Kirjaudu sisään

View Full Version : Ducato (hermo menee)

antton077
22.10.2012, 19:17
Minkä sulakkeen takana on nopeuden rajoitin? hermot menee kun ei pääse rekan ohi ylämäes!
Vast, priva!

Ahma
23.10.2012, 07:42
Se on paha, todella paha juttu. Sit vielä jäähallin kokoinen perävaunu vastustaa 100-110km/h nopeudessa sen verran paljon et kannattaa vielä lastuttaa sen jälkeen ku rajotin on ohitettu.

Eikä kannata enempää kertoa auton vuosimallista, moottorityypistä jnejne....

Helpomalla pääset kun vaan pidät sen turvavälin kohilleen, jopa rekkoihinkin ja selvität itelles auton rakenteellisen max nopeuden,suorituskyvyn ja sen ettei kannata hakea extremeä ajamalla moisella keksinnöllä kovempaa kuin kannattaa. Ei ehkä ole apua tästä kommentoinnista mut K.V.G auttaa aina.

tatsga
23.10.2012, 09:50
Mistäänhän en mitää tiedä mut oon kuullut villiä huhua et kuorkki ducatojen nopeudenrajoittimen voi ohittaa vakionopeudensäätimellä näpyttämällä lisää nopeutta.... =D

giantti
23.10.2012, 10:33
ajopiirturin sulake?

Hujane
23.10.2012, 11:56
riippuu vuosimallista---jos mittarin sulakkeen kiskaset pois niin rajoitin häipyy,on meinaan moottorin ohjain yksikössä se rajoitin...

Heguli
23.10.2012, 15:12
Minkä sulakkeen takana on nopeuden rajoitin? hermot menee kun ei pääse rekan ohi ylämäes!
Jospa vaan pysyisit kotona poissa liikenteestä kokonaan.

karvanoppa
23.10.2012, 15:59
Laita isommat renkaat.

-Jarkko-
23.10.2012, 16:00
Jaa että nämä perseessä roikkuvat sprintterispedet alkaa oikein ilmoittelemaan netissäkin...:rolleyes:

RIPAX
23.10.2012, 20:34
Jospa vaan pysyisit kotona poissa liikenteestä kokonaan.

Näitähän tossa kehä kolmosella piisaa,eräskin kuljetus liikkeen paku jonka rek. numerot on muuten XXX-777 vetää vihdin tiellä 100-120 km/h. Ei o näkyky pieneen aikaan joten liekkö tapattanu ittensä. Tolle Dukato kuskille sanoisin et se autos ei tartte yhtään enempää nopeutta,hajoo ilmankin. Taitaa olla huonoin pakettiauto mitä löytyy. Ja ittes voit tapattaa mut älä muita. Pyörii mieles kaiken laisii loukkauksia mut en viitti. Kasva säkin aikuiseks,joka muuten ei tapahdu nykyisellä liikenne käyttäytymiselläs.

HeikkiH
23.10.2012, 21:11
Suomessa ei niin pitkiä ylämäkiä ole että Ducatolla vois turvallisesti ohittaa rekkoja, saati että sitä woimaa olis ees tyhjänä. Ja miks ne ylämäessä yleensä pitäis ohittaa?

Lähtee vähän aikasemmin matkaan ni kerkee perille ihan rajoitusten mukaisilla nopeuksilla.

BJ-40/76
23.10.2012, 22:07
Vast, priva!

Nuo ducatot, mitä olen ajanut, ja mitä olen manannut tienpäällä, liikkuu b-kortilla, ja rajoitin löytyy fysiikasta....

Noista peltikoppa c1- Dukatoista ei kokemusta, mutta villi veikkaus, että ING- sulakkeen poisto poistaa ongelman? jos ei niin akun miinuskengän poisto?

