Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Käyttäjän "Urbancityboy" profiili > Albumit > Mökki Haaparannasta
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Kuva 2 / 4 Mökki Haaparannasta
109

Mites teidän talkoot on menny? Olen tunteella mukana :):)
11:31Minä

joskohan ehtisi hetken huokaista

:-):-)

käsipelissä etenee projekti

kasvit lyhteisiin ja kuivumaan, sitten sama homma virossa, tosin 6ha siellä korjattavaa

nyt on tärkeä jalostuskausi meneillään

täällä tämä kasvi kasvaa lunnon muiden kasvien seassa harvakseltaanm vähän kuin marjoja poimisi

toissapäivänä olin viitasaaran abcllä ns. kukkalastissa

rekkakuskeja nauratti
11:33K

No siellä on sitten nostalgiset meiningit!
11:33Minä

vihreä jeeppi on paloaseman edessä sivuikkunat lyhteitä täynnä

todellakin

this is the keitele

aina takuuvarma erikoinen meno päällä

11:34K

Voi kun olis voinu olla mukana!
11:34Minä

oletkos tutustunut mm. kuinka asun täällä, tiesithän että asun nyt tässä vanhalla paloasemalla

laitan kohta kuvia jos haluat

kumpa voitsit olla mukana!

siis kuNpa

milloinkas on seuraavat pidemmät vapaat, jos voin udella?

temppuaa tämä kone
11:36K

Laita vaan kuvia! Lähden tänään Tukholmaan,no katotaan kun jää vähä aikaa niin ois tosi kiva tavata.
11:37Minä

no sanopa älä muuta, kun hamppuimperiumini nousee lähiaikoina tarpeeksi laajaksi niin alan pommittamaan sinua firman siisteyspäälliköksi

tuosta yläkerrasta haluaisin toimiston, odotas

laitan linkin josko muistat ko. rakennuksen

http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=1151&pictureid=39252
11:39K

No anna tulla! Mä voisinkin jo jättää nämä 450 alaista ja keskittyä vaan pienempiin projekteihin!
11:40Minä

entinen tuhkasen toimisto käytössä josta tätä kirjoitan

75 m2 olisi pienempi projekti

siis tuo yläkerran toimisto

aion todellakin suurtuotantoon ja mm. euroopan markkinoille

tämä pätkii

oikeasti jos tosiaan onnistun työllistymisaikomuksissani kuten näyttää, niin jos vain niin haluat niin olet kyllä buukattu jo firmaan!

olen laskeskellut kannattavuuksia

, esim

hampun siemen elintarvikekäyttöön maksaa 2- 10 e /kg, vähittäismyyntihinta on suunnilleen tuo about 7-10e/kg

eli jos esim. tuottajahinta olisi vaikka alimman mukaan 2e/kg niin - -
11:44K

Voi miten kiva koti! ok,pidetään mielessä,paitsi että en itse ole noin julkisuus/menestys hakuinen. Sä se jaksat vaan painaa! Tosin olenhan mä itsekin jokseenkin menestynyt ja meinaan pärjätä jatkossakin. Ei sitä tiedä vaikka pomottasit mua joku päivä!
11:44Minä

siementuoton ollessa keskimäärin 1000kg/ha pääsee jo laskemaan tuottajahintoja

tahtoisin pomottaa, olet kiva pomotettava kun yksinkertaisesti vaan olet niin kiva!

11:45K

No äläpäs sano! Olin vielä pikku tyttö kun viimeks nähtiin
11:46Minä

siisteyspäällikkö, mikä olisi oikea termi niin kun starttaan maybe keväällä alan jo miettiä bioenergiatuille sopivaa käyttöä, henkilöstön palkkaaminen on yksi pakollinen mitetittävä

siis mietittävä

minustakin on jo tullut iso poika, olinhan tuolloin peräti parikymppinen kun keiteleellä tavattiin ensi kerran
11:48Minä

olen miettinyt, että mitenkähän meillä taas juttua riittäisikään jos nyt olisit tuossa vieressä paloaseman sohvalla, minäpä tietäisin mitä tehtäisiin juuri nyt
11:50Minä

kumpparit jalkaan ja ensin leppäselän vuorille sisun ja ukon kanssa ja sitten voisi vaikka marjanpoimintaan verrattaavaa toimintaa olla iltaan asti

