Timo Haara
Moikka xx! olitko kommentoinut radikaalimarssitapahtumaa? Tunnin ajan olen tässä yrittänyt saada katoilevia kommentteja luettavakseni jo ihan mielenkiinnosta. Mikähän kommentissasi on niin arkaluontoista tms. ettei sitä vaan millään saa näkyviin, olen alkanut tuloksettoman facebookin toimintaansaannin yrittämisen sijaan kartoittamaan näitä katoilevia kommentteja ja linkkejä ja kunhan saan muistikortin kameraan niin tätä mahdollista nettisuodatustahan voi kuvata vaikka suoraan ruudulta ja laittaa sitten youtubeen, tosin sieltäkin ovat hamppuasiaa käsittelevät videoni jo tällä hetkellä suurimmaksi osaksi poistettu.
Ei ole kovin hyvällä mallilla asiat suomessa.
Täähän on selkeästi sulle
http://www.youtube.com/watch?v=NjaskjIFbkQ Tsemiä sulle! Tää sun tuomio oli ehkä hyvä juttu sinänsä, että se herättää hirveästi keskustelua, en usko että oli turha keikka.Sä jos joku tulet olemaan se- joka saa muutoksen aikaan.
Soul Captain Band - Joka Maataan Viljelee
www.youtube.com
Lyriikat: 2x Hän joka maataan viljelee huolella, saa enemmän kuin miljoona siunausta, lausuu enemmän kuin miljoona rukousta, kiittää enemmän kuin miljoona kiitosta. Luojan lapset katsokaa, edessämme aukeaa luvattu maa niin pitkälle kuin ihmis-silmä kantaa. Siis hyljätkäämme tuhon tanssi joka
Jaa
lauantaiTimo Haara
Heippa XX, ´hieman´ viiveellä tulevat nämä viestit näköjään tänne Viroon jossa olen juuri viljelyksilläni kauden istutuksia ja kylvöjä tekemässä. Suunnattomat suuri kiitos ihanasta kannatuksesta!
52 minuuttia sittenTimo Haara
Moikka xx! olitko kommentoinut radikaalimarssitapahtumaa? Tunnin ajan olen tässä yrittänyt saada katoilevia kommentteja luettavakseni jo ihan mielenkiinnosta. Mikähän kommentissasi on niin arkaluontoista tms. ettei sitä vaan millään saa näkyviin, olen alkanut tuloksettoman facebookin toimintaansaannin yrittämisen sijaan kartoittamaan näitä katoilevia kommentteja ja linkkejä ja kunhan saan muistikortin kameraan niin tätä mahdollista nettisuodatustahan voi kuvata vaikka suoraan ruudulta ja laittaa sitten youtubeen, tosin sieltäkin ovat hamppuasiaa käsittelevät videoni jo tällä hetkellä suurimmaksi osaksi poistettu.
Ei ole kovin hyvällä mallilla asiat suomessa.
12 minuuttia sitten xx
Joo kirjoitin- mutta mä poistin sen itse kun ajettelin etten pahoita kenenkään mieltä kun niin kärkkäästi sanoin.
Kirjoitin siitä että harmitti videon taustalla huutelevat öykkärit- jotka vesittivät mahdollisuuden antaa julkisuudessa hyvää kuvaa.
Tämä on yhteinen asia ja siksi olis tärkeää antaa asiallista ja fiksua kuvaa- känninen mölyävä nainen tuolla taustalla ei kyllä' varmaankaan positiivisia mielikuvia kellekkään luonut. Koin lievää myötähäpeää jopa sen takia. Mun mielestä jos lähdetään osoittamaan mieltä jonkun asian puolesta- se pitäis tehdä tosissaan ja tärkeäähän olis poistaa huonoja mielikuvia, älytön räkä poskella huutelu ei sitä tee. Huonoa pr:ää- Mutta haastattelut meni kyllä ihan putkeen sentään ,onneks.
Juu asiat suomessa ei tosiaan ole hyvällä mallilla- mutta olen kyllä havainnut pienoista heräämistä tämän asian tiimoilta ihan rivikansalaisissa- niissä astetta älykkäämmissä tapauksissa. Siinä sun joka niemeen ja notkelmaan jutussa olis ideaa- olen alkanut sitä miettiä ihan tosissaan- siitä pitäis tulla kansalaisliike.Silloin olis mahdotonta niitä kitkeä ja ehkä jopa kitkijöillä heräis kysymys että "Onko tässä enää järkeä" Mutta tuohon katoileviin kommenttehin palatakseni- olen huomannut ihan saman, ja olen alkanut miettiä että olenko vainoharhainen kun mun kommentteja katoilee enkä pysty lisäilemään linkkejä niinkuin ennen.
muutama sekunti sitten Timo Haara
Hyvää tekstiä ja asiaa, XX! En käy tähän nyt enempää kirjoittamaan koska turhauttaa jos tekstini sitten esim. häviääkin, kuten on jo kohta 5 vuoden ajan ollutkin, 100% kannatus järkeville näkemyksillesi jotka taidan anonymisoituna laittaa näkösälle, että saataisiin mm. marssijoille mietittävää marssin yleisen ilmeen edistämiseksi. Kieltämättä kesken haastattelun tapahtuva taustoilla kommentointi häiritsee asiasisällön esilletuomista, mitä paremmassa järjestyksessä tuon tyyppinen tapahtuma toteutetaan, sitä uskottavampi on myös lopputulos.
