PDA

View Full Version : Uuttta kulkinetta vailla


Rotpal GR
07.10.2012, 20:32
Puski pikku ongelman päälle kun sain king cäbin myytyä ja ny tarvis löytää uus kulkine persiin alle.
Tarkotus lähtee valtion palvelukseen vuoden vaihteen jälkeen tällä tietoa vuoden ajaks...

Eli pari kriteeriä olis auton suhteen:
- Diiissseli
- Pitää lähteä käymään pakkasesta kuin pakkasesta
- Pitää olla lämmin talvella
- Neliveto ehdottomasti ja sellanen että ei tarvi miettiä kun reitti huononee että voinko ajaa ilman että puskuri jää matkalle.
Hinta on viä vähä kysymys että paljonko siihen sitten laittas kiinni.... Mutta ei mitää ihan 1000 e autoo.... yleensä kuitenki se laatu kulkee hinnan kans käsikädessä ;)

sanokaas viisaammat mielipiteenne ja ehdotuksenne asiaan, että mitä vaihtoehtoja kannatttas miettiä.

Ewerglade
07.10.2012, 21:02
Eikö sulla kuulus kuiten katella itelles uus patrolli, täyttää vieläpä kaikki nuo kriteeritkin ;)

Rotpal GR
07.10.2012, 21:14
Patrolleja ollu jo kaks ja ne on nähty. Tosin ne on kestäviä kyllä ! Jotain muuta merkkiä :)

kippo86
08.10.2012, 05:19
Tojota ;)

hiluvitkutin
08.10.2012, 07:18
Lada. Mut tuo dieseli saattaa olla harvemmassa vehkeessä.

toyota4x4
09.10.2012, 11:16
osta multa y61 gr -98-99 mallinen kaikilla varusteilla on lämmin talvella ei maksa juuri mitään.

Rotpal GR
09.10.2012, 20:46
Patrollia en enäää laita itelle. Kiitos kuitennii. Mites tollanen vuosimallia 98 oleva hiluksi ? 460 tuhatta km ajettuna ? Hyvä vai huono ?

Ambula
09.10.2012, 21:21
Mullon itellä just 98 hilux. 2,4 td. Yllättävän "mukava" ajaa, siis pelkäsin paljon pahempaa. Renkaina bfg allterrainit, 30*9,5

Löylyä menee sellainen noin 10 litraa sadalla.

Eihän toi mikään raketti ole, mutta ei merkittävästi väsy, (enempää) vaikka kärryn laittaa perään.

Kiireellä ei kannata lähteä..

Ja manuaaliset napalukot alkaa joskus vähän harmittaan.

Osat on halpoja, ja saatavuus ihan ok.

Ja tosta 2 lt padasta saa kaiketi aika näppärästi puristettua lisää jermuakin.

Itte oon ihan tykänny...

Rotpal GR
09.10.2012, 21:23
rupeeeko näissä oleeen noilla kilsoilla jo enempi remontttia ?

Ambula
10.10.2012, 15:25
Tuolta vähän aiempaa pohdintaa aiheesta:

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=82887

Ei kait noissa mitään isompia ole, jakohihnaa kun vaihtaa, kardaania rasvaa ja välillä laittaa jotain öljyä koneeseen. Kori voi tietty olla melko happamassa kunnossa, riippuu tosin missä ajeltu.

Porvoon Hilma
10.10.2012, 18:40
Tuolta vähän aiempaa pohdintaa aiheesta:

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=82887

Ei kait noissa mitään isompia ole, jakohihnaa kun vaihtaa, kardaania rasvaa ja välillä laittaa jotain öljyä koneeseen. Kori voi tietty olla melko happamassa kunnossa, riippuu tosin missä ajeltu.

Ruoste kiusaa kaikkia, mitä uudemman otat, niin sitä vähemmällä pääsee. Runko jos on kunnossa ja vetopuoli toimii ja koneessa on käytetty originaaliosia ja syyläri vaihdettu niin kuulemma kestää. Isot renkulat rikkoo nivelet eli ota sellainen jossa ei ole ihan mörkörenkaita.

Hiluxia voi suositella myös noiden manuaalietulukkojen takia. Takapää on sen verran kevyt, että etulukkoja tarttee. Muuten ei mene maastossa juuri mihinkään etenkään sileämmillä renkailla.

Hyvä yleisauto, osia löytyy ja sitten täältä tällaista vertaistukea :D:D:D

kippo86
10.10.2012, 19:22
Hiluxia voi suositella myös noiden manuaalietulukkojen takia. Takapää on sen verran kevyt, että etulukkoja tarttee. Muuten ei mene maastossa juuri mihinkään etenkään sileämmillä renkailla.


