Kirjaudu sisään

View Full Version : Patrol Gr y60


kuokkanen
31.10.2012, 20:34
Ostin tossa puolitoista kuukautta sitten kone vikaisen patroolin.
Tarkoitus oisi rakennella semmonen mehtä/työauto :)

kuokkanen
31.10.2012, 20:42
sitten alettiin aukoo konetta ja sieltähän löyty ainoastaan 5 mäntää... yks olikin pieninä palasina öljypohjassa.
kanki oli hakannu sylinteri putken ihan piloille.

sitten aloinkin ettiä uutta moottoria.

kuokkanen
31.10.2012, 20:47
Eikä aikaakaan kun täältä palstan kautta löytyikin kone. käytiin hakemassa moottori ja ruvettiin hommiin...

kuokkanen
31.10.2012, 21:20
kone saatiin tänään käymään ja apulaitteet pyörimään :)

pumpun ajotus pitänee säätää vielä, vähän meinaa tupruttaa harmaata piipusta...

hain tänään töitten jälkeen heti sitten nailoni tankoo ja meinasin alotella korin korotusen... korin pultteja etsiessä löytyikin ruostetta! ei muutakun rälläkkä käteen ja mädät pois ja äkkiä! edellinen omistaja olikin alotellu homman :DD ei tarvinnu rälläkkää noitten lappujen irrotukseen.

kuokkanen
01.11.2012, 19:08
Nailon tanko ei omasta mielestä ollu kallista, 98€ metri lähtö hinnaltaan..
tuossa hieman alottelin ruosteitten poistoo, nyt ois sitten muutakun uutta peltiä reikien päälle.
rojekti jatkuu viikonloppuna, pitää välillä käyä tekee rahhaa!

fintroll
05.11.2012, 15:56
hain tänään töitten jälkeen heti sitten nailoni tankoo ja meinasin alotella korin korotusen... korin pultteja etsiessä löytyikin ruostetta! ei muutakun rälläkkä käteen ja mädät pois ja äkkiä! edellinen omistaja olikin alotellu homman :DD ei tarvinnu rälläkkää noitten lappujen irrotukseen.

Katso myös kuskin ja matkustajan jalassa. Täällä on varma myös ruoste. Hyvää remontti!

kuokkanen
05.11.2012, 16:39
ei oo muualla rustetta. hyvä näin ei oo minun juttu noitten ruosteitten korjaus...

kuokkanen
05.11.2012, 16:57
korin korotus olikin ihan piupau juttu :)
otin ensin toiselta puolelta 5 korin kiinnike pulttia auki. 1 takakulmassa 1 takapenkin alla 1 taka jalkotilassa 1 etujalkotilassa ja viiminen keulassa syylärin vieressä.
sen jälekee tunkkasin runkoa helmasta noin 6 senttiä ylös päin jokainen nailoni tanko meni paikalleen kun vähän rautakangella avitti. pultit kiinni ja sama homma toiselle puolelle.
vaihekeppien reikää pitää vähän suurentaa ja luulen että tulee hyvä jos vähän vielä kääntää keppejä etukenoon niin menee vaihteet viel päälle normaalisti.
nailoni tankoa tein 75mm pätkiä 10 ja M10 sinkitystä kierretengosta 8senttiä vakio pultteja pisempiä pätkiä.. loppujen lopuks korotukselle tuli hintaa noin 55 euroo ei paha hinta. kolmisen tuntia siinä meni kaikkineen aikaa apuna pylväs porakone ja vanne saha millä katokoin nailonia.

kuokkanen
05.11.2012, 17:04
tänään tilasin renkaat ja vanteet cros4wd:ltä pitäis tällä viikkoo saaha suomeen. vielä pitää laitella vähän jonkun näköistä kumia tonne pyörän kaarien sisälle ettei oo mutaa tankin päällinen ja kone huone täynnä. ootteko miten laitellu umpeen ne?

caltsu
05.11.2012, 17:41
Mun autoon ne on laitettu kumimattolevyillä umpeen.
Mitä muuten maksoi kone?

kuokkanen
05.11.2012, 17:56
Mun autoon ne on laitettu kumimattolevyillä umpeen.
Mitä muuten maksoi kone?

pitääpäs kysellä jotain mattoo sinne...
eihän noi koneet kalliita ole, jaksaa kysellä niin kyllä jollain on rahapula tai liikaa romuja nurkissa :D

kuokkanen
10.11.2012, 19:39
nyt oisi sitten ruosteet korjailtu. puoli neliöö meni peltiä.. nyt sit pitäis tuota etu puskuria ruveta suunnittelemaan! miten ootte tehny ton vinssipedin? oon aatellu mekaanista vinssiä keulalle teenkö puskuriin kiinteen pedin vai hitsaanko pedin runkoon kiinni vai?

oisi muuten myytävänä tommonen nautarauta! ostakaa pois!

kuokkanen
13.11.2012, 20:41
Tänään oliki vuorossa palkki helman tekoa.
töitten jälkeen ajelin tohon kuusankoskelle ja ostin 100x50x3mm RHS putkee,
ja tukusta sattui sitte löytymään mutkalla olevaa 1 1/4 mustaa putkee ja ruosteisia käyriä ;) niin sai samalla tehtyä rock slaiderit, vai miten se kirjotetaan!
tuo hommahan olikin ihan piupau juttu otti ison rälläkän käteen ja vetäs vanhat helmat helevettiin! tunkilla nosti uuden palkin paikalleen ja nosti sillai kunnolla että on tiukasti paikallaan.
ei muutakun rähkölinnun kakkaa saumoihin!
huomenna oisikin vuorossa puskurien tekoo/suunnittelua voipi olla että noi pyörän kaaretkin saahaan alulleen jos vaan ne renkaat tulis! :)

Jari
13.11.2012, 21:53
4,4 kierretankoa?

kuokkanen
13.11.2012, 22:13
4,4 kierretankoa?

