PICT0010 (3)
Suomen lääkekannabis
17:45
Pystykkö jeesaamaan vähän? Mä jaan tällä hetkellä eduskuntavaaliehdokkaille tota banneria hampun laillistamisesta. Voisin samalla sivulla eritellä syitä.
http://mikaisomaa.fi/?page_id=487
jep juuri oli palokunnan sauna ja kone on aina itsekseen välillä päällä, kerro mitä apua tarvitset, kannabis on jo laillinen suomessa tälläkin hetkellä ns. viihdekäyttöä lukuunottamatta
Linkkejä listan jatkeeksi, ehkä sitaatteja.
Haluaisin että sulla lähtis estoitta toi yritystoiminta käyntiin.
Se olis hetken aikaa kilpailutonta, mutta moni lähtis meininkiin mukaan huomatessaan potentiaalin.
Jos sais sulta jonkinlaista julkilausumaa sekaan, toimis. Linkit asiallisiin kirjoituksiin käy kans.
jos kasvia tuotettaisiin huumausaineen valmistusluvalla joka lääkkeelle rekisteröitävälle valmisteelle voidaan myöntää, voitaisiin se tuoda ns. kannabiskahvilakäyttöön markkinoille esim juuri alkoholin ja nikotiinitupakan korvaushoitotuotteen nimellä koska on jo osoitettu pitävästi että kasvi on päihteenäkin haitattomampi kuin alkoholi ja tupakka tai muut suurempia haittoja aiheuttavat päihteet, toiminnan tulee olla valtion kontrolloimaa ja valvomaa eikä saisi rönsyillä miten sattuu kuten on mm. keskiolutkuppiloiden lupien kanssa monesti päässyt käymään, suomeen ei tarvita ns. kannabisräkälöitä vaan laadukkaita suomalaisia alan huipputuotteita tarjoavia päihdekorvaushoitokahviloita ja -teebaareja
Itse en lähtisi rajaamaan liikaa, edes kompromissina. Uskon kuluttajien äänestävän lompakollaan. Räkälöillekin voi olla kysyntää.
Entäs kotikasvatus ja itselääkintä?
tai viihdekäyttö
miksikö näin? siksi että tämä voisi tapahtua jo voimassaolevan lainsäädännön perusteella kun vain huomioidaan että kasvi itsessään voi olla lääke tai sen raaka-aine, tätä myötä muutkin kasviin liittyvät teollisuudenalat lähtisivät paremmin käyntiin kun huomattaisiin että kasvi voi vähentää nykyisten päihteidemme aiheuttamia kokonaishaittoja ja pienentää kuluja joita lääkkeistä yhteiskunnalle syntyy
Lähinnä: miten voisi alkaa itse yrittäjäksi tuolla alalla? Pitäiskö pystyä ns. "aloittamaan autotallista"?
jos kannabisalan toiminta on tarkoitus olla ns ´täysin vapaata´ en tuota kannata, huomioithan että olen mm. ollut ravintoloiden ovimiehenä 10 vuotta pääkaupunkiseudulla, säätelyä tarvitaan kuten myös ulkomaisen omistuksen rajoittamista kannabisalalla ja haluaisinpa nähdä järkiperustelut vastanäkemyksiä puoltamaan, omat kantani perustelen kyllä mielelläni kuten olen monelle alasta ja asiasta kiinnostuneelle tehnyt ja jotka ovat yleensä tuon jälkeen samaa mielä asiasta
jos kannabisalan toiminta on tarkoitus olla ns ´täysin vapaata´ en tuota kannata, huomioithan että olen mm. ollut ravintoloiden ovimiehenä 10 vuotta pääkaupunkiseudulla, säätelyä tarvitaan kuten myös ulkomaisen omistuksen rajoittamista kannabisalalla ja haluaisinpa nähdä järkiperustelut vastanäkemyksiä puoltamaan, omat kantani perustelen kyllä mielelläni kuten olen monelle alasta ja asiasta kiinnostuneelle tehnyt ja jotka ovat yleensä tuon jälkeen samaa mielä asiasta
toki kannabisräkälä on aina parempi kuin keskioluträkälä
(tallenna tämä keskustelu esim. word-tiedostoosi)
10 vuotta olen asiaa pohjustanut ja voin todistaa tämän, kokonaiskuva on ok kun huomioidaan, että lääkkeitä jotka ovat huumausainelainsäädännön alaisia koskevat samat pykälät ja asetukset kuin mitä tahansa huumausaineita, tämänkään asian ei tarvitse muuttua
Joo siis ei kannabisravintolatoimintaa ilman valvontaa, mun mielestä samalla kaavalla voidaan mennä kuin alkoholiravintoloidenkin kanssa.
