Paavo
02.10.2012, 21:16
Pidettiin taas kuppikomitean palaveria, ja aika monelta kantilta
pähkäiltiin asiaa. Jossain vaiheessa oli esillä tällaset vaihtoehdot:
- pidetään vanhat säännöt ja jatketaan, tehköön uusi kuppi mitä tekee
- yritetään sorvata yhteiset kompromissisäännöt ja –luokat ja yhdistetään voimat yhdeksi sarjaksi
- heitetään pyyhe kehään ja luotetaan siten että uusi kuppi hoitaa homman jatkossa
Jokainen vaihtoehto sai jonkinverran kannatusta, mut kun tarpeeksi
jauhettin niin alkoi ajatus kirjastumaan, ja ajateltiin ehdottaa
B:tä uuden kupin järjestäjille ja tietysti kaikille kilpailijoille.
Eli josko esim. ens viikon tiistaina 9. lokakuuta klo 20 alkaen pidettäis
palaveria uus+vanha kuppi, ja katsotaan millaiset mahikset kompromissiin on.
Ei oikein löytynyt vapaita iltoja tälle viikolle, retro vei monen ajan.
Vanhan kupin puolesta selkeesti eniten kannatusta sai "traileriuokan"
mukaanotto viidenneksi luokaksi, tämä tarjoais kaikille autoille
mahdollisuuden ajaa kisaa, ja kilpailijat sais ens vuoden kisoissa
äänestää konkreettisesti osallistumisellaan mille on eniten kannatusta.
"Traileriluokan" säännöt vois vahvasti pohjautua uuden kupin ehdotukseen.
Lisäksi ehdotetaan sellaista sääntömuutosta, että kisat saa itse päättää
mitkä luokat pystyvät järjestämään, eli että joka kisassa ei ole pakko
järjestää kaikkia luokkia. Tällä pyritään siihen, että ei tartte jättää
yhtään kisaa järjestämättä sen takia että ei esim. oo mitään mahdollisuutta
tarjota kilpailijoille useampaa ajoaluetta joille pääsis "trailereilla".
Tässä "traileri" tarkoittaa siis lavettia (kuorkki, traileri), dollyä
ja puomi/köysihinausta.
Lisäksi oli puhetta siitä, että pyrittäis ottamaan mukaan myös lyhyempiä
kisoja esim. puolilla kuppipisteillä (jos kisa on lyhyt, esim. 6-12h).
Pitää vaan sopia sitten miten kuppipisteet lasketaan, eli montako kisaa
kätetään laskuista pois, jos eri luokilla on kauden mittaa eri määrä kisoja.
Lisäluokka on tietty lisärasite kisojen järjestäjille, ainakin palkintoja
joutuu hommaannaan lisää, mut jos kilpailijamäärä kasvaa niin tuskimpa
tämä kovin paha rasti on. Ja varmasti kilpailijat ymmärtävät, että jos
jossain luokassa on vähän osallistujia, niin ei ne tavarapalkinnot ole
älyttömän mahtavat.
-Paavo & 4x4 suunnistuskuppikomitea
pähkäiltiin asiaa. Jossain vaiheessa oli esillä tällaset vaihtoehdot:
- pidetään vanhat säännöt ja jatketaan, tehköön uusi kuppi mitä tekee
- yritetään sorvata yhteiset kompromissisäännöt ja –luokat ja yhdistetään voimat yhdeksi sarjaksi
- heitetään pyyhe kehään ja luotetaan siten että uusi kuppi hoitaa homman jatkossa
Jokainen vaihtoehto sai jonkinverran kannatusta, mut kun tarpeeksi
jauhettin niin alkoi ajatus kirjastumaan, ja ajateltiin ehdottaa
B:tä uuden kupin järjestäjille ja tietysti kaikille kilpailijoille.
Eli josko esim. ens viikon tiistaina 9. lokakuuta klo 20 alkaen pidettäis
palaveria uus+vanha kuppi, ja katsotaan millaiset mahikset kompromissiin on.
Ei oikein löytynyt vapaita iltoja tälle viikolle, retro vei monen ajan.
Vanhan kupin puolesta selkeesti eniten kannatusta sai "traileriuokan"
mukaanotto viidenneksi luokaksi, tämä tarjoais kaikille autoille
mahdollisuuden ajaa kisaa, ja kilpailijat sais ens vuoden kisoissa
äänestää konkreettisesti osallistumisellaan mille on eniten kannatusta.
"Traileriluokan" säännöt vois vahvasti pohjautua uuden kupin ehdotukseen.
Lisäksi ehdotetaan sellaista sääntömuutosta, että kisat saa itse päättää
mitkä luokat pystyvät järjestämään, eli että joka kisassa ei ole pakko
järjestää kaikkia luokkia. Tällä pyritään siihen, että ei tartte jättää
yhtään kisaa järjestämättä sen takia että ei esim. oo mitään mahdollisuutta
tarjota kilpailijoille useampaa ajoaluetta joille pääsis "trailereilla".
Tässä "traileri" tarkoittaa siis lavettia (kuorkki, traileri), dollyä
ja puomi/köysihinausta.
Lisäksi oli puhetta siitä, että pyrittäis ottamaan mukaan myös lyhyempiä
kisoja esim. puolilla kuppipisteillä (jos kisa on lyhyt, esim. 6-12h).
Pitää vaan sopia sitten miten kuppipisteet lasketaan, eli montako kisaa
kätetään laskuista pois, jos eri luokilla on kauden mittaa eri määrä kisoja.
Lisäluokka on tietty lisärasite kisojen järjestäjille, ainakin palkintoja
joutuu hommaannaan lisää, mut jos kilpailijamäärä kasvaa niin tuskimpa
tämä kovin paha rasti on. Ja varmasti kilpailijat ymmärtävät, että jos
jossain luokassa on vähän osallistujia, niin ei ne tavarapalkinnot ole
älyttömän mahtavat.
-Paavo & 4x4 suunnistuskuppikomitea