Nyt kyllä meni ohi mitä tolla meinasit?

Jari
13.11.2012, 22:28
siis 4.4,sorry. lujuusluokkaa tarkoitin... että mitä käytit?

kuokkanen
14.11.2012, 06:29
siis 4.4,sorry. lujuusluokkaa tarkoitin... että mitä käytit?


Joo hokasinkin sitte kun olin kirjottanu...
Ihan tuota perus kierretankoo käytin 4,4 todennäköisesti.. luulen että kestää.. Vaihetaan sit jos ne ruppaa tippumaan sieltä! :)

Nuhapumppu
14.11.2012, 10:04
Joo hokasinkin sitte kun olin kirjottanu...
Ihan tuota perus kierretankoo käytin 4,4 todennäköisesti.. luulen että kestää.. Vaihetaan sit jos ne ruppaa tippumaan sieltä! :)
4.4 tunnistaa siitä,että se menee vaikka puukolla poikki,eli on tosi pehmeetä tavaraa. Ja jos on 4.4 niin vastaa noin karkeasti lujuudeltaan 6mm 8.8,että kannattaa miettiä pulttien vaihtoa......

kuokkanen
14.11.2012, 12:21
Kyllä ne on 8.8 m10 eli luulis kestävän?

kuokkanen
14.11.2012, 19:08
dodii tuli renkaat! koklattiin jo vähän paikalleenkin,
vähän joutuu avartamaan että mahtuu pyörimään. sehän käykin kätevästi kun ottaa ruosteet pois rälläkällä sillai kolmisen senttiä ympäriinsä kaarta ja vähän roikeläpyskää sitten levikkeeks...
etupuskintakin aloteltiin vähän, mutta välillä kuulemma tultava pitää mammaa hyvänä! PRKL...
puskuri jäi aikas pahasti viel vaiheeseen huomenna jatkuu!
niin ja etupurkuri on 150x50x5mm RHS:ää painoo tuloo ilman vinssiä semmonen 35 kiloo vähän reilu mutta kyllä kestää sitten kavereita työnnellä mehtässä!

tuomaritulee
14.11.2012, 21:29
Jos meinasit metsässä käydä niin laita noiden helma putkien ja palkin väliin lisää tukia. Itsellä taitaa olla 3-5 ja silti oon saanu mutkalle nuo.

Tosin en ole kyllä säälinyt omaani.

kuokkanen
15.11.2012, 06:47
putki on 42.8 3mm seinällä kyllä luotan että kestää saa nimittäin lekallä humauttaa niin ei tapahdu mittää... tunkilla kestää nostaa tosta putken keskeltä ilmaan! mutta harjotellaaan tässä ;)

Timo_L
15.11.2012, 17:57
putki on 42.8 3mm seinällä kyllä luotan että kestää saa nimittäin lekallä humauttaa niin ei tapahdu mittää... tunkilla kestää nostaa tosta putken keskeltä ilmaan! mutta harjotellaaan tässä ;)

No ei kestä metsässä ajoa, usko pois..

Mulla Grand Cherokeessa (omapaino konttorin vaa'alla 2050kg) helmaputket 48mm:n tavaraa 3,2mm:n seinämällä, mustaa saumatonta vesijohtoputkea. Ne meni mutkalle melkoisen herkästä osumasta metsässä kun oli vain yksi keskituki ja päädyistä kiinni; putki on noin 170cm pitkä päästä päähän. Nyt on päädyt + kaksi keskellä, on kestänyt taipumatta mutta seinämät on mutrulla alapuolelta/ sivuista kiviosumista.

..eli jos haluaa oikeasti hyvät niin tarttis tehdä oikeasta teräksestä eikä mistään vesijohtopaskasta :D Ostanut tuon jälkeen saumatonta hydrauliputkea joka ainakin kirjojen mukaan on selvästi laadukkaampaa kamaa eikä metrihintakaan ollut järin paha.

-MaTTi-
15.11.2012, 18:55
nyt oisi sitten ruosteet korjailtu. http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=31128&d=1352126460

Eikö tuo olis ollu mukavempi korjata/lopputulos parempi jos olis korjannu ennen korotuspalikoiden asennusta?

jyrden
15.11.2012, 19:38
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=31128&d=1352126460

Eikö tuo olis ollu mukavempi korjata/lopputulos parempi jos olis korjannu ennen korotuspalikoiden asennusta?

