View Full Version : Project-7
Renegade
31.10.2012, 19:18
Tuli ostettua tallin täytteeksi tämmönen CJ-7 mallia 1980.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5793&pictureid=126447
Ei näy mittää...:confused:
Renegade
31.10.2012, 19:44
Ei niin.
Ihme etten saa litetty kuvaa, ja muokatessa hävis puolet tekstistäkin. Uutta yritystä. Kuva liittyy kyllä viestiin, muttei viesti ei lähde eteenpäin. Yritetääs liitteeksi.
Renegade
31.10.2012, 19:54
Nyt pitäis jotain näkyä.
Eli tämmönen projekti tuli hankittua. Samalla sain aikaseks luoda tänne käyttäjätunnus, kun on tullut vierailijana vaan muiden projekteja seurailtua. Jos sais vähän lisämotivaatiota synkimpinä talli-iltoina, kun olis edes pieni motivaatio päivittää tänne kuulumisia ja kuvia projektin etenemisestä.
Itse on tullu näitä vanhoja romuja jonkun verran ropattua, mutta tää on ensimmäinen mikä olis tarkoitus laittaa ihan atomeiksi ja kasata uusiksi. En edes vielä tiedä mikä tästä olis tarkoitus tulla, mutta purkuun menee joka tapauksessa.
Aika näyttää. Ja lisää infoa ja kuvia tulee tänne kun saan ton käyttäjätunnuksen aktivoitua. Jään mielenkiinnolla odottamaan vastaanottoa täällä...:confused:
KoniJeep
31.10.2012, 20:31
Nyt pitäis jotain näkyä.
Eli tämmönen projekti tuli hankittua. purkuun menee joka tapauksessa.
Jään mielenkiinnolla odottamaan vastaanottoa täällä...:confused:
Mää voin ostaa nuo keulapellit, ku kerran purkuun mänöö :D
Ei vainiskaan, aina kiva kun joku avaa uuden Jeep projektin!:)
Hyvän näköinen ja vähän erilaisempi aihio!:cool:
Eikö ole muka mitään visiota mihin suuntaan alkaa rakentumaan?:rolleyes:
Renegade
31.10.2012, 20:58
Visioita oli tollasesta siististä ja suorakylkisestä kesäjeepistä, jolla voi tietty metsässäkin mennä, mutta siististi...Eli ehkä enemmän orkkista kuin offia!:)
Näin siksi, kun sattui löytymään alkuperäisellä tekniikalla oleva Suomi-auto, joka on rekisteröity uutena suomen Turkuun v. 1981. Peltejä lukuunottamatta auto on täysin räpeltämätön. Pellit onkin sitten toinen juttu... Pahimmat kittaukset (ne mitkä lähti irti paljailla sormilla) toistaiseksi ollut sellasta viittä milliä paksua. Kittejä on peitelty ainakin kahdella eri värillä, alkuperäisen lisäksi.
Tekniikka on orkkis 304 V8 kakskurkkusella kaasarilla (tehtaan ilmoittama teho 125 hp), Torqueflite 999 laatikolla , Jakis C300 ja perät Dana 30 edessä ja AMC 20 takana.
Täähän kiinnostaa kyllä!
Kyl se vaan niin on, että Jeepit on tehty maastoon, eikä kadulle, eli ei kannata riistää siltä mahdollisuutta päästä maastoon;) Eihän esim. jäniskoirakaan mahda luonnolleen mitään ja kärsii, jos ei joskus pääse metsään kirmaileen:D:D:D
Renegade
31.10.2012, 22:48
Eipä ole tarkoitus tätäkään yksilöä pitää kärsimyksissään, eli varmaan pääsee silloin tällöin metsään kirmaamaan tämäkin. Ihan vaan pari juttua vaan pitää tehdä ennen sitä...:eek: Mutta kyllä tämä on tarkoitus maastokelpoisena pitää. Jouset ainakin menee vaihtoon, renkaat saattaa myös suurentua.
Siinä määrin vaan on alkuperäiskuntoinen, että museointikin kävi mielessä... Se tietysti vähän rajoittaa tota rakentelua. Toisaalta ei menis ihan överiks, jos yrittäis pitää alkuperäisenä. Katotaan nyt...
