PDA

View Full Version : Mistä 2-pilarinosturi?

Taisto
29.10.2012, 19:17
Onko palstalaisilla kuumaa vinkkiä ostopaikaksi? Nettikoneen myyjät ainakin tiedossa. Eri vaihtoehtoja punnittuani päädyn kaiketi 2-pilarinosturiin... Tolppa vituttaa keskellä tallia, mutta onpa auton alla jotain tehtävissä verrattuna saksinosturiin.
Oman jännityksen tuo vesikiertoinenlattialämmitys nosturin kiinnityksen kanssa. Onko kukaan kuvannut lämpökameralla putkien paikkoja hyvällä menestyksellä? Itse olin läsnä kun samaa hommaa yritettiin lämpökaapellille ja kamerassa ei kyllä erottanut kaapelin paikkaa.
Saa sanoa myös omia kokemuksia eri nostureista ja niiden hyvistä ja huonoista puolista.

jakenbj
29.10.2012, 19:22
Kärkkäinen tais sikapäivän tarjouksena myydä muistaakseni 1300e.

jyrden
29.10.2012, 19:32
Itsellä Pörhön tuoma Oma 502... Tässä on mutterimallin nosto, jotka ajoittain vaihdettava (kaks kertaa orkkikset jo vaihdettu ja nyt menossa laakeripronssiset). Tämä ostettu joskus -90 luvun puolessa välin ja ammattikäytössä palvellut..Nyt vähemmän ammattikäytössä, kun leipä muualta tulee ku autoista. Ei oo pahaa sanottavaa tästä nosturista. Voi olla et nykysen maahantuojan nimi on Suomen työkalu (nostomutterit tais täältä tulla).

Kaverilla sit Eduelin Tongan nostin ja tässä sähköhydraulinen nosto. Yhteen sylinteriin tullut jostain syystä naarmu ja sai takuuseen uuden, mutta en tiedä et onko vaihtanut jo ehyen mut entinenkin toimii ja pitää. Eli tässä ainakin takuut toimii takuu aikana. Tän itsekkin laitan entisen tilalle, tai kaveriksi mikäli tulee harrastetiloissa lisäystä isomman hallin muodossa.

Lerssinen
29.10.2012, 19:44
Minä olen kanssa haarukoinu tätä nosturihommaa jo vaikka kuinka kauan ja olen päätymässä nyt tallin koon vuoksi sellaiseen rengasliikemalliin eli jonka yli ajetaan ja nostaa vajaaseen metriin, miulle tuo piisais vallan mainiosti :)

Tosin hinnat samoja pilarimallien kanssa, mistä kohtuuhintaan ?

LaaLaa
29.10.2012, 20:54
2-pilari on mielestäni paras. Oma -85 HH-lift on vielä täydessä iskussa ja nostomuttereissa muutama milli alarajaan. Saattaisin kuitenkin ostaa jonkun uuden halpiksenkin, jos käytettyä laatumerkkiä ei löytyisi kohtuu hintaan.

Ja olen kuvannut Fluken lämpökameralla vesiputkien paikat ja uskaltaisin porata 2cm tarkuudella reikiä lattiaan sen perusteella. Piirsin nykyisen nosturin ympäriltä putkien paikat tussilla lattiaan, jos joskus ei olekaan lämpökameraa helposti tarjolla. Laitoin lämmityksen päälle n. 5 tunniksi ja sen jälkeen näkyivät putken erittäin selkeästi tumman punaisina ja muu lattia sinisenä.

BJ-40/76
29.10.2012, 22:29
Oman jännityksen tuo vesikiertoinenlattialämmitys nosturin kiinnityksen kanssa. Onko kukaan kuvannut lämpökameralla putkien paikkoja hyvällä menestyksellä? Itse olin läsnä kun samaa hommaa yritettiin lämpökaapellille ja kamerassa ei kyllä erottanut kaapelin paikkaa.
Saa sanoa myös omia kokemuksia eri nostureista ja niiden hyvistä ja huonoista puolista.

Jos oikea lämpökamera, ja putket eivät ole yli 10cm syvyydessä, niin löytyy kyllä.

Jos lattialämmityksessä riittää paukkuja, niin anna lattian kylmetä kunnolla, ja sitten tuntia (paria) ennen mittausta kunnolla tehoa.

Ilmanvaihto pois, ja lattia mielellään puhdas/tasaisen paskainen, ja nimenomaan kuiva.

Mulla itsellä talossa sähköllä lattialämmitys, ja haettiin lämpökameralla laatasta kosteudenmittauspaikkaa, kun astianpesukone lirautti alleen.

Lattialämmitys pois 12 tuntia, mutta 125mm laatta, kaapelit syvällä, aaltopahvi ja paksu parketti: ei löytänyt kaapeleita niin suurella varmuudella, että olisi uskaltanut porata.
Kosteuskartoittaja tuli tunnin etuajassa, ja minä olin nukkumassa; 15 minuutin kuluttua sängystänoususta lämpökamerassa näkyi minun jalanjäljet:cool:

Siinä odotellessa katseltiin mökkiä sisältä ympäriinsä, ja meinas päästä itku, kun kylmiä kohtia löytyi sieltä täältä, vaikka aikanaan remppa tehtiin omasta mielestä huolella!
Ulkona oli muutama aste pakkasta, ja seinän läpi näkyi ulkoverhoilun koolaukset, ja niiden kiinnitysnaulat:o

p.s onko lattialämmitysputket muovipäällysteistä kuparia? vois löytyä myös kaapelitutkalla?