Mutta entä ravintolan ulkopuolella, kotona ja mökillä?
Toisi myös vaihtelua ja lajikejalostusta jos viljelytoimintaa harrastettaisiin laajemmin kuin yhdessä paikassa.
7. pykälä hoitaa asian
7. pykälä hoitaa asian
kasvattamot kontrolliin ja luvanvaraisiksi
Minkä lain 7. ?
Miten lupia saisi?
Tallennan wordiin. Saako keskustelukoostetta julkaista tarvittaessa?
hyviä vinkkejä liikeideaa varten tästä tekstistä sen valmistuttua ainakin saisi, itsehän voisinkin jatkaa sitten vaikka sossujonossa kun mahdollistan mahdollisimman laajan toiminnan alalla ensin, pakko mainita
jep, olisi hyvä jos kaikki asiaan liittyvä olisi mahdollisimman julkista
kannattaa lukea suomen lakia
jatketaan tässä muiden asioiden puitteissa, puhelin tuntuu myös soivan koko ajan, hupaisaa että viikoittain tulee yhteydenottoja joissa suunnitellaan hamppua tuottavien yritysten aloittamista mutta omat mahdollisuudet työllistyä asian parissa eivät juuri siitä etene kun istuu koneella konsultoimassa muita (toki teen sen mielelläni)
Sun pitää profiloitua isoksi bisnekseksi ja brändiksi. Mun mielestä sijoittajista ei olis pulaa ja toiminta lähtis helposti nousuun homman laillistuessa. Mun mielestä ihmisten koteihin ei saa mennä hääräilemään, eikä kasvin propagaatiota ja jalostusta saa estää, jotta genetiikat ja kasvatusprosessin laatua voitaisiin kehittää yhteisössä. Vähän niinkuin nytkin on käymisastioita ihmisten kotona ja jotkut lähtee panimobisnekseen siitä, kuten nokian panimo
Vähän pakkopullalta varmaan tuntuu kun pitää taistella tuulimyllyjä vastaan. Ittellä samoja fiiliksiä, mutta lähinnä ihmisten yksilönvapauden takia.
lääkekannabiskauppa kokonaisuudessaan suomen valtion alaisuuteen koska muuten homma tulee rönsyämään todella sekavaksi, kontrolli ja mm. sairaaloiden ja hoitolaitosten kanssa tapahtuva yhteistyö on tuolloin helpompi toteuttaa kuten tuotteiden tarkastuskin ja hyväksyntä
Toki siis kaikki tuotteeksi päätyvä kannabis tarkastetaan, mutta ei ihmisten vapautta voi bisneksen ehdoilla rajoittaa.
Mutta puhunkin tässä omasta kaapista ja käytöstä, en myynnistä.
Myynnissä omat kontrollinsa.
homma on laillinen jo ns. viihdekäytöä lukuunottamatta ja siihen ratkaisu on rikoslain 7. pykälä toimenpiteistä luopumisen muodossa
(esim. finlex)
Joo aivan, rikoslakia tarkoitit.
Tuttu pykälä joo, alasuutarin kanssa speksattu sen mahdollisuuksista
no näin
jep homman pitäisi olla jo selvä suomessakin
Tosin toimenpiteistä luopumisen päättää viranomainen?
Se on aika paha valta-asema, jos lakia sovelletaan ja pelisäännöt riippuu tulkinnasta.
senhän se kuuluukin päätös tehdä, kukas muukaan, ja jos kyseessä on teko joka on kokonaisuutena arvostellen vähäinen niin helppohan vaikka poliisipartion on tehdä tuo päätös luopua toimenpiteistä vaikka kentällä, tämän tyyppisten asioiden vuoksi ihmiset käyvät poliisikoulua
Toki rajat tuollekin pitää määritellä, ettei tule eriarvoista ja tulkinnanvaraista kohtelua.
jossa ei tosin rikoslain määritelmää kannabiksen eri käyttö- ja tuotantotarkoitusten ja niiden laillisuuden / laittomuuden / tuomitttavuuden osalta varsinkaan esimiestehtäviin koulutettavia varten kovin hyvin tällä hetkellä informoida, siksikin käytäntö voi olla ihan mitä tahansa
Joo, uskon kuitenkin että laki määritellään ylhäällä sen sijaan, että poliisin toimesta kenttätyönä
eli siihen tarvis uuden pykälän tuon lisäksi
kansainvälisistä esimerkeistä niiden toimivuuden mukaan mallit suomen omaan toimintaan, olisin sitä mieltä että esim. 10 g kerrallaan voisi olla omaan käyttöön menevä seiskapykälän alainen asia, saman määrän voisivat kannabiskahvilat myydä kerrallaan ns. ulos
Timo on poissa.
Timo on paikalla.
Toimenpiteistä luovutaan, mikäli kasveja on x ja pajaa taskussa kadulla on y.
[Mika Isomaa]
19:49
Joo, uskon kuitenkin että laki määritellään ylhäällä sen sijaan, että poliisin toimesta kenttätyönä"
tuossa olisi paljonkin kirjoitettavaa, olen viranomaisprotokollaa ja poliisilainsäädäntöä muutaman vuoden lukenut, esimiehet ohjeistavat ja kenttätyöntekijät soveltavat saamiaan ohjeita, ohjeiden antajien ohjeet perustuvat voimassa olevaan lainsäädäntöön, sikäli kyllä
1 kasvi ikkunalaudalla esim menisi vaikka puutarha-alan harjoittelun piikkiin mutta kuten on yleinen luku maailmalla pienimuotoista kotikasvatusta varten, esim. 5 - 7 kasvia voisi kasvattaa erillisellä myönnettävällä luvalla, näin olen tätä meinannut siitä saisi valtio lupamaksuja ja tuottajia sekä kasvattaja lainsuojan ja poliisin kasveja esim. rikollisilta suojaamaan
Eli se olis sun mielestä ihan ostettava lupa jonka saa kuka vaan?
Mulle kävis vallan hyvin. Vähän niinkuin tv-lupa.
5 tai tuo 10 g hallussapito = 7. pykälä toimenpiteistä luopumiseen
ei saa kuka vaan, esim. henkilön elämänhallinta on todettava olevan kunnossa, hieman sama asia kuin aselupia hakiessa
tähän olisi valmis malli jota olisi mukava päästä jo toteuttamaan, pitkä stoori tähän kirjoitettavaksi
Olis hyvä jos työstäisit noita ajatuksia jossain missä porukka voi kommentoida ja auttaa työstämään, esim. joku (vaikka suljettu) facebook-työryhmä johon kutsutaan kiinnostuneita tyyppejä
Sit tarvittais kriteerit elämänhallinnasta ja ne jotka ei hallitse elämäänsä kriteerien mukaan, kasvattais silti ja menettäis elämänhallintaa enemmän kriminalisoituessaan
toi on aika slippery slope
esim. jos henkilö joka ei kykene huolehtimaan itsestään alkaa pelailla suurvirtalamppujen ja kasvatusjärjestelmien kanssa etenkin siihen kouluttamatta voi ongelmia alkaa ilmenemään enemmän kuin on tarkoitus ehkäistä, kerrostalopaloja ja vesivahinkoja mm
jaa niin mikä
viettävä kieleke
Tai sillain, vaarallisilla vesillä. Siitä voi seurata ongelmia niille jotka ei saa lupaa hakemalla.
Timo on poissa.
Timo on paikalla.
Luvan vois ostaa, mutta se pitäis voida myös menettää. Onhan ihmisillä akvaarioitakin ja chilikasvatuskaappejakin.
Eikä niihin tarvita lupia.
lupia myöntävät viranomaiset harkitsevat jokaista haettavaa lupaa jo tällä hetkellä tapauskohtaisesti, (vrt aselainsäädäntö), päätökseen on voitava olla mahdollisuus osoittaa tyytymättömyyttä ja ennen kaikkea jos viranomainen havaitsee esteen luvan saamiselle tulee luvanhakijan hoitaa asiansa sellaiseen kuntoon että voi täyttää luvansaantiedellytykset (lupalainsäädännön toteuttamista voimassaolevan lainsäädännön perusteella)
se luvaton kasvatus ei tule toimimaan, sanonpahan tämän vielä kerran ja katsotaan tulevaisuudessa kuka oli oikeassa
Mitä luvassa mitattaisiin ja mitä sillä kontrollilla saavutettaisiin? Yritän hahmottaa visiota.
tuolloin sekoittuvat lailliseen ja laittomaan käyttöön kasvatettavat viljelmät eikä kukaan huumausainelain ulkopuolisille kasveille mitään lupia vaatisikaan
määrittele tarkemmin mitä mittaamisella tarkoitetaan, tuottoako sekinhän on jo laskettu mm. suomalaisten huippukasvattajien toimesta esim. gramma per watti- tyyliin
7 kasvia enempää ei oikeastaan esim kerrostalo-olosuhteissa voi edes suositella
Niin siis meinasin mittauksella sitä, mitä ihmisiltä edellytetään konkreettisesti luvan saamiseksi.
