Kirjaudu sisään

View Full Version : -02 hilux D4D 4x4 hankinnassa


toyollavaan
14.10.2012, 11:08
Olisi tyrkyllä tuommonen 2002 vuosimallin neliveto hiluksi 2,5 D4D moottorilla, tämä on vissiin niitä ensmäisiä vuosikertoja missä on kyseinen moottori, onkos näissä ollut mitään lastentauteja/vaivoja joista olisi hyvä olla tietoinen jos kyseistä autoa on hankkimassa?
Autolla on ajettu rapiat 260tkm, mikä näissä on jakoremmin vaihtoväli?
Ja sitten tuo rengastus, eli kuinka isot renkaat näihin saa lakipykälien salliessa?
Kyseisen automallin omistajat kertokaapas kokemuksia, niistä olisi nyt iso apu.

Heikki L
14.10.2012, 15:54
120tkm näytti olevan huoltokirjassa jakohihnan vaihtoväli.
Tosin vaihto on niin helppo että kädettömämpikin tekee sen sateessa pihalla pariin tuntiin:)

toyollavaan
14.10.2012, 18:27
Kiitos vastauksesta.
Eikös muilta löydy mitään kerrottavaa kyseisestä auto mallista?

Rotpal GR
14.10.2012, 19:09
Kaverilla oli kyseinen auto vuoden verran ja ei ollu mitään onkelmia kokoaikana. Hyvä ajettava 31x10.5R15 all terraineilla ja muutenkaan ei ollu mitään valittamista autosta :)

2,4TD
14.10.2012, 19:12
Noissa ollut kipuna vaihdelaatikon huohottimen tukkeutuminen, saattaa olla tuossa jo korjattu kun ikää tuonkin verran.

AsA
15.10.2012, 08:18
Kannattaa ennen talvea myös kattoa toi ahtimen imupuoli onko laitettu jo verkko eteen ettei vetele jäitä ahtajaan, näin teki saman ikäinen hiace ja taitaa noissa olla samaa ongelmaa.;)
Samalla tulee tietysti tarkastettua ettei näin ole jo päässyt käymään, ahin maksaa toyotalla sen 2800e, mutta meillä korjas proturbo ja se makso sen 800e, eli halpaa kuin saippua:D

pahvi_
15.10.2012, 09:29
Jaa miula on remmin vaihtoväli 150 tkm..sekä manuaalissa ja vaihtovalossa..juu 31" renkulat ei tuota ongelmia ja täällä liikkuu kopio lapusta jolla sais 33" alle..

Mie sain omastani väännettyä rungon ku ajoin ojaan. Ihmeellistä oli se et vauhtia alle 40 kmh ja vanne ja rengas ei kärsinyt tilanteessa jossa tukevarsi vääntyy puol senttiä ja runkopalkki vajaat viis senttiä.

Koneesta ei oo viel pariin vuoteen löytyny ongelmia mut takaperän huohotus kannattaa laitella vähän fiksummin.

toyollavaan
15.10.2012, 10:48
Mites onko nuo huohottimien laitot, onko ollu takasin kutsuja vai onko ollu käyttäjän omia parannuksia?
Mites nuot huohottimet on muutettu, että tietää tutkia tuonki asian että onko kunnossa siltä osin?
Mites suuttimet ja turbo puoli kestäneet normi käytössä?
Yksi kaveri kertoi että kun muistaa säännöllisesti ainaki kerran vuoteen vaihtaa polttoaine suotimen niin ei pitäs olla ongelmia suihkujen kanssa,hällä ainaskaan ei ole ollut.
Turbot kuulostais olevan ongelma näissä uudemmissa pyöreämmän mallin hilukseissa.

ariman
15.10.2012, 10:54
Kyllä se on 150tkm vaihtoväli. 31" on kai virallinen AKEn kanta NYKYSIN, omaan laitettiin otteeseen isompia aikanaan tällä lapulla jonka sain Tojolta: http://users.kymp.net/dsl11271/Offikka/Hilux%20N170%20.pdf . Voihan sitä kai kokeilla tuuria vieläkin tolla lapulla... ;).

ariman
15.10.2012, 11:01
Huohottimet katso tuolta kuvatekstit: http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=666

Turbossa ei ainakaan vielä mitään ongelmaa, mutta eipä ole ajettukaan kun vajaa 170tkm. Ainoa selvä tyyppivika on polttoainemittarin anturin hapettuvat liitokset, ne on vielä aika hankalasti siellä tankin päällä. Jos on korin korotus niin kuin omassa niin pääsee korjaamaan siitä lokarin välistä, ilman saa tiputtaa tankin ales.