X
hampun kasvatus on vaan niin terapeuttista hommaa eikös vain ystävä hyvä
T
suomessa ainakin
näköjään
X
itte tykkäisin mieluummin sitä laitonta mallia kasvatella mutta kodinvaltaajat tuli ja pisti poikki viimemetreillä...
mutta oon ehdottomasti sitä vastaan että sait tuomioo kasvista joka ei ole edes laiton.. sitä se on suomessa
T
eli siis reseptittömään lääkekäyttöön tai ns. vapaa-ajan viihdekäyttöön tarkoitettua, kasvatustarkoitushan laillisuuden / laittomuuden ratkaisee eikä esim. lajike
X
niinpä
onhan ne kuitenkin kaikki erilaisia, toiset hienompia kun toiset thcsta välittämättä
T
tuomio on laiton kuten on korkeimman oikeuden päätöskin olla käsittelemättä asiaa
X
vielä jonain päivänä meitä on niin monta että se vaan on laillistettava sitä odotellessa hyvä harrastushan tuo kuitenkin on
X
oli thctä tai ei
T
nyt tulee jäämään kovan luokan antipatiat entistä kotimaata kohtaan, laittomalla pohjalla toimiva järjestelmä on häpeä oikeusvaltion nimeä valheellisesti kantavalle maalle jossa ei ole ihmisoikeuksia
X
hyvin sanottu
X
suomen pitäis olla vapaa mutta kyllä virkavalta eli suurimmat rikolliset keksii tavan saada ne viimesetkin oikeudet sulta pois.
T
Suomi= valhellisella pohjalla oleva yhteiskunta, ja olisi helppo todistaa asia mikäli esim. oma asiani julkistettaisiin
X
niimpä. mitä oot noista uusista kansan edustajista mieltä? ihme sinänsä että ensimmäin teko heti viikonjälkeen oli nostaa omaa palkkaansa... taas... luulis että niillä rahoilla vois miettiä ihmisoikeuksia tai muuten jotain asioita jotka koskevat suomen kansaa eikä vaan omaa napaa..
T
no juuri näin
T
kyllästyneisyyttäni suomen tilanteeseen ei voi enää juuri kuvailla millään termeillä
X
mihin maahan ajattelit suomesta lähteä? vai oletko jo lähtenyt?
sama.. alkaa turhauttaa kun edes ajattelee mikä täällä on meininki
T
olen virossa kannabista viljelemässä parhaillaan, en aio suorittaa laitonta tuomiotani laittomalla pohjalla toimivassa maassa
X
oikein!
mitenkäs virossa nuo lait menevät asian suhteen?
ei sielläkään ilmeisesti "huume hamppua" saa viljellä?
T
jos kyseinen tuomio on suoritettava niin haluan joko luovutuksen brysseliin ihmisoikeuksiini vedoten tai sitten ennemmin suoritan laittoman tuomioni täällä virossa
X
mikä on huumehamppu ja mikä ei, kyllä täällä saa kannabista kasvattaa kun on hyvä viranomaisyhteistyö
T
en kasvata hamppujani huumeeksi
X
siis ei huume hamppua oo olemassakaan
se on aina ollut ja aina tulee olemaan lääke.
T
pitää ymmärtää kun mainitsit tuosta että harrastus oli thc:ta tai ei, että olen nyt n. 5 vuotta yrittänyt saada sanotuksi että kaikki aito kannabis eli hamppu sisältää aina myös thc:ta joka etenkin lääkestatuksen myöntämisen myötä voi olla yksi kasvin hyödyllisimmistä ominaisuuksista
Sama on noiden kuituhampputermien kanssa
X
lähde mieluummin dameihin ja perusta vaikkapa coffeshop niin ainakin olisit sellaisten ihmisten ympärillä kokoajan jotka arvostavat sitä mitä teet ja ymmärtävät miksi sitä teet
T
kyllä minulla on ihan riittävän hyvin täällä virossa asiat
X
10:10
thc ja cannabinolit yleensä kyllä auttavat moniin sairauksiin, tutkitusti
hyvä juttu
itsekkin tulen vielä suomesta häipymään jos ei ala hommat meneen oikeeseen suuntaan..
tunnet varmasti monia hampun polttelijoita. eikö sunkin mielestä pidä paikkansa se että mies tai nainen joka viljelee hamppua vaikkapa sitten siksi että haluaa poltella sitä, niin mitä haittaa tälläisestä ihmisestä on yhteiskunnalle?
ei mitään tietenkään, sitä vaan haluaa kasvattaa kun ei halua tuntea niitä rikollisia jotka sitä kauppaavat, kun ei voi koskaan tietää mitä saa jne jne monesta syystä
T
perusfaktoja, aika moneen kertaan läpikäytyjä, totta.
Kuopion hallinto-oikeus
PL 1744
70101 KUOPIO
Timo Haara
Keiteleentie 4
72600 KEITELE
p.0400 879 465
VALITUSKIRJELMÄ
Viitaten Itä-ja pohjoissuomen rikosseuraamusviraston 16.6. 2010 tekemään päätökseen olla myöntämättä lykkäystä 29.9.2010 saakka ilmoitan tyytymättömyyttä kyseiseen päätökseen ja haen muutoksenhakua kyseiseen asiaan.