Ei tainnut huomata tuota mätäkohtaa... Ja kyllähän tuosta hylkäys tulee konttorilta, jos ei oo kunnossa leimalla tuo kohta. Vaik ois mitne erillisellä rungolla varustettu.
Ja paremmin kyllä ois saanut korjattua, ennen palikkan asennusta.

kuokkanen
15.11.2012, 20:03
tuon huomasin vasta kun olin kuvan ottanu :D
Pitää liimailla kasaan kun kerkee. Helposti ne palikat sielt irtoo kun kaikkia vähän löysää jaa lyö tunkin alle ;)

kuokkanen
19.11.2012, 17:01
viikonloppuna olikin sitten pyörän kaaret vuorossaan.. apukuskin puolelle sain tehtyä melkein valmiiks asti.
pitää vielä sitten kun maalaan niin käyttää irti noi kumit ja pyyhkästä possumassa saumaan mutta omasta mielestä tuli ihan kivan näkönen...
puskinkin sai maalinn pintaan saa nähä joutuuko ton kolmio homman vielä rälläköimään pois. pari kaveria on ainakin sanonu että onpa aika hirvee! :D
mutta minkäs teet..

kuokkanen
19.11.2012, 17:03
puskurissa on kilven takana vielä paikka vinssin kidalle mutta pitää vaan kahtella jostain mekaanista vinssiä.
oisko tarjolla kellään?

-MaTTi-
20.11.2012, 18:36
saa nähä joutuuko ton kolmio homman vielä rälläköimään pois. pari kaveria on ainakin sanonu että onpa aika hirvee! :D

Mikäs tuossa, anna olla vaan. Mukavan erilainen. :D

Rotpal GR
20.11.2012, 18:53
puskurissa on kilven takana vielä paikka vinssin kidalle mutta pitää vaan kahtella jostain mekaanista vinssiä.
oisko tarjolla kellään?
Mulla ois tojotan mekaaninen vinssi tallissa ylimääräsenä. PAtrolliin piti ite sovittaa mutta ei riittäny aika. Jos kiinnostusta lisää niin paa yv:tä ;)

kuokkanen
21.11.2012, 18:52
nyt on pumppu ajotettu.... mutta oli aika pielessä...
mutta ei savuttaminen lopu!
Moottorin edellinen omistaja sanoi että kansiremppa oisi just tehty! mutta voiko olla että ois tekemättä?!? voiko olla että turbo päästää vettä läpi?
savutus ilmenee vasta kun moottori lämpiää, ja on kuin höyry veturi tyhjäkäynnillä. mutta kun vähän aikaa antaa kierroksia niin savu loppuu melkein kokonaan.

neuvoja vähän tarviisi!

-MaTTi-
21.11.2012, 20:36
Moottorin edellinen omistaja sanoi että kansiremppa oisi just tehty! mutta voiko olla että ois tekemättä?!?
Mitä tarkoittaa "kansiremppa"? Ettei olis vaan vaihdettu kansipahvia vaikka ite kansi on halki...

Tuoppo
22.11.2012, 13:35
Mulla kans savutti homona valkosata ja turbossa oli laakerit sökönä ite kans epäilin ensin kansivikaa :/

vilenius
22.11.2012, 18:10
noita edellisen koneen tuhoja kun kahtoo nii pakoputkesahan voi olla nestettä ja öljyä aika paljoki, käryää nimittäin jonku aikaa ennenku palaa pois sieltä.

kuokkanen
22.11.2012, 19:47
mietin kanssa tota samaa että palaa pakoputkessa paska.. käyn ajelee sillä reissun mehtäsä, saapahan nähä mitä muuta siellä sit on rikki/heikkona ja sen jälkeen jos ei lopu savuaminen niin sit otetaan turbo pois ja laitetaan vanhan koneen turbo tilalle.
Toivotaan että kansi oisi ehjä!

Rotpal GR
22.11.2012, 22:08
tekeekö se painetta ? pulputtaako paisarissa ? miltä öljyt näyttää ?

kuokkanen
23.11.2012, 08:16
tekeekö se painetta ? pulputtaako paisarissa ? miltä öljyt näyttää ?

Ei tee painetta ei pulputa ja öljyt on ihan mustat niinkun kuuluukin...

Tuoppo
23.11.2012, 11:28
Samaa mullaki teki ku kusi vettä suoraan pakoputkeen siis turbon laakereitten välistä. Tuo oon kyllä totta että voi olla vanhojaki sotkuja jotka käryää. Sen turbon väljyyden voi helposti tarkisaa alhaalta päin ku otaa turbon imuputken irti.

Loppujen lopuks otin omassa koko koneen auki ku ölppä pumppu ei tuottanu painetta ja... lopun jo varmaan arvaatte :(

kuokkanen
23.11.2012, 18:23
Samaa mullaki teki ku kusi vettä suoraan pakoputkeen siis turbon laakereitten välistä. Tuo oon kyllä totta että voi olla vanhojaki sotkuja jotka käryää. Sen turbon väljyyden voi helposti tarkisaa alhaalta päin ku otaa turbon imuputken irti.

Loppujen lopuks otin omassa koko koneen auki ku ölppä pumppu ei tuottanu painetta ja... lopun jo varmaan arvaatte :(


tuossa on kyllä hyvin öljyn painetta!
Tänään lämmitin moottorin kuumaks ilman syylärin korkia niin ei savuttanu pätkääkään, mutta kun laittaa korkin kiinni niin hetkenpäästä rupee taas savuttamaan!
pitääpäs koklata sieltä kompurapuolelta sitä akselin päätä että miten se vispaa...

kuokkanen
28.11.2012, 21:03
tänään vähän olikin sitten takapuskimen vuoro...
löyty sieltäkin ruostetta jonkun verran ja ajattelin sitte napsauttaa rungon kokonaan poikki ja tehä uuden.
tankki viel pitäis keksiä jotenkin...
ja koukkua tarviisin mutta se pitäis olla sillai helposti irotettavissa oisko kellään vinkkejä miten saisi pudotettua sitä semmosen 25cm alespäin ja pikakiinnikkeellä?!?

