View Full Version : Hydraulli vinssi mietintöjä
tapsa4x4
24.10.2012, 20:41
Tarkoitus olis laittaa toi hydraulli vinssi patrolliin mutta pumpun asemointi tuottaa pikkusen pään vaivaa.ensin meinasin laittaa suoraan kampuran päähän kumi- kytkimellä ja siihen mekaanisen kytkimen mutta tulee aika pitkä paketti kun vinssi pitäis vielä mahtua keulaan.
Toinen vaihtoehtö olis ketju vedolla koneen kylkeen ja siihen toi pumppu ja kytkin paketti mutta meinaa olla tosi huonosti tilaa koneen ympärillä tolle paketille.
Kolmas olis että laittaisin pumpun suoraan tohon ulos oton päähän suoraan kiinni. Sais päälle/pois kytkimen siihen suoraan ulis otosta ja olissuht hyvin tilaa laittas.kierroksia riittää varmasti patrollin ulos otossa mutta kytkin/laatikkon hajotessa on vinssikin pois pelistä. Ja veto häviää hetikun painaa kytkintä.
Laita vaan siihen kampuran päähän ja jätä ne irroituskytkimet pois eli pelkällä kytkyllä kampuraan kiinni. Esim. Lovejoy(..ttu mikä nimi) tyyppinen kytky on rautaa eli hitsattavissa ja sillä saa lyhkäsen paketin.
Ja se imu sitten paksua letkua. Itellä tuli mönkkärin mettäkärrissä ilmi että 1/2" /2 m pituutta letku on jo liian ahdasta 4.5 cm3 pumpulle.
Laita vaan siihen kampuran päähän ja jätä ne irroituskytkimet pois eli pelkällä kytkyllä kampuraan kiinni. Esim. Lovejoy(..ttu mikä nimi) tyyppinen kytky on rautaa eli hitsattavissa ja sillä saa lyhkäsen paketin.
Ja se imu sitten paksua letkua. Itellä tuli mönkkärin mettäkärrissä ilmi että 1/2" /2 m pituutta letku on jo liian ahdasta 4.5 cm3 pumpulle.
tarkoititko tollaista "systeemiä" vai ?
http://images.drillspot.com/pimages/6840/684003_300.jpg
Jep. Noita käikäleitä on kaksi ja kumit välissä. Toinen pumppuun ja toinen kampiakseliin, ja tosiaan se pumppu pitää sitten olla koneessa kiinni vaan ei kai se ole ongelma. Híhnojen vaihtoa kannattaa miettiä vaan eipä siinäkään tarvi kuin ottaa letkut irti.
Siis ihan perinteinen pumpun kytkin?? Tollasta jos käyttää niin kannattaa miettiä kuinka sen vaimenninelementin saa vaihdettua helposti, tietyissä sovellutuksissa niitä menee kuin näkkäriä, suo/muta ei varmasti pidennä sen elinikää. Kuinka paljon siitä pitäisi mennä tehoa läpi? Voin maanantaina kattoo siiten sopivan kytkimen ku meen taas töihin.
BJ-40/76
25.10.2012, 13:51
tarkoititko tollaista "systeemiä" vai ?
http://images.drillspot.com/pimages/6840/684003_300.jpg
Yritin katsella netistä noita lovejoy- tyyppisiä kytkimiä, mikä niiden oikea englanninkielinen nimi on? rautaiset olisi hakusessa
pitäs saada 3600 r/min ja vajaa 1 kw tehoa siirtymään ja pikkasen pitäs olla joustoa, kulmat käytännössä nolla, vai löytyykö järkevämpi tapa? vapaakytkin olisi luksusta.
(diesel aggrikaattiin lisälaturi generaattorin jatkoksi)
Yritin katsella netistä noita lovejoy- tyyppisiä kytkimiä, mikä niiden oikea englanninkielinen nimi on?
rotex nimellä löytyy ainakin googlesta sekä akselikytkin haulla suomeks.
tuolla jotain http://www.mekanex.se/produkter/trans/fi-elastiska_kopplingar.shtml
nokkapumppua kun virittelee tommoseen moottoriin niin kannattanee vilkuilla niitä pumppujen kierroslukuja
Yritin katsella netistä noita lovejoy- tyyppisiä kytkimiä, mikä niiden oikea englanninkielinen nimi on? rautaiset olisi hakusessa
pitäs saada 3600 r/min ja vajaa 1 kw tehoa siirtymään ja pikkasen pitäs olla joustoa, kulmat käytännössä nolla, vai löytyykö järkevämpi tapa? vapaakytkin olisi luksusta.
(diesel aggrikaattiin lisälaturi generaattorin jatkoksi)
Mittaa ne akselit ja mars hytikka tai laakeri puljuun siellä pääsee hypistelemään noita.
Hammaspyöräpumpuille salltaan 5000 kin jenkaa joten ei huolta. Äkkiä voisi kuvitella että joku vanha lousku laulaa ittensä hengiltä ennenkuin tuo pumppu laukeaa.