Mites onko nuo huohottimien laitot, onko ollu takasin kutsuja vai onko ollu käyttäjän omia parannuksia?
Mites nuot huohottimet on muutettu, että tietää tutkia tuonki asian että onko kunnossa siltä osin?
Mites suuttimet ja turbo puoli kestäneet normi käytössä?
Yksi kaveri kertoi että kun muistaa säännöllisesti ainaki kerran vuoteen vaihtaa polttoaine suotimen niin ei pitäs olla ongelmia suihkujen kanssa,hällä ainaskaan ei ole ollut.
Turbot kuulostais olevan ongelma näissä uudemmissa pyöreämmän mallin hilukseissa.

ariman
15.10.2012, 21:50
Tämä vaiva taitaa kuulua tuohon uudempaan missä on välijäähy, tässä mallissa sitä ei ole.Kannattaa ennen talvea myös kattoa toi ahtimen imupuoli onko laitettu jo verkko eteen ettei vetele jäitä ahtajaan, näin teki saman ikäinen hiace ja taitaa noissa olla samaa ongelmaa.;)
Samalla tulee tietysti tarkastettua ettei näin ole jo päässyt käymään, ahin maksaa toyotalla sen 2800e, mutta meillä korjas proturbo ja se makso sen 800e, eli halpaa kuin saippua:D

AsA
16.10.2012, 07:54
Jaa no hiluista en tiiä mutta ei tuossa meijän haisulissa ole välijäähyy.:rolleyes:

toyollavaan
16.10.2012, 21:26
Mistäspäin kannattais kysellä alustan osia, iskareita ja jousipakkoja?

tdi
17.10.2012, 08:17
Itellä 06 oon ollu kyllä tyytyväinen, 320 ajettu suutin remonttiin oon varautunu henkisesti vielä ei oo mitään ongelmaa :D Turbon joutuu varmasti remppaa jossain vaiheessa mutta aattelin samalla päivittää vähän erilaiseks. Kone on tosi hengetön omaan makuun ja hankala/kallis virittää joskaan ei mahdotonta. Suuttimet oli toyotalla 600e kappale + tiivistesarja. Ebaysta vähän halvemmalla. Ja kannattaa kans kurkata öljy tropusta taskulampulla öljyn imusihti niitä menny tukkoon ku suuttimien tiivisteet vuotaa. Polttoainesuodatin joka öljynvaihdossa vaihtaa ei oo kallis investointi.

toyollavaan
06.11.2012, 20:39
Mimmonen lämppäri näissä on, letku vai oikia vastus mallin lokilämmitin?

pahvi_
06.11.2012, 22:04
Jos on valittu ostettaessa webasto niin on mahdollista ettei oo kumpaakaan..

ariman
07.11.2012, 23:17
Mimmonen lämppäri näissä on, letku vai oikia vastus mallin lokilämmitin?

Lohkossa on omassa.

toyollavaan
12.11.2012, 19:29
No niin nyt on toyo pihassa, elikkäs mikä pitäs 10x15 vanteen ET luku olla että passais tähän?
Autossa on ns omat lokasuojan levikkeet mitä näissä on yleisesti asennettuina.
Haaveissa olis 33/12,5x15 renkaat kesäksi.
Kyllähän tämä on eri virkiä kun vertaan entiseen 110 koppaseen.

pahvi_
12.11.2012, 21:52
Sanoisin jotta -12. Tai näin ainaki itellä ja sopii just olemaan. Koria taitaa joutua pikkusen nostaa 33" kumeille. Tai alustaa, se on makuasia :D

toyollavaan
12.11.2012, 21:57
Kiitoos, tuossa on jonkinlainen korin korotus nytten, en vain ole mitannu että kuinka korkia.

toyollavaan
02.12.2012, 19:41
Minkäslainen operaatio on kardaanin kannatinlaakerin vaihto tähän?

Rotpal GR
03.12.2012, 20:58
Helpoin ku otat koko kartaanin irti ja ruuvipenkissä vaihat tukilaakerin. tai niin ainakin ite tullu todettua helpoimmaks keinoks. Onnistuu se tosin auton allakin.

toyollavaan
06.10.2013, 19:44
Onko muilla ollut ongelmaa ohjaustehostimen pumpun tai ohjaus-simpukan kanssa?
Omasta meni ohjaus äkkiseltään jäykäksi.
Näissähän on vissiinki se keskipako pumppu toisin kuin vanhemmissa joissa pumppu on remmi vetoinen.

toyota4x4
06.10.2013, 22:09
Onko muilla ollut ongelmaa ohjaustehostimen pumpun tai ohjaus-simpukan kanssa?
Omasta meni ohjaus äkkiseltään jäykäksi.
Näissähän on vissiinki se keskipako pumppu toisin kuin vanhemmissa joissa pumppu on remmi vetoinen.

jakopäässä tehostimen pumppu , mikä on ohjaustehostimen keski-pako-pumppu??

toyollavaan
07.10.2013, 08:03
No tuommosen nimen ne anto sille pumpulle valtuutetussa toyota liikkeessä.

Luoppis
07.10.2013, 11:56
Kannattaa ennen talvea myös kattoa toi ahtimen imupuoli onko laitettu jo verkko eteen ettei vetele jäitä ahtajaan, näin teki saman ikäinen hiace ja taitaa noissa olla samaa ongelmaa.;)

Päteeks toi noihin vielä uudempiinkin Hiluxeihin? Vai onko toi samallanen tapaus ku volkkareissa, missä kertyy jäätä välijähdyttimen sisälle nurkka-ajossa ja menee joko tukkoo tai ahdin vetää jäätä ja "liian" kylmää ilmaa?

toyota4x4
07.10.2013, 23:41
Päteeks toi noihin vielä uudempiinkin Hiluxeihin? Vai onko toi samallanen tapaus ku volkkareissa, missä kertyy jäätä välijähdyttimen sisälle nurkka-ajossa ja menee joko tukkoo tai ahdin vetää jäätä ja "liian" kylmää ilmaa?

ei ole välijäähytintä 02 hiluksissa eikä ole kuin vasta 2007 88kw mallista eteenpäin.