Napalukkojen kanssa ei ole mitään tekemista "oikeiden lukkojen" kanssa.
Napalukoilla kytketään vain etuakselin vetarit niin, että vetopyörästö on yhteydessä vetoakseleihin. Toyota on pitänyt napalukkoja varmaan pisimpään manuaalisina, muiden siirtyessä alipainesyteemeihin yms...

Eli ihan yhtä monta vetävää pyörää on esim hiluksissa, kuin vaikka Mitsun L200... Mitsun omistajan ei vain tarvi nappaskengillä vaivautua ulos kuraan laittamaan napalukkoja, laittaa vain nelivedon kepistä päälle. Aiemmin Hilux-mies on ennakoinut ja vääntänyt napalukot kiinni, tietäessään että menee off the road.

ugly_hj
10.10.2012, 20:50
Osta Hj61, lähtee käyntiin kyllä hienosti pakkasella ja muutenkin mukava kampe, Oma auto lähti talvella 28 asteen pakkasella muutaman päivän seisomisen jälkeen suht helposti käyntiin vaikkei ole hehkuja kytketty, eikä ollut roikan nokassa akkuina on keltaset optimat se tietenkin hieman avitti. Muutenkin täyttyy noi sun kriteerit.

Rotpal GR
10.10.2012, 21:09
HJ muuten mutta sais olla hiukan tuoreempi ja kuitenki sellanen millä viittis useemman kerran syksyssä käydä pohjossessa mettällä. Millasias kokemuksia noista mitsun L200 sista on ? Ottaako vaiko jättää ?

Masaman
10.10.2012, 21:19
HDJ80:kin varsin mukava kulkine, kaikissa tietenni omat vikansa ja miinuspuolensa, kuten myös hodarissaki : )

Rotpal GR
10.10.2012, 21:32
On se hodari kyllä omaa luokkaansa siinä kategoriassa kyllä ;) en voi moittia

Tumi
10.10.2012, 21:59
Jos olis vähän viitseliäisyyttä, kiinnostusta ja innostusta niin kyllä saattasin vielä vakavasti harkita Nussinia...

http://suchen.mobile.de/auto/nissan-patrol.html?scopeId=C&isSearchRequest=true&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&lang=de&makeModelVariant1.makeId=18700&makeModelVariant1.modelId=25&minFirstRegistrationDate=2001-01-01&maxMileage=200000&minPowerAsArray=109&minPowerAsArray=KW&ambitCountry=

Voi jee miten pitkä toi mobilen rimpsu on.

-MaTTi-
10.10.2012, 22:27
Voi jee miten pitkä toi mobilen rimpsu on.

Onneks se lyhentyy tällä palstalla.

Rotpal GR
10.10.2012, 22:33
Mitäs erityisen hyviä perusteita nissanin harkittemiseks ? ei hirveemmin kannata saksasta ton ikäsiä tuoda enään. Laskettu moneen kertaan eri auton kohalla. Mahdollisimman uutta pitäs tuoda että on rahallista hyötyä. :rolleyes:

Tumi
11.10.2012, 00:00
Niin eipä niitä toinnakkaan saksasta tuoda. Mieluummin ostaa aidon suomi auton vm-96 ja maksaa siitä tonnin kaks enemmän kun vm-06 8000€+verot+matkat+juomat(väh1k€). Ah mihin turhuuteen sitä rahaa meneekään. http://www.hs.fi/talous/Wahlroosin+unohtumattomat+lauseet/a1305605451927

Porvoon Hilma
11.10.2012, 05:46
Napalukkojen kanssa ei ole mitään tekemista "oikeiden lukkojen" kanssa.
Napalukoilla kytketään vain etuakselin vetarit niin, että vetopyörästö on yhteydessä vetoakseleihin. Toyota on pitänyt napalukkoja varmaan pisimpään manuaalisina, muiden siirtyessä alipainesyteemeihin yms...

Eli ihan yhtä monta vetävää pyörää on esim hiluksissa, kuin vaikka Mitsun L200... Mitsun omistajan ei vain tarvi nappaskengillä vaivautua ulos kuraan laittamaan napalukkoja, laittaa vain nelivedon kepistä päälle. Aiemmin Hilux-mies on ennakoinut ja vääntänyt napalukot kiinni, tietäessään että menee off the road.

juu, noi "lukot" tai miksi niitä sitten haluaakin kutsua, vaatii tosiaan joko ennakointia tai sitten pienen maastoutumisen kun ollaan jo jumissa. Onhan noita toki modernimpiakin systeemeitä :)

Rotpal GR
12.10.2012, 08:18
Mites tollanen mitsun pajero ikäluokkaa 97 ? 2.8 Tdic koneella ? Kannattaako sekaantua ? :eek: