Kirjaudu sisään

View Full Version : Range Rover P 38 Offi/Safari autoksi ?


hoojii
01.10.2012, 21:46
Onkos palstalaisista kukaan rakennellut kyseisestä korimallin Roverista safariautoa ja onko nuissa akseleissa mitään lukkoja vakiona? Saattaa olla et rakentelen "uudesta" perheenjäsenestä hieman paremmin metsään soveltuvan laitteen ;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2260&pictureid=114707

AVRO
01.10.2012, 21:55
Ainakin Huoltorep:n Maurilla on/ollut moinen rakenneltuna safarointiin yms rymyämiseen.

Mullakin oli aikoinaan Mutiaista ja vinssipuskuria vinsseineen omassani, etuperänsuojus tuolla alla taitaa vieläkin matkustella vaikka autolla ei ole RY:n kevytsafareita kummempia enää ajeltu. On tolla ajettu Kulmakin ympäri pari kertaa... WOHOO. :) Lukkoja näissä ei ole, jotain sutimisenestoa on vuosimallista ja ties mistä riippuen.

Samalla lailla menee metässä kuin Classic, pikkasen tässä on pidempi akseliväli ja se tuntuu ahtaissa paikoissa.

L-Andy
02.10.2012, 19:13
Orkkiskumit 225/mitälieR17 ei oikein pure lumeen, ainakaan vakioalustalla:

https://lh4.googleusercontent.com/-AdJ6tAFakcw/T0APPs95rgI/AAAAAAAAHEc/nIZGnZJpk_k/s640/DSC_0201.JPG


Hivenen kun näkee vaivaa meno muuttuu aika paljonkin:

https://lh4.googleusercontent.com/-CcWjljOsIeM/T4HESt7QVoI/AAAAAAAAHaw/GciAdsqtDy8/s640/DSC_0460.JPG



Andy

hoojii
02.10.2012, 19:35
Mitenkähän järkevästi toimisi linkin mukainen korotus ilmapussien alle asennettu korotuspalikka? autossani täysin toimiva/uusittu ilmapussein oleva jousitus ja tuolla systeemillähän tuohon katiskaan mahtuisi jo jotkut 33" renkaatkin pyörimään.
Automaattiaski kylläkin arveluttaa miten se pelaisi isommilla renkailla. Konehan on tuo 4,6 Hse V8.

tiipe
02.10.2012, 19:46
Maurin auto on ilma pusseilla ja kumit oli muistaakseen 285x75x16 hyvin nätitisti näytti liikkuvan oli venäjällä safaroimassa ja hirven salmella kisoissa muutama vuos sitten ,en kattonut oliko korotuspalat pussien alla soita ja kysy kyllä se loota kestää.ite oon ajanut nyt reilun 10 tonnin RRC pikkusen pitkän tuntuset on välitykset turbiinilukko menee kiinni 92km/h vauhdissa ylivaihteella ja kulutus pyörii 19 litrassa sekalaissa ajossa

L-Andy
02.10.2012, 19:48
Kuvasta päätellen toimii jotenkuten :) P38'ssa on BW'n ketjujakis joka on ainakin yhdessä tutun autossa pettänyt, ketju katkipoikki. Muuten päälaatikko on sama ZF kuin muissa konsernin tuotteissa.



Andy

hoojii
02.10.2012, 19:59
Äkkiähän tuon mulkkais yleiskoneeks esim jotain tuon tapaista kummitellu mielessä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2260&pictureid=114989

L-Andy
02.10.2012, 20:18
Kovasti yritin etsiä Maurin rakentelukertomukset palstalta kun tiedän lukeneeni niitä joskus, ...(väli-editti)... ja löysinkin:

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=32996&highlight=range+p38



Andy

lacrits68
02.10.2012, 20:29
moi!

täällä Ruåttinpuolle on LR rakenneltu ja ajeltu:

http://www.youtube.com/watch?v=Elzhl6LTh70&feature=BFa&list=UUPg-xXs8dYryj9NxmYTu8OQ

http://www.youtube.com/watch?v=--DKEB2WaJ4&feature=BFa&list=UUPg-xXs8dYryj9NxmYTu8OQ

kevyttä lällyoffia!

-MaTTi-
02.10.2012, 21:41
Saattaa olla et rakentelen "uudesta" perheenjäsenestä hieman paremmin metsään soveltuvan laitteen ;)

Ei muuta kun tekemään! http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif Mukava jos näkis jotain tämän vuosituhannenkin puolelta olevia autoja rakennetun maastoa sietäväksi. Näihin näyttää osia saavan puoli-ilimatteeks kotimaastaan, joten siinäkin mielessä harrastajaystävällinen valinta. Eikä noita ilmajousia kannata pelätä, alkuperäiset ohjaukset kuubaan jos eivät jaksa kohtuudella toimia ja simppelit manuaaliohjaukset tilalle. Ite pussitki halpoja.