henkilön tulee olla oikeustoimikelpoinen eli itseään ja omaisuuttaan hallitsemaan kykenevä ja ei saa omata rikollista elämäntapaa ja on voitava osoittaa ettei sitä enää omaa jos lupaa hakee, esim varoajat rikoksien uusimiselle ovat jo nyt monia lupia hakiessa
ja oltava mahdollisuus myydä tuotamansa tuote ostajataholle joka voisi olla valtiollinen toimija jo mainitsemistani syistä, tuotevalvontakin on helpompi toteuttaa samalla siten
"Rikolliset" kasvattaisi silti salaa tuossa tilanteessa ja saisi sanktiota, eikä luvan piiriin olisi koskaan asiaa. Musta tuntuu että monelle rikolliselle tekis hyvää voida kasvattaa kotonaan itelleen pilveä. Mun lapsuudenkaveri on nykyään opiaattinarkkari ja se polttelis vaan pilveä, jos sitä olisi saatavilla. Sillä on linnataustaa ja rikollisen elämäntapa nykyään.
En oo väleissä sen kanssa, se on niin ikävä tyyppi.
kiireessä tässä koitan kirjoitella, kannattaisi joskus istua iltaa yhdessä ja teet vaikka muistiinpanoja asiasta
Niin kyllä kannattaisi. Olis hyvä pitää joku paneeli porukalla tosta. Saan järkättyä ainakin piraattipaneelin. Huomenna yks piraatti kertoo medialle peräti kuvien kanssa käyttävänsä kannabista. Siitä hys vielä toistaiseksi.
Mutta keskustelua varmasti herää.
Timo on poissa.
Timo on paikalla.
hakee sitten sen luvan niin ei ole rikollinen, monella jolla esim on huumerikostaustaa tulisikin olla lääkekannabisresepti, kurssin käytyään ja kuntouduttuaan voi kasvattaa oman lääkkensä, siihen asti sitä saa joko valtiolliselta toimijalta tai avattavilta alkoholi- ja nikotiinikoravushoitoanniskelualueilta, kannabiskahviloista jotka ostaisivat tuotteensa verollisena valtiolta ja tukisivat sitäkautta valtion toimintaa
Mä yritän visioida, että alkoholikieltolain murtuessa olis ollut kursseja, joissa opetetaan valmistamaan käymisteitse olutta ja viiniä.
huomioi alko tuossa asiassa
hmm
nämä ovat yksinkertaisia asioita joita on helppo oppia ymmärtämään kun vain tietoisuus lisääntyisi
valmis lainsäädäntö jo tarjoaa laajat mahdollisuudet hoitaa asia parhaimmalle mahdollisella mallille
Aivan, tosin mä oon menossa (ainakin yrittämässä, 4000 ääntä suunnilleen tarviin) eduskuntaan auttamaan laillistumisessa, ei tarvitse tulkita nykylainsäädäntöä kun lakeja voi muuttaa.
Haluaisin heittää sen kolikon uusiksi.
Mutta niin, pitäiskös järkätä jonkinlainen keskustelusessio, paneelikeskustelu tai työryhmä jossa porukka voi ottaa kantaa netissä vaikkapa facebookin kautta, suljetussa tai avoimessa ryhmässä
nimeä miettimään asialle, kannabis lailliseksi ei ole enää ajankohtainen ja on osin harhaanjohtava, tästä mainittiin jo suomi-tv:lläkin
kannabiksen laillisuusasioiden selvittäminen on ennemmin agenda, tulen osoittamaan että hyvin pienillä muutoksilla voidaan toteuttaa lailliset markkinat ja saatavuus huumausainelain alaiselle tuotteelle ja - tuotteille
Ah okei. Jos järkättäis keskustelu, tiedän ainakin vihreitä, yhden kokoomuslaisen, piraatteja, sit näitä kannabisaktivisteja kuten juuso ja muita sky:n tyyppejä, kyhäritien piirtäjä, muusikoita.
1. huomioidaan se, että kasvi voi olla lääke tai sen raaka-aine
2. kannabiksen lääketuotannolle tulee mahdollistaa myös kotimainen tuotanto ja sitä pitää saada reseptillä kuten mitä tahansa huumausainelainsäädännön alaista muuta lääkettä
muut kasviin liittyvät alat lähtevät samalla nousuun, etenkin mikäli media voisi noista mahdollisuuksista kertoa
pistä keskustelu talteen, itseltä hävinnyt jo sen alkuosa
Timo on poissa.
