View Full Version : Hiluxin vetoakselit
Elikkä stefa on syönyt uran vetoakseliin ja ei pidä öljyjä etumurikassa, kysymys kuuluukin pystyykö mitenkään korjaamaan, vai onko hankittava uusi aksula. Akseli jossa on pahempi ura on kuskinpuolelta, ura on sen verran paha ettei stefan väärin päin asentaminenkaan toisi ehjää pintaa akselista.
Tapsa_ja_Dumbo
27.04.2005, 19:02
Ruiskuttamalla noita voipi korjata, eikä o hirveen kallista.... riippuu tietty mihin vertaa....
Salossa on Virtasen Moottori http://www.virtasenmoottori.fi/ ... Kuopiossa Kuopion Konepaja.... paikkoja on ympäri maata paljon. Teidän nurkilla en tiedä ketään, mutta moottorikoneistamoista kandee kysyö ja voit varmaan käydä juttelemassa Lappeenrannassa vaikka korkeakoulun pajassa - luulis olevan vermeet. Sit pitää pinta viel tietty koneistaa.
Tapsa
- Tässä yhteydessä esitettyjen perustelujen tehtävänä ei ole esittää faktoja vaan edistää asiaa. Ongelma ei synny siitä, että joku esittää valheellisia perusteluja, vaan siitä, että jonkin toisen ryhmän edustajat ovat liian tyhmiä ja uskovat ne -
osaatko kiristää stefaa? monesti vetoakselin stefat ovat kiristettäviä...
Note! This message was posted anonymously!
Laitappa taas, vaikka otsikkoonkin, että mikä Hiluxi on kyseessä. Tuo profiilissä näkyvä kuva näyttäisi siltä, että tuohon Hiluxiin käy nimenomaan kuskin puolelle Hj:n vetari ja niitä nyt on maailma väärällään. Apparin puolella on se lyhyt vetari, joita ei löydy mistään.
Voisit nyt tietty varmistukseksi laskea boorit ja mitata vetarin vaikka sisäpäästä ulkoboorin alkuun. Huomenna voin mitata Hj:n vetarin tallilla, jollei muut nyt niitä tietoja löydä tähän hätään.
Ja minkäs takia niitä vetareita pitäisi nykyään ruiskuttaa, kun niitä on täytehitsaamalla korjattu tähän asti. Koneistuksen vaatii hitsauskin.
www.alanmiehet.com #1
Tapsa_ja_Dumbo
27.04.2005, 19:55
quote:
Ja minkäs takia niitä vetareita pitäisi nykyään ruiskuttaa, kun niitä on täytehitsaamalla korjattu tähän asti. Koneistuksen vaatii hitsauskin.
www.alanmiehet.com #1
No ruiskutus ei itsessään vaikuta akselin lujuusominaisuuksiin, sen voipi tehdä niin ettei tartte lämpökäsitellä ja on halvempi kuin asiallisesti tehty täytehitsaus. Lopulta kaik riippuu taas siitä kuinka kovilla akseli käytössä on ja kummosia virheitä se sitä kautta sallii sun tehdä.... ;)
Tapsa
- Tässä yhteydessä esitettyjen perustelujen tehtävänä ei ole esittää faktoja vaan edistää asiaa. Ongelma ei synny siitä, että joku esittää valheellisia perusteluja, vaan siitä, että jonkin toisen ryhmän edustajat ovat liian tyhmiä ja uskovat ne -
multa löytyy 2kpl kuskinpuolen vetokeppejä toisesta saattaisin luopua 80€ hintaan (uusi maksaa 300)
jos kiinnostaa niin soita 0443500971
quote:
Ruiskuttamalla noita voipi korjata, eikä o hirveen kallista.... riippuu tietty mihin vertaa...
Osaatko sanoa minkäänlaista hintaluokkaa? Esim. 35 mm akselin tiivistepinnalle? Pitäisi nimittäin muutama vetoakseli varmaan jossain vaiheessa hoivata, ja jos tuo on uutta akselia halvempi, on homma tietysti selvä. Täytehitsaus ei oikein kiinnosta kun teräs helposti pilaantuu palautuskelvottomaksi käydessään tarpeeksi kuumana.
Onko kukaan yrittänyt kysellä tiivisteliikkeistä alimittaisia tiivisteitä? Kuvittelisi että esim. millimetrin sisähalkaisijaltaan pienempi stefa kestäisi taas muutaman kilometrin. Etenkin kun nuo stefan pinnat ovat usein paksumpia kuin perusakseli, ei lujuudenkaan pitäisi merkittävästi kärsiä, vaikka kuoppa saa kulua syvemmäksi. Olisi halpaa ja helppoa huvia.
Tapsa_ja_Dumbo
28.04.2005, 05:12
No on paree kun en sano mitään - voisin kuvitella, että isommat pajat suhtautuvat harrastajiin ystävällisesti kunhan esität asian passelissa valossa. Aina joskus joku niistä sitten kumminki voi olla tai tulla ihan oikeaksikin asiakkaaksi ;).
Soita vaikka Virtasen Moottoriin ja kysy - ne tekevät yksittäiskappaleitakin.
Tapsa
- Tässä yhteydessä esitettyjen perustelujen tehtävänä ei ole esittää faktoja vaan edistää asiaa. Ongelma ei synny siitä, että joku esittää valheellisia perusteluja, vaan siitä, että jonkin toisen ryhmän edustajat ovat liian tyhmiä ja uskovat ne -
Hj:n vetari: 30 booria ja n.75,5 cm päästä siihen kohtaan, mistä murroksen boorit on täydessä mitassa. 72 cm stefapinnan alkuun. Stefapinta n. 1,8 cm ja munkin vetarissa on vähän uraa stefapinnassa.
Lisäksi voisin vaikka lyödä vetoa, että stefapinta on lisätty keppiin hitsaamalla jälkeenpäin.
www.alanmiehet.com #1
Elikkä hilu on LN65 -84, kävin hakemassa paikallisesta autopurkaamosta Hj:n vetarin ja on sammallainen kuin hilun pitkä tikku.