Itä-ja pohjoissuomen rikosseuraamusvirasto on 16.6.2010 annetussa päätöksessään perusteluina tuomion lykkäykselle maininnut lykkäsperusteena voivan olla lykkäyksen tuomion täytäntöönpanoon, jos lykkäyksellä voidaan olennaisesti vähentää viipymättä tapahtuvan täytäntöönpanon aiheuttamia menetyksiä tai vaikeuksia tuomitulle, tuomion välitön täytäntöön pano kohdallani aiheuttaisi juuri tämän kaltaisia vaikeuksia ammatinharjoittamiseen tähtäävien toimieni ja työtehtävieni osalta.
Olen solminut pitävän aiesopimuksen 200 hehtaarin pitoisuuksiltaan ei-huumausaineena pidettävän Cannabis Sativan tuotannosta yhteistyökumppanin kanssa toisessa EU-maassa Euroopan unionin alueella, jossa olen toiminut samoin, kuin mistä minua Suomessa aiotaan laittaa vankilaan, ja johon minulla tässä toisessa EU-maassa on jo suosituksen ja lupa toimia laillisesti kuten Suomessakin asian pitäisi EU-lainsäädännön mukaisesti olla. Katson että vankilatuomioni on aiheeton ja perusteeton ja sen välitön toteuttaminen ennen 29.9.2010 vaarantaa hankkeeni ammattimaisesta 200 hehtaarin kannabiksen tuottamisesta muualla Euroopan unionin alueella, sen toisessa alusmaassa joita koskevat hampun kasvatukseni osalta samat säännöstot kuin muuallakin Unionin jäsenmaiden alueella.
Tuomioni täytäntöönpano ennen 29.9. 2010 tulisi muiden käytännön haittojen, kuten Keiteleellä sijaitsevien pajatilojeni menettämisen ohella aiheuttamaan lailliseen elinkeinonharjoittamiseeni eli kannabiksen viljelyyn Euroopan Unioinin alueella vakavan haitan ja esteen sadonkorjuun estyessä vankilatuomioni astuessa voimaan ennen syksyn välttämättömiä suoritettavia sadonkorjuu- ja peltotöitä Suomen ulkopuolella muualla Euroopan Unionin alueella. Korostan, että olen solminut velvoittavan aiesopimuksen rahoittaja-ja maanomistaja/tuottajatahon kanssa asiasta, vankilatuomioni suorittaminen samasta asiasta Suomessa estää toimeni ja haittaa vakavasti tulevan tuotannon toteuttamista, tuomion suorittamisen siirtämisellä 29.9.2010 nämä haitat voidaan ehkäistä ja minimoida.
Kunnioittavasti pyydän, että Kuopion hallinto-oikeus kumoaisi Itä-suomen rikosseuraamusviraston tekemän päätöksen ja myöntäisi minulle lykkäystä tuomion täytäntöönpanoon 29.9.2010 jonka jälkeen voisin perusteettomaksi katsomani tuomion suorittaa.
Kunnioittavimmin pyydän myönteistä päätöstä tuomioni täytäntöönpanon siirtämisestä 29.9.2010 kyseisessä käsiteltävänä olevassa asiassa.
Keiteleellä 25.6.2010
Kunnioittavasti
Timo Haara
"
Tyhjennä ikkuna · Ilmianna
20. huhtikuuta
Sellasta ois miulla ollut mielessä, että näinköhän miehestä olisi voinut tehdä haastattelua, vaikka niin että mailitse lähettäisin kysymykset ja vastaisit niihin itse? Sitten näyttäisin lopullisen version siulle ja saisit itse päättää saako sitä julkaista fb:ssä, miun omassa blogissa, jne.
20. huhtikuuta H
Ois hienoo saada siun äänellä asioita kuuluviksi. Mikä on todellinen tilanne, mitkä on siun aatokset ja niin edelleen. Let me Know if you are interested
20. huhtikuutaTimo Haara
Hei ja kiitos yhteydenotostasi, H!
Olen kiinnostunut yhteistyöstä kyseisessä asiassa. Lähden nyt tekemään peltosuunnitelmaa täällä Viron plantaaseillani ja ehkä ehtisimme illalla esim. palata asiaan niin keskustellaan tuolloin tarkemmin?
Ystävällisin terveisin
Hampunkasvattaja
Timo Haara,
Eesti.
P.S. Tuossa kopio anonymisoidusta keskustelusta, jonka aiheesta eilen kävin, mielenkiintoisia pointteja asiasta mielestäni; http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2114&pictureid=42235
Offipalsta.COM - Urbancityboy:n albumi: Kannabiskasvin eli hampun kasvatusta -09 - Kuva
forums.offipalsta.com
Suomen aktiivisin offroad-foorumi
Jaa
20. huhtikuutaTimo Haara
-sorry bad connection-
20. huhtikuuta H
Kuulostaapi hyvälle Mukavaa päivää siulle, palataan illemmalla! Luen parhaillaan tuota keskustelua ja katson sen jälkeen sen videon. Mietitään vaikka yhdessä mitä kysymyksiä tuotaisiin esille ja millainen haastattelun runko olisi. Tärkeää olisi saada tavalliselle kansalaiselle ymmärrystä siitä, että hamppu on tosiaankin vähän eri asia kuin kovat huumeet, sen kieltämisen haitoista, sekä sinua kohtaan tehdyistä vääryyksistä. Sekin olisi tärkeää saada esiin, ettei kasvattamasi hamppu (ainakaan suomessa ymmärrykseni mukaan) ollut edes laitonta, koska thc-pitoisuus oli alle sen rajan, mikä on asetettu erottamaan huumaava kasvi ja "kuituhamppu". Sekä moni meistä hamppuaktivisteista, sekä maailmanparantajista, on hyvin kiinnostunut siusta ja siun ajatuksista yleensäkin. Tehdään hyvää yhdessä
20. huhtikuutaTimo Haara
Hei H, juuri tulin 2 hehtaarin lisäpeltosopimusta tekemästä, lähden vielä pelloille routaharsoa laittamaan, ja jos saat kysymyksiä tulemaan niin vastaan niihin kun tulen pelloilta takaisin, illan päälle.