Joo pistetty
Suomen lääkelainsäädäntö tunnustaa kannabiksen lääkkeeksi, mutta vain valtion leiman saaneet, eli ei epävirallisia reittejä pitkin tuotettuja.
korjaa toki jos oon väärässä, voin ollakin, lähde ei oo finlex
Timo on paikalla.
ajatteles jos kirjoittaisin kaikille esim n. 800 fb-ystävälleni joita asia mahdollisesti kiinnostaa jokaiselle samat vastaukset niin kauankohan olisi näpöttelyaika, on se vaan hienoa että mediaa ei aihe kiinnosta vaikka joka ohjelma on lyönyt katsojaennätykset sekä suomessa että virossa
Niinpä, tosi turhauttavaa sikäli. Olis hyvä tehdä se ryhmä tota varten.
siksi ei juuri mitään epävirallisia eikä epämääräisiä reittejä pitäisi käyttääkään, tätä samaa koitan tuoda esille
muistakaahan vaan timon sanoneen että liiallinen liberalisointi tulee kääntymään itseään vastaan mm. veroseurannan hankaloitumisen muodossa
Tota täytyy kyllä pohtia isommalla ja yhdessä viisaammalla lössillä hei. Järkätääs mahdollisuus sellaiseen.
ja ulkomaisomistukseenhan ne suomen kannabisalan toimijat tulevat menemään jos ei ole suomen valtion kontrolloima ja hallinnoima tuotanto ja markkinat
Timo on poissa.
Timo on paikalla.
nyt kun tuohon joku vielä jotain rasistipaskaa yrittäisi heittää niin vertaisin esim kemiran myyntiin ulkomaille, jota nykypoliitikkomme kiivaasti ajoivat, tiedätkö muuten nousiko apulannan hinta tuon ulkomaistuksen jälkeen ja paljonko, jos nousi?
suomessa käyetään apulantaa malko paljon vuositasolla ja sehän mahdollistaa mm. leipaviljan tuottamisen, kohtalaisen tarpeellinen asia ja enemmän hyödyllinen kuin haitallinen
1. vuosi Kemiran ulkomaille myynnin jälkeen, apulannan hinnankorotus= 100%
joo
Niinpä, suomalaiset ei vaan osaa tehdä bisnestä
ja suomi
2. vuosi eli nyt, hinnan korotus 200% lähtötasosta
siinä ollaan tasan samoilla linjoilla
kohta on kotimainen leipä kallista
sitä samaa vaan kannabisalalle, antaa mennä vaan mahdollisimman vapailla markkinoilla niin varmasti hyvä tulee
Meiltä myydään kaikki ulkomaille ja yksi syy tähän on sekin, ettei yritysstartupit saa hoidettua rahoitusta fiksusti ja turvattua sitä alkurahoitusta jos vaikkapa puhutaan vuoden tai kahden projektista ennen kuin bisnes realisoituu pääomaksi
Sit on vaan pakko soittaa jenkkilään tai saksaan ja myydä puolet osakkeista
tulee huomioida tulevaisuusolettama myöskin, jos kauppaa ollaan vapauttamassa / mahdollistamassa alan toteutus, niin myös ulkomaiset yhtiöt voivat tuolloin temmeltää miten haluavat, jos virallinen toimija olisi suomen valtio, voisivat saadut varat pysyä paremmin maan omien rajojen sisällä ja maan omana etuna ja yhteisenä hyötynä
nyt jo maksetaan lääkkeestä hollantiin ja nekin rahat ovat maan rajojen ulkopuolella tuolloin
Timo on poissa.
Timo on paikalla.
Mun mielestä olis hyvä jos kuka tahansa voisi perustaa plantaasin, jalostaa lajikkeita ja myydä siemeniä ja pistokkaita, mutta itse lääkettä varten vois toteuttaa jonkinlaisen kontrollin ja vaikkapa Suomen lääkekannabis -nimisen instanssin kautta levityksen ja viennin. (lähetä viestinä)
Keskusteluviestiäsi ei lähetetty, koska Timo on poissa.
Mun mielestä olis hyvä jos kuka tahansa voisi perustaa plantaasin, jalostaa lajikkeita ja myydä siemeniä ja pistokkaita, mutta itse lääkettä varten vois toteuttaa jonkinlaisen kontrollin ja vaikkapa Suomen lääkekannabis -nimisen instanssin kautta levityksen ja viennin. (lähetä viestinä)
Timo on paikalla.
tämä ala ei tarvitse mitään kanasinvälistä vippaamista toimiakseen kun vain saisi perkele toteuttaa eikä aika menisi ihmetellessä
tämä ala ei tarvitse mitään kanasinvälistä vippaamista toimiakseen kun vain saisi perkele toteuttaa eikä aika menisi ihmetellessä
siis -kansainvälistä
Mun mielestä olis hyvä jos kuka tahansa voisi perustaa plantaasin, jalostaa lajikkeita ja myydä siemeniä ja pistokkaita, mutta itse lääkettä varten vois toteuttaa jonkinlaisen kontrollin ja vaikkapa Suomen lääkekannabis -nimisen instanssin kautta levityksen ja viennin.