Ewerglade
29.11.2012, 07:33
Ei oo kyllä konstia tuohon, miten tuon koukun saa puotettua, mutta sitten ku keksit niin hyviä photoja asiasta näkyville kiitos, Itellä vähän sama ongelma, kun nupin alareunaan on nyt semmonen 80-90cm.

HCK
29.11.2012, 12:56
Alkuperäisessä rungon takapalkissa on se vetolenkin paikka. Siihen jakoon passaa suoraan esim. BJ:n koukku.
Ainakin itsellä kun oli kolmentuuman korotus ja 33" sattu koukku aika makeasti kohdalleen.

mikkocap
29.11.2012, 13:49
mietin kanssa tota samaa että palaa pakoputkessa paska.. käyn ajelee sillä reissun mehtäsä, saapahan nähä mitä muuta siellä sit on rikki/heikkona ja sen jälkeen jos ei lopu savuaminen niin sit otetaan turbo pois ja laitetaan vanhan koneen turbo tilalle.
Toivotaan että kansi oisi ehjä!

tehtiin velipojan gr:ään koneremontti kun meni 4 litraa öljyä 100 km matkalla. uus kansi ja rengastukset ja laakerit ymsyms. tiesihän tuon että on "hieman" öljyä ja muuta skeidaa putkessa niin savutti ihan saatanasti remontin jälkeen. sitten helpotti kun otettiin toisesta gr:stä valmiiks suora putki. oli vaimentimissa jonkin verran ylimäärästä tavaraa... saattaapi olla lähtee muutenkin ajan kanssa mutta luulis tovi menevän.

kuokkanen
04.12.2012, 16:45
jeps otin tossa viikonloppuna imusarjan ja pakosarjan pois....
löytyikin vika miksi savuttaa! kansi halki ja ja nesteet imukanavassa venttiilin päällä.
turbokin ihan väljä paska!
siinä olikin kiva yllätys! ois voinu jättää ostamatta tuonkin moottorin, mutta minkäs teet kun luottaa ihmisiin vähän turhan paljon...

kuokkanen
12.12.2012, 16:46
tuli tuossa eilen purettua vanha kansi ja kaveri kävi kannen läpi, uusia osia on tulollaan, saa nähä päästäiskö huomenna vaihtaa uudet venttiillit. voipi olla että tämäkin rojekti menee paussille hetkeks kun toi joulukin kolkuttelee ovelle.... aika vaan loppuu! :( mutta jos sitä sit välipäivinä joutais laitella?!? yritys kova tälle vuodelle koe ajolle ;)

Kala92
12.12.2012, 16:53
Siis hitsataanko vanha kansi kasaan? Ja mistä se oli halki?

kuokkanen
12.12.2012, 19:21
Siis hitsataanko vanha kansi kasaan? Ja mistä se oli halki?

kansi on halki semmosesta paikasta että ei onnistu hitsaaminen... mutta siitä vanhasta rikkinäisestä koneesta on kansi jäljellä joten ehjäämme sen ;)
ja tuohan tullee vähän halvemmaks! toivottavasti. on noi nostajat aikas kalliita kun 350 ekee oli pyynti!
onko jollain kokemusta mistä sais edullisemmin?

Kala92
12.12.2012, 19:32
Muistaakseni kun omaani hilut vaihdoin oli samaa luokkaa, mut tuli sit paljous alennus kun meni kaikki romut uusiin. Et sattusi muistamaan mikä se oli sen kannen jälkikiristysmomentti? En itse muista ja tullut sillon kun teki remppaa otettua ylös. Ja oliko se kuumalla vai kylmällä koneella? Niin ja irtoisko se vanha kansi tutkimustarpeisiin? ;)

kuokkanen
13.12.2012, 10:26
[QUOTE=Kala92;947988]Muistaakseni kun omaani hilut vaihdoin oli samaa luokkaa, mut tuli sit paljous alennus kun meni kaikki romut uusiin. Et sattusi muistamaan mikä se oli sen kannen jälkikiristysmomentti? En itse muista ja tullut sillon kun teki remppaa otettua ylös. Ja oliko se kuumalla vai kylmällä koneella? Niin ja irtoisko se vanha kansi tutkimustarpeisiin? ;)[/QUOTE


Kyllä luin ne momentit tuossa mutta en nyt muista miten ne oli.. Tarkistan tänään ja ilmottelen..
Siitä halkinaisesta kannesta sen verran että meinasin itse käydä viel sen läpi että saisko siit kalun...

