View Full Version : lj
Moi! Olisko kellään mitään tietoa, kun mulla on lj ja se on "nuhanen". Ahtoja on 1,5 baaria ja mustaa tulee putkesta, mut ei ole voimaa?:confused:
pahalta kuullostaa...jos ahtoja noin paljon eikä ole vetoja
Taitaa kuulua LJ:n perus olemukseen :)
Onks sulla edelleen orggis ahdin ilman välijäähyä? :P
niinpä, oisko mitään keksintöä siihen vikaan?
Perusasiat kuntoon eli kytkin, suuttimet.
Pumppu pajalle, joku nykyaikainen ahdin kunnollisella pakosarjalla ja pakoputkella, välijäähdytin jne..
kyllä on
Turhaan kiusaat moottoria noilla paineilla noilla vehkeillä..
Moi! Olisko kellään mitään tietoa, kun mulla on lj ja se on "nuhanen". Ahtoja on 1,5 baaria ja mustaa tulee putkesta, mut ei ole voimaa?:confused:
lähetäämpä siitä liikenteeseen että onko kyseinen ajoneuvo vakio moottorilla,mitään tehty/vaihdettu? kyllä se vakiokoneellakin vähän liikahtaa ku pumppua hiplaa ja hukkista rukkaa...
Moi! Olisko kellään mitään tietoa, kun mulla on lj ja se on "nuhanen". Ahtoja on 1,5 baaria ja mustaa tulee putkesta, mut ei ole voimaa?:confused:
Ajoitus pielessä.
Ajoitus pielessä.
joo jos mustaa tulee ja ahdotkin noin hiton ylhäällä
vakio kone ei ole hukkaportti käytössä ja syöttöä on käänetty mutta missä se voima on ?
vakio kone ei ole hukkaportti käytössä ja syöttöä on käänetty mutta missä se voima on ?
Tyrkkää pumppua lohkoon päin, ennakkoa lisää!
vakio kone ei ole hukkaportti käytössä ja syöttöä on käänetty mutta missä se voima on ?
siis ootko tukkinu sen hukkaportin letkun vai eikö sitä hukkista ole ollenkaan?? :)
Venttiili palanut tms.
Eli ohivuoto testiä kehiin. Ja toinen juttu notta miksi noin kovat paineet???
Tai siis jos hukkis ei ole käytössä niin siitä turbosta ei nyt vaan mahdu määräänsä enempää hukkalämpöä läpi eli palauta se käytöön ja säädä paineet johonkin kilon pintaan ja palataan sitten asiaan. Tämä on kokeiltu juttu bertassa.
Mutta se savu... :confused::confused::confused: No varaudu henkisesti myöskin kansi remppaan ...
pumppua on käännetty niin paljon kun se menee lohkoon päin ja sit käänsin pumpun päällä kun on se osa missä on kalvo ja sen alla kara niin sitä on käännetty :/
pumppua on käännetty niin paljon kun se menee lohkoon päin ja sit käänsin pumpun päällä kun on se osa missä on kalvo ja sen alla kara niin sitä on käännetty :/
Tainnu mennä jo liikaa. Mut tosiaan et saavuta mitään 1.5 bar ahdoilla vakioahtimen kanssa, päinvastoin. Hae ennakko kohilleen ja hukkikseen letkut kiinni ja ahdot noin baariin.
kannattaa vähän olla malttia ku virittelee että ei käy hassusti..että ei heti väännä kaikkia ruuveja yms...maksimiin..eikä sitä hukkisen letkua kannata kokonaan tukkia..vakioturbo ja pakoputki ahdistaa ihan tarpeeksi
Siitä pumpusta sen verran et esim. Mustolan ohje on et ajotus siihen missä se vakionakin on,vaikka hehtaari pumppu ja vaikka mitä. Sit noi ahtopaineet on varmaa se 1.5 bar ja pakopaineet varmaa 3bar. ja pakolämmöt jotai 800 astetta. Mul on itellä 1.5 bar ahto ja löylyä on niin saatanasti,tosin on se mustolan pumppu ja KH motorsin ahdin ja kansi portattu,100km/h ahdot on abaut 0.5 bar ja savua ei tuu yhtään. Eli jostain ny ahistaa ku paineet noin nousee joten avarra hengitystä,aina ahistaessaa myös kuumenee ja kun kuumenee jostain ni sit porsii. Olettaen et kaikki ajotus ja ohivuodot jne. perus asiat on kunnossa. Ai nii edittinä viel et joissain syöttö pumpuis on semmonen termostaatti/jousi helvetti siinä pumpun kyljessä,kannattaa tarkistaa et se ei oo hirttäny kylmäkäynnistys asentoon,on kuulemma vanhemmiten taipumusta. Se jättää sytkän ajotuksen persiilleen mikäki ei toimi kunnolla. Helpoin on jollain rautalangalla hirttää se pois pelistä ainakin kokeilun ajaksi.