Ja VTT voisi perustaa myös siemenpankin.
Niillähän on panimoja varten hiivapankkikin olemassa, palvelee hyvin.
ei aivan kuka tahansa, kuten jo esitin mutta pyrittäisiin siihen että mahdollisimman moni ja ne joilla ei ole siihen mahdollisuutta heitä pitäisi kouluttamalla ja ohjaamalla ohjata yhteiskuntakelpoisiksi jotta voisivat kyetä tuottajiksi
Timo on poissa.
Mun mielestä tuossa mallissa lupien myöntämiskynnys matalaksi ja sit luvat vois menettää. Takaisin saamiseksi pitää osallistua ohjelmaan(tm)
Timo on paikalla.
jep, niin on moni sanonut että voisi olla hyvä idea ja on huomioitava että henkilööni ovat kulminoituneet jo suomen kannabiksen huippukasvattajat joista moni on alan huippuammattilainen ja joille pitäisi nyt mahdollisimman nopeasti mahdollistaa suurtuotannon mahdollisuus, markkinat vetävät jo nyt hyvin mm. tsekeissä ja hollannissa, norjasta on tulossa hyvä markkina-alue ihan pikapuoliin, siinä olisi vastakauppojen mahdollisuus raaka-aineita käyttämällä
lupakynnys matalaksi= poliisi käyttämään aikaa törttöilevien kasvattajien hölmöilyihin ja pimeään myyntiin
vrt. JVL / 533 / 99 (suomen säädöskokoelma)
olisi se kivaa kun kaikki kontrolli hävitettäisiin maailmasta, on vain muutamia tuhansia vuosia sitä kuten hamppuakin tarvittu
Suomalaisena pitää ajatella toki vähän itsekkäästi. Haluan mäkin että Suomi toimisi pioneerina vähän aikaa.
Itse asiassa toi vois olla välivaiheen malli. Me elvyytettäis sillä omaa tuotantoa hetken aikaa ja luultavasti muutamassa vuodessa naapurimaat seurais perässä, jolloin saavutettu etumatka lyhenee hieman
elvyytettäis tuotantoa, siis tarkoitan kansantaloutta
nyt laillisten markkinoiden toteutuessa poliisi voisi keskittyä ainoastaan luvattomiin kasvattajiin, monet ammattirikollisetkin ovat kannattaneet ajatusta tämän mallin mukaisesta toiminnasta, tunnen heitä koska olen heitäkin ovimiehenä palvellut ja huolehtinut heidänkin turvallisuudestaan ja moneen on hyvä ja avoin keskusteluyhteys ja olen huomannut että sivistyneet ammattirikolliset kannattavat hankettani kun olen siitä kertonut
nyt laillisten markkinoiden toteutuessa poliisi voisi keskittyä ainoastaan luvattomiin kasvattajiin, monet ammattirikollisetkin ovat kannattaneet ajatusta tämän mallin mukaisesta toiminnasta, tunnen heitä koska olen heitäkin ovimiehenä palvellut ja huolehtinut heidänkin turvallisuudestaan ja moneen on hyvä ja avoin keskusteluyhteys ja olen huomannut että sivistyneet ammattirikolliset kannattavat hankettani kun olen siitä kertonut
jep
ja poliisi valvomaan laillisten kasvattajien etuja, suojaamaan heidän tuotantoaan, esim. jos lupalainsäädännön alaiset kasvit ryöstetään niin normaaliin tapaan rikosilmoitus/esitutkinta/syyte ja mahdollinen tuomio rikokseen syyllistyneelle
Aivan. Valtiolle suojeluraha. (lähetä viestinä)
chatti pätkii.
Mutta niin siis, eli valtiolle jonkinlainen "suojeluraha". (lähetä viestinä)
Timo on paikalla.
jos on maksettu lupatodistus kasvattamon ovenpielessä niin ei poliisillakaan kotitehtävän yhteydessä ym. ole tarvetta puuttua asiaan jos ei sitten tutkita laitonta myyntiä laillisesta kasvattamosta
ottakaa kevääseen mennessä vaikka vuokramökki täältä viikonlopuksi tms ja keskustellaan aiheesta vaikka useamman päivän ajan
Mistäs niinkin?
Siis vuokramökki, keitele vai viro?
Timo on paikalla.
esim.´ paikallisen yrittäjän´mökit alkaen 30 e /vrk täällä on paljon noita
Otanpa talteen ja haudon ajatusta. Voin kerätä porukkaa. (lähetä viestinä)
Pätkii taas. Pistetään ylös ja rupean hautomaan.