-MaTTi-
14.12.2012, 21:20
ja koukkua tarviisin mutta se pitäis olla sillai helposti irotettavissa oisko kellään vinkkejä miten saisi pudotettua sitä semmosen 25cm alespäin ja pikakiinnikkeellä?!?
No jenkkikoukku, eli 2" neliöprofiiliputken nielevä hahlo takapalkkiin ja siihen 10" dropilla oleva kuulaosa tapilla kiinni.
http://i62.photobucket.com/albums/h112/old15bravo/drop.jpg

*make*
14.12.2012, 21:53
suzukiin tuli tänä kesänä tehtyä kovilin irroitettavasta koukusta uusi koukku, on näppärä kun voi laittaa kiini vain kun tarvii ja muuten on vain suizan orkkis koukun rungossa sellanen töpö, mikä ei laske maavaraa yhtään. no enään ei ota koukku kiinni, ottaa puskurit nyt... :)

kuvan liittäminen tänne pitäisi kait opetella vielä.

jyrze
14.12.2012, 21:56
Täällä on jossain oikein oma keskustelu tuosta irroitettavasta koukusta, mutta en vaan löydä!?

kuokkanen
19.12.2012, 16:15
tänään oli vähän vapaa aikaa tossa kun loppuvuoden työt peruuntu.. :D
väsäsin vetopisteet ja tuuninkia kylkiputkiin kun oli niin perkeleen liukkaat!
huomenna voisikin ottaa kannen irti ja ruveta suunnittelemaan uutta tilalle. saa nähä mitä siitä tulee!
mitenhän toi kestää kun hitsasin sen vetolenkin mikä on orkkiksena takana, niin etupuskuriin suoraan rungon kohdalle. oonko kukaan saanu niitä rikki?

kuokkanen
20.12.2012, 16:41
tännään olikin sitten vuorossa kannen purkua ja sovittelin sitte tota uutta tilalle...
mitenkäs kun tossa kansipavissa ei ole kaikkia vesi reikiä pitääkö ne ite tehä vai annanko olla tollai aika outo.. siin on samalla kuvia noista eilisistä turauksista!

fintroll
20.12.2012, 19:43
kansi on halki semmosesta paikasta että ei onnistu hitsaaminen... mutta siitä vanhasta rikkinäisestä koneesta on kansi jäljellä joten ehjäämme sen ;)
ja tuohan tullee vähän halvemmaks! toivottavasti. on noi nostajat aikas kalliita kun 350 ekee oli pyynti!
onko jollain kokemusta mistä sais edullisemmin?

Kuulin joku VW mootorri on samanlainen nostajat.
Kuitenkin vaaroka! Täällä on kaksi erilainen nostajan RD28TD malissa.
Yksi on 26mm korkea (EGR koneet jos muistan hyvin) ja toinen on peinempi (koneet ilman EGR)

Täällä on myös "ohjeet" jos haluat puhdistaa niitä. http://patrol-gr.net/pages.php?pageid=173

kuokkanen
23.12.2012, 09:22
joo eli sain käymään koneen. :) vuoden alusta tullee suuttimet penkistä niin saa viel nekin paikalleen nyt vanhoilla suuttimilla käyn koe ajon suorittamassa ja sit vaihetaan öljyt. voi olla että on muutakin tuol moottorin sisällä kun pelkkaa öljyä...
viel on toi löpötankki semmonen ongelma kun sehän on aika alalla toi vakio tankki niin miten te ootte niitä laitellu?
mulla kävi mielessä että tekis rosterista tai alumiinista sisälle tankin?!?
eipähän ois sit ainakaan alla kivien etessä...

kuokkanen
23.12.2012, 14:00
50 kilsaa ajettu. Oikein hyvin toimi :)
ei muutakun uudet ölpät koneeseen ja tankin tekoon.. Jospa sitä tekis väliaikasen pysyvän virityksen.. Taidan hakea tuolta lunen alta terhistä tankin ;)

kuokkanen
27.12.2012, 22:02
Tännään sain ölpätja suotimen vaihettua. Hethän sitä oli lähettävä möyrimään. Hyvin meni reissu ei särkyny mitään ja läjääkin joutu hinaamaan :D sitte säästellään ja haetaan emun alusta niin ruppee pääsemään kivikossa...

kuokkanen
06.01.2013, 18:17
viikonloppuna tuli hitsuuteltua tankille uudet kiinnikekohdat, sain tankin paikalleen ja uudet polttoaine linjatkin vetäsin. tälläviikkoo kaveri lupas ajottaa pumpun ja suuttimetkin käyttää penkissä. sitte leimalle ja oottelemaan alustaa!

mites ootte noi safari telineet tehny??
semmosia pitäis ruveta suunnitelee kanssa

kuokkanen
06.01.2013, 18:22
nii ja vähän kuvia

ISE
06.01.2013, 21:02
viikonloppuna tuli hitsuuteltua tankille uudet kiinnikekohdat, sain tankin paikalleen ja uudet polttoaine linjatkin vetäsin. tälläviikkoo kaveri lupas ajottaa pumpun ja suuttimetkin käyttää penkissä. sitte leimalle ja oottelemaan alustaa!

mites ootte noi safari telineet tehny??
semmosia pitäis ruveta suunnitelee kanssa
se gr patrolli pumpun kun vetää ääriasentoon aikaiselle,silloin pelaa,sama kinkku kaapeissa,jos on pannu kunnossa ja kunnon pakoputki,syötöt.ps.pakoputki on kaiken ao.gr vakio turbo riittää yllättävän pitkälle.

kuokkanen
07.01.2013, 10:11
se gr patrolli pumpun kun vetää ääriasentoon aikaiselle,silloin pelaa,sama kinkku kaapeissa,jos on pannu kunnossa ja kunnon pakoputki,syötöt.ps.pakoputki on kaiken ao.gr vakio turbo riittää yllättävän pitkälle.