täällä on ruska alkamassa
11:50K

No sepäs jääkin arvailun varaan! Älä kerro,varmaan lähettäs kiipeemään taas jonnekin lahoon palovalvonta torniin!
11:51Minä

raivasin vuorilta polkuja kuntoon jo, siellä on nykyään hirsilaavu vuoren päällä

pahuksen torni lahosi lopullisesti ja keikahti nurin

onneksi me emme vielä ole tehneet samoin

sinne pitäisi toteuttaa sama hanke kuin kemijärvellä isäntä on tehnyt

olen tätä paljon miettinyt:

kemijärvellä isäntä laittoi atlantan olympiamatkaan varatut rahat vanhaan valmetin valmistamaan palovartijantorniin
11:53K

Ai on! Mun on pakko päästä käymään siellä katsastamassa paikat! Keitele oli kuitenkin munkin koti joskus! Mitä Kemijärven isäntä on tehnyt?
11:53Minä

joka pystytettiin maisemapaikalle

siellä on huipulla lahtileike asiasta, kemijärven sanomat

Tykkää!
11:54Minä

samoin!
11:55Minä

vuorelta näkee silti ihan hyvin vaikka ei vielä ole valmetin rautatornia, noista oli lehtijuttu myös siitä, että valtio myyy niitä torneja rautaromuksi, laskin että 2 hehtaarin teollisuussiemenen tuotolla ro

siis 2ha tuotolla rahoittaisi muutaman tonnin maksavan tornin ja sen pystytyksen

olen tätäkin jo pitkään miettinyt,aion toteuttaa jos vähänkin menee asiat niinkuin pitää mennä

sittenhän on tämä kemijärven mökkihankkeeni, haluatko kuulla, kysyisin mielipidettä olenko suurudenhullu asiassa

eli case lapin mökkihanke pähkinänkuoressa:
11:59Minä

ostan maanomistajalta 100 x 100 metriä maata jostakin paikallisen vesistön rannalta, ei luulisi olevan kallis kun on ollut paperiteollisuutta paikkakunnalla, tontin hinta on tonnin

sitten on esim näitä, http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2117&pictureid=39313
12:01Minä

roijaa ruotsista haaparannan kautta vaihtolavalla tms. kuorkin päällä tuon raadon siihen tontille, oikoo enimpiä ja alkaa vaan korskeasti asustelemaan, mitä mieltä?

on jo kaminakin hommatu, se on oikeasti hieno ja uusi

ujutan sinua kyllä jo henkilökuntaani, esim nyt mielipiteesi on tärkeä
12:02K

No pienen ihmisen mielipide on että sähän olet aina ollu ns.laajakatseinen ja yrittäväinen ihminen! Ei kun annat mennä vaan! Mä katon nyt ton linkin!
12:03Minä

vähän on kuisti venähtänyt

ei luulisi olevan kallis, tonnilla kun lähtisi ja kuljetukseen laittaisi viisisataa niin talo lapissa kahteen ja puoleen tonniin

paskahuusi ja kantovesi olisi just kohdillaan, ei tarvitse kylppärin olla marmoria
12:07Minä

hyvä sijanti keskellä lappia, helppo operoida joka suuntaan, siellä on lähistöllä mm. TE-keskuksen johtaja kannattamassa hankettani, lapissa on yöttömän yöt ja minulla on oikeanlainen kasvi niihin kasvuolosuhteisiin, olisi helppo tarkastella plantaaseja tukikohdasta käsin (entinen leirintäalueen paskaksi revitty mökki, käytetään ilmaisua "tukikohta"

12:08K

No kuisti on venähtänyt,mutta jos ottaa huomioon kaikki luetellut hyvät puolet kannattaa varmasti!
12:10Minä

kyllä, kuten esim. yöttömät yöt, kasvihuoneisiin ei ole vielä linkkiä kuviin mutta ne ovat siellä jo sopimusneuvotteluissa tulossa, lähialueella useita suuria ammattimaisia kasvihuoneita jotka otettavissa käyttöön mm. siementuotantoa varten
12:11Minä

oikein todella hyvät hampun siemenet saattavat maksaa euronkin kappale, olen tutkinut asiaa ja voin jo olemassaolevan lainsäädännnön mukaisesti myydä mm. hampun siementä laillisesti ammattitoimintana