Timo on paikalla.
viroon on tulossa majoitus sinne missä olen aikeissa viljellä tulevallakin kaudella jos vaan rahat riittää, omaisuuttani en enää enempää projektin toteuttamisen vuoksi aio myydä enkä osita sitä sen enempää
jep palataan
Palataan.
www.keitele.fi
Ai niin, yks homma: jos oon toteuttamassa hamppuaiheisen tyttökalenterin (oon siis valokuvannut keikkaduunia ja potretteja 6 vuotta toiminimellä), saako kasveja kuviin osviitaksi jollain tapaa? Olis hyvää promootiota ja sitä vois myydä sun toiminnan tueksi.
20:29
ja ulkomaisomistukseenhan ne suomen kannabisalan toimijat tulevat menemään jos ei ole suomen valtion kontrolloima ja hallinnoima tuotanto ja markkinat
Tota täytyy kyllä pohtia isommalla ja yhdessä viisaammalla lössillä hei. Järkätääs mahdollisuus sellaiseen.
nyt kun tuohon joku vielä jotain rasistipaskaa yrittäisi heittää niin vertaisin esim kemiran myyntiin ulkomaille, jota nykypoliitikkomme kiivaasti ajoivat, tiedätkö muuten nousiko apulannan hinta tuon ulkomaistuksen jälkeen ja paljonko, jos nousi?
suomessa käyetään apulantaa malko paljon vuositasolla ja sehän mahdollistaa mm. leipaviljan tuottamisen, kohtalaisen tarpeellinen asia ja enemmän hyödyllinen kuin haitallinen
1. vuosi Kemiran ulkomaille myynnin jälkeen, apulannan hinnankorotus= 100%
joo
Niinpä, suomalaiset ei vaan osaa tehdä bisnestä
ja suomi
2. vuosi eli nyt, hinnan korotus 200% lähtötasosta
siinä ollaan tasan samoilla linjoilla
kohta on kotimainen leipä kallista
sitä samaa vaan kannabisalalle, antaa mennä vaan mahdollisiman vapailla markkinoilla niin varmasti hyvä tulee
Meiltä myydään kaikki ulkomaille ja yks syy tähän on sekin, ettei yritysstartupit saa hoidettua rahoitusta fiksusti ja turvattua sitä alkurahoitusta jos vaikkapa puhutaan vuoden tai kahden projektista ennen kuin bisnes realisoituu pääomaksi
Sit on vaan pakko soittaa jenkkilään tai saksaan ja myydä puolet osakkeista
tulee huomioida tulevaisuusolettama myöskin, jos kauppaa ollaan vapauttamassa / mahdollistamassa alan toteutus, niin myös ulkomaiset yhtiöt voivat tuolloin temmeltää miten haluavat, jos virallinen toimija olisi suomen valtio, voisivat saadut varat pysyä paremmin maan omien rajojen sisällä ja maan omana etuna ja yhteisenä hyötynä
nyt jo maksetaan lääkkeestä hollantiin ja nekin rahat ovat maan rajojen ulkopuolella tuolloin
siis -kansainvälistä
Mun mielestä olis hyvä jos kuka tahansa voisi perustaa plantaasin, jalostaa lajikkeita ja myydä siemeniä ja pistokkaita, mutta itse lääkettä varten vois toteuttaa jonkinlaisen kontrollin ja vaikkapa Suomen lääkekannabis -nimisen instanssin kautta levityksen ja viennin.
Ja VTT voisi perustaa myös siemenpankin.
Niillähän on panimoja varten hiivapankkikin olemassa, palvelee hyvin.
ei aivan kuka tahansa, kuten jo esitin mutta pyrittäisiin siihen että mahdollisimman moni ja ne joilla ei ole siihen mahdollisuutta heitä pitäisi kouluttamalla ja ohjaamalla ohjata yhteiskuntakelpoisiksi jotta voisivat kyetä tuottajiksi
Mun mielestä tuossa mallissa lupien myöntämiskynnys matalaksi ja sit luvat vois menettää. Takaisin saamiseksi pitää osallistua ohjelmaan(tm)
jep, niin on moni sanonut että voisi olla hyvä idea ja on huomioitava että henkilööni ovat kulminoituneet jo suomen kannabiksen huippukasvattajat joista moni on alan huippuammattilainen ja joille pitäisi nyt mahdollisimman nopeasti mahdollistaa suurtuotannon mahdollisuus, markkinat vetävät o nyt hyvin mm. tsekeissä ja hollannissa, norjasta on tulossa hyvä markkina-alue ihan pikapuoliin, siinä olisi vastakauppojen mahdollisuus raaka-aineita käyttämällä
lupakynnys matalaksi= poliisi käyttämään aikaa törttöilevien kasvattajien hölmöilyihin ja pimeään myyntiin
vrt. JVL / 533 / 99 (suomen säädöskokoelma)
olisi se kivaa kun kaikki kontrolli hävitettäisiin maailmasta, on vain muutamia tuhansia vuosia sitä kuten hamppuakin tarvittu
Suomalaisena pitää ajatella toki vähän itsekkäästi. Haluan mäkin että Suomi toimisi pioneerina vähän aikaa.