-sorry bad connection-
20. huhtikuuta H
okei, miulla oli mielessä sellainen henkilökuva-henkinen haastattelu, eli selvitettäis tavalliselle kansalaiselle kuka sie oot ja mitä sie teet ja mikä on tilanne nyt. kysymykset ei oo vielä valmiina, olen menossa hakemaan lähteeltä vettä tässä tunnin päästä, mutta sen jälkeen ehdin laittamaan kysymyksiä siulle. ja voit itse tuoda lisää asioita esiin, mitä koet tärkeäksi. teen sitten raakaversiosta lopullisesn, siistin jne ja annan siulle luettavaksi. sitten päätät itse, saanko julkaista.
20. huhtikuuta H
hienoa että lähdet mukaan, asialle pitää saada näkyvyyttä!
20. huhtikuutaTimo Haara
tuo kuituhamppu-käsite vaatisi selventämistä, eu-tukiraja pohjoisissa olosuhteissa on saanut aikaan sen, että pohjoiset maat eivät voi eu-tuen turvin tuottaa käytännössä kuin kuitua tuottavaa kannabista, kasvireagoi karuihin ilmasto-olosuhteisiin nostamalla thc-pitoisuuksiaan joka tiputtaa nämä myös siemeniä ja siten öljyäkin tuottavat lajikkeet pois eu-tuen piiristä joka saa aikaan epätasaisen kilpailuasetelman euroopan tukipoliittisessa järjestelmässä, korostan että en missään tapauksessa ole omalla tuotannollani pyrkimässä ´pelkkään kuitutuotantoon, vaan olen jalostanut lajikkeen euroopan markkinoille, jonka kuitu- öljy- sekä biomassatuotanto on sopusuhteessa ja josta samasta kasvista voidaan ottaa kuidun lisäksi myös muitakin arvokkaita raaka-aineita talteen kuin kuitua, joka sinänsä kykenee kilpailemaan jopa joustoteräksen veto-ominaisuuksien kanssa lujuudellaan.
20. huhtikuuta H
aivan, noniin nyt tuli itsellenikin selvennystä tuohon asiaan,hyvä! Me voidaan vaikka tehdä toinenkin haastattelu, jossa luodataan syvemmälle lainsäädäntöön jne, jos tuntuu ettei saada kaikkea mahtumaan siihen samaan pakettiin.
20. huhtikuutaTimo Haara
tästä on hyvä jatkaa!
20. huhtikuuta H
kyllä
20. huhtikuutaTimo Haara
en halua leuhkia, mutta mm. 40 vuotta helsingin sanomissa töissä olleet toimittajat ovat todenneet että on hvin todennäköistä, että timo haaralla on laajin yleistieto kannabiksesta suomessa, tämä mahdollinen osaamiseni ollaan nyt ajamassa suomen rajojen ulkopuolelle jota pidän itse suomeen luotavissa olevien työpaikkojenkin vuoksi erittäin valitettavana.
20. huhtikuutaTimo Haara
10 vuotta olen tähän valmistautunut
heti kun kuulin että eu:n myötä cannabista saa kasvattaa
20. huhtikuuta H
uskon, eikä todellakaan ole lehkimista, jos itse tietää mikä on!
*leuhkimista
20. huhtikuutaTimo Haara
tuolloin aloin ottamaan mm. lehitleikkeita asiasta talteen ja valmistautumaan hankkimalla kaiken tiedon asiasta jonka kykenini hankkimaan, asiaa helpotti se, että sukuni on ollut erittäin tunnettua hampunkasvattajasukua keiteleellä, jossa kasvilla on ollut monta eri nimeä, kuten esimerkiksi kannabista on kutsuttu tuollapäin suomea nimellä ´savon palmu´ koska kasvi on kasvanut kuin puu, yhdessä kesässä.
20. huhtikuuta H
siulla on todellinen intohimo, oikeeseen asiaan. ihan hymyilyttää miten voikin olla noin "jääräpää" hyvällä tavalla, vaikka oletkin joutunut kärsimään sen takia. mutta no pain, no gain.