otan esimerkin kannattavuuksista jälleen:
12:12K

ok!
12:13Minä

siis koska haluan sinut oikeasti firmalle töihin jos vain onnistun hankkeessani ja uskon onnistuvani koska keiteleen kuntakin tukee ponnistelujani hampun kasvattamisen edistämiseksi

eli suomessa oli jo hampun siemeniä netissä myyvä kaupparekisteriin rekisteröitynyt yritys

kaksi hankilöä, toimitusjohtaja on nykyään tuttuni aiheen parista

eli speksiä aiheesta tulossa

henkilöstö 2

bruttoliikevaihto 25 000 e / kk

!
12:16Minä

huom, minusta aika hyvin, firma toimi autotallista käsin ja yli 25 donaa kuussa, saati sitten kun todella lähdetään euroopan ja muun maailman markkinoille suursäkeissä, tuhansia kiloja laatusiementä on kuitenkin hyvin helposti tuotettavissa

heidän liikevaihtosuunnitelmansa ylittyivät yli satakertaisesti, itse olen pyrkinyt myös tekemään varovaiset laskelmat
12:17K

Ei paha! Voin harkita heti kun tulot on varmat. Mä pelaan aina varman päälle
12:18Minä

juuri näin pitääkin toimia, oikein ajateltu

sinun pitäisi päästä tutustumaan tähän asiaan, meidän on pidettävä palaveri kun ehdimme, 2 vuoden sisään aion työllistää useita henkilöitä täällä keiteleellä esim

tässä kun on semmoinenkin pointti
12:20K

No katotaan mihin tilanne kehittyy! Bisnes on bisnestä ja kaverit on kavereita!
12:20Minä

että mepä onkin aina tultu erittäin hyvin toimeen, niin yhteinen työ olisi helppoa
12:21Minä

jepa, tuolla on muuten lisääkin hauskoja kuvia, kuten esim. nimipäivänäni syttynyt hauska kokko, kuvan taustalla palaa suomen kauppa- ja taollisuusministeriö

wipe the tableodotas laitan linkin

http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=1136
12:22K

Eikun kalenterit auki ja palaveri aika kirjoihin!
12:22Minä

ohan se varma!
12:24Minä
109

Mites teidän talkoot on menny? Olen tunteella mukana :):)
11:31Minä

joskohan ehtisi hetken huokaista

käsipelissä etenee projekti

kasvit lyhteisiin ja kuivumaan, sitten sama homma virossa, tosin 6ha siellä korjattavaa

nyt on tärkeä jalostuskausi meneillään

täällä tämä kasvi kasvaa lunnon muiden kasvien seassa harvakseltaanm vähän kuin marjoja poimisi

toissapäivänä olin viitasaaran abcllä ns. kukkalastissa

rekkakuskeja nauratti
11:33K

No siellä on sitten nostalgiset meiningit!
11:33Minä

vihreä jeeppi on paloaseman edessä sivuikkunat lyhteitä täynnä

todellakin

this is the keitele

aina takuuvarma erikoinen meno päällä

11:34K

Voi kun olis voinu olla mukana!
11:34Minä

oletkos tutustunut mm. kuinka asun täällä, tiesithän että asun nyt tässä vanhalla paloasemalla

laitan kohta kuvia jos haluat

kumpa voitsit olla mukana!

siis kuNpa

milloinkas on seuraavat pidemmät vapaat, jos voin udella?

temppuaa tämä kone
11:36K

Laita vaan kuvia! Lähden tänään Tukholmaan,no katotaan kun jää vähä aikaa niin ois tosi kiva tavata.
11:37Minä

no sanopa älä muuta, kun hamppuimperiumini nousee lähiaikoina tarpeeksi laajaksi niin alan pommittamaan sinua firman siisteyspäälliköksi

tuosta yläkerrasta haluaisin toimiston, odotas

laitan linkin josko muistat ko. rakennuksen

http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=1151&pictureid=39252
11:39K

No anna tulla! Mä voisinkin jo jättää nämä 450 alaista ja keskittyä vaan pienempiin projekteihin!
11:40Minä

entinen tuhkasen toimisto käytössä josta tätä kirjoitan

75 m2 olisi pienempi projekti

siis tuo yläkerran toimisto

aion todellakin suurtuotantoon ja mm. euroopan markkinoille

tämä pätkii

oikeasti jos tosiaan onnistun työllistymisaikomuksissani kuten näyttää, niin jos vain niin haluat niin olet kyllä buukattu jo firmaan!

