PDA

View Full Version : patrollin syötöistä asiaa..

make1978
18.08.2012, 14:22
kyseessä jälkiahdettu sd33. turbon sarjat, pumppu vaparin ennakon säätimellä ,2,5" putkisto ja mitsun td05 15g hl (eli isompipakopesä) ahdin, ei välijäähdytintä ja ahtoja 0,7 pakopaineiden ollessa 1,0kg syöttö ruuvi pumpun kyljestä ruuvatta auki asti mut mustaa ei vaan synny:confused: eikö toi pumppu tosiaan pysty ees noin pienellä ahtimella antaan riittävästi ruokaa?

pumpun päässä oleva ahdon alaisen säätöhän ei ilmeisesti vaikuta muuhun kuin siihen millä paineilla annetaan ahtorikastus..mut syöttöä kokonais syöttöähän se ei kai lisää yhtää? koitin sitä tiukata niin tulee pöläys ENNEN kuin ahdot nousee mutta kun paineet puolessa kilossa niin utu häviää..missä vika vai turbon pumppu tosiaan noin pieni?:mad:

Janne1986
18.08.2012, 17:35
Kyllä sieltä pitäisi tulla enemmän kuin pölläys.
Käänsitkö paljon sitä ahdonalaista?
Lukitusmutteri auki ja reilusti sisään päin sitä pulttia.
Korjatkaa jos olen väärässä tuon suunnan kanssa.

Sami89
18.08.2012, 18:32
Kyllä ainakin mun kikottimessa tulee mustaa niin paljon kun nyt 2,5 tuuman putkesta mahtuu..:D:D

Samsonite
18.08.2012, 19:14
Lisää painetta ja morkooli pohjaan...

make1978
18.08.2012, 21:28
siis käänsin takasin alkuperäseen asetukseen ton ahdonalaisen ruuvin kun eihän sen ees pitäis vaikuttaa syötön määrään vaan ainoastaan siihen millä paineella ahon alainen rikastus alkaa..ja kun kokeilin sitä kiristää niin savua kyllä tuli mut vaan sen aikaa kun ahdot alkoi nousemaan mutta ahtojen noustua savu katosi.eli yhtä tyhjän kanssa jätti vaan pölläyksen joka kerta kun lähti esim valoista mut ei lisänny sitä syöttöä yhtään siinä vaiheessa kun ahdot on jo ylhäällä ja ilmaa menee koneeseen jolloin sitä polttoainettakin tarvis:(

Sami89
18.08.2012, 21:43
Mulla ainakin tulee mustaa ihan reilusti läpi kierrosalueen. Ja ahdot oln noin kilon luokkaa ja on jonkunlainen cooleri..

matti.v
19.08.2012, 12:15
siis käänsin takasin alkuperäseen asetukseen ton ahdonalaisen ruuvin kun eihän sen ees pitäis vaikuttaa syötön määrään vaan ainoastaan siihen millä paineella ahon alainen rikastus alkaa..ja kun kokeilin sitä kiristää niin savua kyllä tuli mut vaan sen aikaa kun ahdot alkoi nousemaan mutta ahtojen noustua savu katosi.eli yhtä tyhjän kanssa jätti vaan pölläyksen joka kerta kun lähti esim valoista mut ei lisänny sitä syöttöä yhtään siinä vaiheessa kun ahdot on jo ylhäällä ja ilmaa menee koneeseen jolloin sitä polttoainettakin tarvis:(

no just noin se valitettavasti toimii mullakin, mut kai se jotain vaikuttaa.. ainakin kulutus nousi ja tehoa tuli vähän lisää kin penkissä sitä kyljessä olevaa ruuvia vääneltiin. ahdonalainen oli pohjassa,mut sillä en oo vetoihin kummostakaan merkitystä.. tolla tulee just se hirvee savu ennen ahtoja.
eihän sen tarviikaan hirveesti mustaa puskee vaikka tehoa oliskin,kyllä se vakio turbon pumppu ainakin tonne 140hv riittää.;)

ja samin autoon ei voi verrata kun sillä on joku viritelty pumppu.

Sami89
19.08.2012, 17:25
Milläs tapaa tota mun katiskan pumppua on viritelty? Kertokaa ihmeessä jos jollain on tietoa..:)

matti.v
19.08.2012, 17:41
Milläs tapaa tota mun katiskan pumppua on viritelty? Kertokaa ihmeessä jos jollain on tietoa..:)

eikös siinä oo hp-dieselin virittämä pumppu:confused:

Sami89
19.08.2012, 17:53
eikös siinä oo hp-dieselin virittämä pumppu:confused:

Ei kyllä ainakaa mun tietääkseni..:confused: mulle ei ainakaan ole mistään selvinnyt että siihen olis kukaan sen kummemmin koskenut..

matti.v
19.08.2012, 21:12
Ei kyllä ainakaa mun tietääkseni..:confused: mulle ei ainakaan ole mistään selvinnyt että siihen olis kukaan sen kummemmin koskenut..

on sen sisuksia ainakin jv räplännyt , jos ei kerta ollu ihan pajan tekele. just kattelin ja oli jv:n rakentelutopiikissakin siitä jotain juttua.

nii ja jos on sama pumppu.

Sami89
19.08.2012, 21:20
on sen sisuksia ainakin jv räplännyt , jos ei kerta ollu ihan pajan tekele. just kattelin ja oli jv:n rakentelutopiikissakin siitä jotain juttua.

nii ja jos on sama pumppu.

On se juu se sama pumppu. Ei kyllä mun silmiin näin äkkiseltään osunu et sille olis mitään tehty, mutta jos kerran on ni ei se mua haittaa..;):) mut tosiaan on sit huono verrata vakio pumppuun tota jos siel on kerta käyty.:o luulin kyllä ittekii et tos on vakio pumppu..:o:o