20. huhtikuutaTimo Haara
sukuni on saapunut keiteleelle keitele-vesistöä pitkin itse veistämillään ns. savolaismallisilla soutuveneillä, Keiteleen veneillä, jotka ovat mm. keiteleen vaakunassakin, ja joita tilkitsivät juuri nimenomaan hampusta saadulla tappuralla, sekä tekivät samasta kasvista tukkinuottien keräysköydet jotka ovat myös nähtävissä samassa keiteleen vaakunassa
20. huhtikuutaTimo Haara
kiitos!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Keitele
(tallenna tämä keskustelu esim. word-tiedostoosi)
20. huhtikuuta H
oho wau. haha, nää kaikki asiat vaan ihmisten tietoon..se että sie oot inhimmillinen, hyvällä asialla oleva ihminen, etkä todellakaan mikään huumerikollinen..hampulle ja siulle parempaa mainetta!
juu mie pistän talteen
20. huhtikuutaTimo Haara
sukuni perusti paikkakunnalle kylän, joka nimettiin nimellä ´hyödyn kylä´ ja on hyödynkylä- nimisennä paikkakunnalla vielä tänäkin päivänä, ja jossa on perinteisesti tiedetty, mikä on yhteisesti hyödyllistä ja hyväksi yhteisölle, kankaat, liinat, köydet ja tappura ovat olleet tuotettu noilla kummunkylän liinamailla, hyödyn kylällä.
20. huhtikuuta H
kuulostaa ihanalle
20. huhtikuutaTimo Haara
isoisoisäni Nestori Jääskeläinen, jokna jälkeläinen suorassa polvessa olen, asui vanhuuden viimeiset päivänsä keiteleellä sukuni kotipaikassa nimeltä viinamäki, jossa kasvatti hamppua ja keitti viinaa viereisen maaherranniemen ja muunkin kylän asukkaille, eikä kenellekään olisi tullut mieleen että asiassa voisi olla mitään huomautettavaa, Koska Nestori osasi hoitaa oman asiansa kaikkien yhteistä hyötyä ajatellen, ja viinaakin on toki aina tarvittu etenkin kun kauppaa nimeltä alko ei ole ollut vielä tuolloin edes keksitty, nämä tehtävät haluttiinkin uskoa sellaisille henkilöille, joiden tiedettiin kykenevän hoitamaan tehtävänsä siten, ettei sanomista asiassa tullut - päinvastoin, kaikki olivat olleet asiantilaan erittäin tyytyväisiä kuten mm. mummoni on minulle sukuni ssioista kertonut.
20. huhtikuutaTimo Haara
tästä voisi jo editoida pohjaa henkilökuvalle, valitan virheitä mutta tämä wylan ei ole paras mahdollinen ja ympärillä on häiriötekijöitä, kiitän suuresti jo nyt sinua aktiivisuudestasi yhteisesti hyödyllisen asian esilletuomisessa ja palaamme asiaan tuotapikaa, nyt pelloille!
20. huhtikuutaH
hmm..olisi aika hienoa saada juuri jonkinlainen kuva siun suvusta ja keiteleen meiningeistä, tällainen tieto on kiehtovaa ja saa kyllä paatuneimmankin ajattelemaan hyvällä..kun pitäähän sitä ihmisiä muistuttaa, ettei hamppu aina ole ollut laitonta ja nykyinenkin laittomuus ei johdu sen haitoista yhteiskunnalle, vaan ihan muista asioista.
20. huhtikuutaH
laitoit miulle viestin, mutta ei näy mitään, tuli vain tyhjä viesti?
20. huhtikuutaTimo Haara
kannabiksen epämääräisin perustein toteutetun kieltolain perusteet ovat ennenkaikkea poliittiset ja pohjaavat taloudellisten intressien vaalimiseen, kasvi on ollut liian vakavasti otetava kilpailija 60 - 70 -luvuilla markkinoille tulleille maaöljypohjaisille tuotteille, on hyvä muistaa, että suomi ei ole koskaan edes saanutkaan ns. ´täydellistä´kieltolakia hampun kasvatukselle ja tuottamiselle, YK:n huumausaineyleissopimuksen kieltotekstissä on kielletty ainoastaan kokonaan ns. intianhampun kasvattaminen, ei esim. ruderaliksen tai sativan, sekä huumausainekontrollin alaisuuteen kontrolloitavien aineiden luetteloon on saatu ainoastaan kasvin kukintolatva, sen hyödyntäminen sekä eriksen kasvista ekstraktoidut ja konsentroidut THC-valmisteet.
20. huhtikuutaTimo Haara
hmm tämä pätkii
20. huhtikuutaH
vähän juu, ensimmäinen viesti tuli tyhjänä, missä oli jostain editoinnista kyse.
20. huhtikuutaTimo Haara
tämä on juuri turhauttava, viestejäni jotka ovat aihetta käsitelleet, ovat hävinneet jo vuosien ajan, kuten esim. suomi24:n keskustelut ja yhteydenotot alan aktivistien ja tiedottajien kanssa käydyt kirjeenvaihdotkin, joka tekee yrittämisen erittäin turhauttavaksi kun ongelma toistuu ja kestää vuosikausia, asian syitä en käy spekuloimaan mutta moni on esittänyt, että kysymys olisi nk. internet-suodatuksesta johon asiaan en itse ota kantaa koska en jaksa aiheesta alkaa julkisesti kiistelemään koska esim. itselläni on niin paljon kannabista kasvatettavana.