Kun tuo 3500kg?(c1) nopeusrajoitus aktivoitu, myös noille vanhemmille, niin silloin yritettiin kräkätä eräästä eurooppalaisesta rajoitinta, ja ei ainakaan purkaantunut pikkasella askartelulla:
Tuo rajoittimen aktivointi vei muutaman euron edestä työaikaa vajaa 100e/h untuvaposkiselta asentajalta!ja olikohan lasku 750e! ja jos itse olis saanut tuon bitin ojennukseen, niin tarkistus olisi maksanut 1/10 osan?
Veikaan että ainut "punaniska" temppu on kasvattaa renkaan halkaisijaa....

helmapelti
24.10.2012, 06:57
Suomessa ei niin pitkiä ylämäkiä ole että Ducatolla vois turvallisesti ohittaa rekkoja, saati että sitä woimaa olis ees tyhjänä. Ja miks ne ylämäessä yleensä pitäis ohittaa?

Lähtee vähän aikasemmin matkaan ni kerkee perille ihan rajoitusten mukaisilla nopeuksilla.

Mun muistaakseni Ducato taas kulki niin perkeleesti ettei ohitukset ollu ongelma kuormattunakaan.
http://www.youtube.com/watch?v=8jDf5UPXaoY

Nerd-O
24.10.2012, 07:52
Vast, priva! Tämä täsmälleen sama ongelma oli Land-Cruiserilla. Se paska kulkenut mihinkään. Sillä tahtonut päästä edes traktorin ohi. Joten sillä ei vaan ohiteltu. Muut kyllä ohitteli sitä..

pee
24.10.2012, 11:16
Onnistunut ohitus perustuu täydelliseen yllätykseen.

Mites alamäessä ? Tai kurvissa ?

Racingrabbit
24.10.2012, 11:53
Onnistunut ohitus perustuu täydelliseen yllätykseen.

Mites alamäessä ? Tai kurvissa ?

Tai oikealta puolelta? :D

Kyllä varmaan yhtä Hummer H2 kuskiakin korpesi,kun pikkuhiljaa mateli minun ohi Tampere-Helsinki moottoritiellä.
Mulla oli henkilöautossa kärry perässä ja navigaattorin mukaan 90 lasissa.

Nyky kuorma-autoja on muuten todella helppo ajaa:

Liikkeelle lähtiessä lappu lattiaan,luistonesto hoitaa maksimaalisen kiihtyvyyden
Maantiellä pidetään lappu lattiassa,nopeudenrajoitin hoitaa maksiminopeuden
Mutkat mennään täysillä,ajonvakautus hoitaa tiellä pysymisen
Jarrutuksessa vaan poljin pohjaan,abs hoitaa maksimaalisen pysähtymisen

-sami-
24.10.2012, 12:20
Tai oikealta puolelta? :D

Kyllä varmaan yhtä Hummer H2 kuskiakin korpesi,kun pikkuhiljaa mateli minun ohi Tampere-Helsinki moottoritiellä.
Mulla oli henkilöautossa kärry perässä ja navigaattorin mukaan 90 lasissa.

Liikkeelle lähtiessä lappu lattiaan,luistonesto hoitaa maksimaalisen kiihtyvyyden

Näinpä näin :D

Kaikkein jännintä on se että kun sulla on kuormana 4000 kiloa pahvilaatikoita niin et saa kuitenkaan ajaa kuin 80km/h tai tyhjänäkään sen kovempaa (edes tollasella kevyt ka:lla). Kuorma pitää olla sidottu vaikka kyydissä olisi vain tusinan verran kananmunia.
Mutta otappas kyytiin 4000kg ihmisiä niin ei tarvii kuormaa sitoa ja saat ajaa 100km/h. Eli ei perhana mene mun jakeluun miksi ihmeessä kuitenkin bussit saa ajaa 100km/h.

Mut kyl mun ducato ainakin jaksaa kulkea jopa pienessä yli kuormassa traikun kera sen mitä laki sallii. Huippuja kerää helposti sen 140-150km/h.

Noi ylikuorma ja ylinopeus juttut perustuu urbaaneihin legendoihin! Enhän mä koskaan sellaisiin ole syyllistynyt. :D

just my five cent again.