CJ on jo siirtynyt pihalta talliin, alkaa vähän hahmottua toi tulevan työn määrä. Tarkoitus oli ens alkuun nostaa palju pois rungolta ja puhaltaa ainakin runko.
Pannaan pari kuvaa lisää. Ja niin, olihan tässä kuvista poiketen myös alkuperäinen amerikkalainen räikkä-warn myös pultattuna puskuriin!:rolleyes:
Renegade
02.11.2012, 13:17
Alkaa totuus paljastua... Kuka/mikä kehtaa, tai edes pystyy, tekemään tällaista jälkeä?!? Mistä näitä seppiä oikein tulee...:confused::confused::confused:
Apupojan ilme kertoo kaiken:D
Gary Grand
02.11.2012, 14:05
Melko karua katottavaa, kyllä.
Mutta ei mitenkään ainutlaatuista, valitettavasti.:mad:
Älä välitä. Mun BJ on saman näköinen kittipaska. Sitä mukaa kun kitit tippuu niin laitan vaan maalia pellin päälle.
Kävin tätä yksilöä kattomassa/ koeajamassa joskus oisko ollut keväällä 2011, vai 2010 kouvolalaisessa autoliikkeessä, hintakin olis ollut hyvinkin kohtuullinen mutta pihaan jäi juurikin noiden edellisten tekemien peltitöiden takia. kaikkihan on tehtävissä mut oli ajatus saada samalle kesälle avoauto :D tsemppiä rojektiin, peltiähän saa rautakaupasta ;)
siellä on ollu kunnon pakkelipena asialla...niinku ois voita levitelty leivän päälle :)
Renegade
02.11.2012, 21:06
Joo, kyllä tästä vielä kalu tehdään. Ja kyllähän sen nyt tiesi mitä niiden halkeilevien kittikerrosten alla saattaa löytyä.. Onhan noita kai pahempiakin nähty. Jostain syystä tässä on noiden kittikerrosten alla on kuitenkin tervettä peltiä, eikä mitään ruostepaskaa niinkuin yleensä.
Ja onneks noita peltipalikoita(kin) saa tarvittaessa ameriikasta uusia. Toi lasinkehys ainakin menee harkintaan, josko olis varaa ostaa vaikka uus. Tai saa kai tähän uuden kokonaisen korinkin...:D
KunnanMies
02.11.2012, 22:59
Ei mitenkään tuota pakkeli määrää väheksymättä mutta enemmänkin toivoa antaakseni paksuimmat pakkeli kerrokset on olleet 20mm tai vähän yli ja niistä on vielä autoja tehty:)
Renegade
13.01.2013, 18:09
Päivitellään nyt tätä, kun kerran jotain pientä edistystä on tapahtunut... Kulho on riisuttu ja ruuvattu irti rungosta. Täytyy nostaa pois kunhan saa siihen jotain tukea, vaikutti sen verran letkulta. Vaikkakin kohtalaisen kevyeltä.
Tuli panostettua tohon uuteen työkaluunkin, josko siitä sais itekin lisää virtaa. Täytyy hitsailla tuet tohon koriin, kunhan saa jostain kaasupullon tohon Kempin kylkeen.
Mitää ihmeellistä ei tähän mennessä tullut eteen, ellei noita edellisen "peltisepän" turaamisia laske mukaan. Lattia on ehjä, mutta noi kyljet on kyllä tehty aivan päin v****a. Niin ja jakiksen kepin nuppia irrottaessa katkes nupin juuresta koko hoito...:eek::eek:
Seuraavaksi kori pois päältä, ja se saakin jäädä odottamaan kevättä, kun tota tilaa on niin tuskassa. Runko puhallukseen ja maalarille, jos sillä aikaa ehtis vähän putsailla konetta muuta jäljelle jäävää tekniikkaa...
