyväinen. Glonassin käyttöönoton myötä (varmaan ensivuonna) paljonko reitiltä saa poiketa ja kuinka lähelle checkpointtia pitää ajaa tulee huomattavasti tiukentumaan.
Järjestäjien piti saada käyttöön täksi vuodeksi Glonassiin perustuva paikannus, yhdessä laitteen kanssa joka käyttää molempia (eli GPG+Glonass) saadaan kuulemma pirun tarkka paikannus. Glonassin trackkereiden saanti jostain syystä meni pieleen ja niinpä nuilla vanhoilla resuilla jouduttiin elämään.Sen kuulin, että Pekka oli vaihtanut katsastuksessa järjestäjän trackkerin useampaan kertaan ennenkuin oli tyytyväinen. Glonassin käyttöönoton myötä (varmaan ensivuonna) paljonko reitiltä saa poiketa ja kuinka lähelle checkpointtia pitää ajaa tulee huomattavasti tiukentumaan.
Meillä oli omassa gepsissä GPS+Glonass ja tarkkuus kokoajan n. 2-3m.
Meillä oli omassa gepsissä GPS+Glonass ja tarkkuus kokoajan n. 2-3m.
saako noita usb mokkuloina ja mistä ja mitä maksaa??
saako noita usb mokkuloina ja mistä ja mitä maksaa??
Käsikapula meillä, usb-mallisia en ole löytänyt pikaisella etsimisellä.
Me ajettiin viime vuonna trackerin ohjastamana joten ei tullu virheitä. Oli vaan välillä ihan perkeleen hidas kääntymään, saatto välilistä mennä mutkat pitkäksi monta sataa metriä ja sitt palas takas missä sattu, piti vaan odotella kiltisti pisteillä ennen ku jatko matkaa, muutaman kerran porukka ihmetteli kun me painuttiin pöheikköön selvältä reitiltä...
Univelat alkais olla kuitattu. Meillä meni kisa kokonaisuudeessaan ihan hyvin. Valitettavasti kolmas sija meni toimimattoman trackloggerin vuoksi ss3:lla, josta tuli 3.09 tuntia sakkoa.
.
Me ajettiin viime vuonna trackerin ohjastamana joten ei tullu virheitä. Oli vaan välillä ihan perkeleen hidas kääntymään, saatto välilistä mennä mutkat pitkäksi monta sataa metriä ja sitt palas takas missä sattu, piti vaan odotella kiltisti pisteillä ennen ku jatko matkaa, muutaman kerran porukka ihmetteli kun me painuttiin pöheikköön selvältä reitiltä...
Mekin laitettiin SS3:n jälkeen Track loggeri tietokoneeseen antenniksi, niin sen jälkeen tiesi ainakin toimiiko vai ei. Kyseinen matolaatikko vaan oli todella hidas ja monessa paikassa ajettiin edestakaisin reittipisteellä että sai varmistuksen että on riittävän lähellä. Vieläkin harmittaa kun ei sinetöity omaa käsigepsiä backupiksi.
Ponssekuski
04.06.2013, 11:17
Kiitokset Nikolle ja koko huoltotiimille. Oli rankka mut kiva kokemus taas :) ja täytyy sanoa, et ei kerinny nälkä pahemmin yllättämään, oli meidän ruokahuolto kohillaan :p kiitokset kujalan tiimille teltan lainasta ja Antille kiitokset Lämpimästä makuupussista :rolleyes: Jos sitä ens vuonna lähtis vaik kannustus joukkoihin :D
Miekii olin kattomassa ja jätkät sano et ajo linjat katotaan GPS/Glonass vehkeillä, enpä uskonu mut näköjää se nii menee, ite en kyl mihikää kisaa niijen perusteel viittis lähteä jos ei oo +/- 30 m toleranssia, eli siel ei oo mitää rastipisteitä fyysisesti mis ois jotkuu leimaus vehkeet ??
Kivaa oli eikä varmaan vielä vedetty ihan satasella kisaa...Joskus sai nukuttuakin eikä hyttysiä ollut minun mielestä paljoa. Kiitoksia koko tiimille ja Nikon kokeille, Lasselle ja Gaborille kyydistä Mikkeliin! Kiitos myös muille jotka hengessä mukana olivat FB:ssä. Valitettavasti puslia ei saatu mitenkään tulemaan vaikka pyyntöön nopeasti oli reagoitu.
