View Full Version : simpukan liikken rajoittaminen
simpukan likee on tällähetkellä 4 kierrosta laidasta laitaan
ja sektorin varsi tekee tarvittavan liikken jo 3 kierroksella
simpukka on bj75
millä tota liikettä sais rajotettua
Rajoitinpultit sektorivarren tielle?
Tuota miks sitä pitäs rajottaa? Eikös akselissa ole yleensä ne rajoitin ruuvit millä rajoitetaan renkaan ääri asennot ja simpukan liikettä ei ole rajoitettu?
Omassa hiukka samaa ongelmaa ja vääntelee ilkeesti ohjausvarsia jos tappiin asti yrittää kääntää.
-Jarkko-
21.08.2012, 21:51
Tuota miks sitä pitäs rajottaa? Eikös akselissa ole yleensä ne rajoitin ruuvit millä rajoitetaan renkaan ääri asennot ja simpukan liikettä ei ole rajoitettu?
Akselista se kannattaisi rajoittaa.
Jos rajoittaa sektorivarresta niin miten käy varsille ja simpukan kiinnitykselle sitten kun on rajoitinta vasten ja akseli liikkuu joustossa, täystuho?:confused:
Eihin sitä liikettä millään pultilla runkoon voi rajoitaa
lähinnä miettisin että pystyiskö rajotamaan simpukan sisältä esim simmilevyillä
jaa miksikö pitää rajotaa kun renkaat on jo rajottimissa niin ratista pystyy vielä kiertämään niin
käy ohjaus nivelien ja tankojen päälle aikakovin
jaa miksikö pitää rajotaa kun renkaat on jo rajottimissa niin ratista pystyy vielä kiertämään niin käy ohjaus nivelien ja tankojen päälle aikakovin
Vähän samaa vikaa omassa suikassa, huomaa selkeästi pumpun äänestä kun menee liian käännön puolelle. Kauan se on tolleen kestänyt mutta toisaalta kuskin pitää olla tarkkana, heti kun äänestä huomaa tilanteen niin vähän takaisin. Pitäshän tollekin jotain tehdä mutta kun ei vaan kerkiä.....
mitäs te sitten teette ku ootte muta spoorissa tai kiveä vasten ja renkaat ei käänny............
mitäs te sitten teette ku ootte muta spoorissa tai kiveä vasten ja renkaat ei käänny............
Nii.. Hyvä pointti :) Ei kait siitä hirveesti haittaakaan ole vaikka simpukasta jää liikerataa käyttämättä "normiajossa" kun kiveä vasten tilanne on käytännössä ihan sama vaikka pyörät ois suorassa.