View Full Version : Patrollia hankkimassa, pari askarruttavaa asiaa!
Tervehdys kaikille!
Alkanut tässä pikkuhiljaa kiinnostaa kaikki 4x4 toiminta yms, niin tuntuu siltä että olis Nissan Patrollin osto meikäläisellä lähellä :)
Kiikarissa yksilöt -80 ja -90 luvuilta, pitkällä akselvälillä, eli mitä ilmeisemmin mallit 160 ja Y60. Yksi 1982 vuoden yksilö osunut silmään, kysellyt vähän myyjältä tietoja jne, mutta eka kerta kun "offipeliä" olen ostamassa joten ajattelin kysyä täältä, että mihin kannattaa kiinnittää huomio kun on Patrollia ostamassa? Mitkä paikat tärkeä tarkistaa ostaessa?
Pähkinänkuoressa: Onko vanhat Patrollit luotettavia, sopivatko "aloittelijalle" ja mitä kannattaa huomioida ostaessa? Kaikki informaatio tervetullutta!
Jere kiittää! :)
Onko patrolli tulossa kilpien väliin?
Kannattaa ainakin runko koputella läpi ettei ole ihan paperia..
Ja kyllä sillä alkuun pääsee.. Ja heti jos/kun se kuuluisa mopo karkaa käsistä ni pääsee pitemmällekin..;) Itte ainakin vanhalla patikalla ajoin tyylillä että mennään niin kauan ku se jollain lailla järkevästi on liikuntakykysenä pysyy.. Eli ei korjattu muuta kun ihan pakolliset jutut.. Eli kyllä se kestävä on kun sekin melkee kolme vuotta kasassa pysy ilman mitään huoltoa..:D:D
Onko patrolli tulossa kilpien väliin?
Kannattaa ainakin runko koputella läpi ettei ole ihan paperia..
Ja kyllä sillä alkuun pääsee.. Ja heti jos/kun se kuuluisa mopo karkaa käsistä ni pääsee pitemmällekin..;) Itte ainakin vanhalla patikalla ajoin tyylillä että mennään niin kauan ku se jollain lailla järkevästi on liikuntakykysenä pysyy.. Eli ei korjattu muuta kun ihan pakolliset jutut.. Eli kyllä se kestävä on kun sekin melkee kolme vuotta kasassa pysy ilman mitään huoltoa..:D:D
Kyllä, ihan tieliikenteeseen tulossa, tottakai tommosellä metsälle lähdetään, mutta pääosissa ihan normaaliin arkikäyttöön :)
Kori oli melkeen täydellinen kyseisessä yksilössä mitä katellut, mutta katon vielä rungon jos paikalle pääsen ihan kattomaan :) Kiitoksia avusta!
Kyllä, ihan tieliikenteeseen tulossa, tottakai tommosellä metsälle lähdetään, mutta pääosissa ihan normaaliin arkikäyttöön :)
Kori oli melkeen täydellinen kyseisessä yksilössä mitä katellut, mutta katon vielä rungon jos paikalle pääsen ihan kattomaan :) Kiitoksia avusta!
Onkos kyseistä yksilöä koroteltu tai muuten varusteltu? Ja olihan se nyt se 160 korinen ettei ihan eri autoista puhuta?:D
Edit.. jos se -82 on ni kyllähän se 160korinen on juu..:o
Onkos kyseistä yksilöä koroteltu tai muuten varusteltu? Ja olihan se nyt se 160 korinen ettei ihan eri autoista puhuta?:D
Edit.. jos se -82 on ni kyllähän se 160korinen on juu..:o
Mitä ilmeisemmin ei ole korotettu, ainoastaan isommat pyörät, ja nekin otteessa jos oikein ymmärsin :) -82 on juu ja vanha palokunnan auto! Takana oli luonnollisesti kitkalukko, edessä ihan avoin pyörästö :confused:
dirtysalami
13.09.2012, 14:10
Lukko takana ? Eikai näissä ole koskaan vakiona ollut moista ? Jauhaa yhtä etupyörää ja yhtä takapyörää ristiin iloisesti kun jää jumiin :)
Lukko takana ? Eikai näissä ole koskaan vakiona ollut moista ? Jauhaa yhtä etupyörää ja yhtä takapyörää ristiin iloisesti kun jää jumiin :)
Kyllähän näissä vaan vakiona on kitka takana.. Eri asia on sitten se että monessako se vielä toimii..;)
dirtysalami
13.09.2012, 14:53
Oho, niin se näkyy internjettikin kertovan. Saako niihin jotain aftermarket lukkoja ?
Eteen ainakin arb:in saa..
arbin saa, toimii paineilmalla ja on kytkettävissä (+-1000€), ja jos löydät h233 perämurikan jossa on avoin tasauspyörästö niin sitte saa automaattisen palalukon (+-400€), sitä en tiedä et mistä avoimen löytää, datsun homer? joku kinkappi jossa iso perä? en tiedä ei ole kokemusta kun itte oon suosinu kempin lukitetta (+-5€) ;)