View Full Version : Honda cr-v viat?
Emännys ilmoitti ettei aja ens talvee mondeolla..
Ihastu Honda Cr-V:hen mut katteltava 2000- luvun alun vehkeitä..
Millasia happanemaan ja millasia murheita tulossa , varsinkin jos veivattu 300-400tkm?
Tossa jotain: http://autot.oikotie.fi/tyyppivika/honda/cr-v/1135236880662
Mitä itse tuolla Hondamiehen nelivedolla on tullut ajettua niin jos sillä vähääkään jää johonkin lumeen kiinni ja pikkusen sudittaa niin se nelivetojärjestelmä ylikuumenee ja lopettaa toimimisen. Tähän riitti n.20m lumihangessa, joka on aika heikko suoritus. Alkaa toimia taas kun järjestelmä jäähtyy. Suzukin vastaavalla systeemillä en saanut sitä ylikuumeneen, eli toimi koko ajan.
Nuo 2000-luvun alun laitteet on kait bensa malleja? Itse kyllä unohtaisin bensamallin missä on yli 300tkm mittarissa. Kait se kestää? CR-V hinnalla sais jo vähemmän ajettua neliveto farkkua. Bensana VAG tuotteet, Suzuki ja Subaru. Subarulta Outback niin on tilaa enemmän ja hieman enemmän maavaraa. Kulutus taitaa olla samaa luokkaa? Jos haluu pienemmät kilometrit ja kulutuksen niin Suzukin Liana 4grip. Huomattavasti parempi nelivetojärjestelmä kuin Hondalla ja menee paljon pienemmällä. Tämän tiedän siitä kun olen tuollaisen omistanut ;-) Dieselinä ei taida olla mitään muuta kuin vag tuotteita tuossa hintaluokassa? Ehkä volvo voi löytyä?
CR-V:tä en vielä ole omistanut kun on niin turha laitos. Se neliveto järjestelmä on vaan niin onneton. Kunnon wannabee neliveto, mistä ei koskaan sitä nelivetoa löydy kun sitä oikeasti tarvisi. Näin sanoi eräs tuttu millä oli CR-V.
Tuolta löytyy tietoa:
http://www.hondasuv.com/members/forumdisplay.php?f=3
Bänkster
30.10.2012, 18:58
Ei oo muuta vikaa, kuin että on Honda.
Super_Select
01.11.2012, 07:57
Täällä oli pari vuotta ajossa 2004- mallinen bensa-koneella.
Toimii kuin kello, muuten PAITSI se neliveto.
On siis juurikin sellainen, ettei toimi sillon,kun sitä tarvitsee.
Totta on ettei tuollainen CRV mikään oikea maastoauto ole, eikä kai oikeasti kukaan sellaiseksi tosissaan väitä, mutta pätevä cityneliveto jos vaihtoehtona normaali 2wd auto. Aika vähävikaisia olleet ikänsä, jos bensan kulutusta ei lasketa. Kai siinä silti jotain viehätystä pitää olla jos vuosien saatossa myyty tuhansia (kait vajaa 20tuhatta) suomessa. Ei luulisi olevan muutenkaan aivan susi nuilla myyntimäärillä, kun otetaan huomioon ettei ole halvimpia autoja uutena, eikä hondan myyntimäärät suomessa muuten ole valtavia.
Kuitenkin ihmettelen miksi honda ei käytä nykyisin samanlaista "4wd" järjestelmää kuin 80-90-lukujen taitteen civikissä. Oli toiminnaltaan tasaisella alustalla suhteellisen järkevän oloinen.
Tässä pieni tositarina sen pätevyydestä:
Omistin aikanaan yhden ja oli vuosia käytössä ja oli auraamattomilla metsäautoteillä hirven mehtuu aikaan ylivetopeli.
Silloin samassa porukassa oli yksi xc90 ruotsinrauta, henkilölada ja vanhemman polven crv, joita pitivät hyvä pääsyisinä peleinä. Totuus tuli ilmi kun lunta alkoi olla kertynyt syksyn aikana yli 30cm kerroksittain. Veljet lainasi minulta tuon civikin, kun "talon" muilla autoilla ei enää päässyt kulkemaan. Illalla tulivat naurun kanssa kotia, lada oli "hyytynyt" ensimmäisenä, sitten oli kai tullut raja crv:lle ja xc volvokin jo rinteissä ottanut välillä vauhtia. Olivat päässeet sitten civikillä volvon edelle aukaisemaan uraa (muut hirvimiehet naureskellet jotta kohta joutuu työntö hommiin) mutta yllätys oli ollut että letkan vauhti oli kasvanut kerralla ja kertaakaan ei ollu tarvinnu työntää. Ainoa ongelma alkoi olla pahimmissa paikoissa lumen työntyminen konepellin yli ja tuulilasille.
Vielä vuosia jälkeenpäin tuon volvon omistaja kyseli kun näki minun korjaavan tuota kyseistä civikkiä (ruosteita), oliko kyseessä sama auto. Oli vissiin jäänyt mieleen. :) Auto kuitenkin näytti päälleppäin normaali etuvedolta, ainoastaan oli vakionakin muutaman sentin korkeampi.
Tuossa kotimaankielellä "nuorisopaikan" keskustelua ja kokemuksia CRV:stä, jos jaksoi lukea tänne asti:
http://www.dynamiitti.com/forum/viewtopic.php?t=49178