Minä
well, olville olen jo ollut tuotekehitykseen ja markkinointiin yhteydessä ja olvihan on ihan tuossa keiteleen vieressä ja heillä on panimo virossakin, tämä olisi yksi väylä toimia
12:45Minä
eli jos "pelkkä" hampputee tekee noin hyvin kauppansa niin olisikohan ideaa esim. hiilihapotetun ja fruktoosilla ym. luonnonmukaisilla makeutusaineilla maustetun hamppuvirvoitusjuoman myynnillä
hamppuolut on loppunut kaikista eestin rimeistä ym. kaupoista joista sitä on saanut
syynä kova kysyntä ja riittämättömät markkinat raaka-aineelle
hamppulinu ja hamppuolut ovat yhtenä tähtäimessäni, pystyn helposti tuottamaan suuret määrät raaka-ainetta noihin ja kai siitä pitäisi sitten jo jotain jäädä tuotantopalkkiotakin
olisiko sitten järkevämpää aloittaa tuotanto esim. eestiläisessä pienpanimossa josta voisi markkinoida valmiin tuotteen esim. juuri olville jatkokehitykseen
näitä olen miettinyt
12:48Johanna
hetki, luen
olin puhelimessa
laitan ajatuksesi itselleni talteen
tulin kunnolla kipeäksi
nyt pakko levätä ja juoda paljon. Koneelta tavoittaa mut kyllä, mutta saatan nukahdella välillä
12:49Minä
sama täällä taisin saada flunssan matsäfestareiltä
12:49Johanna
en vielä ole oikein jäsentänyt koko tilannetta
mulle tuli flunssa ja yskänrupi eilen ihan yhtäkkiä
stressi on huono kaveri
12:50Minä
tiedän, todellakin
12:50Johanna
nyt lepään muutaman päivän, kun kerran sairaslomalla tästä lentsusta olen
uskon todellakin siun tietävän
se kuluttaa energiat
Mulla on haave toimia hampun parissa ja olen miettinyt asiaa jo jonkin aikaa
mutta palataan näihin asioihin tarkemmin muutaman päivän kuluttua
nyt on tämä tauti ja väsymys päällä
täytyy ensin toipua näistä potkuista pari päivää
12:52Minä
mieti nyt asioita kaikessa rauhassa muutama päivä mutta heti kun mahd. niin haluaisin esitellä tarkemmin mitä aion tehdä asian parissa
aion tienata mijloonan tai pari, hyvä tiimi ja se onnistuu
tässä on jo aika hyvä porukka kasassa
kun vain siirrytään kunnolla toteuttamaan
suomalaiset huippukasvattajat mm. ovat tukenani ja valmiina työhön
nyt kannattaa miettiä asiaa
12:53Johanna
mietinkin
ihan tosissani
jos asuisit lähempänä, en enää edes miettisi :D:D
12:54Minä
miljoonista puhuminen on mielesäni täysin kontekstissa, kasvi joka voi olla myös syöpälääke on todettu viranomaislaskelmien mukaan olevan yli 82 miljoonan arvoinen tuolla 1,7ha alalla
kunhan kuulet suunnitelmani, ei välimatka ole este millekään
12:55Johanna
:):)
12:55Minä
tämä on eesti-suomi-rinnakkaishanke jossa operoidaan tiettyjen paikkojen välillä
12:55Johanna
odotan mielenkiinnolla
aivan
12:56Minä
en aio todellakaan hylätä keitelettä koska täällä on parhaat elinmahdollisuudet koko suomessa, hyvä paikka jos olot kovenee
mutta tästä on lyhyt matka joka puolelle suomea
eestissä samoin, aluea jossa toimin on hyvällä sijainnilla ja lyhyt matka joka puolelle
siis alue
12:58Minä
sinun pitää tutustua tähän, täällä on käynyt muitakin ja kaikki ovat diganneet, no kuka fiksumpi nyt ei yli 2m kunnon kasvista diggaisi - täällä kasvaa kyllä todella hyvin
täältä saisi nyt kohta hienoja kuvia
juju aikoo filmata musiikkivideonsa mm täällä
äsken tuli rockilta viesti, haastatella taasen haluavat
"pysytn viimein toimimaan ammattimaisena kasvattajana" on viestini
siis pystyn
12:59Johanna
voi itku, kun piti tulla kipeäksi
saa asiat näyttämään synkemmiltä, kuin ovatkaan
olin kuusi vuotta tuossa työssä
toisaalta mua ilahduttaa mahdollisuus miettiä nyt tosissaan, minkä parissa haluaa työskennellä
13:00Minä
hmm
ehkä t-paitojen?
keiteleellä on suomen suurin farkkuompelimo masi jeans jolla on ompelimo myös virossa, kerron omaa visiotani
kangasta voidaan koe-eriin saada tänä syksynä
olisi työvoitto jo laillistajien päällä, kangaspakallinen voisi olla tulossa
13:03Johanna
Kuulostaa hyvältä! Ihanaa, kun saat nyt toimia ainakin hetken rauhassa!
