View Full Version : HJ:n 600000km huolto
Ruusulehto
23.09.2012, 17:24
Laitetaan nyt tästä käytiksen katsastus remontistakin juttua. Eli noin vuos sitten tuli hommattua hojo käyttikseks ja eihän siitä osannu pitää näppejään erossa, joten turbo ja coolerihan sinne oli asennettava menohaluja parantamaan. Moottorista on varmasti männänrenkaat vaihtaneet hiippakuntaa huohotuksesta ja öljynkulutuksesta päätellen 6000km ja 12l öljyä ei ainakaan minusta ole enää kovin normaalia. Eli syksyn/talven suunnitelma olis tehä moottori uusiks ja korjata korin ja rungon ruostevauriot joita joku joskus paikannutkin pellillä, poppareilla ja sikamassalla. Jatketaan tarinaa taas kun saadaan jotain näkyvää aikaseks.
Mahtaisko olla kenellekkään palstalaiselle tuttu kampe?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5368&pictureid=114351
vellihousu
23.09.2012, 17:44
Joo ei oo enää toyotan spekseissä, 6l ku söis niin olis vielä kunnossa. :)
Ruusulehto
23.09.2012, 17:49
6l olis viel ihan inhimillinen tommoselle maamoottorille. Huohotin putkestakin tuli jo enemmän tavaraa kun pakoputkesta, että kaippa se on aika jo avatakkin
Ruusulehto
24.09.2012, 20:24
noniin tänään saatu moottori jo purettua ja ykkösestä oli ylin männänrengas kolmessa osassa, mutta jotain positiivistakin löyty eli putki saattaa mennä vielä hoonilla ja kiertokankien laakerit oli yllättävän hyvännäköset. Jos jollain pyörii nurkissa ehjiä/hyviä 2h:n mäntiä niin voipii tarjota
Ruusulehto
06.08.2013, 13:32
Jatketaas juttua. Vähän jäänyt päivittämättä, mutta nyt on toikkeli taas kasassa ja kohta ajossa. Ostin tuossa talvella toisen moottorin joka olikin lähes yhtä huono, kun edellinenkin eli huohotti ja vei öljyä jotenka osiksi meni. Männän renkaita oli poikki joka sylinteristä ja uusia ei löytynyt mistään. pienen ihmettelyn ja tutkinnan jälkeen tilasin mersun om617 moottorin männänrenkaat ja toimitin männät sorvarille, sylinterit hoonasin ja alkertaan tuli uudet laakerit ja kankiin ylähelat. peltiä sai laittaa koriin enemmän kun osasin epäillä, mutta jospa nyt ei ihan ensi vuonna tarvis hitsailla. Jospa jokusen kuvan viittis illalla räpsiä ja jatkaa juttua samalla
Ruusulehto
19.08.2013, 22:44
Nyt on toikkeli käytetty penkissä ja leimattu:eek:. Eli ahdin, cooleri ja 33/12,5 renkaat otteessa. Voimaahan nyt ei tullut paljoakaan leimasäädöillä, mutta 135hv ja 417nm kampuran päästä 0,8bar ahdoilla ja todella maltillisilla syötöillä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5368&pictureid=136619
Vihdoinkin ajossa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5368&pictureid=136622
Onko ahdinta tuettu mitenkään?
Jos meinaat ajella tolla niin hommaa siihen jostain joku ilmanputsari ettei menny hyvä remppa hukkaan.
Mikäs ahdin sul on tossa?
Ruusulehto
20.08.2013, 10:29
ilmanputsariksi kaavaillu sitä omaa suodin pömpeliä, jos vaan keksin millä saan tarpeeksi isoa putkea vedettyä ahtimelle tuosta koneen yli. Eipä oo ahtimelle mitään tukea mutta eipä tuo ainakaan vielä ole semmosta siihen kyselly.
Ruusulehto
20.08.2013, 10:32
Mikäs ahdin sul on tossa?
tuo on joku kiinanpojan kopio garretti t03pakopesä ja t04kompura siipikokoja ja ar:iä en tähän lähtöön muista, mutta herää aika kivasti siinä 2000rpm kohilla eikä ala ahistamaan sitten ylempänäkään. koitan jollain konstilla saada dyno lapun tänne näkyville jossain vaiheessa.
Ruusulehto
21.08.2013, 13:17
Tiedä nyt että saako tosta mitään selvää, mutta kokeillaan
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5368&pictureid=136658