View Full Version : mp alumiini syylärin korjaus?
Tai oikeestaan toi on mopo taasen kun koittaa ton 49cc originaalin pytyn saada pitämään, tarvii vissiin kansi ja pytyn yläreuna plaanata kun ei tunnu pitävän..
vinkkiä mikä mömmö toimis tossa gileran pytyssä, jotain tiivisteliimaa siinä oli mutta merkistä hajuakaan..
Samaten ideoita millä kiinnittää irtirevennyt syylärin yläkiinnike. Mahtaisko superepoksi kestää? Kuitenkin joutuu rasitukseen ja just ylävesiletkun vieressä..
Koritina ?
Tää on taas näitä ku halvalla sai (ongelmia) projekteja..
Mulla repes kans noin 15v sitten tunturi aquasta toinen kiinniketappi syylärin päältä ja ukko vainaa pisti siihen 50pennisen superepoxilla ja se kestin sen pari-kolme vuotta minkä kyseinen aparaatti mulla viel oli:D
offroadjouni
29.10.2012, 08:18
Samaten ideoita millä kiinnittää irtirevennyt syylärin yläkiinnike. Mahtaisko superepoksi kestää? Kuitenkin joutuu rasitukseen ja just ylävesiletkun vieressä..Voihan tuota epoxyä koittaa, itse koittaisin varmaan Techno-Weldillä -> http://www.roadmachnine.fi/technoweld/technoweld.html. Yhden alumiinijäähdyttimen paikkasin sillä. Motonetissa näytti olevan tätä tuotetta hyllyssä.
BJ-40/76
29.10.2012, 13:08
Sillä olen korjannut mm. coolerin.
Puhtaus on tärkeää, itse pesin puhtaaksi liuotinpesulla, ja sitten rasvanpoistajalla, ja sitten hioin vielä n.320 karkeaksi.
Alkulämmitys kuumailmapuhaltimella, ja juotos kuumalla kolvilla.
Tuo tina on lähtöisin jostain elektroniikka liikkeestä, olisko ollut elfa?
Jos taitoa enemmän, ja kaasupillit, niin alumiinille löytyy myös kovajuotetta....
offroadjouni
29.10.2012, 13:21
Sillä olen korjannut mm. coolerin.
Puhtaus on tärkeää, itse pesin puhtaaksi liuotinpesulla, ja sitten rasvanpoistajalla, ja sitten hioin vielä n.320 karkeaksi.
Alkulämmitys kuumailmapuhaltimella, ja juotos kuumalla kolvilla.
Tuo tina on lähtöisin jostain elektroniikka liikkeestä, olisko ollut elfa?
Jos taitoa enemmän, ja kaasupillit, niin alumiinille löytyy myös kovajuotetta....Minä koitin myös aluuminille tarkoitettua "tinaa" ensin paikkaamiseen mutta en saanut sillä pitävää saumaa. Technoweldillä onnistui kerrasta.
pikakorjauksena tehty pytyn vesitilan halkeaman korjaus 125 cc yamahassa kesti monta vuotta, superepoksilla ja tueks muistaaksenki lasikuitutapetin pala
Jossei hitsaten ni kokeile wurthin asennusliimaa. Sitä parempaa.
nsr:stä poikosen tuli kansi kasattua vanhalla peltitiivisteellä ja wurthin asennus- ja liimamassalla, hyvin piti, oli vaan työ ja tuska saaha sitten kansi irti kun kiertokangen laakeri sippas.
tollasella on tullut muutama alumiini syyläri ja öljypoja korjattua
http://www.loctite.fi/cps/rde/xchg/henkel_fis/hs.xsl/Loctite-4087.htm?countryCode=fi&BU=industrial&parentredDotUID=productfinder&redDotUID=000001FNPA