PDA

View Full Version : Runkonumero


solihull
16.10.2012, 11:47
Runkonumero näkyy, mutta on huonosti luettavissa (kulunut) ja vähän huonossa paikassa ajatellen tulevia modifiointeja runkoaisan päätä ajatellen.

Miten tuon numeron saa siirtää toiseen paikkaan tai meistata uudelleen? Mitä siinä tarvitaan muuta kuin katsastusmiehen valvova silmä että homma tehdään oikein?

TT

burton
16.10.2012, 12:03
lyöt ite uudet numerot sinne minne haluut ja sitte leimakonttorille. Siellä lyövät sinetit päihin ja tiedot laitetaa otteeseen ylös. Ei siinä sen kummempaa, mut älä tuhoa alkuperäistä ennen ku viranomainen on nähny sen ja merjaont muutoksen.

Gary Grand
16.10.2012, 12:04
meistät sen uuteen paikaan ja käyt konttorilla hakemassa hyväksynnän tekosellesi. Iskevät siellä varmennus meistokset sen päihin.

Näin helposti se menee niin kauan kuin vanha on tarkastettavissa.

Kaitsu67
16.10.2012, 13:17
Itsellä oli sama homma Rangen kanssa vuosi sitten. Hylky tuli katsastuksessa kun ei numero näkynyt. Sain vanhat numerot just ja just näkyviin hankaamalla teräsvillalla, vesihiomapaperilla ja rapsuttelemalla piikillä itse numeroita.
Yritin meistää uudet numerot runkoon mutta ei siihen tullut kunnon jälkeä vaikka kuinka yritti lekaa antaa. Meistin ne sitten erilliseen latan palaan ja hitsasin runkopalkkiin kiinni. Konttorilla laittoivat omat merkkinsä päihin ja merkkasivat paikan ja varmennuksen otteeseen.

Kaitsu

-MaTTi-
16.10.2012, 14:56
Meistin ne sitten erilliseen latan palaan ja hitsasin runkopalkkiin kiinni. Ei näin, irtolappuihin ei meistoksia tehdä. Pikkusen liian helppo siirrellä autosta toiseen samanlaiseen. :rolleyes: Hönöjä siellä konttorissa jos tollasen varmensivat.

Kaitsu67
16.10.2012, 15:40
Ei näin, irtolappuihin ei meistoksia tehdä. Pikkusen liian helppo siirrellä autosta toiseen samanlaiseen. :rolleyes: Hönöjä siellä konttorissa jos tollasen varmensivat.

????
En olis varmaan tehnytkään noin ellen olisi lukenut silloin jostain että näin oli tehty ja että oli OK. Ja tuntui olevan konttorillakin. No siellä se kuitenkin on, tosin näkyy siellä vielä se vanhakin numero.

Palex
16.10.2012, 15:42
Ei näin, irtolappuihin ei meistoksia tehdä. Pikkusen liian helppo siirrellä autosta toiseen samanlaiseen. :rolleyes: Hönöjä siellä konttorissa jos tollasen varmensivat.
No ihan yhtä helposti se rungossa olevakin numero siirtyy toiseen autoon, kuin irtonainen runkoon (kunnolla) kiinni hitsattu latan palanenkin, jos niitä ihan oikeasti haluaa alkaa vaihtelemaan. Joten ei minusta ainakaan kuulosta mitenkään hönöltä tuo.:rolleyes:

Kala92
16.10.2012, 16:14
Eikö ladassakin ole popniiteillä toi kyseinen lätkä kii? 1200 tais ainakin olla.

-MaTTi-
16.10.2012, 17:03
No ihan yhtä helposti se rungossa olevakin numero siirtyy toiseen autoon, kuin irtonainen runkoon (kunnolla) kiinni hitsattu latan palanenkin, jos niitä ihan oikeasti haluaa alkaa vaihtelemaan. Joten ei minusta ainakaan kuulosta mitenkään hönöltä tuo.:rolleyes:
Ei tämä nyt mikään mielipideasia ole, näin on ohjeistettu ja mun mielestä ihan järkevää. Tiijä minkälaisia pääskysenpaskalla räkästyjä peltilappuja alkas turkkilaispajoilta tulemaan jos hitsattu numero kelpais.

Eikö ladassakin ole popniiteillä toi kyseinen lätkä kii? 1200 tais ainakin olla.

Valmistenumeromeistos on korissa tai rungossa, tyyppikilpilätkät on asia erikseen.

JJ90
16.10.2012, 17:44
Tiijä minkälaisia pääskysenpaskalla räkästyjä peltilappuja alkas turkkilaispajoilta tulemaan jos hitsattu numero kelpais.



Mulla ainaki 3mm rosterilattaan meistetty, ja alkuperäiselle paikalle kempin hetipiti pulteilla kiinni. Kehuivat vaan konttorilla että on perkeleen hyvä, ei tarvi etsimällä etsiä. En oo kyllä itse sepittänyt tätä mutta otteessa on ja varmennukset lyötynä.

Gary Grand
17.10.2012, 05:30
Itse laitoin Pajeroon kanssa 8mm lattaan alasimen päällä kunnon meistaukset ja sitten täydellä saumalla laatan runkoon hyvälle paikalle. Näkyvä paikka etupyörän takana.
Oli katsuri oikein tyytyväinen toteutukseen: " tää ei ainakaan huku.." Ja oma kommentti oli, että "eikä lahoa ennen muuta autoa":D

Toisessa Pajerossa oli alkuperäinen runkonumero takapalkissa ja kierretty ympäriinsä ratsupaikoilla -> Ei mitään mahdollisuutta nähdä oliko se irtonainen pellinpala paikkojen alla, vai alkuperäistä runkoa.:D Silti sekin kelpasi.:eek:
Kummanko Matti mieluummin hyväksyisit? Tai tuosta virallisesta kannasta(si) jo taisi näkyä vastaus tähän..

Qtio
19.10.2012, 16:26
Mitenkäs tälläisessä tilanteessa kun ostin paloiksi puretun projektimaasturin, jossa on runko hiekkapuhallettu ja maalattu ja täten vanhaa runkonumeroa ei näy. Niin miten tämän kanssa pitäisi toimia että saisi leimaan:confused: Korin numerolaatta sentään on tallessa :D

pee
19.10.2012, 16:51
Mitenkäs tälläisessä tilanteessa kun ostin paloiksi puretun projektimaasturin, jossa on runko hiekkapuhallettu ja maalattu ja täten vanhaa runkonumeroa ei näy. Niin miten tämän kanssa pitäisi toimia että saisi leimaan:confused: Korin numerolaatta sentään on tallessa :D

Konttorille kysymään, toiminta ohjeen mukaan ...