Kerran -90 luvulla propattiin nosturia cu-lämmitysputkella olevaan lattiaa "kaapelikartan" mukaan, silloin otettiin piipparin toinen johto putkeen, ja toinen johto ruuvimeisseliin, millä painettiin kokoajan poravasaran terää:cool: ei alkanut piipaamaan:D ja reiät pysyi kuivan.

Ja "koeponnista" lattialämmitys ennen nosturin kiinnitystä, jos yhtään epäilyttää että vois olla vuoto putkessa.

Taisto
30.10.2012, 21:07
No prkle... Paria nosturia vertailleena päätin vielä käydä mittaamassa tallissa nosturin paikkaa... Nosturien korkeudet 2780mm ja 3000mm. Tallihan on 8x10m joten lattian puolesta nosturi mahtuisi helposti... No tallissahan on viistokatto ja seinän vieressä korkeus 2450mm. Jyrkkenee kyllä kovalla kulmalla mutta jopa tuo matalampi nosturi ajautuu melko kauas seinastä ja 3420mm leveenä tunkee jo viereisen autopaikan mukavuusalueelle!
Näyttää kovasti silti että homma menee uudelleen harkintaan nosturin mallin suhteen. Nyt mieleen tuli siirrettävät "keinut" millä voi ostaa auton toisen pään ilmaan tai sitten ihan perus saksinostin... Tuumaillaan...

jakenbj
30.10.2012, 21:17
Itellä käytössä bilteman saksi mutta lyhyelle akselivälille (suikka) ei oikein toimiva..

Taisto
02.11.2012, 20:17
Saksinosturiin päädyin. Kuvan laite tilattu. Tuolla saa ropattua myös voimalinjaa,siirrettävä ja ei vaadi porauksia lattiaan. Tuossa on myös erillinen 3-vaihe koneikko, jota meinasin hyödyntää myös hydrauliprässissä. Toivotaan että vastaa odotuksia...

Lerssinen
02.11.2012, 20:22
Mitäpä kustanti... ? Justiin tommosen miekii ostan joskus..

Taisto
02.11.2012, 20:34

Parista tonnista sai vähän takaisin. 2-pilari olis ollu halvempi, mutta kun ei mahdu...

Byrocrat
02.11.2012, 22:25

http://www.nettikone.com/muu-merkki/qishida/887596

mielipuoli
03.11.2012, 12:06
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Nostotyokalut/Pilarinostin-158402/

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Nostotyokalut/Saksinostin3-tonnia-158400/

Onko kenelläkään kokemusta näistä Bilteman nostimista?

Taisto
03.11.2012, 12:39
Toi bilteman saksinosturi on esillä ainakin Vantaan biltemassa. Harkitsin sitäkin, mutta tuossa pitää pyöräsarja ostaa erikseen ja hydraulimoottori on 1-vaiheinen.

kimble7
03.11.2012, 14:48
Itse ostin tollasen pari vuotta sitten ja hyvin on pelannyt

http://www.nettikone.com/launch-tech/tlt235sb/732544

mielipuoli
18.11.2012, 16:14
Virossa taitavat myydä samoja nostureita mitä Suomessakin mutta vähän huokeampaan hintaan?

http://www.kuldnebors.ee/search/tyokalut-laitteet-ja-koneet/auton-korjauslaitteet/search.mec?pob_cat_id=10800&pob_action=show_cats

mielipuoli
19.11.2012, 09:49
http://www.mstuonti.fi/?page=tuotteet&group=6&ala=10&item=209

Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä laitteesta.

Patze
19.11.2012, 22:30
http://www.huutokaupat.com/fi/v/31812

mikkoimp
25.11.2012, 23:20
Virossa taitavat myydä samoja nostureita mitä Suomessakin mutta vähän huokeampaan hintaan?

http://www.kuldnebors.ee/search/tyokalut-laitteet-ja-koneet/auton-korjauslaitteet/search.mec?pob_cat_id=10800&pob_action=show_cats

alv 0 hintoja ovat nuo ilmoitetut.

mielipuoli
26.11.2012, 19:06
alv 0 hintoja ovat nuo ilmoitetut.

eikös se ole vaa parempi jos tulee kotikyttöön?

HartSan
27.11.2012, 19:06
eikös se ole vaa parempi jos tulee kotikyttöön?

Yksityishenkilö maksaa tuohon vielä alv:n päälle. Niin taitaa maksaa yrityksetkin, mutta saavat ainakin periaatteessa palautuksina/ hyvityksinä takaisin.

mielipuoli
29.11.2012, 20:02
Yksityishenkilö maksaa tuohon vielä alv:n päälle. Niin taitaa maksaa yrityksetkin, mutta saavat ainakin periaatteessa palautuksina/ hyvityksinä takaisin.

Eipä maksa yritys alvia jos tulee omaan käyttöön. Mutta jos myyntiin menee niin alvin joutuu maksamaan. yksityinen maksaa alvin päälle.

MikZ
30.11.2012, 13:17
Eipä maksa yritys alvia jos tulee omaan käyttöön. Mutta jos myyntiin menee niin alvin joutuu maksamaan. yksityinen maksaa alvin päälle.

Onhan se yrityksenkin ostaessa maksettava, mutta niin kuin HartSan sanoi, alvin saa takaisin palautuksena(jos ei myyntiä), tai hyvityksenä myynnin alveista.

EDIT: Jaa niin ulkomailta ostamisesta olikin kyse, silloin meneekin niin kuin mielipuoli meinasi!

Taisto
30.11.2012, 13:43
Eli viron nosturin hintaan lisätään 18% : myyntihinta. Toi mstuonnin nosturi oli mielenkiintoinen.