Kirjaudu sisään

View Full Version : Erikokoset renkaat samalla akselilla.....


Jeepp
20.09.2012, 19:36
Elikkäs, puhkesi rengas WJ:stä ja muut renkaat on 225/65-17 ja vararengas 235/65-17 Sentin korkeus ero mitattuna..
ONko mitään suurempaa haittaa kun etu akselilla on toinen vähä isompi?
Pakko ois ajaa 2vk että saan hankittua uuet renkaat joka nurkkaan..

Rasittaako tuo tasaupyörästöä/kitkapakkaa, ottaen huomioon että on jatkuva neliveto, (edestä vetää sittenkun akseleiden pyörimis ero kasvaa).
Ei puolla mihinkää suuntaa ja muutenkin normaalilta tuntuu.

LaaLaa
20.09.2012, 20:00
Ei sentti vielä tee mitään siellä tasauspyörästöissä. Eihän se luonnollisestikkaan hyväkään ole, mutta itse ajaisin huoletta noin. Ja jos oikein jännittää, niin laita siihen himpun korkeampaan hinpun vähemmän ilmaa kompensoimaan koko eroa.

Calmari
20.09.2012, 20:29
Ite saattasin ottaa etu jortaanin irti, eiks tuossa lie quadradrive ??

Jeepp
20.09.2012, 21:21
Juu kyl miä vähä noiden ilmojen kans pelailin. Ei kärsi liikaa että ei jouvu 3 renkaalla sitte ajaa töihin :)

Ei mitenkään helppo oo ottaa sitä kardaania irti kun jotkut vakionopeus nivelet suojakumit ja kaik edessä. Ju ja on guadra drive

Timo_L
21.09.2012, 11:36
Ei sentti vielä tee mitään siellä tasauspyörästöissä. Eihän se luonnollisestikkaan hyväkään ole, mutta itse ajaisin huoletta noin. Ja jos oikein jännittää, niin laita siihen himpun korkeampaan hinpun vähemmän ilmaa kompensoimaan koko eroa.

Se vaan että jos tuo WJ on jatkuvalla nelivedolla niin jo muutaman prosentin heitto alkaa olemaan aika ilkeä. Vähän sama juttu jos on kitkalukko taka- akselilla, äkkiä kuluttaa sen. Sentin heitto nyt on vähän niin ja näin, mutta pari- kolme senttiä alkaa jo vaikuttaa.

ZJ:ssä ihmiset on onnistuneet polttamaan viskoja kun on esim. vetäneet painavaa kärryä ja ollut liian tyhjät takarenkaat jolloin etu- ja taka-akselin välille on tullut jatkuva turhan suuri pyörintänopeusero.


Juu kyl miä vähä noiden ilmojen kans pelailin. Ei kärsi liikaa että ei jouvu 3 renkaalla sitte ajaa töihin :)

Ei mitenkään helppo oo ottaa sitä kardaania irti kun jotkut vakionopeus nivelet suojakumit ja kaik edessä. Ju ja on guadra drive

Ilmojen kanssa pelailu kannattaa jos noin kauan pitää ajaa. Sitä nyt en muista että voiko WJ:n quadra drivellä edes ajaa ilman etukardaania, vai onko vain niin että se lukitsee progressiivisen kytkimen kokonaan jakolootan sisältä eikä mitään vahinkoa tapahdu.

..ja eikös vakionopeusnivel- kardaani lähde irti kun ottaa molemmista päistä kardaania kuusi pulttia irti, painaa liu'un kasaan ja kardaani on veks.. Siinä mitään suojakumeja tjsp. tartte alkaa irrottamaan ;)