-sami-

Jari
24.10.2012, 12:21

:D

Samsonite
24.10.2012, 15:18
Mun muistaakseni Ducato taas kulki niin perkeleesti ettei ohitukset ollu ongelma kuormattunakaan.
http://www.youtube.com/watch?v=8jDf5UPXaoY

Alkaa etelänhetelmä huljuumaan jo epäilyttävästi. :eek::p

antton077
24.10.2012, 20:10
Näitähän tossa kehä kolmosella piisaa,eräskin kuljetus liikkeen paku jonka rek. numerot on muuten XXX-777 vetää vihdin tiellä 100-120 km/h. Ei o näkyky pieneen aikaan joten liekkö tapattanu ittensä. Tolle Dukato kuskille sanoisin et se autos ei tartte yhtään enempää nopeutta,hajoo ilmankin. Taitaa olla huonoin pakettiauto mitä löytyy. Ja ittes voit tapattaa mut älä muita. Pyörii mieles kaiken laisii loukkauksia mut en viitti. Kasva säkin aikuiseks,joka muuten ei tapahdu nykyisellä liikenne käyttäytymiselläs.
Kysehän ei ole siitä että pitää ajella kun hullu!!!!!
Samalla autolla verot maksettuna saa ajaa nop,raj mukaisesti!
Auto ei ole omani vaan ajan vain!
Ja sinähän aivan kakara oot kun kommentoit kun et mitää osaa vastatakkaan!!

burton
24.10.2012, 21:05
vai ahistaako jos rekka on mennykin ohi ducatosta ;)

ei herneitä nenuu :)

Late_
24.10.2012, 21:06
Kannattaa myös miettiä että mitä auton omistaja tykkää kun ajat hänen autollaan kovempaan kuin se voi katsastuskunnossa kulkea.

-MaTTi-
24.10.2012, 21:32

Tätä mäkin tässä mietin, porukka syyttää ties mikskä vastuuntunnottomaks kaahariks jos ajelis esim. satasen alueella satasta 75 km/h ylämäkee kulkevan rekan ohi.
Sama paku, just identtisellä tekniikalla, rekisteröitynä pakuks, saa ajaa satasta ohite vaikka täydessä pokassa, mutta tämä kuorkiks rekisteröity yksilö ei saa mennä vaikka ei olis mitään kyydissä.

No, tietysti se raja on jossain aina oltava olemassa.

BJ-40/76
24.10.2012, 22:48
Tätä mäkin tässä mietin, porukka syyttää ties mikskä vastuuntunnottomaks kaahariks jos ajelis esim. satasen alueella satasta 75 km/h ylämäkee kulkevan rekan ohi.
Sama paku, just identtisellä tekniikalla, rekisteröitynä pakuks, saa ajaa satasta ohite vaikka täydessä pokassa, mutta tämä kuorkiks rekisteröity yksilö ei saa mennä vaikka ei olis mitään kyydissä.

No, tietysti se raja on jossain aina oltava olemassa.

No, ainakaan kaikissa hummerin H2:ssa (siis se retkukeulalla, ja suoralla taka-akselilla) ei ole rajoitinta kuoppurina. En tiedä onko merkitystä sillä, että tullut omistajan mukana muuttoautona, mutta muistaakseni oli c-kortilla ajettava.
Tai ei se rajoitin ainakaan toiminut 110 nopeudessa:rolleyes: sitä en tiedä, paljonko nuo mailimittarit valehtelee, mutta hyvin kerkesi.

Ja noihin ajoneuvo kohtaisiin nopeusrajoituksiin;

Kun otetaan esim hdj-80, ja poistetaan 6 matkustajan penkit, ja tehdään työkaluille laatikko, niin maksiminopeus laskee 80 km/h:ssa, muuten sais ajella ainakin 120km/h!

siis kun maksimi ihmismäärää pudotetaan 8-2 kpl, ja ainakin osalle mukana kulkevia romuja on jonkin sortin säilytyslaatikko tms. niin muuttuu niin vaaralliseksi, että!

PS jos paku ja kuorkki on identtisiä, niin kuorkkiin saa ottaa enemmän kuormaa. ja kuorkin kuskille on opetettu, miten pitää kuormata ja sitoa:cool:

RIPAX
24.10.2012, 22:53

Mä tarkotin just mitä sanoin,Dukaton ajo omituisuudet ei tartte yhtään enempää nopeutta vaik olis rekisteröity sukellusveneeks. Tiedän sen ku oon ajanu semmosella ja nykyinen transit jolla ajan ei oo sen parempi. Ja jos hermot menee ku ei pääse rekan ohi ni on väärällä alalla. Ainakin jos se on rajottimesta kiinni.