olen laskeskellut kannattavuuksia

, esim

hampun siemen elintarvikekäyttöön maksaa 2- 10 e /kg, vähittäismyyntihinta on suunnilleen tuo about 7-10e/kg

eli jos esim. tuottajahinta olisi vaikka alimman mukaan 2e/kg niin - -
11:44K

Voi miten kiva koti! ok,pidetään mielessä,paitsi että en itse ole noin julkisuus/menestys hakuinen. Sä se jaksat vaan painaa! Tosin olenhan mä itsekin jokseenkin menestynyt ja meinaan pärjätä jatkossakin. Ei sitä tiedä vaikka pomottasit mua joku päivä!
11:44Minä

siementuoton ollessa keskimäärin 1000kg/ha pääsee jo laskemaan tuottajahintoja

tahtoisin pomottaa, olet kiva pomotettava kun yksinkertaisesti vaan olet niin kiva!

11:45K

No äläpäs sano! Olin vielä pikku tyttö kun viimeks nähtiin
11:46Minä

siisteyspäällikkö, mikä olisi oikea termi niin kun starttaan maybe keväällä alan jo miettiä bioenergiatuille sopivaa käyttöä, henkilöstön palkkaaminen on yksi pakollinen mitetittävä

siis mietittävä

minustakin on jo tullut iso poika, olinhan tuolloin peräti parikymppinen kun keiteleellä tavattiin ensi kerran
11:48Minä

olen miettinyt, että mitenkähän meillä taas juttua riittäisikään jos nyt olisit tuossa vieressä paloaseman sohvalla, minäpä tietäisin mitä tehtäisiin juuri nyt
11:50Minä

kumpparit jalkaan ja ensin leppäselän vuorille sisun ja ukon kanssa ja sitten voisi vaikka marjanpoimintaan verrattaavaa toimintaa olla iltaan asti

täällä on ruska alkamassa
11:50K

No sepäs jääkin arvailun varaan! Älä kerro,varmaan lähettäs kiipeemään taas jonnekin lahoon palovalvonta torniin!
11:51Minä

raivasin vuorilta polkuja kuntoon jo, siellä on nykyään hirsilaavu vuoren päällä

pahuksen torni lahosi lopullisesti ja keikahti nurin

onneksi me emme vielä ole tehneet samoin

sinne pitäisi toteuttaa sama hanke kuin kemijärvellä isäntä on tehnyt

olen tätä paljon miettinyt:

kemijärvellä isäntä laittoi atlantan olympiamatkaan varatut rahat vanhaan valmetin valmistamaan palovartijantorniin

Ai on! Mun on pakko päästä käymään siellä katsastamassa paikat! Keitele oli kuitenkin munkin koti joskus! Mitä Kemijärven isäntä on tehnyt?
11:53Minä

joka pystytettiin maisemapaikalle

siellä on huipulla lahtileike asiasta, kemijärven sanomat

Tykkää!
11:54Minä

samoin!
11:55Minä

vuorelta näkee silti ihan hyvin vaikka ei vielä ole valmetin rautatornia, noista oli lehtijuttu myös siitä, että valtio myyy niitä torneja rautaromuksi, laskin että 2 hehtaarin teollisuussiemenen tuotolla ro

siis 2ha tuotolla rahoittaisi muutaman tonnin maksavan tornin ja sen pystytyksen

olen tätäkin jo pitkään miettinyt,aion toteuttaa jos vähänkin menee asiat niinkuin pitää mennä

sittenhän on tämä kemijärven mökkihankkeeni, haluatko kuulla, kysyisin mielipidettä olenko suurudenhullu asiassa

eli case lapin mökkihanke pähkinänkuoressa:
11:59Minä

ostan maanomistajalta 100 x 100 metriä maata jostakin paikallisen vesistön rannalta, ei luulisi olevan kallis kun on ollut paperiteollisuutta paikkakunnalla, tontin hinta on tonnin

sitten on esim näitä, http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2117&pictureid=39313
12:01Minä

roijaa ruotsista haaparannan kautta vaihtolavalla tms. kuorkin päällä tuon raadon siihen tontille, oikoo enimpiä ja alkaa vaan korskeasti asustelemaan, mitä mieltä?