Renegade
10.03.2013, 16:27
Pientä päivitystä tähänkin. Paljoa ei ole tapahtunut, jotain kuitenkin. Tänään sain vihdoin aikaseksi kaverin kanssa aikaseksi nostaa kittikasa pois rungolta. Meni yllättävän iisisti ihan kahteen pekkaan. Nyt saakin toi kori hetken huilata. Seuraavaks tekniikka irti ja rungon kimppuun, joka näyttäkin yllättävän hyvältä. Paria korin kannatin korvaa lukuun ottamatta ei tarvii paljon korjailla. Sitten pitäis vielä keksiä minne ton rungon vie puhallettavaksi ja maalattavaksi...:confused::confused:
Renegade
17.04.2013, 17:29
Pienen tauon jälkeen taas vähän edistystä. Piti kone ja tekniikka nostaa, mutta olivat sellaisen öljypaskakerroksen päällystämiä että vaati ensin vähän toimenpiteitä, joten tänään oli pesupäivä. Hain vuokraamosta tollasen pienen pesurin:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5793&pictureid=128079
Piti toi letkukela irrottaa kuljetuksen ajaksi, kun ei mahtunut autoon sisään...:) Lämpötilan säätö pesurista tappiin, eli 150 asteeseen, ja pesemään.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5793&pictureid=128081
Hyvin lähti rasvat koneesta ja rungosta. Tässä kuva laatikosta ennen suihkua:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5793&pictureid=128075
Ja suihkun jälkeen:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5793&pictureid=128077
Autonpesijä suorittaa sisäpesua:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5793&pictureid=128076
Toi koppa tuli pestyä myös pohjasta kyljelleen käännettynä tossa kärryn päällä. Maalit tolla lähti, mutta kittipaska vaan on niin tiukassa että hiontahommilta ei välty pesunkaan jälkeen... Käsittämätön määrä pikimustaa liejupaskaa irtosi myös koneen jäähdytyskanavista, kun sinne puhalsi paineella kuumaa vettä vesipumpulta ja pakkaspropuista. Nyt on vähän mukavampi jatkaa purkua kun ei ole kaikki paikat ihan öljyssä ja paskassa kun vähän koskee tohon laitteeseen...:) Huomenna nousee kone pukille.
Renegade
23.04.2013, 13:24
Nyt ois tekniikka irti ja konekin puoliks levällään. Ei onneks mitään isoja ylläreitä, kannet näytti hyvinkin terveiltä ja kone muutenkin ok noin vanhaksi laitteeksi. Molemmat pakosarja etummaisista kiinnikelenkiestään halki (toista jo korjattu), mikä olikin jo tiedossa. Nokkaketjun väljyys vähän pelästyttti, mutta manuaalia hetken selattuani totesin että toihan on vielä sallituissa arvoissa. Kirjan mukaan tossa saa olla 7/8 tumman heitto (siis rattaiden ulkokehän linjalta mitattuna, rattaiden välistä, suoraan ulospäin ketjua vedettäessä):eek::eek:
Nyt vähän tekis mieli alkaa kutitella tota konetta, kun on orkkiksena niin mopo (125/220), mutta jotenkin pitäis homma pitää inhimillisyyden rajoissa ja kone mahdollisimman orkkiksena... Ei vaan taida olla mitän ideaa vaihtaa esmes nokka-akselia yhtään ärjympään jos ei laita kaasaria ja imusarjaa uusiksi..? Koneessa siis alkuperäiset valurautasarja ja kakskurkkuinen Motrocraft sen päällä. Mulle kun riittäis ihan vaan sellanen pieni piritys...:rolleyes::rolleyes:
Kone ja kannet lähtee koneistamoon joka tapauksessa, tarkotus olis selvitä kuitenkin ihan kevyellä koneistuksella... Alakerran laakerit ja männänrenkaat varmaankin menee vaihtoon.
Mulla samanlainen kulkine mutta 360 koneella ja manuaali askilla.
Ja yhtä loistavasti tehty kori pakkelia enemmän kun peltiä....
Lähinnä jos olet tilaamassa nokka-akseli settiä niin ollaan yhteyksissä.
Olis sama aikomus mutta vasta ens talveks.
Tälle kesälle on tulossa vaan uudet peltisatsit (lyhyet) ja alumiinivenakopat
Mulla on vaihdettu imukansi ja nelikurkkunen edelbrokin kaasari tyyppejä en oo vielä tarkistanut ja pakosarjat oli vaihdettu edellisen omistajan toimesta hedmanin leveisiin sarjoihin mutta ei oikein sovellu maasto käyttöön kun pöntöt jää kaikkiin kiviin ja kantoihin.
Mitä olet kyselemässä koneen osia?
Mulla tosiaan täys remppa tulossa vasta ens talveks.