20. huhtikuutaTimo Haara
+a
20. huhtikuutaTimo Haara
niin on näköjään tekstistä osa jo hävinnyt
20. huhtikuutaH
onko ihan kauhea ajatus, vaihtaa puh. numeroita? me voidaan kyllä käydä asioita täältä käsin läpi, mutta jos tulee sellaista esille mitä en esimerkiksi tekstin kautta ymmärrä, niin voin vaikka pirauttaa siulle. Uskon että parempi että asiat tulee "oikein" esille, haluan nimenomaan että siitä tulee sellainen, että kuka tahansa ymmärtää ne pointit ja on sen luettuaan "siun puolella". En halua väärinymmärtämisen takia luoda väärää kuvaa siusta. En usko että saan ihan tämän illan aikana kaikkea kasaan, huomaan että siusta saa irti varmasti aika paljon tiukkaa asiaa (haluan myös tietää kuka se Timppa siellä on, millainen mies kyseessä, koska se jos mikä kiinnostaa, ei pelkästään se että tiedät enemmän aiheesta kannabis, kuin varmaan koko hamppuforum yhteensä moninkerroin ). Voisi ottaa tavoitteeksi että esimerkiksi sunnuntaihin mennessä tämä olisi valmis. Voitaisiin rauhassa käydä asioita läpi siihen mennessä, jotta saisi mahdollisimman "valmiin" haastattelun, eikä sellaista puolivillaisesti äkkiseltään kiireessä toteutettua.
20. huhtikuutaH
no ei se mitään jos niitä häviää, tehdään itse haastattelu sähköpostin kautta ja mie sitten täällä kysyn siulta jos tarviin selvennystä ja soitan siulle jos tarvii lisää selvennystä? miltä kuulostaa?
Ja siun pitää saada vaan paljon ihmisiä siun taakse, ei yhden ihmisen ääni kuulu, tai jos kuuluukin, niin siihen menee niin valtavasti energiaa että saa asiansa edes esille, ettei sitä yksinkertaisesti jaksa pitää esillä itse ikuisuuksiin. Sie tarviit oman armeijan No ei vais!
20. huhtikuutaTimo Haara
toki käy, oma, jo 90-luvulta käytössä ollut numeroni josta minut parhaiten tavoittaa, tätä suomen numeroa tosin pidän hyvin rajatusti tällä hetkellä päällä koska virosta suomeen soittaminen ja puheluiden vastaanottaminen maksaa taloudelleni liikaa tällä hetkellä, puhelun vastaanottaminen viroon maksaa saunalahdella n. 1,80 e / minuutti mutta tallenna tuo numero, se on henkilökohtainen numeroni josta minut parhaiten tavoittaa.
xxxx xxx xxx
Ei lannistuta ´huonosta yhteydestä´ , on vain muistettava, että tekstit kannattaa taltioida ja siirtää talteen yleensä aina, kun kanssani keskustelee ja etenkin jos aiheet koskevat ns. poliittisesti arkoja aiheita, näin olen vuosien myötä itse huomannut kuten ovat myös tehneet monet tuttuni.
20. huhtikuutaTimo Haara
Olet oikeassa ja samoin olen itsekin asiaa ajatellut! Yhtenä rintamana paremman huomisen ja ympäristöystävällisempien työpaikkojen luomisen puolesta!
20. huhtikuutaTimo Haara
tämä keskustelu piristää päivääni entisestään huomattavasti, kiitos suuresti sinulle siitä asiasta!
20. huhtikuutaH
Ok, kiitos. Miun on saunalahti myös. Juu ja kiitos tuosta tallennusvinkistä, pistän kaiken talteen niin ei harmita jälkeenpäin...vähemmästäkin tulee vainhoharhaiseksi, en edes itse tiedä nykyisin, että mihin kannatta uskoa..tai no, itseen tietty, mut valtion asioissa...en todellakaan osaa sanoa, saati poliisien asioista...kuinka paljon meiltä salataan asioita ja millaiset suunnitelmat siellä on, ihmisten selän takana laaditut..no, spekuloinnit sikseen, ei lannistuta!
20. huhtikuutaTimo Haara
vainoharhaisuuskuvitelmat ainakin omalta osaltani varisivat huomattavasti vähemmäksi, kun hamppuun liittyvien tutkintojeni ohessa tuli ilmi, että mm. lähes kaikki puheluni on tallennettu ja nauhoitettu jo vuosien ajan,
KRP on vuotanut tiedon, että Haaraan liittyvistä tutkinnoista haluttaisiin eroon, koska heidän arviolta laskemansa mukaan seurantaan ja puhelunauhoitteisiin sekä mm. näiden internet-tekstien seuraamiseen oli jo 1,5 vuotta sitten saatu kulutettua yhteiskunnan varoja yli miljoonan euron edestä kun samaan aikaan poliisin laskelmien mukaan potentiaalisen syöpälääkekasvini teoreettinen arvo on pelkästään tuon nelosen uutisissa olleen 1,7 hehetaarin osalta ollut arviolta 82,3 miljoonaa euroa ja jonka tuotanto on laillista liiketoimintaan tähtäävää työtä tällä hetkellä myös eu:n alusmaassa nimeltä suomi.
Vainoharhaisuuskuvitelmat karisevat kun kuuntelee poliisin toimesta omaa ääntään puhelinnauhoitteelta, jossa lähinnä kysytään, toisinko kaupalta tullessani ´ vihreää bonusta´ kaverillen, tämähän oli syyttäjän vahvin näyttö epäillyssä huumausainerikoksessa jossa olen myöntänyt paikkansapitävän 200 euron ns. ´laittoman hyödyn´vaikka samaan aikaan minulla olisi ollut mahdollisuus hyödyntää niin halutessani kasvia useiden miljoonien edestä
20. huhtikuutaTimo Haara
nyt pelloille, hyvällä mielellä!
laiton hyöty koostuu 68-vuotiaan tuttavani työpalkoista, josta vastineena hän oli kääntänyt sätkiä omine lupineen pelloistani, joka puolestaan ei tee omasta kasvatustarkoituksesta yhtään sen laittomampaa kuin mitä se muutenkaan olisi, siis tuotantoni on nimenomaan laillista liiketoimintaan tähtäävää työtä ja kannustettua ja sallittua euroopan unionin alueella, niin eestissä kuin myös suomessa.