Terv: Mikael
Kuvia ja videoita on tuolla Team Tostanoin FB sivuilla. Pitäisi näkyä kaikille.
https://www.facebook.com/#!/pages/Team-Tostanoin-Ladoga-Trophy-2013/345678725553195
Sannan ajelut dyynillä
3raLFbM_T2Q
Nikon ajelut dyynillä
UHDD6QNn-EA
Harmittava homma tuokin Nikon trackloggerin toimimattomuus! Ihme säätämistä koko kisa...Noh, laittelin profiiliin muutaman kuvan mitä sattu kameraan tarttumaan. Jokunen videokin ois, mutta noissa eetzan laittamissa on parempaa matskuu...
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=5969
Hyvä sarja kuvia teknisen tuen silmin :)
Ponssekuski
06.06.2013, 02:17
Lisäsin profiiliin jokusen kuvan matkan varrelta. Tänne en niitä ossaa suoraan linkittää, jot sieltä löytyypi :rolleyes:
Olisko jollain kaikkien luokkien reittipisteitä oziin?
Mekin vihdoin palattu takaisin ja Ladoga matskun purkaminen alkaa. kuvia yms on vaikka kuinka.
Meilläkin meni hermo tuohon järjestäjä loki systeemiin ja vaikka valitettiin ja näytettiin omat lokit niin ei se meidän venäjän taidolla tuottanut tulosta.
No ajettiin joka päivä auto pelasi hienosti kerättiin joka rasti ja pidettiin hauskaa.
on hienot reitit joita saa ajella joten jo se on hienoa.
viimeisenä päivänä ei ajettu kun työkiireet painoi päälle ja oli ehdittävä lentokentälle ajoissa.
Kiitos kaikille ketkä auttoi meitä ennen matkaa ja matkan varrella!
Oli hieno että suomesta oli katselioita, se lisää motivaatiota ja vauhtikin kasvaa sen myötä.
Kuiva aluspuvut toimi hyvin ei ollut kylmä suolla samoin vinssiköysi on paras kulutuksen kestävyys mikä ikinä köysissä ollut. Fb:ssä tulee video yms kun saadaan purettua.
La järjestelmä pelasi kanssa hienosti ja huolto tiesi missä mennään. Kiitoksia La gurulle
Ruoka huolto pelasi hyvin samoin autonhuolto Tapsa on taikuri! tosin muuta ei hajonnut kuin yksi sulake paloi ja normi huolto-osia. Uusi auto meille ja nyt 8 päivää testiä takana niin hyvältä vaikuttaa.
Ainostaan mäyriksen painelaakeri hajosi ja se piti vaihtaa.
Kiitos Nikon porukalle myös oli hauskoja hetkiä nuotiolla ja varmaan reissun parhaat kokit oli teillä mukana!
Säännöt on sääntöjä ja venäläiset on venäläisiä
Mutta on hieno kilpailu johon kanattaa osallistua ilmapiirin ja reittien takia. Saa meinaan off road kilometrejä koko rahan edestä.
Kiitos!
team Tostanoin
Parit videot rapakosta
http://www.youtube.com/watch?v=Ik5BY_2EjsY
http://www.youtube.com/watch?v=t65gve2oyCE
Tässä huonosti kuvattuu meidän silmistä : http://jtvideos.galleria.fi/kuvat/Ladoga+Trophy+2013/
Tuolta Venäläisten feisbuukista, eli VK:sta löytyi kuvakokoelmaa, myös aikaisemmilta vuosilta:
http://vk.com/albums-21347419
Tuloksetkin on nyt kaikkien osalta selvillä...luutavasti....
- linkin takaa löytyy kohta, siis toinen linkki mistä ne saa ladattua .xls eli Excel muodossa
http://ladoga-trophy.ru/rezultaty_ladoga2013/
Oisko kellään Pylkön vanhemman huoltomiehen numeroa kyselee tostanoin tiimin huoltomies?????????
Nyt voi ensikesää odotellessa katsella viimevuoden tapahtumia. Tämä nyt ei ole varsinainen kisakooste, vaikka yritin pitää tapahtumat aikajärjestyksessä. SS:n varrelle kun ei voinut mennä kuvailemaan, niin tuli kuvattua paljon muuta. Voi vaikka bongata tuttuja kisaturisteja ;)
6IIROptH3YQ
Muistakaa myös 2014 support t-taipat:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=118666
http://ladoga-trophy.ru/ladoga-2014/uchastniki_ladoga-2014/
Hienoa kun Protoissakin 20 autoa!
Varmaan kisa"turisteille" paljon seurattavaa
slipoveri
14.02.2014, 20:07
Protoissa 5 ranskalaista tiimiä?
Kumpaan suuntaan tänä vuonna kisa Kiertää?
PeteTurku
22.02.2014, 15:22
Kumpaan suuntaan tänä vuonna kisa Kiertää?
Meniskö vastapäivään.
Sori kun hämäsin ton videon laittamalla tähän ketjuun, mutta tuolla on 2014 jutustelut:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=116546