13:03Minä
idea olisi myös se, että lähden myymään hampun siementä, pitäisi käydä case scandinavian seeds ensin läpi että voi saada suuntaa mistä voisi olla kyse
lisäksi aion hakea huumausaineen tuotantolupaa lääkelaitokselta, minulla on oikeus saada se
kasvihuoneita on varattu mm. ivaloon siellä omistaja on vanhempi rouva joka mukana kunnallispolitiikassa, en usko että tulee enää kohta ongelmaa tuottaa siemeniä kasvihuoneissa
scanseedsillä meni hyvin kunnes toiminta estettiin laittomasti
13:05Johanna
! Olen innoissani!
Sun tekemäsi työ kantaa hyvää hedelmää jo nyt
13:06Minä
Brief: scanseedsin perustivat kaksi kaverusta hyvinkäältä, josta he aloittivat autotallista käsin pakkaamaan ja myymään toisten tuottajien siemeniä internetin kautta
13:07Johanna
muistan lukeneeni tuosta
13:07Minä
heidän liikevaihtosuunnitelmansa(kannattavuusrajojenkin vuoksi hyvä olla olemassa) ylittyi yli 100-kertaisesti, hyvin nopeasti kahden miehen autotallifirma tuotti bruttona yli 25 tuhatta euroa /kk
scanseedsin ent. toimitusjohtaja on henkkeessani mukana
13:07Johanna
=)=)
hienoa!
13:08Minä
aivan hyvin voisi vaikka pakata siemeniä työkseen, itse ahluan turbovalmetin ja norjalaisen auran
:-):-)
siis haluan
valmet 900 turbo voi hyvin helposti tuottaa minljoonia, thats for sure
ja tuommoinen maksaa 5-6000 e
virossa on jo konetilanne aika hyvä
täällä saan suurtilalliset puhuttua mukaan aivan lähiaikoina
youtubessa kannattaa tutustua nimimerkki urbangrowerin touhuihin
hän on hakenut kannabiksen osto-myynti-välitys ja tuotantolupaa kanadan terveysministeriöltä
ostaa ja myy kannabista työkseen
samaa aion, olenhan jo rockillakin maininnut että aion yhdeksi euroopan suurimmista kannabiksen tuottajista
tämä on täysin mahdollista, olenhan jo suomen suurin
cant help it, de facto
13:12Johanna
totta
13:12Minä
öljy on kokonaan oma lukunsa, saati sitten se, että hampusta tehty kangas on lämpöä eristävä ja paloturvallinen
mä alan keskittyä aiheeseen ihan lähipäivinä
esim:
kirjoita vain, luen mielelläni
ja laitan talteen
kotimainen Hamppu-uunikinnas ja paloturvallisia luonnonkuitutyöhaalareita
öljy käy suoraan salaatinkastikkeeksi, maustettuna esim. basilikalla tai valkosipulilla
kotimainen hamppu-salaatinkastike, tiedän että siitä tulee hittituote koska se on hyvää ja aminohappokoostumut on täydellinen
13:14Johanna
aivan!
listaa vois jatkaa loputtomiin
13:14Minä
pitää saada tarpeeksi suuri tuotanto että tuotantokatkoksia ei tule, tuotetta on oltava koko ajan markkinoilla
13:15Johanna
tarvitset hyvää väkeä
13:15Minä
tiedän että minulla on mijloonaresepti, siksikin olen ryhtynyt toimiini, haluan tästä ammatin ja kaikki jotka ovat onnistuneet ovat rikastuneet suunnattomasti, kuten esim. kanadan saippuakaveri
13:15Johanna
yksin ei voi tehdä mitään suurta tai tärkeää
13:15Minä
juuri näin!