Renegade
23.04.2013, 14:27
No eipä mullakaan kiire ole, auto tuskin liikkuu omin avuin ennen ens kesää. Vähän toi budjetti rajoittaa tahtia, kun pitäis yhtä aikaa tehdä koko auto. Ja kuten totesit, korikin kaipaa uutta peltiä. Oon nyt vähän etsiskelly josko sais jostain sopivasti uudet kylkipanelit tohon koriin, vai pitääkö alkaa vääntämään suorasta...
Enkä oo noita koneen osia paljoa vielä katellu mistään, mutta varmaa toi US-parts on ihan kohtalainen kauppa ainakin noille perus viri-palikoille. Oli ideana hitsata noi vanhat pakosarjat kuntoon ja mennä niillä. Ja jos nokan vaihtaa niin varmaan sitten pitäs vaihtaa imusarja alumiiniseen ja kaasari nelireikäseen, mutta sen enempää ei oo ainakana tarkoitus vanhaa konetta kiusata... :)
Pellit ei ihan hirveesti maksa jenkeistä tilattuna mutta mutta....
Mulla olis verstaalla mahdollisuus tehdä jos vaan olis aikaa...
Minkälaista korjaus palaa oot ajatellut vaihtaa?
tarvitsen itelle kans mutta en oo jaksanut ruveta mittaileen mitään....
Jos saadaan jostain mittoja helposti tai vaikka vanhaa palaa malliks niin voisin sellasia tehdä tossa pajalla (tai en tee kyl ite mitään mutta kaverit vois tehdä)
Meillä on pajalla jokunen mankeli, pari särmäyskonetta ja hienosäde plasma joten kyllä siellä sais väännettyä kaiken näköstä. työt vaan vähän häiritsee...
http://www.jeep4x4center.com/jeep-body-parts/cj5-cj6-cj7-bodyparts.htm
esim noilla hinnoilla ei ihan hiirveesti viitsi ruveta jumppaan?
Mulla olis tarvetta koko kylkipaloille mutta takanurkilla pääsis alkuun. muuten aika suoraa peltiä mitä joutus vaihtaan.
Renegade
23.04.2013, 21:42
Joo, kyllä mullekin kelpais molemmat kyljet, etulokasuojat, takakulmat ja tuulilasin kehys. Ja miksei samalla etulattia ja konepeltikin.. Tai saahan tohon kokonaisen korinkin...:rolleyes: Tuolta jenkeistä tilaillessa pitäis olla jonkunlainen yhteiskonttikuljetus, ei ehkä ihan perusrahtina kannata tilata. Saksan Ebaystä löytyy kans jotain, mm. kylikipalat 320 euroa/kpl, ja tulee siihenkin rahti päälle.
http://viewitem.eim.ebay.fi/Jeep-CJ-CJ7-Seitenteil-links-Seitenwand-Karosserie-Schweller-Bj-7686/390069804897/item
Mutta katsotaan nyt josko jostain sais sopivasti... Jos ei saa, niin täytyy leikata kyljet karmeja ja reunoja pitkin auki ja laittaa suoraa peltiä tilalle. Onneksi noissa CJ:n kylkipaloissa on kauniit, suorat linjat...:) Ajattelin että tekis kyljet sitten vaan suorasta pellistä, mistä pokkais helman valmiiks ja sahais loput kaaret, ym. kulmat paikalla sopivaksi ja heftailis perinteisen tilkkutäkin kasaan. Toi mun koppa on kuitenkin jo niin loppuun asti jo paikkailtu, että jos haluis suoran ja mittojen mukaisen korin, niin ainoaksi vaihtoehdoksi jää tilata se uus kori...
Renegade
24.04.2013, 20:07
Tänään netissä aikani pyörittyä ja tota omaa korinkuvatusta potkittuani tulin siihen tulokseen että teen noi kylki- ja lattiapellit suorasta tavarasta. Etulokasuojat ja noi takakulmat menee ostoslistalle, mutta muut suorasta. Ja niiden "alkuperäisten" peltiosien sopivuus kun on mitä on, ja toi kori on muutenkin niin pirun yksinkertainen, varsinkin kyljet. Jos tohon korinpaskaan yhtään enempää rahaa laittaa kiinni, niin ainoa järkevä vaihtoehto on kokonaan uus kori.