Pitääpä kokeilla ihan tuolla systeemillä.
Mulla on toi pakoputki noin puoltoista metrinen ilman änkkäreitä 2" kokomatka?!?

tuomaritulee
07.01.2013, 11:40
Pitääpä kokeilla ihan tuolla systeemillä.
Mulla on toi pakoputki noin puoltoista metrinen ilman änkkäreitä 2" kokomatka?!?

Ite laittasin kyllä dp 3" ja loppu matkasta voi sitte supistaa, mut mieluummin ainakin 3" ettei ahista. Eipähän jää ainakaan siitä kiinni.

Kala92
07.01.2013, 13:46
Joo tuohon pumpun aikaselle siirrosta. Itse kans väänsin pumppua aika reippaalla kädellä aikaselle, kun oli vanha jakohihna. Oli meinaan tosi myöhäsel kellon mukaan :eek: Nyt kun uus hihna tuli niin sai katsoa kyllä kaikki säädöt uusiksi. Vielä kahteen kertaan kun hihna prkl venähti ekan pitemmän reissun aikana. Nyt on ennakkoa säädetty hiukan aikasemmalle ja saatu kone käymään nätisti. Lämmöt ei nouse yli puolenvälin, vaikka kuin antaa runtua hangessa... Sais viel asennettua ton pakopaine mittarin niin alkas tietää mitä siellä tapahtuu. :D

kuokkanen
07.01.2013, 18:50
jeps käänsin pumpun ihan tappiin! nyt rupes toimimaan todella hyvin. mutta pitänee viel kellolla tarkistaa ja hienosäätää kun saan ne suuttimet huollosta...
vetoja on ihan ok ahdot on tuolla 0.9bar ja pitkällä nelivedolla kolmosella vielä menee poikittain. jännä kyllä ettei tyrkkää mustaa oikeestaan ollenkaan! pitää katsasuksen jälkeen viel syöttöruuvvia ruuvailla jos sieltä sais viel vähän kiukkua irti :)
Ilmeisesti ei kannata ahtoja nostella yli baarin tolla vakio puhaltimella vissiin noi pakopaineet nousee aika lailla samaa vauhtia?!?

Kala92
07.01.2013, 18:56
Joo ei tosiaan kannata. Näin on viisaammat kertoneet. Ja syöttöähän tohon ei juuri tuolla vakiolla pumpulla saa. Alkaa aika joutuin tyhjäkäynti nousta vaikka tyhjäkäynnistä on kaikki kiritty pois. Käännä hieman ahdonalaisen karaa ja nakkaa se muoviholkki mehtään niin jo alkaa savua löytyä. Ite en oikein tykkää jos mustaa pukkaa niin ole juuri laittanut sieltä lisää. Mutta ala samalla säästää kansiremppaa varten, niin minäkin teen :D

ISE
07.01.2013, 19:02
jeps käänsin pumpun ihan tappiin! nyt rupes toimimaan todella hyvin. mutta pitänee viel kellolla tarkistaa ja hienosäätää kun saan ne suuttimet huollosta...
vetoja on ihan ok ahdot on tuolla 0.9bar ja pitkällä nelivedolla kolmosella vielä menee poikittain. jännä kyllä ettei tyrkkää mustaa oikeestaan ollenkaan! pitää katsasuksen jälkeen viel syöttöruuvvia ruuvailla jos sieltä sais viel vähän kiukkua irti :)
Ilmeisesti ei kannata ahtoja nostella yli baarin tolla vakio puhaltimella vissiin noi pakopaineet nousee aika lailla samaa vauhtia?!?
pakoputken kun irroitaa pakosarjan laipasta saa mitat oikeankokoiselle putkelle,taisi olla 2.75 tuumaa.vakio turbolla mulla on hukkaportin letku tulpattu,kellon rungon välissä 3.mm rikat ahtokara max asenossa ahto 1.1 hyvin pelannut jo vuosia.

Pelber
09.01.2013, 17:10
Kesti muuten nuo sun kyseenalaistetut kylkiputket ja vetopisteet. Tuli testattua :)

kuokkanen
09.01.2013, 19:22
vähän tuota kätännöllisyyttä tänään.
tuli laiteltua tommonen ledi nauha tonne taakse kun on niin pimmee toi kontti kun on tummat lasit.. mutta nyt näkkee
aika hyvin valaisee noin 16€ ledinauhaks kestää vähän kosteutta ja pakkasia..

kuokkanen
11.01.2013, 16:43
tänään otettiin päästöt. meni kerrasta läpitte! jos sitä alkuviikosta kävis kokeilee leimalle.
Sain ton asuntovaununkin myytyä niin nyt voisikin käydä sit hakee cros4wd:ltä alustaa!;)

onko kokemuksia noista rock:in vinnsseistä? meinasin semmosta, ois varmaan ehkä fiksumpi kun toi mekaaninen.
ja varmaan ois kuitenkin toi 5443kg aika huva?
kuitenkin aura on tulossa keulille että meneekö vaikeeks sittten tolla mekaanisella?? kun ei ole itsellä kokemusta laisinkaan noista vinsseistä!:)

sumpe
11.01.2013, 16:51
Mekaanisella tosi pelaamista toi auraus mut maastossa paljon hienompi.