-MaTTi-
25.10.2012, 10:21
Mä tarkotin just mitä sanoin,Dukaton ajo omituisuudet ei tartte yhtään enempää nopeutta vaik olis rekisteröity sukellusveneeks.
Matkailumalleillakin saa ajaa 100 km/h ja on painoo ja sivupintaa ihan eri lailla ku normipakussa. En tiijä sitten riittääkö ajo-ominaisuudet vai ei, en oo kokeillu. Luulisin että on ihan siedettävä ajeltava kun kerran ylivoimaisesti yleisin alusta noille kamppeille on.
No, ainakaan kaikissa hummerin H2:ssa (siis se retkukeulalla, ja suoralla taka-akselilla) ei ole rajoitinta kuoppurina.
Bensakoneisissa rajoitinpakko vasta 1.1.2005 eteenpäin käyttöönotetuissa. Sama koskee myös Kalifornian päästötason (CARB) mukaisesti hyväksyttyjä dieseleitä.

helmapelti
25.10.2012, 10:54
Mä tarkotin just mitä sanoin,Dukaton ajo omituisuudet ei tartte yhtään enempää nopeutta vaik olis rekisteröity sukellusveneeks. Tiedän sen ku oon ajanu semmosella ja nykyinen transit jolla ajan ei oo sen parempi. Ja jos hermot menee ku ei pääse rekan ohi ni on väärällä alalla. Ainakin jos se on rajottimesta kiinni.

http://www.youtube.com/watch?v=2XVPmnomMME

Ei se vika aina ole työkaluissa tai autossa vaan...:D

Eskimo
25.10.2012, 22:11
Matkailumalleillakin saa ajaa 100 km/h ja on painoo ja sivupintaa ihan eri lailla ku normipakussa. En tiijä sitten riittääkö ajo-ominaisuudet vai ei, en oo kokeillu. Luulisin että on ihan siedettävä ajeltava kun kerran ylivoimaisesti yleisin alusta noille kamppeille on.

Eihän niillä kovin ketterästi hirveä enää satasen loikasta väistetä :D

Heguli
26.10.2012, 08:12

Jotenkin vaan tulee sun kirjoittelusta sellainen tunne, että ajat kuin hullu :D

Ja sillä, että pakettiautona tai matkailuautona "samalla" autolla saa ajaa satasta, ei ole MITÄÄN tekemistä sinun kanssasi. Laki on laki ja sillä selvä. Eli jätä se auton ropaaminen väliin ja noudata nopeusrajoituksia. Jos asenne ei tuohon riitä niin vaihda ammattia.

Ja toisen omistamalla autollako saa ajaa lain vastaisesti :confused:

Esittämiisi idioottimaisiin kysymyksiin ei mielestäni kenenkään pitäisi kommentoida yhtään mitään !

RIPAX
27.10.2012, 10:31
:Jotenkin vaan tulee sun kirjoittelusta sellainen tunne, että ajat kuin hullu :D

Ja sillä, että pakettiautona tai matkailuautona "samalla" autolla saa ajaa satasta, ei ole MITÄÄN tekemistä sinun kanssasi. Laki on laki ja sillä selvä. Eli jätä se auton ropaaminen väliin ja noudata nopeusrajoituksia. Jos asenne ei tuohon riitä niin vaihda ammattia.

Ja toisen omistamalla autollako saa ajaa lain vastaisesti :confused:

Esittämiisi idioottimaisiin kysymyksiin ei mielestäni kenenkään pitäisi kommentoida yhtään mitään !

EI SAATANA!! mun piti olla hiljaa jo mut en malttanu! Meinas tulla kuset housuun (saatto vähä pieruöljyä tulla):D:D:D:D

Heguli
27.10.2012, 12:28
:EI SAATANA!! mun piti olla hiljaa jo mut en malttanu! Meinas tulla kuset housuun (saatto vähä pieruöljyä tulla):D:D:D:D
Hyvä, että päivä pelastu :D

Mulla palo käämit tähän amisheppuun, joka kyselee ihan toopeja juttuja....