SoSo:lle tiedoksi että mittailin vähän tota kylkipalaa, ja teen siitä omasta korjauspalasta (huomattavan yksinkertaistetusta) jonkunlaisen piirrustuksen ja laitan vaikka privana jos tarviit, kunhan saan aikaseks.
Juu laita vaan niin katsotaan.
Voisin vaikka leikkailla plasmalla sopivat muotopalat kun saadaan kuvat!
Renegade
05.05.2013, 19:59
Peltiosatilaus on saapunut. Paikallinen seppä teki vähän edukkaammin kuin ameriikasta tilattuna, tosin näissä on vähän enemmän hitsattavaa:D. Tossa kuvassa on siis oikean puolen kylkeen tehty pala (sisäpuolelta), johon pitää pyörän aukko leikellä sitte paikallaan. Päädyt ja alareuna on kantattu. Korkeusmitat tulee lähelle korin ja kynnyksen alareunaa, mutta niihin joutuu jonkun päittäissauman tai vastaavan keksimään vanhan kopan reunaan. Pituusmitta on otettu vanhan kitti-ruostekorin kyljestä ihan rullamitalla, eli saattaa heittää millin tai pari...:rolleyes:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5793&pictureid=129709
Korin takakulmapalat tilaan ihan "alkuperäiset" korjauspalat, mitkä varmaan pitää ensin lyödä kiinni ja mittoihinsa, ja siihen väliin sitten sovitella noita kylkifileitä.. Pitäis saada vaan aikaseksi korjailla rungosta kannakekorvat kuntoon, niin vois tota koria askarrella rungon päällä...
Renegade
27.07.2014, 20:27
Hoplaa! Päivitellääs tätäkin kun kerran jotain on tapahtunut. Opiskelujen ja muiden säätetelyjen vuoksi on sitten vuosi vierähtänyt ilman suurempia tapahtumia. Kori talvehti lämpimässä tallissa kyljellään ja runko jatkoi ruostumistaan tallin takana...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5793&pictureid=159533
Korin ja rungon kiinnityspaikat (kaiken kaikkiaan 12 kpl) oli kokolailla kaikki lahoja, sekä rungosta että korista. Alkukeväästä tuli korin puolelle hitsailtua ehjää noihin kiinnityspaikkoihin ja nyt kesähelteillä tuli paikkailtua rungon korviin uudet "reiät".
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5793&pictureid=159534
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5793&pictureid=159535
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5793&pictureid=159536
Eli ei muuta kun koppa vinssillä ylös ja runkoa alle, ja sovittamaan niitä kiinni. Sen verran oli vanhat kiinnityspisteet mätiä, että vanhat 32mm reiät rungossa paisuneet että ei edes mittaamalla kaikkia uusia saanut kohdalleen... Täytyy asetella kori ensin linjaan tohon rungolle ja porailla sitten loput reiät kohdalleen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5793&pictureid=159537
Tohon on hyvä taljalla laskea kori kohdalleen, ja samalla voi hahmotella tulevia korotuksia...:) Kori menee kyllä vakiokumeilla kiinni, ja se mitä korotetaan, korotetaan jousilla.http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5793&pictureid=159538
Ainoa missä enää oli "yllätysmätää", oli rungon takapäät kun takapuskuri sai laikkatuomion... Heti huomenna romikselle hakemaan somipaa putkea rungon jakoksi että saa taas uuden puskurin ja sen myötä korin takimmaiset kiinnikkeet sovitettavaksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5793&pictureid=159539
Josko tää tästä taas piristyis tämäkin projekti... Seuraavaksi korin pohja rungon kanssa jiiriin, ja sitten vasta varsinaisten peltitöiden kimppuun. Korin pelleistä menee enemmän vaihtoon kuin mitä jää vanhaa, sen verran moneen kertaan on laitettu paikkaa paikan päälle, ja kittiä sen päälle, ajan mittaan...
rokkijeeppi
12.08.2014, 21:53
hieno projekti! tsemppiä! itsellä oli myös vähintään yhtä mittava työmaa omassa.
siitä on jonkinverran juttua uusimmassa v8:sissa
Renegade
13.08.2014, 14:36
Tänks. Täytyy selailla V8:a, siinä harvemmin Jeeppejä esiintyy... Tänään hain uudet etulokasuojat ja kassillisen uusia tuumapultteja korin pohjaan, samalla meni takakylkien pintapellit tilaukseen.