on jo kaminakin hommatu, se on oikeasti hieno ja uusi

ujutan sinua kyllä jo henkilökuntaani, esim nyt mielipiteesi on tärkeä
12:02K

No pienen ihmisen mielipide on että sähän olet aina ollu ns.laajakatseinen ja yrittäväinen ihminen! Ei kun annat mennä vaan! Mä katon nyt ton linkin!
12:03Minä

vähän on kuisti venähtänyt

ei luulisi olevan kallis, tonnilla kun lähtisi ja kuljetukseen laittaisi viisisataa niin talo lapissa kahteen ja puoleen tonniin

paskahuusi ja kantovesi olisi just kohdillaan, ei tarvitse kylppärin olla marmoria
12:07Minä

hyvä sijanti keskellä lappia, helppo operoida joka suuntaan, siellä on lähistöllä mm. TE-keskuksen johtaja kannattamassa hankettani, lapissa on yöttömän yöt ja minulla on oikeanlainen kasvi niihin kasvuolosuhteisiin, olisi helppo tarkastella plantaaseja tukikohdasta käsin (entinen leirintäalueen paskaksi revitty mökki, käytetään ilmaisua "tukikohta"

12:08K

No kuisti on venähtänyt,mutta jos ottaa huomioon kaikki luetellut hyvät puolet kannattaa varmasti!
12:10Minä

kyllä, kuten esim. yöttömät yöt, kasvihuoneisiin ei ole vielä linkkiä kuviin mutta ne ovat siellä jo sopimusneuvotteluissa tulossa, lähialueella useita suuria ammattimaisia kasvihuoneita jotka otettavissa käyttöön mm. siementuotantoa varten
12:11Minä

oikein todella hyvät hampun siemenet saattavat maksaa euronkin kappale, olen tutkinut asiaa ja voin jo olemassaolevan lainsäädännnön mukaisesti myydä mm. hampun siementä laillisesti ammattitoimintana

otan esimerkin kannattavuuksista jälleen:
12:12K

ok!
12:13Minä

siis koska haluan sinut oikeasti firmalle töihin jos vain onnistun hankkeessani ja uskon onnistuvani koska keiteleen kuntakin tukee ponnistelujani hampun kasvattamisen edistämiseksi

eli suomessa oli jo hampun siemeniä netissä myyvä kaupparekisteriin rekisteröitynyt yritys

kaksi hankilöä, toimitusjohtaja on nykyään tuttuni aiheen parista

eli speksiä aiheesta tulossa

henkilöstö 2

bruttoliikevaihto 25 000 e / kk

!
12:16Minä

huom, minusta aika hyvin, firma toimi autotallista käsin ja yli 25 donaa kuussa, saati sitten kun todella lähdetään euroopan ja muun maailman markkinoille suursäkeissä, tuhansia kiloja laatusiementä on kuitenkin hyvin helposti tuotettavissa

heidän liikevaihtosuunnitelmansa ylittyivät yli satakertaisesti, itse olen pyrkinyt myös tekemään varovaiset laskelmat
12:17K

Ei paha! Voin harkita heti kun tulot on varmat. Mä pelaan aina varman päälle
12:18Minä

juuri näin pitääkin toimia, oikein ajateltu

sinun pitäisi päästä tutustumaan tähän asiaan, meidän on pidettävä palaveri kun ehdimme, 2 vuoden sisään aion työllistää useita henkilöitä täällä keiteleellä esim

tässä kun on semmoinenkin pointti
12:20K

No katotaan mihin tilanne kehittyy! Bisnes on bisnestä ja kaverit on kavereita!
12:20Minä

että mepä onkin aina tultu erittäin hyvin toimeen, niin yhteinen työ olisi helppoa
12:21Minä

jepa, tuolla on muuten lisääkin hauskoja kuvia, kuten esim. nimipäivänäni syttynyt hauska kokko, kuvan taustalla palaa suomen kauppa- ja taollisuusministeriö

wipe the tableodotas laitan linkin

http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=1136
12:22K

Eikun kalenterit auki ja palaveri aika kirjoihin!
12:22Minä

ohan se varma!
12:24Minä
Kuva lisätty 01.09.2009 20:03
Kuvan lisännyt Urbancityboy

Sivu luotu: 19:18 (GMT +2).