kuokkanen
23.01.2013, 18:18
Nyt oisi leima lapussa :)
ihmetyttää vaan noi katsastus miehen kommentit kun kysyin noista renkaista että minkä kokoiset saa laittaa.. Tuumas että 31/10.5 on maksimi!
Noh sittekysyin että mitä toi 10r15lt meinaa tuolla vaihtoehtosissa renkaissa. Niin kahto kirjasta ja sanoettä se on kuorma auton rengas ja lehellä kokoa 35"... Että en sot tiiä :D

Tuoppo
23.01.2013, 22:53
mulla lukee kans otteessa 10r15lt ja mulla oli leimalla 33\10,5\15 ja kysy vaan että mahtuuko ne pyörimään alla ku on aika kuolleet nuo vakio jouset

ISE
23.01.2013, 23:02
Nyt oisi leima lapussa :)
ihmetyttää vaan noi katsastus miehen kommentit kun kysyin noista renkaista että minkä kokoiset saa laittaa.. Tuumas että 31/10.5 on maksimi!
Noh sittekysyin että mitä toi 10r15lt meinaa tuolla vaihtoehtosissa renkaissa. Niin kahto kirjasta ja sanoettä se on kuorma auton rengas ja lehellä kokoa 35"... Että en sot tiiä :Dtaitaa olla gr patrolliin max 33.12.5 15 suurin rengas mitä saa leimattua ilman erikoislupia.

kuokkanen
03.02.2013, 17:25
tuommosen kyhäilin sitte tuossa ootellessa että saan alustan! tuli aika hyvä omasta mielestä. noi valot on kulla ihan ehdottomat kun tuolla metässä rymyää!! viel pitää hakkee rautakaupalta vaneria tohon telineen pohjaan niin on sinne sit helppo kiinnitellä kaikkee rommua!

joo ja kommenttia saa laitella rakentelustani ;D

mukava aine toi alumiini työstää näin vaihteeks!

Jari
03.02.2013, 18:31
kannattanee laittaa ihan kunnonpulteilla kiinni tuonne kattoon, tahtoo mennä herkästi poikki noi wronikit.

ISE
04.02.2013, 00:55
tuommosen kyhäilin sitte tuossa ootellessa että saan alustan! tuli aika hyvä omasta mielestä. noi valot on kulla ihan ehdottomat kun tuolla metässä rymyää!! viel pitää hakkee rautakaupalta vaneria tohon telineen pohjaan niin on sinne sit helppo kiinnitellä kaikkee rommua!

joo ja kommenttia saa laitella rakentelustani ;D

mukava aine toi alumiini työstää näin vaihteeks!
muista että kaikki auton ulkoouolinen on maastojarru.:)

ISE
04.02.2013, 00:58
:)muista että kaikki auton ulkoouolinen on maastojarru.:)

kuokkanen
10.02.2013, 14:55
tämmöstä tällä kertaa!
alusta tuli ja samointeinhän se piti laittaa alle.
emun +3" nostava. ajettavuus parani mikä on kyllä aika ihme. uraherkkyyttä hieman tuli.
nyt rupee näyttämään maasturilta!
viel muutama valo katolle ja uudet öljyt joka paikkaan niin sit saakin seisahtaa tää rojekti ja ruvetaan keskittymään kesämökkiin!
mitä öljyä ootte käyttäny laatikossa ja perissä??

fintroll
10.02.2013, 15:12
Hyvä nakoinen!


mitä öljyä ootte käyttäny laatikossa ja perissä??

75W90 API GL4 (GL4 on tarkea koska GL5 syö synchrot) laatikossa ~4l latikossa, ~2l jakolaatikossa
80W90 API GL5 LS ~5,5l edessa ~2l takana (LS takana jos oot kitkalukko, en tarve muuten)

kuokkanen
02.04.2013, 18:51
yritys oli kyllä kova mutta viel pitää vähän jousi lautasii muakata ja iskarin kiinnityksiä :) hyvin on vehkeet toiminu..
mitä teillä kuluttaa nää vehkeet? kun tuntuu omasta mielestä että toi 19l sataselle seka ajossa on aikas reilusti...

Rotpal GR
02.04.2013, 19:44
Komeen näköne laitos on livenäkin. Tullu pariin otteeseen bongattua jyväskylässä, ite oon ollu puolustusvoimien scaanian ratissa :D

Rotpal GR
02.04.2013, 19:46
Mulla ainakin oma kulutti loppu aikana ihan helvetisti. 33set pyörät samat mikkä sulla ja samanverta korotusta niin sekalaisessa 15 ainakin.

sumpe
04.04.2013, 18:54
Mun DD hörppii 11-12 tyhjänä ja traikku tai as,vaunu perässä 18. Vakio pyörillä, eikä ole mitkään taloudellisuus säädöt pumpussa.