PeteTurku
13.08.2012, 08:01
Koitappa ilman ilmanputsaria, ettei se vaan o tukossa.
Koitappa ilman ilmanputsaria, ettei se vaan o tukossa.
On koitettu ilmankin.. Ei vaikutusta.
Ettei nyt vaan olis syötöt ruuvattu tappiin ja ahdonalaisen kara myös. Suhteellista tuo nuhaisuus.
Kokeileppa vielä ottaa putki jostain puolesta välistä auki, jos on vaikka tukkeutunu jostain kohtaa takapöntöstä.
2,5 tuuman suora putki tuskin on tukossa..? Voikos olla et se saa vaan niin paljo löpöö et sen takii ei oo vetoja?
2,5 tuuman suora putki tuskin on tukossa..? Voikos olla et se saa vaan niin paljo löpöö et sen takii ei oo vetoja?
Sittehän putken ei pitäs ahistaa. Ja vakiopumpulla ei saa niin paljo sapuskaa et siihen tukehtuis. Nyt kannattas alottaa niist perus asioist eli ensiks tarkastaa suuttimet et ei vaan kuse. Sit ku ne on kunnossa ni samallaku suutinrungot on irti ni mittais puristuspaineet noin suunnilleen,jos neki on OK ni säätäs venttiilit,sit tarkastas jakopään et ajotus on kohillaan,sit kääntäs sen pumpun niihin tehtaan merkkeihin tai vallan heittokellolla pumpun persiistä kattois. Sit semmonen huomio et joissain Läjis on ilmaläppä niinku ny pensa autoiski johon menee se vaijeri,tarkastaa et se aukee kokonaan et ei oo esim. vaijeri venyny tai jotain. Jos nää kaikki on kunnossa ni sit laskis sen ahtopaineen vaik 1bar vaikkapa bleedaamalla,jos teho ei entisestään laske ni sit kaikki on niinku pitää. Editoin vahingos edelliseen postaukseen siitä kylmäkäynnistys helvetistä..
2,5 tuuman suora putki tuskin on tukossa..?
Eli Sami89 ja Te€mu ruuvaavat samaa läjää?
Eli Sami89 ja Te€mu ruuvaavat samaa läjää?
Kyllä.
Eli Sami89 ja Te€mu ruuvaavat samaa läjää?
Miä mitään ruuvaa..:) Nauran vieres ja huuan sille et osta patrolli ni alkaa pyörät pyörimää.. :D:D:D
vakio kone ei ole hukkaportti käytössä ja syöttöä on käänetty mutta missä se voima on ?
PAKOPAINEET TAPISSA!!!!
Kokeilepas pitää nenästä kiinni ja suuta vain hieman raollaan ja lähdet juoksee kenttää ympäri. Kulkeeko juoksu vähän heikommin kuin tukkimatta hengitysaukkoja?
Ja syöttöä jos ruuvaa lisää niin olisi hyvä myös lisätä ennakkoa koska syötön lisäys tapahtuu ruiskutusajan loppupäästä, käyntiin lähtökin helpottuu.
Voihan se toki olla että liiallisilla pakopaineilla on jo venttiilien seetit pilattu.
Seuraavaks saattaa palaa mäntä.
Yhteenvetona: Koneen pitää hengittää muualtakin kuin vaimentimen jälkeen.
LJ:n vakio ahdin ja viritys ai mahdu samaan lauseeseen.
Se ei taida olla kovinkaan virtaavaa mallia. Sen ahtimen kun vaihtaa pikkusen passelimpaan niin voi saadakkin jotain aikaan.
Eikä ne syöttöpumpun vakio sisuskalutkaan kovin pitkälle riitä. Taitaa 9mm nestepää riittää jonnekkin 100-120hv tietämille, mutta se ahdin voi alkaa jo jarruttelemaan aijemmin :)
Itelläni oli kans aikoinaan ahtopaineet vakio ahtimella jossain tuolla 1,5bar tietämillä ja syötöt tapissa niin eipä siinä hyvin pitkään mennyt kun alko vuotamaan öljyt pakopesään jne. Ilmeisesti laakereiden voitelukaan ei riittänyt kun ahdin karkasi kartalta, tai sitten sillä tuli vaan kilometrit täyteen.
maasTOIJOTA
20.08.2012, 20:55
omaani laitoin rav4.n vnt ahtimen 0,9bar ahdoilla, sprintterin coolerin ja suuttimet kävi pajalla. yli 500000 ajettu puristustesti 95%sen OK. nyt hyvin vetää ja savutuskin väheni.