20. huhtikuutaTimo Haara
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=3383&pictureid=67443
Offipalsta.COM - Urbancityboy:n albumi: Osmo ja sadonkorjuu, kannabiksen kasvatusta Suomessa ja Viro
forums.offipalsta.com
Jaa
20. huhtikuutaH
no, ainakin siun ääni kuulostaa kivalle Nauti peltohommistasi mie lähteelle nyt ->
21. huhtikuuta H
Heissan, pistin postia siulle aamusella
21. huhtikuutaTimo Haara
Hei ja kiitos yhteydenotostasi!
Käyn katsomassa Gmailini, tänne on tosiaan tullut ainoastaan saapumisilmoituksesi asiasta tähän FB:hen. Nettiyhteyttä ei välillä ole ja taimitus sekä pelto- ym. muut käytännön työt vievät aikaa mutta katson postin mielelläni läpi ja heti kun ehdin vastaan siihen sitten kun pystyn viljeystöiltä rauhassa keskittymään, toivon että jo tänään. Tänään on vielä taimitettava muutamia satoja kasveja mm. virvoitusjuomatehtaan kokeiluerää sekä euroopan alati laajeneville markkinoille sertifikoitavan kuidun, öljyn, sekä biomassan / lääkkeen raaka-ainerkasvilajikkeen tuotantoa varten.
Keskustelu kanssasi, sekä aiheen mahdollinen mahdollisimman julkinen käsittely asian parhaimman mahdollisen lopputuloksen saavuttamiseksi virkistää päivääni suuresti ja pidän siitä, tämän kaiken tuen ja kannustuksen avulla jonka yhteisesti hyödyllisen asian edistämisen eteen saan, jaksan tehdä töitäni vielä entistäkin paremmin!
Jatkakaamme!
Luen kysymykset rauhassa ja laadin niihin mahdollisimman selkokieliset vastaukset, on valitettavaa että mm. lakitekstillinen kieli sekä EU:n maatalouspoliittinen termistö on hyvin kaukana yksinkertaisesta selkokielestä, sinänsä joskus tämänkin tyyppistä termistöä tarvitaan mikäli esim esimerkiksi pohjoisten maiden joukosta on todella aikomus nousta suuren mittakaavan edelläkävijöitä luonnonmukaisemman ja ympäristöystävällisemmän tuotannon puolestapuhujina ja teollisen mittakaavan toiminnan toteuttajina lunastamaan luvattuja ilmastovelvoitteita ja tuottamaan tuotteita luonnon kannalta paremmilla ehdoilla.
Ystävällisin terveisin
Timo
21. huhtikuutaH
Käytä ihan rauhassa aikaa niin kauan kuin tarvitset. Ymmärrän kiireesi, eikä tämä asia ole päivän päälle. Tehdään hyvin. Ja tuki ja kannustus ja lämmin energia täältä ainakin on hyvin vahvaa, vaikka vasta nyt otinkin yhteyttä. Piti ottaa jo viime vuonna, mutta aina se jäi kun "ei uskaltanut", koska olet julkisuuden henkilö. Mutta yhteistä asiaa pitää edistää, kaikin mahdollisin hyvin keinoin. Ja miulla oikeesti ihan sydämessä tuntuu se miten siuta on kohdeltu, niin väärin..
Mutta, yhdessä ja erikseen, tehdään tätä työtä kaikkien hyväksi, jokainen tavallaan.
22. huhtikuutaH
Mitä olit mieltä kysymyskimarasta? yritin saada siitä sellaista, että nimenomaan mitään ei jäisi epäselväksi, koko juttu aukeaisi siten kaikille ketkä eivät asiasta mitään tiedä..
22. huhtikuutaH
Onko sielläkin auringonpaiste hellinyt peltohommissa?
23. huhtikuutaTimo Haara
Jep, nmimenomaan olen ollut juuri pellolla ja istutusten parissa - nettiyhteys toimii hieman huonosti välillä ja toivon, että vastaukseni tulisi mahdollisimman hyvin sinnepäin!
-alan kirjoittamaan-
23. huhtikuutaTimo Haara
todella huonosti toimii tämä netti, nappaan näitä etteivät häviäisi
hm nyt viesti liian pitkä, gmailiin ei ole luottamista, on hävittänyt minulta paljon tekstiä
24. huhtikuutaH
Kokeile vaikka muutamassa eri osassa gmailin kautta? miulla on hotmailkin kyllä, jos haluat kokeilla sitä kautta
27. huhtikuutaH
Mitens etenee projekti? Hoputtaa en halua, mutta olis tosi hienoa saada haastattelu julki ennen marsseja. Nyt alkaneet ihmiset kyselee siusta ja omasta blogistanikin huomasin että aika moni googlettanu siun nimeä tässä menneen viikon aikana, että kiinnostusta ainakin on. Ja kaikki mitä siulle itselle tulee mieleen mitä haluat sanoa, niin lisää ihmeessä kaikki vaan niiden vastausten lomaan.