MakeO
27.10.2012, 12:55
Ei perkele, täällähän on meno ku suomi24 palstalla.. Asialliseen tekniseen kysymykseen ei tuu ku vittuilua ..?? Mulla on itellä kans tommonen 2.8 jtd Maxi Fiat rajoittimella ja jossain tilanteessa olis hyvä kun sen rajoittimen sais väliaikaisesti pois päältä, esim tilanteissa kun on näitä mitkä kituuttaa satasen alueella sen 60-70 kmh ja kun menet suoralla ohi niin taatusti vierellä ollessa ohitettava painaa kaasua ja itellä lyö rajoitin päälle. Tämmösissä tilanteissa saattaa välillä tulla vaaranpaikkoja... Tiedän, että veroja maksamalla sama auto alkaa kulkea kovempaa :)

hj 60/61
27.10.2012, 13:35
Meillä on itsellämme iso spritterin kevyt k-a, vuosimalli -00 ja ei rajoitinta. Eipä kovasti tuu ajeltua yli 80-90km/h, jo ihan polttoaineen kulutuksen takia, ku ne joutuu itse maksaman. Mutta toisinaan on ihan hyvä, kun ei oo sitä rajoitinta, että pääsee rekoista ja muista "alinopeutta" ajavista kanssa-liikenne-ihmisistä ohi, mutta ohituksen jälkeen matka jatkuu kuitenkin lähes lain määräämää nopeutta. Kiire on yleensä asiakkaan puolella, ja koheltamalla ei saa kun yleensä ylimääräisiä menoja ja peltitöitä...:D
Cruiserilla on mukavampi koheltaa, vaikka silläkään ei saa ajella isollatiellä, kun sen 80km/h...:p

mikkocap
28.10.2012, 12:21
noh, meillä oli peltisepänliikkeellä kans yhessä vaiheessa varioiden välissä -08 ducato, ja vaikkeis sillä muuten tehny yhtään mitään, niin se kyllä kulki hyvin. tehokkaan oloinen moottori juu. 2.3Multijet turbo mikälie. Mutta, kyllä sillon otti se rajotin pattiin kun joku urpo ajo jollain puntolla peräkärry perässä 70 ja ei siitä päässy ohi sitten ei millään. suoraa piti olla joku 2 kilsaa että uskalsi lähtee kokeilee. sitten kun vielä tarpeeks mulkku kärrymies niin paino kaasua kesken kaiken meikäläisen ohituksen. Muutoin 90 riitti varsin hyvin. ei tuu variollakaan ajettua kun sitä 80-85 koska muulloin se huutaa kuin syötävä. mutta ainakin sillä pääsee tarvittaessa ohi jos on näitä urpoja liikenteessä.

Ahma
28.10.2012, 18:43
Kun lukee näitä kommentteja niin täällähän onkin paljon rahtareita :D Eli tarkotan just tätä et vituttaa kun ajaa jonkun urpon perässä r e k a l l a 70km/h ni minkäs teet ??? NO AJAT vaan kiltisti sen perässä kun ohi et pääse kun rajotin ottaa kiinni 88km/h. Eli ei täällä ei ole mennyt meno suomi24 tyyliseks ja jos tää kysymys on jonkun mielestä järkevä tai asiallinen ni tää lisää vaan tätä nyky käsitystä KOHELTAMISESTA liikenteessä ja siitä ettei se kiinnosta suuremmin. Laki on laki ja meistä vissii ei ole kukaan sitä keksinyt mut 98% kokee olevansa sen yläpuolella ja oikeesti pitääkö tästäkin rajottimen poistosta tehdä jonkun tampion esimerkki tapaus oikeudessa jota voidaan sitten siteerata tälläisissä kysymyksissä eri auto foorumeilla. Nytkin LP tai mikä se sit onkaan nykyään, niin keskittyy digipiirureiden ohituksiin rekoissa, koska sitä tehdää älyttömästi kuulemma :)

ps. Jos sulla on niin vitun kiire ni valvo illalla vaikka ½ tuntia pidempään niin olet saanu aikataulusi kiinni minkä menetit liikenteessä maleksiessasi 8)