Itse asiassa toi vois olla välivaiheen malli. Me elvyytettäis sillä omaa tuotantoa hetken aikaa ja luultavasti muutamassa vuodessa naapurimaat seurais perässä, jolloin saavutettu etumatka lyhenee hieman
elvyytettäis tuotantoa, siis tarkoitan kansantaloutta
jep
ja poliisi valvomaan laillisten kasvattajien etuja, suojaamaan heidän tutoantoaan, esim. jos lupalainsäädännön alaiset kasvit ryöstetään niin normaaliin tapaan rikosilmoitus/esitutkinta/syyte ja mahdollinen tuomio rikokseen syyllistyneelle
chatti pätkii.
jos on maksettu lupatodistus kasvattamon ovenpielessä niin ei poliisillakaan kotitehtävän yhteydessä ym. ole tarvetta puuttua asiaan jos ei sitten tutkita laitonta myyntiä laillisesta kasvattamosta
ottakaa kevääseen mennessä vaikka vuokramökki täältä viikonlopuksi tms ja keskustellaan aiheesta vaikka useamman päivän ajan
Mistäs niinkin?
Siis vuokramökki, keitele vai viro?
esim. st 1 lossisaari mökit alkaen 30 e /vrk täällä on paljon noita
Pätkii taas. Pistetään ylös ja rupean hautomaan.
viroon on tulossa majoitus sinne missä olen aikeissa viljellä tulevallakin kaudella jos vaan rahat riittää, omaisuuttani en enää enempää projektin toteuttamisen vuoksi aio myydä enkä osita sitä sen enempää
jep palataan
Palataan.
www.keitele.fi
Ai niin, yks homma: jos oon toteuttamassa hamppuaiheisen tyttökalenterin (oon siis valokuvannut keikkaduunia ja potretteja 6 vuotta toiminimellä), saako kasveja kuviin osviitaksi jollain tapaa? Olis hyvää promootiota ja sitä vois myydä sun toiminnan tueksi.
Luitkos tuon edellisen?
tarkoitatko hieman tuohon tyyliin: (linkki kuvaan kannabispellolta henkilön fb-profiiliin)
Timo on poissa.
Timo on paikalla.
meinasin enemmän semmosta pin-up -tyttökalenteria jossa tytöillä on kasveja peittämässä kriittisiä osia
Piraatit kyselee koko ajan haluatko sä ehdokkaaksi. Sulla olis mahikset.
onpas hyvä idea mielestäni, kovasti kannatan
kenellekäs tuotto kalenterista, omalle tilillekö
Kansanedustajaehdokkuuttasi vai kalenteria? Kalenterin vois tuottaa sopimuksella rojalteista ja vetää sen minkä vaan firman kautta mun puolesta.
Mulle tärkein juttu tossa on se promootio.
mietittiin k asiaa viime kesänä suunniteltiin että olisipa kiva keino kerätä rahaa kotimaisen kannabiksen kasvatuksen edistämiseen
mietittiin asiaa viime kesänä suunniteltiin ettö olisipa kiva keino kerätä rahaa kotimaisen kannabiksen kasvatuksen edistämiseen
kiitos tuosta näkemyksestä, voisiko joku faksata ko. puolueen mandaatin tiedokseni niin perehdyn heidän arvoihinsa tarkemmin
kiitos tuosta näkemyksestä, voisiko joku faksata ko. puolueen mandaatin tiedokseni niin perehdyn heidän arvoihinsa tarkemmin
niin näyttää pätkivään kun kirjoittaa jo itsekseen samaa uudelleen
tuo kuva muuten otettu juuri pelloiltani
promootio ok mutta tuotto mahdollsimman lyhentämättä kaiken kotimaisen kannabiksen kasvatuksen edistämiseen
esim. neuvontasivusto näille kannabisasioille, joskus näyttää menevän koko päivä näissä kesksuteluissa kun esim koittaa neuvoa pulmia aisan parissa kohdanneita, samaan aikaan pitäisi jostakin saada sitä kallista leipäviljaa koska muuten neuvojalle käy kuin mustalaisen hevoselle sanonnan mukaan
jep palataan aiheeseen
jep palataan aiheeseen
Joo, mulla ei oo himoa tohon fyffeen sikäli, paitsi riskien kattamisen osalta. Rahat laillistamistarkoitukseen vaan. Ihmiset tykkää äänestää lompakollaan. |