Täytyis toi kori linjata suunnilleen jiiriin tohon rungon päälle että saa tohon rungon takapäihin tehtyä uudet jatkot ja takapuskurin johonkin kiinni, kun ne takimmaiset korin kannakkeet on siinä puskurissa... Hieman haastavaa linjailla puskuria ilman koria kun rungosta puuttuu pätkät takaa. Netistä löytyy onneksi aika hyvin mittakuvia rungosta, mistä saa vähän osviittaa.
Vaikka toi vanha runko on sinänsä suorassa, niin sitä tossa aikani mittailtua voi kyllä sanoa että on aikanaan tehtaan toleranssit ollut suhteellisen symbolisia...:D
Tänään pulttikaupassa asioidessa nauratti ja vitutti yhtä aikaa kun käpistelin 5mm paksuja, n. 10x10cm kokoisia sinkittyjä korilevyjä, missä on keskellä valmis 32mm reikä, kun tuli itse kairattua rasiaporalla noi uudet korvat tohon runkoon 4mm pellistä...:D:mad::D:mad:
Gary Grand
13.08.2014, 14:42
Tänään pulttikaupassa asioidessa nauratti ja vitutti yhtä aikaa kun käpistelin 5mm paksuja, n. 10x10cm kokoisia sinkittyjä korilevyjä, missä on keskellä valmis 32mm reikä, kun tuli itse kairattua rasiaporalla noi uudet korvat tohon runkoon 4mm pellistä...:D:mad::D:mad:
:eek: Niitähän olis tietenkin 50mm reiälläkin.. Tuli itekkin laikattua sopivia reikiä Chevyn runkoon ties mistä raudankappaleista.
Renegade
17.08.2014, 12:02
hieno projekti! tsemppiä! itsellä oli myös vähintään yhtä mittava työmaa omassa.
siitä on jonkinverran juttua uusimmassa v8:sissa
Pitihän toi lehti ostaa kun oli oikein kansikuvassa. Komea laite kaikin puolin, ja näyttäähän siinä työmaata riittäneen... Nyt tietää keneltä kysyä neuvoa jos menee jossain kohtaa sormi suuhun.:D
Renegade
19.08.2014, 16:11
Taas on muutama tunti virähtänyt tallissa, eli jotain pientä on saatu aikaiseksikin. Runko alkaa olla siinä kuosissa, että uskalsi vetää korin neljällä pultilla kiinni, ja se on jopa suhteellisen linjassa rungon kanssa. Tai niin linjassa mitä tosta perunan mallisesta korista nyt mitata pystyy...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5793&pictureid=160722
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5793&pictureid=160721
Molemmat takaiskarin korvat oli sen verran lahot että piti tehä uudet.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5793&pictureid=160723
Piti se viimeinenkin korin korva tehdä rungosta uusiksi tohon keulan poikittaispalkkiin. Eli kaikki 9 reikää rungossa (ja 2 uudessa takapuskurissa) on nyt tehty uusiks..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5793&pictureid=160724
Runko oli muilta osin melko eheä, pari pientä lappua vasempaan palkkiin tonne takarenkaan kohdille piti laittaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5793&pictureid=160725
Ja innoissani uusia etulokasuojia hahmottamaan kiinni. Muuten hyvät, mutta toi etuiskarin yläpäälle tehty aukko ei osu ihan kohilleen noissa uusissa lokareissa. No, laikalla lisää tilaa...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5793&pictureid=160726
Ja muutenkin lokasuojien työn jälki hivelee silmää. Tämä on siis ulkopinnan pelti...:D Tiedä sitten miltä noi on uutena näyttäneet, mutta Taiwanissa nää tehdään tälleen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5793&pictureid=160727
Mutta olis noi keulan pellit (ja kori muutenkin) voineet huonomminkin tohon istua, ottaen huomioon että kaikki korin ja rungon väliset kiinnikkeet on tehty runkoon uudestaan, ja koriinkin joutuu niitä vielä neljä tekemään.
Nyt vielä takapuskuri koriin kiinni että pääsee tekemään uudet runkoputket mitkä ulottuis sinne puskuriin asti...