Roller
05.04.2013, 08:24
Niin paljon ettei uskalla laskee.

kuokkanen
21.04.2013, 10:18
viikonloppuna tuli kyhäiltyä vetokoukka samalla kun pelperin läjän perään laiteltiin ARB:ilaista..
turha tosta on paljoa kertoa kun aikas simppeli ratkaisu...
palkki on 70x4mm ja sisempi 60x4mm lattarauta missä on itse nuppi niin tais olla 80x20.. puskurin takana on 18mm raktorin tapilla ja sokalla sitte kiinni. viel kun sähköt laittelee niin valmis. pitänee viel miettii että missä sille sit ois hyvä paikka, tuntuu että ei kestä noi valotkaan tuolla kun joka kerta johonkin kolisee..

kuokkanen
20.07.2013, 09:16
myydään tai vaihdetaan mersun pitkään sprintteriin!

kuokkanen
13.08.2013, 19:21
auto ois löytäny uuden omistajan.... laita kuvia jos teet muutoksis :)

Tukivarsi
10.09.2013, 09:40
auto ois löytäny uuden omistajan.... laita kuvia jos teet muutoksis :)

Moro, nyt vasta huomasin että tännekkin tullut jotain. Eipä isompia muutoksia ole tullut tehtyä. Ristinivel tuli vaihdettua ja vähän lisäilin valotehoa katolle ja keulaan rikkinäisten tilalle. "Uusi" polttoainetankki odottaa asentajaansa kun vanha alkoi vuotamaan, luultavasti saumasta. Vinssi on nyt hakusessa mutta en osaa päättää minkä sinne asentais, runva ehkä... Kellään ehdotuksia?

Ewerglade
10.09.2013, 11:01
https://dl.dropbox.com/u/1345859/VInssipeti%C3%A4/WP_000063.jpg

Tommosen Xdynan X10 nakkaat sinne, mahtuu mukavasti runkopalkkien päälle ja saat vietyä sen vielä melko syvällekkin.

Tukivarsi
10.09.2013, 11:32
Menee kyllä reilusti yli budjetin. Mietinnässä ollut TML X12500 tai sitten joku noista Runvista.

http://www.offroadtarvike.fi/verkkokauppa/parts/client_view/73620/129

http://www.offroadtarvike.fi/verkkokauppa/parts/client_view/64014/129

Ewerglade
10.09.2013, 12:14
Itse laittasin tuon 12 tonnisen, suosittelen kuiten laittelaan sen tuolleen niinkun mun patrollissa. Runkopalkkien väli on niin ahdas, että siihen ei tahdo vinssi oikein mahtua, riippuu toki vinssistä. Mutta tuolla lailla saa etuylityksen karsittua suht pieneksi ilman, että tarvii sitä korin tukiputkea katkaista, mikä on syylärin alla.

Tukivarsi
10.09.2013, 13:13
Löytyy tota runvaa isompanakin. Hinta ei päätä huimaa, tuskin laatukaan kyllä. Pitää vähän mittailla tonne puskurin taakse jäävää tilaa (kilven takana) ja suunnitella.

http://www.offroadtarvike.fi/verkkokauppa/parts/client_view/146530/129

Jaska_S
10.09.2013, 14:31
Joku Montenegro offroad clubin porukasta kertoi täällä palstalla vinssanneensa high speed runvalla yhden, vai oliko useammankin suunistus cup kauden. En nyt vaan millään muista nimimerkkiä. Oma runva on ollut autossa kinni vain yhden kisan, omakohtaista kokemusta käyttöiästä ei siis vielä ole. Kun rasvat vaihtaa heti alkuun, niin tuommonen on varmaan hinta/laatu suhteeltaan kelpo peli.

juuso85
10.09.2013, 18:49
mul on runva12000 puskurin takana... orkkispuskurii pikkasen venytelty ja 60mm korinkorotus... kilpi on sitte siinä rullakidan eessä kun on vinssi melko harvalla käytöllä tos citymaasturis. joutuuha siinä pikkasen veisteleen mut kyl sen sinne rungon välii saa sitte jää viel mukavasti tilaa välijäähyttimelle!

Tukivarsi
11.09.2013, 13:14
Eipä löydy Runvaa mistään...

JV73
12.09.2013, 19:53
Laita tojon mekaaninen, helppo asentaa ja tehoja/nopeutta mukavasti.

kuokkanen
06.11.2013, 20:36
Missäs auto menee? miltä näyttää? onko porsinu?

Tukivarsi
19.12.2013, 10:41
Missäs auto menee? miltä näyttää? onko porsinu?

Aika myöhään taas vastailen, kiirettä pitää :D. Auto menee edelleen samalla suunnalla. Eipä oikeastaan päivitystä ulkomuotoon muuta kun uuden vinssin laitoin. Junttasin sen nippuun runkoon/puskuriin ja alle 15mm hardox levy. Luulisi pysyvän. Laitettu tässä lähiaikoina kampiakselin päässä oleva siivapyörä, hajos matkalla leimalle :). Hehkut ja tiivisteitä. Tankki vaihdettu sellaiseen joka pitää. Niin ja sisäpuhallin korjattu. Jarrut ja pari paikkaa piti hitsailla leimalle, muuten meni hienosti läpi. Toimii kuin unelma

Ongelmana on nyt vain se, että en ehdi käyttämään autoa joten ajattelin myydä sen. Nytkin seisonut kuukauden ja näkyvissä ei ole helpotusta.

Rotpal GR
19.12.2013, 17:26
Pistin yvtä. Ilmottele ku oisit myymässä.