olen samaa mieltä, haluan parhaimmat
eestistä on katsottu jo toimitiloja
minullahan on siinä keskustassa asuntokin jo
50m2/28e/kk
poliisiasema ja posti siinä ihan vieressä, hyvä paikka siemenfirmalle
verot alhaisemmat virossa myös, osa tuotantoa kannattaa keskittää sinne pysyvästi
olen tosissani, keitele lisäksi tukee hankettani
pitäisi olla nyt vaan fyrkkaa rekisteröidä muutama toiminimi tai nimisuojata muutama tuotenimike
hamppu r-tuotemerkillä olisi kyllä hyvä ja uskon että on rekisteröitävissä
13:19Johanna
teen kauppaan lähtöä tässä, mutta kiva, kun kirjoitat
haluan tutustua tähän mahdollisuuteen
uskon, että aika voisi olla oikea
13:20Minä
erittäin hyvä, pääsemme perustamaan keitele-clubia vielä
13:22Minä
nämä ovat pitkiä tarinoita joilla on juurensa kotiseutuni historiassa, muistanetko kun kerroin lankarullatehtailijasta joka ponnisti tyhjästä luoden merkittävän omaisuuden, vain siksi koska ei ryypännyt kaikkia rahojaan ja osasi tehdä oikeat toimet oikeaan aikaan
samalla tilalla puolittain asun tällä hetkellä, hermannin tilalla hamppua kasvatan ja minullapa on liikeidea myös
kyläkauppias keskinen myy muovirihveliä ja on kaikkien tuntema toimien omana markkinointinaan, nyt olisi ympäristöystävällisempi idea kuin kiinanrihkaman myynti
13:23Johanna
:):) muistan toki
13:24Minä
jyväskylässä luonnonkuitutehdas jonka tuotantovalmius satoja tonneja mutta kunnollinen kuitu uupuu
mm
sitten taisi olla puhetta tädistäni ja hänen peruna-liikeideastaan myös, näitä noudattelen
5 riviä viinamäen pellosta, tänään lähes kaikki savon perunat
13:26Johanna
upea tarina kyllä
13:26Minä
tämän tyyppisiä innovaatioita on sukuni tehnyt ennenkin
Mä uskon sinuun ihan 110%
toimittavat mm. kaikkien s-markettien perunat täälläpäin, saivat puhuttua diilin
ja uskon myös, että avainasemassa on myös se, että osaa toimia ajoissa
siinäpä se
ja jolla on hyvä tiimi
tästä riittä kyllä jaettavaa kun oikein jakaa
harkitse tarkoin mutta sinun on päästävä tutustumaan tähän tilanteeseen
nyt alkaa olla oikea aika muutenkin, kasvit kasvavat todella hyvin, lisäksi olisi uutispommi jota en vielä julkista
13:30Minä
parantele ja mieti aihetta, esim. esittelykirjeen laatiminen olville yhdessä tai siellä suoraan käyminen muiden eu-maiden tuotteiden kanssa voisi poikia hedelmää jo tulevalle satokaudelle
13:30Johanna
=)=)
otan nämä talteen
lueskelen tässä sairastelun ohessa ja nostan vähän aihetta palstoillakin
mutta nyt täytyy mennä sinne kauppaan
pyry vaatii ulos
13:31Minä
ok samaa sisu täällä, virallinen hamppua syövä koira
rock varmaan haastattelee taas lähiaikoina, seurataan tilannetta
illemmalla voisi olla vielä yhteyksissä jos jaksat, lähden tästä kohta takaisin plantaaseilleni
tuhansia kiljoa kannabis sativaa, pakko tämä on voida hyödyntää monin eri tavoin, olisi helppo brändätä esim. hamppukaupunki matkailua varten
eestissä 78 hevosta ja elämysmatkatila valmiiksi jossa kasvatan
13:34Johanna
olen koneella illasta kyllä! =)=)
palataan pian!
13:35Minä
laitan sivuista linkkiä, jätä luukku auki jos käy ja palataan aiheeseen
http://www.rannarantso.ee/
http://www.youtube.com/watch?v=FsVDP0wbhfY
tuo on siis se eestin paikka, tai yksi potentiaalisin niistä siellä on paljon muutakin jo valmiina
13:40Minä
tähän tähtään suomessa, en tosin yllä sinne yksin ilman hyvää tiimiähttp://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=1325&pictureid=24274
hampulle annetaan tehdaspaikka esim. täältä keiteleeltä heti kun lakiasiat ovat selvät, kunta tukee jo nyt
13:45Minä
kosmetiikkapuoli ei tarvitse kalliita evirantyyppisiä lupia ja on toteutettavissa esim. vanhoilla meijerilaitteilla
hamppurasvan tuotantopakkaukset valmisteltu, yhteistyökummpanina esim. suuren lihanjalostusfirman tuotepakkausten toimittaja
tuotteen voi valmistaa vanhalla voilingolla esim.
200ml hamppuvoide 23,95 jo nyt myynnissäoleva siis
kotimainen tuote puuttuu vielä ja tuosta on helppo tehdä parempaa
mutta siementen myynnillä olisi helppo tehdä laajat perustulot, sillä voisi olla järkevin aloittaa
esim:
minulla on vähintään 100ha eestissä viljeltäväksi jos niin haluan
jos sato onnistuu, tulee siementä jopa 1000 kg/ha
hampun siemen maksaa tällä hetkellä vähittäishintana vähintään 7,5e/kg
jos laskettaisiin tuottajahinnaksi vaikka 2e/kg niin kannattaisi vielä ostaa ulkoisilta muilta tuottajilta
2e/kg
1000kg/ha
2000e/ha
10ha 20 000 e
100ha 200 000e
kestäisi mennä alakanttiinkin vielä tuosta
13:53Minä
jos onnistun niin hankin puolasta ja saarenmaalta valmista siementä öljyä varten oman tuotannon vähäisyyden vuoksi, minulla oikeastaan on täällä nyt "vain"erittäin hyvä siemenvilja
lajike, jonka pitoisuus alle 2%kuten haluankin
kasvaa jopa 2m pitkäksi, erittäin luja kuitu
kukkaa yhdessä kasvissa keskimäärin 300-400g
eli siemen- ja siten öljytuotto erittäin hyvä
siemenet ajetaan leikkuupuimurilla kääntöpöytä ylhäällä talteen (lähetä viestinä)
Keskusteluviestiäsi ei lähetetty, koska Johanna on offline-tilassa.
kuitu ja vihermassa leikataan (lähetä viestinä)
Tapahtui virhe.
tämä nykii ei tule mitään (lähetä viestinä) |