PDA

View Full Version : syöttöpumpussa häikkää?


viltzu90
16.09.2012, 15:53
elikkäs vaihdoin vm83 hiluxiin syöttöpumpun tapille o-renkaan ja säätöjen pitäisi olla samanlailla kuin purkamaan alkaessa mutta pumpulta ei kulje ruoka sylintereille.. missä vika?

HANE
16.09.2012, 16:54
ilmasitko käsipumpulla minkäverran?

Ota suodattimelta tuleva letku pumpusta irti ja pumppaa niin kauan että siitä tulee ainetta...
sitten letku kiinni ja pumppausta... jossain vaiheessa pumppu muuttuu jäykemmäksi... sitten startaten.

viltzu90
16.09.2012, 16:58
on pumpattu käsipumpulla niin että muuttuu kovaksi ja pantu startaten mutta ei vaikutusta...

BryGgi
16.09.2012, 17:02
Startattu kaaspohjassa? suutinputket löysällä suutinten päästä, tuleeko sinne ainetta? jos ei niin kaasuakseli väärässä asennossa

viltzu90
16.09.2012, 17:37
on startattu kaasupohjassa ja on ollu putket löysällä muttei mitään vaikutusta... onko se vivun asento kuinka tarkka? nimittäin olen laittanut sen asennon niin että on noin 4mm löysä ja sitten jäykistyy..

cybress
16.09.2012, 17:40
on startattu kaasupohjassa ja on ollu putket löysällä muttei mitään vaikutusta... onko se vivun asenta kuinka tarkka? nimittäin olen laittanut sen asennon niin että on noin 4mm löysä ja sitten jäykistyy..


koitappa varovasti herkutella pilotin kanssa käyntiin jos lähtis siitä???joku tukko tai ilmaa pumpussa jos kerta aikasemmin toimi moitteetta? rasvanpoistajalla voi kanssa kokeilla käynnistää,ei oo niin kuivaa ku pilotti...

viltzu90
16.09.2012, 17:43
olen koittanut rasvanpoistajan kanssa käynnistää mutta sammuu aina kun aine loppuu...

cybress
16.09.2012, 17:51
olen koittanut rasvanpoistajan kanssa käynnistää mutta sammuu aina kun aine loppuu...

Kysytään tämä perus kysymys vielä että tuleeko sammuttimelle virtaa?? eikö siinä oo semmonenkin...

BryGgi
16.09.2012, 17:52
Sammuttimen johto irti? tarkista eli kuuntele napsataako solenoidi kun virrat pistää päälle?

Bj Andy
16.09.2012, 17:52
Eli kaasuvivun akselille ???

Oisko mahdollista että että se päässy pyörähtämään sieltä sisältä jotenkin päin persettä.

Onko sammuttimen johto / mekanismi kiinni ja sulake ehjä????

viltzu90
16.09.2012, 20:18
Kysytään tämä perus kysymys vielä että tuleeko sammuttimelle virtaa?? eikö siinä oo semmonenkin...

joo tulee virta ja vaihdoin sammuttimenkin uuteen..
joo eli kaasuvivun akselille vaihdoin sen o-renkaan että ei kait siinä pitäisi olla mikään suurempi vika mutta kuinka tarkasti pumpun kansi täytyy saada paikalleen
kun välistä tullut mieleen että syöttö ruuvi ei vastaisi siihen vipuun mihin pitäisi osua..?

Repro
17.09.2012, 13:15
Eikös se syöttöruuvi pitänyt irroittaa kokonaan kun kannen ottaa pois jotta kasaaminen onnistuu, vai muistanko väärin?

BryGgi
17.09.2012, 13:33
helpottaa kasausta, mutta onnistuu ilma purkuakin.

Jappi
17.09.2012, 13:51
on startattu kaasupohjassa ja on ollu putket löysällä muttei mitään vaikutusta... onko se vivun asento kuinka tarkka? nimittäin olen laittanut sen asennon niin että on noin 4mm löysä ja sitten jäykistyy..

On tarkka, poorin tarkkuudella. Ja jos tuosta kuvauksesta ymmärrän oikein niin ei ole varmasti kohdallaan. Hyppyytä poori kerrallaan tiukemmalle kunnes toimii.

viltzu90
20.09.2012, 07:11
joo eilen aloin kiristeleen tappia boori kerrallaan niin auto alko yrittämään kovasti käymään... Ja kiristelläänkö sitä lisää vai pitääkö syöttöjä säädellä lisäks?

Nostokurki
20.09.2012, 07:39
Kiristele vaan lisää, jos et ole syöttöruuviin koskenut korjauksen aikana. Jossain vaiheessa kun se menee yli, niin vastaa tosi herkästi kaasuun eikä meinaa palautua kierroksilta, mutta sitten taas kaasun käyttöalue on tosi lyhyt ja poljinta enemmän painettaessa ei tapahdukaan enää mitään... Siitä tietää että on kääntynyt liikaa.

Helpoin keino on se, että otat sen kaasuvivun irti ja pihdeillä pidät siitä kaasuakselista kiinni, pyydät kaverin starttaamaan ja etsit kohdan missä käy nätisti tyhjäkäyntiä ja sen jälkeen tökkäät kaasuvivun tyhjäkäyntiruuvia vasten ja pudotat kaasuakselin kohdalla olevalle boorille.

Tämä siis vain, jos et ole syöttöruuviin/tyhjäkäyntiin koskenut remontin aikana tai sen jälkeen...

Golfissa tein sen virheen että en kiinnittänyt huomiota kaasuakselin asentoon ennen purkua. Lähtihän se käyntiin mutta kaasuun ei vastannut aluksi ollenkaan ja sitten vastasi turhan herkästi ja kierrokset jäi kantamaan. Meni aikansa ennen kuin sai kaikki ruuvit pyöriteltyä järkevään asentoon ja kaasuakselin oikealle boorille.

joker
20.09.2012, 07:43
Läjässä ollu samanlaisia oireita kun pumppuun on satuttu. Tavara ei nouse vaikka mitä tekee. Kaveri laittanut paineilmaa tankiin ja sarttia annettu samalla niin on ruvennut aina helpoimmalla nostamaan.

viltzu90
20.09.2012, 13:11
Okkei pittääpä tässä illanpääle alkaa kokkeileen.

viltzu90
23.09.2012, 08:53
no eihän se halunnu lähtee käyntiin kun aloin kirimään kaasuvipua... hemmetti mikä voi mättää.. kovasti se yrittää mutta ei vaan lähe käymää.

timpe83
23.09.2012, 09:36
Jos syöttöruuvi oli kokonaan irti niin onko syöttöä nyt varmasti samanverran ku ennen remonttia?
Kokeile lisätä vähän..

Late_
23.09.2012, 10:04
Jos syöttöruuvi oli kokonaan irti niin onko syöttöä nyt varmasti samanverran ku ennen remonttia?
Kokeile lisätä vähän..

Tää mullakin tuli mieleen. Itse ihmettelin aikanaan vähän vastaavaa kun ruuvasin ruuvin irti stopparin poistoa varten enkä tajunnut heti ruuvata sitä tarpeeksi syvään..

Nostokurki
23.09.2012, 11:45
Tai sitten on sammutinsolenoidi jumiutunut kiinni.

viltzu90
24.09.2012, 11:55
On syöttöruuvi samassa kohdassa ja oon koittanu rikkaammallaki muttei vaikuta... Mutta 2 perimmäisessä suutinputkessa on öljyä ku aukasee ne... Voiko olla että männät päästää läpi?