Renegade
21.02.2015, 19:52
Jotain pientä... Vihdoin saanut aikaiseksi raahattua itseni talliin. Muutama viikko sitten tuli takakaarien ulkopeltien korjauspalat, pari kuukautta myöhässä tosin. Ja eilen kävin paikalliselle pläkkärille viemässä mitat noista sisälokasuojista.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5793&pictureid=170816
Mutta ensin vanhat ruosteet pois!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5793&pictureid=170817
Ja tuon takapuskurin kiinnitys tuli nyt ratkaistua neljällä pätkällä kulmarautaa ja kahdeksalla pultilla, kun en viitsinyt sitä noihin runkoaisoihin hitsatakaan... Luulis pysyvän. Ja onhan noissa enemmän pelivaraa, vaikka vetäis samoihin pultteihin jotain vetokoukkuja tai rengasrautoja kiinni... Vähän huono kuva, mutta siis kulmaraudat kiinni runkoaisojen päähän molemmille puolille, ja niistä pulteilla puskuri kiinni. Ja mutterit hitsaamalla taakse.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5793&pictureid=170814
Ja sama takaa:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5793&pictureid=170815
Yhdet rungonkorvatkin oli vaiheessa. Niihin löyty helppo apu pulttikaupasta. Iso korilevy n. 33mm reiällä, sopi tuo korikumi suoraan siihen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5793&pictureid=170818
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5793&pictureid=170819
Kyllä se siitä hahmottuu!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5793&pictureid=170813
Jos joku onnistuu löytämään noita korin ulko(tai ylipäätään mitään)mittoja niin otetaan vastaan. Vanha oli hitsailtu aikojen saatossa lukemattomilla korjauspalikoilla niin vinkkeliin, ettei edes tullut mieleen ottaa siitä mittoja.
Jeep
kerro vaan mitä mittoja hamuat mulla tossa kasassa oleva versio moisesta! :O
Voin yrittää mittailla!
Renegade
23.02.2015, 16:27
No hep!
Mun pitäis toi koko korin takapää askarrella uusiks, takakulmat ja toi kylkipelti (takakulmasta ovenkarmin takaponttiin asti) löytyy, sisälokasuojat taitetaan ihan 1,5 mm pellistä.
Mutta ainakin tarttis tietää toi korin oikea leveys. Se lienee sama takana kuin tosta tuulilasinkin kohdalla. Eli jos otan korin leveusmitan oven alasaranan kohdalta pellistä, niin onko se sama kuin koko auton takaosassa...? Tässä versiossa toi oven alasaranan kohta on koko lailla ainoa osa kyljestä mitä ei ole vasaroitu, hitsailtu tai kittailtu.
Ja toinen mikä askarruttaa on se, että millä mä saan ton takalokasuojan yläreunan oikeaan korkoon ja suoraan linjaan... Takaluukun avulla saan jonkunlaisen koron noille takakulmille, mutta siitä eteenpäin ne lokasuojan yläreuna pitäis saada suoraan linjaan... Eli jos ottaa takalaidan päällipinnasta (siis siitä pontista minkä päälle katto tulee) linjan putkella tai langalla eteenpäin, niin mihin kohtaan oven etukarmia tuo linja korkeussuunnassa osuu?
mihin kohtaan oven etukarmia tuo linja korkeussuunnassa osuu?
Etukarmista en tiedä mutta heität oven "paikoilleen" niin korkeus selviää, eikös oven takareunassa ole pokkaus sillä kohtaa?
Renegade
23.02.2015, 17:38
Joo ilman muuta kasaan ovien kanssa. Tää on vaan niin käsittämättömällä tavalla aikoinaan moukaroitu ja hitsattu kasaan, kun on korjailtu kylkiä ja lattioita, että noita oviakaan ei ihan helpolla saa linjaan, varsinkaan noiden kuluneiden saranoiden kanssa... Tarkoitus olis vähän saada vertaismittoja samanlaisesta ehjästä korista, jos vaikka sais sentin sisään "oikeisiin" mittoihin.
EDIT:
Ja helpottais myös sisälokasuojan mitat, auton sisältä mitattuna. Eli takalattian pinnasta lokasuojan ylä/sisäkulmaan, ja edelleen siitä kulmasta lokasuojan ulkopellin sisäpintaan. Noin mitattuna sisälokasuojan korkeus lienee jotain 300mm ja leveys ehkä 290mm...?