PDA

View Full Version : Toyota 2.4dieseleiden öljysuihkut

Eissä
01.10.2012, 17:33
Olis tollane 2LII-T moottori rakenteilla ja nyt levällään niin minkäköhänlainen toi öljysuihkujen rakenne on?

onko jousikuormitteiset?

kannattaisko niille jotai tehä, muistan vaan jossain joskus ollu puhetta noista ettei olis jostain syystä toiminu ja sit särkynynnä konhe??

kiitos...

BryGgi
01.10.2012, 18:39
Jousikuormitteinen, ja kannattaa vaihtaa jos ei hirveän kalliit ole. jousi saattaa vanhetessaan väsyä ja mennä poikki ja tiputtaa öljynpaineet tyhjäkäynnillä.

BJ-40/76
01.10.2012, 19:40
Ilman muuta kannattaa ainakin testata, ja minusta ei ole hätävarjelun liioittelua uusia.

Minä olen purkanut muutaman 2L ja 2LT:n joilla ajettu se tyypillinen puoli milliä, 2LT:ssä oli 2 jousta poikki, ja 2L:ssä vähintään yksi.

Toki yhden hiacen tarkistin, ja siellä kaikki jouset oli ehyet, joten ei ne kaikista ole poikki, toki minulle vissiin sattuneet poikkeuksellisen huonot aihiot, kun kukaan muu ei ole kertonut noista jousiongelmista, vaikka olen asiaa pitänyt esillä:confused:

Ja tuota samaa paineventtiiliä käytetään mm. HDJ-80:ssä, ja niissä 3:ssa, mistä noita olen tutkinut, niin kaikissa kaikki "ehyitä", toki kun mikroskoopin alla tarkastelee, niin jousessa kulumaa, ja avautumispaine alentunut.

Ja kun tehdään koneremontti, ja vaikkapa kahdessa pytyssä on jousi poikki, niin ne pytyt "uivat" öljyssä, ja ne 2 muuta käyvät "kuivana"; siis 2 pyttyä kuin uusia 40 tkm jälkeen, mutta 2:ssa reilu olkapää, ja kiinnileikkautumia, sekä veltostuneet männänrenkaat:eek:
-> tuosta aloin epäillä noita öljysuihkujen venttiilejä:o

Siis se paineventtiili on se "pultti" jolla on se suihku on kiinni lohkossa, ja siellä sisällä on juosikuormitteinen kuula, joka ei päästä öljyä suihkulle, kuin suuruusluokkaa reilun kilon paineesta alkaen