Kirjaudu sisään

View Full Version : Ostetaan Kunnon hiekkapuhallusvehkeet

Dectane
31.10.2012, 13:25
Eli tuommosille tarvetta.. Katotaan oisko kellään mitään tarjota!

Jari
31.10.2012, 13:37
aloita kompurasta? mulla vois yks olla?

Dectane
31.10.2012, 16:08
aloita kompurasta? mulla vois yks olla?

on jo :)

Black Bear
31.10.2012, 18:44
Puhaltelin oman pajeron rungon ja alustaa tällaisella hiekkapuhalluskannulla. Hyvin lähtee rauta kirkkaaksi. Kompura pitää olla vaan tarpeeksi iso, että ilmaa riittää. Samaa kampetta oli ainakin kesällä kärkkäisellä myynnissä:
http://www.tavaratalohurrikaani.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=1813023

Hessu888
31.10.2012, 21:35
Puhaltelin oman pajeron rungon ja alustaa tällaisella hiekkapuhalluskannulla. Hyvin lähtee rauta kirkkaaksi. Kompura pitää olla vaan tarpeeksi iso, että ilmaa riittää. Samaa kampetta oli ainakin kesällä kärkkäisellä myynnissä:
http://www.tavaratalohurrikaani.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=1813023

Kuinka iso kompuran tuoton tarttee olla tollasella setillä? Osaakko heittää jotain litramääriä?

susiraja2
31.10.2012, 22:57
itellä tulta tilattu toimii hintaan nähe hyvin
http://www.torafors.com/hiekkapuhalluskiiloitus.htm

Black Bear
01.11.2012, 10:18
Kuinka iso kompuran tuoton tarttee olla tollasella setillä? Osaakko heittää jotain litramääriä?

Mulla oli tuossa 80litran kannussa kiinni kaksi kompuraa, joiden vastapainetuotto on yhteensä n.500- 600 l /min. Tuo ilmamäärä riitti ja hiekka tuli riittävällä paineella ulos, mutta kompurat oli käynnissä koko ajan, eli vois kompura olla vielä jonkin verran isompikin.

savustin
03.11.2012, 08:43
Tämä ei oikein liity aiheeseen mutta kerron sen kuitenkin.Mulla on kompurana 7.5,n kuution vaunu ja 2-300 litranen pytty ja suuttimet 7-10mm.iin isommissa puhalluksissa meinaa tulla silläkin äiteetä ikävä.Puhallusvehkeet olen tehnyt ite vuosien kokeilujen tuloksena jos löytyy yli motin kompura ni siihen riittää n.4-5mm suutin ja se riittää kotipuhaltajalle voin neuvoa rakentamisessa yv.nä

Dectane
08.11.2012, 21:37
Vielä tarttis, tai ei niin kauhee kiire.. Jos seuraavaa rojektia varten :)

tekniikkamies
09.11.2012, 23:00
Tämä ei oikein liity aiheeseen mutta kerron sen kuitenkin.Mulla on kompurana 7.5,n kuution vaunu ja 2-300 litranen pytty ja suuttimet 7-10mm.iin isommissa puhalluksissa meinaa tulla silläkin äiteetä ikävä.Puhallusvehkeet olen tehnyt ite vuosien kokeilujen tuloksena jos löytyy yli motin kompura ni siihen riittää n.4-5mm suutin ja se riittää kotipuhaltajalle voin neuvoa rakentamisessa yv.nä

Täällä olis toinen puhalluskellon itse rakentanut, ei tullut ihan halvaksi sekään kun siihen kuitenkin kannattaa laittaa kunnon osia. Tein kompaktin puhalluskellon, johon kaadan yleensä yhden 40 kilon säkin kerralla, ihan kahta ei mahdu. Ilmakanava on 32 milliä. Kauko-ohjauksen venttiili saman kokoinen.

Koeponnistus tuli suoritettua vedellä 25 barin paineella, johon mittarin asteikko loppu.

Hyvät puhallussuuttimet maksaa aika paljon.

Kyllä vaikuttas tehdastekoinen kello kuten joku Clemco tms. olla hyvä vaihtoehto. Itse rakensin kuitenkin oman koska pienissä kelloissa oli harvinainen iso ilmakanava. Iso kello käy jos sitä ei tarvi liikutella. Tämä minun pikku kellokin on raskas käsitellä koska sen on tarkoitus olla kestävää tekoa.

Puhalluskypärä on myös tärkeä ja merkitystä minkälaatuista ilmaa tulee kypärään. Itsellä on veden, öljynerotin ja aktiivihiilisuodatin.

tekniikkamies
09.11.2012, 23:19
Vielä lisää aiheesta:

Tuosta kannattaa katsoa sivun 11 suuttimien ilman tarve taulukko:
http://pdf.directindustry.com/pdf/kennametal/abrasive-blast-nozzles-catalog/7354-266847-_11.html

Jos puhallus- ja hengitysilman tekee sähköllä voisi sanoa, että esim. taajuusmuuttajalla kompuraa pyörittäen, tähtikolmiolla voi saada myös aika hyvän kokoisen pyörii sulakekokoon verrattuna:
16A voimavirralla voi tehdä kevyttä auton peltien harrastehiekkapuhallusta käy vaikka lasikuulapuhaltamiseen raepuhalluskaapissa
25A voimavirralla kaikki virrat irti ottamalla saa 5 millin suutin kohtuullisen paineen vähän työläämpäänkin puhaltamiseen ja hengitysilmaan, tällä sulakekoolla olen ottanut jotain max. 2 kuution tuottoa
35A voimavirralla voi suutinkoon kasvattaa halutessa 6,35 milliin, kova paine jo 5 millin suuttimelle
63A voimavirta suutinkoko 8 milliin ja 1-2 millin puhallushiekka on mahdollista vaikka sokkelien puhaltamiseen tms.
125A voimavirta mahdollistaa liiketaloudellisesti kannattavan melko isojen kohteiden puhaltamisen yhden puhaltajan työskennellessä, löytyy monenlaisia XL Performance ym. tehokkaaseen työskentelyyn tarkoituttuja pitkiä puhallussuuttimia

Dectane
18.11.2012, 20:27
koitetaan

Dectane
28.11.2012, 13:05