Mukavaa aurinkoista pelto(?)päivää
noin tunti sittenH
heej siusta ei oo kuulunut, tuliko liikaa läksyjä peltohommien lisäks vaiko innostuksen lopahdus? Ei se mitään jos siulla on kiirettä, ajattelin vaan kysellä että missä mennään. Hyvää settiä radikaalimarssin videossa, asiallista.
12 minuuttia sittenTimo Haara
yksinkertaisesti kiirettä, työllistää myös liikaa tuon suomen laittoman tuomion toteutuksen selvittely
tämä olisi nyt parasta kylvövalmisteluaikaa täällä virossa
vastaan kyllä, mutta asioita on pakko laittaa tärkeysjärjestykseen, kannabistuotanto ja nopeat päivittäisuutiset menevät tähän aikatauluun tällä hetkellä
ja on turhuttanut kun kone (kuin kone) i toimi kunnolla, vikuroi todella pahasti
selvitän teleeuroopan(???) siemensaantitilannetta ja kylvöt pitäisi saada viikon sisään nyt tehdyksi, asioissa on monenlaisia kommelluksia, tuotantohan on hyvin herkkä kärsimään, esim silti vaikka kaikki muu menisi nappiin voi tulla kuiva kesä ja sato menee pieleen
maatalous on yllättävän monimutkaista ja herkkää monille ongelmille, etenkin tämän kasvin kanssa jossa on vielä muita yllätystekijöitä
vankilaanpassituskehoitus on saapunut suomessa kotiosoitteeseeni
ja en todellakaan jouda nyt vankilaan koska kuka korjaa sadon täällä virossa sitten
viimeksi ennen kuin KO keskeytti (turhaan?) tuomion täytäntöönpanon, minulle tuli (ennen sitä) paperi jossa todettiin että tuomion lykkäykselle ei ole perustetta kun vetosin viljelyyyn toisessa eu-maassa, kuulemma voin hoitaa viron sadonkorjuuseen liittyvät asiat suomen vankilasta käsin
tämä suomen toiminta ja virnaomaisten ylimielisyys sekä lakia noudattamattomuus on mennyt totaalisesti liian pitkälle
eikä ihminen kuin ihminen pitkään voi tällä tavalla elää, stressihiiristä on jo riittävät tutkimukset olemassa.
Timo Haara
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2342&pictureid=43540
Offipalsta.COM - Urbancityboy:n albumi: Rosa Parks - Kuva
forums.offipalsta.com
7 minuuttia sitten xx
Siis mikä toi sivu oli?
4 minuuttia sittenTimo Haara
3 minuuttia sitten xx
Mä jo pelästyin nopeana ja vainoharhaisena ihmisenä että poliisi on linjoilla ja kaapannut meidän keskustelun joka näkyy suorana tuolla sitten
noin minuutti sittenTimo Haara
ainoa paikka jossa keskustelua tai kommenttejani asiaan ei ole vielä milloinkaan sensuroitu, tosin trollaavat luiskaotsat ovat saanet vähentämään kirjoittelua ko. forumille jossa kannabisasiani ensimmäisenä jätettiin poistamatta ja sensuroimatta. Joskus kuvahaulla googlesta esim. hakusanalla ´ucb hamppu´ voi löytyä hauskojakin yksityiskohtia ko. saagasta, jolle etenkin suomen viranomaisten laittomien toimien vuoksi ei näytä tulevan loppua. Kyllä se on melko kallis lysti näitäkin nettikeskusteluja poliisin puolelta seurata, osahan on jo ollutkin mm. oikeudessa virallisena todisteena käytettävänä ja jopa syyttäjän puolelta.
miljoona oli mennyt jo suunnilleen 2 vuotta sitten, KRP vuosi tiedon.
Helppo ja mukava notebad, eikö vain? ja poliisi seuraa näitä koko ajan verorahoilla.
diggaan, tulin taas hyvälle tuulelle kun kommenttisi ovat niin järkeviä ja sain tuonne hieman päänvaivaa, hamppua joka niemeen ja notkelmaan, yhteiseksi hyödyksi!
46 minuuttia sitten XX
Niin se on, kgb valvoo:) Uskomatonta että viitsivät moisia summia ja aikaa käyttää maanviljelijän kyttäämiseen- ja sitten vielä puhutaan resurssipulasta. Kumpa ihmiset ymmärtäis- minkä määrän verorahoja tähänkin lapselliseen operaatioon käytetään. En mä silti tiedä muuttuisko mikään vaikka sen ymmärtäisivätkin.- ei täällä osaa ihmiset edes hanttiin laittaa. Kaikkeen alistutaan mitä viranomaiset ikinä keksivät käskeä ja päättää. Ei tälle maalle tiedä enää pitäiskö itkeä vai nauraa. Meno on kuin venäjällä tai kiinassa, suomessa vaan maanviljelijät on se valtiollinen uhka.
39 minuuttia sitten XX
Kyllä- joka niemeen ja notkelmaan! Täällä kin kun on toi ydinvoimala niin olis hyväksi vastapainoksi- tiedä vaikka tuo kunnan omistama saaristokin olis pian väärällään hamppua- olen sitä vähän jännittänyt tässä. Siellä on lääniä kyllä- käärmeitä vaan siellä on perskuleesti että pitänee lähettää kumisaappaita lahjoituksena paikalliselle laitokselle kun lähtevät kitkentähommiin- jos on vaikka rahastot huvennut tämänkin keskustelun seuraamiseen.
:-D ! |